- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 506
Tuo hybrid on rungottoman ja normaalin yhdistelmä. Omassa autossa denson tuommoiset eivät ainakaan toimineet kunnolla jostain syystä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tää on kyllä totta. Vähän aikaa pyyhkii hyvin mutta jossain kohtaa syksyä/talvea joutuu uusimaan...
Kun lopetin Bosch sulkien oston niin yllättäen ei ole enää tarvinnut sulkiakaan uusia kesken syksyn/talven. Eli asenna ja unohda tyylillä menty. Kumma juttu. Tokmannin valikoiman rungottomilla sulilla ajeltu pitkään, jokaseen autoon heittäny sellaset ja hyvin pyyhkii. Olikohan ACDelcoa ja joku Trico FLEX tms se toinen merkki. Kalliimpi ei ole aina parempi.
Nuuka ihminen vaihtaa ne pelkät kumit uusiin. Ainakin autovalmistajan alkuperäisiin usein saa ne pelkät kumit ostettua.Uudet boschilaiset tuli hankittua. Kahdesti olen vetänyt leikkurilla sen sulan ja nyt runko alkoi pettää.
Nuuka ihminen vaihtaa ne pelkät kumit uusiin. Ainakin autovalmistajan alkuperäisiin usein saa ne pelkät kumit ostettua.
Raitaa jää koko pyyhkijän matkalla, vanhalla mielestäni ei.Voi olla myös pyyhkijänvarren jousi väsähtänyt tai varsi taipunut, niin ei paina koko alalta tasaisesti. tms.
Uudet boschilaiset tuli hankittua. Kahdesti olen vetänyt leikkurilla sen sulan ja nyt runko alkoi pettää.
Millaisesta leikkurista on kyse?
On, mutta usein se sama käy siihen millin kapeampaan/leveämpään. Pyyhkijän sulan kiinnike Bosch Quick Clip koukkukiinnitykseen M | Motonet OyOnko tosta yleisimmästä pyyhkijäkiinnityksestä (semmonen koukkupäinen varsi) olemassa joku kapeampikin versio?
Ostin Valeo Silencio pyyhkijät, ja se klipsi (kuvassa oikealla) on ~0.5-1mm liian kapea, ei mene paikoilleen, mitä vittua. muuten oikean muotoinen kyllä.
Itelläkin odottelee uudet aerotwinit tuossa vaihtoa, mutta en ole raaskinut vielä vaihtaa, kun noi yli kaksi vuotta vanhat toimii vielä ihan hyvin.Jotku Valeon pyyhkijät oli autoon vaihettu juuri kun ostin, järkyttävän kalvon jätti lasiin.. vaihoin Boschit(aerotwin) tilalle ja taas toimii niinku pitää, kolmannet(uudet) valeon pyyhkijät mitkä ollu kuraa mulla ja aina joutunu ne vaihtamaa paremmin toimivii, ymmärrä miten porukka aina kehuu noita ja haukkuu Boscheja vaik mulla toiminu just toisin päin aina.
Varmasti on vaikutusta. Aerotwineistä liikkuu myös huhua, että kiinassa tehdyt olisivat huonompia kuin belgiassa tehdyt. Itellä noi vanhat on belgiassa tehdyt ja ne ainakin on olleet kestävät.Kuinkahan paljon sillä on merkitystä, miten tuoreet pyyhkijät on? Voi olla aika iso ero tavaran kierrolla esim. Motonetissa vrt. pieneen autovaraosaliikkeeseen tai hypermarkettiin.
Katsoo liikenteessä miten osa käyttää pyyhkijöitä, niin ei ihme jos ei kestä. Osalla on mitättömälläkin sateella pyyhkijät kokoajan pyyhkimässä, pyyhitään kuivaa ja paskaista tuulilasia niillä jne.
Useita olen kokeillut 28 vuoden aikana, mutta aina tulee lopulta hommattua Boschin Aerotwin -sulat. Kestää helposti pari vuotta semmoisenaan ilman mitään ylimääräisiä tekemisiä ja pyyhintäjälki on moitteeton. Sitten kun ensimmäisiä jälkiä alkaa tulemaan, pyyhintäjälki tulee nopeasti huonoksi kuten on normaalia muutenkin tällä sulkatyypillä. Semmoinen museosulka heikkenee pikkuhiljaa.
Bosch:in rungottomia pari kertaa ostelleena, saavat minun puolesta pysyä kaupassa, kestoaika lyhyt ja kalliit hinnaltaan. Bilteman perus sekä kalvon jättäviä jäykkärunkoisia tullut osteltua n. vuoden välein kun halvat niin voi uusia ennen kuin pyyhkii huonosti. Muille tullut laiteltua swf,valeo bosch ym ja kestoaika/hinta ei mitenkään hyvä, toki käyttäjiä ja olosuhteita on monenlaisia.
Pyyhkiikö vielä hyvin?Yhteen autoon hain Prismasta kohtuu hintaiset Trico Flex pyyhkijät. Joskus TM:n testissäkin pärjänneet.
Ainakin uutuuttaan pyyhkii hyvin ja jäät lähti rungosta helposti.
Laitetaa tilannetietoa, rungottomat Bochit edellee 100% tikissään, ei mitää vikaa pyyhinnässä 4kk myöhemmin vaik aika kovalla käytölläki ollu(3kk melkeen sato putkee täällä), en o putsannu niitä kertaakaa, Lasolia käyttän nesteenä kokoajan.Jotku Valeon pyyhkijät oli autoon vaihettu juuri kun ostin, järkyttävän kalvon jätti lasiin.. vaihoin Boschit(aerotwin) tilalle ja taas toimii niinku pitää, kolmannet(uudet) valeon pyyhkijät mitkä ollu kuraa mulla ja aina joutunu ne vaihtamaa paremmin toimivii, ymmärrä miten porukka aina kehuu noita ja haukkuu Boscheja vaik mulla toiminu just toisin päin aina.
Onkos muut koeponnistaneet Lidlin pyyhkijöitä? Vaikuttivat ihan samanlaisilta kuin muutkin kaupasta VW Touran '11 malliin saatavilla olevat, joten otin testiin tuossa pari kuukautta sitten. Hinta oli suhteellisen huokea, joten jos nää nyt kestää ainakin kevääseen asti ilman uusintatarvetta niin näitähän pitää jatkossakin käyttää. Kahdet pyyhkijät tuntuu yleensä menevän vuodessa, oli kilsoja mitä tahansa 15k ja 50k välillä.
Joo, 750mm ja 650mm vaihtosulat kun löytyisi, niin hyvä olisi. Eipä sitä 20€ kappaleelta tarttis maksaa, jos löytyisi vaihtosulat. Itse sulan muovirunko kestää kyllä, mutta sulka alkaa repsottamaan kyllä suhteellisen nopeasti.
Varsinkin jos pakkasilla alkaa jäisiä sulkia pyyhkimään, niin repeäähän ne.
Kokeile jotain muuta merkkiä Toki voi olla että tuulilasin malli on sellainen ettei rungottomat toimi. Omassakin autossa yläasennossa toinen sulka jää irti lasista.Itsellä vm. 2019 Kia ProCeed ja tehdasasenteisen pyyhkijät hajosi kummaltakin puolelta (kumi lähti rungosta irti). Tuli sitten haettua Motonetistä ensin Bosch Twin 650U tuulilasinpyyhin 65 cm | Motonet Oy ja repsikalle 40 cm variaatio. Nämä pyyhki jonkin aikaa ihan jees, kunnes alkoi jäämään kuskin puolelle juuri näkökenttään hirveitä raitoja. Ajattelin sitten, että pyykijät vain ovat persiistä ja kävin hakemassa Bosch AeroTwin RetroFit AR26U / AR650U tuulilasinpyyhin 65 cm | Motonet Oy. Pyyhintätulos parani inasen, mutta edelleen jättää ylösnoustessa hirveän rannun keskelle näkökenttää (n. 5 cm levyinen). Tihkusateella tämä ei varsinaisesti haittaa, koska rantu häviää melko nopeasti, mutta kaatosateella on ongelma.
Onkohan tuo tuulilasi vain niin helkatin likanen, ettei pyyhkijöiden vaihto auta vai onko se niin naarmuilla jo, että pitäisi lähteä vaihtamaan? Kun olen seurannut tarkemmin pyyhintää, huomaan että kohta johon repsikan pyyhin jää yläasennossa, niin kuskin pyyhin jättää siitä alaspäin ns. lammikoita matkan varrelle. Millaisella aineella tuota tuulilasia kannattaisi lähteä putsailemaan ulkopuolelta? Vai onko niin, että nuo rungottomat ei vain toimi tuon automallin kanssa ja pitäisi käväistä alkuperäiset sulat?
Trico Flexit alkoi 2kk sisään napsahtelemaan irti ja naarmuttamaan tuulilasia. Heivasin takaisin Prismaan ja ajoin Bilteman kautta takaisin, ihan yhtä hyvin pyyhkinyt jokusen kuukauden eikä lähde alkuperäiskiinnikkeen mukaisesti tehtynä irti jotkut modulaariset osat.Bilteman sulat ovat yllättävän hyviä, varsinkin kun ovat hinnaltaan 5-10€/sulka.
Voisin veikata että rungoton ei usein ole lasin puolesta ideaaliratkaisu silloin kun vähänkin uudemman auton alkuperäisasennuksena on rungollinen. Ainakin omassa samanikäisessä pienemmässä korealaisessa on näin. Tehdasasennuksena on sellaiset välimallin matalaprofiiliset katetut runkosulat, jotka joku saattaa perssilmällä nopeasti katsoen arvata rungottomiksi ja ostaa tilalle sellaiset.Kokeile jotain muuta merkkiä Toki voi olla että tuulilasin malli on sellainen ettei rungottomat toimi. Omassakin autossa yläasennossa toinen sulka jää irti lasista.
Tuulilasin kunto vaikuttaa paljon sulan kestoon. Omassa autossa vanhalla tuulilasilla sai vaihtaa joka vuosi uudet sulat. Lasin vaihdon jälkeen, sulat kestikin helposti kaksi vuotta.Pari vuotta Itsellä menee korkeintaa vuosi pyyhkijöiden kanssa.
Täällä sama homma, että Valeot ei toimi ja Boschit rokkaa. Valeoiden kanssa samaan kategoriaan menee SWF, jotka kesti vain kolme viikkoa ja oli huonommat kuin vuoden vanhat Boschit.Jotku Valeon pyyhkijät oli autoon vaihettu juuri kun ostin, järkyttävän kalvon jätti lasiin.. vaihoin Boschit(aerotwin) tilalle ja taas toimii niinku pitää, kolmannet(uudet) valeon pyyhkijät mitkä ollu kuraa mulla ja aina joutunu ne vaihtamaa paremmin toimivii, ymmärrä miten porukka aina kehuu noita ja haukkuu Boscheja vaik mulla toiminu just toisin päin aina.
Itellä alkaa olee vaihto kunnossa Bochit, joutuu vähä väliä putsailemaa niitä nyt et toimii kunnolla joka kohtaa, mut on asiasa ajanu ku näin kauan kesti.. samanlaiset menee ostoo kunhan kerkeää.Te joilla on ongelmia Boschin sulkien kanssa, niin ostatteko niitä markettien AP ja AR sarjan yleissulkia? Boschilla on myös automallikohtaisia sulkia A-sarjana, joka erästä kortsumainosta lainaten puristaa parhaasta paikasta. Siinä on parempi kiinnitysmekanismi, joka painaa laajemmalta alueelta sulkaa lasiin eikä tule legopalikoita mukana vaan sulat on plug-in.
Tuulilasin kunto vaikuttaa paljon sulan kestoon. Omassa autossa vanhalla tuulilasilla sai vaihtaa joka vuosi uudet sulat. Lasin vaihdon jälkeen, sulat kestikin helposti kaksi vuotta.
Täällä sama homma, että Valeot ei toimi ja Boschit rokkaa. Valeoiden kanssa samaan kategoriaan menee SWF, jotka kesti vain kolme viikkoa ja oli huonommat kuin vuoden vanhat Boschit.
Lienee lasiin kiinni jäätymisen seurausta, kun kiinnityskohdastaan Trico paskoontui rikki. Vähän erikoisesti sivussa tuo kiinnityskehikko ja vähän ohkanenkin rakennelma. Nyt paikalleen meni Valeon Hydroconnect ja omaankin autoon tilasin samat.Yhteen autoon hain Prismasta kohtuu hintaiset Trico Flex pyyhkijät. Joskus TM:n testissäkin pärjänneet.
Ainakin uutuuttaan pyyhkii hyvin ja jäät lähti rungosta helposti.
Käsitinköhän oikein vai väärin? Oliko kyseessä tavallisin koukkupäävarsi? Kyllähän ne voi olla eri leveydet samalla tai eri adapterilla, käsittääkseni. Yleensä olen ostanut sellaisia sulkia joissa on kaksi samantapaista. Oletko tottunut sellaiseen, johon koukku napsahtaa paikalleen myös pyyhkijän ollessa suunnilleen työasennossa, ja/tai jollain lisäpalalla lukitaan? Sehän on muuten perseestä ja moinen rakenne voi lentää vittuun koska tahansa. On lentänytkin joskus.Ostin Valeo Silencio pyyhkijät, ja se klipsi (kuvassa oikealla) on ~0.5-1mm liian kapea, ei mene paikoilleen, mitä vittua. muuten oikean muotoinen kyllä.
Yksi hyvä syy lienee jo sekin, että tuollainen ei tuo mitään lisäarvoa. Oikein toteutettuna tuo "muovihimmeli" ei aiheuta mitään haittaa tai vaaraa. Toinen vielä parempi syy on, että en tietenkään halua pyyhkijöiden irtoavan varsista helposti vain kääntelemällä niitä. Nehän pyörivät kuin kulli joka talvi aamuin illoin, kun en halua jättää niitä jäätymään. Johan tuossa saa lasin paskaksi vahingossa. Muovihimmeli ei todellakaan vahingossa putoa vaikka sulkaa miten kääntelee, vaikka adapteri olisi mennyt tomuksi. Sen joutuu edestakaisella liikkeellä irrottamaan, mikä ei silti ole vaikeaa jos on ennenkin vaihtanut normaalin auton normaalit sulat.Minkähän takia noita muovihimmeleitä tarvitsevia pyyhkijänvarsia edes pistetään autoihin, kun 2007 opel astrassakin on jo maailman paras systeemi: käännä pyyhkijän sulkaa 90 astetta saranatapin ympäri ja se lähtee irti...
Corsaan seuraavaksi varmaan bilteman pyyhkijät jos ne nyt on millään tavalla hyvät? Vaihtaa vaikka sitten useammin vrt "kalliimmat" pyyhkijät.
Yksi hyvä syy lienee jo sekin, että tuollainen ei tuo mitään lisäarvoa. Oikein toteutettuna tuo "muovihimmeli" ei aiheuta mitään haittaa tai vaaraa. Toinen vielä parempi syy on, että en tietenkään halua pyyhkijöiden irtoavan varsista helposti vain kääntelemällä niitä. Nehän pyörivät kuin kulli joka talvi aamuin illoin, kun en halua jättää niitä jäätymään. Johan tuossa saa lasin paskaksi vahingossa.
Bosch sulille täältäkin ääni. Varaosaliikkeessä laittoivat valeot ja kuskinpuolen sulka jätti raitaa lasille kuten vanhakin sulka, vaikka maksoi reilut 20e. Onneks lukkoklipsi oli viallinen ja aukesi ajossa, niin sain takuuna Boschin sulan, joka pyyhki heti täydellisesti ja äänettömästi!Nyt on sitte Vanhat Boschit vaihettu uusii(vanhat kesti noin 1.5v ilman ylös jättämistä/putsailuja), kyllä pyyhkii taas hyvin.
Eli nämä tuli nyt kiinni Bosch AeroTwin A392S tuulilasinpyyhkimet 70 + 57,5 cm | Motonet Oy