Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Onko täällä jollekkin tarjottu jo kolmatta pösö vuotta?

Itsellä soppari heinäkuuhun asti. Ei toi mikään maailman paras auto ole mutta samalla rahalla ei nyt saa oikein mitään. Auton tarve niin vähäinen ettei viitti uutta 50k sähkäriä alkaa makselemaan.
 
Onko täällä jollekkin tarjottu jo kolmatta pösö vuotta?

Itsellä soppari heinäkuuhun asti. Ei toi mikään maailman paras auto ole mutta samalla rahalla ei nyt saa oikein mitään. Auton tarve niin vähäinen ettei viitti uutta 50k sähkäriä alkaa makselemaan.

Noh noh. Ei nyt vertailla omenoita ja appelsiineja, jos saman tasoisessa haluaa pysyä niin 50k€ sijaan ollaan lähempänä 20k€ sähkäreitä, kuten jos nyt menet käytettyä vastaavaa e2008 hakemaan.
Esim. Nopeasti katsottuna tämä nykyinen palautukseen ja tilalle: Peugeot | e-2008 | 2021 - Autolle.com on parempi diili kuin jatkaa tätä sopparia.

En usko, että itse enää otan kolmatta vuotta. Riippuu vähän mitä kesällä on tarjolla ja mihin hintaan ja korkoon. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja; Megane, R5, inster, atto3, ev3, senic ja mitä noita nyt oli. Toki monia ei vielä käytettynä ole mikä olisi paras diili jos vaan saa jonkun alle 2% koron samaan.
 
Hyvin on hinta tippunut kun ottaa huomioon noi kilometrit. Huh, aikamoista. Lunastushinta taitaa olla reilusti enemmän mitä tuosta saa maksaa..

Joo on kyllä. Jos nyt oikein laskin niin eikös sitä velkaa ole jäljellä karvan alle 24 000€ kahden vuoden jälkeen? Toki tuo palautus mahdollisuus kyllä houkuttelee kun ei ole muuta riskiä kun vuoden kk maksut ja kun takuukin kattaa vielä kolmannen vuoden.
 
Ei ole. Toimiiko normaalisti muilla pikalatureilla? Tuleeko sama kaikilla ABC latureilla?
Kahdella eri ABC asemalla kokeiltu ja sama oli molemmissa. Eli ensin lataa vähän aikaa sitten lataus katkeaa ja teho ei nouse yli 22kwh. Muita latureita ei lähettyviltä löydy. Minkälaisia lukemia muut olette saaneet lataustehoksi? 2.v huolto tulossa, niin täytyy siellä mainita asiasta.
 
Kahdella eri ABC asemalla kokeiltu ja sama oli molemmissa. Eli ensin lataa vähän aikaa sitten lataus katkeaa ja teho ei nouse yli 22kwh. Muita latureita ei lähettyviltä löydy. Minkälaisia lukemia muut olette saaneet lataustehoksi? 2.v huolto tulossa, niin täytyy siellä mainita asiasta.

Äkkiseltään sanoisin, että huollossa ei välttämättä tehdä mitään mahdollisia päivityksiä lukuunottamatta, ellei ole testattu muuallakin kuin abc:n kempowereilla.

Eli koita käydä jossain k-latauksen tms muun merkkisessä laturissa jos vain mahdollista.
 
Kahdella eri ABC asemalla kokeiltu ja sama oli molemmissa. Eli ensin lataa vähän aikaa sitten lataus katkeaa ja teho ei nouse yli 22kwh. Muita latureita ei lähettyviltä löydy. Minkälaisia lukemia muut olette saaneet lataustehoksi? 2.v huolto tulossa, niin täytyy siellä mainita asiasta.

Riippuu ihan lämmöistä, kylmällä akulla voi jäädä 30KW tehoille, kesällä taas menee yli 90KW jos +20C keleissä menee tyhjällä akulla pikalaturille.

mutta koskaan ei ole kyllä katkonut tuolla tavoin. Käy testaan K-Lataus/Neste tms ja jos tekee samaa niin huoltoon tiketti.
 
Muutaman kerran ladannut ABC:n pikalaturilla (CCSmax 300 kW) ja molemmilla kerroilla auto lopettanut latauksen itsestään 5-10min latauksen jälkeen. Kun aloittaa heti perään uudestaan latauksen, homma toimii. Mutta lataa vain max.16-22kW teholla. Onko normaalia?
En osaa auttaa, mutta onko pakkasta kuinka paljon? Täällä ollut nyt -15 pakkasta. Kylmä akku, niin ottaa virtaa heikommin vastaan (että akku ei rikkoudu).

Ei silti katko latausta. En vaan ole nyt pikaladannutkaan, kun tuo aika heikko 13A kotilataus on riittänyt.
 
Muutaman kerran ladannut ABC:n pikalaturilla (CCSmax 300 kW) ja molemmilla kerroilla auto lopettanut latauksen itsestään 5-10min latauksen jälkeen. Kun aloittaa heti perään uudestaan latauksen, homma toimii. Mutta lataa vain max.16-22kW teholla. Onko normaalia?
Oma stellantis alusta (corsa-e) on joskus tehnyt samaa, oletettavasti vika on ollut kempparin päässä koska muillakin lataajilla teki samaa (ABC/Neste). Suosittelen testaamaan alpitronicilla (esim. recharge).

Latausnopeuteen mitä tulee niin valitettavasti kun akku on nolla lämpötilassa auto ei lataa kuin tuolla 16-22kW teholla eli se on normaalia kylmällä akulla, itsekkin juuri kauppareissun "pikalatasin" 16kW teholla.
 
Shellin Kempowerilla latasin tänään pitkästä aikaa ja joku 20-22kW tuli pitkän tovin. :D Sai sumpit juoda ihan rauhassa.
Hitain mitä tähän asti olin todistanut oli jotain 35kW luokkaa pikkupakkasessa.
 
Liikennevaloissa seisoessa keskinäyttö sammahti ja buuttasi itsensä. Ei onneksi vaikuttanut ajamiseen mitenkään ja vajaassa minuutissa oli taas linjoilla.
Mutta on nämä nykyautoissa hieman huolestuttavia kun ilmastoinnit ym. on laitettu noiden taakse.
 
Liikennevaloissa seisoessa keskinäyttö sammahti ja buuttasi itsensä. Ei onneksi vaikuttanut ajamiseen mitenkään ja vajaassa minuutissa oli taas linjoilla.
Mutta on nämä nykyautoissa hieman huolestuttavia kun ilmastoinnit ym. on laitettu noiden taakse.
Vielä hauskempaa kun autossa on nopeusmittari yms keskinäytössä. Esim Model 3. Ei koskaan tehnyt mitään moista, mutta olisihan se mukava menettää kaikki näytön kontrolli. Aka uudemmissa jopa vaihteiston toiminta.
 
Vielä hauskempaa kun autossa on nopeusmittari yms keskinäytössä. Esim Model 3. Ei koskaan tehnyt mitään moista, mutta olisihan se mukava menettää kaikki näytön kontrolli. Aka uudemmissa jopa vaihteiston toiminta.

Katossa on hätänäppäimet
 
Jaahas facesta bongattu ensimmäinen ilmoitus sopparin jatkosta kolmannelle vuodelle samoilla ehdoilla. Ei ilmoitettu, että kuuluuko huoltokin. Ei varmaan...

Saattaa olla, että tulee sittenkin jatkettua kolmas vuosi vaikka ei yhtään kiinnostaisi. Edelleen halpaa ja huoletonta ajelua kun 99% latauksista menee kotona börssisähköllä. Renkaitakaan ei vielä tartte uusia ja takuu jäljellä niin toi yks 200-300€ huolto vaan lisäkuluna.
 
Jaahas facesta bongattu ensimmäinen ilmoitus sopparin jatkosta kolmannelle vuodelle samoilla ehdoilla. Ei ilmoitettu, että kuuluuko huoltokin. Ei varmaan...

Saattaa olla, että tulee sittenkin jatkettua kolmas vuosi vaikka ei yhtään kiinnostaisi. Edelleen halpaa ja huoletonta ajelua kun 99% latauksista menee kotona börssisähköllä. Renkaitakaan ei vielä tartte uusia ja takuu jäljellä niin toi yks 200-300€ huolto vaan lisäkuluna.
Itsellä tuli sopivasti tuo 2. huolto jo tämän toisen vuoden jatkon yhteydessä ilmaiseksi, joten kolmannen vuoden kohdalle ei tulisi edes tuota huoltoa. Täytynee taas miettiä mitä tämän kanssa tekee, vähän samat fiilikset jatkon osalta kuin yllä, mutta sitten kun sitä alkaa järjellä miettimään, aika vaikea on mitään muuta vastaavaa edelleenkään löytää samaan hintaan.
 
Mites teillä on kilometrejä tullut, eli meneekö lähelle sitä sopparin km määrää ?
24 tkm ja elokuussa 2v täyteen. 3v maistuu kyllä tähän hintaan ja takuun alla vielä. Käytettyä EV6 oon vähä kuumotellut mutta en ole saanut aikaiseksi koeajoa. Hyundai ionic 5 kuumetta pukkasi myös mutta se laantui kun istui 90-luvun supernintendo ohjaamoon. Jospa sitä 2026 olisi halvempia rahoituksia tarjolla niin voisi järjellä perustella kalliimpaa autoa. Pitäisi olla isoa konttia, kattotelineitä ja vetokoukkua halvalla ja takuunalaisena.
 
Aikalailla se 15tkm per vuosi tulee kun taloudessa kaksi autoa niin pystyy jättämään kaupunkipyöritykseen kauden lopuksi jos meinaa mennä yli. Varmaan tulee se jatko otettua kun itse auto on loistava.
 
Mites teillä on kilometrejä tullut, eli meneekö lähelle sitä sopparin km määrää ?
27 tkm nyt ja heinäkuun puolivälissä 2 v täyteen. Pitää kysellä parin kuukauden päästä jatkoa, jos irtoaisi kolmas vuosi.

Vähän tekisi mieli vaihtaa vähän tilavampaan, mutta ei taida olla vielä oikein samassa kustannusluokassa vaihtoehtoja.
 
Tänne tuli tarjous kolmannesta vuodesta. Toukokuun vika päivä tulee 2v autolle. Nyt 27tkm mittarissa. Kesärenkaat kyllä joutuu ostamaan kun lapset on kaahanneet ne vaihtokuntoon..
 
27 tkm nyt ja heinäkuun puolivälissä 2 v täyteen. Pitää kysellä parin kuukauden päästä jatkoa, jos irtoaisi kolmas vuosi.

Vähän tekisi mieli vaihtaa vähän tilavampaan, mutta ei taida olla vielä oikein samassa kustannusluokassa vaihtoehtoja.
15 000 jos täytyy niin taisi olla se optimi, lisäkilometrit menee samaan km hintaan.

Oletteko ynnäileet paljonko muita menoja tulee energian lisäksi, eli paljonko kilometrille tulee kustannuksia ilman energiaa. Tarjouksen aikaa tuota ynnäiltiin että alle 30 senttiä energiankin kanssa ihan haarukassa.
 
Toinen huolto: 183,80 eur.

Varasin niin tuli viesti:

Toiseen määräaikaishuoltoon kuuluu valitun lisäksi raitisilmasuodattimen vaihto (77,90 €) sekä jarrunesteen vaihto (103 €). Lisäänkö nämä varaukselle?

Ööö? Mikäs kusetus tässä nyt kyseessä, jos ne kuuluu huoltoon niin miksi niistä kysytään erikseen?

Ei mitään extraa huvittaisi maksaa varsinkaan kun auto ei jää itelle.
 
Toinen huolto: 183,80 eur.

Varasin niin tuli viesti:

Toiseen määräaikaishuoltoon kuuluu valitun lisäksi raitisilmasuodattimen vaihto (77,90 €) sekä jarrunesteen vaihto (103 €). Lisäänkö nämä varaukselle?

Ööö? Mikäs kusetus tässä nyt kyseessä, jos ne kuuluu huoltoon niin miksi niistä kysytään erikseen?

Ei mitään extraa huvittaisi maksaa varsinkaan kun auto ei jää itelle.
Vastaa, että pelkkä määräaikaishuolto riittää kiitos.

Onhan toi nyt aika härskiä, että hinta onkin varauksen jälkeen 2x ilmoitettu.
 
Sahkoauto ketjussa oli kovaa vaantoa sahkoautojen huoltamisesta. Sillain etta jos siita haluaa jatkaa niin sinne sopii paremmin.
 
Sahkoauto ketjussa oli kovaa vaantoa sahkoautojen huoltamisesta. Sillain etta jos siita haluaa jatkaa niin sinne sopii paremmin.
Nyt oli kyse nimenomaan tämän ketjun autosta joten sopinee myös tänne.

Taisin käydä viime vuonna huhtikuussa ekassa huollossa (noin satkun?) ja sitten jo elokuussa tuli maili että tule huoltoon. Varasin ajan ja menin, tutkivat hetken autoa ja sanoivat etteivät tee nyt mitään mutta tule kun on 25 tuhatta ajettu. Ajelin jonkin aikaa niin auto itse alkoi halumaan huoltoa ja nyt on mittarissa että ylitetty 4000 km:llä…vähän sekavat huoltosysteemit.
 
Nyt oli kyse nimenomaan tämän ketjun autosta joten sopinee myös tänne.

Taisin käydä viime vuonna huhtikuussa ekassa huollossa (noin satkun?) ja sitten jo elokuussa tuli maili että tule huoltoon. Varasin ajan ja menin, tutkivat hetken autoa ja sanoivat etteivät tee nyt mitään mutta tule kun on 25 tuhatta ajettu. Ajelin jonkin aikaa niin auto itse alkoi halumaan huoltoa ja nyt on mittarissa että ylitetty 4000 km:llä…vähän sekavat huoltosysteemit.
Mun kokemusten mukaan se huoltomuistutin pääsääntöisesti jätetään nollaamatta huollossa jos se ei pala huollon aikana, eli miten tuo auton huoltomuistutuksen käytös vertautuu siihen olettamaan että sitä ei ole edellisessä huollossa nollattu?
 
Mun kokemusten mukaan se huoltomuistutin pääsääntöisesti jätetään nollaamatta huollossa jos se ei pala huollon aikana, eli miten tuo auton huoltomuistutuksen käytös vertautuu siihen olettamaan että sitä ei ole edellisessä huollossa nollattu?
Joo aivan. Alkoi vaan kilometrien mukaan ehdottamaan ensimmäistä huoltoa joka oli jo tehty ajat sitten ja ei tainnut edes kuulua viralliseen huolto-ohjelmaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 311
Viestejä
4 621 426
Jäsenet
76 021
Uusin jäsen
kestivaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom