Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Piraatteja kiinasta. Vuotavat itäisestä euroopasta isoissa määrin myyntiin. Esim autodoc kiinan piraatti myyjä.

Yhden näistä hajonneista SKF:n vetoakseleista ostin (tai no, korjaamo osti kuittien mukaan) ihan kotimaisesta Motonetistä. Ihan yhtä paskaa laatua oli ne Euroopastakin hommatut SKF:t.
 
Yhden näistä hajonneista SKF:n vetoakseleista ostin (tai no, korjaamo osti kuittien mukaan) ihan kotimaisesta Motonetistä. Ihan yhtä paskaa laatua oli ne Euroopastakin hommatut SKF:t.

Kyllähän noita piraatteja voi ihan hyvin päätyä tännekkin.
 
Uskaltaako Nissens merkkistä imusarja/EGR venttiiliä ostaa Fordiin? Esim. Aeromotors sanoo että Premium qualityä, mutta uskoisiko kun hinta on puolet Pierburgista? Tiivisteet tulee molemmissa mukana.
Jos joku muu painiskelee saman asian parissa niin ihan laadukas osa oli tämä Nissens, ei mitään ongelmaa. Ei aiheuta EGR vikakoodia ja toimii kuten olettaa saattaa. Vaihtotyö Fordin 1.8tdci koneeseen on kyllä melko helvetillinen kun turbo / pakosarja pitää irroittaa että imusarjan saa vaihdettua.
 
Eli käytännössä kumin lahoaminen alkaa heti kun saa myyntipakkauksesta ulos. Mistä moinen johtuu?
Jos kyseessä on synteettinen kumi, niin veikkaan hydrolyysiä. Varmaan moni on törmännyt mm. PU kenkien hajoaviin pohjiin, jos niitä ei käytä (liike poistaa tuhoavan kosteuden). Jos oikeaa kumia, niin huonosti lisäaineistettu.

Nissens tekee myös jäähdyttimiä ja ainakin 5 vuotta ovat vanhimmat kestäneet, vaikka muoviset päädyt alkuun arvellutti.
 
Tekeekö Klokkerholmin sisälokasuojilla mitään? Sopivuus ja kestävyys kiinnostaa.
Ketjun aloitusviestissä maininta että olis ollut ainakin paikalleensopivuuden kanssa ongelmia. Kestääköhän nuo mitään?
 
Tekeekö Klokkerholmin sisälokasuojilla mitään? Sopivuus ja kestävyys kiinnostaa.
Ketjun aloitusviestissä maininta että olis ollut ainakin paikalleensopivuuden kanssa ongelmia. Kestääköhän nuo mitään?

Jos voit valita niin kattele löytyykö DPA merkkisiä sisäloksuja. Ne on pehmeää joustavaa muovia. Kesti hienosti kovassa talviajossa olevan auton käytön viime talven. Hyvä fitmentti muutenkin.
 
Jos voit valita niin kattele löytyykö DPA merkkisiä sisäloksuja. Ne on pehmeää joustavaa muovia. Kesti hienosti kovassa talviajossa olevan auton käytön viime talven. Hyvä fitmentti muutenkin.
Täytyypä katsella löytyykö. Kiire ei tosiaan ole asialla (vaikka onhan nykyset vähän palasina toki).

Näyttäs Skruvat ja Aeromotors myyvän.
 
Tuota aloituslistausta pitää kyllä lukea varovaisesti. Esim. Klokkerholm peltiosat ovat olleet hyviä mutta silti merkki on listattu huonoksi.

Jos joku saa yhdenkin sopimattoman/virheellisen varaosan, niin merkki voi tipahtaa huonoksi. Ja kun nykyaikana yhdellä merkillä on n+1 vaihtuvaa alitoimittajaa, niin laatu vaihtelee kuin polttoaineen hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Taas meni yks skf alatukivarsi vaihtoon, tää oli jo kolmas muutamaan vuoteen. Kyllä on surkeaa laatua
 
Voiko asennustavassa olla parannettavaa, kiristetty puslat ajokorkeudessa, jos sillä on kyseisessä rakenteessa väliä?
 
Textar jarrupalat, eteen, "Made in Great Britain"
Textar jarrupalat, taakse, "Made in Romania"

Näyttävät kyllä asiallisilta.
 
Onko kenelläkään kokemuksia ABS All Brake Systems jarrulevyistä/paloista? Oli luokiteltu huonoksi alkupostauksessa, mutta onko kenelläkään kokemusta?
 
Onko kenelläkään kokemuksia ABS All Brake Systems jarrulevyistä/paloista? Oli luokiteltu huonoksi alkupostauksessa, mutta onko kenelläkään kokemusta?
Olen ainakin kolme paria tuon merkkisiä levyjä asentanut. Muuten ei ole pahaa sanottavaa, mutta yksi levy meni kieroksi talvella noin vuoden käytön jälkeen. Kieroutunut levy on ehkäpä valmistusteknisesti hieman keskivertoa vaativampi. Sisällä on rumpukarru, eli muoto on varsin syvä kiinnityslaipasta levyjarrun kitkapintoihin ja levy on myös jäähdytetty, mutta varsin ohut ainakin etulevyihin verrattuna.
 
2009 i20 Ilmastointi on tyhjentynyt. Täytetty elokuussa, jolloin huoltomies sanoi, että lauhdutin on huonossa kunnossa ja saattaa vuotaa, vaikka ei vuotoja nähnyt. Lauhduttimen vaihto ja täyttö maksaisi 450€ merkkiliikkeessä. Tästä lauhduttimen osuus on 220€.

Nissensin lauhdutin maksaa Aeromotorilla 99€ (Motonetissa 130€).

Kamoka maksaa 62€ Aeromotorilla, mutta liekö laatu hyvä? @TeknoR onko kokemusta merkistä? Kakkosauto kuitenkin kyseessä, jonka käyttökulut tarkoitus minimoida.

Periaatteessa voisin tuon lauhduttimen itsekin vaihtaa, kun järjestelmä on varmaan täysin tyhjä, kuten se oli syksyllä.
 
Kamoka maksaa 62€ Aeromotorilla, mutta liekö laatu hyvä? @TeknoR onko kokemusta merkistä? Kakkosauto kuitenkin kyseessä, jonka käyttökulut tarkoitus minimoida.

Uskaltaisin kyllä Kamokan laittaa, on sitä merkkiä tullu viljeltyä autoihin aika paljon ja tuntuma on että ei se nyt ainakaan paskinta paskaa ole (tasolta topran/maxgear), vaan pykälän parempi laatuista tarvikeosaa. Ei ole yhtään huonoa sattunut itselle ainakaan. Nissensille en paljon arvoa antaisi, sillä merkillä taisin kokeilla ilm.kuivaajaa ja se oli tehty vaan sinnepäin eikä sopinu kunnolla putkiin kiinni, reijät porattu pikkasen sivuun...
 
Nissensin jäähdytinkenno oli ainakin varsin lyhytikäinen. Sopi kyllä hyvin paikalleen ja toimi aikansa mutta rupesi vuotamaan alle 2v vanhana.
 
Listalla on TRW mainittu hyväksi varaosamerkiksi, no en voi kehua...
Kilometrejä pari tuhatta takana ja tuon harmaan puslarenkaan pitäisi olla piilossa tukivarren tasalla:
1715259714842.png
Pidempi tarina:
Tein autoon etupään tukivarsi/pusla remppaa, ja valitsin muka laadukkaita merkkejä. Kuitenkin sama pieni kolina mm. kuopissa jatkui, kuin kumivikaisissa vanhoissa, enkä millään löytänyt syytä. No nyt selkesi about parin vuoden jälkeen. Pusla on ihan löysällä tukivarressa ja tukivarsi on lyönyt auton koriin.

TRW:n piti olla premium laatua - Sitä taisi olla ainoastaan hinta. Ulkoinen olemus on samaa mitä puolta halvemmat merkit.
Harmittaa vielä sekin, että tulee satasen pikavoitto pyörien suuntauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Listalla on TRW mainittu hyväksi varaosamerkiksi, no en voi kehua...
Kilometrejä pari tuhatta takana ja tuon harmaan puslarenkaan pitäisi olla piilossa tukivarren tasalla:
1715259714842.png
Pidempi tarina:
Tein autoon etupään tukivarsi/pusla remppaa, ja valitsin muka laadukkaita merkkejä. Kuitenkin sama pieni kolina mm. kuopissa jatkui, kuin kumivikaisissa vanhoissa, enkä millään löytänyt syytä. No nyt selkesi about parin vuoden jälkeen. Pusla on ihan löysällä tukivarressa ja tukivarsi on lyönyt auton koriin.

TRW:n piti olla premium laatua - Sitä taisi olla ainoastaan hinta. Ulkoinen olemus on samaa mitä puolta halvemmat merkit.
Harmittaa vielä sekin, että tulee satasen pikavoitto pyörien suuntauksesta.
Tarkennatko vielä että vaihdoitko TRW:n tukivarren vai TRW:n puslan vanhaan tukivarteen.
 
Tarkennatko vielä että vaihdoitko TRW:n tukivarren vai TRW:n puslan vanhaan tukivarteen.
Tukivarsi oli täydellinen, en koskaan vaihda pelkkää puslaa, koska siinä käy juuri noin. Toi peltinen tukivarsi siis venyy irtopuslan vaihdossa, se on ohutta ja pehmeää materiaalia ja puslan reikä suurenee. Olen joskus kokeillut huonoin tuloksin.
 
Viimeksi muokattu:
Listalla on TRW mainittu hyväksi varaosamerkiksi, no en voi kehua...
Kilometrejä pari tuhatta takana ja tuon harmaan puslarenkaan pitäisi olla piilossa tukivarren tasalla:
1715259714842.png
Pidempi tarina:
Tein autoon etupään tukivarsi/pusla remppaa, ja valitsin muka laadukkaita merkkejä. Kuitenkin sama pieni kolina mm. kuopissa jatkui, kuin kumivikaisissa vanhoissa, enkä millään löytänyt syytä. No nyt selkesi about parin vuoden jälkeen. Pusla on ihan löysällä tukivarressa ja tukivarsi on lyönyt auton koriin.

TRW:n piti olla premium laatua - Sitä taisi olla ainoastaan hinta. Ulkoinen olemus on samaa mitä puolta halvemmat merkit.
Harmittaa vielä sekin, että tulee satasen pikavoitto pyörien suuntauksesta.


Täytyy varmaan toi TRW siirtää ihan omalle rivilleen. Aikasempiakin huonoja kokemuksia noista TRW osista kun on...

Sachs ja Boge - merkin osat kuitenkin on ihan hyviä.
Lemförderin nykyiset tarvikeosat ainakin yhdessä fb-ryhmässä haukkuivat, ei omaa kokemusta.


1715262877039.png
 

Liitteet

  • 1715262863186.png
    1715262863186.png
    34,8 KB · Luettu: 19
Mulla myös huono kokemus TRW:stä. Jarrupalojen reunat oli epämuodostuneita ja niitä piti viilata ennen kuin asettuivat paikalleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä jatkotarina y.o. TRW-tukivarsista ehkä kuuluisi "Taasko se romu on hajalla"-ketjuun mutta...
Molempien puolien puslat olivat väljällä sovitteella, mutta vasen puoli käytännössä toimi, ja syy löytyy rakenteesta. TRW oli säästänyt ja käyttänyt samaa tukivarren runkoa molemmilla puolilla. Yllä olevassa kuvassa ei näkynyt mutta alla näkyy pokkaus vasemmassa tukivarressa, ja pokkaus tukee puslaa oikeasta suunnasta. Jos oikean puolen pokkaus olisi ollut myös alapuolella, niin mitään ongelmaa ei ehkä olisi.

1715269577699.png
 
LPR jarrukengissä (Motonetin tuotenro: 22-3490) oli liian paksu kitkapinta, ei sopinut kuin rajua väkivaltaa käyttäen Brembon jarrulevyt päälle, K27 jarrukengissä oli selvästi ohuempi kitkapinta ja levyjen kanssa ei mitään ongelmaa saada asenettua.

Potilaana Honda Accord Tourer CN/7gen.
 
SKF on laadullisesti romahtanut viime vuosina; kiertäisin itse kaukaa. Lähde: useampi varaosa-alan ammattilainen, joilla yli 20v kokemus alalta.

Lemförderin osien viimeistelytaso on romahtanut jo useita vuosia sitten; sen perusteella ei laadullekaan kovin huimia suorituksia uskalla antaa. Silti mieluummin Lem kuin peruskiinalainen.

Valmistusmaa ei aina ole laadun tae, mutta silloin kun varaosa on valmistettu Saksassa on sille yleensä jokin perusteltu syy. Nykyään kaikki pyritään tuottamaan mahdollisimman halvalla, eli jos valmistaja käyttää tarkoituksella kallista valmistusmaata niin tuote ei yleensä ole laadultaan kaikkein huonoin. Toisaalta esim. Boschin osia tulee myös Kiinasta ja niissä en ole itse havainnut poikkeuksellisia laatuongelmia.

Korjaamoalan toimijoilta kuultuna ja itsekin opittuna varaosien yleinen laatutaso on nykyään paljon heikompi kuin esim. 15 vuotta sitten; syynä on kasvavat kustannukset ja toisaalta se, että kuluttajat eivät ole valmiita maksamaan laadusta sitä hintaa mitä laatu nykyään edellyttäisi. Monet vanhat "hyvät" laatumerkitkin ovat menneet halpuuttamiseen mukaan ja osien käyttöikä on paljon entistä huonompi. Vanhempiin autoihin (20v+ saattaa joskus jopa olla paras ratkaisu ostaa käytettyjä originaaliosia uusien "laatumerkkien" sijaan. Kaikkein paras ratkaisu vanhoihin autoihin on monesti New Old Stock -osat, eli käyttämättömät alkuperäisosat, jotka on valmistettu vuosikymmeniä sitten.
 
Jos kiinalaisille maksaa (riittävästi) ja laadunvalvonta on kunnossa, niin sieltä tulee parempaa laatua, kuin Euroopasta. Tämä on tullut havaittua muualla teollisuudessa mutta onneksi valmistuskustannukset ovat Kiinassa nousseet.
 
team-vag.nl pumppu. kesti puolisen vuotta ja ei ajoa juuri mitään. Ostin nimenomaan siksi että luvattiin re85 kesto.

 

Liitteet

  •  (1)DSC_0249.JPG
    (1)DSC_0249.JPG
    135,6 KB · Luettu: 31
SKF on laadullisesti romahtanut viime vuosina; kiertäisin itse kaukaa. Lähde: useampi varaosa-alan ammattilainen, joilla yli 20v kokemus alalta.

Lemförderin osien viimeistelytaso on romahtanut jo useita vuosia sitten; sen perusteella ei laadullekaan kovin huimia suorituksia uskalla antaa. Silti mieluummin Lem kuin peruskiinalainen.

Valmistusmaa ei aina ole laadun tae, mutta silloin kun varaosa on valmistettu Saksassa on sille yleensä jokin perusteltu syy. Nykyään kaikki pyritään tuottamaan mahdollisimman halvalla, eli jos valmistaja käyttää tarkoituksella kallista valmistusmaata niin tuote ei yleensä ole laadultaan kaikkein huonoin. Toisaalta esim. Boschin osia tulee myös Kiinasta ja niissä en ole itse havainnut poikkeuksellisia laatuongelmia.

Korjaamoalan toimijoilta kuultuna ja itsekin opittuna varaosien yleinen laatutaso on nykyään paljon heikompi kuin esim. 15 vuotta sitten; syynä on kasvavat kustannukset ja toisaalta se, että kuluttajat eivät ole valmiita maksamaan laadusta sitä hintaa mitä laatu nykyään edellyttäisi. Monet vanhat "hyvät" laatumerkitkin ovat menneet halpuuttamiseen mukaan ja osien käyttöikä on paljon entistä huonompi. Vanhempiin autoihin (20v+ saattaa joskus jopa olla paras ratkaisu ostaa käytettyjä originaaliosia uusien "laatumerkkien" sijaan. Kaikkein paras ratkaisu vanhoihin autoihin on monesti New Old Stock -osat, eli käyttämättömät alkuperäisosat, jotka on valmistettu vuosikymmeniä sitten.
Hinta on tullut näissä vanhoissa laatumerkeissä tosi alas ja sehän näkyy siinä laadussa. Nykyään melkeinpä ostan jotain kiinalaista paskaa ennemmin kuin maksan brändätystä kiinalaisesta paskasta. Brändit kuitenkin voivat veloittaa vielä "ylihintaa", vaikka halpoja ovatkin. SKF, FAG, Lemförder jne. voivat siis edelleen pistää hieman isomman hintalapun kuin Kiinan ihmeet.

Edit. Ihan just oman kokemuksen perusteella FAG:n etunapa (pyörän laakeri siis) meni vaihtoon 60 tkm ajolla. Se on tosi vähän osalle, joka on ollut aikoinaan OEM-valmistaja kyseisen auton etunavalle, eli ns. alkuperäislaatuinen osa. Ostin nyt kiinalaisen GSP:n navan, maksoi 35 e ja FAG olisi maksanut tuplat. Molemmat siis halpoja, mutta miksi maksaa FAG:sta tuplat? Samaa skeidaa ja lähes varmasti Kiinassa valmistettu molemmat :p
 
Viimeksi muokattu:
JapanPartsin iskarissa mukana tulleet yläpään kumituet ei käyny Hondaan paikoilleen. Vanhoilla osilla kasaan.... olikin kyllä huonojen osien listalla jo tuo, joten ei mikään ihme...
 
Korjaamo laittoi Kavo parts -jarrupalat Mazda 2 eteen. 100km kaupunkiajon jälkeen vanteet ovat jo aivan jarrupölyssä:D Eivät laahaa, asennus on tehty hyvin (koska asensin ne itse uudestaan korjaamon jäljiltä, ongelmat eivät johtuneet osista vaan surkeasta asennustyöstä).

Aika skeidalta vaikuttavat tuolta kannalta. Toimivat kyllä äänettömästi ja jarrutuntuma OK, mutta helevetti se pölyn määrä :D Vai onko uudet palat aluksi vaan pöllyäviä?
 
Uskaltaisin kyllä Kamokan laittaa, on sitä merkkiä tullu viljeltyä autoihin aika paljon ja tuntuma on että ei se nyt ainakaan paskinta paskaa ole (tasolta topran/maxgear), vaan pykälän parempi laatuista tarvikeosaa. Ei ole yhtään huonoa sattunut itselle ainakaan. Nissensille en paljon arvoa antaisi, sillä merkillä taisin kokeilla ilm.kuivaajaa ja se oli tehty vaan sinnepäin eikä sopinu kunnolla putkiin kiinni, reijät porattu pikkasen sivuun...
Kamoka vaikutti ihan laadukkaalta. Tänään merkkiliike asensi osan paikalleen, joten oli oletettavasti ihan yhteensopiva. Toivottavasti ilmastoinnin vuoto korjaantui tuolla.
D13D2218-2D6C-4C90-8CD7-CD3CF9AC82FF.jpeg
 
No eipä ollutkaan hyvä Vectorin Vagin takajarrusatula. Noin vuoden käytön jälkeen jo mäntä jumissa.

Autoon vaihdettiin levyt, palat, liukutapit, vaijerit + ohjainputket ja laahaa aikalailla.

FEBI BILSTEIN 178049 runkopantiton satula seuraavaksi testiin ja Vector takuupalautukseen.
 
Behr/Mahle ilmastoinnin lauhduttimet ei oo sitten orkkiksen verosia, kiinnitysreiät ja ohjuritapit voi olla vähän miten sattuu. Valmistus Kiinassa. Orkkiks oli Espanjassa tehty.
 
Olisiko suosituksia minkä merkkinen jakoketjusarja kannattaisi ostaa 2008 vuoden Honda CR-V 2.2 i-CTDi malliin?

Ketjun ensimmäisessä postauksessa FAI on mainittu huonoksi jakoketjuvalmistajaksi. Sparetolta löytyisi lisäksi Magneti Marelli, Ashika, SWAG, Febi Bilstein ja Japanparts ainakin ketjun osalta.
 
Miten olisi Hepun jakoketjusarja.
SWAG ja Febi taitaa olla samaa tavaraa eri paketissa.
Sain alkuperäisosien hintoja. Alkuperäinen ketju 230€ ja kiristin 340€. Ketju ainakin niin kriittinen, että sitä voisi harkita alkuperäisenä. Ehkä kiristinkin, mutta rattaat saattaisi uskaltaa tarvikkeenakin.
 
SKF etupyöränlaakerit laitettu parina (akselille) v. 2018. Nyt +120 tkm ja 6 v myöhemmin vaihtoon uudelleen, sillä etuoikea on nyt välyksellinen. Takuuajan kestivät, mutta silti odotin enemmän.

Febi Bilstein moottorin jäähdytinnesteen lämpöanturi vaihtoon vain +30 tkm ja 1 v ajettuna. Pukkasi vikakoodia ja näytti mitä sattuu lukemia. Aika heikko esitys.
 
Nettisivuilta löytyvän osanro. haun perusteella hintataso oli sama kuin Käyttöautossa.
edit. ketjua en löytänyt tuolla hakusysteemillä, mutta kiristin oli 16e kalliimpi.

Pro tip:

Varaosa24.fi pystyy tilaamaan OEM osia haulla OEM osanumerolla. Tuotteiden nimet tuntuu olevan kyllä mitä sattuu mutta jos oem koodi näyttää oikeaa valmistajaa/hinta siellä mikä pitäisi olla niin oletettavasti oikea osa.

Voi myös kysyä sähköpostilla, silloin luulisi tulevan varmasti oikea osa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi Kiaan ostaa uudet jarrupalat, kun ajoin nykyiset radalla pölyksi. Trodosta aion tilata.

Tarjolla olisi mm. A.B.S., Kamoka, Zimmermann (tosi kalliita), Brembo, Delphi, Herth+Buss, Ashika, Ferodo, Japanparts ja monia muita merkkejä.

Onko jotain mitä kannattaa suosia ja jotain mitä kannattaa välttää?
 
Pitäisi Kiaan ostaa uudet jarrupalat, kun ajoin nykyiset radalla pölyksi. Trodosta aion tilata.

Tarjolla olisi mm. A.B.S., Kamoka, Zimmermann (tosi kalliita), Brembo, Delphi, Herth+Buss, Ashika, Ferodo, Japanparts ja monia muita merkkejä.

Onko jotain mitä kannattaa suosia ja jotain mitä kannattaa välttää?

Ferodolle suositus. Noi muut Zimmermania ja ehkä Bremboa lukuunottamatta lienee semmosta "peruslaatua", eli joskus huonoja sattumia seassa.
 
Tuli tilattua öljynvaihtoa varten autoon osat motonetistä ja siellä kuvissa olis ollu Mann-Filter logo kaikissa mutta tänään ku hain osat kaikki olikin boschin paketeissa. Onko tää yleistä?
 
Tuli tilattua öljynvaihtoa varten autoon osat motonetistä ja siellä kuvissa olis ollu Mann-Filter logo kaikissa mutta tänään ku hain osat kaikki olikin boschin paketeissa. Onko tää yleistä?
Motonetissa ei myydä valmisteita (Mann, Bosch, Wix jne.) vaan varaosia (öljynsuodatin autoon X). Olet siis tilannut alkuperäislaatuisen suodattimen ja saanut sellaisen. Kuvat on vain viitteellisiä.

Jos haluaa valita, minkä firman tuotteen alkuperäislaatuisten suodattimien joukosta haluaa, täytyy soittaa asiakaspalveluun tai käydä myymälässä.
 
Motonetissa ei myydä valmisteita (Mann, Bosch, Wix jne.) vaan varaosia (öljynsuodatin autoon X). Olet siis tilannut alkuperäislaatuisen suodattimen ja saanut sellaisen. Kuvat on vain viitteellisiä.

Jos haluaa valita, minkä firman tuotteen alkuperäislaatuisten suodattimien joukosta haluaa, täytyy soittaa asiakaspalveluun tai käydä myymälässä.
Aivan okei kiitos tästä tiedosta. Teen ensimmäistä kertaa itse öljynvaihtoa omaan autoon joten tämä osien tilailu on ollu hieman uutta
 
Koiranluita ja alapalloniveliä pitäisiä vaihdella.

Sidem merkkisiä ajatellut testata.

Onko kellään kokemuksia niistä ?
 
Viimeksi muokattu:
Motonetissa ei myydä valmisteita (Mann, Bosch, Wix jne.) vaan varaosia (öljynsuodatin autoon X). Olet siis tilannut alkuperäislaatuisen suodattimen ja saanut sellaisen. Kuvat on vain viitteellisiä.

Jos haluaa valita, minkä firman tuotteen alkuperäislaatuisten suodattimien joukosta haluaa, täytyy soittaa asiakaspalveluun tai käydä myymälässä.
Tähän on osittain tuntunut tulleen muutos. tällä viikolla tilailin raidetangonpään omaan kulkineeseen kun motonetin ja ulkomaisten kauppojen hintaero oli mitätön yhtä osaa tilatessa. Niin siellä oiken luki että on lemförder ja toinen vaihtoehto olisi ollut Meyle ja lisätiedoissa oli jopa OE numerotkin. Eli toivo on että saisivat vihdoin nuokin tuonne kaikille varaosille.

Esim.
 
Ferodolle suositus. Noi muut Zimmermania ja ehkä Bremboa lukuunottamatta lienee semmosta "peruslaatua", eli joskus huonoja sattumia seassa.

Kiitos. Laitan Zimmermannia eteen ja Ferodoa taakse.

Taakse pitää ostaa myös jarrulevyt, koska jarrulevyt ovat ihan raidoilla. Onko tämä Fremax hyvä? https://www.trodo.fi/jarrulevy-fremax-bd-5270

Ainakin mainostaa olevansa high carbon, mikä yleensä on hyvä asia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 282
Viestejä
4 507 823
Jäsenet
74 348
Uusin jäsen
Jalkaväkimiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom