Olisiko kellään suositella hyvää työ/pelituolia tälläsellä isolle pojalle? Pituutta 195cm ja painoa sen karvan vajaa 150kg. Lähinnä mietin, kun noissa monissa peli/työtuoleissa on se max kapasiteetti se 150kg, niin kuinka tarkka se on? Kestääkö se 140-150kg istumista esim 6h päivässä? Ja budjetti ei kuitenkaan ole valvomotuolin verran..Vaikka ne kestää vaikka ja mitä. Mutta perus tuolia haetaan tässä.
Pelituolia en ostaisi koska se alkaa hajoilemaan aika nopeasti, keinonahka, selkäosa, käsinojat jne jne.
Itselläni on nyt mfavour:n Ergonomic Office tuoli mitä ei syystä X enää saa Amazonilta (169,99€ veroineen ja rahteineen kotiin ovelle toimitettuna). Hieman kalliimmalla mutta ei nyt järjettömän kalliilla saisi esim:
SIHOO Ergonomic Desk tuolia, mikä ei minusta 270€ hintaan ole ns. paha raha (saisi näköjään 30€ voucherin eli 240€) jos kestää edes sen 5 vuotta käyttöä mikä on huomattavasti enemmän kuin se "perus" 2 vuotta mitä nuo pelituolit tuntuvat kestävän ilman kulahtamista
Lisätään nyt että omat aiemmat arvostelut mitkä löytyvät tästä ketjusta kyllä perustuvat noin 2 vuotta sitten ostettuun saman tyyppiseen (myös kestää 150kg elopainoa jne) mutta olen itse 182cm ja noin 84kg tjsp. eli huomattavasti alle jopa 100, saati sitten 150kg. Myös "hieman kevyemmän" naisoletetun käyttökokemuksia löytyy (joku 152cm ja 50+ kg) missä suurin miinus oli se että niskatuki on lähinnä päälaentuki, kuulema oli hyvä istua risti-istunnassa jne.
Yleensä arvostelijat löytävät jotain sanottavaa tuolista, mutta kun kuulevat hinnan muuttavat aika nopeasti mieltään. Eli tietysti jos viereen laittaa useamman tuhannen euron tuolin niin parempiakin löytyy. Itse tykkään hengittävästä kankaasta ja istuinosa on ollut omassa joskus jopa lähes 12 tuntia päivässä, käytössäni tarpeeksi tukeva mutta myös pehmeä eikä ole verenkierto estynyt tai lihakset tulleet kipeiksi. En silti suosittele pitkiä yhtäjaksoisia istumisia vaan noin 45min välein olisi hyvä nousta edes pariksi minuutiksi ja samalla katsella jonnekin kauemmas ja antaa silmien levätä.
Tässä videolla on esim. 5kpl "alle 300$ tuoleja" mitkä on testattu tuoleja ammatikseen myyvän ja arvostelevan henkilön toimesta (jolla on youtube kanava missä arvostellaan lähinnä.. ..tuoleja, videosta riippuen tyyppejä on 1-3)
Tuon arvostelun perusteella arvioin että tämä minun mfavourin tuolini saattaa olla sama tuoli kuin SIHOO:n mutta eri nimellä... En tosin allekirjoita tuota "kivi kovaa istuinosaa"
EDIT: nopeasti katsoen tämä olisi halvin 150kg painoa tukeva tuoli 113€ hintaan, tosin ristiseläntuki on erilainen kuin noissa mitä suosittelisin enkä uskalla sanoa laadusta sitten mitään, tosin tuolla hinnalla haittaako jos ei kestä kuin muutaman vuoden?
Viimeksi muokattu: