@Jebaus Meillä samsungin ilpi ja jos tuikkaa 23 sisään niin koko kämpän lämpötila (siis olohuone keittiö ja käytävät) nousee vuorokaudessa lähemmäs 25 ja kyllä tuntuu siltä. Joku 20-21 on ollut aika optimaalinen. Pakkasilla melkein 21-22 että lämpö leviäisi myös makkareihin. Itsellä ei tosin tuota lattialämmitystä ole kuin kosteissa tiloissa ja khh joihin olen 25 säätänyt. Atk hukkalämpöjen vuoksi lämmityskulutuksia en voi laskea. Mutta näin mutulla toi säästö on ihan linjassa.
Hmm, kyllä tuo minun käsityksen mukaan mittailee juurikin pintojen lämpötiloja ja yrittää sitten lämmittää ne siihen pyyntiin eli 23c. Huomaa hyvin kun iltaisin ollaan kotona ja laitetaan ruokaa niin ilp ei puhalla enään juuri mitään kun lämpötila on siellä 22-23c.
Meillä tuon lämmityksen vaatiman energian olen päätellyt ihan sillä että heinä-elokuussa kun lattialämmöt ovat kokonaan pois käytöstä pyörii energiankulutus ~800kwh paikkeilla niin se on se peruskulutus ja sitten talvea kohti siihen päälle tuleva on sitä lämmitysenergiaa. Toki pesukoneet, tietokoneet yms tuottavat sitä lämpöä myös mutta samalla tavalla ne pyörii oli sitten tarvetta lämmitykselle tai ei.
Taas menneellä viikolla soittelu joku myyjä kaupaten energiaremonttia eikä millään meinannut uskoa että jos lämmitysenergian tarve on alta 10 000kwh/vuosi, ei näillä sähkön hinnoilla pysty vaan sitä rahalla perustelemaan.