- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 20 734
Kyllä minä ainakin olen enemmän kallellaan siihen suuntaan että ovat lisääntyneet. Syitä en tiedä, mutta veikkaan sitä, että taustalla on niin paljon automatiikkaa, että väkisinkin virheitä sattuu ja tapahtuu. Välistä tosin tuntuu, että nämä ovat tarkoituksellisia mainoskampanjoita, mutta se on vain mutua.Vähän kieltämättä tuntuu siltä. Toisaalta vaikea sanoa mistä johtuu, onko niitä oikeasti enemmän, ilmoitellaanko niistä täällä ahkerammin vai bongaako ne nykyään vain paremmin kiitos kehittyneiden hintaseurantojen.
Kyllähän se vähän tökkii, kun vuoden sisällä vajaat kymmenkunta kertaa on tullut 1-2vrk tilausvahvistuksen jälkeen tyly viesti, jossa todetaan että "valitettavasti tuotteen x kohdalla oli kyseessä hinnoitteluvirhe ja se on poistettu tilauksestasi". Ja vielä enemmän tuo tökkii, jos on tilannut jotain muutakin kamaa, jotka liittyvät siihen tuotteeseen x ja jotka kuitenkin toimitetaan normaalisti, mutta jotka ovat täysin tarpeettomia yksinään. Tyyliin :tilaat prossun, emon ja muistit ja sitten siitä setistä perutaan prosessori hintavirheen vuoksi.
Ja vaikka kuluttajaviranomaisella on kohtuullisen selvä näkemys miten liikkeen tulisi tällaisissa tilanteissa toimia (siis jos se hintavirhe ei ole täysin ilmiselvä), niin harva yritys noudattaa sitä mukisematta.