Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Paljonko tuossa 2021 vuotisessa on kilometrejä?

Omassa vasta 21tkm ja vielä onneksi vailla ongelmia.

Nyt tulee 80 000. Ilmastointi hajosi kun oli 50 000 mittarissa. Laturi siinä 55 000 - 75 000. Katkoi aluksi lataussessioita harvakseltaan. Jo uutena epäonnistui 1/30 latauksesta. Vika on pahentunut asteittain. Lopulta katkesi 1/5 ja jätti tielle kun 12V akku ei latautunut ajossa.

Ennen 5/2022 valmistetuissa autoissa hajoaa kaikissa laturi ja ilmastointi. Kysymys on vain, että milloin? Yleensä ensimmäisen 100t km aikana.
 
Viimeksi muokattu:
2021 e-208:siin vaihdettu nyt 10 000 euron edestä osia parissa kuukaudessa. Ilmastointi hajosi, koko latausjärjestelmä hajosi, kojetaulun näyttö hajosi, peruutuskamera hajosi, jarrut laahaa, ohjelmisto bugaa, auto jättää tielle, ei lataudu, akku ylikuumenee ja kaikkea muuta kivaa.

Toki merkittävä osa näistä on mennyt tehtaan myöntämiin jatkotakuisiin. Omaa rahaa mennyt tähän mennessä 3000€ kankkulan kaivoon.

Seuraavaksi hajoaa todennäköisesti akku ja moottori. Osalla on menossa jo kolmas latausjärjestelmä, että se siitä luotettavuudesta.
Noissa kalliimmissa vikaantumisissa kannattaa aina pohtia, onko kyse kuluvista osista vai ei. Jos ei, niin sitten uuden auton 1. ostajalla turvana virhevastuu, joka ainakin alle 100 tkm ajetussa autossa tarkoittaa sitä, että artisti ei maksa!
 
Noissa kalliimmissa vikaantumisissa kannattaa aina pohtia, onko kyse kuluvista osista vai ei. Jos ei, niin sitten uuden auton 1. ostajalla turvana virhevastuu, joka ainakin alle 100 tkm ajetussa autossa tarkoittaa sitä, että artisti ei maksa!
Onneksi virhevastuu löytyy myös käytetystäkin jos ostaa liikkeestä.
 
Noissa kalliimmissa vikaantumisissa kannattaa aina pohtia, onko kyse kuluvista osista vai ei. Jos ei, niin sitten uuden auton 1. ostajalla turvana virhevastuu, joka ainakin alle 100 tkm ajetussa autossa tarkoittaa sitä, että artisti ei maksa!

Auto ostettiin autoliike Niiosta, joka menikin jo konkurssiin. Peugeot on korvannut näistä ne kalleimmat, joten tähän on tyytyminen. Valoa on silti tunnelin päässä, koska jokainen tähän vaihdettu osa on ollut jo päivitetty 2. versio kyseisestä osasta. Yksikään vaihdettu osa ei ole hajonnut tai jatkanut reistailuaan.

Melkoisia raakileita on tehdas ulos puskenut 2020 - 05/2022 välillä. Kaikki näistä hajonneista/reistailevista osista on olleet viallisia jo uutena. Vikakoodihistoria ulottuu ihan ensi kilometreille asti.

Ajattelin vaihtaa Teslaan tai MG:hen tämän siitä huolimatta, vaikka nyt loppuaika menisikin ilman vikoja.
 
Melkoisia raakileita on tehdas ulos puskenut 2020 - 05/2022 välillä. Kaikki näistä hajonneista/reistailevista osista on olleet viallisia jo uutena. Vikakoodihistoria ulottuu ihan ensi kilometreille asti.

Ajattelin vaihtaa Teslaan tai MG:hen tämän siitä huolimatta, vaikka nyt loppuaika menisikin ilman
8/2023 pitäisi siis olla gen2 osilla. Esim laturi kokonaan eri merkkiäkin.
 
8/2023 pitäisi siis olla gen2 osilla. Esim laturi kokonaan eri merkkiäkin.

Hyvin pitkälti kyllä. Siinäkin on tosin vielä kompastuskivenä peruutuskamera ja näyttö. Muuten on päivitettyä rautaa alla. Nuo ovat kuitenkin pieniä murheita.
 
Myyjä on Huutokaupat.com, millaisessa maineessa se on käytettyjen autojen kaupassa.

Auton ilmeisesti tuonut maahan Sähköautotukku.

ilmeisesti näin se näkyy kun yksityismyyjän ilmoitus (tai tavara on palautettu) huutokaupat.com:ssa?
 
Kyllä se on ihan normaali huutokauppa. Auto on sähköautotukulla, kaupankäynti vain tapahtuu huutokaupan kautta.

Jos se olisi yksityinen, niin siinä lukee yksityinen. Jos se on päätynyt huutokaupalle, niin siinä lukee ilmoittajana huutokaupat.com ja vikalista alla.

Kurkatkaa vaikka pari muuta ilmoitusta, ihan samalla tavalla kirjailtu.
 
Kyllä se on ihan normaali huutokauppa. Auto on sähköautotukulla, kaupankäynti vain tapahtuu huutokaupan kautta.

Jos se olisi yksityinen, niin siinä lukee yksityinen. Jos se on päätynyt huutokaupalle, niin siinä lukee ilmoittajana huutokaupat.com ja vikalista alla.

Kurkatkaa vaikka pari muuta ilmoitusta, ihan samalla tavalla kirjailtu.
Tämä lähti minun kysymyksestä, millaisessa maineessa Huutokaupa.com ja siis alla lainattuun viitaan.

Peugeot e-2008 Active Pack, 2022, Lohja | Huutokaupat.com
Tämän kohteen myyjä on Huutokaupat.com. Sähköautotukku antaa Huutokaupat.comin puolesta kohteesta lisätietoja ja vastaa kohteen luovutuksesta.

Eli maahantuoja ilmeisesti Säköautotukku.
Myyjä Huutokaupat.com , ja se siis pohdinnassa jos yksilön kanssa tulee ongelmia, niin sopimus/asiakassuhde Huutokapat.com kanssa, minne normaali lokiikalla reklamaatiot, virhevastuu jne.
Jos yhtiön tapa on toimia niin että se ei noihin tartu lainkaan, vaan sysään myyntiin tarjonneelle, tässä tapauksessa Sähköautotukulle. Jos näin, niin siitä jatkokysymys valmiiksi, miten Huutokaupat.com myyjän maineelta silloin jos se edeltävä porras ei ota vastuuta, esim vararikossa. Entiä silloin jos edellinen porras vai pyristelee, mutta vielä pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi tarjous tuli ja vasarahinta 18950 €

Screenshot_20240922_201213_Chrome.jpg
 
Tuli hommattua vm.2023 "hullu pösö" kuukausi maksulla. Ihan näppärä auto, ei liian "hifi" todellakaan. On vähän hassua kun ei ole edessä parkkitutkia (saiko edes rahalla silloin kun hullut päivät oli). Kameraa ei myöskään ole, mutta sen ymmärrän miksi joku jättänyt ottamatta. Autossa piti olla nastarenkaat, mutta tulikin kitkoilla. Vähän askarruttaa kitkat, kun pihatie on jyrkkä... Toki painoahan autossa on, mutta silti.

Jos joku haluaa vaihtaa pösön nastarenkaat kitkoihin, niin laita yv. Kitkat on käytännössä aivan uudet, joten nastojenkin pitäisi olla hyvät.
 
On vähän hassua kun ei ole edessä parkkitutkia (saiko edes rahalla silloin kun hullut päivät oli).
Ei saanut.

Ja peruutuskamera on ehkä paskin mitä on missään autossa nähty viimeiseen 20v aikana, suoranainen rikos ihmisyyttä vastaan. Pimeällä täysin hyödytön kapistus, en tajua miten on mahdollista saada edes noin surkeaa kameraa hankittua.
 
Iltalehdessä sähkiksien myyntitilastoja ja näytti e2008 olevan ihan positiivisessa mielessä kärkisijoilla. Syyskuussa myyty 87kpl 29880€ mediaanihinnalla. Keskimäärin 12 päivän myyntiajalla irtosi listalta sijoitus 6.

 
Iltalehdessä sähkiksien myyntitilastoja ja näytti e2008 olevan ihan positiivisessa mielessä kärkisijoilla. Syyskuussa myyty 87kpl 29880€ mediaanihinnalla. Keskimäärin 12 päivän myyntiajalla irtosi listalta sijoitus 6.

Enemmänkin olisi varmaan myyty, mutta loppuivat :) Ilmeisesti juuri niitä HP Pösöjä.
 
Iltalehdessä sähkiksien myyntitilastoja ja näytti e2008 olevan ihan positiivisessa mielessä kärkisijoilla. Syyskuussa myyty 87kpl 29880€ mediaanihinnalla. Keskimäärin 12 päivän myyntiajalla irtosi listalta sijoitus 6.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/d753ade4-63ec-49a6-92fb-f4959e5cf337
Ei sanottu, mutta ilmeisesti kyse käytettyjen kaupasta.
Sen uskon että auton kiinnostavuudella on merkitystä, jos paljon tarjontaa ja kaupaksi käy, niin ei ihan hylkiö.
Mutta väittäisi että hinnoitelulla on iso merkitys, mukaanlukien millaisia vaihtotarjouksia väännetään.

Tosin, onko hinnat liianhalpoja jos viedään ns käsistä.
 
Ei sanottu, mutta ilmeisesti kyse käytettyjen kaupasta.
Sen uskon että auton kiinnostavuudella on merkitystä, jos paljon tarjontaa ja kaupaksi käy, niin ei ihan hylkiö.
Mutta väittäisi että hinnoitelulla on iso merkitys, mukaanlukien millaisia vaihtotarjouksia väännetään.

Tosin, onko hinnat liianhalpoja jos viedään ns käsistä.
Olikohan hinta 279€/kk? Korko ja kulut 0%.
 
Tuli vaihdettua talvirenkaat ja nyt autossa palaa rengaspaineen varoitusvalo? Luulin että uusissa autoissa pitäisi olla anturit, vai onko auton ensimmäinen ostaja jättänyt säästösyistä anturit laittamatta vanteisiin?
 
Perus bensasitikassa (C3) asetuksista pitää valita paineiden nollaus renkaiden vaihdon jälkeen että laite tietää mikä on hyväksyttävä paine. Sähkökulkineen osalta asiasta en toki tiedä mutta itse katselisin auton asetuksista löytyykö jotain sopivaa.
 
Tuli vaihdettua talvirenkaat ja nyt autossa palaa rengaspaineen varoitusvalo? Luulin että uusissa autoissa pitäisi olla anturit, vai onko auton ensimmäinen ostaja jättänyt säästösyistä anturit laittamatta vanteisiin?
Riippuen autosta voi joutua resetoimaan tai asettamaan sen nykyisen paineen normipaineeksi. Yleensä kannattaa tällaisissa asioissa ensiksi katsoa sieltä auton manuaalista.
 
Onko täällä tarjottu kolmatta vuotta jollekkin vai joko tästä kahden vuoden jälkeen pääsee eroon? En muista ihan tarkkaan koska ekat hp:t toimitettiin.

15-16k voisin maksaa pari vuotta vanhasta mutta tuskin tuollaisia tarjoavat.
 
Tuli vaihdettua talvirenkaat ja nyt autossa palaa rengaspaineen varoitusvalo? Luulin että uusissa autoissa pitäisi olla anturit, vai onko auton ensimmäinen ostaja jättänyt säästösyistä anturit laittamatta vanteisiin?
Sieltä auton asetuksista käyt nollaamassa rengaspaine asetuksen. Tosin ensin kannattaa ne paineet tarkistaa.
 
Onko täällä tarjottu kolmatta vuotta jollekkin vai joko tästä kahden vuoden jälkeen pääsee eroon? En muista ihan tarkkaan koska ekat hp:t toimitettiin.

15-16k voisin maksaa pari vuotta vanhasta mutta tuskin tuollaisia tarjoavat.

Saksassa alkavat tuosta hintaraamista, mutta ne on 2020/2021 käyttöönotettuja ja siellä on pienempi ALV kuin Suomessa. Eli tuskin tosiaan noin halvalla saa täällä.

www.mobile.de
 
TM:ssä oli juttu e3008:sta ja siinä sanottiin että autossa on rauta akun esilämmitystä varten mutta softa vasta tuloillaan.

e2008 ei taida olla yhtä onnellisessa asemassa eli sieltä puuttunee myös rautakin? Toki käsittääkseni lämmitys tapahtuu vastuksilla joka tapauksessa enkä tiedä mitä rautaa oikeasti tarvitaan mutta ilmeisesti ei koskaan tule e2008:iin tämä mahdollisuus?
 
Tuli vaihdettua talvirenkaat ja nyt autossa palaa rengaspaineen varoitusvalo? Luulin että uusissa autoissa pitäisi olla anturit, vai onko auton ensimmäinen ostaja jättänyt säästösyistä anturit laittamatta vanteisiin?
Ei ole antureita ollenkaan. Ei siis kesärenkaissakaan. Eli nollaat valon sieltä jostain asetuksista.
 
Riippuen autosta voi joutua resetoimaan tai asettamaan sen nykyisen paineen normipaineeksi. Yleensä kannattaa tällaisissa asioissa ensiksi katsoa sieltä auton manuaalista.
Nollattu asetuksista, mutta varoitus tulee heti takaisin. Toki tämän manuaalista olin jo lukenut.
 
Nollattu asetuksista, mutta varoitus tulee heti takaisin. Toki tämän manuaalista olin jo lukenut.
Minusta se voi joskus herjata paineista ja täytyy nollata uudestaan. Vaikka ne paineet olisikin kaikissa renkaissa samat.
 
TM:ssä oli juttu e3008:sta ja siinä sanottiin että autossa on rauta akun esilämmitystä varten mutta softa vasta tuloillaan.

e2008 ei taida olla yhtä onnellisessa asemassa eli sieltä puuttunee myös rautakin? Toki käsittääkseni lämmitys tapahtuu vastuksilla joka tapauksessa enkä tiedä mitä rautaa oikeasti tarvitaan mutta ilmeisesti ei koskaan tule e2008:iin tämä mahdollisuus?
Ei tule.
 
Ei ole antureita ollenkaan. Ei siis kesärenkaissakaan. Eli nollaat valon sieltä jostain asetuksista.
Mulla kyllä herjasi samalla kun vaihdoin renkaat eli kai siellä jotkut anturit on? Piti nollata kahdesti kun ei ekalla kerralla uskonut.

Itsellä ei-FL, FL:ssä taisi olla ne peltivanteet joissa ehkä sitten säästetty..
 
Mulla kyllä herjasi samalla kun vaihdoin renkaat eli kai siellä jotkut anturit on? Piti nollata kahdesti kun ei ekalla kerralla uskonut.

Itsellä ei-FL, FL:ssä taisi olla ne peltivanteet joissa ehkä sitten säästetty..
Mulla myös 2023 malli. FL mallista en ole ainakaan täysin varma?

Ei ole tosiaan antureita. Mutta auto kyllä jostain pyörimisnopeudesta huomaa, että eri renkaat tai vähän eri rengaspaineet, kun renkaat on vaihdettu. Ja siksi täytyy autosta nollata se asetus.
 
Yleensä pitää myös ajaa jonkun matkaa että nollaantuu, eli ei välttämättä toimi jos nollaa renkaita vaihtaessa ja jättää auton parkkiin.
 
25tkm on seuraava huolto, siitä eteenpäin 2v/25tkm (kumpi tulee ensin)
1/2023 pösö näyttää että seuraava huolto olisi 20tkm kohdalla, mutta sovellus kertoo tuon 25tkm. Autoon on tehty 12tkm "huolto" .

Eli uskallan ohittaa auton ilmoituksen ja viedä tammikuussa huoltoon jos ei 25tkm tule täyteen?
 
1/2023 pösö näyttää että seuraava huolto olisi 20tkm kohdalla, mutta sovellus kertoo tuon 25tkm. Autoon on tehty 12tkm "huolto" .

Eli uskallan ohittaa auton ilmoituksen ja viedä tammikuussa huoltoon jos ei 25tkm tule täyteen?

Täällä 8/2023. Noin 13tkm kohdalla eka huolto, joka meni harmillisesti vähäsen yli siis. Seuraava huolto tuossa olisi ajokilometreissä 25000km.

Eli joo. 25tkm pitäisi olla oikea huollon ajankohta.
 
Käytin FL:n juuri huollossa ja tämän jälkeen toisen avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta --> "rauta-avaimella" auton sisään, auto käyntiin ja tämän jälkeen alkoi lukotkin taas aukeamaan kaukosäädöllä.

Olivat myös jättäneet ajotietokoneen kieleksi ranskan, mutta se oli onneksi helppo vaihtaa.

Johtunevat softapäivityksistä, mutta oishan nuokin asiat voitu hoitaa tai mainita.
 
Käytin FL:n juuri huollossa ja tämän jälkeen toisen avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta --> "rauta-avaimella" auton sisään, auto käyntiin ja tämän jälkeen alkoi lukotkin taas aukeamaan kaukosäädöllä.

Olivat myös jättäneet ajotietokoneen kieleksi ranskan, mutta se oli onneksi helppo vaihtaa.

Johtunevat softapäivityksistä, mutta oishan nuokin asiat voitu hoitaa tai mainita.
Lupaavaa, äsken koko matkan mittaristossa luki "Parking brake released" ja mitään muuta ei saanut näkyviin.
Ensimmäinen vuosi meni kyllä tällä saralla hyvin, enkä muista mitään bugeja tai muitakaan häiriöitä.
 
Hankittiin 01/23 valmistettu Peugeot kahdeksi vuodeksi yksittisleasingilla. Olin siinä luulossa, että sähköautoissa/tässä olisi huollot harvemmin kuin polttomoottori autoissa.

Eli tähän tehty "ensi huolto" 12tkm 24.10.2023 ja huoltolapussa on seuraava huolto 24.10.2024 eli vuosi vaan väliä. Luulin että huoltoväli olisi 2.v/25tkm, joka olisi minulla 01/25. Autolla ajettu 19 200km tällä hetkellä.

Katsoin tulevan huollon hintaa ja siinä oli raitisilma suodattimen vaihto 80€! . Voiskohan sen jättää pois ja vaihtaa itse, kun kyseessä leasing? Toki muuten teettäisi määräaikaishuollon merkkiliikkeessä .

*Muoks. -3 kelillä range tippuu huolestuttavan paljon. Ei tällä kovalla pakkasella pitkälle taida päästä. Meille tuli lyhyeen ajoon, niin ei sinänsä väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Iltalehdessä sähkiksien myyntitilastoja ja näytti e2008 olevan ihan positiivisessa mielessä kärkisijoilla. Syyskuussa myyty 87kpl 29880€ mediaanihinnalla. Keskimäärin 12 päivän myyntiajalla irtosi listalta sijoitus 6.

Olisiko tässä kyse tilastoharhasta. Näitä 2008 tulee/tullut nyt hullujen päivien palautuksena paljon ja sitten myyvät eteenpäin melkeinuusi-vuodeksi diilillä, joka on rahoitus 279e/kk ja takaisinostosopparilla joka jäljellä olevan lainan suuruinen. Nuo eivät siis ole omalla rahalla itselle ostettavia vaan varmaan 99% palauttaa kahden vuoden päästä liikkeeseen. Eli ovat nykypäivän "leasingeja", joka merkkautunee myydyksi autoksi.
 
Hankittiin 01/23 valmistettu Peugeot kahdeksi vuodeksi yksittisleasingilla. Olin siinä luulossa, että sähköautoissa/tässä olisi huollot harvemmin kuin polttomoottori autoissa.

Eli tähän tehty "ensi huolto" 12tkm 24.10.2023 ja huoltolapussa on seuraava huolto 24.10.2024 eli vuosi vaan väliä. Luulin että huoltoväli olisi 2.v/25tkm, joka olisi minulla 01/25. Autolla ajettu 19 200km tällä hetkellä.

Katsoin tulevan huollon hintaa ja siinä oli raitisilma suodattimen vaihto 80€! . Voiskohan sen jättää pois ja vaihtaa itse, kun kyseessä leasing? Toki muuten teettäisi määräaikaishuollon merkkiliikkeessä .

*Muoks. -3 kelillä range tippuu huolestuttavan paljon. Ei tällä kovalla pakkasella pitkälle taida päästä. Meille tuli lyhyeen ajoon, niin ei sinänsä väliä.
Huoltoväli on 2v/25tkm, mutta ensimmäisenä vuotena on tuo ylimääräinen "välihuolto", jossa suurinpiirtein täytetään pissapojan säiliö. Sinulla tulee tuo 25tkm seuraavaksi ja sen jälkeen seuraava huolto on 50tkm/2v, raitisilmansuodattimesta en osaa sanoa, jos pitäisi veikata niin oman suodattimen voit ehkä viedä, mutta vaihto pitää tehdä huollon yhteydessä.
 
Huoltoväli on 2v/25tkm, mutta ensimmäisenä vuotena on tuo ylimääräinen "välihuolto", jossa suurinpiirtein täytetään pissapojan säiliö. Sinulla tulee tuo 25tkm seuraavaksi ja sen jälkeen seuraava huolto on 50tkm/2v, raitisilmansuodattimesta en osaa sanoa, jos pitäisi veikata niin oman suodattimen voit ehkä viedä, mutta vaihto pitää tehdä huollon yhteydessä.

Voiko nämä huollot tehdä nykyään muualla kuin marmorilla ilman että tehdastakuu ja mahdollinen lisätakuu raukeavat?
 
Onko kellään range vielä pudonnut uudesta? Paljonko ajettuna, kiinnostaa miten akku kestää, meillä nyt eka vuosi takana ja alle 20t km ajettu, ilmat kylmeni ja nyt FL mallilla näyttää alle 400km täydellä latauksella.
 
Ok, itsellä on otettu pitkällä rahoituksella eli ei tartte tosta huolehtia, takuun osalta olisi kiva kuulla.
Eepee autotalolla selvittivät, että saa huoltaa muuallakin, mutta täytyy olla valtuutettu huolto. Eli vaikkapa Automega huoltamolla saisi myös huoltaa.

Että takuu olisi voimassa, niin huolto ei saa myöhästyä. Mutta se mahtaa olla kaikilla sama, että ei saa huoltoja venyttää ainakaan liikaa.
 
Huoltoväli on 2v/25tkm, mutta ensimmäisenä vuotena on tuo ylimääräinen "välihuolto", jossa suurinpiirtein täytetään pissapojan säiliö. Sinulla tulee tuo 25tkm seuraavaksi ja sen jälkeen seuraava huolto on 50tkm/2v, raitisilmansuodattimesta en osaa sanoa, jos pitäisi veikata niin oman suodattimen voit ehkä viedä, mutta vaihto pitää tehdä huollon yhteydessä.
Yllättävän vaihtelevia vastauksia tuli korjaamoilta. Pari väitti että 12kk välein, niinkuin lukee auton huoltolapussa (kuva). 12tkm huolto oli tehty 24.10.23 No, onneksi pari valtuutettua vastasi, että 25tkm/24kk ja eikun kovaa ajoa sinne asti.

Screenshot_20241115-175926.png
 
Onko täällä tarjottu kolmatta vuotta jollekkin vai joko tästä kahden vuoden jälkeen pääsee eroon? En muista ihan tarkkaan koska ekat hp:t toimitettiin.

15-16k voisin maksaa pari vuotta vanhasta mutta tuskin tuollaisia tarjoavat.

Itsellä ihan sama murhe. Voisin vaihtaa mieluusti johonkin toiseen, mutta jos jatkavat vielä kolmannen vuoden niin on aika no brainer pitää sekin pois.

Joku Kia ev3 tai rellun senic käytettynä 2026 kelpaisi. 2025 nuo maksaa vielä varmaan mukavasti enemmän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 173
Viestejä
4 531 086
Jäsenet
74 771
Uusin jäsen
Salaliittoteoreetikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom