Laitoinpa nyt itsekin tuon tilaukseen. Verkkokaupasta ostettu 32" samsung lähtee takaisin melko pahan ghostingin takia, toivottavasti MSIssä sitä on vähemmän. Harmillisesti kattavia revikoita näytöistä löytyy todella vähän jolloin uuden näytön ostaminen menee vähän hankalaksi.
Jos sieltä tulee oikeasti MAG322CQRV, niin suurin ero lienee 1500R kaari. 21CQR on 1800R eli loivempi.
Ostin kanssa edellisestä alesta MSI:n MAG321CQR. Saakohan tänne nyt kirjoittaa näytöstä kun tämä tarjous on taas päällä?
Disclaimer: Ihminen on paljon parempi luettelemaan vikoja kuin kehumaan. Minä olen tämän näytön kanssa ihan sujut.
- Ensimmäinen mitä havaitsin siirtyessäni 27" 1440p AHVA -> tähän, oli kirjainten "distortio".
Juurisyy tähän lienee että resoluutio jo vähän alkaa "venyä" tällä paneelikoolla?
Tähän toki on täysin jo tottunut mutta kuitenkin eroa on.
Näytön vakiopreseteillä:
Kirjainten kantit näkyy ikävästi, ja esim B- ja E-kirjainten sisällä näkyy valkoista.
Omat säädöt, paljon parempi, lähes täydellinen.
Ehkä tätä voisi vielä ClearType -asetuksilla vielä säätää.
Muutenkin näytön valmiit Game Mode -asetukset ovat mielestäni täysin urpoja. Esim. "FPS" asetuksilla kuva "palaa" niin pahaksi että värit menevät oikeasti aivan vituralleen. Esim. vihreä muuttuu harmaaksi (Spotify-kuvake). Ehkä joku todellinen pelimies ymmärtää tästä saatavan hyödyn (gamma?), itse en.
- Näyttö harvoin herää DisplayPortin kautta kytkettynä jos koneen päästää torkkumaan näytönsäästäjään. Virtanapin kautta pitää kierrätää näyttö uusiksi päälle. Ei iso fiba.
- Freesync ja 144hz toimii OK
Esim pelien latausruuduissa tai paikallaan pysyvissä valikoissa kirkkaus voi välkkyä kovan FPS:n heittelyn vuoksi, tämä ilmeisesti normaalia FS-toimintaa. Oikeissa pelitilanteissa en ole havainnut välkyntää, mutta vähän ärsyttävä piirre silti.
- Video ghostingista omilla näytön asetuksilla (Huawei, 1080p, 60fps)
https://drive.google.com/open?id=1MjytZ_6X5Po3ZVueEidjxuq5IskjDRkE
Kannattaa ladata niin näkee 60fps videon youtube-playerin sijaan. Tästä näkee yllättävän edustavasti miltä tuo luonnossa näyttää.
Jos haluatte jotain muuta tietää niin kysymystä vaan, koitan selvittää maallikkokonstein, en ole varsinainen näyttöguru