Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin se, jos jollain toisella on. Kaikki mitä itse ei tee, tulee kieltää toisilta.Kaikista pahin rikos Suomessa on, että on hauskaa.
Hauskaa kun tätä kieltoa tänään radiossa käytiin läpi nii ihmisten terveydelle aiheutuvien haittojen varjolla ajettiin läpi mutta kun vilkaisee tilastoja: Räjähteet ja ilotulitteet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)
Niin tulee mieleen tuhat muuta tilastojen valossa "akuutimpaa" asia jotka voisi pelkästään tuolla syyllä ja logiikalla kieltää.
Varmaan juhannus nyt ainakin, ja vakavampia asioita myös. Kielletään juhannus?Listataanpa. Mikä muu yksittäinen ja yhtä hyödytön toiminta aiheuttaa viikon sisällä 12 silmävammaa ja 67 tulipaloa?
Varmaan juhannus nyt ainakin, ja vakavampia asioita myös. Kielletään juhannus?
Jossittelua, erilaiset tilanteet joka vuonna.Listataanpa. Mikä muu yksittäinen ja yhtä hyödytön toiminta aiheuttaa viikon sisällä 12 silmävammaa ja 67 tulipaloa?
Eli jos jonkin asian voi kieltää, se pitäisi kieltää?Vaikea kieltää ihmisiä uimasta.
Seuraava.
Eli jos jonkin asian voi kieltää, se pitäisi kieltää?
Jos oikeasti jahdattaisiin vaarallisia ja "turhia" asioita niin kyllä alkoholi olisi ensimmäisten joukossa. Mietippä kuinka paljon ihmisten terveys siitä paranisi.Enhän minä niin sanonut. Mutta jos jotain asiaa ei käytännössä edes voi kieltää, sitä lienee kohtalaisen turha käyttää verrokkina tässä asiassa.
Jos oikeasti jahdattaisiin vaarallisia ja "turhia" asioita niin kyllä alkoholi olisi ensimmäisten joukossa. Mietippä kuinka paljon ihmisten terveys siitä paranisi.
Eli jos sinä et tykkää jostain niin ei soisi muidenkaan tykkäävän silloin?No minäpä mietin.
Sillä välin, oliko jotain oikeita argumentteja ilotulitteiden sallimiselle, muuta kuin se, että just sun ja sun mielestä se on tosi hauskaa? Koska mun mielestä se ei ole hauskaa, ja siitä aiheutuu yhteiskunnalle kohtalaisia kuluja, joita ei huvita veronmaksajana kustantaa. Kivahan se on toki pitää hauskaa muitten rahoilla, sen ymmärrän.
Jep, oikein epileptikoiden ja migreenistä kärsivien unelma.kohta täälläkin jotain dubain tyylisiä laser ilotulituksia
Eli jos sinä et tykkää jostain niin ei soisi muidenkaan tykkäävän silloin?
En sen jälkeen kun parikymmentä täytin ole ostanut ensimmäistäkään ilotulitetta kun ei vaan kiinnosta tuhlata rahaa sellaisiin, mutta, se ei tarkoita että kannata niiden kieltoa kun itsellä ne ei kiinnosta.
Älä maalaa piruja seinille.. eiköhän kaikki missä jotain kielletään tai rajoitetaan mene sukkana läpi mutta sallimiset ja vapautumiset onkin jo eri asia..Joku voisi protestina tehdä aloitteen uuden kieltolain (alkoholi) puolesta. Läpi se ei menisi, mutta eiköhän sille 50 000 allekirjoittajaa saataisi, sekä protestimielisistä että tosissaan olevista.![]()
Kyllä ne kuluttajille myytävät raketit on sellaisia kissanpieruja jo nykyäänkin, ettei paljon harmittaisi vaikka kiellettäisiin kokonaan
Pata? esim
Tuolta voit tilata vastaavia ja "hiukan" tiukempia paukkuja (tykäreitä), valitettavasti vain yhtä mallia jäljellä. Nämähän ei sitten ole virallisesti ilotulitteita:
Noi oli kyllä loppuaikoinaan naurettavan hintaisia (halpoja), 10mk maksoi sellainen jättipakkaus jossa on 40 tuollaista 8 kinun pakkausta. Niissä riitti paukuteltavaa ja vaatteet haisi ruudilta pari päivää.
Jos vuosittaiset tusina silmävammaa, kuutisenkymmentä tulipaloa,
Nämä ovat täysin viina- ja huumepäissään söheltävien idioottien vika, ilotulitteita ei voi asiasta syyttää.
Niinhän se tuppaa menemään, että kun itse seniiliytyy, niin nuoremman polven tekemiset vaikuttavat turhilta ja typeriltä.Mutta kärsijöinä ovat myös sivulliset. Ei se ole aina se känninen soheltävä, joka sen vamman saa tai jonka talo palaa. Pata tai raketti kun kaatuu, niin yleisö/ympäristö on vaarassa.
Mun puolesta ilotulitteet voisi kieltää yksityisiltä. Itse pk-seudulla asuvana olen jo vuosia käynyt katsomassa ammattilaisten järjestämää ilotulitusta Sundsbergissä ja se on ihan toista maata kuin kaikenmaailman yksittäiset ihmisten raketit, padat ja muut. Ei mua pauke häiritse, mutta onhan noi silmävammat sun muut ihan turhia. Ja kyllä itsekin 80/90-luvun taitteessa räjäyttelin muovikasseittain tykäreitä, kiinareita jne. Mutta aikansa kutakin. Ei tossa mitään järkeä ole
Mutta kärsijöinä ovat myös sivulliset. Ei se ole aina se känninen soheltävä, joka sen vamman saa tai jonka talo palaa. Pata tai raketti kun kaatuu, niin yleisö/ympäristö on vaarassa.
Mun puolesta ilotulitteet voisi kieltää yksityisiltä. Itse pk-seudulla asuvana olen jo vuosia käynyt katsomassa ammattilaisten järjestämää ilotulitusta Sundsbergissä ja se on ihan toista maata kuin kaikenmaailman yksittäiset ihmisten raketit, padat ja muut. Ei mua pauke häiritse, mutta onhan noi silmävammat sun muut ihan turhia. Ja kyllä itsekin 80/90-luvun taitteessa räjäyttelin muovikasseittain tykäreitä, kiinareita jne. Mutta aikansa kutakin. Ei tossa mitään järkeä ole
Niinhän se tuppaa menemään, että kun itse seniiliytyy, niin nuoremman polven tekemiset vaikuttavat turhilta ja typeriltä.
"Kun minä en harrasta tai en välitä asiasta x, niin se on syytä kieltää kaikilta" -on pikkuisen liian yleinen asenne nykypäivänä.
Kielletään sekä koirat että raketit kaupungeista. Ihmisten sekä eläinten hyvinvoinnin takia.
Tämä. Alkais muuten onnettomuudet vähenemään! Mietin vielä että olisiko urheilu myös hyvä olla kiellettyjen listalla? Jos miettii paljonko urheiluhommissa sattuu vahinkoja niin varmaan olis hyvä kieltää koko homma.Juuri näin. Ja tietysti tärkeimmät ensin eli kieltoon tupakka, viina, makeiset, yli 100hv diesel/bensa henkilöautot, turistilennot, saunominen, puun poltto uuneissa jne.
Samaa mieltä, mutta sen verran pitää korjata, että monilla paikkakunnilla vietetään elokuun vikalla viikonloppuna "venetsialaisia", jolloin ilotulitteita myös myydään ja ammutaan.Tässä maassa on se kumma tapa että jos jokin ei jotakuta miellytä niin se pitää heti kieltää, kun en minä tykkää niin ei sitten saa tykätä muutkaan.
Nykyään en enää juurikaan noita ilotulitteita ammu mutta vastustan tuollaista ilotulitekieltoa. Eihän niitä muutenkaan ammuta kun yhtenä päivänä vuodessa muutaman tunnin ajan ja ainakin täällä on kielletty keskustan alueella ampuminen.
Jos noille jonneille ei kukaan ostaisi ja homma tosiaan rajoittuisi siihen muutamaan tuntiin uutena vuotena ja venetsialaisina, niin olis ihan ok. Nyt kun täälläpäin paukkuu siitä asti kun tulee myyntiin ja viikon jälkeen tapahtumien, niin ei paljon naurata keskellä yötä herätä johonkin tykistökeskitykseen. Toki saa maistaa talvisodan tunnelmaa.Tässä maassa on se kumma tapa että jos jokin ei jotakuta miellytä niin se pitää heti kieltää, kun en minä tykkää niin ei sitten saa tykätä muutkaan.
Nykyään en enää juurikaan noita ilotulitteita ammu mutta vastustan tuollaista ilotulitekieltoa. Eihän niitä muutenkaan ammuta kun yhtenä päivänä vuodessa muutaman tunnin ajan ja ainakin täällä on kielletty keskustan alueella ampuminen.
Tottakai voidaan kieltää.Vaikea kieltää ihmisiä uimasta.
Seuraava.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.