Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkohan black fridaynä luvassa sama ale, parempi vai ei lainkaan.
Toimittaakos tuo EU store edes Suomeen?
Fernit ym. samoin alessa: Haworth Internation Online Store
Flokk, myy noita Logiceja RH tuotemerkin alla.Kukas se oli se Martelan logiccien valmistaja oikeasti? toinen hyvä kysymys kuuluu että nyt kun martela "vähän" on kai nostanut varaosien hintaa taannoisesta, niin saako noita Logicien käsinojan päällisiä jostain vinkuintiasta kohtuuhintaan?
Juu, Haworth kyllä toimittaa, mutta tuota Herman Millerin EU-kauppaa tarkoitin. Ottaisi ennemmin ilman gaming-brändäystä, jos Embodyyn päätyy. Pitää näiden kahden väliltä arpoa vielä. Jälkimmäisessä houkuttelisi tuo, että se "pakottaa" istumaan ilmeisesti jotenkin ergonomisesti.Kyllä toimittaa. Tilasin Fernin tuolta pari kuukautta sitten. Toimitusaika taisi olla reilun viikon kotiovelle.
Ei näytä toimittavan HM:n EU verkkokauppa kuin niihin maihin, mitkä löytyy tuolta yläkulman valikosta, voi testata lisäämällä koriin ja menemällä kassaa kohti Herman Miller | Shop Iconic Designs for Home and OfficeJuu, Haworth kyllä toimittaa, mutta tuota Herman Millerin EU-kauppaa tarkoitin. Ottaisi ennemmin ilman gaming-brändäystä, jos Embodyyn päätyy. Pitää näiden kahden väliltä arpoa vielä. Jälkimmäisessä houkuttelisi tuo, että se "pakottaa" istumaan ilmeisesti jotenkin ergonomisesti.
Kiitos tiedosta.Flokk, myy noita Logiceja RH tuotemerkin alla.
Kysyitkö Martela Outletista jo?
Joo, en kyl varmaan tuommoista maksais. Jossain välissä tässä langassa mainitsin että sain Martela Outletin tampereen kivijalasta kokonaiset käsinojat 40€:lla. Käytetyt, mutta hyväkuntoiset. Jos mahdollisuutta myymälässä käydä niin voi selvitä halvemmalla.Kiitos tiedosta.
Juu kysyin Outletista jo vuosi sitten käsinojien päällisiä ja hintaa kerrottiin kevyt 60 euroa parille, joka on mielestäni melko suolainen hinta moisista lärpäkkeistä jotka ei kestä kun pari vuotta maksimissaan "normi" kotikäyttöä...
Tähän sainkin vastauksen. Martelan Outletista löytyy selkänojan kaasujousia 65€ hintaanMistä löytyis edullisesti Martelan Logic 400:seen uusi kaasujousi selkänojalle? Stabiliuksen valmistama:
Gas spring Stabilus bloc-o-lift 034912 0500N
Löytyiskö korvaavaa mallia eri valmistajalta?
Jos olet Embodyn kommentointia kaivaessa eksynyt joihinkin vanhempiin keskusteluihin, niin ennen 2021 ei perusversiossa ollut vielä tuota "scrim foam" -pehmustetta istuinosassa, nykyäänhän tuo on kaikissa uutena myytävissä ja täten vastaa mukavuudeltaan pitkälti Logitech versiota.ilmeisemmin perus-embody on peliversiota epämukavampi
Pieni FOMO kuitenkin vaivaa edelleen Embodyn suhteen. Tässä on se pari viikkoa aikaa miettiä, että palauttaisiko Fernin ja ottaisi Embodyn testiin, mutta kyllä tällä hetkellä ainakin tämä tuntuu vähän turhalta riskiltä, kun Fern tuntuu hyvältä.
Jos olet Embodyn kommentointia kaivaessa eksynyt joihinkin vanhempiin keskusteluihin, niin ennen 2021 ei perusversiossa ollut vielä tuota "scrim foam" -pehmustetta istuinosassa, nykyäänhän tuo on kaikissa uutena myytävissä ja täten vastaa mukavuudeltaan pitkälti Logitech versiota.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
FOMO:n taltuttamiseksi kannattaisi varmaan käydä jossain koeistumassa Embody jos mahdollista, Helsingissa KT Interiorille voi varata ajan tai sitten kysellä vaikkapa täällä foorumilla josko joku omistaja voisi tarjota koeistumisen (itse yhdelle aikoinaan moisen mahdollisuuden tarjosin tässä Tampereella).
Hankin itse alkuvuodesta hyvin palvelleen RH Logic 400:n tilalle uudenmallisen RH Logic 220 tuolin. Tällöin pohdin jo näihin Suomessa hieman vieraampiin tuoleihin siirtymistä, mutta kyseinen tuoli tuntui oikein hyvältä Martela Outletissa.
Oma keho ei kuitenkaan oikein tahtonut tuohon kyseiseen tuoliin tottua. Välillä tuntui ihan hyvältä ja mietin pitkään tuolin pitämistä, vaikka se täällä palstalla myynnissä onkin ollut. Kuitenkin tuolin epämukavuus jatkui ja testasin Herman Millerin Sayl mallia jonka selkänoja tuntui paljon paremmalta. Tästä sitten alkoi jälleen pohdinta tuolin vaihdosta ja melkoinen tutkailu vaihtoehdoista.
Pääsin istumaan Steelcase Leap V2:n ja tämä ei tuntunut parannukselta omaan kehoon. Jäljelle jäi Steelcase Gesture, Herman Miller Sayl ja Embody, sekä Haworth Fern.
Näistä Gesture tippui koska tästä löytyi paljon arvosteluja joissa mainittiin, että tuolin istuinosa on varsin epämukava. Sayl tuntui itselle hyvältä, mutta lähinnä saatavuuden ja hintaluokan osalta tippui pois - toki myös arvosteluissa jäänyt muista jälkeen. Hinta oli kuitenkin niin lähellä muita, että en kokenut järkevänä ostaa Sayulia.
Jäljelle jäi Embody ja Fern. Näitä tutkailin pitkän aikaa ja mielikuvaksi jäi, että Fernin istuma-asento on vähän rennompi kuin Embodyssa. Molemmista löytyy paljon negatiivisia kuin positiivisiakin kommentteja. Toki Fern on myös halvempi, erityisesti koska ilmeisemmin perus-embody on peliversiota epämukavampi. Tällöin black friday hinta on 1050 vs 1450e.
Tilaukseen lähti Haworth Fern, ristiseläntuella ilman niskatukea (tämä on haukuttu maanrakoon). Tuoli saapui tuossa loppuviikosta ja kyllä tämä on erittäin mukava tuoli. Istuinosa on erittäin miellyttävää Logiciin verrattuna, kuten myös selkänoja. Erityisesti selkänoja on ihan huippu. Ristiseläntuki on erittäin voimakas ja vähän mietityttää, mutta uskoisin, että ryhdikkäästi istuessa tuo on itselleni täysin pakollinen. Ilman tätä luulen, että ryhdikäs asento lyyhistyy aika vauhdilla.
Pieni skeptisyys oli itsellä, että voiko nämä penkit oikeasti olla nyt niin hyviä kun vertaillaan melkeen tuhannen euron RH Logiciin, mutta kyllä tämä mielestäni on ihan eri luokkaa. Tietysti aika näyttää, että poistuuko vanhan tuolin aiheuttamat selkäkivut kokonaan, toistaiseksi olen ehtinyt istumaan vain 3h jaksoja ja nämä mennyt ongelmitta.
Pieni FOMO kuitenkin vaivaa edelleen Embodyn suhteen. Tässä on se pari viikkoa aikaa miettiä, että palauttaisiko Fernin ja ottaisi Embodyn testiin, mutta kyllä tällä hetkellä ainakin tämä tuntuu vähän turhalta riskiltä, kun Fern tuntuu hyvältä.
MUOKS:
Hieman eroja Logic 220 vs Haworth Fern
- Molemmat tuolit vaikuttavat erittäin laadukkailta. Erittäin jämäköitä istua.
- Haworthin selkänoja on "pehmeä" ja antaa periksi, mukautuu hyvin liikkeeseen.
- RH:n selkänoja on kova ja ei anna periksi.
- Keinumekanismi on aivan eri luokkaa Haworthissa. RH:n oma on ihan ok mutta koska synchro-tilt puuttuu niin istuinosa liikkuu samassa suhteessa selkänojan kanssa. Tämä tekee käytöstä mielestäni paljon epämukavampaa.
- Omaan Fernin istuinosa on paljon miellyttävämpi. RH on "kovempi".
- RH:n ristiseläntuki on erittäin hyvin säädettävä. Pumpulla voidaan säätää voimakkaammaksi ja selkänojaa voi säätää korkeussuunnassa. En itse kuitenkaan saanut tätä sopimaan omaan selkääni "oikeana tuntuvaan kohtaan". Fernissä säätö tapahtuu vain pystysuunnassa ja tämä tuntuu paikoin liiankin voimakkaalta, mutta tuntuu, että saan ristiseläntuen paremmin kohdistettua omaan selkään. Itse pidän, että tämä on "pallo/tyyny". Mukautuu kehon liikkeeseen paremmin kuin kovat muoviset - lienee makuasia ja Fernin ristiseläntuki on saanut paljon haukkuja osakseen.
- RH:n tuoli on kuitenkin ehkä vielä jämäkämmän oloinen.
- Fernistä puuttuu niskatuki, en itse tätä kaipaa mutta tykkäsin RH Logic 220 niskatuen säädöstä enemmän kun vanhemman 400 mallin. Itseasiassa kaikki säädöt olivat mielestäni edistyneet vanhaan versioon verrattuna, mutta Haworth on mielestäni parempi.
- Lyhyiden sessioiden perusteella Haworthissa ei kipeydy paikat ja välillä voi röhnöttää. Ristiseläntuen kanssa kuitenkin tuntuu, että myös ryhdikkäästi istuminen onnistuu - uskoisin, että ilman ristiseläntukea tämä voi olla haastavampaa.
- Periaattessa Ferniin saisi myös Atlas niskatuen, mutta tuntuu vähän turhalta maksaa tästä lisää, erityisesti koska mallit eivät ole Fernille suunniteltuja, niin ulkonäöllisesti näyttävät vähän hassuilta.
Arnozzi Vernazza Gigantissa 229€, mut toimitukset menee Tammikuulle. Onko tossa rahoille vastinetta kuin IKEAn kolmen sadan about vastaavassa tuolissa?Mitään hyviä BF tarjouksia sattunu silmään? Kolmen sadan budjetilla vähän huonosti tarjontaa
Itellä tää ollut kolmisen vuotta ja käsinojat, sekä kaasujousi alkaa oleen tiensä päässä. Eli laatu samaa roskaa, kuin käytännössä kaikissa pelituoleissa, mutta plussaa siitä, että toi kangas on tekonahkaa huomattavasti miellyttävämpää. Käsinojat yleisestikin todella rimpulat. En siis suosittele tuolina, mutta pelituoliks keskivertoa parempi imo.Arnozzi Vernazza Gigantissa 229€, mut toimitukset menee Tammikuulle. Onko tossa rahoille vastinetta kuin IKEAn kolmen sadan about vastaavassa tuolissa?
Ok kiitti! Taitaa jäädä näillä tiedoin ostamatta..Itellä tää ollut kolmisen vuotta ja käsinojat, sekä kaasujousi alkaa oleen tiensä päässä. Eli laatu samaa roskaa, kuin käytännössä kaikissa pelituoleissa, mutta plussaa siitä, että toi kangas on tekonahkaa huomattavasti miellyttävämpää. Käsinojat yleisestikin todella rimpulat. En siis suosittele tuolina, mutta pelituoliks keskivertoa parempi imo.
Kellään ei ole tullut vastaan alternative sourcea tälle kaasujouselle?Tähän sainkin vastauksen. Martelan Outletista löytyy selkänojan kaasujousia 65€ hintaan
Etsinnässä tuoli etätöihin ja sen jälkeisiin peleihin. Päivittäin +10h istumista. Kannattaako noblechairs hero? Olen 190cm ja painan 115kg. Useassa penkissä mitä olen kokeillut tuntuu istuinosan syvyys olevan liian pieni. Kelpaa myös käytetyt työtuolit, mutta vaikeuksia löytää oikeaa mallia miljoonien joukosta.
Näillä spekseillä (koko ja istuma-aika) sanoisin, että suoraan katse valvomotuoleihin. Työtuoleista voin sanoa, että Fernistä istuinpehmuste napakkana toimii vähän isommallakin painolla ja Step+ myös toimi hyvin päivä ja iltakäyttöön. Painan viitisen kiloa sinua enemmän.
Hero voi hyvinkin olla toimiva valinta, itse muutaman kerran jimmsissä istunut ja aina se hyvältä tuntuu ja sen alaseläntuen saa säädettyä nätisti kohdalleen. Pitkä ja jämäkkä istuin toimii hyvin juurikin painavamman/pidemmän istujan kanssa.Etsinnässä tuoli etätöihin ja sen jälkeisiin peleihin. Päivittäin +10h istumista. Kannattaako noblechairs hero? Olen 190cm ja painan 115kg. Useassa penkissä mitä olen kokeillut tuntuu istuinosan syvyys olevan liian pieni. Kelpaa myös käytetyt työtuolit, mutta vaikeuksia löytää oikeaa mallia miljoonien joukosta.
Sellainen jossa on niskatuki.
Loyalbrandilla muuten nyt Embody halvimmillaan 1222 € ja valikoimiin ilmestynyt myös tuolla Atlas headrestillä oleva malli, jolla hintaa 1427 €.
Koop hier je Herman Miller Embody | Black Sync editie
Ervaar het unieke comfort van de Herman Miller Embody Black Sync Editie bureaustoel. Verbeter je zithouding tijdens je werkdag. Bestel hem nu!loyalbrand.eu
Herman Miller Embody - Black Sync-Black editie with headrest | Loyal Brand Shop
Embody with upgraded Black Sync fabricloyalbrand.eu
Sitä luokkaa eli hinta sama kuin Logitech-versiolla, jos asuu pääkaupunkiseudulla, muuten satasen halvempi.Ja postitus parisataa?
Vuosi sitten toimitus oli 75€, näköjään nyt suolaiset ~217€Ja postitus parisataa?
Mitään hyviä BF tarjouksia sattunu silmään? Kolmen sadan budjetilla vähän huonosti tarjontaa
Kiitti! Kriteerinä on kuitenki tuoli ristiselän tuella, elikkäs toi postaamani Logic 220 on tällä hetkellä kärjessä. Ens viikolla kattomaan.Oletko katsonut Shoutlet.fi? Sinne ilmaantuu aina välillä Kinnarpsin laadukkaita tuoleja tuohon hintahaarukkaan, nytkin muutamia näyttelytuoleja aika kovilla alennuksilla... Työtuoli 6244-Kinnarps | Shoutlet.fi
Voin illalla tätä testata ja kertoa.Mekaanisesti ehjän ja toimivan Logic 220 jakkaran ostaisin viivana, jos hintaa olisi vain 350€.
Muuten, miten vaakatasoon tuo selkänoja menee?
Hyvä jos löytyi mieluinen. Kinnarpsin 6000-malleissa ristiselälle löytyy hyvä tuki säätämällä istuimen syvyyttä ja selkänojan korkeutta, oman selän mukaisesti.Kiitti! Kriteerinä on kuitenki tuoli ristiselän tuella, elikkäs toi postaamani Logic 220 on tällä hetkellä kärjessä. Ens viikolla kattomaan.
Voisi ehkä sopia Kinnarps 9000. Kookas, jämäkkä ja laajat säädöt.Etsinnässä tuoli etätöihin ja sen jälkeisiin peleihin. Päivittäin +10h istumista. Kannattaako noblechairs hero? Olen 190cm ja painan 115kg. Useassa penkissä mitä olen kokeillut tuntuu istuinosan syvyys olevan liian pieni. Kelpaa myös käytetyt työtuolit, mutta vaikeuksia löytää oikeaa mallia miljoonien joukosta.
Logicien valmistaja taitaa olla RH Stolen Ruotsista.Kukas se oli se Martelan logiccien valmistaja oikeasti? toinen hyvä kysymys kuuluu että nyt kun martela "vähän" on kai nostanut varaosien hintaa taannoisesta, niin saako noita Logicien käsinojan päällisiä jostain vinkuintiasta kohtuuhintaan?
Oletko jo kysynyt Kinnarpsin chatistä? Noihin voi ostaa pelkän uuden istuimen tai pelkän selkänojan, ainakin käsinojat sain hankittua vanhaan tuoliin. Kaikki osat lähtee irti. Tai sitten käydä verhoilijalla, mutta se saattaa olla vaikeampaa, jos jouset jo puskee läpi....Mulla on Kinnarps 6000 ilmeisesti free float? Malli. Olen sen jo istunut pilalle. Istuin osasta siis revennyt kangas ja jouset puskee persiiseen lävitse.
Kysymykseni teille itseäni viisaammille: Mistä saisi vain uuden istuin osan? Tai missä/kuka tollaisia korjaa? Millä niitä itse korjaisi löytyykö jostain tietopankkia, jotta itse voisi suorittaa?
Jotenkin tuntuis tyhmältä tommonen arvokas, muuten hyvässä kunnossa edelleen oleva tuoli viskata vaan jätelaitokselle vain sen vuoksi, että se istuin osa on puhki istuttu.