Ilotulitus

Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 281
Niinkuin viinan kanssa, senkus tilaa jatkossa Saksasta suoraan kotiovelle, tai käy hakemassa 2€ meno-paluu hinnalla Tallinnasta. Ei siinä jossei tässäkään verotulot valtiolle kelpaa.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
667
Hieno kansa joka oikein väkisin kinuaa itselleen lisää veroja ja kieltoja. :lol:
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kaikista pahin rikos Suomessa on, että on hauskaa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Hauskaa kun tätä kieltoa tänään radiossa käytiin läpi nii ihmisten terveydelle aiheutuvien haittojen varjolla ajettiin läpi mutta kun vilkaisee tilastoja: Räjähteet ja ilotulitteet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Niin tulee mieleen tuhat muuta tilastojen valossa "akuutimpaa" asia jotka voisi pelkästään tuolla syyllä ja logiikalla kieltää.
Listataanpa. Mikä muu yksittäinen ja yhtä hyödytön toiminta aiheuttaa viikon sisällä 12 silmävammaa ja 67 tulipaloa?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 760
Voisko tässä edetä niin että poikkeuksena muslimit saisivat kuitenkin käyttää ilotulitteita Id Al-Fitr juhlan yhteydessä?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Jos oikeasti jahdattaisiin vaarallisia ja "turhia" asioita niin kyllä alkoholi olisi ensimmäisten joukossa. Mietippä kuinka paljon ihmisten terveys siitä paranisi.
No minäpä mietin.

Sillä välin, oliko jotain oikeita argumentteja ilotulitteiden sallimiselle, muuta kuin se, että just sun ja sun mielestä se on tosi hauskaa? Koska mun mielestä se ei ole hauskaa, ja siitä aiheutuu yhteiskunnalle kohtalaisia kuluja, joita ei huvita veronmaksajana kustantaa. Kivahan se on toki pitää hauskaa muitten rahoilla, sen ymmärrän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 993
No minäpä mietin.

Sillä välin, oliko jotain oikeita argumentteja ilotulitteiden sallimiselle, muuta kuin se, että just sun ja sun mielestä se on tosi hauskaa? Koska mun mielestä se ei ole hauskaa, ja siitä aiheutuu yhteiskunnalle kohtalaisia kuluja, joita ei huvita veronmaksajana kustantaa. Kivahan se on toki pitää hauskaa muitten rahoilla, sen ymmärrän.
Eli jos sinä et tykkää jostain niin ei soisi muidenkaan tykkäävän silloin?

En sen jälkeen kun parikymmentä täytin ole ostanut ensimmäistäkään ilotulitetta kun ei vaan kiinnosta tuhlata rahaa sellaisiin, mutta, se ei tarkoita että kannata niiden kieltoa kun itsellä ne ei kiinnosta. Enkä myöskään kannata alkoholin kieltoa mutta jos aletaan laskea ihmishenkien ja terveyden luvuilla niin kyllä ennen ilotulitteita alkoholi pitäisi kieltää ja sitä ennen vielä tupakka.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 917
kohta täälläkin jotain dubain tyylisiä laser ilotulituksia
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Eli jos sinä et tykkää jostain niin ei soisi muidenkaan tykkäävän silloin?
Ei siinä, saahan sitä tykätä paukuttelusta. Ongelma on siitä paitsi itselle myös muille aiheutuvat haitat.

En sen jälkeen kun parikymmentä täytin ole ostanut ensimmäistäkään ilotulitetta kun ei vaan kiinnosta tuhlata rahaa sellaisiin, mutta, se ei tarkoita että kannata niiden kieltoa kun itsellä ne ei kiinnosta.
Jos vuosittaiset tusina silmävammaa, kuutisenkymmentä tulipaloa, tuhansien eläinten kärsimys ja käsittämätön roskamäärä luonnossa ei paina sinulla vaakakupissa sen vertaa, vaikea minun on asiaan mitään sanoa.

Omasta puolestani taas voin sanoa, että tähänastiset argumentit ilotulituksen sallimisen puolesta eivät kovin vakuuta. Niitä ilotulituksia saisi kyllä jatkossakin ihailla, tosin ammattilaisten tekeminä. Minun puolestani tämä olisi ihan hyvä kompromissi.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 281
Ongelmahan on siis lähinnä ihmisten tyhmyys ja välinpitämättömyys, ei niinkään itse ilotulitteet. Ei se minua paljoa huoleta jos kännissä ammutaan raketteja käsistä, tai sitten huonot vanhemmat luovuttavat Ilkka-Mantelille ja Jani-Korianterille papatteja ja kissanpieruja joita nämä kuolaavat suustahengittäjät sitten työntävät suuhunsa tai eivät osaa ajoissa heittää kauemmas itsestään tai muista elävistä olennoista. Näiden tapausten takia ei pidä kieltää yhtään mitään, tai sitten tosiaan heitetään se alkoholi sinne kieltolistalle heti ensimmäisenä, säästyy sitten se hukkumistilastojen kirjaus juhannuksenakin.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Vaikuttaa tuo kieltäminen vähän siltä kun ei itseään kiinnosta niin kielletään. Eläimet voi aina pistää sisälle tulituksen ajaksi, ei lemmikin ehdoilla tule orjallisesti elää. Ihme jeesustelua kun eläimistä ollaan välittävinään, vaikka mitä muuta harmillista kaavaillaan samaan aikaan. Toivon todella että aloitteen taustalla on ainoastaan saastekysymys eikä mikään muu, sillä me tiedämme että ne onnettomuudet tapahtuvat rakettien kanssa nimen omaan päissään. Itsekin olen vähän kahden vaiheilla että onko järkeä saastuttaa ehdoin tahdoin, mutta raketteja on kyllä kiva ampua. Toisaalta taas raketit ovat kivunneet jo liian kalliiksi, joten en enää sijoita kuin kympin tai pari korkeintaan joka vuosi, millä ei saa paljoakaan aikaiseksi. Olen ajatellutkin että olisi parempi joukolla katsella raketteja näytöksissä ennemmin kuin ampua itse.

Joka tapauksessa tässä tilanteessa valitsisin nuo näytökset kunnassa kuin kunnassa ennemmin kuin sääntely hintoja nostamalla, jos näistä valita pystyisi. Aloitteen henki taasen vaikuttaa olevan se, että uutena vuotena ei pauku ollenkaan ja viinaa juodaan perheen tai muun lähipoppoon kanssa. Jos tuo on todellisuutta, niin parempi on mieluummin olla juomatta ja ampua niitä raketteja ilmoille, vaikka vähän maksaisi ja saastuttaisi. Ilman kannalta raketit ovat pieni kuorma sillä niitä ammutaan vain kerran vuodessa, joten se persulainen suhteellisuuden taju kannattaa tässä säilyttää. Minulle on lopulta aika sama miten tässä käy, mutta raketteja pitäisi päästä katsomaan johonkin pienemmilläkin kunnilla. Kallistun silti siihen että entisellään pitäisi jatkaa kun ei kaikki mökiltä voi lähteä kaupunkiin raketteja katsomaan. Hinnatkaan eivät saa nykyisestä nousta kyllä yhtään, muuten jää paukuttelematta ihan sen takia.
 
Viimeksi muokattu:

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 354
Olen hieman lapsenmielinen vaikka ikää yli 20v mutta minkäs luonteelleen voi. BOT tuossa aika hyvin tiivistikin aika monen asian mikä itseäkin mietittänyt..
Mutta.

Mun mielestä jonkun kaupungin / kunnan ilotulitus ei ole "kiva" kuin vaimojen / lapsien ja sit niiden jotka haluavat etunenässä kieltää ilotulitteet kuluttajilta.. Ei sillä kyllä ne ihan hienoja on mutta mun mielestä siinä menee vähän se fiilis näin poikamiehenä, mä ehkä voisin kuvitella katsovani ja nauttivani jonku akan kanssa jonka jälkeen juoda niitä juomia kotona mutta jos lähtee miettimään vähän "erilaisesta" näkökulmasta tätä asiaa niin se on aika iso miinus kaltaiselleni ihmiselle. Koska niitä on kiva itse ampua ja nauttia seurasta ja useimmiten se on joko
A) Olet siinä kunnossa että pystyt itse niitä ampumaan ja humalaa ei juurikaan ole
B) Olet niin kännissä että se kusella käyminenkin tuottaa ongelmia

Voisin väittää että suurin osa vammoista aiheutuu kun porukka lähtee ampumaan B) vaihtoehdon kohdalla niitä rakettejaan, ei se hyvä ole mutta mun mielestä se on oma vika. Suomessa kun tykätään kieltää kaikki jotka ei ole hyödyllisiä ja aiheuttavat haittaa/vammoja jollekin. Raketeista ei ole kenelläkään hyötyä kuin sille ampujalle ja sen hetkisille katselijoille, koirat sekä kissat pelkäävät rakettia mutta koirien rauhottamiseenkin löytyy monen monta eri keinoa ja pahin vaihtoehto mitä koiran omistajana voit tehdä on se että alat katselemaan niitä raketteja koirasi kanssa, en omista lemmikkiä mutta muistaakseni kaikkein paras vaihtoehto on että et itse reagoi pamahduksiin mitenkään niin lemmikille tulee olotila että on turvallista olla.
 

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Kyllä ne kuluttajille myytävät raketit on sellaisia kissanpieruja jo nykyäänkin, ettei paljon harmittaisi vaikka kiellettäisiin kokonaan. Toisaalta voitaisiin panna näihin kuluttajien raketteihin kunnon haittavero, niin ampukoon seteleitä taivaalle ken lystäävät. Hieman suurempi rahallinen panostus ilotulitteisiin saattaisi vähentää myös kännissä huvikseen ammuskelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Joku voisi protestina tehdä aloitteen uuden kieltolain (alkoholi) puolesta. Läpi se ei menisi, mutta eiköhän sille 50 000 allekirjoittajaa saataisi, sekä protestimielisistä että tosissaan olevista. :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 488
Joku voisi protestina tehdä aloitteen uuden kieltolain (alkoholi) puolesta. Läpi se ei menisi, mutta eiköhän sille 50 000 allekirjoittajaa saataisi, sekä protestimielisistä että tosissaan olevista. :smoke:
Älä maalaa piruja seinille.. eiköhän kaikki missä jotain kielletään tai rajoitetaan mene sukkana läpi mutta sallimiset ja vapautumiset onkin jo eri asia..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 072
Tuo maksaa satasen ja saatavuus on huono, mutta onhan siinä sentään edes vähän yritystä videon perusteella. Tosin livenä nämä tuntuvat olevan poikkeuksetta paljon vaatimattomampia, eikä ihmekään, kun huomion nämä meidän nykyiset turvamääräykset.
 

pcp

Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
99
Itsellä lähti tuollainen mm ilmoile viime uv:nä.
Oli kyllä aikamoinen verrattuna noihin pirkkatuotteisiin joita marketeista, rtukusta ym saa...

Altitude

Tuossa hinta/laatu suhteeltaan ehkä parempi.

Jos tahtoo vähä enemmän mutta pienempää niin
Hurricane

Löytyy niitä ja ihan eri luokkaa kuin aikoinaan ne kissanpierut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Kannattaa joskus kokeilla noita oikeasti hyviä patoja, vaikka toki ne paljon maksaa. Yksi hyvä vaihtoehto pitäisi olla The Wall rakettikaupasta (video surkea): The wall 87 shots | Rakettikauppa.com Tiskiltä noita tosiaan harvemmin saa, mutta sen takia noita ilotulitteiden verkkokauppoja on tullut.

Pienempään budjettiin voi myös kokeilla Matahari tai Limitless 8 Bomb tuotteita.
 

pcp

Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
99
Koirat.

n.800 ilmoitettua purematapausta vuodessa.
Abouth yksi kuolemaan johtava per vuosi.

Pitäisikö katsoa miten itse koiria kohdellaan?
En ymmärrä mitä ihmisten päässä oikein liikkuu... Niin paljon näkee ja kuulee kaltoinkohtelusta mutta eih kun me kiinnitetään huomio yhteen päivään vuodessa.

Pentutehtailu ja jalostaminen vähät välittämästä koiran hyvinvoinnista, kunhan näyttää hyvältä ja omistaja tyytyväinen.

Koirat vain palveluskäyttöön 2020

Jos edes suosittaisiin rotuja joiden tavoitteissa olisi ensinmäisenä laitettu terveys?
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 913
Nämä ovat täysin viina- ja huumepäissään söheltävien idioottien vika, ilotulitteita ei voi asiasta syyttää.
Mutta kärsijöinä ovat myös sivulliset. Ei se ole aina se känninen soheltävä, joka sen vamman saa tai jonka talo palaa. Pata tai raketti kun kaatuu, niin yleisö/ympäristö on vaarassa.

Mun puolesta ilotulitteet voisi kieltää yksityisiltä. Itse pk-seudulla asuvana olen jo vuosia käynyt katsomassa ammattilaisten järjestämää ilotulitusta Sundsbergissä ja se on ihan toista maata kuin kaikenmaailman yksittäiset ihmisten raketit, padat ja muut. Ei mua pauke häiritse, mutta onhan noi silmävammat sun muut ihan turhia. Ja kyllä itsekin 80/90-luvun taitteessa räjäyttelin muovikasseittain tykäreitä, kiinareita jne. Mutta aikansa kutakin. Ei tossa mitään järkeä ole
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 072
Mutta kärsijöinä ovat myös sivulliset. Ei se ole aina se känninen soheltävä, joka sen vamman saa tai jonka talo palaa. Pata tai raketti kun kaatuu, niin yleisö/ympäristö on vaarassa.

Mun puolesta ilotulitteet voisi kieltää yksityisiltä. Itse pk-seudulla asuvana olen jo vuosia käynyt katsomassa ammattilaisten järjestämää ilotulitusta Sundsbergissä ja se on ihan toista maata kuin kaikenmaailman yksittäiset ihmisten raketit, padat ja muut. Ei mua pauke häiritse, mutta onhan noi silmävammat sun muut ihan turhia. Ja kyllä itsekin 80/90-luvun taitteessa räjäyttelin muovikasseittain tykäreitä, kiinareita jne. Mutta aikansa kutakin. Ei tossa mitään järkeä ole
Niinhän se tuppaa menemään, että kun itse seniiliytyy, niin nuoremman polven tekemiset vaikuttavat turhilta ja typeriltä. :D

"Kun minä en harrasta tai en välitä asiasta x, niin se on syytä kieltää kaikilta" -on pikkuisen liian yleinen asenne nykypäivänä.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Mutta kärsijöinä ovat myös sivulliset. Ei se ole aina se känninen soheltävä, joka sen vamman saa tai jonka talo palaa. Pata tai raketti kun kaatuu, niin yleisö/ympäristö on vaarassa.

Mun puolesta ilotulitteet voisi kieltää yksityisiltä. Itse pk-seudulla asuvana olen jo vuosia käynyt katsomassa ammattilaisten järjestämää ilotulitusta Sundsbergissä ja se on ihan toista maata kuin kaikenmaailman yksittäiset ihmisten raketit, padat ja muut. Ei mua pauke häiritse, mutta onhan noi silmävammat sun muut ihan turhia. Ja kyllä itsekin 80/90-luvun taitteessa räjäyttelin muovikasseittain tykäreitä, kiinareita jne. Mutta aikansa kutakin. Ei tossa mitään järkeä ole
Itse kuitenkin pitäisi järkevämpänä kovaa puuttumista känniläisten söhellykseen ja häiriköintiin. Nykyäänhän homma on mennyt aivan naurettavaksi kun päihtymystäkin pidetään monessa asiassa lieventävänä seikkana, tähän se suurin muutos tarvittaisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
286
Kaikki on aika suhteellista tuon vaarallisuuden kanssa, varsinkin kun katsoo tätä italialaisten päätöntä menoa.. :D
´

lisätääs toinen video.. tuollakin pikkulapsia joukossa :O
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 913
Niinhän se tuppaa menemään, että kun itse seniiliytyy, niin nuoremman polven tekemiset vaikuttavat turhilta ja typeriltä. :D

"Kun minä en harrasta tai en välitä asiasta x, niin se on syytä kieltää kaikilta" -on pikkuisen liian yleinen asenne nykypäivänä.
Totta. Mutta väitän, että koko ilotulitus/paukuttelujuttu on muuttunut aikalailla rajusti noista omista nuoruusvuosista. Silloinhan noita tykäreitä sun muita sai suunnilleen kuka vaan ostettua. Eipä meilläkään mitään näyttäviä raketteja tms. juuri ollut. Väitän, että paljon vähemmän nuoriso noita ilotulitteita ostaa (eipä ole laillistakaan alle 18v) ja paukuttelee kuin 20v sitten. Silti noita vammoja ja onnettomuuksia sattuu.

Tossa vähän dataa:

Räjähteet ja ilotulitteet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Vuodenvaihteessa 2017-2018 sairaaloissa hoidettiin yhteensä 12 ilotulitteiden aiheuttamaa silmävammaa, kuten edellisenäkin vuonna. Yksi silmävammoista tuli Tukesin tietoon vasta jälkikäteen; tätä tapaus ei ole huomioitu alla olevissa tiedoissa.

  • Silmävammoista 1 oli vaikea (ed.vuonna 2), 3 keskivaikeita (ed.vuonna 5) ja 7 lieviä (ed.vuonna 5). Myös tähtisadetikku voi aiheuttaa silmävamman, mutta tällaisia tapauksia ei ollut. Edellisenä vuonna oli ollut yksi lievä silmävammatapaus.
  • Vammautuneista seitsemän oli miehiä, ed.vuonna yhdeksän.
  • 3 vammautuneista oli alaikäisiä (ed.vuonna 6), joista 1 (ed.vuonna 2) oli itse ollut ampumassa ilotulitetta, muut 2 (ed. vuonna 4) olivat ilotulitusten katsojia.
  • Yhteensä ilotulitukset aiheuttivat silmävamman 6 katsojalle, edellisenä vuonna 5.
  • Kaikista vammautuneista vain 1 käytti suojalaseja, samoin kuin edellisenäkin vuonna. Suojalaseja käyttänyt henkilö oli alaikäinen raketin ampuja.
  • Viisi silmävammaa aiheutui raketista ja kaksi padasta. Ed. vuonna luvut olivat 5 ja 4.
  • 3 tapauksessa ilotulite räjähti sytytettäessä (ed. vuonna 5), 1 vamma syntyi väärään suuntaan lähteneestä tai pompanneesta ilotulitteesta (ed. vuonna 2, sekä 1 joka ammuttiin kädestä). 1 silmävamman syynä oli ilotulitteesta lähtenyt kipinä (ed. vuonna 2).
 

pcp

Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
99
Koko maassa hoidettu seitsemää raketin takia silmänsä vammautunutta - ainakin neljässä taustalla patatyyppinen ilotulite

Silmävammat - Omalääkärisi.fi

Jos puhutaan n. kymmenestä vammasta koko maassa niin en nyt lähtisi jeesustelemaan. Ainoa vammautuneiden joukosta joka käytti suojalaseja oli alaikäinen. Eli jos jokainen olisi käyttänyt laseja ja alaikäiselle ei olisi annettu ilotulitteita niin moneen tapaukseen olisi vammat tippunut? Jos jostain vuodesta 2000? on näitä tilastoitu en muista lähdettä)
niink keskimäärin 27 vammaa per vuosi on uvnä tullunna niin eikös se jo kerro että parempaan suuntaan ollaan menty ja reilusti?
Oli se syy sitten pelkästään siitä että ampuminen vähentynyt.

Ilotulitteiden haitat vähenee vuosi vuodelta, koirien haitat ne vain kasvaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Kielletään sekä koirat että raketit kaupungeista. Ihmisten sekä eläinten hyvinvoinnin takia.
Juuri näin. Ja tietysti tärkeimmät ensin eli kieltoon tupakka, viina, makeiset, yli 100hv diesel/bensa henkilöautot, turistilennot, saunominen, puun poltto uuneissa jne.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Juuri näin. Ja tietysti tärkeimmät ensin eli kieltoon tupakka, viina, makeiset, yli 100hv diesel/bensa henkilöautot, turistilennot, saunominen, puun poltto uuneissa jne.
Tämä. Alkais muuten onnettomuudet vähenemään! Mietin vielä että olisiko urheilu myös hyvä olla kiellettyjen listalla? Jos miettii paljonko urheiluhommissa sattuu vahinkoja niin varmaan olis hyvä kieltää koko homma.
 
Liittynyt
16.07.2019
Viestejä
33
Tässä maassa on se kumma tapa että jos jokin ei jotakuta miellytä niin se pitää heti kieltää, kun en minä tykkää niin ei sitten saa tykätä muutkaan.

Nykyään en enää juurikaan noita ilotulitteita ammu mutta vastustan tuollaista ilotulitekieltoa. Eihän niitä muutenkaan ammuta kun yhtenä päivänä vuodessa muutaman tunnin ajan ja ainakin täällä on kielletty keskustan alueella ampuminen.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
667
Tässä maassa on se kumma tapa että jos jokin ei jotakuta miellytä niin se pitää heti kieltää, kun en minä tykkää niin ei sitten saa tykätä muutkaan.

Nykyään en enää juurikaan noita ilotulitteita ammu mutta vastustan tuollaista ilotulitekieltoa. Eihän niitä muutenkaan ammuta kun yhtenä päivänä vuodessa muutaman tunnin ajan ja ainakin täällä on kielletty keskustan alueella ampuminen.
Samaa mieltä, mutta sen verran pitää korjata, että monilla paikkakunnilla vietetään elokuun vikalla viikonloppuna "venetsialaisia", jolloin ilotulitteita myös myydään ja ammutaan.
 
Liittynyt
16.07.2019
Viestejä
33
Unohtui tuo venetsialaiset mutta eipä silloinkaan paljoa mitään näkynyt taikka kuulunut vaikka niitä täälläkin vietetään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
466
Tässä maassa on se kumma tapa että jos jokin ei jotakuta miellytä niin se pitää heti kieltää, kun en minä tykkää niin ei sitten saa tykätä muutkaan.

Nykyään en enää juurikaan noita ilotulitteita ammu mutta vastustan tuollaista ilotulitekieltoa. Eihän niitä muutenkaan ammuta kun yhtenä päivänä vuodessa muutaman tunnin ajan ja ainakin täällä on kielletty keskustan alueella ampuminen.
Jos noille jonneille ei kukaan ostaisi ja homma tosiaan rajoittuisi siihen muutamaan tuntiin uutena vuotena ja venetsialaisina, niin olis ihan ok. Nyt kun täälläpäin paukkuu siitä asti kun tulee myyntiin ja viikon jälkeen tapahtumien, niin ei paljon naurata keskellä yötä herätä johonkin tykistökeskitykseen. Toki saa maistaa talvisodan tunnelmaa.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
549
Jahas, sitä pitäs lähteä rakettiostoksille. Mikähän ois hyvä ja halpa rakettipaketti?
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
629
Eikö se yleensä ole niin, että jos haluaa halvan ja hyvän tuotteen niin on ostettava erikseen halpa ja hyvä tuote. :D

Itsekkin tässä mietin, että mitähän sitä tänä vuonna ostaisi. Alkuun oli mielessä, että en osta yhtään mitään viime uudenvuoden fiaskon jälkeen, tuolloin tuli ostettua citymarketista "nää on hyviä t:myyjä" thunderkingejä, jotka eivät edes räjähtäneet, rätisivät ainostaan. Näiden lisäksi, jotain "kalliimpia" isompia thunderkingejä 1pkt jossa 3:sta oli 2 suutareita.. Loppupeleissä suurimmiksi pommeiksi osoittautui ikivanhat Blackcatin kissanpierut, mitä on jäänyt jemmaan ihan riittävästi.
Nyt kuitenkin mielessä, että kaippa se pitää uhrata se 30€ pommeihin, kerta nyt kymmenluku vaihtuu ja parin kk päästä on jo 25v synttäritkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 351
Viestejä
4 280 914
Jäsenet
71 656
Uusin jäsen
Rokirambo

Hinta.fi

Ylös Bottom