Ilmoitin siis Nondalle tilausnumeron sekä milloin se on lähetetty. Näin Nondalta vastattiin kun utelin palikan kohtaloa:
"Thank you for reaching out to Nonda.
We are sorry for the delay in your Giveaway product Vehicle Health Monitor Lite. Due to the massive ordering and the outbreak of the new coronavirus disease, the air freight capacity has been dramatically reduced from government restriction across the globe, with the prolonged process of customs clearance and cargo investigation together.
If you still haven't received it by now, it's likely that the carrier lost the package. We'd like to offer you a resend of the product. We can refund it as well if you can no longer wait.
We are sorry to cause you any inconvenience, you may reply to me with your willingness to get a 10% coupon. We really appreciate your support for us. Thank you."
Eli sai valita lähetetäänkö uudelleen vai palautetaanko rahat ilmaisesta tuotteesta
No ei, pitihän tästä postit maksaa. Eipä olisi ensimmäinen kiinapaketti joka tulisi lopulta kahteen kertaan.
Alkuperäisen paketin tuorein päivitys on siis
"2020-06-23 18:09 Arrive at the Sita processing center" joka voi olla ilmeisesti lähes missä vain. Sitä edellinen paikan sisältävä päivitys on
"2020-06-08 17:13 Leaving Chongqing Unity Village Center Station, China Processing Center"
Voihan se vielä tullakin mutta eipä tuo haitannut kysäistä lähettäjältä kommenttia asiaan.