Huoltoasemilla voi tulla pulaa polttoaineista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elias
  • Aloitettu Aloitettu
Neste MY on rebrändäys.

Neste rebrands its renewable diesel to Neste MY Renewable Diesel in North America

Se, että Suomessa myytävä Neste MY on valmistettu 100% jätteistä ja tähteistä, on käytännössä markkinointikikka. Kyseessä on ihan sama tuote, valmistettu ihan samalla prosessilla kuin NEXBTL, mutta kunhan nyt vain käyttävät Suomessa myytävän dieselin raaka-aineena jäteöljyjä. Kovin paljon isommille markkinoille niitä ei riittäisikään.

E: Ja onhan kaikenmaailman tee-se-itse-hipit muutenkin tehneet mäkkärin jäteöljyistä dieseliä autotalleissaan jo vuosia. Ei kovin mullistavaa.
Koitapas laittaa kotitekoista dieseliä tavallisen dieselin sekaan nykyaikaisella moottorilla,ei oo pitkäikänen.Onhan tota nextbltl :lää tutkittu paljon, ja on kaikilta ominaisuuksilta parempaa niin raakaöljystä tehty,myös päästöjen osalta.
 
Koitapas laittaa kotitekoista dieseliä tavallisen dieselin sekaan nykyaikaisella moottorilla,ei oo pitkäikänen.Onhan tota nextbltl :lää tutkittu paljon, ja on kaikilta ominaisuuksilta parempaa niin raakaöljystä tehty,myös päästöjen osalta.

Juu, niin onkin. Noloahan se olisi, jos se vertautuisi johonkin kotikeitoksiin. Mutta minun on silti hyvin vaikea pitää sitä minkäänlaisena "uutena Nokiana", jolla pelastetaan Suomen talous. Samaa muuten huudellaan milloin mistäkin. Pitihän suomesta tulla tuulienergiankin edelläkävijä.

Ja sitäpaitsi, jähmeästä valtiollisesta omistajasta eroon pääseminen voisi hyvinkin kannustaa biotaloudesta kiinnostuneita investoijia sijoittamaan Nesteeseen, jolloin sen biopolttoaineliiketoiminta voisi lähteä ihan uudenlaiseen lentoon.
 
Juu, niin onkin. Noloahan se olisi, jos se vertautuisi johonkin kotikeitoksiin. Mutta minun on silti hyvin vaikea pitää sitä minkäänlaisena "uutena Nokiana", jolla pelastetaan Suomen talous. Samaa muuten huudellaan milloin mistäkin. Pitihän suomesta tulla tuulienergiankin edelläkävijä.

Ja sitäpaitsi, jähmeästä valtiollisesta omistajasta eroon pääseminen voisi hyvinkin kannustaa biotaloudesta kiinnostuneita investoijia sijoittamaan Nesteeseen, jolloin sen biopolttoaineliiketoiminta voisi lähteä ihan uudenlaiseen lentoon.
Mikä niitä estää,pörssi on avoin kaikille. Ei taida amerikassa olla yhtään 2 polven biodieselin valmistajaa joiden dieseliä voi huoletta sekoittaa mielinmäärin normaalin dieselin sekaan. Siinä on iso ero muihin valmistajiin joiden biodieseliä voi sekoittaa max 10% pakkasella.
 
Mikä niitä estää,pörssi on avoin kaikille. Ei taida amerikassa olla yhtään 2 polven biodieselin valmistajaa joiden dieseliä voi huoletta sekoittaa mielinmäärin normaalin dieselin sekaan. Siinä on iso ero muihin valmistajiin joiden biodieseliä voi sekoittaa max 10% pakkasella.

Mitä se auttaa, että pörssi on avoin, jos sanavalta yhtiössä on valtiolla?

Ja nimenomaan, amerikassa ei ole yhtään 2. polven uusiutuvan dieselin valmistajaa. Nestekään ei väitä sen olevan 2. polven biopolttoaine jenkkien markkinoilla, koska pelkistä jätteistä ja tähteistä valmistettavaa uusiutuvaa dieseliä ei ole riittävästi. Ja vaikka olet oikeassa, että Neste on tällä hetkellä suurin uusiutuvan dieselin valmistaja, se ei kuitenkaan ole ainoa peluri noilla markkinoilla. Esim sellaisen pikkupuljun kuin Honeywell teknologiaa on jenkeissä käytössä tuotantolaitoksessa, jota ovat nyt laajentamassa ~samaan kapasiteettiin kuin esim Nesteen Rotterdamin laitos.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 669
Viestejä
4 538 361
Jäsenet
74 859
Uusin jäsen
Jakezu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom