Unlimited 8:sta täällä onkin ollut juttua mutta miten Gen2 vertautuu.
Foorumihuhujen mukaan Gen2 vois tehdäkin jotain, mutta ei ainakaan mua vakuuttanut Powerin lattialla testattuna ei sitten yhtään ja päädyin silloin Samsung Jet 70 Pet (ihan törkeesti kevyempi imuroida, ja Dyson Gen5 menee vielä keveemmin paitsi jos Auto vetasee imutehoja enemmän ja alustana muovimatto tai matto) minkä sattui saamaan halvemmallakin Gigsun klubitarjouksesta 249,90 €. Siitä sitten 1,5 vuoden jälkeen upgreidasin Dyson Gen 5 detect absoluteen, mikä on kyllä ihan tajuton jumalpeli. Samppakin edelleen toiminnassa, käytän autotallien / kuntosalin imurointiin ja välillä imasen autojen matoilta sepelit.
Ajattelin vaan tota sun lausetta
Olen tässä pohdiskellut josko varsi-imuri palauttaisi riemun imuroimiseen ja siivoamiseen ylipäätänsä
Niin uskallan kyllä suositella, että osta se Gen5 detect seuraavasta alesta tai heti
Dyson Gen5 Detect Absolute -varsi-imuri, liila
On se vaan niin tähtitieteellisen hyvä, että ihan sama vaikka tonnin maksais, niin kyllä lähtee ja todellinen insinööritaidon ja erotusasteen helmi. Toki mun nuuka pomo sanoo aina "miksi ostaa parasta, kun voit saada toisiksi parastakin." Onhan Boschi toki varmaan sun budjettiis käypä, mutta mieti silti. Boschissa on hikisen pieni pölysäiliö (51 % Dysonista brutto) ja erotusaste ei ole saksalaisen SmartHomeAssistent-kanavan youtube-video mukaan kaksinen vs. Dyson V15 (ja Gen5 Detect on vielä parempi, ei pääse todistetusti toisesta päästä ulospuhalluksesta läpi virukset eikä bakteeritkaan / siksi lanseerattin covid-aikaan kaukoidässä), videolla Boschi vuotaa savukokeessa ku seula säiliön ja rungon välistä vs. Dyson V15 ei tule pisaraakaan savua mistään ulos vaan imee kaiken kiltisti sisuksiinsa säilöön. Lisäksi Bosch on perspainoinen käpälään, 5,0 Ah akulla ei kaksiset toiminta-ajat, ja 5,0 Ah akku painaa jo 620 g ja sattuu olemaan ihan tuon imurin perspäässä "ulokkeena" kiinni. Plussana kyllä se, että lisäakkuja saa halvalla ja ominaisuuksiltaan vaikka auton imurointiin on saletisti parempi ku Dyson ilman kalliita lisävarusteita (mä ostin tarvittavat, mutta melkeen satkun maksoi).
Tekniikkasivujen testeissä Samppakin on tosi hyvä ja Jet 70 Pet ihan super ns. keräämään testimuroja ym. Mutta jos selaat tätä lankaa vähän taaemmas, niin näet testin, missä Dyson keräsi grammoina 3 x enemmän tavaraa vuoropäivin mun kämpässä toteutetussa arjen imurointitestissä (ja Samppa aloitti, joten sille oli helpompaa ts. Dysonille olis pitänyt jäädä vähemmän jne!). Eli vaikka ne testeissä toteais, että kyllä merkki x kerää myös kaurahiutaleita lattialta 9x % ja Dysonikin vaan yhdellä vetolla 99 % jonkun purkillisen päältä ajetaessa, niin se todellinen mikropölyn keräys- ja erotusaste on se juttu. Testimenestyjä Jet 70 Pet ei sitten saanutkaan säiliöön mitään hienoa mikromujua. Voi hieroa lattioita oikealla pölynimurilla, robotilla, toisella varsarilla kämppää ihan miten paljon vaan, mutta Dysonilla lähtee silti ihan yhtä paljon ihan ku ei ois imuroitu ollenkaan ennen sitä (laser näyttää karun totuuden erityisen karvaasti). Sitten kun jatkuvasti käyttää, niin saalistettu mikropölyn määrä pienenee ajan saatossa ja alkaa säilymään jollain about vakiotasolla.
Mikro- ja pienpartikkelit ne on kiinnostavimpia ja haitallisimpia. Mä luulin aikaisemmin, että meillä on ollut hyviä imureita, mutta olin väärässä. Tai no villakoiria ja hiuksia ne on imeneet hyvin, mutta ei pienintä pölyä lainkaan tai sitten tupruttaneet toisesta päästä tai jostain siitä välistä ulos...
En oo mitään siivousihmisiä, mutta nyt meillä monta kk hankinnan jälkeen imuroidaan erittäin aktiivisesti ja todella helppoa vetää koko kämppä (tai no 120/168 m2 käytännössä kun ei mitään märkätiloja, saunaa tms. jaksa aina imuroida). Lapsetkin tykkää imuroida ihan eri malliin ja tappelevat välillä, että kuka saa kunnian.