Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Vähän kieltämättä tuntuu siltä. Toisaalta vaikea sanoa mistä johtuu, onko niitä oikeasti enemmän, ilmoitellaanko niistä täällä ahkerammin vai bongaako ne nykyään vain paremmin kiitos kehittyneiden hintaseurantojen.
Kyllä minä ainakin olen enemmän kallellaan siihen suuntaan että ovat lisääntyneet. Syitä en tiedä, mutta veikkaan sitä, että taustalla on niin paljon automatiikkaa, että väkisinkin virheitä sattuu ja tapahtuu. Välistä tosin tuntuu, että nämä ovat tarkoituksellisia mainoskampanjoita, mutta se on vain mutua.

Kyllähän se vähän tökkii, kun vuoden sisällä vajaat kymmenkunta kertaa on tullut 1-2vrk tilausvahvistuksen jälkeen tyly viesti, jossa todetaan että "valitettavasti tuotteen x kohdalla oli kyseessä hinnoitteluvirhe ja se on poistettu tilauksestasi". Ja vielä enemmän tuo tökkii, jos on tilannut jotain muutakin kamaa, jotka liittyvät siihen tuotteeseen x ja jotka kuitenkin toimitetaan normaalisti, mutta jotka ovat täysin tarpeettomia yksinään. Tyyliin :tilaat prossun, emon ja muistit ja sitten siitä setistä perutaan prosessori hintavirheen vuoksi.

Ja vaikka kuluttajaviranomaisella on kohtuullisen selvä näkemys miten liikkeen tulisi tällaisissa tilanteissa toimia (siis jos se hintavirhe ei ole täysin ilmiselvä), niin harva yritys noudattaa sitä mukisematta.
 
Onko olemassa mitään ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnan kanssa, että olis saatu yritys pyörtämään tuo tilauksen peruutus hintavirheeseen vedoten? Muutenhan yritykset voi perseillä ton kanssa ihan miten tahtoo. Esimerkiksi yritys A myy tuotetta hintaan 100€ ja yritys B lähtee hintakilpailemaan myymällä tuottetta 95€:lla, mutta yritys A vetää tuotteen myynnistä/myy sen loppuun jollon yritys B peruu kaikki 95€:n tilaukset vedoten hintavirheeseen.
 
Onko olemassa mitään ennakkotapauksia kuluttajariitalautakunnan kanssa, että olis saatu yritys pyörtämään tuo tilauksen peruutus hintavirheeseen vedoten? Muutenhan yritykset voi perseillä ton kanssa ihan miten tahtoo. Esimerkiksi yritys A myy tuotetta hintaan 100€ ja yritys B lähtee hintakilpailemaan myymällä tuottetta 95€:lla, mutta yritys A vetää tuotteen myynnistä/myy sen loppuun jollon yritys B peruu kaikki 95€:n tilaukset vedoten hintavirheeseen.
Jos oikein muistan niin täälläkin oli just se yks tapaus missä cdon.com kieltäyty myymästä näyttöä -67% alennuksella X ja kuluttaja riitautti sen päätöksen ja sai myöhemmin vielä paremman näytön, kun ei ollut lähettää sitä vanhaa enään. Alennus ei "oikeesti" ollut -67% vaan sellanen ihan järkevä alennus mitä ei voi laittaa hintavirheen piikkiin.
 
Mä puskin joskus aika pitkään Applea vastaan kun jonkun edu-imacin hinnottelivat ~20% pieleen mainoslauseella ”ennennäkemättömän halpa” tjsp. Ei tuntunut mikään auttavan ja vuotta myöhemmin kone olikin jo poistunut valikoimasta niin mä luovutin.
 
Syitä en tiedä, mutta veikkaan sitä, että taustalla on niin paljon automatiikkaa, että väkisinkin virheitä sattuu ja tapahtuu. Välistä tosin tuntuu, että nämä ovat tarkoituksellisia mainoskampanjoita, mutta se on vain mutua.

Tai puolestaan kerätään hlökohtaiset tiedot, maksutiedot yms
Tai metsästään vain klikkeja
Tai markkinatutkemukset ...
Tai.... :)

Mutta epäilemättä tapaukset lisääntyneet
 
Tai puolestaan kerätään hlökohtaiset tiedot, maksutiedot yms
Tai metsästään vain klikkeja
Tai markkinatutkemukset ...
Tai.... :)

Mutta epäilemättä tapaukset lisääntyneet
Näissä kannattaa tehdä se, että joka kerta kun joku firma pistää vastaavan "tarjouksen", niin homman kustessa:
A) tekee tietojenluovutuspyynnön ja pyytää omat tiedot firmasta
B) kun on saanut tiedot, tekee kaikkien tietojen poistopyynnön

Jos firma hidastelee tai kieltäytyy (kaikilla ei ole edelleenkään protokollaa tai edes softat taivu kaikkien asiakkaiden tietojen näyttämiseen yhdessä paikassa ja helposti asiakkaalle toimitettavaksi), niin välittömästi valitusta tietosuojavaltuutetulle.

Vaikkei sitä 2 miljoonaa välttämättä saakaan sakkoa, niin aika tuntuvasti sieltä saattaa "rapsaista" joska alkaa ihan perseilemään - varsinkin jos useampi ihminen sattuu valittamaan asiasta samaan aikaan...

Itse ainakin meinasin tehdä kummatkin jos tilaus perutaan, samon Klarnalle jonne joutui syöttämään HETU:n.
 
Näissä kannattaa tehdä se, että joka kerta kun joku firma pistää vastaavan "tarjouksen", niin homman kustessa:
A) tekee tietojenluovutuspyynnön ja pyytää omat tiedot firmasta
B) kun on saanut tiedot, tekee kaikkien tietojen poistopyynnön

Jos firma hidastelee tai kieltäytyy (kaikilla ei ole edelleenkään protokollaa tai edes softat taivu kaikkien asiakkaiden tietojen näyttämiseen yhdessä paikassa ja helposti asiakkaalle toimitettavaksi), niin välittömästi valitusta tietosuojavaltuutetulle.

Vaikkei sitä 2 miljoonaa välttämättä saakaan sakkoa, niin aika tuntuvasti sieltä saattaa "rapsaista" joska alkaa ihan perseilemään - varsinkin jos useampi ihminen sattuu valittamaan asiasta samaan aikaan...

Itse ainakin meinasin tehdä kummatkin jos tilaus perutaan, samon Klarnalle jonne joutui syöttämään HETU:n.
Saisko jotain pohjaa tälläsen pyynnön tekemiseen? Voisin tehdä saman.
 
Saisko jotain pohjaa tälläsen pyynnön tekemiseen? Voisin tehdä saman.
Riittää, että ilmoitat vain tämän. Kyllä ne tietää miten sitten pitää edetä. Toki tämäkin tie on pitkä tie vielä tällä hetkellä.

Jotta yritys oikeasti alkaa saamaan sanktioita siihen ei riitä se, että jos joku yksittäinen tapaus on jäänyt huomaamatta.
 
B) kun on saanut tiedot, tekee kaikkien tietojen poistopyynnön

Miten varmistan että tiedot oikeesti poistettu?
Huomasin lähes joka kerta ku ostan jotain jostakin verkkopuljusta niin heti saan spostiin ämpärillinen "lainatarjouksia", "lainaustarjousta", "naimattomia tyttöjä sinun kaupunkiäsi" ja sunmuut hyvat tarjoukset :D

samon Klarnalle jonne joutui syöttämään HETU:n.

EIkös klarnassa voit ohita toi hetun syöttäminen?
 
EIkös klarnassa voit ohita toi hetun syöttäminen?

Et voi, tai voit mutta sitten et saa laskua vaan joudut maksamaan suoraan kortilla. Eli Klarna vaatii että syötät paitsi nimitietosi myös hetun ja vertaa sitä, jos tiedot eivät täsmää et pääse lopettamaan tilausta. Et voi myöskään "ohittaa" hetun syöttämistä.
 
Miten varmistan että tiedot oikeesti poistettu?
Huomasin lähes joka kerta ku ostan jotain jostakin verkkopuljusta niin heti saan spostiin ämpärillinen "lainatarjouksia", "lainaustarjousta", "naimattomia tyttöjä sinun kaupunkiäsi" ja sunmuut hyvat tarjoukset :D
Eikä siinä vielä kaikki, viimeisimpinä (suosikkini 2019 puolelta);
"Grow your size by 4 inches", "How do you do?", "Haluan tehdä jotain todella tuhmaa;)", "RX Pharmacy Center", "RE: Delivery For You", "Your Order is Ready", "Our Ultimate Gift Guide for the Holidays", "Men Drugs Shop", "Naiset etsivät miestä 50+", "Sinun maksuttomien yöpymisien voucherisi...", "My sweet wet pussy waiting for you!".
Siis vain alkuvuoden parhaita lainaten, ikävä kyllä siivosin jo osan parhaista käännös-herkuista muutama pv sitten :( Idän Nataliat ovat jo ilmeisesti kaikki työllistyneet ns. oikeihin töihin koska kutsunsa ovat loppuneet liki kokonaan. Sitä ei kokemuksen karttuessa muista säilyttää elämän parhaita paloja - edes netissä :(
Edit: Liki unohtui se kysymyskin. Eli jos tilaan sen 4 tuumaa lisää, niin onkohan 16 tuumaa enää laillinen kokokaan nykyisessä punaviherfemakko-vetoisessa #metoo-valtiossa...
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
onpa neiteilyä, suututteku yritys pistää 5 myynttin ja boteil jotku tilaa 500..., onneks teko äly korvaa kohta inisijät
 
Esim. kapsilla pystyy generoimaan vaikka kaikkia kauppoja varten oman osoitteen. Gmailillakin, mutta sen plussan siivoaminen varmaan yleisesti tiedossa. Muita ei ole jäänyt kiinni kuin macgamestore, jännästi loppui spämmäys, kun kysyin että ovatko myyneet osoitteen vai onko niiden tietoturvassa aukko. Oli kuulemma kaikki kunnossa, mutta spämmi loppui.

Ei muuten, mutta jos epäilee, niin näppärää.
 
Yllättäen ei tullut Siberiakuulokkeita, hintavirhe......
Jeps, oli odotettavissa taas.

"Hyvä asiakas

Olemme vastaanottaneet tilauksesi nro nönnönnöö ja haluamme tarkentaa tilaukseen liittyviä tietoja.

Valitettavasti oli meidän järjestelmässä vakava virhe ja kyseinen tuote oli
väärällä hinnalla myynnissä. Tästä syystä perutaan tilaus ja maksu palautetaan teille.
Tarvittaessa voitte tehdä uuden tilauksen meidän sivujujen kautta.


Ystävällisin terveisin

RDE.FI"
 
Ei ole Chromecast pahan hintainen, muttei toisaalta 1080p laitteella enää tänä päivänä juuri mitään tee vakavammassa käytössä.

Mjaa. Imo keskivertokäyttäjällä etenkin tuollaisessa Chromecast käytössä 1080p matsku on edelleen aika yleistä vs. 4K materiaali. Jos streamaa jotain katsomoa, yleä tms. palvelua niin usein matsku on käsittääkseni vielä FHD tasolla. 4K:sta tulee ekana mieleen ehkä YouTube (varauksin) ja Netflix. Netflixissä sitten vielä se, että kuinka moni kuluttaja on valmis maksamaan extraa kuukausimaksussa siitä 4K:sta, kun loppupeleissä valtaosalle se FHD riittää hyvin. Enpä toistaiseksi ainakaan itse ole keksinyt varsinaista syytä päivittää omaa 1080p 55" TV:tä 4K malliksi pelkän resoluution vuoksi.
 
Tuleekohan tuon Chromecast gen2 mukana enää 3 kk Viaplayta? Jossain vaiheessa ei tullut koodia paketissa vaan se näkyi tarjouksena Googlella jos muistan oikein.
 
Eiköhän lähes kaikki elokuvat ole tulleet jo ainakin 5 vuotta 4K HDR resoluutiolla.Toki jos katselu on kissavideoita ym paskaa youtubesta, niin ei resoluutiolla ja kuvanlaadulla ole mitään väliä. Kyllä tuo varmaan tuohon 18 euron hintaan on ihan kelpo ostos silti käyttötarkoituksesta riippuen.

Ja 4K HDR ero tavalliseen 1080P on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin LCD vs OLED.

On hieman eri asia ostaa elokuvia suoraan 4K muodossa vs. streamata vaikkapa noita mainitsemiani palveluita kuten Katsomoa, Ruutua, Yleä, Viaplayta jne. Ja jos katseluetäisyyttä on tarpeeksi ja kuvan koko tarpeeksi pieni niin ei 1080p vs 4K eroa oikeasti huomaa. Tilanteita on molempiin suuntiin, niitä joissa sen huomaa ja niitä joissa ei. Jokatapauksessa tämä asia ja väittely ei kuulu mitenkään tähän ketjuun, joten mitäpä jos suosiolla lopettaisit sen offtopic -keskusteluun johtavien provosointiviestien suoltamisen ja antaisit ihmisten itse päättää soveltuuko tuote heidän käyttöönsä vai ei.

Btw, en muutenkaan lähtisi vertaamaan 18€ Chromecastia 200€ Apple TV 4K:hon. Lähtökohtaisesti voisi pitää jo itsestäänselvyytenä sitä, että laitteiden toiminnallisuudessa ja käyttäjäkunnassa on merkittäviä eroja noiden tuotteiden välillä. Ehkä olisi ihan hyvä ymmärtää, että koko maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä ja ihmisiä sekä käyttötyylejä voi olla erilaisia? Ja niitä muiden käyttötyylejä nyt ei tarvitse vähätellä tuollaisella "kissavideot yms. paskaa" tyylillä. Itselleni ainakin riittää omaan käyttöön toistaiseksi se FHD -matskuun kykenevä laitteisto vaikka katsomani sisältö ei mistään youtuben kissavideoista koostukaan.
 
Jos tilaa 256GB mallin, niin sen hinta olisi sopivasti yli rajan (45.85€):
https://www.amazon.de/SanDisk-Ultra-microSDXC-Speicherkarte-Adapter/dp/B0758NHWS8?th=1

Näemmä myös Sandiskin 400GB micro-SD kortti on Amazonilla alessa (82.99€)
https://www.amazon.de/SanDisk-Ultra-microSDXC-Speicherkarte-Adapter/dp/B074RNRM2B?th=1


En noita huomioinu kun 400GB oli aiemmin ~79€ ja 256 ~42€
Olisi niistä tullut valitusta huonoista tarjouksista jos minä oisin ne laittanu.

Eiköhän lähes kaikki elokuvat ole tulleet jo ainakin 5 vuotta 4K HDR resoluutiolla.
Ei ole tullut juuri mitään. Jos sinun laitteessa on 4K logo ei se tarkoita että siitä kaikki tulee sillä tarkkuudella.
 
Viimeksi muokattu:
En noita huomioinu kun 400GB oli aiemmin ~79€ ja 256 ~42€
Olisi niistä tullut valitusta huonoista tarjouksista jos minä oisin ne laittanu.


Ei ole tullut juuri mitään.
2016 tuli esim. ensimmäiset Blu-Rayt. Eikä niitä esim. 5v sitten ollut streamauspalveluissa kuin nimellisesti korkeintaan.

Nää "mulla on viimeisin gizmo-X, kaikki muu on turhaa" -heput on koomisia noissa täydellisyyskuvitelmissaan.

Kuitenkin katselee jotain vanhaa 4K resoa joltain <120" ruudulta, konsolipelin kuva kiinnipalaneena OLED-ruutuun, niitä ilman THX-sertifioituja laitteistoja, ja 8K näyttöä, yms... :D
(/sarkasmi)
 
Tämä yhden hepun elämä nyt on muutenkin aivan todellisuudesta vieraantunutta ettei jaksa enää ottaa millään muotoa tosissaan.

Monelle tuo gen kakkosen cc on varsin riittävä vaikka kakkostelkkariin tai mökille, jos se päälaitteisto on kuitenkin vimpan päälle oltava.
 
Niin... Itse katson 3m päästä 120" FHD tykkikuvaa jossa mustaa ei ole koskaan ja olen paljon tyytyväisempi näin kuin katsoessani 50" (tai 55" evm) 4KHDR televisioa. Immersio on mielestäni huomattavasti parempi.
 
Niin... Itse katson 3m päästä 120" FHD tykkikuvaa jossa mustaa ei ole koskaan ja olen paljon tyytyväisempi näin kuin katsoessani 50" (tai 55" evm) 4KHDR televisioa. Immersio on mielestäni huomattavasti parempi.

Makuasia ja muuten ei mitenkään liittyy tämän ketjun aiheeseen
 
Viimeksi muokattu:
b9798829-6872-4552-a93f-685b58fe2239.png


Nyt on Dna:lla aasiakasetuhinnat kohdallaan. :tup:

upload_2019-2-4_13-26-38.png
 
Tekstiviestin perusteella RDE lähetti lisätietoja tilauksesta sähköpostiini, mutta vielä ei näy mitään. Noh, eiköhän sitä voi arvata minkälainen viesti kohta pamahtaa sinne :smoke:
 
Tuote:
HP 250 G6 15.6 N3060 4GB 128SSD EN DOS Grey kannettava tietokone
Hinta: 67,67€
Kauppa: rde.fi
Voimassa: ??
Linkki: 250 G6 15.6 N3060 4GB 128SSD EN DOS Grey kannettava tietokone - 67.67 €
Hinta.fi: HP 250 G6, hinta 68€

Vaatimaton, mutta halpa läppäri. Mahtaakohan olla virheellinen hinta kuitenkin.

Hyvä asiakas

Olemme vastaanottaneet tilauksesi nro xxxxx ja haluamme tarkentaa tilaukseen liittyviä tietoja.

Valitettavasti oli meidän järjestelmässä vakava virhe ja kyseinen tuote oli
väärällä hinnalla myynnissä. Tästä syystä perutaan tilaus ja maksu palautetaan teille.
Tarvittaessa voitte tehdä uuden tilauksen meidän sivujujen kautta.


Ystävällisin terveisin
RDE.FI
 
Noissa dna:n tarjouksissa olis PS4 pro musta/valkoinen 389,-. Mietin vaan tässä onkohan noi koneet niitä viimeisimpiä malleja?
 
Noissa dna:n tarjouksissa olis PS4 pro musta/valkoinen 389,-. Mietin vaan tässä onkohan noi koneet niitä viimeisimpiä malleja?

Gigantti, Verkkokauppa, VPD jne. odottelee ainakin valkoista PS4 Pro mallia vielä. Piti tulla myyntiin tammikuussa ja siirtynyt ilmeisestikin helmikuun loppupuolelle ennusteet saatavuudesta. Tuntuu hassulta jos DNA olisi ainoana JÄMYnä näitä saanut käsiinsä.
 
Hain tuollaisen paskaresoluutioisen Chromecastin, kiitoksia vinkkaajalle. Ihmetyttää, että minkähän takia DNA on ottanut tolkuttoman pienen varaston nettikauppaan? Meni jokseenkin heti, mutta lähes kaikissa liikkeissä on vielä reilusti myynnissä. Tai joo, oma arvaus on, että yritetään houkutella ihmisiä liikkeeseen, niin voidaan yrittää tyrkyttää sitten liittymiä sun muuta siinä samalla.
 
Hain tuollaisen paskaresoluutioisen Chromecastin, kiitoksia vinkkaajalle. Ihmetyttää, että minkähän takia DNA on ottanut tolkuttoman pienen varaston nettikauppaan? Meni jokseenkin heti, mutta lähes kaikissa liikkeissä on vielä reilusti myynnissä. Tai joo, oma arvaus on, että yritetään houkutella ihmisiä liikkeeseen, niin voidaan yrittää tyrkyttää sitten liittymiä sun muuta siinä samalla.
Pieni ja pieni. Mielestäni tilasin noin tunnin jälkeen tänne linkkamisesta, joten kyllä niitä on varmaankin mennyt tuolla hinnalla aika runsaasti :D Kiitos vinkkaajalle!
 
Hain tuollaisen paskaresoluutioisen Chromecastin, kiitoksia vinkkaajalle. Ihmetyttää, että minkähän takia DNA on ottanut tolkuttoman pienen varaston nettikauppaan? Meni jokseenkin heti, mutta lähes kaikissa liikkeissä on vielä reilusti myynnissä. Tai joo, oma arvaus on, että yritetään houkutella ihmisiä liikkeeseen, niin voidaan yrittää tyrkyttää sitten liittymiä sun muuta siinä samalla.
Oliko tuossa mukana Viaplayn 3kk:n koodia?
 
Pieni ja pieni. Mielestäni tilasin noin tunnin jälkeen tänne linkkamisesta, joten kyllä niitä on varmaankin mennyt tuolla hinnalla aika runsaasti :D Kiitos vinkkaajalle!

Joo kyllähän tuossa oli reilusti aikaa tilauspuuhiin verrattuna moniin muihin saman hintaluokan suosittuihin tuotteisiin.
 
Joo kyllähän tuossa oli reilusti aikaa tilauspuuhiin verrattuna moniin muihin saman hintaluokan suosittuihin tuotteisiin.
No, lähinnä meinasin sitä, että tuota yhä on ainakin lähes kaikissa liikkeissä reilusti saatavilla. 2 tuntia viestin jälkeen tällä foorumilla ei netistä kuitenkaan enää saanut. Mutta toki selvästi parempi saatavuus kuin verkkiksen kamppanjoissa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom