Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 916
Kiitos. Laitan Zimmermannia eteen ja Ferodoa taakse.

Taakse pitää ostaa myös jarrulevyt, koska jarrulevyt ovat ihan raidoilla. Onko tämä Fremax hyvä? https://www.trodo.fi/jarrulevy-fremax-bd-5270

Ainakin mainostaa olevansa high carbon, mikä yleensä on hyvä asia?
Pelkästään taka-akselilla high carbon levyt menee vähän ns. hukkaan imo. Tai pistäisin sitten myös eteenkin sellaiset. Ne on muistaakseni vähän tummemmanväriset ja kestää rankempaakin ajoa paremmin, eikä ruostu niin nopeasti.



RB jarrupalat. Huono sopivuus. Saa näyttää viilaa ihan kunnolla että menee paikalleen,senkin jälkeen kun kannakkeet on putsattu.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 047
Pelkästään taka-akselilla high carbon levyt menee vähän ns. hukkaan imo. Tai pistäisin sitten myös eteenkin sellaiset. Ne on muistaakseni vähän tummemmanväriset ja kestää rankempaakin ajoa paremmin, eikä ruostu niin nopeasti.



RB jarrupalat. Huono sopivuus. Saa näyttää viilaa ihan kunnolla että menee paikalleen,senkin jälkeen kun kannakkeet on putsattu.
No vaihdan tuollaiset eteen sitten myös kun tulee sen aika. Tuo high carbon ei ollut paljon kalliimpi kuin halvin halpis Trodossa. Edessä on nähdäkseni vielä niin hyvät levyt, että ei kehtaa vaihtaa Takana tais jarrupalat räjähtää radalla ja levyt on sen mukaiset nyt...
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
102
Vector etujarrupalat (Motonet). Ajettu 5v ja 50 tkm. Halkeamia kolmessa neljästä palasta. Etenkin ulommista on irronnut jopa paloja kitkapinnan reunasta. :oops:

Onko muilla ollut tälläisiä lohkeamia/halkeamia? Johtuukohan halkeamat alkuviisteen puutteesta, onko kitkapinta liian kova/hauras vai ihan normaalia kulumista 5v ikäiselle...? :hmm: Tarkistin että kitkapintaa on alkuperäisistä kulunut vain noin 1-2 mm, joten näissä ei liene alunperinkään ollut alkuviisteitä.

Keskimmäinen kuva vasemmalla: vertailuna uusi Brembon jarrupala, missä on alkuviiste. Näissä Vectoreissa ei ole viistettä.

1000017905.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
709
Mitä mieltä galvaanisesti pinnoitetuista jarrulevyistä?


Kosmeettinen valinta. Pinnoitettu voi pysyä vuosia lähes ruosteettomana ja pinnoittamaton on tukevassa pintaruosteessa ensimmäisen suolakauden jälkeen.
Se on sitten eri tarina, että näkyykö se ruoste vanteiden välistä. Katsastusmieheen voi vaikuttaa psykologisesti.
Kitkapinnat tietenkin ruostuu samaan tyyliin eli toimivilla jarruilla pysyvät keskimäärin kirkkaana.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
456
TRW jarrulevyjen navan pinnoitus alkanut muodostaa ruostekukkaa jo kahden viikon käytön jälkeen. Saa nähdä miten levyt kestävät kulutusta. Olen tottunut aina pitämään TRW:tä merkkiosien B-luokkaan kuuluvana, mutta nyt sai niin halvalla, että halusin kokeilla. Alkuperäiset jarrulevyt kestivät Renaultissa 100 tkm ja Brembon peruslaatuinen setti puolestaan kesti 95 tkm.

Toisessa autossa vaikutti olevan ATEn jarrulevyt pinnoituksen ulkonäöstä päätellen. yli 100 tkm ajon jälkeen vieläkin suuri osa pinnoituksesta ehjä. Kulutuskestävyyden osalta ei pääse vertailemaan, koska eri auto ja eri ajoprofiili. Mutta pitempiaikaiseen autoon laittaisin kyllä Bremboa tai ATEa.

Oli muuten Brembolla laskettu kulutuskestävyys tosi tarkkaan: sekä levyt että palat kestivät auton joka nurkassa melkein tarkalleen saman verran käyttöä. Kaikki tavarat meni nyt kerralla uusiksi eikä mihinkään jäänyt juuri ollenkaan turhaa käyttövaraa yli.

Brembon jarrupalat olivat varsin äänekkäät muuten kuin kesäkuumalla, mutta pito-ominaisuudet ja progressio niissä oli tosi hyvä. TRW:n palat tuntuvat ainakin aluksi vähän pehmeämmiltä; ehkä sitten kitisevät vähemmän, saa nähdä.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 444
Kosmeettinen valinta. Pinnoitettu voi pysyä vuosia lähes ruosteettomana ja pinnoittamaton on tukevassa pintaruosteessa ensimmäisen suolakauden jälkeen.
Se on sitten eri tarina, että näkyykö se ruoste vanteiden välistä. Katsastusmieheen voi vaikuttaa psykologisesti.
Kitkapinnat tietenkin ruostuu samaan tyyliin eli toimivilla jarruilla pysyvät keskimäärin kirkkaana.
Kyllähän noi levyt tuppaavat pintaruostumaan kaikkialta muualta kuin kitkapinnoista eikä se katsastusmiestä kiinnosta - eikä kuulukaan. Jos kitkapinnat ovat ruosteessa, niin sitten voi katsuria kiinnostaa. Ja tietty läpiruostuneet levyt, mutta enpä ole sellaisiin törmännyt - niitäkin varmaan on, jos autolla ei ajeta, eli samat levyt alla vuosikymmeniä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
709
Kyllähän noi levyt tuppaavat pintaruostumaan kaikkialta muualta kuin kitkapinnoista eikä se katsastusmiestä kiinnosta - eikä kuulukaan. Jos kitkapinnat ovat ruosteessa, niin sitten voi katsuria kiinnostaa. Ja tietty läpiruostuneet levyt, mutta enpä ole sellaisiin törmännyt - niitäkin varmaan on, jos autolla ei ajeta, eli samat levyt alla vuosikymmeniä.
Kunnon pinnoitus pitää ruosteen hieman kauemmin poissa. En väittänyt, että ruosteesta olisi mitään haittaa.
Väitän, että tuoreen näköisillä osilla ja kiillotetulla moottorilla ym. meikkaamisella voi luoda katsastusäijälle harhakuvan hyvin huolletusta autosta.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
18
Kyllähän noi levyt tuppaavat pintaruostumaan kaikkialta muualta kuin kitkapinnoista eikä se katsastusmiestä kiinnosta - eikä kuulukaan. Jos kitkapinnat ovat ruosteessa, niin sitten voi katsuria kiinnostaa. Ja tietty läpiruostuneet levyt, mutta enpä ole sellaisiin törmännyt - niitäkin varmaan on, jos autolla ei ajeta, eli samat levyt alla vuosikymmeniä.
Kyllä sellaiset löytyi ihan omasta autosta. Hylkäys tuli katsastuksessa, ei sentään ajokieltoa. Nelos Golfista. Autolla ajetaan säännöllisesti 100km joka arkipäivä.IMG_20231210_114335.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 812
Viestejä
4 272 003
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom