Hunt: Showdown (PC) PvP/PvE länkkäri Crytekiltä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloitettu Aloitettu
Apinazombie?

6064B381DD0D3DEC62537226D911D0C1A63C3029
 

Tää toimii hämmentävän hyvin, eikä aiheuta minkäänlaista ääntä. Pari erää kaverin kanssa kokeiltiin jossa alotettiin eriltä puolelta mappia ja vihjeet löyty about minuutissa. Sit kirmata viimeistelee bossi ja peliä alle 4 min kulunut.
 
Ootko koettanu laittaa tuota configgia mikä ylempänäkin oli Performance Config - Flicker Free • r/HuntShowdown
Ei ole tullut koitettua tuota kyseistä. Mutta senverran perso olen ulosannille, ettei silmät kyllä kestä. Yökentissä FPS kuitenkin on paljon tasaisempi, sen vuoksi ei ole NIIN paljoa häirinnyt. Toki myös pieni kuumottelu, että jos lähden puukottamaan tiedostoja niin alkaa myös pelikin kaatuilemaan.
 
Ei ole tullut koitettua tuota kyseistä. Mutta senverran perso olen ulosannille, ettei silmät kyllä kestä. Yökentissä FPS kuitenkin on paljon tasaisempi, sen vuoksi ei ole NIIN paljoa häirinnyt. Toki myös pieni kuumottelu, että jos lähden puukottamaan tiedostoja niin alkaa myös pelikin kaatuilemaan.

Tuolla conffilla toimii ainakin itsellä kuin unelma. Yleensä tasainen 60 fps muutamaa dippiä lukuunottamatta.
 
Ei ole tullut koitettua tuota kyseistä. Mutta senverran perso olen ulosannille, ettei silmät kyllä kestä. Yökentissä FPS kuitenkin on paljon tasaisempi, sen vuoksi ei ole NIIN paljoa häirinnyt. Toki myös pieni kuumottelu, että jos lähden puukottamaan tiedostoja niin alkaa myös pelikin kaatuilemaan.

Onks tää tosiaan vielä niin huonosti optimoitu, että ei edes 1080Ti:llä pyöri kunnolla? Millä resolla pelaat? Mietin tän hommaamista, mutta ei vissiin vielä kannata...
 
Onks tää tosiaan vielä niin huonosti optimoitu, että ei edes 1080Ti:llä pyöri kunnolla? Millä resolla pelaat? Mietin tän hommaamista, mutta ei vissiin vielä kannata...
Kone on kyllä kokonaisuudessaan vanha kuin taivas. i7 4790K 4.0Ghz, 16GB RAM ja 1080Ti. 1440p on resona. Nyt viimeisimmän matsin perusteella voin sanoa, että FPS heittelee itsellä n. 30-80 väliltä ja ihan riippuen mihin katsot. Suorituskykyyn panostava päivitys on tulossa seuraavaksi, joten mielenkiinnolla odotan miten vaikuttaa ja mihin.

FPS dropit ei nyt NIIN paljoa häiritse, kun peli ei ole kovin nopeatempoinen, tulitaisteluissakaan.
 
FPS dropit ei nyt NIIN paljoa häiritse, kun peli ei ole kovin nopeatempoinen, tulitaisteluissakaan.

Itteä riepoo ampumistilanteissa dropit kyllä, tarkkoja laukauksia on hankala saada tehtyä. Tuurilla mennään välillä taisteluissa.

Itellä ilmenny ongelmaa, et peli saattaa esim. pari ekaa peliä toimia ihan hyvin, sitte tapahtuu jotain ja se puuroaa paljon enemmä. Pelin uudelleenkäynnistyskään ei auta, koneen kun boottaa ni virkistyy. En oikee tiiä onko vika koneessa vai pelissä. Muut pelit ei kyllä tuolleen käyttäydy.
 
Kone on kyllä kokonaisuudessaan vanha kuin taivas. i7 4790K 4.0Ghz, 16GB RAM ja 1080Ti. 1440p on resona. Nyt viimeisimmän matsin perusteella voin sanoa, että FPS heittelee itsellä n. 30-80 väliltä ja ihan riippuen mihin katsot. Suorituskykyyn panostava päivitys on tulossa seuraavaksi, joten mielenkiinnolla odotan miten vaikuttaa ja mihin.

FPS dropit ei nyt NIIN paljoa häiritse, kun peli ei ole kovin nopeatempoinen, tulitaisteluissakaan.

No kyllä toi vielä ihan high end rautaa on. Ei se uudempi prossu ja nopeempi muisti tossa mitään dramaattista eroa tee, että selittäisi dropit 30 FPS tuntumaan. Ootko yhtään seurannut ottaako prossu tai nöyttis vastaan, vai onko molemmissa tyhjäkäyntiä?
 
Ootko yhtään seurannut ottaako prossu tai nöyttis vastaan, vai onko molemmissa tyhjäkäyntiä?

Kyssäri ei ollu miulle, mutta täytyy vastata kun oon seurannu tuota. Itellä sama prossu ja 1070 näyttis. GPU:n käyttöaste 2K-resolla noin 60-100%, riippuen kohdasta missä meet. FullHD:lla noin 50-60% pinnassa eikä FPS:t nouse välillä yli 40.

CPU:ta kuormittaa 60-80% tasasesti kaikkia coreja @4.5GHz
 
Täällä GTX 1080, ja välillä dippailee alle 50 fps, varsinkin jos ruudulla on paljon efektejä (tuli, fuse, bossin kuolinanimaatio yms.) 1440p resolla. Sitä päivää odotellessa, että 4K toimisi sulavasti. Ei vaan taida nykyraudalla onnistua. :D

E:
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä toi vielä ihan high end rautaa on. Ei se uudempi prossu ja nopeempi muisti tossa mitään dramaattista eroa tee, että selittäisi dropit 30 FPS tuntumaan. Ootko yhtään seurannut ottaako prossu tai nöyttis vastaan, vai onko molemmissa tyhjäkäyntiä?
Ei ole tullut seurattua, pitääkin ensikerralla katsella. Mutta vähän kaikki tuntuu rutisevan huonosta suorituskyvystä ja kehittäjätkin on moneen otteeseen maininneet asian olevan työn alla, niin luulen kyllä että vika on enemmän pelin koodissa.

E: Tulipa muuten tästä mieleen, että mihin on hävinnyt kaikki fysiikat? Niin tässä, kuin oikeastaan kaikissa uudemmissa peleissä. Tämäkin, ollakseen cryenginellä tehty, niin ei sisällä minkäänlaisia fysiikoita. Ei heiluvia puita, ei räjähdyksen voimasta lentävää irtaimistoa eikä todellakaan hajoavaa maastoa.
 
Ei ole tullut seurattua, pitääkin ensikerralla katsella. Mutta vähän kaikki tuntuu rutisevan huonosta suorituskyvystä ja kehittäjätkin on moneen otteeseen maininneet asian olevan työn alla, niin luulen kyllä että vika on enemmän pelin koodissa.

Onko devit siis lupailleet että suorituskykyparannuspätsiä ois tuloillaan lähitulevaisuudessa?
 
On, itseasiassa pitäisi olla ihan seuraavassa päivityksessä tulossa. Tosin sen tila on "soon", eikä tarkempia tietoja ole vielä annettu.

Huh, tässä pelissä kyllä osaa olla välillä uskomattoman intensiivisiä kierroksia. Ikinä ei ole palkkion kanssa pakeneminen mennyt NIIN tiukalle, kuin mitä nyt tänään kaverin kanssa viimeisessä matsissa. Jahtaajat olivat jo kirjaimellisesti tulleet vankkureiden luokse, kun kello löi sekunnit loppuun.
 
Oho, hyvältä näyttää. Itse en huomannut niin suurta eroa entiseen, FPS ehkä heilahtelee hieman vähemmän ja peli tuntuisi pyörivän hieman tasaisemmin. Askel parempaan päin, jokatapauksessa.
Discord kanavalla jotkut tuntuivat odottavan melkeinpä jeesuksen toista tulemista ja pettymys olikin kova.
 
jotkut tuntuivat odottavan melkeinpä jeesuksen toista tulemista ja pettymys olikin kova.

Niillä joillain ei oo mitään tajua pelin kehittämisestä ja termistä "early access". Itellä peli toimi ainakin huomattavasti smoothimmin. Toivottavasti julkaisisivat tuon pätsin normiservuille mahdollisimman pian.
 
Testiserveri on muuten taas live! ;)
 
Onko parantunu yhtään?
drop out , game crash yms?

On se Early Access-julkaisun jälkeen parantunu huomattavasti. Kaatumisia en oo tavannu enää lainkaan. Performanssipätsin jälkeen peli toimii myös sulavammin, ei toki edelleenkään ihan kevyin peli markkinoilla.

Ainut ärsyttvämpi bugi joka tulee mieleen tällä hetkellä, on et jos kaverin kanssa meet tiiminä pelaa niin joskus toisella lähtee vaan lataa peliä, toinen jää valikkoon. Peliinmenijä joutuu pelaa yksin rundin, ellei ajoissa ALT-F4:llä sammuta peliä. HOX! Jos ton tekee "liian myöhään", niin se rekisteröi siut jo pelissäolevaksi ja tapattaa hahmosi :cigar2:
 
Sais jo tehä sen reconnect ominaisuudenkin. Pakko kyl sanoa että pyöri i5 3470 prossulla ja r9 nano + 8gb ddr3 1333mhz, miltein paremmin kuin r1700 /16gb 3200mhz / rx 580 kompolla, on tässä 1kk aikana ainakin selkee parannus performanceen ;)
 
Nyt oli kaverin kanssa SIRKUS! 10 ukkoa nurin. ;)

27515987912.jpg
 
No nyt vihdoinkin tapahtui muutos parempaan pelin suorituskyvyn suhteen. Viimeisimmän päivityksen jälkeen voi sanoa, että peli pyörii "tasaisesti" 60-90FPS. Aijemmin dippaili huolella alle tuon 60, mutta ei juurikaan enää.
 
Onhan tämä melkoisen koukuttava. Tier 2 rank 50 menossa. :D
 
Uusin päivitys mahdollisti hilpeyden. :D

42767501855.jpg
 
Uh oh. Tässä on kyllä yksi vaikeimmista peleistä, mitä olen ikinä pelannut.
Jos koitan pelata agressiivisesti, eli käydä vihjeet nopeasti ja kenties jopa vähän kosketella pomohahmoakin, 9/10 kerroista kuolen jo parille ekalle vihjeelle. Yleensä toisen pelaajan ulinan säestämänä. Jos taas pelaan rauhallisemmin, kuuntelen ääniä huolellisesti ja etenen siten, ettei yleensä päästä yllättämään, on XP/dollarit aika olemattomia kierroksen lopussa.

Tulitaisteluita en vain opi sitten mitenkään ja yleensä jos jonkun saan hengiltä, on se puoliksi sattuman kauppaa. Pitäisi kyllä myös opetella liikkumaan ja vaihtamaan sijaintia taisteluiden aikana.

Mutta voi tätä autuutta, kun ensimmäisen "sisältöpäivityksen" jälkeen peli on ruvennut tosissaan pyörimään sulavasti. En edes muista milloin olisi tippunut alle 60FPS. Jotenkin tuntuu oudolta, että tulitaistelutkin ovat suorastaan sulavia, kun FPS on aikalailla tasaista 70-90 väliltä.
 
Onko kukaan testannu hetkeen?

Kaveri osti nyt steamin kesäalesta, itellä ollut julkaisusta asti. Paljon on Crytek puolessa vuodessa tuonut lisää contentia, 2.2 päivitys putkahti liveen alkuviikosta. Päivityksessä suurimpina juttuina Nitron uusi tähtäin sekä 10% nopeampaa liikkuvat Hunterit.

Hieman raskas on edelleen, mutta en näe syytä miksei tämä olisi helposti tämän vuoden paras peli :D Paljon uutta vielä tulossa mm. craftaus, veteen spawnaava suohirviö, uudet bossit ja uusi mappikin. Pelaajamäärät kasvaneet huhtikuun jälkeen joka kuukausi.
 
On kyllä hienoa, että tämä peli ei päässyt kuolemaanm, alkoi sellainen tuntuma olemaan jokunen kuukausi takaperin vielä. Vaikutti että kehitys junnasi paikallaan pitkän aikaa, ennenkuin rupesi tapahtumaan mitään silminnähden uusia parannuksia. Itselläkin oli taukoa pelistä taas pidemmän aikaa ja mukava nähdä asioiden tapahtuvan. Ehkäpä suurimpana iso parannus suorituskykyyn. Raskahko peli, mutta aijemmin mentiin todella alhaisella ruudunpäivityksellä, nyt hädintuskin dipataan enää alle 60.

Silti, päällimmäisenä kitinän aiheena itselläni on että saisivat joko pikkuhiljaa alkaa tasoittelemaan aseiden/tarvikkeiden aukaisua tai sitten tehdä jonkinnäköisen matchmakingin pelaajien taidon/hahmotasojen mukaan. Ensin mainittu olisi paljon helpompaa.
Discord kanavalla aina aika-ajoin itken asiasta, kun suorastaan vittu ärsyttää kuinka pistetään korkeatasoiset pelaajat isoine aseineen samaan matsiin pienitasoisten kanssa. Itse siis muistin vasta miten täyttä paskaa tämä alkupuoli on, kun vedin ekan prestigen ja totesin että winchester C on aivan täyttä haistattelua "aloittelijaa" kohtaan.

Tai tekisivät nyt edes pelkän solo matchmakingin, ettei tarvitsisi edes tulla kahden korkeatasoisen pelaajan perseraiskaamaksi.

Sitten vielä vähän kaksipiippuinen juttu on tuo, miten suuressa osassa kiertely ja kaartelu on tulitaisteluissa. Vähän koomista, kun kaveri voi vetää siksakkia alle kymmenen metrin päässä ja pahimmillaan kaikki kudit ammutaan huti. Mutta tuota nyt tulee itsekin harrastettua ja aina välillä toimii ja pikkuhiljaa opetellut ottamaan ennakkoa vihollisten liikkeissä, joten ei ehkä se ongelma numero yksi.
 
Tulipa testattua nyt kun kerran on mahdollisuus vklopun ajan.

Eikö tässä tosiaan näin Herran vuonna 2018 ole fov-säätöä? Jos ei tulekaan niin ei tätä voi ostaa. Yhden rundin pelaa ja päätä jomottaa jo ikävästi..
 
Ei ole, valitettavasti. Tiedostoja puukottamalla FOVia voi muuttaa, mutta kehittäjät on olleet aika nihkeitä ajatuksesta että FOV säätö lisättäisiin pelin sisään. Aina kun asiasta mainitsee, vastaukset on kirjaimellisesti olleet tasoa "sen lisääminen viivästyy mitä useammin kysytte". Eikä sitä kysytä usein.
Hunt Showdown Graphical Tweaks, How To Change Graphical Settings, FPS Boost | SegmentNext

Kaippa tuokin kikka toimii vielä.
 
Tullut nyt itselläkin testattua tässä ilmaisen viikonlopun aikana ja yllättävän hyvä peli on jo tässä vaiheessa. Suorituskyky nyt on yksi iso asia mikä pitäisi saada kuntoon, että massat jaksaisi kiinnostua tästä. En ole seurannut kehittäjien puheita tulevaisuuden näkymistä, joten onko teillä tietoa seuraavista isoista sisältöpäivityksistä?

Ainakin uusia hirviöitä pitäisi saada, koska alkaa kyllä jo toistamaan näin 10 tunnin pelaamisen jälkeen.
 
Ei ole, valitettavasti. Tiedostoja puukottamalla FOVia voi muuttaa, mutta kehittäjät on olleet aika nihkeitä ajatuksesta että FOV säätö lisättäisiin pelin sisään. Aina kun asiasta mainitsee, vastaukset on kirjaimellisesti olleet tasoa "sen lisääminen viivästyy mitä useammin kysytte". Eikä sitä kysytä usein.
Hunt Showdown Graphical Tweaks, How To Change Graphical Settings, FPS Boost | SegmentNext

Kaippa tuokin kikka toimii vielä.

Kuulostaa aikamoiselta asenteelta pelintekijöiden suunnalta. Täytyneekin harkita josko unohtaisi koko pelin mahdollisen hankinnan jos meininki tällä tasolla.
 
Kuulostaa aikamoiselta asenteelta pelintekijöiden suunnalta. Täytyneekin harkita josko unohtaisi koko pelin mahdollisen hankinnan jos meininki tällä tasolla.
Kehittäjillä on kieltämättä jännä asenne. Sisältöä ja korjauksia tulee kyllä ihan kiitettävää tahtia nyt kun saivat ratkottua parit suorituskykyyn liittyvät SUURET ongelmat, mm itseäni vaivanneet jatkuvat kaatuilut. Mutta silti tälläisten imo tärkeiden ominaisuuksien lisääminen tuntuu olevan jotenkin nihkeää. Vähän kuten tuo tasapainottaminen on nyt sellainen "joo katotaan sitä sitten joskus, sillä välin ottakaas korkeatasoiset pelaajat tästä vähän lisää leluja".

Hunt: Showdown - Roadmap
Ohessa roadmap pelin suhteen, joka taitaa silloin tällöin muuttua sitä mukaan kun ominaisuuksia saadaan valmiiksi ennakoitua nopeammin tai sitten ei.

Uusia hirviöitä on tulossa ainakin yksi ihan seuraavassa sisältöpäivityksessä. Jokseenkin odotettu "vesipaholainen" tulee täyttämään noita lampia ja järviä, ettei niissäkään kahlaaminen enää ole kovin turvallista.
 
Yhden matsin solona pelasin ja jäi vähän hämäräks mitä tässä pitäis tehdä. Noita vihjeitä hain ja sitten joku spider ilmestyi jonnekin. En kai ehtinyt sinne ajoissa kun ei näkynyt missään, tai joku muu tappoi sen.

Sitten näin kaks tyyppiä juoksemassa poispäin ja eikun perään. Sain ne kiinni seisoskelemassa, ammuin toisen. Toinen ampui mut. Vaikeeta toi ammuskelu tässä.

Peli pyöri ihan OK, jotain 90+ FPS, mutta ei kyllä asetusten 120fps targettiin päässyt. Pitää kai jotain karsia tai tyytyä tuohon? (8700k&1080Ti).

No tää oli tämmöinen ensikokeilu joita tykkään tehdä. Sen verran hyvältä vaikutti että pitää toinenkin matsi käydä testaamassa.

Melkein pärähti paskat housuun kun alko takaa kuuluun ölinää ja käännyin niin zombi oli ihan iholla. :nb: Tunnelmaa ainakin riittää.
 
Pelin idea riippuu vähän kuka kertoo. Jotkut farmaa AI hahmoja, toiset jahtaa pelkästään pelaajia. Omasta mielestäni pääpointti tässä pelissä on "etsiä" ne vihjeet, löytää pomo AI(hämis tai teurastaja), ottaa siltä palkkio ja lähteä lipettiin.

Pelaajatapoista saa XP aina sen mukaan, minkä tasoinen hahmo on. Hahmot siis jaotellaan T1, T2 ja T3. Pelihahmojen ulkonäkö, vakioaseistus ja hinta muuttuu sitä mukaa mitä korkeampi hahmo. Uusimman päivityksen(taisi olla) myötä tuli myös mahdollisuus tutkia kuolleet pelaajat. Sieltä voi sitten saada satunnaisen määrän ammuksia, kenties jonkun käytettävän esineen takaisin tai sitten jopa rahaa.

Nytkin kerroin jo vähän liikaa, koska se miksi minua tämä peli koukutti alkuun oli nimenomaan se oivaltamisen ilo ja kuinka peli ei kerro juuri mitään mistään.
 
Jees, luin koko threadin niin aukes vähän paremmin. Ihmetytti erityisesti noi kaks tyyppiä hengailemassa kaikessa rauhassa, ilmeisesti on solo/duo yms. sakit samassa matsissa.

Kai tätä vielä pari matsia pitää jauhaa. Tajusin vasta että se äijä tosiaan on tarkoitus pitää hengissä. :D
 
Ihan hieno tunnelma tässä kyllä, mutta hämis ja teurastaja kaatuvat aivan liian helposti soolonakin. Ammuskelee vain suojaisesta paikasta mihin hirviö ei seuraa, jolloin tarvitsee vain huolehtia ettei toiset pelaajat pääse yllättämään. Muuttuuko pelin luonne paljonkin korkeammilla tasoilla?
 
Ihan hyvin jäänyt pelaajia ilmaisviikonlopun jäljiltä porukkaa linjoille, ja täälläkin ketjussa näyttää uusia pelaajia olevan.

Osalla Steamissa peli pyöri huonosti ja pistivät negatiivista arvostelua. Mikä nyt on muuten ihan ok juttu paitsi peli on Early access. Optimointia on tulossa, joka päivityksessä hieman menty parempaan suuntaan.

Syy miksi tuodaan tällä hetkellä paljon asevariantteja, on se että craftaus on tulossa peliin. Ilmeisesti ennen vuoden loppua. Devit ei tätä vielä ole suuremmin valottaneet, mutta ilmeisesti mapista lootataan kiikareita, siluja tms. joiden kanssa extractataan ja kasataan mieluinen variantti päävalikossa.

Jos pelistä on kiinnostunut, kannattaa laittaa pelin subreddit (https://www.reddit.com/r/HuntShowdown) seurantaan. Löytyy paljon keskustelua ja modet ovat yhteydessä kehittäjiin mm. bugeihin, freezauksiin tai ideoihin liittyvissä asioissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 478
Viestejä
4 558 149
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom