Moi.
Nyt kun on kylmempi ilma ulkona olen vaihtanut Electrolux epn12c38hw ilmalämpöpumppu lämmitysmoodiin. Lämmitysksessä ongelmia että kone menee koko ajan katkolla niin että se lämmittää muutama minuutti ja sitten lepotila ja taas muutama minuutin kuluttua lämmittää muutama minuutti. Viilennys tilassa tätä ongelmaa ei ollut.
Muovi kuoret naksuttaa jatkuvasti kun lämpö jatkuvasti muuttuu ja tulee aina lyhyt ärsyttävä kovempi puhallus kun laite menee lepotilaan.
Kone on huoneen nurkassa ja lämpösensori on lähellä nurkkaa.
Olen siirtäny lämpösensori kuoreen ulkopuolelle mutta tämä ei auttanut. Nyt mietin voiko näitä lämpösensoreita ostaa jostain pidemmällä johdolla jotta saisi sen siiretty pois huoneen nurkasta. Onkohan tätä vaikeaa vaihtaa?
Olen katsonut Electrolux apissa että niin lämmitys alkaa niin laitteen mittaama lämpötila nousee nopeasti.
Toinen ärsyttävä piire on että kun vaihtaa lämmityksestä viilennyksee tai toisinpäin apissa mittaava lämpötila muuttuu heti 3 astetta joten lämmön auto asetus on käytännössä mahdotonta käyttää.
Minulla on myös lämpömittari joka mittaa laitteen puhaltava ilma joten on helppoa seurata mitä se laite tekee.
Ostettu keväällä 799 euro.
Energialuokka lämmitys A+Energialuokka jäähdytys A++Antoteho lämmitys 5,4 kwAntoteho jäähdytys 4,2 kwVuosihyötysuhde 4,0 (SCOP)Vuosihyötysuhde 6,8 (SEER)
www.veikonkone.fi