Hyvä työtuoli?

Liittynyt
30.06.2018
Viestejä
107
Eivät myyneet noita toimistotuoleja ainakaan täällä päin. Oli erillinen tilakin noille toimistoroippeille, selkäesti yritysten tarpeisiin tehty. Älä kysy, miksi ne eivät voi siirtää sieltä tuolia kuluttajapuolelle ja myydä, en tiedä....
Pistin tossa eilen Iskulle viestiä ja ainakin Iskun Friisinmäen myymälässä (Kuitinmäentie 26, 2 krs, Espoo) pääsee testaamaan KAB K4 Premiumia, jota itse olen tässä silmäillyt.
Vastauksessa väistivät kyllä kysymyksen että myyttekö yksityisille..

Iskun lähettämästä sähköpostista lainattua:
"Tuolin hinta sis.alv 1800€, Kabin omalla Storm verhoilulla ja Comfort niskatuella.

Toimitus 83€ sis alv"

Odottelen tässä itsekin vastausta Workplaceofficelta jos kyseisen tuolin saisi HIEMAN järkevämpään hintaan Suomeen

EDIT: Hieman jälkiviisaana tuli ajateltua että eivät ne Iskulta varmaan hintoja alveineen anna jos eivät tuoleja yksityisille myy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Odottelen tässä itsekin vastausta Workplaceofficelta jos kyseisen tuolin saisi HIEMAN järkevämpään hintaan Suomeen
Joo, se Workplace Office Furniture tarjosi minulle K4 premiumin kankaalla, comfort päätuella ja alumiinisella ristikolla suomeen toimitettuna 890 GBP eli 1050 euroa, 4 viikon toimitusaika. Mielelläni maksan suomalaiselle firmalle vähän extraa, että saa paikallista palvelua, mutta melkein tuplat on jo vähän liikaa.

Jos britit saavat brexittiin jotain tolkkua tai edes siirrettyä sitä, niin ajattelin laittaa tilaukseen. Nyt on liian iso riski sille, että menee verot kahteen kertaan, jos tulee sopimusketon brexit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
10
Kannattaako noita käytettyjä / outlet penkkejä ostella? Tällä hetkellä Ikean Markus josta on 85kg elopainolla 2 vuodessa istuinpehmusteet vetäytynyt kokonaan pois.

Katsellut lähinnä noita logic 400 tuoleja, koska niistä tuntuu löytyvän hyvät säädöt. KABin penkin kävin koeponnistamassa paikallisessa Iskussa ja sellaisen tilaisin itsekin briteistä jos se olisi nyt heti mahdollista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Tällä hetkellä Ikean Markus josta on 85kg elopainolla 2 vuodessa istuinpehmusteet vetäytynyt kokonaan pois.
Tuoleja on monenlaisia. Mulla on vuodesta 2014 saakka ollut töissä joku EFG:n mesh-selkänojainen tuoli, eikä sen perspehmike ole mennyt oikeastaan miksikään, vähän painaumaa tullut istumakohtaan. Toki tasoitusta antaa se, että tuona ajanjaksona olen tehnyt hommia about puolet ajasta seisten pöytä ylhäällä, mutta on siinä istuttukin aika monta tuntia. Ja elopainoa ~20-30 kg enemmän kuin sulla. Jotain saman näköistä kokeilin joskus Maskussa, ja se oli aika synkeä verme verrattuna EFG:n tuoliin...

Myös mulla nykyään kotona oleva EFG Splice tuoli, jonka korjasin firman poistohuoneesta on edelleenkin kankailtaan ja pehmikkeiltään erittäin ryhdikäs. Siinä oli tullut mekanismeihin vikaa, mutta ne sai korjattua ruuvarilla ja kuusiokololla niin siitä sai vielä oivan työtuolin kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Kannattaako noita käytettyjä / outlet penkkejä ostella? Tällä hetkellä Ikean Markus josta on 85kg elopainolla 2 vuodessa istuinpehmusteet vetäytynyt kokonaan pois.

Katsellut lähinnä noita logic 400 tuoleja, koska niistä tuntuu löytyvän hyvät säädöt. KABin penkin kävin koeponnistamassa paikallisessa Iskussa ja sellaisen tilaisin itsekin briteistä jos se olisi nyt heti mahdollista.
Käytettynä oon ostanut Leapin tavaratradingiltä ja silloin päätin että seuraavalla kerralla haluan valita itse sen tuolin, jos ei onnistu niin jää kaupat tekemättä.
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Mä tilasin 2ndhnd:ltä myös tollaisen Herman Miller Aeronin. Tuoli tuli viikossa mutta oli aivan paskassa kunnossa ja hartaasti käytetty. Tarjosivat 170 puntaa hyvitystä, mutta kieltäydyin ja laittoivat sitten uuden tulemaan. Jännityksellä odotellaan mitä seuraavaksi saapuu
 
Liittynyt
30.06.2018
Viestejä
107
Tämä saapui sitten eilen. Ja voi pojat, johan on erilainen istua kuin Markus. Säätöjä löytyy joka suuntaan ja toistaiseksi olen tyytyväinen.

Ainoa negatiivinen asia on, että tuoli heiluu jonkun verran sekä pituus- että sivusuunnassa. Onko muita KABien omistajia, olisi mukava tietää onko kyseessä ominaisuus vai vika?
Mikä myyjä Amazonissa oli jolta tämän ostit? Katselin joku päivä Amazonin kautta ja KABia myyvillä firmoilla oli niin surkeat arvostelut että pelottais tilata.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
762
Onko kellään kokemusta iskun slim tuolin restauroimisesta? Tekijää etsisin Päijät-Hämeen suunnalta koska itsellä ei pysy neula kädessä. Töistä saisin ilmatteeksi tekniikaltaan ihan hyväkuntoisen jakkaran mutta kankaat ovat hirveässä kunnossa.

EDIT:
Tuoli olikin slim eikä step.
IMG-20190322-WA0029.jpeg
Siitähän tuli ihan hieno
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
94
Tuli tehtyä löytö paikalliselta FB-kirpparilta, Martela Triton työtuoli 25e. Kaikinpuolin ehjä, säädöt toimii ja kankaat siistit, oli vain ylimääräisenä. Käsinojat tuossa onkin , mutta niskatukea ei. Sen ilmeisesti saisi kun peitelevyn alla on paikka sille. Saakohan noita niskatukia erikseen jostain?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
245
Kävin koeistumassa myös Håg:n Capiscon ja se oli erittäin positiivinen yllätys. En olisi uskonut, että yhdellä työtuolilla pystyy istumaan useilla eri tavoilla ja vielä käyttämään tuolia lapojen venytykseen. Ja oli vielä aikas jämäkän oloinenkin vielä. Jos en olisi aiemmin jo hankkinut Sallin satulatuolia, niin ehkä tuollainen olisi Kabin sijaan hankintalistalla.
Tää on kyllä mielenkiintoinen. Tietääkö joku pääseekö tällaista testaamaan Tampereella?
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Mä tilasin 2ndhnd:ltä myös tollaisen Herman Miller Aeronin. Tuoli tuli viikossa mutta oli aivan paskassa kunnossa ja hartaasti käytetty. Tarjosivat 170 puntaa hyvitystä, mutta kieltäydyin ja laittoivat sitten uuden tulemaan. Jännityksellä odotellaan mitä seuraavaksi saapuu
Seuraava tuoli tuli perjantaina, tökerösti ylimaalattu ei-alkuperäisellä värillä ja käsinojista puuttuu sivuttaissuunnan säätö [emoji849][emoji849]
Ei kyllä näillä eväillä voi hirveästi suositella. No Paypalin kautta maksettu luottokortilla niin eipä tässä stressiä ole...
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Tää on kyllä mielenkiintoinen. Tietääkö joku pääseekö tällaista testaamaan Tampereella?
Realgreenillä eli nykyisellä Pari Materialla oli noita joskus vuosi sitten Kalevan liikkeessä, eli sieltä voisi löytyä.

Komppaan jarppia kyllä tuossa, erittäin hyvä tuoli. Ehdottomasti paras tuoli missä olen ikinä istunut ja tullut kokeiltua varmaan lähes kaikki nuo suosituimmat tunnetut tuolit kuten Martela Logic 400, Isku Step, Kinnarps 8000 jne..
Istuin itse tuollaisella pari vuotta sitten kesätöissä muutaman kuukauden ja huomasin jossain vaiheessa että enää en vaihdellut asentoa vähän väliä, vaan tuosta löytyi tukeva ja mukava asento jossa pystyi pysymään vaikka tuntikausia. Erityisen mukavaa tuossa on se, että sillä voi työskennellä lähes seisaaltaan, koska se istuinosa on niin erikoisen muotonen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
No nyt löyty. Kuka ensimmäisenä virittää tämän työtuoliksi?

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Mutta vakavasti ottaen. Onkos kukaan päässyt vertailemaan suoraan Herman Miller Aeron vs. Kab Seatingin tuolit? Kab Seating menisi tilaukseen kunhan brexittiin tulisi jotain tolkkua, mutta kävi videoiden perustella nuo Aeronit kanssa kiinnostamaan, mutta niitä ei taida päästä koeistumaan minnekään. Iskun oma verkkotuoli oli niin mukava, että jos Aeron on vielä parempi, niin pitää olla kyllä jo hyvä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
92
Etusivu | KT Interior Store tuolla käsittääkseni pääsee testaamaan Herman Millereitä. Toki vain Helsingissä. Itsellä HM Mirra, ollut nyt pari vuotta ja en kyllä vaihtaisi pois. Ostin käytettynä jollain 500e tms, mutta ei tuosta kyllä huomaa että olisi käytetty. Eikä ole minunkaan käytössä kulunut mitenkään erityisesti, kestää varmasti vielä vuosia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Mutta vakavasti ottaen. Onkos kukaan päässyt vertailemaan suoraan Herman Miller Aeron vs. Kab Seatingin tuolit? Kab Seating menisi tilaukseen kunhan brexittiin tulisi jotain tolkkua, mutta kävi videoiden perustella nuo Aeronit kanssa kiinnostamaan, mutta niitä ei taida päästä koeistumaan minnekään. Iskun oma verkkotuoli oli niin mukava, että jos Aeron on vielä parempi, niin pitää olla kyllä jo hyvä.
Oon käyny testaamassa KABia Iskussa ja itse omistan Aeronin, kyllä jos itse saisi valita niin ottaisin KABin.
En sitten tiedä monen tunnin pitkästä istumisesta koska Iskussa kokeilin tuolia ehkä 10-15min.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Itsehän sain viikonloppuna tällaisen: Kinnarps 6000 Task Chair - 4D arms - New Black Fabric

Ehkä paras tuoli missä olen ikinä istunut. Valmistuspäivä seisoo pohjassa olevassa tarrassa ja vuosi on 2014. Istuinosan kangas kulunut etuosasta rikki, mutta ei paljon haittaa :D

Edit. Eipä olekkaan sama, koska tässä omassa tuolissa on vielä korkeus ja syvyyssäädettävä niskatuki...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Mulla on joku Iskun tuoli Helsingin KO:sta ostettu. Äitini käytti sitä ja hänen jälkeen tuli mulle. On hyvä tuoli. Säätöjä riittää ja käsinojatkin ovat säädettävissä. 5e oli hinta.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Mitäs porukka suosittelee 150-350€ hintaluokassa ?

Nykyinen tuoli on tuntematon merkiltään mutta kokemuksesta voin sanoa että säätöjä liian vähän sekä tekonahka on hiostava.

Martela logic 400 yrittänyt etsiä käytettynä mutta ei ole tullut vielä vastaan.

Itsellä kokoa 178cm ja 78kg.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
252
Mä olen koeistunut Herman Millerin Mirra 2 ja Aeronin ja niistä kahdesta pidin Mirra 2 enemmän. Omistuksessa on käynyt Steelcasen Leap ja Iskun Step ja Step on jäänyt itelleni. Tukeva mutta silti mukava istua pitkiäkin aikoja, etenkin kun nyt on kotona Step missä on kaikki herkut ja alcantara-kangas. Töissä on perusmallisempi Step käytössä.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Mulla on 15v vanha KAB tuoli, jonka sain kun oli ollut n. 10v valvomokäytössä. Pikkuhiljaa ärsyyntynyt tuolin vinkumiseen ja sain vihdoin aikaiseksi tutkia ongelmaa. Istuimen alta paljastui aika hirveä likakerros kun nostin sen pois.

IMG-20190410.jpg

En keksinyt miten saisi purettua enempää joten putsasin kaikki näkyvät osat ja laitoin rasvaa kierteisiin ja kiristin kunnolla. Samalla putsasin ja rasvasin pyörät, mutta ne vähän vielä takkuaa niin päätin tilata uudet. Veikkaan että vinkuna johtui vain jostain löysästä pultista.

Vaikka tuolilla on ikää niin verhoilu ja kaasujousi on täysin ehjät (vai vaihdettu joskus?). Puuttuvia osia on ristiseläntuen pumppu ja yhden vivun muovikuori. Käsinojista toisessa oli halkeama enkä muutenkaan tykkää istuimen alta tulevista käsinojista. KABin selkänojasta tuleva malli on tukevampi. Otin käsinojat kokonaan pois ja lepuutan nyt käsiä enemmän pöydän päällä. On kyllä ollut mukava istua, eikä ikä näy hirveästi päällepäin :tup:

IMG_5723.jpg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Tulipa tuossa napattua "roskalavalta" vanhempi Isku Step, aikalailla samanlainen kuin tämä kuvan yksilö mitä nyt istuinosan kangas vähän "räjähtänyt".


Kaikki muu toimii ihan kohtuullisesti mutta kaasujousi on vähän elämää nähnyt.
Tuoli ei onneksi vajoa kuorman alla mutta jousi ei jaksa nostaa sitä tuolia ylöspäin ilman että sitä auttaa.
Pystyykö näitä jousia elvyttämään mitenkään vai pitääkö etsiä uusi tilalle ja jos pitää niin tiedättekö että myykö Isku näihin vielä varaosia?

Istuinosan ajattelin itse verhoilla uudestaan, tosin puolisoni (pukuompelija) avustuksella :D
Tulipahan tämäkin tehtyä. Tässä ollut vähän kaikenlaista ja tuoli pääsi jotenkin unohtumaan :facepalm:

upload_2019-4-12_20-24-35.png

Selkänojalle ei tehty mitään, kankaassa mitään vikaa niin ihan turha siihen on koskea. Istuin nyt toki eri sävyinen mutta minulle ihan sama.
Kangas löytyi Eurokankaasta jota sitten sattumoisin oli myös heidän kilokorissa. Ei nyt mitään huippua mutta näyttäisi Martindale olevan 40'000, 347g/m2 ja joku vettä hylkivä pinnoite. Istuinosaan sitä meni alle 5€ verran.
Minä irroitin vanhan jonka emäntä purkasi malliksi, ompeli uuden ja minä sitten paukuttelin sen tänään kiinni.

Yuji 5600K ledillä valaistuna sävyero oikein korostuu.
upload_2019-4-12_21-23-13.png


Näytti siis tältä alunperin.
upload_2019-4-12_20-34-34.png

Monesti saanut tuollaisen tilanteen korjattua ihan vain rasvaamalla jousen ja tukiputken välin. Alkuun ehkä ruosteenpoistoaine tms joka poistaa vanhojen rasvojen ja pölyn seosta sitten uutta rasvaa väliin. Hyvin harvoin itse kaasujousi ollut viallinen, onhan sekin toki mahdollista että paineet on kadonneet, todennäköisesti silloin kyllä istuessa menisi itsekseen ala-asentoon . Joskus törmännyt sellaiseen että tukiputkessa oleva muovi on turvonnut ja se on estänyt kaasujousen kunnollisen liikkeen, kotioloissa on riittänyt sen muovin viilaaminen.

Kunnolla jos haluaa putsata niin kippaa tuolin ympäri ja ottaa kaasujousen alapäästä sen lukkoprikan irti ja vetää jalustan/tukiputken pois kaasujousen päältä.
Kiitos ohjeista ja kokemuksista. Kokeilin sitä vähän putsailla ja rasvailla mutta ei ainakaan vielä auttanut. Pitää kokeilla käyttää tuota prikkaa irti jne.
Ei tuo nyt niin haittaa, ei sitä korkeutta jatkuvasti muuteta.
Mutta onneksi ei kuitenkaan vajoa kuorman alla, elopainoa kuitenkin sen verran että kai se vuotaisi jos se olisi vuotaakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Yleinen ongelma iskun tuoleissa tuo laiska kaasujousi ja se jousi on siinä vaiheessa vaihtokunnossa jos sen täydellisesti toimivaksi haluaa.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
47
Laitoin Iskun Stepin myyntiin, mustalla kankaalla, käsinojilla, niskatuella sekä ristiseläntukipumpulla. Verhoilut sekä kaasujousi uusittu. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
47
Tulipahan tämäkin tehtyä. Tässä ollut vähän kaikenlaista ja tuoli pääsi jotenkin unohtumaan :facepalm:



Selkänojalle ei tehty mitään, kankaassa mitään vikaa niin ihan turha siihen on koskea. Istuin nyt toki eri sävyinen mutta minulle ihan sama.
Kangas löytyi Eurokankaasta jota sitten sattumoisin oli myös heidän kilokorissa. Ei nyt mitään huippua mutta näyttäisi Martindale olevan 40'000, 347g/m2 ja joku vettä hylkivä pinnoite. Istuinosaan sitä meni alle 5€ verran.
Minä irroitin vanhan jonka emäntä purkasi malliksi, ompeli uuden ja minä sitten paukuttelin sen tänään kiinni.

Yuji 5600K ledillä valaistuna sävyero oikein korostuu.



Näytti siis tältä alunperin.




Kiitos ohjeista ja kokemuksista. Kokeilin sitä vähän putsailla ja rasvailla mutta ei ainakaan vielä auttanut. Pitää kokeilla käyttää tuota prikkaa irti jne.
Ei tuo nyt niin haittaa, ei sitä korkeutta jatkuvasti muuteta.
Mutta onneksi ei kuitenkaan vajoa kuorman alla, elopainoa kuitenkin sen verran että kai se vuotaisi jos se olisi vuotaakseen.

Irroittelin juuri viikonloppuna omista stepin tuoleista kaasujouset ja pistin uudet tilaukseen. Tiukassa oli mutta sain onneksi irti.
Katsotaan korjautuuko, kaasujouset eivät olleet kalliita. 15€/kpl
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
En ota kantaa että onko Arozzi tuolimerkkinä hyvä, moni varmaan pitää ulkonäön puolesta jonnejakkarana. Mutta pitää kehua ystävällistä valmistajan tuotetukea, joka ehdotti heti että laitetaan varaosa tulemaan takuuseen, vaikka se päättyi lähes 3kk sitten. Jospa tuolla vielä toiset kaksi vuotta pärjäisi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Aliexpressistä laitoin tilaukseen, saksasta näyttää tulevan.
Voisitko linkata? Tuossa nykyisessä kun ei näytä olevan mitään speksejä näkyvillä, ei viitsisi ruveta repimään irti ilman että olisi se vaihtokappale käsissä.

Edit: Jaa, nämä onkin standardeja nämä sylinterit. Omassa ilmeisesti ~195-200mm tuo sylinterin ulkopuoli ja 120mm liikkuvuus.
Itse taidan tilata Saksan Amazonista kunhan on muutakin krääsää ostoslistalla. Voisihan tuota toki ihmetellä saisiko näitä paikallisesti mihin hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
122
Saako parilla sadalla edes mitään kohtalaista jakkaraa? Ikean markus mainittu monessakin paikkaa hyväksi budjettijakkaraksi, onko siitä oikeasti mihinkään :D
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Riippuu siitä oletko ikean standardien mallinen ihminen vai et :D

Tuolissa ei ole kuin korkeus- ja kaltevuussäätö joten jos se ei sovi sinulle, vika ei ole tuolin vaan olet väärän mallinen itse :p Kokeilemalla selviää, sille ei ole vaihtoehtoa.

Meille töihin niitä on ostettu kymmeniä, eikä valittamista ole kuulunut kuin parilta ihmiseltä.
Mulle tää Markus on sopiva, kotona on ollut monta vuotta. Yksi naksu selkänojaa taaksepäin ja jalkojen alle pieni koroke niin sujuu leffat, pelit ja surffailut. Konttorilla sitten asiallisemmin.

10 vuoden takuu ja kohtuullinen hinta on ihan hyvät argumentit budjettituolille.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Ja onhan tuossa Järvelissä paremmat säädötkin kuin Markuksessa. Jos nyt itse olisin ostoksilla niin mieluummin pistäisin sen muutaman kympin lisää tuohon.
Markuksessa on siis koko tuolin korkeus ja kallistus sekä vastus kallistukselle. Järvelissä kallistus vaikuttaa vain selkänojaan eikä ole vastuksen säätöä mutta tilalla sitten on istuinsyvyyden, ristiseläntuen korkeuden ja niskatuen korkeuden säätö.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Pitäisi ostaa uusi tuoli mutta laiskottaa... Onko kellään kokemusta mistä puljusta saa järkevällä hinnalla laiskanmiehen setin eli että toisi kasatun tuolin himaan ja veis vanhan mennessään? Tai ainakin että veisi vanhan pois.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
47
Mulla olis ylimääräisenä Iskun steppejä kolme kappaletta. Kaikki uudelleen verhoiltuja siistejä.
1) Käsinojilla ja ristiseläntukipumpulla.
2) Käsinojilla, niskatuella ja ristiseläntukipumpulla.
3) Käsinojilla, korotetulla niskatuella ja ristiseläntukipumpulla.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Aattelin ostaa Miro työtuolin / Maskun Synchro Ergo (Sama tuoli) ... hajaäänien mukaan tosi asiallinen ja "tarjouksesta" järkevähköön hintaan (himpun alle 300e). Kokemuksia etenkin kestävyydestä arvostetaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Aattelin ostaa Miro työtuolin / Maskun Synchro Ergo (Sama tuoli) ... hajaäänien mukaan tosi asiallinen ja "tarjouksesta" järkevähköön hintaan (himpun alle 300e). Kokemuksia etenkin kestävyydestä arvostetaan...
Näyttää jokseenkin samalle: Työtuoli Ergonea Mesh hyvä tai paras ergonominen toimistotuoli verkkoselkänoja työtuoleja kotiin ja hyvä verkkoselkäinen työtuoli - Työtuolikeskus

Hyvä yksityiskohta on irrotettava päällinen istuinosassa.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
171
Aattelin ostaa Miro työtuolin / Maskun Synchro Ergo (Sama tuoli) ... hajaäänien mukaan tosi asiallinen ja "tarjouksesta" järkevähköön hintaan (himpun alle 300e). Kokemuksia etenkin kestävyydestä arvostetaan...
Itsekkin kaipaisin kokemuksia miro / synchro ergo -tuoleista , ja omistajien mittoja niin voisi sattumalta sopia 180cm pitkälle :D
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
171
Miro työtuoli musta / musta mesh-kangas - kalusteniemi.net

Täysin sama tuoli, kuin tuo Maskun synchro ergo, mutta yli satasen halvemmalla. Ensimmäisellä istumakerralla istuin tuntui kovemmalta, kuin Ikean Markuksessa, mutta tuo sisus on ilmeisesti jotain älyvaahtomuovin tapaista, kun perse ei kuitenkaan puudu. Tuli perille päivässä matkahuollon kautta ja yhteydenpito sujui ongelmitta, nopeasti. Alaselän tuki säädettävä. Ainut lievä miinus on, että niskatuki on itselleni turhan kaukana. Silti, tiedän jo nyt, että hakkaa Markuksen mennen tullen. Kyynärtuissa myös jotain pehmikettä, eikä tunnu käsiin kuten Markus. Suositus täältä!
Melkoinen nosto mutta yritetään, vieläkö @Giapper on tuoli käytössä?
 

Giapper

⚠️ ᴵ ᴬᴹ R҉Y҉TÖ҉P҉ART҉A ⚠️
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Melkoinen nosto mutta yritetään, vieläkö @Giapper on tuoli käytössä?
Khyy! Tilasin kiinasta muutamalla eurolla niskatyynyn tähän, niin ei ole tuota ongelmaa niskatuen kanssa. Istuin vaati tosiaan hieman pehmittämistä, mutta hyvin kestää istua pidempäänkin tässä reilun sadan kilon läskeillä.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
171
Khyy! Tilasin kiinasta muutamalla eurolla niskatyynyn tähän, niin ei ole tuota ongelmaa niskatuen kanssa. Istuin vaati tosiaan hieman pehmittämistä, mutta hyvin kestää istua pidempäänkin tässä reilun sadan kilon läskeillä.
Okei, kiitos tiedosta :) Mukava kuulla mietteitä vähän pitemmältä ajalta :tup:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Eihän tossa syncroergossa ole mitään typeriä Ikea pyöriä jotka ovat jarrut päällä ilman painoa?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Noniin, Syncro Ergo haettu maskusta siihen 295e hintaan. Verrokkina vanha Ikean Markus:

Ensi vaikutelma on, että tuoli on kyllä hyvä istua ryhdikkäästi, tuo hieman kiusallisen näköinen ristiselän tuki on todella mukava, arvelluttaa vain kauan tuo jaksaa pysyä asetuksissaan ajan kanssa. Markus 3/5, tämä 4+/5. Valitettavasti tuolin lenumisominaisuudet eivät sitävastoin ole Markuksen tasolla, tuolin istuinosa EI keinu vaikka ymmärsin että se keinuisi, selkänoja kyllä kiikkuu vapaasti, joka palautuu voimakkaasti ja jossa EI ole keinun voimakkuuden säätöä (vain lukitus), vaikka ohjekirjassa sanotaan että on (kuvassa eri laite, tästä menee palautetta Maskuun).

Ei silti kovin paha jalat suorana takakenossa lenuta, 3-/5, Markus on tässä selvä voittaja 4+/5.

Laatuvaikutelma on on molemmissa sen 3½/5. Istuin tuntuu ihan mukavalta, mutta kyllä tästä klappeja löytää. Ei juuri kyllä haittaa käyttöä mutta ei tästä todellisen laatutuolin vaikutelmaa tule, kun tuolilla ei istu käsinojista venkuttamalla tuolissa on jo nyt lievää klappia, vaikkakaan istuessa sitä ei käytännössä huomaa. Hyvät säädöt tästä löytyy ryhdikkääseen istumiseen, mutta rennomaan lenuumiseen jää toivottavaa. Katsellaan miten tämä kestää, olen todella yllättynyt jos tämä kestää 10v alle 100kg:n istumista.

Noh, 200-300e hinnalla ei tietysti täydellistä saa. 250e euron hinnalla tuoli lienee OK hintainen, mutta toivottavasti kukaan ei tästä maksa tuolin "oikeaa" 590e hintaa!
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 889
Kävin koeistumassa vielä Herman Millerin Aeron ja Embodyn, molemmat olivat hyviä. Ei tullut tuota Kabiakaan vielä tilattua, niin mietin, että ottaisko kuitenkin Aeron, kun on kuuma kesäkin tulossa tai päällä jo.

Ei noikaan mitään moind blown -tason tuoleja olleet ja hirveän hankala valita Embodyn ja Aeron väliltä. Eri tuotteet, Aero tuntui säätyvän mukavammin ja toisaalta Embodyssä oli "napakampi" istua. Myyjän mukaan selkävaivaiset tykkää Embodystä, kuulemma harvoja tuoleja jossa voivat istua. Uskonkin tämän, koska se tuki todella jännästi kyllä selkää, en ole vastaavaa oikein ennen kokenut.

Niijaa Aeroon saa 3rd party niskatuen ja Embodyyn ei. Tämä voipi ratkaista kisan Aeron eduksi. Tosin Kabikin sitten vielä on listalla. Miks tämä on näin vaikeaa...

Ps. Herman Millerin ohjeistuksen mukaan, jos olet Aeron kokotaulukossa kahden koon välissä, niin ota pienempi. BULLSHIT. Ota isompi. Oli noinniinkuin 10x mukavampi minulle C-koko, kuin B-koko oli, vaikka olin lähempänä B:tä, kuin C:tä.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
40
Kannattaako noita käytettyjä / outlet penkkejä ostella? Tällä hetkellä Ikean Markus josta on 85kg elopainolla 2 vuodessa istuinpehmusteet vetäytynyt kokonaan pois.

Katsellut lähinnä noita logic 400 tuoleja, koska niistä tuntuu löytyvän hyvät säädöt. KABin penkin kävin koeponnistamassa paikallisessa Iskussa ja sellaisen tilaisin itsekin briteistä jos se olisi nyt heti mahdollista.
Itse ostin uudelleen verhoiltuna Pa-Ri Materialta käytettynä tuon Martelan Logic 400 ja todella tukeva/jämäkkä tuoli. Hintaa oli 450€. Itse oon tuossa 179cm/80kg ja ainakin itselle tämä on täydellinen tuoli. Hintaahan tällä oli mutta en vaihtaisi kyllä pois.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 217
Viestejä
4 194 887
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom