Ilmaiset, tai halvimmat parhaat sähköpostipalvelut

  • Keskustelun aloittaja Vauhtimursu
  • Aloitettu
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
ProtonMail - Log in

Tutanota

Vihdoin alkaa olemaan sähköpostit selvillä. Protonmail on jo suosikki , mutta tarvitsin vielä toisen enkä viitsiny tehdä toista tunnusta protonmailiin niin hetken etsiskeltyä löysin tuon tutanota sähköposti palvelun.

Molemmat noista ilmaisia palveluita, toinen tarjoaa vielä vpn palvelunki ilmaiseksi vissiinki. Väittäisin että tuossa kohta alkaa kohta olla markkinoiden parhaat ilmaiset sähköpostipalvelut ?

Onko kellään kokemusta enempää tuosta kyseisestä tutanota palvelusta ?

Itsellä jäi huomion arvoinen seikka mieleen, se on ihan järkyttävän nopea postipalvelu verrattuna näihin muihin ilmasiin sähköpostipalveluihin. Ulkoasu todella simppeli, rekisteröinnit hoitui simppelisti eikä kyselly turhia (puh numero tai toinen "varaposti) jne.

Tuo kyllä kiilas kärkeen omissa suosikeissa kun sähköposteista puhutaan. Mutta löytyykös joltain jotain kummallista negatiivista sanottavaa ko palvelusta ?

Mukavaa viikonalkua kaikille, kiitos etukäteen jos tulee vastauksia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Kumpikaan edellämainituista palveluista ei tue sähköpostin lähettämiseen tai vastaanottamiseen tarvittavia protokollia (IMAP/SMTP).
Paljon parjatut Googlen ja Microsoftin palvelut sen sijaan tukevat. Ja jos sattuu olemaan (tarpeeksi uusi) Outlook käytettävissä niin MS:n sähköposti toimii sen kanssa natiivisti Exchangena, synkkaa myös kalenterin ja yhteystiedot. Minun mielestä Outlook.com on selvästi paras vaihtoehto, minua ei haittaa että NSA varmuuskopioi postini.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Kumpikaan edellämainituista palveluista ei tue sähköpostin lähettämiseen tai vastaanottamiseen tarvittavia protokollia (IMAP/SMTP).
Tämäpä juuri, eipä kiinnosta luurilla alkaa käyttelee web sivuston kautta tai minkään oman clientin kautta sähköpostia. Kyllä ny perusominaisuuksia pitäisi tukea että voi sanoa hyväksi...

Jos tykkää vaihdella sähköpostipalveluitaan, niin suosittelen sijoittamaan "ikuiseen" muuttumattomaan osoitteeseen.
IKI ry
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Oho, jäi tärkein pois elikkä ettei ehdoteltais näitä googlen tai microsoftin palveluita. Muistin vasta kun luin vastauksia, anteeks mun moka. Mutta.. joo noihin en laita tietojani enkä edes "lainatietoja". Mutta ei takerruta tähän yritetään jatkossa pitää pois nuo kummalliset palvelut.

Etsin lähinnä sellaisia jotka ei oo hirveitä mainosluukkuja, kuten yllämainittu posti24 tai yahoo tai suomi24 jne. (IMAP/SMTP).Tuota en edes ymmärrä mitä tarkoittaa

Alkaa vissiin näillä kriteereillä jäämään vähiin sähköpostipalvelut , varsinki jos sen pitäis olla vielä hyväkin Jostain syystä taidan pitäytyä noissa protonmail sekä tutamonissa. Pidän itse tuosta web sivustolla käytettävästä mallista

Sähköpostin pitää olla simppeli, yksinkertainen yksinkertaiselle ja helppokäyttöinen liittymä

edit : siivosin hymiöt pois niitä oli niin monta. :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Zoho Mail, saa ilmaisen, mainosvapaan sähköpostin joko @zoho.eu (kikkailemalla saa myös @zoho.com) osoitteella (Personal email) tai omalla domainilla (Business Email, saa myös yksityinen). Business on ilmainen 25 käyttäjälle ja yhdelle domainille, jos haluaa enemmän käyttäjiä tai useamman domeenin niin maksaa alkaen pari dollaria/euroa kuussa.

Webbimaili on ihan miellyttävä, lisäksi löytyy toimiva android/ios appi, sekä pop/imap, smtp ja jopa ActiveSync tuki.

Email Hosting | Hosted Email for Businesses - Zoho Mail
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Mikäs muuten siinä gmailissa on vikana? Itse käytän googlen inboxia. Automaattinen viestien ryhmittely, viestien valmiiksi merkkailu ja viestien kiinnittely on osoittautuneet mainioiksi ominaisuuksiksi. Hallitsee sähköpostipaljoutta paljon helpommin. Juonittelut valtiohallintoa vastaan toki lienee syytä keskustella muualla.

Voisi kyllä vähän aina kertoa, että mitä hyvää kussakin mainitsemassaan sähköpostissa on. Muuten tästä tulee melkoisen turha ketju.

Tutanota vaikutti kyllä mielenkiintoiselta projektilta. Avointa lähdekoodia ja täysin salattu sähköposti lähettäjältä vastaanottajalle. (tämä on muuten se syy, miksei muita sähköpostiohjelmia tueta) Ehkä aavistuksen pelottavana yksityiskohtana salasanaa ei pysty nollaamaan tai palauttamaan mitenkään. Menet kännipäissäsi vaihtamaan salasanan etkä enää aamulla muista sitä, niin et enää koskaan pääse sähköposteihisi käsiksi. Vähän jo liian turvallista omaan makuun. Melko rajoittunut tuo on myös toiminnoiltaan. Ainakin ilmaisversio.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
On noilla joku oma viritelmiä, joka toimii siten, että vastaanottajalle lähetetään linkki, jonka kautta viestin voi salasanan kanssa käydä lukemassa. Vähän kyseenalaista mielestäni, kun yleensä maallikoille opetetaan, ettei sähköpostien linkkejä saa availla.
Tuon voi valita aina lähettäesä, mutta kannattaa kytkeä se oletuksena pois, koska muuten voi unohtua päälle ja sitten kyllä voi jäädä se linkki avaamatta... ja se avaaminen tarvitsee salasanan muutenkin. Se on englanniksi selitetty siinä, mutta otsikko on "Confidential email from <lähettäjän nimi>", hieman siis näyttää epäilyttävälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Ihan toimiva meiliboxi.fi ollut, tukee PGP:tä suoraan webmail-sovelluksessa suoraan... Mutta en minä luottaisi mitään s.postin varaan... Anonyymi tarpeeksi kun voi itse laittaa mitkä tiedot tahansa palveluun...
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Jos salasanan hukkaa niin pääsy laatikkoon on mennyttä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Jos salasanan hukkaa niin pääsy laatikkoon on mennyttä?
PGP:n salasana on omalla vastuulla, sitä ei voi resetoida... ja tietenkin tulee sen avaimenkin tallentaa talteen omalle koneelle ja varmasti vaikka muistitikulle. Jos sen voisi resetoida niin mikä suojaus se on? Koska nollaus pitää tapahtua tietysti niin että voidaan varmentaa käyttäjä mutta ei sellaista luotettavaa oikein ole... Mutta luodessa avaimen ja salaamalla ymmrättää itse riskin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
PGP:n salasana on omalla vastuulla, sitä ei voi resetoida... ja tietenkin tulee sen avaimenkin tallentaa talteen omalle koneelle ja varmasti vaikka muistitikulle. Jos sen voisi resetoida niin mikä suojaus se on? Koska nollaus pitää tapahtua tietysti niin että voidaan varmentaa käyttäjä mutta ei sellaista luotettavaa oikein ole... Mutta luodessa avaimen ja salaamalla ymmrättää itse riskin.
Lähinnä meinailin noita itse sähköpostipalveluita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Ainakin Tutanota on aika monessa palvelussa blokattu, esim. Deviantart (ainakin @tutanota.com domain, valittavana kun muutama muukin). Ilmeisesti väärinkäytösten vuoksi kun kieltämättä tuonne on nopeaa tehdä kertakäyttötunnari.

...sikäli ironista kun ei jonkun Gmail-tunnuksen tekeminen juurikaan hitaampaa ole eikä sekään vaadi mitään puhelinnumerotunnistautumista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Ainakin Tutanota on aika monessa palvelussa blokattu, esim. Deviantart (ainakin @tutanota.com domain, valittavana kun muutama muukin). Ilmeisesti väärinkäytösten vuoksi kun kieltämättä tuonne on nopeaa tehdä kertakäyttötunnari.

...sikäli ironista kun ei jonkun Gmail-tunnuksen tekeminen juurikaan hitaampaa ole eikä sekään vaadi mitään puhelinnumerotunnistautumista.
Ja haluan nähdä palveluntarjoajan, joka estää Googlen Gmail-palvelun :) Helppoa noiden isojen on estää muut pienemmät toimijat. Toisaalta tulee ymmärtää, että roskaposti on todellakin suuriongelma, mutta silti itse ainakin luotan julkisiin listoihin.
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Itse teen burnereita Suomi24, koska harva ulkolainen vain aktivointiin emailin vaativa sivusto osaa estää sen. Tietty yhdelläkin pärjäisi, mutta yksi uusi ulkoaopittu tunnus ja salasana tiputtaa pari oikeasti muistamisen arvoista asiaa pois päästä, ja tuollaiselle burnerille on käyttöä ehkä 2-5 kertaa vuodessa.

Päämaili on G Suitessa omalla domainilla, jonka onnekkaana sain aikoinaan ilmaiseksi. 4e/kk sijaan kannattaa harkita Zohoa, joka sekin kuulostaa hyvältä vastineelta ja tiedän ihmisiä jotka sitä käyttävät ja kehuvat. Microsoftkin lakkautti oman domainin kytkemisen, joten tuo on tietääkseni pätevin ilmainen vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
mailbox.org | mailbox.org | English Page

On ollut nyt reilun vuoden käytössä. Ominaisuudet hyvin pitkälti samat kuin edellämainitussa Posteossa. Ainoa miinus omassa käytössä siitä, että EAS ei toimi kuin mobiililaitteilla, joten Outlookiin joutuu kalenterin tuomaan CalDav Syncronizerilla.
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Sähköpostin vastaanottoa ja lähettämistä, vaikkapa eri ohjelmilla kuten thunderbird tai outlook, tai laitteilla kuten matkapuhelimet... Ei sen kummempaa.
KIITOS, että vastasit noinkin typerään kysymykseen. Olin jo varautunu ettei kukaan jaksa tuohon edes kommentoida mutta teit ymmärtämisenki vielä helpoksi. Kiitos.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 395
Oho, jäi tärkein pois elikkä ettei ehdoteltais näitä googlen tai microsoftin palveluita. Muistin vasta kun luin vastauksia, anteeks mun moka. Mutta.. joo noihin en laita tietojani enkä edes "lainatietoja". Mutta ei takerruta tähän yritetään jatkossa pitää pois nuo kummalliset palvelut.

Etsin lähinnä sellaisia jotka ei oo hirveitä mainosluukkuja, kuten yllämainittu posti24 tai yahoo tai suomi24 jne. (IMAP/SMTP).Tuota en edes ymmärrä mitä tarkoittaa

Alkaa vissiin näillä kriteereillä jäämään vähiin sähköpostipalvelut , varsinki jos sen pitäis olla vielä hyväkin Jostain syystä taidan pitäytyä noissa protonmail sekä tutamonissa. Pidän itse tuosta web sivustolla käytettävästä mallista

Sähköpostin pitää olla simppeli, yksinkertainen yksinkertaiselle ja helppokäyttöinen liittymä

edit : siivosin hymiöt pois niitä oli niin monta. :)
Ei ole ilmaisia lounaita noiltakaan palveluilta tarjolla.
Googlen palvelu on kuitenkin roskapostin suodatukselta maailman parhaimpia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 070
Ei ole ilmaisia lounaita noiltakaan palveluilta tarjolla.
Googlen palvelu on kuitenkin roskapostin suodatukselta maailman parhaimpia.
On se tosiaan kun estetään kaikki muut toimijat ja sitten ihmetellään. Sama juttu Microsoftilla niin heillä ei standardit roskaposti listat joihin jos joutuu aina roskapostiksi merkitään. Ihan sama mitä sisältöä ja listalta ei pääse ikinä pois.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Nostellaas vähän tätä. Onko kenelläkään hajua, että onko mikää näistä yksityisyyttä kunnioittavista sähköpostipalveluista yhteensopiva iki-osoitteen kanssa?

E: Vastaan itse itselleni. ProtonMailin kanssa sen luultavasti saa toimimaan, mikäli ottaa premiumin ja asentaa Bridgen. Posteo.de:llä ja Thunderbirdillä homma sujui ongelmitta hintaan 12 €/vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
...sikäli ironista kun ei jonkun Gmail-tunnuksen tekeminen juurikaan hitaampaa ole eikä sekään vaadi mitään puhelinnumerotunnistautumista.
Itse asiassa näyttää vaativan. Olen yrittänyt tehdä kahdella eri operaattorilla Google-tunnuksen omasta IP-osoiteestani ja puhelinnumeroa on kysytty.

Lisäksi Outlook, Yahoo ja mail.com vaativat puhelintunnistautumisen ainakin joissain tapauksissa — tuntuu yhdistävän kaikkia merkittäviä sähköpostipalveluita.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Pienistä "yksityisyyttä vaalivista" sähköpostipalveluista puheenollen — tein pari vuotta sitten openmailbox.org-sähköpostilaatikon ja olin lopulta sidottu siihen, kun meiliosoite oli luovutettu niin monessa yhteydessä. Uptime oli pahimmassa vaiheessa suorastaan kelvoton, aina en esimerkiksi saanut kaksivaiheisen varmistukseen koodeja edes annettuani Thunderbirdin odotella tunnin tai pari. Tuki ei vastannut pariin viestiin (ei liity edellä mainittuun asiaan), jotka heille lähetin. Kesällä 2017 Openmailbox siirtyi pois yleishyödyllisestä mallista (nonprofit organization) ja muutti IMAP/POP-tuen sekä aliakset maksulliseksi ilman ennakkoilmoitusta (tosin myöhemmin olemassa olevat tunnukset saivat joksikin aikaa "pro"-jäsenyyden).
 
Viimeksi muokattu:
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Minkäslaisia on nämä kertakäyttö sähköpostipalvelut ? Mitä suosittelette jos ei halua riippakiveksi tehdä pidempi aikaista tunnusta mihinkään.
En osaa näistä sanoa yhtään mitään, tietääkö joku mikä on kokeilemisen arvoinen ?
 

The Oath

R&T-jäsen #240
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Minkäslaisia on nämä kertakäyttö sähköpostipalvelut ? Mitä suosittelette jos ei halua riippakiveksi tehdä pidempi aikaista tunnusta mihinkään.
En osaa näistä sanoa yhtään mitään, tietääkö joku mikä on kokeilemisen arvoinen ?
10 minute mail on ollut ihan kätevä, joskin blokattu joillakin sivustoilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Tutanotaan tekee 1 minuutissa tunnuksen. Tunnuksen voi myös poistaa. Sopii semmoiseen semiväliaikaiseen käyttöön.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 265
Minkäslaisia on nämä kertakäyttö sähköpostipalvelut ? Mitä suosittelette jos ei halua riippakiveksi tehdä pidempi aikaista tunnusta mihinkään.
En osaa näistä sanoa yhtään mitään, tietääkö joku mikä on kokeilemisen arvoinen ?
Kaikki varmaan osaa saman asian eli luoda väliaikaisen mailiosoitteen. Itse kun olen sellaista tarvinnut niin Googleen vaan hakusanat "temp mail" ja tuloksista vaikka ensimmäinen niin hyvin on pärjänny.
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Niiin joo, tuohan on erinomainen keino varmasti pitää kone pitää puhtaana kun jokaista googlen linkkiä käy napsuttelemassa aina haun jälkeen. Kyse ei ollu siitä osaisinko hakea googlesta vaan pikemminkin siitä että mitä ihmiset on perinteisesti suosinu kun ollaan Foorumi > Rautakeskustelut > Internet, tietoliikenne ja tietoturva osiolla.

Täälä foorumilla koen että "tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan" , (en muuten olisi täälä ja uskoisin että moni muukin lukee tätä saadaakseen niitä vastauksia), jätänkin tuon lausahduksen loppu osan pois turhana provona. Mutta ymmärtänet pointin jokatapauksessa miksi kysyin täällä enkä lähteny googlen avustuksella surffailemaan ympäriinsä.

Edit: Ennen vastaustasi olin kyllä jo googletellu näitä sivuja , mutta koska sivut minne eksyin googlen kautta oli huonosti suomennettu osittain joten äkkiä pois niistä tänne kysymään asiaa tutusta ja turvallisesta paikasta. Luultavasti olen käsittäny tämän alueen tarkoitusperän väärin...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 265
Niiin joo, tuohan on erinomainen keino varmasti pitää kone pitää puhtaana kun jokaista googlen linkkiä käy napsuttelemassa aina haun jälkeen. Kyse ei ollu siitä osaisinko hakea googlesta vaan pikemminkin siitä että mitä ihmiset on perinteisesti suosinu kun ollaan Foorumi > Rautakeskustelut > Internet, tietoliikenne ja tietoturva osiolla.

Täälä foorumilla koen että "tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan" , (en muuten olisi täälä ja uskoisin että moni muukin lukee tätä saadaakseen niitä vastauksia), jätänkin tuon lausahduksen loppu osan pois turhana provona. Mutta ymmärtänet pointin jokatapauksessa miksi kysyin täällä enkä lähteny googlen avustuksella surffailemaan ympäriinsä.
Kaikki varmaan osaa saman asian eli luoda väliaikaisen mailiosoitteen. Itse kun olen sellaista tarvinnut niin Googleen vaan hakusanat "temp mail" ja tuloksista vaikka ensimmäinen niin hyvin on pärjänny.
Jospa nyt tajuasit et ei tuosta tarvi mitään hernettä vetää nenään... Kerroin vain kuinka itse olen toiminut.

Jatkoa varten suosittelen suosittelen luetun ymmärtämisen kohentamista, niin ei tarvi aina poimia toisten viesteistä sellaista kohtaa josta voi vetää vitutuksen nousuun.
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
- Muokkaan nätimpään muotoon.

En vetäny hernettä mitään kautta sisään. Ehkä ärsyynnyin hivenen kun niin useasti saa sun kaltasia vastauksia "kokeile googlea" ja mitään muuta järkevää sisältöä viestistäs ei löytyny. Ei siis alkuperäseen kysymykseen tuonu apua yhtään ei niin yhtään mitään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 265
Saamalla toimivan kertakäyttö mailin joka oli varmaan hakusessa?! Noissa mitään suosituksia tarvi kun kaikki toimii samalla tavalla.

[edit] Noi ei oo mitään huipputeknisiä palveluja vaan todella yksinkertaisia pieniä miljoona palveluja. Jos yks ei toimi jossain tilanteessa niin ei muutaku toinen käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
Saamalla toimivan kertakäyttö mailin joka oli varmaan hakusessa?! Noissa mitään suosituksia tarvi kun kaikki toimii samalla tavalla.

[edit] Noi ei oo mitään huipputeknisiä palveluja vaan todella yksinkertaisia pieniä miljoona palveluja. Jos yks ei toimi jossain tilanteessa niin ei muutaku toinen käyttöön.
Kiitos ja anteeks. Oon ehkä liianki tarkka mitä googlen linkkejä haluan painella mielivaltasesti. Siksikin pidän tätä paikkaa "tuttuna ja turvallisena" josta kysyminen on helpompaa kuin surffata epämääräsillä sivustoilla ympäriinsä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 265
Kiitos ja anteeks. Oon ehkä liianki tarkka mitä googlen linkkejä haluan painella mielivaltasesti. Siksikin pidän tätä paikkaa "tuttuna ja turvallisena" josta kysyminen on helpompaa kuin surffata epämääräsillä sivustoilla ympäriinsä.
Juu eipä mitään. En olisi maininnut Googlesta mitään jos en olisi itse toiminut noiden temp mailien kanssa niin.

Jos nyt jotain yksittäistä palvelua suosittelisin niin se olisi Temp Mail - kertakäyttöinen väliaikainen - anonyymi sähköposti juttelee osittain suomea, sille löytyy add-on Firefoxiin (en ole testannut) ja on toiminut sen mitä olen tarvinnut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Minkäslaisia on nämä kertakäyttö sähköpostipalvelut ? Mitä suosittelette jos ei halua riippakiveksi tehdä pidempi aikaista tunnusta mihinkään.
En osaa näistä sanoa yhtään mitään, tietääkö joku mikä on kokeilemisen arvoinen ?
Mailinatoria ja Guerrillamailia olen joskus ainakin käyttänyt, kun tuollaiselle on ollut tarvetta. Näitä ei sitten ikinä pidä käyttää mihinkään tärkeään tarkoitukseen.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Kaikki varmaan osaa saman asian eli luoda väliaikaisen mailiosoitteen. Itse kun olen sellaista tarvinnut niin Googleen vaan hakusanat "temp mail" ja tuloksista vaikka ensimmäinen niin hyvin on pärjänny.
"Väliaikaiset" osoitteet on estetty palveluissa todella usein. Estoa ei paljasteta käyttäjälle suoraan, lukemattomia kertoja käyttäjätilin vahvistusviestiä ei ole koskaan kuulunut. Esimerkiksi tämä sivu on alusta asti blokannut "temp"-osoitteilla luotuja tunnuksia.

Lisäksi voi joutua hankaluuksiin tilapäismaililla luodun tunnuksen omistajuutta vahvistaessa tai muussa asiassa, kun sähköpostin lähettäminen on spammin takia estetty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
En ole vielä löytänyt ainoatakaan tilapäis-emailpalvelua, joka säilyttää sähköpostilaatikon pidemmän aikaa, edes viikon päivän ja luo sähköpostilaatikon suoraan. Olisi myös hyvä, jos käyttäjäehtosopimus kiistää viestien myymisen ja vahvistaa, että kaikki poistetaan säännöllisesti.

Minulla on oma sähköpostidomain, jossa voin luoda rajattoman määrän alias-osoitteita — ratkaisee asian lähes kokonaan. Teen lähes joka sivulle oman osoitteen ja roskaposti pysyy hallinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
En ole vielä löytänyt ainoatakaan tilapäis-emailpalvelua, joka säilyttää sähköpostilaatikon pidemmän aikaa, edes viikon ja luo sähköpostilaatikon suoraan. Olisi myös hyvä, jos käyttäjäehtosopimus kiistää viestien myymisen ja vahvistaa, että kaikki poistetaan säännöllisesti.
Jos viestien säilymisellä tai luottamuksellisuudella on mitään väliä, silloin ei käytetä näitä kertakäyttöosoitepalveluita.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Jos viestien säilymisellä tai luottamuksellisuudella on mitään väliä, silloin ei käytetä näitä kertakäyttöosoitepalveluita.
Viestien säilyttämisellä ei ole väliä, kopion ne tietysti välittömästi talteen. Joiltain nettisivuilta ei ole kuulunut vahvistusviestiä välittömästi ja postilaatikko on vanhentunut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
En ole vielä löytänyt ainoatakaan tilapäis-emailpalvelua, joka säilyttää sähköpostilaatikon pidemmän aikaa, edes viikon ja luo sähköpostilaatikon suoraan. Olisi myös hyvä, jos käyttäjäehtosopimus kiistää viestien myymisen ja vahvistaa, että kaikki poistetaan säännöllisesti.
Tutanota sopisi varmaan tuohon. Se siis ei ole varsinaisesti tilapäinen maili, mutta sitä voi käyttää sellaisena kun tilin voi poistaa ja uuden tekemiseen <1 minuutti eikä se vaadi mitään vahvistusta. Tietokanta on salattu.
 

$$$

Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
57
Itse asiassa näyttää vaativan. Olen yrittänyt tehdä kahdella eri operaattorilla Google-tunnuksen omasta IP-osoiteestani ja puhelinnumeroa on kysytty.

Lisäksi Outlook, Yahoo ja mail.com vaativat puhelintunnistautumisen ainakin joissain tapauksissa — tuntuu yhdistävän kaikkia merkittäviä sähköpostipalveluita.
Tulee vastaus vähän myöhään, mutta gmailin voi tehdä ilman puhelinnumeroa kun luo tilin androidilla. Eli sieltä valikosta kun ottaa lisää tili ja naksuttaa eteenpäin, niin puhelinnumeron voi ohittaa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Tutanota sopisi varmaan tuohon. Se siis ei ole varsinaisesti tilapäinen maili, mutta sitä voi käyttää sellaisena kun tilin voi poistaa ja uuden tekemiseen <1 minuutti eikä se vaadi mitään vahvistusta. Tietokanta on salattu.
Tämä on totta — huomioin yllä olevan viestisi. Tutanota on toiminut hyvin ja Google CATCHA:a ei onneksi tarvitse täyttää, kuten esimerkiksi Protonmailin kohdalla. Vanhoja osoitteita ei voi rekisteröidä uudelleen.
 
V

Vauhtimursu

Vieras (tunnus poistettu)
tutanotaan ja protonmailiin on jo yhdet tunnukset, ei viitti alkaa tuplia luomaan (tiedä onko sallittuakaan), siksi kyselin nopea tempoista mailin luontia väliaikaseen käyttöön ettei jäis enempää riippakiviä roikkumaan mihinkään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
tutanotaan ja protonmailiin on jo yhdet tunnukset, ei viitti alkaa tuplia luomaan (tiedä onko sallittuakaan), siksi kyselin nopea tempoista mailin luontia väliaikaseen käyttöön ettei jäis enempää riippakiviä roikkumaan mihinkään.
Ei ainakaan erikseen kiellettyä.

Jos tekee useampia lyhyen ajan sisään samasta IP:stä niin sitten alkaa nipottamaan ja tulee captchaa ja tili tulee täysin toimintaan vasta aikarajan jälkeen, mutta siihen ei varmaan 1 lisätilin tekeminen päivässä riitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Itse osallistuin Protonmailin alkuvaiheen rahankeräyksiin ja sain siinä rytäkässä ensimmäisten joukossa tilin. Jokunen vuosi on jo käyttöä takana ilman ongelmia ja luottoa toimivuuteen alkaa olemaan sen verta, että olen pikkuhiljaa siirtänyt tärkeämpiä toimintoja sinne.

Gmailin yksityisyys on omissa silmissä saman arvoista kuin pankkitunnusten levittely lentolehtisillä, joten siitä pyrin eroon pikkuhiljaa.

Protonmailiin saisi pikkurahalla lisää kaikenlaista...esim. oma domain ja useampi osoite vähemmän tärkeitä palveluita varten.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom