Mitäs Kuluttajavirasto tähän sanoo? Myyjänhän pitää korvata kaikki virheestä aiheutuneet kulut. Periaatteessa siis saisit myös pyytää 23 snt/km matkasta postiin jos sen sinne kiikutit.
Luulen että siellä WD:llä tämännäköinen asiakaspalvelija lueskelee kommentin Suomen kuluttajaviraston näkemyksistä:
Omakohtainen taannoinen tilaus WD:ltä. Mulla oli alekoodi -25 % tms. joka ei toiminut (tälle selvisi myöhemmin ihan looginen syy). Pistin sinne postia että mikä on kun koodi ei pelitä ja selitin miten olin tilausta yrittänyt tehdä. Asiakaspalvelija vastas että tilaus ei onnistunut koska en ollut painanut vahvistusnappulaa. No shit sherlock, en tietenkään ollut vienyt tilausta loppuun koska hinta ei ollut sitä mitä piti. Totesin tuon myös heille, jos ehkä vähän diplomaattisemmilla sanoilla. Sieltä vastattiin että tee tilaus uudestaan, laita koodi ja ota yhteyttä jos hinta on väärin. Sanoin että en halua tehdä tilausta kun hinta ei ole sitä mitä piti. Sieltä vastattiin että tilaa vaan, he voi vasta sitten tutkia ongelmaa. Tein tilauksen ja laitoin kommentteihin vielä että sitä tilausta ei saa postittaa ennen kuin hinta-asia on käsitelty. Lisäksi laitoin saman tien aspaan viestiä että hinta on edelleen väärin ja että älkää vaan lähettäkö sitä pakettia ennen kuin selvitätte asian.
Sitten sieltä rupes tulemaan ilmoituksia että tilaus on käsittelyssä jne. eikä ollut enää perumismahdollisuutta. Laitoin uudemman kerran postia että poistakaa se tilaus kun ei hinta ole mitä kuvittelen että pitäis olla, ja että tää on sovittu aspan kanssa. Ei vastauksia, paketti lähti postiin... ja paketti tuli minulle ennen kuin aspasta tuli yhtäkään vastausta. Nekin oli ympäripyöreitä, ja loppujen lopuksi kesti 3 kk ennen kuin sieltä löytyi henkilö joka osasi kertoa miksi sen alekoodin ei pitänytkään tähän tilaukseen vaikuttaa.
Missään vaiheessa kukaan ei pahoitellut tai millään tavoin myöntänyt että mikään olisi mennyt väärin, kun aspa käski tehdä tilauksen jotta voitaisiin tutkia miksi alekoodi ei toimi, ja sen jälkeen paketti laitetaan postiin vaikka asian käsittely on kesken.
Ei sitten tullut kuitenkaan palautettua sitä pakettia kun totesin että oli se diili ihan hyvä ilman alekoodiakin (4 Tt RED muutamalla kympillä). Muistaakseni postikulut olisi pitänyt maksaa omasta pussista, eikä tuossa vaiheessa kiinnostanut enää ruveta asiasta vänkäämään kun selvästikään kukaan siellä päässä ei kokenut että mikään olisi mennyt väärin. Eikä heidän sisälukutaitonsa varsinaisesti säväyttänyt.
Syy miksi se alekoodi ei toiminut, johtui siitä että koodi oli tarkoitettu vain joihinkin WD Labsin tuotteisiin. Hauskaa toki oli se, että heti jo ensimmäisessä yhteydenotossani aspaan kysyin että onko tätä koodia XXX edes tarkoitettu noihin tehdaskorjattuihin tuotteisiin. Joku toinen olisi heti ekana tutkinut sen asian, ja sitten vasta sen asian varmistuttua ruvennut joidenkin tilausten kanssa säätämään...