Hyvät pyyhkijät?

Astrassa Motonetin rungottomat Valeot, alkoi viikossa vinkumaan :|

Kävitkö vaihtamassa ?

olisivatko olleet jonkun maahantuojan tai liikkeen varastossa liian kauan ja kumi ajanmyötä kovettunut. Itsellä noista Motonetin Valeoista pääosin hyviä kokemuksia.
 
Bilteman pyyhkijänsulat on aiemmin tullut testattua hintansa väärteiksi mutta mahtaako sopia Toyota Avensikseen 2013?
Ainakin Motonetin kuvassa noissa Boscheissa olisi F (Bayonet) kiinnike, jonka yhteensopivuus löytyy Bilteman pyyhkijöistä. Rekkarilla kun hakee Biltemasta, niin ei kuitenkaan löydä minkäänlaisia sulkia tuohon Avensikseen.
Asentui Bilteman pyyhkijät ongelmitta Avensikseen. Piti vain ottaa sellainen muoviosa irti kuskinpuolen pyyhkijänvarresta, että asettui sulka paikalleen. Muoviosassa oli ihan klipsit, että se oli tarkoitettu irroitettavaksi. Vänkärin puolella vastaava klipsiä ei ollut.
 
Mitkä pyyhkimet V70 Volvoon? vm 2015.

Nykyiset jo vinkuu vaikka ajettu n. 10tkm :I

Valeot on hyvät. Valeoissa pidän siitä että sulissa on suoraan oikeat kiinnikeet eivätkä ole mitään multiclip paketteja.. (koskee siis muita kuin koukkukiinnikkeellisiä).

Jos pyyhkijät pitävät ääntä tai jättävät raitaa liian nopeasti ostosta kannattaa suoraan palauttaa myyjälle ja pyytää uudet tilalle.. tällöin on tod.näk. sulat olleet joko myyjäliikkeen tai maahantuojan varastossa liian pitkään ja kumi päässyt kärsimään..
 
Valeot on hyvät.

Jos pyyhkijät pitävät ääntä tai jättävät raitaa liian nopeasti ostosta kannattaa suoraan palauttaa myyjälle ja pyytää uudet tilalle.. tällöin on tod.näk. sulat olleet joko myyjäliikkeen tai maahantuojan varastossa liian pitkään ja kumi päässyt kärsimään..

Kuten moni muukin.
Itse en ole ainakaan huomannut mitään eroa kokeilemissani valeoissa, boscheissa tai swf:n sulissa.
 
Valeon xrem sinlenciot ei ainakaan ala vinkumaan. Boschin aero twinit on kanssa hyvät.
Valeoon vois siirtyä, oli semmoiset joskus aikaisemmin ja olivat ihan pätevät.

Varmaankin jos lasissa on pinnoite niin kannattaa samalla pinnoitteella vedellä myös sitten noihin pyyhkiöihin?
 
Mielipiteitä näistä taitaa olla yhtä paljon kuin persereikiä tällä foorumilla. Kokeilemalla se taitaa parhaiten selvitä.
 
Hain Lidlistä kokeeksi sulat, rungottomat. Hyvin on toiminut. Edellinen Bosch yms. Muutama tuhat kilometriä takana.
 
Ketjun innoittamana kävin hakemassa uudet. Mätänetissä oli tarjolla Valeot ja Bosch. Valeota olis pitänyt olla 1 (tupla)paketti, mutta paikka tyhjä. Boschilla siis mennään, Valeot oli edelliset. Kiinnitysadapteri-shown jälkeen paikoillaa. Ylöspäin pyyhkiessä ei raitoja, takas alas tullessa molemmat sulat jättää raidan-pari. Paskan möivät vai ihan normaalia? En muista, että ennen olis moista ongelmaa uusissa ollut. Sinänsä kyllä parani entisiin nähden, Valeoilla oli keskialueen kanssa kontaktiongelmaa heti uudesta (olis pitänyt mennä valittamaan).
 
Tuli vaihdettua toiseen autoon pyykijät. Uudet ovat Tricot, vanhat olivat Boschit. Aika rientää, kaksi vuotta ehtivät Boschit olla eli yllättävän pitkään kestivät. Tosin nyt olivat jo siinä kunnossa ettei oikeasti eteen nähnyt.
Jos olisi oma auto ollut niin olisin varmaan vaihtanut aiemmin :)
 
Ketjun innoittamana kävin hakemassa uudet. Mätänetissä oli tarjolla Valeot ja Bosch. Valeota olis pitänyt olla 1 (tupla)paketti, mutta paikka tyhjä. Boschilla siis mennään, Valeot oli edelliset. Kiinnitysadapteri-shown jälkeen paikoillaa. Ylöspäin pyyhkiessä ei raitoja, takas alas tullessa molemmat sulat jättää raidan-pari. Paskan möivät vai ihan normaalia? En muista, että ennen olis moista ongelmaa uusissa ollut. Sinänsä kyllä parani entisiin nähden, Valeoilla oli keskialueen kanssa kontaktiongelmaa heti uudesta (olis pitänyt mennä valittamaan).
Muilla ei normaalia mutta Bosch nykyisellä laadulla normaalia. Vie takas ja valeot tilalle.
 
Muilla ei normaalia mutta Bosch nykyisellä laadulla normaalia. Vie takas ja valeot tilalle.
Mätänetin hinnastossa lukee Boschin kohdalla, että saattaa olla Valeon tekele ja Valeon kohdalla päinvastoin. Tiedä sitä sitten. Nämä kyllä oli Boschia tai ainakaan eivät ole ihan samat kuin edelliset Valeot. Hitto kun heitin paketit jo mäkeen.
 
Päivitys tilanteeseen, vein Boschit takaisin ja Valeot tilalle. Valoisassa huomaisin, että raitojen lisäksi Boschit jättivät pyyhkimättä 5-10 cm pätkän alaosasta. Tuuheeta laatua. Mätänetissä oli huvittava keskustelu kyllä tiskin henkilöiden kanssa. Keskustelu lähti siitä, kun halusin 10% alennuksen, jonka olin käyttänyt Boscheihin koskevan myös Valeota. Siitä sitten eksyttiin siihen miksi en halua uusia Boscheja. Kuulemma olis autossa vika, jos useammat kuin yhdet parit olis rikki. Heillä kiertää pyyhkijät kuulemma parissa päivässä hyllyyn ja pois, että ei voi olla vanhoja. Paska on sitten liikkeen siivous, kun oli Boschin paketeissa pölyt päällä :D

e: Valeot toimii hyvin, paremmin kuin edelliset Valeot uutena. Tais nekin olla mätänetin "parin päivän" säilytyksessä olleita.
 
Ostin uudet Trico Flexit, edelliset olivat paikallaan aikalailla 12 kk. Ikä merkitsee mallia huomattavasti enemmän. Edelliset Tricot tahtoivat hyppiä ja vinkua jo uutena, nyt nämä uudet eivät pidä minkäänlaista ääntä ja pyyhkivät hyvin.
Vuoden kesto on itselle ihan riittävä.
 
Onkos muut koeponnistaneet Lidlin pyyhkijöitä? Vaikuttivat ihan samanlaisilta kuin muutkin kaupasta VW Touran '11 malliin saatavilla olevat, joten otin testiin tuossa pari kuukautta sitten. Hinta oli suhteellisen huokea, joten jos nää nyt kestää ainakin kevääseen asti ilman uusintatarvetta niin näitähän pitää jatkossakin käyttää. Kahdet pyyhkijät tuntuu yleensä menevän vuodessa, oli kilsoja mitä tahansa 15k ja 50k välillä.
 
Kahdet pyyhkijät vuodessa? Meillä kestää taksissa bmw:n originaalit vuoden ja noin 80 000 kilometriä. Suosittelen sellaista ainetta kuin CAR-EVI erikoistehostettu lasinpuhdistusspray. Ei jäädy, pitää pyyhkijät hyvänä kun putsaa ja ei jätä kalvoa. Erittäin hyvä myös lasien puhdistamiseen auton sisäpuolelta. Tuolla kun ruiskuttelee välillä pyyhkijät (ja tuulilasin alareunan) ja pyyhkii paperilla niin pysyvät hyvänä. Shellin pesukoneet muuten ovat melkoisia pyyhkijöiden tuhoajia, en tiedä mikä aine siellä oikein aiheuttaa vahinkoa, mutta shellillä jos käyttää autoa pesussa niin alkaa kohta pyyhkijät piirtämään rantuja.
 
Kahdet pyyhkijät vuodessa? Meillä kestää taksissa bmw:n originaalit vuoden ja noin 80 000 kilometriä. Suosittelen sellaista ainetta kuin CAR-EVI erikoistehostettu lasinpuhdistusspray. Ei jäädy, pitää pyyhkijät hyvänä kun putsaa ja ei jätä kalvoa. Erittäin hyvä myös lasien puhdistamiseen auton sisäpuolelta. Tuolla kun ruiskuttelee välillä pyyhkijät (ja tuulilasin alareunan) ja pyyhkii paperilla niin pysyvät hyvänä. Shellin pesukoneet muuten ovat melkoisia pyyhkijöiden tuhoajia, en tiedä mikä aine siellä oikein aiheuttaa vahinkoa, mutta shellillä jos käyttää autoa pesussa niin alkaa kohta pyyhkijät piirtämään rantuja.

Bemarissa taitaa myös olla ne pyyhkijät VW:n tapaan "piilossa" konepellin linjan alapuolella? Jotain oonkin ajatellut tekeväni väärin, kun kestävyys on mitä on, oli merkki mikä hyvänsä. Kaikkea on kokeiltu paitsi ihan halvimpia rimpuloita ja VW:n orkkiksia.

Täytyy varmaan tosiaan pestä noita pyyhkijöitä useammin, nyt tulee pestyä ihan harvakseltaan ja sieltä tarttuu ihan mustaa likaa paljon kun pyyhkäisee. Isältä oon perinyt tavan että pitää antaa todella reilusti vettä lasinpyyhkijöille, sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa.
 
Heh, ei tunnu olevan laatu oikein tasaista valmistajilla kun lukee ketjua taaksepäin, koska Valeon sulkia on näköjään kehuttu. Ostin kokeeksi tossa syksyllä Valeon sulat ja ne kesti alle 3 kuukautta käyttöä, sen jälkeen teki jo raitaa lasiin. Löytyi myös kohtalotovereita jotka oli ostaneet samalla kertaa ensimmäiset ja viimeiset Valeot.

Motonetin kuittihistoriasta katselin, että aiemmin aina ostanut Boschia ja niiden kesto on vaihdellut reilusta vuodesta liki kahteen.

No Boschilta ei löytynyt motonetistä sopivia, niin hain sitten kokeeksi Skodan lasipalatsista orkkissulat, katotaan kauanko ne kestää. Jokuhan nekin valmistaa, mutta en tiedä kuka.
 
Omassa autossa Nasiol GlasShieldia tuulilasissa eikä tarvi käyttää pyyhkijöitä kuin harvakseen, samalla kun muissa autoissa pyyhkijät viuhuu.
Pitäisi kait laittaa uusi kerros ainetta kun viime laitosta on kohta pari vuotta.:)
 

upload_2019-11-26_12-5-27.png


Hieno kaavio, eli sijat 1 - 9. 1 = paras ja 9 huonoin.
 
Bilteman sulka on ollut tosi hyvä, kunhan ei ota sitä halvinta versiota. Niitä on siis useampaa hintaluokkaa.
 
Bilteman Aerodynamic sulissa on hinta ja laatu kohdallaan. Jatkossa tuskin tulee muuta ostettua.
 
Bilteman Ultrabladea tullut käytettyä jo 2vuotta ei pahaa sanottavaa. Ja älyttömän halvat uusia "merkkisulkiin" verrattuna. Putsailtua ei tule oikeastaan koskaan ehkä kerran sulkien käyttöiän aikana, joskus kesäpesun kyljessä kun laseja muutenkin putsailee.

Pyyhkijän sulat, Ultrablade
 
Sama noista Aerodynamic:sta. En ole pyyhkimien asiantuntija mutta enpä löydä mitään vikaa niistä.
 
Onkos muut koeponnistaneet Lidlin pyyhkijöitä? Vaikuttivat ihan samanlaisilta kuin muutkin kaupasta VW Touran '11 malliin saatavilla olevat, joten otin testiin tuossa pari kuukautta sitten. Hinta oli suhteellisen huokea, joten jos nää nyt kestää ainakin kevääseen asti ilman uusintatarvetta niin näitähän pitää jatkossakin käyttää. Kahdet pyyhkijät tuntuu yleensä menevän vuodessa, oli kilsoja mitä tahansa 15k ja 50k välillä.
Spottasin noi ja ostin jokunen vuosi sitten ja vieläkin käytössä. Kilsoja ei tule kuin 7000 korkeintaan vuoteen.

Hauskana kuriositeettina, noi on jotain jenkki- tai venäjän markkinoille suunnattuja kun paketissa oli yhteensopivuudet mm. Acuralle. Ostin sen perusteella kun oma auto on Amerikoissa Acura TSX (eli euro-Accord)
 
Kahdet pyyhkijät vuodessa? Meillä kestää taksissa bmw:n originaalit vuoden ja noin 80 000 kilometriä. Suosittelen sellaista ainetta kuin CAR-EVI erikoistehostettu lasinpuhdistusspray. Ei jäädy, pitää pyyhkijät hyvänä kun putsaa ja ei jätä kalvoa. Erittäin hyvä myös lasien puhdistamiseen auton sisäpuolelta. Tuolla kun ruiskuttelee välillä pyyhkijät (ja tuulilasin alareunan) ja pyyhkii paperilla niin pysyvät hyvänä. Shellin pesukoneet muuten ovat melkoisia pyyhkijöiden tuhoajia, en tiedä mikä aine siellä oikein aiheuttaa vahinkoa, mutta shellillä jos käyttää autoa pesussa niin alkaa kohta pyyhkijät piirtämään rantuja.

Tuo CarEvi ei ole enää yhtä hyvä mitä oli 2000 luvun alussa kun sitä pystyi myös pakkasella käyttämään tämä uudempi versio on huonompi ovat kai jotain aineita joutunut poistamaan.
Itse olen käyttäny volkkarin vakio sulkia ovat ainoat mitä toimivat ja työautoissa on pääsääntöisesti boschin sulkia kun muuta ei ole hirveästi tarjolla omalla paikkakunnalla ja vähän vaikuttaa siltä etttä on arpapeliä kun niitä ostaa välillä ihan hyviä ja joskus joutuu jo parin kuukauden päästä vaihtamaan niitä tietysti on paljon autokohtaisia eroja.
 
Muilla ei normaalia mutta Bosch nykyisellä laadulla normaalia. Vie takas ja valeot tilalle.
Merkithän eivät tarkoita nykyään tai edes vuosikymmeniin juuri mitään.

Kaikkein paskimmat näkemäni sulat ovat olleet Bosch, Valeo, joku halpa randomi ja VW originaali. Kaikkein paskin oli VW, joka oli uudesta niin huono että oma hylkyrajani olisi jo ohitettu.

Tämähän ei tarkoita, että mikään noista merkeistä olisi yleisesti kuraa.
 
Tuo CarEvi ei ole enää yhtä hyvä mitä oli 2000 luvun alussa kun sitä pystyi myös pakkasella käyttämään tämä uudempi versio on huonompi ovat kai jotain aineita joutunut poistamaan.
Itse olen käyttäny volkkarin vakio sulkia ovat ainoat mitä toimivat ja työautoissa on pääsääntöisesti boschin sulkia kun muuta ei ole hirveästi tarjolla omalla paikkakunnalla ja vähän vaikuttaa siltä etttä on arpapeliä kun niitä ostaa välillä ihan hyviä ja joskus joutuu jo parin kuukauden päästä vaihtamaan niitä tietysti on paljon autokohtaisia eroja.

Onhan tuota käytetty aika pitkään. Ei ole mennyt yhtään huonommaksi, pystyy edelleen käyttämään pakkasella ongelmitta. Ei jäädy vieläkään.
 
Motonetin Boschit kesti puoli vuotta ja nyt pitää semmosta ääntä ettei hullukaan kuuntele. Hain tänään Biltemasta testiin sulat, makso eteen yhteensä reilu 15e. Ei ne voi ainakaan yhtä surkeet olla kuin noi edelliset. Boscheja ennen oli myös Motonetistä ostetut Valeot ja vaikka ne oli aina hiljaiset, niin alle vuodessa alko tulemaan semmosta raitaa lasiin, että piti laittaa vaihtoon.
 
Hain 1,5-vuotta sitten tokmannilta halvat yleissulat yarikseeni. Toimivat vieläkin moitteettomasti, joten taidan jatkossakin hakea sieltä sulat.
 
Yhteen autoon hain Prismasta kohtuu hintaiset Trico Flex pyyhkijät. Joskus TM:n testissäkin pärjänneet.
Ainakin uutuuttaan pyyhkii hyvin ja jäät lähti rungosta helposti.
 
En ole katsonut, minkä valmistajan sulkia Kia käyttää tehdasasennuksissa, mutta 40 000 km on noilla nyt ajettu ja ei moittimista, eivät jätä edes raitoja. Ajot pääkaupunkiseudulla, eli käyttöä on kyllä ollut. Kun nuo joskus pitää vaihtaa, niin pyrin kyllä hankkimaan saman merkkiset ja malliset.
 
Itsellä taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Viimevuosina Bosch sulat olleet yhdet paskimmista "merkkisulista"

Tää on kyllä totta. Vähän aikaa pyyhkii hyvin mutta jossain kohtaa syksyä/talvea joutuu uusimaan...

Kun lopetin Bosch sulkien oston niin yllättäen ei ole enää tarvinnut sulkiakaan uusia kesken syksyn/talven. Eli asenna ja unohda tyylillä menty. Kumma juttu. Tokmannin valikoiman rungottomilla sulilla ajeltu pitkään, jokaseen autoon heittäny sellaset ja hyvin pyyhkii. Olikohan ACDelcoa ja joku Trico FLEX tms se toinen merkki. Kalliimpi ei ole aina parempi.
 
Itellä on nyt kaksi vuotta ollut aero twinit ja ainakin tämä talvi niillä vielä mennään, mutta nämä olikin ne eurooppalaiset eikä kiinalaiset.
 
Itellä on nyt kaksi vuotta ollut aero twinit ja ainakin tämä talvi niillä vielä mennään, mutta nämä olikin ne eurooppalaiset eikä kiinalaiset.
Se olikin aikanaan hurjan hienoa uutta tekniikkaa. Toisaalta yllättäen ei ole kokonaan syrjäyttänyt perinteistä rakennetta, kun perinteinen meni kehittymään matalaprofiiliseksi ja koteloiduksi. Nykyäänhän on jonkin verran rungollisia pyyhkijöitä, jotka äkkiseltään tuomitsisi pötkömallin sulaksi.
 
Se olikin aikanaan hurjan hienoa uutta tekniikkaa. Toisaalta yllättäen ei ole kokonaan syrjäyttänyt perinteistä rakennetta, kun perinteinen meni kehittymään matalaprofiiliseksi ja koteloiduksi. Nykyäänhän on jonkin verran rungollisia pyyhkijöitä, jotka äkkiseltään tuomitsisi pötkömallin sulaksi.
Nyt meni kyllä ohi :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 009
Viestejä
4 563 528
Jäsenet
75 074
Uusin jäsen
jylppy62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom