Imurien yleiskeskustelu (rikka/varsi/märkä/kuivaimuri, pölypussiton, HEPA yms.)

Tuli haettua Gigantista Bosch Unlimited 9 BCS931GAC kun oli tarjouksessa 255 euroa ja siihen saa vielä 60 euron cashbackin Boschilta.
 
Tuli haettua Gigantista Bosch Unlimited 9 BCS931GAC kun oli tarjouksessa 255 euroa ja siihen saa vielä 60 euron cashbackin Boschilta.
Kiitti vinkistä. Meillä tuo on nyt kolmas boschin unlimited versio ja olen ollut tyytyväinen kaikkiin. Jokaisessa generaatiossa on tapahtunut edistystä ja jännä nähdä miten hyvä tämä on verrattuna aikaisempaan. Vanhin vielä käytössä, mutta saa siirtyä varastoon vanhan imurin tilalle.
 
Tuli haettua Gigantista Bosch Unlimited 9 BCS931GAC kun oli tarjouksessa 255 euroa ja siihen saa vielä 60 euron cashbackin Boschilta.
Kiitti vinkistä. Meillä tuo on nyt kolmas boschin unlimited versio ja olen ollut tyytyväinen kaikkiin. Jokaisessa generaatiossa on tapahtunut edistystä ja jännä nähdä miten hyvä tämä on verrattuna aikaisempaan. Vanhin vielä käytössä, mutta saa siirtyä varastoon vanhan imurin tilalle.
Onko tuo miltä vaikuttanut, kestääkö tuo 3,0ah akku miten hyvin? Taittuvarunkoisesta Unlimited 8:sta on itselläkin hieman kokemusta, tuntui ihan hyvältä laitokselta painosta huolimatta.
 
Onko tuo miltä vaikuttanut, kestääkö tuo 3,0ah akku miten hyvin? Taittuvarunkoisesta Unlimited 8:sta on itselläkin hieman kokemusta, tuntui ihan hyvältä laitokselta painosta huolimatta.
Hei!

Tämä on kyllä huononnus aikaisempaan verrattuna. 3ah akku kestää turbolla noin 15min. Normaalilla asetuksella joku päälle 20min. Riippuu myös paljon imuroitko mattoa vai paljasta lattiaa.

Pölysäiliön tyhjennys näyttää aluksi näppärältä, mutta sitten lopulta sen suodattiminen puhdistus on hankalampaa, kuin aikaisemmissa versioissa.

Harjasuulake on parempi mitä 2nd gen versiossa. Kissojen karvat saa paremmin sieltä puhdistettua pois ja samoin mahdolliset pitkät hiukset.

Kyllä tämä imuri kuitenkin meille jää, mutta tässä ei minusta kyllä edistystä varsinaisesti ollut tapahtunut, muuta kuin suulakkeen osalta.
 
Boschin sivujen kautta 4ah akku maksaa noin 53 euroa (+ ilmaiset postikulut, samalla toki kannattaa tilata tuo letku jos autoja aikoo ahkerammin siivota), mutta joo 3ah akullakin siivousaika on 25-15min luokkaa riippuen mattojen määrästä ja meneekö turbo vai auto asetuksella. Ecolla sitten toki saa sen 45-60min kovalla alustalla.

Onhan noiden pussittomien imureiden tyhennys hanurista. Tuota filtteriä nyt ei tarvitse ihan joka kerta irroittaa ja puhdistaa ("deep cleaning").

 
Viimeksi muokattu:
Gigantissa viikon diilinä kuluttaja lehden testivoittaja pölypussillinen imuri Electrolux 800 EB81A3UG . 249€ (ovh 399€) lisäksi Electroluxilta 30€ cashback.
 
Gigantissa viikon diilinä kuluttaja lehden testivoittaja pölypussillinen imuri Electrolux 800 EB81A3UG . 249€ (ovh 399€) lisäksi Electroluxilta 30€ cashback.
Ei näytä electrolux pääsevän tuosta eteenpäin sojottavasta letkusta noissa vedettävissä, eli letku tulee kokoajan eteen, imuri on todella hankalasti käsiteltävissä jos yhtään ahtaampaa ja jää jokaiseen kulmaan jumiin.
 
Olisi varsi-imuri ostoslistalla ensisijaiseksi imuriksi 60m2 asuntoon. Kun asiaan on yrittänyt perehtyä niin tuntuu siltä että kaikille imureille löytyy taivaisiin ylistäviä tai maanrakoon haukkuvia kommentteja. Toistaiseksi suunnitelmana on ostaa Dyson Gen5detect Absolute jos se sattuisi tulla hieman halvempaan hintaan myyntiin. Ilmeisesti tämä on varsi-imurien kärkipäätä?

Tänään tuli kuitenkin mainos Samsungilta uudesta Jet 95S Pet Jet Dual Brush+ 280W, en yhtäkkiä löytänyt mitään tarkempaa arvostelua laitteesta. Tuota näyttäisi saavan esim. Members+ jäsenedulla hintaan 429€ Samsung kaupasta. Osaako io-techin raati sanoa olisiko tuo hyvä ostos verrattuna Dysoniin? Tai minkälaisen varsi-imurin itse suosittelisitte minun hankkivan?

Taloudessa on koira mutta siitä ei lähde juuri yhtään karvaa. Ideaalisesti haluaisin jonkin vaivattomasti käytettävän imurin jolla matalalla kynnyksellä nopeasti imuroisi eteiseen kerääntyvät hiekat ja pikkukivet ja keittiön lattialle kerääntyvät leivänmurut ja muut pikkuroskat. Olisi hyvä että laite olisi sellaista kaliiberia että sillä pystyisi myös imuroida koko asunnon jossa lattiapinnat on pääosin laminaattia ja muutama matto. Olennaista on myös että imuri mahtuu käymään helposti esim. sohvan ja sängyn alla. Kätevää olisi jos imuriin löytyisi sellainen suulake millä imuroi yksittäisiä sopukoita asunnossa ja autossa.
 
Dysonissa taitaa olla konkat sijoitettu moottorin viereen ja odotettavissa että hajoaa kuumuudesta takuun jälkeen.
 
Sain tossa ilmatteeks tommosen Dyson Cinetic big ball absolute 2 johdollisen imurin ja ihmettelin että miks ei imuteho ole niin hyvä kun oon tottunu dysoneissa kun entinen on vanhempi DC33 johdollinen ja joku animal pro samaa ikäluokkaa...Putsasin sitten kauttaaltaan ton cineticin ja ei oikein imuteho parantunu niin rupesin sitten netistä tutkimaan että tossa on vain 700w moottori kun noissa vanhemmissa 1600w...
Googlasin sen verran että vissiin jonkun EU jutun takia sitten rajoitettu tota tehoa näissä uudemmissa?

"700 W maximum input power, adhering to EU eco-design power limitations."

Turbosuulake oli hyvä testisuulake kun se noissa vanhemmissa pyörii niin nopeesti että ääni on niin korkee kun joku itikan ininä, tossa uudemmassa enemmänkin kärpäsen surina
 
Alkoi ottamaan päähän tuo perinteinen perässä vedettävä imuri, niin tilasin Samsungin tarjouksesta Bespoke Jet Ultra 400W varsi-imurin 779€. Saapa nähdä onko tuo minkälainen. :hmm:
 
Kalliimpi ku Gen5 detect... 300 € ylihintaa vielä Sampaksi ja jää lattiaan kohdistuvassa suuttimen päässä olevassa imupaineessa 53 %:iin Gen5Detectin suorituskyvystä, paskempi akkukesto jne.
Varmaan näinkin, mutta Dysonia ei tähän taloon tule.
 
Juu mitäpä sitä suvereenisti parhainta varsaria varsinkaan halvemmalla ostamaan, massipäälliköt ostaa huonomman kalliimmalla... On Sampassa toki absoluuttisesti kivempi putsata/pestä pölysäiliö ja karkeasuodatin.
 
Tuo Dyson Gen5detect on ilmeisen hyvä joo, mutta on kyllä yllättävän "vanha" jo.

Ollaanko sitten jo siinä pisteessä, että varsi-imurien "graalin maljat" eli lähinnä varmaankin imuteho on jo siinä missä näihin massoihin on saatavissa.

Mielellään näkisi kyllä tuota Boschin akkusysteemiä, että sama akku työkalulle ja imurille muiltakin merkeiltä.

Eipähän sillä, robotti-imurit ja niiden erinomainen toiminta lykänneet paremman varsi-imurin hankintaa (ja toki varsi-imurin korkea hinta myös esteenä), kun nykyinen toimii välttävästi (Jet Pet 75).


1781085928622.png
4
 
Mielellään näkisi kyllä tuota Boschin akkusysteemiä, että sama akku työkalulle ja imurille muiltakin merkeiltä.
Meillä Hikokin 36v varrellinen rikka-imuri käytössä. Verraten "kalliihkoita" suomessa, mutta Amazon.co.jp:stä lohkesi alta puoleen hintaan suomikauppoihon verrattuna.

Eihän tuo mikään dyysoni ole ja rikka-säiliöt aika onnettoman kokoisia, mutta kyllä tuolla rikkalapion korvaa ja vetelee portaat ja robolta vajaaksi jäävät pikkunurkat ihan tarpeeksi mukavasti. Hankin myös läjän harjalisäkillikkeitä, niin menee auton verhoiluin siistiminen tuolla suht siedettävästi kanssa. Käyttö-aika n. 20min yhdellä latingilla 2,5ah perusakulla.
 
Samsungin Jet 75 (mikä lie, en muista mallia) akku tai varmaankin siis akku antautui, kun välkkyy laturiin laitettaessa.

Onko mitään tehtävissä? Taitaa olla ehkä n.2.5v vanha. Akkua mietin siis. Saaneeko jostain halvalla adapteria johonkin 18v akkuun (makita, dewalt tms.) tai jostain ns. korvikeakkua.
Akut ehkä kalliinpuoleisia ainakin samsung.com

Laite ei muutenkaan mikään nyt ns. priima ole ollut, mutta ei viitsi maksaa 550-600e uudestakaan. Onko tyyliin jotain uudelleen kennotusta "halvalla" tai jotain tee se itse miehen kikkoja, kun eipä tuolla toimimattomalla sinänsä arvoa ole.

Oyomba VCA-SBT90/XAA Battery for Samsung Jet 75 Battery, 3.5Ah, 21.6V 75.6Wh Compatible with Samsung Jet 75/75+/75 Pet/Jet 90/90+, VS20R9046T3/AA VS20T7536T5/AA: Amazon.de: Home & Kitchen EDIT: Jaa ei toimiteta Suomeen, sekin ongelma vielä.

Toimineeko?
 
Samsungin Jet 75 (mikä lie, en muista mallia) akku tai varmaankin siis akku antautui, kun välkkyy laturiin laitettaessa.

Onko mitään tehtävissä? Taitaa olla ehkä n.2.5v vanha. Akkua mietin siis. Saaneeko jostain halvalla adapteria johonkin 18v akkuun (makita, dewalt tms.) tai jostain ns. korvikeakkua.
Akut ehkä kalliinpuoleisia ainakin samsung.com
Kokeile vaikka tällaista, ei ole kovin kallis 100% Original Sweeper Battery VCA-SBT90 for Samsung Vs9000 Jet90 Jet75 Jet90E VCA-SBT90 Cordless Handheld Vacuum Cleaner Battery - AliExpress 44
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 321
Viestejä
5 247 296
Jäsenet
83 483
Uusin jäsen
UwU_LoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom