Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Kannattaa sitten hiukan seurata että renkaat kuluvat tasaisesti jos meinaat pitää tuota 3.5 baria. Omaan korvaan kuulostaa kovinkin korkeilta. Tämä voi sitten olla myöskin vanhan kansan tietoa ja rengaspaineilla ei välttis nykyään ole enää mitään merkitystä rankaan epätasaiseen kulumiseen.
Kannattaa tarkistaa renkaan kyljestä suurin sallittu paine. Niissä on joskus yllättävän pienet ne maksimipaineet.
 
Itellä oli paineet jotakuinkin niin et edessä 2.6 ja takana 2.7. No, laskin ne niin et joka kulmassa 2.5. Itselläni on myös kulmissa jotain häikkää kun puoltaa aika paljon oikealle. Sain jo n viikon päähän huollon varattua jossa tehdään nelipyöräsuuntaus, joska se sillä sitten. Muutenhan tuo auto on ollut aika hyvä perussähköauto ja tehoakin Urheilu moodissa aivan riittävästi maantieajolle, ohituksiin ja motarille. Kyllä se sähköinen voimalinja vaan on kiva ja portaaton heti reagoiva kaasupolkimeen :tup:
Tuli muuten ajettua tosiaan maantietä ja motaria, akku täynnä (334km) ja edes takainen matka 220km ja akku oli käytännössä tyhjä. Pikalaturilla sai kivasti lisä matkaa, 15min lataus ja 150km rangea lisää tollasesta 150kw tolpasta. Perusasiat on tässä autossa kunnossa.
 
En tiedä tarkemmin kuin sen mitä aikanaan näitä selvittelin. Kuten sanottua, voin olla täysin väärässä mutta MINUN ymmärrykseni oli että TEHTAALTA tullessaan esim nyt tässä Pökötissä on oltava rengaspaineita valvovat ANTURIT, ABS pohjainen ei enää kelpaisi. Kun auto on luovutettu eteenpäin asiakkaalle, vaatimus poistuu. Katsastuksessa järjestelmän toiminta ei ole vaatimus, kunhan toiminto on koodattu pois autosta jolloin vikavaloja ei pala.

Ei tarvitse tehtaalta tullessa ollessa antureita, riittää että täyttää mun edellisessä viestissä olevan määräyksen vaatimukset. Ja aika harvassa europplaisessa autossa noita antureita on. Esim Entisen PSA-konserin nykyisistä malleista puuttuvat kokonaan, samoin Volvolta, enemmistöltä VAG:n tuotteista ja jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tarvitse tehtaalta tullessa ollessa antureita, riittää että täyttää mun edellisessä viestissä olevan määräyksen vaatimukset. Ja aika harvassa europplaisessa autossa noita antureita on. Esim Entisen PSA-konserin nykyisistä malleista puuttuvat kokonaan, samoin Volvolta, enemmistöltä VAG:n tuotteista ja jne.
Jos näin on, I stand corrected.
 
Kannattaa sitten hiukan seurata että renkaat kuluvat tasaisesti jos meinaat pitää tuota 3.5 baria. Omaan korvaan kuulostaa kovinkin korkeilta. Tämä voi sitten olla myöskin vanhan kansan tietoa ja rengaspaineilla ei välttis nykyään ole enää mitään merkitystä rankaan epätasaiseen kulumiseen.

Siinä mielessä joo vanhan kansan tietoa, että koskee ristikudosrenkaita, joissa poikkileikkaus on ympyrän muotoinen. Siinä 70-luvulla poistuivat yleisestä käytöstä.
 
Siinä mielessä joo vanhan kansan tietoa, että koskee ristikudosrenkaita, joissa poikkileikkaus on ympyrän muotoinen. Siinä 70-luvulla poistuivat yleisestä käytöstä.
On sillä väliä yhä. Eroa vain miten ja missä tilanteissa. Liian vähän painetta syö kyllä sivut, liian paljon voi syödä keskiosan, mutta on huomattavasti vähäisempää kuin ennen. TLDR: Jos nykyrenkaiden kanssa pitää valita, vähän liikaa paineita, kuin liian vähän. Korostuu etenkin leveillä matalaprofiilikumeilla.
 
On sillä väliä yhä. Eroa vain miten ja missä tilanteissa. Liian vähän painetta syö kyllä sivut, liian paljon voi syödä keskiosan, mutta on huomattavasti vähäisempää kuin ennen. TLDR: Jos nykyrenkaiden kanssa pitää valita, vähän liikaa paineita, kuin liian vähän. Korostuu etenkin leveillä matalaprofiilikumeilla.
Taitaa nykyään mennä niin päin, että liika paine syö sivut, ja liian alhainen keskiosan.
 
En ole vieläkään saanut tietoja auton toimituksesta. Onko näitä vielä kovinkin paljon toimittamatta? Mahtaneeko tulla facelift vai onko noita autoja siellä jossain espanjan pelloilla odottamassa että joku ajaa laivaan...
Tietysti mahdollista ettei tule mitään.
 
En ole vieläkään saanut tietoja auton toimituksesta. Onko näitä vielä kovinkin paljon toimittamatta? Mahtaneeko tulla facelift vai onko noita autoja siellä jossain espanjan pelloilla odottamassa että joku ajaa laivaan...
Tietysti mahdollista ettei tule mitään.
Elokuun ensirekisteröintitilasto kertoo paljon saapuessaan. Meillä on sama tilanne.
Jos se oli ns. Loput +700 autoa kahdessa erässä, niin tilasto kertoo aika hyvin sitten jäljellä olevat.
 
Elokuun ensirekisteröintitilasto kertoo paljon saapuessaan. Meillä on sama tilanne.
Jos se oli ns. Loput +700 autoa kahdessa erässä, niin tilasto kertoo aika hyvin sitten jäljellä olevat.
Nyt noita on saatu toimitettua ja aika reilustikin. Malli on noussut elokuun rekisteröintitilaston kärkeen!

Kauppalehdellä on artikkeli (maksumuurin takana, mutta muutaman jutun/viikko voi lukea maksutta).

1693552235749.png
 
Viimeksi muokattu:
Nyt noita on saatu toimitettua ja aika reilustikin. Malli on noussut elokuun rekisteröintitilaston kärkeen!

Kauppalehdellä on artikkeli (maksumuurin takana, mutta muutaman jutun/viikko voi lukea maksutta).

1693552235749.png

Facen ryhmän mukaan sieltä uupuisi sellanen 100+ autoa vielä. Ja varmaan sieltäkin uupuu muutamia ihmisiä jotka eivät tuonne naamakirjaan ole eksyneet.

Ebsanjasta jos menee tilailemaan uuta(facelift) pögötintä niin sen saa marraskuussa 2023, jotta loput on varmaan paistumassa tai menossa paistumaan ihan justiinsa ja loput autot tulee siitä erästä.
 
Elokuun ensirekisteröintitilasto kertoo paljon saapuessaan. Meillä on sama tilanne.
Jos se oli ns. Loput +700 autoa kahdessa erässä, niin tilasto kertoo aika hyvin sitten jäljellä olevat.
Eipä tule sitten meille pösöä. Lakimuutoksen myötä en olisi saanut hankintatukea, joten varusteineen (väri+kamera+kattokaiteet) olisi hinnaksi tullut 33k. Totesin että ostan samaan rahaan MG4 Luxuryn, vaikka koroissa jonkun tonnin kärsiikin. On se teknisesti kilometrin e-2008 edellä.
Marraskuussa ajetaan sitten kiinalaistuneella Britillä, toinen auto katoksessa ihan ehta Britti.
 
Taitaa olla lopputekstit luettu ja saaga ohitte, mutta varsin tyytyväinen muuten kyl ajoneuvoon. Tänään oli tullut 7.9 päivätty päivitys jakoon, mutta eipä tietoa muutoksista.
 
Eipä tule sitten meille pösöä. Lakimuutoksen myötä en olisi saanut hankintatukea, joten varusteineen (väri+kamera+kattokaiteet) olisi hinnaksi tullut 33k. Totesin että ostan samaan rahaan MG4 Luxuryn, vaikka koroissa jonkun tonnin kärsiikin. On se teknisesti kilometrin e-2008 edellä.
Marraskuussa ajetaan sitten kiinalaistuneella Britillä, toinen auto katoksessa ihan ehta Britti.
Jos hankintatuki on myönnetty autoa tilatessa, sen kyllä saa :confused:

Pökö tuli elokuun alussa, myöntämispäätös kuun lopussa.
 
Lakimuutoksen myötä en olisi saanut hankintatukea, joten varusteineen (väri+kamera+kattokaiteet) olisi hinnaksi tullut 33k.
Mikä lakimuutos? Jos tuki haettu silloin tilauksen kanssa niin ei tuossa mikään laki sitä estä saamasta. Olettaen että viivästyksestä on ilmoitettu trafille tai ettei myyjä ole ryssinyt (jos valtuutit myyjän hakemaan).
 
Mikä lakimuutos? Jos tuki haettu silloin tilauksen kanssa niin ei tuossa mikään laki sitä estä saamasta. Olettaen että viivästyksestä on ilmoitettu trafille tai ettei myyjä ole ryssinyt (jos valtuutit myyjän hakemaan).
Olen tässä erikoistapaus, kun 02/2022 hankin Leafin ja myin sen vuoden jälkeen pois. Silloisessa laissa kerran Kalenterivuodessa sai tuen 2022 tai 2023 (1.1.2022-31.3.2023). Pösön piti tulla heti Leafin perään 02/23. Sinänsä hauskinta että Trafista tuli tieto hakemuksen hylkäämisestä 08/23..

Syyskuussa muuttivat lakia niin, että vain 2022 kerran Kalenterivuodessa, eli ei voinut saada toiseen kertaan. Siirtymäsäännöksissä mainittiin, että vireillä olevat hakemukset käsitellään uuden lain mukaan.
Enemmän olisi harmittanut jos pösössä ei olisi ollut mitään varusteita, jolloin sen olisi hyvin 12kk jälkeen voinut linkasta pois. Nyt se 12kk pätkä olisi maksanut 6250€..
 
Olen tässä erikoistapaus, kun 02/2022 hankin Leafin ja myin sen vuoden jälkeen pois. Silloisessa laissa kerran Kalenterivuodessa sai tuen 2022 tai 2023 (1.1.2022-31.3.2023). Pösön piti tulla heti Leafin perään 02/23. Sinänsä hauskinta että Trafista tuli tieto hakemuksen hylkäämisestä 08/23..

Syyskuussa muuttivat lakia niin, että vain 2022 kerran Kalenterivuodessa, eli ei voinut saada toiseen kertaan. Siirtymäsäännöksissä mainittiin, että vireillä olevat hakemukset käsitellään uuden lain mukaan.
Enemmän olisi harmittanut jos pösössä ei olisi ollut mitään varusteita, jolloin sen olisi hyvin 12kk jälkeen voinut linkasta pois. Nyt se 12kk pätkä olisi maksanut 6250€..
Jahans. Trafista soitti ettei heille ole edes koskaan tehty hankintatukihakemusta tästä tapauksesta. Hieno hommeli, selvitettään.
 
Olen tässä erikoistapaus, kun 02/2022 hankin Leafin ja myin sen vuoden jälkeen pois. Silloisessa laissa kerran Kalenterivuodessa sai tuen 2022 tai 2023 (1.1.2022-31.3.2023). Pösön piti tulla heti Leafin perään 02/23. Sinänsä hauskinta että Trafista tuli tieto hakemuksen hylkäämisestä 08/23..

Syyskuussa muuttivat lakia niin, että vain 2022 kerran Kalenterivuodessa, eli ei voinut saada toiseen kertaan. Siirtymäsäännöksissä mainittiin, että vireillä olevat hakemukset käsitellään uuden lain mukaan.
Enemmän olisi harmittanut jos pösössä ei olisi ollut mitään varusteita, jolloin sen olisi hyvin 12kk jälkeen voinut linkasta pois. Nyt se 12kk pätkä olisi maksanut 6250€..

Mikäli nyt ymmärsin kuvauksesi oikein niin tapauksessasi hankintatuki olisi kyllä pitänyt saada. Jos olet hankkinut edellisen auton 2/2022 niin 2023 olisi hankintatuen saanut toiseen autoon. Tilaushetkellä ei ole merkitystä vaan auton luovutushetkellä. Trafin verkkosivun eivät tuollaiseen taipuneet mikäli tukihakemusta rustasi seuraavasta autosta 2022 puolella mutta paperihakemuksen tekemällä onnistui.
 
Myyjä soitteli, että joku halusi vaihtaa väriä ja hänen auto oli jo tekeytymässä niin vaihdettiin autot. Heinäkuun puolivälissä valmis ja luovutus elokuussa. Jotta ei montaa viikkoa tule viivästystä kun sopparissa oli 31.7.2023...

Sit vaan tarttis ratkaista miten sumplaa nää autot muuten... Pystyykö ajamaan pienemmällä ja huonommin varustellulla :nb: vai sysääkö avokille....

Ai että pistää vituttamaan kun tarttu tähän toukokuussa...

Screenshot_2023-09-19-14-36-04-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Onnea vaan kaikille jotka saa faceliftin! :)

Nyt meni kyllä oman pösön arvo alas, ei muuta kuin kovaa ajoa sitten vaan.

edit: toi isompi akku ja langattomuus ACP/AA on kyllä loistava uudistus
 
Onnea vaan kaikille jotka saa faceliftin! :)

Nyt meni kyllä oman pösön arvo alas, ei muuta kuin kovaa ajoa sitten vaan.

Kiitos kiitos! Tosin kun yritin pari viikkoa sitten kysellä pösön perään, niin eipä ollut myyjäkään enää töissä ...
 
Kiitos kiitos! Tosin kun yritin pari viikkoa sitten kysellä pösön perään, niin eipä ollut myyjäkään enää töissä ...

Joo myi varmaan liikaa ja sai potkut! Siel oli vanhan työkaverin veli nyt Pösö-myyjänä. Toi peltivannekkin on aika cool, just hyvät talvirenkaille.

Vähän odotinkin et mitä keksivät et auton jo saaneitakin vähän edes vituttais. Pitäiskö vaihtaa MG:hen..
 
Onnea vaan kaikille jotka saa faceliftin! :)

Nyt meni kyllä oman pösön arvo alas, ei muuta kuin kovaa ajoa sitten vaan.

Joo kyl yks naula arkkuun et menee takas ens kesänä. Arvo ja loppujämärin ero liian iso. Toki pitää katsastaa markkinatilanne autojen ja rahoitusten suhteen kesällä kun on ajankohtaista.

Joo myi varmaan liikaa ja sai potkut! Siel oli vanhan työkaverin veli nyt Pösö-myyjänä. Toi peltivannekkin on aika cool, just hyvät talvirenkaille.

Vähän odotinkin et mitä keksivät et auton jo saaneitakin vähän edes vituttais. Pitäiskö vaihtaa MG:hen..

MG täälläkin potentiaalisin ehdokas, mut eipä sitä tiedä taas mikä tilanne kesällä. Voi olla MG +10k€ kun EU päättänty lyödä tuontitullit suojaamaan sakemannien autotuotantoa ja muutta mukavaa...
 
MG täälläkin potentiaalisin ehdokas, mut eipä sitä tiedä taas mikä tilanne kesällä. Voi olla MG +10k€ kun EU päättänty lyödä tuontitullit suojaamaan sakemannien autotuotantoa ja muutta mukavaa...

EU käsittelee aihetta vähintään 13kk ja puhe oli jostain 10% joka varmaan vielä laskee jos toteutuu.
 
Ai että pistää vituttamaan kun tarttu tähän toukokuussa...

Screenshot_2023-09-19-14-36-04-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Ja vielä vittu tämäkin, josta Stellantis-myyjä ei tiennyt mitään meidän keskusteluissa kaksi viikkoa sitten. Jos olisi vihjannut että auto tulisi Faceliftinä en olisi tilausta perunut.
Onneksi tilasin MG:n, on sellaista saatanan kusetusta ollut koko tämä keissi.
 
Ja vielä vittu tämäkin, josta Stellantis-myyjä ei tiennyt mitään meidän keskusteluissa kaksi viikkoa sitten. Jos olisi vihjannut että auto tulisi Faceliftinä en olisi tilausta perunut.
Onneksi tilasin MG:n, on sellaista saatanan kusetusta ollut koko tämä keissi.

Ostin joskus Askosta kerrossängyn. Myyjä tinkas pari kymppiä ja seuraavana viikkona (vai oliko peräti päivänä) sama sänky -50%. Myyjä tiesi varmasti.

Saavat muutamana kuukautena nyt tuulettaa rekisteroityjen autojen määrää. Jatkossa kukaan ei varmasti osta tuota uutta e2008 mallia listahinnalla. Siinä on yli kymppitonni liikaa.

45 tonnin auto jossa on peltivanteet voi kans vähän aiheuttaa mutinaa jos on vannemiehiä…
 
Ostin joskus Askosta kerrossängyn. Myyjä tinkas pari kymppiä ja seuraavana viikkona (vai oliko peräti päivänä) sama sänky -50%. Myyjä tiesi varmasti.

Saavat muutamana kuukautena nyt tuulettaa rekisteroityjen autojen määrää. Jatkossa kukaan ei varmasti osta tuota uutta e2008 mallia listahinnalla. Siinä on yli kymppitonni liikaa.

45 tonnin auto jossa on peltivanteet voi kans vähän aiheuttaa mutinaa jos on vannemiehiä…

Omalla kohdallani tässä tapauksessa:
-Kampanjaperjantaina klo 16 ei onnistunut että olisi auto toimitettu 18.2.2023 edellisen 12kk sopimuksella olleen auton perään.
-Klo 19 onnistui ja tein lauantaina tilauksen
-Auton toimituksesta ei ollut mitään tietoa missään vaiheessa, tarjottiin 299€/kk bensaversiota sijaisautoksi kun sovittu toimitus lähestyi

-Perumiset ja perumisen perumiset

-Elokuussa puhelu myyjältä etten saakaan hankintatukea, muttei perusteita
-5.9 keskustelu myyjän esimiehen kanssa (myyjä otti lopputilin) että miksi en saa hankintatukea vedottiin lakiin plaa plaa ja minä täytin kuitenkin hankintatuen edellytykset. Tilauksen perumista ehdotettiin useasti.
-6.9 kävin tilaamassa MG4:n pienten laskutoimituksen jälkeen ja peruin tilauksen, koska laskennallisesti pösö olisi ollut todella kallis (hankintatuki + varusteet)
-11.9 sain puhelun trafista liittyen vielä tuohon hankintatuen tiedusteluuni, ettei Autoverkkokauppa koskaan edes ollut hakenut osaltani hankintatukea
-Nyt 2vko myöhemmin ilmoitetaan ei perunneille, että auto tulee faceliftinä eikä niitä kalliita varusteitakaan olisi saanut + olisin tuon trafin tiedon pohjalta voinut vaatia heitä maksamaan tuo hankitatuen osuus, koska heidän virheestä sitä en olisi saanut
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa jo tuntua taidan jättää leikin sikseen. Autoa ei näy ja taas olisi odottelua luvassa.
 
Hinnastossa ei ole Active 54kwh:ta? No, hyvä diili tuo joka tapauksessa on, parempi vaihtohinta jne. Tosiaan onnea faceliftin saajille

Onnittelut kanssa. Itsekin veikkailin, että facelift sieltä tulee kun kestää. Mutta puskivat sitten ison kasan vanhempaa mallia liikkeelle.

Allure ja gt vain hinnastossa, eli HP malli on erikoisversio (active), jota ei muuten tulekaan :)
 
Eikö kelpaa uusi facelift malli?
No en oikeastaan pidä auton ulkonäöstä + tämä muu sähläys kun 1,5 vuotta autoa tässä odoteltu. Alkaa olla markkinoilla muitakin vaihtoehtoja, sekä ei enää oikein omaan tarpeeseen istu kun saisi olla koukku.
 
No en oikeastaan pidä auton ulkonäöstä + tämä muu sähläys kun 1,5 vuotta autoa tässä odoteltu. Alkaa olla markkinoilla muitakin vaihtoehtoja, sekä ei enää oikein omaan tarpeeseen istu kun saisi olla koukku.
Totta. Esim joku MG malli + koukku. Itsekin jouduin ostaa (nelivetoisen) auton jossa koukku, niin saa tarvittaessa joskus otettua sen vakuutukseen ja ajoon.

Itse jo vähän tottunut tuohon facelift mallin (hölmöön) ulkonäköön, eli kaikkeen voi tottua? Lisäksi facelift ei ole onneksi oranssi.
 
Totta. Esim joku MG malli + koukku. Itsekin jouduin ostaa (nelivetoisen) auton jossa koukku, niin saa tarvittaessa joskus otettua sen vakuutukseen ja ajoon.

Itse jo vähän tottunut tuohon facelift mallin (hölmöön) ulkonäköön, eli kaikkeen voi tottua? Lisäksi facelift ei ole onneksi oranssi.
Niin, ja muutenkin tilanne eri kun 1,5v sitten kaikki tämä elinkustannusten nousu yms., ja jostain jos pitää tinkiä niin autoilu koska ei pakollista tarvetta sille ole. Ajellaan vanhoilla bensa romuilla sen minkä tarvitsee.
 
Olikos niin että "vanhassa" perusmallissa oli lämpöpumppu, mutta uudessa näköjään ei?
 
Ja vielä vittu tämäkin, josta Stellantis-myyjä ei tiennyt mitään meidän keskusteluissa kaksi viikkoa sitten. Jos olisi vihjannut että auto tulisi Faceliftinä en olisi tilausta perunut.
Onneksi tilasin MG:n, on sellaista saatanan kusetusta ollut koko tämä keissi.
Ostin joskus Askosta kerrossängyn. Myyjä tinkas pari kymppiä ja seuraavana viikkona (vai oliko peräti päivänä) sama sänky -50%. Myyjä tiesi varmasti.
Mistä päättelette että myyjä tiesi, saati tiesi varmasti, siis oletan ettei ole kertonut tienneensä.

Pienellä otanalla tulevat kamppikset, hinnanalennukset voivat olla hyvin pienenpiirin tiedossa ja sisäisestikkin tarkkaan varjeltu salaisuus. varsinkin myyjiltä.
Samalla pienellä otannalla voidaan kanavaa, myyjiä tiedottaa hyvinkin tarkkaan ja jopa ohjeistaan painostaa asiakasta tekemään nopea ostopäätös ennen hintamuutoksia.
Väliin menee sitten ne joissa myyjä ihan omalla osaamisella osaa haistella tulevaa ja varsinkin jossa huonekalukaupassa käytännössä tietää että normaalihinta on kusetus, jollain vain kierrätetään niin että voidaan esittää 50% muka-alennuksia. ehkä jossain provikka tai muut kannustimet houkuttaa/painostaa viemään maaliin kusetuskaupatkin.

No tämän pösön osalta varmaan viikko sun muissa palevereissa on ylhäältä ohjeistettu liikkeen kannalta toivottuun, ei niin asiakas lähtöiseen.
 
Mistä päättelette että myyjä tiesi, saati tiesi varmasti, siis oletan ettei ole kertonut tienneensä.

Pienellä otanalla tulevat kamppikset, hinnanalennukset voivat olla hyvin pienenpiirin tiedossa ja sisäisestikkin tarkkaan varjeltu salaisuus. varsinkin myyjiltä.
Samalla pienellä otannalla voidaan kanavaa, myyjiä tiedottaa hyvinkin tarkkaan ja jopa ohjeistaan painostaa asiakasta tekemään nopea ostopäätös ennen hintamuutoksia.
Väliin menee sitten ne joissa myyjä ihan omalla osaamisella osaa haistella tulevaa ja varsinkin jossa huonekalukaupassa käytännössä tietää että normaalihinta on kusetus, jollain vain kierrätetään niin että voidaan esittää 50% muka-alennuksia. ehkä jossain provikka tai muut kannustimet houkuttaa/painostaa viemään maaliin kusetuskaupatkin.

No tämän pösön osalta varmaan viikko sun muissa palevereissa on ylhäältä ohjeistettu liikkeen kannalta toivottuun, ei niin asiakas lähtöiseen.

Tässähän myyjä oli käytännössä sama kuin maahantuoja?
 
Kovasti on kyllä sähköautojen hinnat tulleet vuodessa alas.

Itsellä oli 2022 lokakuussa tarve saada 3-12 kk ajaksi auto käyttöön hullupösöä odotellessa ja ostin e208 hintaan 29000 € , pyyynnit oli tuolloin 32-34k€ vastaavilla.

Nyt tarve myydä tuo, ollut jonkun viikon nettiautossa 23,5k€ (halvin vuosimalliltaan) ilman kyselyitä. Kunto melkolailla virheetön.
Autovexistä tuli pari 19k€ tarjousta ja teinkin nyt kamuxin kanssa kaupat 21k€ hintaan.

Kai tuosta joku olisi tonnin enemmän maksanut odottelemalla.

Vaikka onkin karvan pienempi kuin hullupösö niin on kyllä rumaa hinnan droppia.

Tätä autoa tosiaan ei uskalla pitää oikein yli vuotta ellei ole sitten aivan varma, että se olisi luokkaa 4-5v+ omistuksessa. Ensi vuonna kun markkinat kyllästetään hp:illä niin tuskin tarjoukset ainakaan paranee...

Mitä tästä vuoden jälkeen on velkaa? 27 vai 28k€?
 


Maahantuojan tämän päivän kirje tosin saattaa olla lievästi suolainen joillekin, autonsa jo saaneille. Tänään maahantuoja nimittäin käytännössä kertoi, että niille jotka autoa eivät ole vielä saaneet, tulevat saamaan e-2008:sta facelift-mallin.

Peugeot e-2008:n tuore versio tarjoaa 156-hevosvoimaisen voimalinjan isommalla 54-kilowattituntisella akulla, siinä missä faceliftia edellinen painos oli 136-hevosvoimainen ja 50-kilowattituntinen.

Toimintamatkaa uudella tekniikalla kerrotaan olevan nyt 406 kilometriä, kun edellisessä versiossa WLTP-toimintamatkaksi kerrottiin 336 kilometriä.
 
Vaikka onkin karvan pienempi kuin hullupösö niin on kyllä rumaa hinnan droppia.

Tätä autoa tosiaan ei uskalla pitää oikein yli vuotta ellei ole sitten aivan varma, että se olisi luokkaa 4-5v+ omistuksessa. Ensi vuonna kun markkinat kyllästetään hp:illä niin tuskin tarjoukset ainakaan paranee...

Mitä tästä vuoden jälkeen on velkaa? 27 vai 28k€?
Ei tuota ole mitään järkeä pitää yli vuotta. 249e ei todellakaan vastaa sitä arvonalenemaa. Lisäksi tämä "uusi" facelift peltivanteilla, ei varmasti ole sen parempi säilyttämään arvoaan, samat perusongelmat siinä silti on vaikka rangea hieman saatu kasvatettua. Mutta mielenkiintoista seurata sivusta (peruin omani) onko noille autoille vuoden päästä ottajaa, edes sen takaisinostosopimuksen puitteissa.
 
Ei tuota ole mitään järkeä pitää yli vuotta. 249e ei todellakaan vastaa sitä arvonalenemaa. Lisäksi tämä "uusi" facelift peltivanteilla, ei varmasti ole sen parempi säilyttämään arvoaan, samat perusongelmat siinä silti on vaikka rangea hieman saatu kasvatettua. Mutta mielenkiintoista seurata sivusta (peruin omani) onko noille autoille vuoden päästä ottajaa, edes sen takaisinostosopimuksen puitteissa.

Nämähän on maahantuojan omaisuutta ymmärtääkseni eli jokainen auto myyjä liikkeestä riippumatta menee maahantuojan riviin kun siitä joku luopuu vuoden jälkeen. Tässähän on ollut todella pitkiä viiveitä, että maahantuoja on autot lunastanut rahoitusyhtiöltä. Maksatetaan viikko tolkulla vielä vakuutuksia ja veroja asiakkaalla. Myyjä liikkeet on taas voineet ostaa näitä maahantuojalta, mutta en usko, että kauheasti houkuttelee.

Autoverkkokauppa on taas maahantuojan omistama yritys ja autoverkkokaupalla on näitä melkein uusi X vuodeksi kamppiksia. Tällänen auto kelpaa varmaan kohtalaisen hyvin kun se on paketoitu tuollaiseen parin vuoden liisariin missä joku siedettävä ~300/kk erä. Millään muotoa eivät ole saamassa näitä jollain 30k€ hinnalla ja 4-8% rahoituksella myytyä, mutta tollanen liisari diili missä kulut tiedossa voi olla monelle ihan jees.
 
Nämähän on maahantuojan omaisuutta ymmärtääkseni eli jokainen auto myyjä liikkeestä riippumatta menee maahantuojan riviin kun siitä joku luopuu vuoden jälkeen. Tässähän on ollut todella pitkiä viiveitä, että maahantuoja on autot lunastanut rahoitusyhtiöltä. Maksatetaan viikko tolkulla vielä vakuutuksia ja veroja asiakkaalla. Myyjä liikkeet on taas voineet ostaa näitä maahantuojalta, mutta en usko, että kauheasti houkuttelee.

Autoverkkokauppa on taas maahantuojan omistama yritys ja autoverkkokaupalla on näitä melkein uusi X vuodeksi kamppiksia. Tällänen auto kelpaa varmaan kohtalaisen hyvin kun se on paketoitu tuollaiseen parin vuoden liisariin missä joku siedettävä ~300/kk erä. Millään muotoa eivät ole saamassa näitä jollain 30k€ hinnalla ja 4-8% rahoituksella myytyä, mutta tollanen liisari diili missä kulut tiedossa voi olla monelle ihan jees.
Toivotaan että on maahantuoja pystyssä vielä vuoden päästä.
E: ja auto on kyllä DNB:n omaisuutta, ja takaisinostosopimus omassa tapauksessa oli myyjäliikkeen nimellä (Pörhö).
 
Toivotaan että on maahantuoja pystyssä vielä vuoden päästä.

E: ja auto on kyllä DNB:n omaisuutta, ja takaisinostosopimus omassa tapauksessa oli myyjäliikkeen nimellä (Pörhö).

Sepä sepä...

Jos näitä on nyt 1000kpl. Ja niistä puolet menee palautukseen niin siinä saa kaivaa kuvetta, että saa DNB:lle rahoituksen maksettua ja kun se on ollut muutenkin tappiollinen rahoitus... Aivan varmasti rahoitusythiö ei ole tuota korko eroa maksanut kun maahantuoja istunut tilausten päällä ja pelannut aikaa. Toki maahantuojalla on leveät hartiat, mutta ottaako George setä railakkaat tappiot Suomesta vai päästä firman nurin ja uutta pystyyn ennemmin? Mistä näistä tietää...

e: Ostaisin kyllä joskus jos tulisi kirja tästä keissistä :D. Kuinka pienellä vaivalla tehty aika isot tappiot. Tyyliin jäänyt rivi sähköpostista pois missä kerrotaan paljonko näitä autoja kamppiksessa on sekä maahantuojan antiikkiset ATK setit mihin ei voi reaali ajassa syöttää myytyjä autoja vaan luetaan iltapäivälehdistä, että ei helvetti ei saatana nyt kamppis kiinni :D

e2: Otetaas toi editti lainaukseen kanssa. Niinhän nää osto sopparitkin on myyjäliikkeiden kanssa, mutta myyjät oli/on 100% maahantuojan talutusnuorassa. Ja mitä face ketkuja seurannut niin tosiaan nämä autot kiertää maahantuojalle mikä on yksi syy miksi ne roikkuu jopa kuukauden vielä edellisen omistajan nimissä. Yksikään myyjä ei ole pakotettu ottamaan niitä sataa myytyä ja vuoden päästä palautettu hp:tä listoilleen. Eihän siinä olisi mitään järkeäkään... Kamppis polkaistiin aluille maahantuoja ja stockman kuviolla. Kumpikaan noista vaan ei myy autoja yksityishenkilöille niin myyjäliikkeet on sitten siinä sopimuskumppanina joka välissä. Varmaan aiheuttanut lievästi vitutusta ja tästä tuskin on jäänyt mitään lihavia siivuja firmoille vs. paskamyrskyt. Maahantuoja on tässä tapauksessa vaan niin iso, että siinä ei varmaan hirveästi vaan ulista sinne suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuota ole mitään järkeä pitää yli vuotta. 249e ei todellakaan vastaa sitä arvonalenemaa. Lisäksi tämä "uusi" facelift peltivanteilla, ei varmasti ole sen parempi säilyttämään arvoaan, samat perusongelmat siinä silti on vaikka rangea hieman saatu kasvatettua. Mutta mielenkiintoista seurata sivusta (peruin omani) onko noille autoille vuoden päästä ottajaa, edes sen takaisinostosopimuksen puitteissa.
Jaa miksi ei? Itse ajatellut 4-5 vuotta pitää ainakin. Halpaa ajoa on. Kai tästä jotain saa 5v ja 100tkm+ ajettuna kuitenkin? Arvonalenema tasaantuu varmasti ekan vuoden-kahden jälkeen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 918
Viestejä
4 413 370
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom