- Liittynyt
- 14.11.2016
- Viestejä
- 858
Toisesta ketjusta:
Nooo, ehkä Huntin kohdalla ei optimointi ole parhaasta päästä, ellei huonokaan. Peli on turhan kuormittava suorittimelle edelleen päivitysten jälkeenkin - optimointi jatkuu edelleen. Varmaan riippuu niin pelistä missä moottoria käytetään ja paljonko odottaa ruudunpäivitystä suhteessa siihen mitä näkee ruudulla. Huntissa grafiikka on aika ajoin ontuvaa, kun onkin yllättäin liian pehmeää tekstuuria edessä tai puut ja rakennukset kaukana piirtyvät vain osittain. Silti tietysti näyttävä lähes aina, muttei voi sanoa että grafiikka olisi 100 % tasalaatuista pelatessa ja kun RX 5700 XT:llä FPS huitelee jossain 60 - 85 maastossa valtaosan ajasta onneksi vain harvoin alittaen 60, niin eihän tuollaiset luvut oikein mairittele. Päälle vielä tasaisin välein esiintyvät nykimiset mitkä eivät liity laitteistoon (eivät silti vesitä kokemusta ollenkaan).
Joku teknisempi kaveri varmaan osoittaisi tässä vaiheessa miten puissa ja rakennuksissa on Huntissa mielettömästi polygoneja ja miten valaistus useista eri lähteistä reagoi tähän kaikkeen tarkasti, mikä on totta, mutta itse ajattelen kaiken lopulta käytännössä, että vaikka kuinka olisi kikkailtu ja edistynyttä niksiä käytössä, niin se mitä näet omin silmin määrittelee laadun. Silti tämän tasoista grafiikkaa ei paljon muissa peleissä ole tarjolla, joten en valita. Toivottavasti tajuavat tehdä tuleville konsoleille graafisesti päivitetyn version.
Ajattelin verrata muihin Cryengine-peleihin että miten pyörivät suhteessa miltä näyttävät, mutta tämän listan perusteella en ole uudempia Cryengine-pelejä pelannut Huntin lisäksi varmaan ollenkaan.
PS. Reunanpehmennys käyttäytyy vielä sillä tavoin mielenkiintoisesti Cryenginessä että nostat pykälänkin (SMAA) niin ruudunpäivitys laskee enemmän mitä yleensä.
...
Enpä itsekään pärjää parhaille ampujille juuri ollenkaan, etenkin kun heitä on usein kaksi ja itse pelaan soolona. Pelaankin peliä hyvin passiivisesti kaikkiaan, tarkkaillen miten kohtaamani pelaajat pelaavat. Sinähän saat rahaa ja kokemuspisteitä myös vain ampumalla örkkejä ja noutamalla vihjeet. Useimmiten jos pelaajat näyttävät siltä että he räiskivät tarkasti kaiken edessään ja ovat kepoisesti lahdanneet toisen vihollisen, otan hyvin varovasti. Päin vastoin jos näyttävät olevan varomattomia tai eivät osu helposti minuun, niin voi haastaa rohkeammin. Tärkeintä on kuitenkin kaikkia pelaajia vastaan yllättäminen, hämääminen ja ansat. Kaikki nämä keinot vaativat kärsivällisyyttä ja hiippailua. Pelin dynamiikka onkin se hienoin juttu, että halutessasi voit liian vaikeasta tai painostavasta tilanteesta perääntyä yleensä kuolematta, sekä voit pelkällä nopeudella saada saaliin itsellesi jos löydät pomon äkkiä - vai, annatko toisen tehdä ensin työn?
Cryengine on IMO loppupelistä silti aika hyvin optimoitu vaikka Crysis aikanaan pistikin koneet koville.![]()
Nooo, ehkä Huntin kohdalla ei optimointi ole parhaasta päästä, ellei huonokaan. Peli on turhan kuormittava suorittimelle edelleen päivitysten jälkeenkin - optimointi jatkuu edelleen. Varmaan riippuu niin pelistä missä moottoria käytetään ja paljonko odottaa ruudunpäivitystä suhteessa siihen mitä näkee ruudulla. Huntissa grafiikka on aika ajoin ontuvaa, kun onkin yllättäin liian pehmeää tekstuuria edessä tai puut ja rakennukset kaukana piirtyvät vain osittain. Silti tietysti näyttävä lähes aina, muttei voi sanoa että grafiikka olisi 100 % tasalaatuista pelatessa ja kun RX 5700 XT:llä FPS huitelee jossain 60 - 85 maastossa valtaosan ajasta onneksi vain harvoin alittaen 60, niin eihän tuollaiset luvut oikein mairittele. Päälle vielä tasaisin välein esiintyvät nykimiset mitkä eivät liity laitteistoon (eivät silti vesitä kokemusta ollenkaan).
Joku teknisempi kaveri varmaan osoittaisi tässä vaiheessa miten puissa ja rakennuksissa on Huntissa mielettömästi polygoneja ja miten valaistus useista eri lähteistä reagoi tähän kaikkeen tarkasti, mikä on totta, mutta itse ajattelen kaiken lopulta käytännössä, että vaikka kuinka olisi kikkailtu ja edistynyttä niksiä käytössä, niin se mitä näet omin silmin määrittelee laadun. Silti tämän tasoista grafiikkaa ei paljon muissa peleissä ole tarjolla, joten en valita. Toivottavasti tajuavat tehdä tuleville konsoleille graafisesti päivitetyn version.
Ajattelin verrata muihin Cryengine-peleihin että miten pyörivät suhteessa miltä näyttävät, mutta tämän listan perusteella en ole uudempia Cryengine-pelejä pelannut Huntin lisäksi varmaan ollenkaan.
PS. Reunanpehmennys käyttäytyy vielä sillä tavoin mielenkiintoisesti Cryenginessä että nostat pykälänkin (SMAA) niin ruudunpäivitys laskee enemmän mitä yleensä.
...
Tämän pelailu on jäänyt kyllä aika paljon vähemmälle, pääosin sen takia että olen aivan sysipaska. Ei vaan jaksa enää hakata päätä seinään, kun porukka juoksee aina sillä mosin/dolch/avto kombolla syliin ja takoo sarjatulta päin näköä.
Enpä itsekään pärjää parhaille ampujille juuri ollenkaan, etenkin kun heitä on usein kaksi ja itse pelaan soolona. Pelaankin peliä hyvin passiivisesti kaikkiaan, tarkkaillen miten kohtaamani pelaajat pelaavat. Sinähän saat rahaa ja kokemuspisteitä myös vain ampumalla örkkejä ja noutamalla vihjeet. Useimmiten jos pelaajat näyttävät siltä että he räiskivät tarkasti kaiken edessään ja ovat kepoisesti lahdanneet toisen vihollisen, otan hyvin varovasti. Päin vastoin jos näyttävät olevan varomattomia tai eivät osu helposti minuun, niin voi haastaa rohkeammin. Tärkeintä on kuitenkin kaikkia pelaajia vastaan yllättäminen, hämääminen ja ansat. Kaikki nämä keinot vaativat kärsivällisyyttä ja hiippailua. Pelin dynamiikka onkin se hienoin juttu, että halutessasi voit liian vaikeasta tai painostavasta tilanteesta perääntyä yleensä kuolematta, sekä voit pelkällä nopeudella saada saaliin itsellesi jos löydät pomon äkkiä - vai, annatko toisen tehdä ensin työn?
Viimeksi muokattu:
Kai ne muut sitten luuli että me osattais pelatakkin..

