Onko tää Gigantin Surface tarjous mistään vedetty? Onko tuota järkevää ostaa? Kouluun pitäisi hommaa joku pätevä laite niin aattelin Surfacea, jos sillä saisi ihan käsinkin tehtyy muistiinpanot.
Surface Pro 128 GB i5 + Signature Type Cover (platina) - Kannettavat tietokoneet
Joku jo aiemmin kirjoitti hieman negatiivisia kommentteja.
---
Itse ostaisin välittömästi tuolla tarjouksella, jos ei kyseistä laitetta jo olisi.
Kun laitetta oppii käyttämään, on aivan erinomainen laite. Kickstand näppärä, kun oppii käyttämään ja hyödyntämään. Micro-sd korttipaikka takaa laajennettavuuden 128gb ssd:lle (itsellä 200gb kortti), joka tietysti muuten meinaa käydä pieneksi.
Kuvasuhteesta plussaa. Keveydestä plussaa (joku 1.09kg vissiin näppiksen kanssa). Näppäimistö todella hyvä, trackpad hyvä ja kosketusnäyttö + näyttö hyvä. Kynätuesta plussaa. Laturi hyvä (magneetti). Laadukas. Kevyt.
Kun totut kosketusnäyttöön, et enää koskaan halua kannettavaa ilman kosketusnäyttöä - ainakaan itse en sellaista enää kelpuuttaisi. Se tehostaa toimintaa huomattavasti varsinkin TouchMeGesturella kyllästettynä. Samasta syystä MacBook Airit ei itselle kelpaisi, vaikka muuten kelpopelejä ovatkin.
Heikkouksia: Tablettina tätä tosin harvemmin käyttää, eli näppis on 99% ajasta kiinni. USB-C
pitäisi olla, että saisi vaikka ulkoisista powerbankeista ladattua tarvittaessa tai vaikka ladattua laitteen vaihtoehtoisesti sitä kautta.
Mitä vaatii: Käytät 2-4h OneNoten ja "Surface Tipsien" opiskeluun esim. YouTubesta tai reddit -foorumilta. Lataat TouchMeGesturen ja otat maksimaalisen hyödyn kosketusnäytöstä.
Opiskelussa todella näppärä, suosittelen vahvasti. Toki myös läppäri varmaankin toimii.
Läppäriin tällöin tosin vaaditaan pätevä kosketusnäyttö ja keveys ja vaikka kuinka katselen, niin parempaa diiliä ei ole kuin tuo gigantin surface tarjous. Vaihtoehtoisia voisivat olla mahdollisesti MateBook x Pro tai nyt "alessa" oleva "First Gen" Surface Book 13.5 Tuuman, joka tais olla 899e outletissä tai sit 1100e microsoftin sivuilla 128gb/8gb muistille.
Jos siis joku onnistuu löytämään kosketusnäytöllisen laadukkaan läppärin alle 1.3kg painolla ok akkukestolla, niin toki sellainen voi olla tuolle kilpailija. Itse vaikka kuinka välillä seurailen tarjouksia, niin en vaan sellaista oikein tahdo löytää alle 1000e hintaluokasta - josta syystä pidän 899e tarjousta "strong buy" opiskeluun... Oma mielipide.
Kokemusta siis 2.5v verran Surface Pro 4:sta ja todella tyytyväinen olen pääsääntöisesti ollut.