Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Teslan oppirahat ovat menneet myyjille perille ja keskimäärin varmaan autoliikkeen talouspuoli ymmärtää sähköautojen eroista yhtä paljon kuin koivuhalko. Autovex yms. tarjoukset ihan paskaa ja keskustellessa "täytyy olla marginaalia kun hinnat heiluu..." ja nettiautosta lähtee puolessa päivässä yksityiselle autoliikkeen paras tarjous + 2 k€ (Mii). Sinällään uusi pösö ei kyllä ole rahojaan arvostavan henkilön ostos, edelleen tuntuu pätevän, että vähän käytetty ranskis tarjoaa parhaan vastineen rahoille. Vähän käytetyt allure-versiot näytti olevan jo aika mukavissa hinnoissa ja varustelu niissä on merkittävästi parempi kuin näissä hullu-pösöissä. En sitten tiedä miten kävis, jos joku pitäisi autoa sen 12 kk, jättäis lunastamatta ja seuraavana päivänä ostais selvästi halvemmalla omansa takaisin liikkeeltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Auton peruutus kun auton suomessa maksaa kaiketi 1150-1500€ kysyin tätä. Kyllästyttää tämä pösö show. Auto olisi Porissa mutta kun uupuu se pikkulaturi.

Edit. Kotona on seinässä 11kw laturi mutta välillä saisi töissä ladattua sillä pienellä.
Laitahan tietoa sitten, mitä mieltä ovat perumisesta. Pienessä harkinnassa itselläkin, vaikka auto on jo tehty ja jossain päin maailmaa. Tällä hetkellä sitikka alla ja pösö ei halvasta korosta huolimatta enää juuri kiinnosta. Normaalistihan peruminen tosiaan maksaa ja ovat hyvin nihkeitä sen suhteen, mutta miten jos auto on vuoden myöhässä soppariin kirjatusta...
Auto tulee viikon päästä, mutta suko tilapäislaturia tai hyvitystä siitä ei ole tulossa. Ei siis onnistu tilauksen peruutus viime metreillä.

Omassa tilauksessa ei ollut merkattu koko toimituspäivää sopimukseen. Mutta suullisesti auton piti tulla (noin) vuosi sitten.

Teslan oppirahat ovat menneet myyjille perille ja keskimäärin varmaan autoliikkeen talouspuoli ymmärtää sähköautojen eroista yhtä paljon kuin koivuhalko. Autovex yms. tarjoukset ihan paskaa ja keskustellessa "täytyy olla marginaalia kun hinnat heiluu..." ja nettiautosta lähtee puolessa päivässä yksityiselle autoliikkeen paras tarjous + 2 k€ (Mii). Sinällään uusi pösö ei kyllä ole rahojaan arvostavan henkilön ostos, edelleen tuntuu pätevän, että vähän käytetty ranskis tarjoaa parhaan vastineen rahoille. Vähän käytetyt allure-versiot näytti olevan jo aika mukavissa hinnoissa ja varustelu niissä on merkittävästi parempi kuin näissä hullu-pösöissä. En sitten tiedä miten kävis, jos joku pitäisi autoa sen 12 kk, jättäis lunastamatta ja seuraavana päivänä ostais selvästi halvemmalla omansa takaisin liikkeeltä.
Allure-versiossa on tosiaan digimittaristo. Lisäksi ainakin lisävarusteena siihen saisi adaptiivisen vakionopeudensäätimen.

Kyllä minusta rahat pysyy "turvassa" maksamalla 249kk ja vuoden jälkeen palautus. Ei taida saada mitään uutta sähkistä samaan rahahaan (enää).

Toisaalta sitten autolaina 1% korolla on niin halpa, että voi miettiä pitempääkin käyttöä. Eikä tällöin tarvitse välittää 15tkm vuosi ajomäärästä.

Totta joo Ranskishan tuo edelleen on, eli hinnat? Nythän hyvitykset autoista on erittäin huonoja (20k?), Mutta vuoden ajetut mielestäni aika ok hinnoissa. Pienempi e-208 hieman vielä halvempi tietenkin.

Ihan kyllä samaa mieltä kommenteistasi. Paitsi että itsellä ei ole Autovexistä kokemusta. Nyt kun on 600€ Saab alla, niin laitan sen jossain vaiheessa vaan nettiautoon, niin saa pihaa tyhjättyä :)
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 477
Autovexiä ja Baanaa tuli tuossa kokeiltua pari vuotta vanhan auton kanssa ja ekasta liikkeestä mihin soitin sain vajaa pari tonnia parhaimman autovex/baana tarjouksen päälle.

Yksi mitä jäin HP pösössä kaipaamaan niin peruutuskamera. Tuotahan saa varaosana ja asennusohjeet löytyy ilmeisesti sieltä maksullisesta palvelusta. Ainoa vaan et se aktivointi pitäisi jollain huoltosoftalla päästä tekemään? Pitäsköhän laittaa työn alle sen lisääminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Itse tilasin ilman varusteita, mutta sitten lisäsin tilaukseen vielä peruutuskameran. Saa nähdä ovatko muistaneet päivittää, että kamera varmasti löytyy.

WY38 peruutuskamera +300€.

Lisäksi ikkunoiden tummennus eri liikkeessä olisi 160€ luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Kyllä minusta rahat pysyy "turvassa" maksamalla 249kk ja vuoden jälkeen palautus. Ei taida saada mitään uutta sähkistä samaan rahahaan (enää).
Niin, jos sen auton vuoden tarkoituksella vaan pitää. Tässä ymmärtääkseni pohdittiin lunastus ja samantien myyntiin -ratkaisua, joka nopeasti myyntikampanjan jälkeen toimitetussa autossa olisi luonut mahdollisuuden tienata helpot muutamat tonnit. Nyt tilanne aikalailla eri, hyvä kun voi katsoa käyvän hintaisen auton saavansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 481
Perjantaina oman biilin luovutus. Tulee sitten 4 päivää myöhässä mitä alunperin sovittu :beye:. Peruutuskamerasta nyt pitää köyhtyä sen 300€ vaikka sen vuoden päästä luovuttaisi pois.

En sitten tiedä miten kävis, jos joku pitäisi autoa sen 12 kk, jättäis lunastamatta ja seuraavana päivänä ostais selvästi halvemmalla omansa takaisin liikkeeltä.
Ei kai tuossa muuten mitään, mutta se halpa rahoitus menee ja tällöin saa pistää tonnin pari hintaa ainakin lisää kalliimmasta rahoituksesta. Ja vaikka olisi käteistä niin ihan normi säästötilillä saa nyt 3% korkoja niin käteisen sitominen autoon ei ole niin järkevää imho.

Mutta joo nää on näitä mitä pitää pohtia 12kk päästä. Onhan tässä muutakin sellasta kyssäriä ainakin omalla kohdalla kuten koukku, range ja tilat. Tähän asti ollut vaan isoja farkkuja vetokoukulla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 206
Autovexiä ja Baanaa tuli tuossa kokeiltua pari vuotta vanhan auton kanssa ja ekasta liikkeestä mihin soitin sain vajaa pari tonnia parhaimman autovex/baana tarjouksen päälle.
Autojen ostoa aletaan aina mainostamaan talouden laskukaudella, kun porukka on pakotettu myymään autojaan. Noiden liikelogiikka perustuu siihen että autoja saadaan ostettua selkeästi alle markkinahinnan jolla pääsee tekemään isoja pikavoittoja.

Autokaupat ovat aina ostaneet autoja käteisellä oman tarpeensa perusteella myyntiin, ja tuollaisessa tapauksessa se hinta määräytyy hyvin pitkälti sen normaalin kysynnän mukaan.

Jos nyt kuitenkin ottaa tuon hullaripösön sillä mielellä että myy sen heti, niin se pitää myydä itse, ja lähes uuden auton myyminen yksityishenkilönä ei ole helppoa, eikä sillä juurikaan voittoa saa tehtyä. Vuosi sitten kysyntä oli niin kovaa että tuolla teki voittoa, ei enää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Perjantaina oman biilin luovutus. Tulee sitten 4 päivää myöhässä mitä alunperin sovittu :beye:. Peruutuskamerasta nyt pitää köyhtyä sen 300€ vaikka sen vuoden päästä luovuttaisi pois.



Ei kai tuossa muuten mitään, mutta se halpa rahoitus menee ja tällöin saa pistää tonnin pari hintaa ainakin lisää kalliimmasta rahoituksesta. Ja vaikka olisi käteistä niin ihan normi säästötilillä saa nyt 3% korkoja niin käteisen sitominen autoon ei ole niin järkevää imho.

Mutta joo nää on näitä mitä pitää pohtia 12kk päästä. Onhan tässä muutakin sellasta kyssäriä ainakin omalla kohdalla kuten koukku, range ja tilat. Tähän asti ollut vaan isoja farkkuja vetokoukulla.
Ajomatkan riittävyys Pösössä vähän mietityttää. Täytyy sitten tottua lataamaan autoa matkallakin tarvittaessa. Edellinen sähkis oli Nissan Leaf 40kWh, eikä pösön ajomatka merkittävästi poikkea Leafista. Tilat riittää. Täytyy vielä miettiä tuo vetokoukku asia. Jos vaikka antaisin vanhan auton isälle käyttöön, koska Saabista löytyy myös koukku.

300€ tosiaan menee hukkaan peruutuskamerasta. Samoin muu kuin oranssi väri menee myös hukkaan. Itse mietin ainakin mustaa ja harmaata vaihtoehtoina. Ei varmaan saisi tummentaa edes ikkunoita? Eli pitääkin kysyä myyjältä, että miten tehdään tummennuksen kanssa.


Selvää tosiaan, että auton lunastus itselle ei ole järkevää. Eli fiksuinta on jatkaa lainan maksamista samaan tapaan vuoden jälkeenkin. 3% korko on tosiaan ihan yleinen ja paras olisi tuo:

"Ilman määräaikaisuutta. TF bank säästötilille talletetuille varoille maksetaan 3,50 % talletuskorkoa, joka on yksi markkinoiden korkeimmista. Säästötilille talletetut varat ovat suojattu 100 000 euroon asti, eikä tilillä ole minimitalletusta."

Autojen ostoa aletaan aina mainostamaan talouden laskukaudella, kun porukka on pakotettu myymään autojaan. Noiden liikelogiikka perustuu siihen että autoja saadaan ostettua selkeästi alle markkinahinnan jolla pääsee tekemään isoja pikavoittoja.

Autokaupat ovat aina ostaneet autoja käteisellä oman tarpeensa perusteella myyntiin, ja tuollaisessa tapauksessa se hinta määräytyy hyvin pitkälti sen normaalin kysynnän mukaan.

Jos nyt kuitenkin ottaa tuon hullaripösön sillä mielellä että myy sen heti, niin se pitää myydä itse, ja lähes uuden auton myyminen yksityishenkilönä ei ole helppoa, eikä sillä juurikaan voittoa saa tehtyä. Vuosi sitten kysyntä oli niin kovaa että tuolla teki voittoa, ei enää.
Ainakin Tesla onneksi saa valmistettua paljon autoja. Näkyy sitten myös muiden autojen hinnoissa positiivisesti. Juuri uutisoitiin myös, että Nissan laski hieman kalliimman sähköautonsa hintoja.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
367
Ei kai tuossa muuten mitään, mutta se halpa rahoitus menee ja tällöin saa pistää tonnin pari hintaa ainakin lisää kalliimmasta rahoituksesta. Ja vaikka olisi käteistä niin ihan normi säästötilillä saa nyt 3% korkoja niin käteisen sitominen autoon ei ole niin järkevää imho.

Mutta joo nää on näitä mitä pitää pohtia 12kk päästä. Onhan tässä muutakin sellasta kyssäriä ainakin omalla kohdalla kuten koukku, range ja tilat. Tähän asti ollut vaan isoja farkkuja vetokoukulla.
Ihan samaa haarukoin, mutta ei taida kannattaa. Vetelin vähän mutkia suoraksi enkä alkanut hieromaan tarkalleen korkojen osuutta ensimmäisen vuoden aikana, mutta kuitenkin noilla rahoituslaskureilla äkkiä demoaa miten homma hehtaarilleen menisi. Eli orggisdiili,

Rahoitettava osuus 29730,00e, korko 1,0% & käsittelymaksu 9,00e/kk
72kk rahoitus, jossa viimeinen erä 14030,00e
Maksuerä 248,80e

Ensimmäisen vuoden aikana annuiteettina korkojen osuus lienee noin 24e/kk. Eli vuodessa korkojen osuus käsittelykuluineen on noin 400e. Loppuosa vuoden noin 3000e maksettavasta osuudesta on lyhennystä => 2600e ehtii tässä ajassa maksaa itselleen.

Jos 1v jälkeen luovun autosta ja saan tinkastua tämän takaisin itselleni 2500e alella niin uusi laina 24.5k vs. vanhan lainan osuus 27k menisi..

24500e laina 4,9% korolla ja 9e käsittelymaksulla, kokonaiskulut: 28213,42e
vs.
27000e laina 1,0% korolla ja 9e käsittelymaksulla, kokonaiskulut: 28231,87e

En nyt tuossa otellut huomioon miten jäännösarvo käyttäytyisi tai miten ihan pilkulleen menisi. Mutta antaa ainakin jotain suuntaa, että aika reipas ale siitä pitäisi irrota tuolla liikkeellä. Toisena voinee näyttää vähän oudolle, jos joskus myöhemmin sitten autoa myydessäni ostaja katselee trafia, väitän että ensimmäiseltä ostajalta, mutta rekisteriotteiden määrä isompi plus välissä historiassa "myyntivarasto" jne omistajat vaihtuneet.

Sinänsä jos sisäänostohinta olisi vuoden jälkeen vakiona noissa sen reilu 20k ja siihen liikkeiden katteet yms niin voihan se olla tuossa luokassa. Mutta ei siinä oikein silloinkaan pääse varsinaisesti säästämään.

Ilman tuota rahoitusta, olisin ilmoittanut että joo ei enää maistu, voitte perua tilauksen. Mutta tuo rahoitus ja 12kk optio takaisinostosta onkin aivan toinen kombo.


//EDIT. Rangejuttuun: FLTP.fi :n datassa e-2008 "FLTP Kesä 2023: Henkilöautot, range per etappi"
- Moottoritie 220km
- Maantie 352km
- Kaupunki 409km
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Kyllä noiden karvalakkien hintojen pitäisi vuoden päästä alkaa 1xxxx €, kun on tullut ja tulossa niin paljon uutta automallia. Noista allureistakin on lähtenyt se 10+ k€/v, kun huomioi tuplarenkaat yms. uuden kulut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 206
Noihin sähkäreiden hintoihinhan tuli kovan kysynnan takia se 10k€ lisää, eli ehkä tätä laskua pitäisi luonnehtia hintojen normalisoitumiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
No ei noihin pösöihin kyllä mitään tullut, kun uusien hinnoista vuosi sitten oli kyse. GT line oli 2021 esittelyssä noin 40 k€ auto, Allure muutaman tonnin halvempi. Ulkomuistista 36 xxx k€. Siihen varusteet ja toiset renkaat päälle - tinkivara.

e: Tiskihinta 37390 € allurelle 2021, siitä tietty hankintatuki pois. (Tämän mukaan Pätevä sähköpeli | Liikenne | Kotiseutulainen)
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
367
e-2008:n perushinta oli 36380e, josta nostettiin parisen tonnia kesään -22. Paljon kiinni luopuuko väki paljon noista vuoden jälkeen ja ehkä tuossa voi tulla hyväkin kierre, jos iso siivu ensimmäisiä tämän kesän aikana saaneista siitä luopuu.

No, hyvä asia omalla kohdalla tuossa on se, että voi rauhassa ihmetellä mikä tilanne kun päätös pitää tehdä heinäkuun lopussa -24. Ainoastaan on selvä, että eipä tuota itse myydä mihinkään vuoden käytön jälkeen kun autossa pätkää 27k.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 481
Kyllä noiden karvalakkien hintojen pitäisi vuoden päästä alkaa 1xxxx €, kun on tullut ja tulossa niin paljon uutta automallia. Noista allureistakin on lähtenyt se 10+ k€/v, kun huomioi tuplarenkaat yms. uuden kulut.
Toi nyt menee vähän toiveajattelun puolelle jo. Ei näiden pösöjen hinta missään omassa kuplassa määräydy. Pitäisi aika paljon laskea kaikkien autojen hintojen jos 1v 15tkm ajetun e2008:n saisi vuoden päästä alle 20k€.

Liikkeet toki voi tarjota mitä tarjoavat, mutta en kyllä lähellekkään usko, että yksityishenkilöille tollasia diilejä olisi tulossa.

e: Tuli muuten ihan jees vakuutus tähän bököttimeen Pohjolalta. 444€/v liikenne+kasko+rahoitus (ilman lasi, pysäköinti tai superlunastusta).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Toi nyt menee vähän toiveajattelun puolelle jo. Ei näiden pösöjen hinta missään omassa kuplassa määräydy. Pitäisi aika paljon laskea kaikkien autojen hintojen jos 1v 15tkm ajetun e2008:n saisi vuoden päästä alle 20k€.

Liikkeet toki voi tarjota mitä tarjoavat, mutta en kyllä lähellekkään usko, että yksityishenkilöille tollasia diilejä olisi tulossa.
No nimenomaanhan tässä puhuttiin siitä mitä siitä voisi saada vuoden päästä. Sen verran monta ranskalaista on ollut pihassa, että jos ne jo nyt tarjoaa liikkeissä 20 k€, niin suurissa määrin myyntiin tulevista vuoden päästä ei taatusti hyvitetä edes sitä. Myyntiin toki varmaan menee 22-23 k€ pintaan liikkeessä. Jos jo nyt noi alluret ja gt-linet kolkuttelee 25 k€ porttia pyynneissä, niin karvalakilla ihan turha kuvitella saavansa mitään jackpottia vaikka miten olis uudempi ja vähemmän ajettu. Suurin syy ostaa vähän käytetty ranskis on, että saa paljon featurea suhteessa vähällä rahalla. Siinä kohtaa karvalakki-mallissa tökkää, kun on selkeästi karsittu malli, jos niitä pääsee vierekkäin vertaamaan.

e: Faceliftin tulo on myös syönyt yleensä tonnin-pari vanhasta pösöstä, jos ero uuteen on selvästi nähtävissä/merkittävä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
en verran monta ranskalaista on ollut pihassa, että jos ne jo nyt tarjoaa liikkeissä 20 k€, niin suurissa määrin myyntiin tulevista vuoden päästä ei taatusti hyvitetä edes sitä.
Sähköautoissa ei tällä hetkellä päde samat säännöt kuin polttiksissa, ehkä 5v päästä tilanne voi muistuttaa nykyistä mutta tuskin vielä vähään aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 481
No nimenomaanhan tässä puhuttiin siitä mitä siitä voisi saada vuoden päästä. Sen verran monta ranskalaista on ollut pihassa, että jos ne jo nyt tarjoaa liikkeissä 20 k€, niin suurissa määrin myyntiin tulevista vuoden päästä ei taatusti hyvitetä edes sitä. Myyntiin toki varmaan menee 22-23 k€ pintaan liikkeessä. Jos jo nyt noi alluret ja gt-linet kolkuttelee 25 k€ porttia pyynneissä, niin karvalakilla ihan turha kuvitella saavansa mitään jackpottia vaikka miten olis uudempi ja vähemmän ajettu. Suurin syy ostaa vähän käytetty ranskis on, että saa paljon featurea suhteessa vähällä rahalla. Siinä kohtaa karvalakki-mallissa tökkää, kun on selkeästi karsittu malli, jos niitä pääsee vierekkäin vertaamaan.

e: Faceliftin tulo on myös syönyt yleensä tonnin-pari vanhasta pösöstä, jos ero uuteen on selvästi nähtävissä/merkittävä.
En oikein silti usko, että alle 20k€ auto vuoden päästä. Vaikka tilapäinen markkinakyllästymä voi tulla. Kyllä tälläselle autolle kysyntää löytyy. Joku 20-30k€ auton pitäisi saada yksityisellekkin myytyä, että ei liikkeet ole ainoa vaihtoehto. Voittoa tästä ei kyllä lähellekkään millään muotoa voi tehdä.

Että se on joko 12kk tai sitten luokkaa ~72kk diili. Kalliiksi tulee tämä auto jos pitää jonkun 18-36kk. Siinä jää aika paljon maksettavaa välissä kun velkaa enempi mitä arvoa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Sähköautoissa ei tällä hetkellä päde samat säännöt kuin polttiksissa, ehkä 5v päästä tilanne voi muistuttaa nykyistä mutta tuskin vielä vähään aikaan.
Katsoitko nettiautosta e-2008 hintoja. Tasan sama meno näyttää olevan kuin aiemmissa pösöissä. Arvo tippuu hyvin nopeasti 1/3.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Kyllä noiden karvalakkien hintojen pitäisi vuoden päästä alkaa 1xxxx €, kun on tullut ja tulossa niin paljon uutta automallia. Noista allureistakin on lähtenyt se 10+ k€/v, kun huomioi tuplarenkaat yms. uuden kulut.
Nykyisestä hinnastosta katsoin verottomat hinnat:

Active +0€
Allure +1700€
GT +3100€ (Activeen verrattuna)

Toi nyt menee vähän toiveajattelun puolelle jo. Ei näiden pösöjen hinta missään omassa kuplassa määräydy. Pitäisi aika paljon laskea kaikkien autojen hintojen jos 1v 15tkm ajetun e2008:n saisi vuoden päästä alle 20k€.

Liikkeet toki voi tarjota mitä tarjoavat, mutta en kyllä lähellekkään usko, että yksityishenkilöille tollasia diilejä olisi tulossa.
2020 ja alle 60tkm ajetuista halvin olisi 26 700€.

No nimenomaanhan tässä puhuttiin siitä mitä siitä voisi saada vuoden päästä. Sen verran monta ranskalaista on ollut pihassa, että jos ne jo nyt tarjoaa liikkeissä 20 k€, niin suurissa määrin myyntiin tulevista vuoden päästä ei taatusti hyvitetä edes sitä. Myyntiin toki varmaan menee 22-23 k€ pintaan liikkeessä. Jos jo nyt noi alluret ja gt-linet kolkuttelee 25 k€ porttia pyynneissä, niin karvalakilla ihan turha kuvitella saavansa mitään jackpottia vaikka miten olis uudempi ja vähemmän ajettu. Suurin syy ostaa vähän käytetty ranskis on, että saa paljon featurea suhteessa vähällä rahalla. Siinä kohtaa karvalakki-mallissa tökkää, kun on selkeästi karsittu malli, jos niitä pääsee vierekkäin vertaamaan.

e: Faceliftin tulo on myös syönyt yleensä tonnin-pari vanhasta pösöstä, jos ero uuteen on selvästi nähtävissä/merkittävä.
Facelift ei eroa paljoa. Täysin uusi keula ja akku. Mutta kyllä (varmasti) tonnin pari syö silti, koska ajomatka uudella on pidempi.

Jos auton aikoo pitää itsellä, niin uudessa olisi sitten se 8 vuoden akkutakuu plussana. Ja mitä eilen vertasin niin aika korkeissa hinnoissa on vielä Nissan Leafitkin, vaikka niissä on se vanha latausliitin.

No se iso rypäs Pösöjä tulee (melko)varmasti myyntiin vuoden päästä ja toki voi horjuttaa kysyntää ja laskea hintoja. Sehän olisi oikeastaan vain postitiivista :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Katsoitko nettiautosta e-2008 hintoja. Tasan sama meno näyttää olevan kuin aiemmissa pösöissä. Arvo tippuu hyvin nopeasti 1/3.
Hullut päivät tarjousta vastaavia kampanjoita on ilmeisesti ollut Peugeotilla joka maassa. Se kyllä on tainnut romahduttaa tuon hintatason?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
En oikein silti usko, että alle 20k€ auto vuoden päästä. Vaikka tilapäinen markkinakyllästymä voi tulla. Kyllä tälläselle autolle kysyntää löytyy. Joku 20-30k€ auton pitäisi saada yksityisellekkin myytyä, että ei liikkeet ole ainoa vaihtoehto. Voittoa tästä ei kyllä lähellekkään millään muotoa voi tehdä.

Että se on joko 12kk tai sitten luokkaa ~72kk diili. Kalliiksi tulee tämä auto jos pitää jonkun 18-36kk. Siinä jää aika paljon maksettavaa välissä kun velkaa enempi mitä arvoa...
Ei käytettyä pösöä osteta kuin halvalla. Kysyntää varmasti on kunhan hinta on oikea. Activen tapauksessa se tarkoittaa tonneja halvimman alluren alle, joka on ensimmäinen varsinaisesti varusteltu malli.
Hullut päivät tarjousta vastaavia kampanjoita on ilmeisesti ollut Peugeotilla joka maassa. Se kyllä on tainnut romahduttaa tuon hintatason?
Kampanjoista en tiedä, mutta kyllä nuo sähköpösöjen hinnat ovat noudattaneet hyvin pösömäistä käytöstä, johon tottui kun kyttäsi uutta uudehkoa halpaa maantiekulkuria. Käytännössä uuden saa 1/3 halvemmalla alle. Vuosi sitten käytetyt pösöt olivat uusien kanssa samoissa hinnoissa eli niissä oli silloin kuplaa.

e: Kannattaa katsoa tuosta käytettyjen listasta GT ja GT line hintoja. 28-29 k€ löytyy jo useita yksilöitä. Vuoden päästä nuo ovat 25 k€ jos sitäkään. Activelle ei yksinkertaisesti ole tilaa kuin 20 k€ tuntumaan. Joka on hemmetin kiva asia, jos olet autoa katsomassa etkä sitä omista. Alle 30 k€ GT varusteltu on jo ihan mukava peli.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Katsoitko nettiautosta e-2008 hintoja. Tasan sama meno näyttää olevan kuin aiemmissa pösöissä. Arvo tippuu hyvin nopeasti 1/3.
Tällä hetkellä halvin 2022 facelift on karvan alle 30ke, kaikki halvemmat on pre-facelift joka tuli viime vuoden kesällä. Uudet 2024 vuosimallin autot ei taida olla vielä hinnastossa mutta tuskinpa lähtee alle 36ke uutena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Tällä hetkellä halvin 2022 facelift on karvan alle 30ke, kaikki halvemmat on pre-facelift joka tuli viime vuoden kesällä. Uudet 2024 vuosimallin autot ei taida olla vielä hinnastossa mutta tuskinpa lähtee alle 36ke uutena.
Tuota... Ei-facelift autoistahan tässä juuri puhuttiin :zoom:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Kannattaa katsoa tuosta käytettyjen listasta GT ja GT line hintoja. 28-29 k€ löytyy jo useita yksilöitä. Vuoden päästä nuo ovat 25 k€ jos sitäkään. Activelle ei yksinkertaisesti ole tilaa kuin 20 k€ tuntumaan. Joka on hemmetin kiva asia, jos olet autoa katsomassa etkä sitä omista. Alle 30 k€ GT varusteltu on jo ihan mukava peli.
Kaikki nuo ovat pre-2022 facelift joissa pienempi range, en usko että tässä hintaluokassa varustelutasolla on suurta merkitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Kaikki nuo ovat pre-2022 facelift joissa pienempi range, en usko että tässä hintaluokassa varustelutasolla on suurta merkitystä.
Pösön vakioasiakkaat kyllä karttavat oman käsityksen mukaan active tasoa kuin ruttoa. Ja hyvästä syystä, kun käytetyn hemmetin paljon paremmin varustellun alluren saa käytännössä samaan hintaan. Ainoa syy ostaa active on poikkeuksellisen alhainen hinta. Eli 1xxxx€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Pösön vakioasiakkaat kyllä karttavat oman käsityksen mukaan active tasoa kuin ruttoa. Ja hyvästä syystä, kun käytetyn hemmetin paljon paremmin varustellun alluren saa käytännössä samaan hintaan. Ainoa syy ostaa active on poikkeuksellisen alhainen hinta. Eli 1xxxx€.
Kuten sanoin, en usko että sähkiksissä varustetasolla on niin suurta merkitystä, varsinkin kun isompi vannekoko joka tulee GT:ssä ja Alluressa syö rangea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Kaikki nuo ovat pre-2022 facelift joissa pienempi range, en usko että tässä hintaluokassa varustelutasolla on suurta merkitystä.
Nettiautossa tosiaan lukee uudempien kohdalla facelift. Huomaakos sen eron siitä että iso vaihdekeppi on muuttunut hyvin pieneksi kytkimeksi?

Joskus vähän myöhemmin taisi vaihtua vaalea sisäkatto mustaksi, joka ainakin omaan silmään on parempi.

vm2024 on sitten uudella akulla, uudella keulalla ja uusilla takavaloilla.

Kuten sanoin, en usko että sähkiksissä varustetasolla on niin suurta merkitystä, varsinkin kun isompi vannekoko joka tulee GT:ssä ja Alluressa syö rangea.
Activen 16" rengaskoko on kyllä nykypäivänä poikkeus ja tavallaan plussa. Ikkunatummennukset voisi teettää Activeen, mutta perus mittaristolla täytyy mennä (ei haittaa itseä).
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Activen 16" rengaskoko on kyllä nykypäivänä poikkeus ja tavallaan plussa. Ikkunatummennukset voisi teettää Activeen, mutta perus mittaristolla täytyy mennä (ei haittaa itseä).
e-2008 sopii erinoimaisesti nuo korkealla profiililla olevat 16", ovat hiljaiset ja mukavat plus tietysti rangea lisää.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Kuten sanoin, en usko että sähkiksissä varustetasolla on niin suurta merkitystä, varsinkin kun isompi vannekoko joka tulee GT:ssä ja Alluressa syö rangea.
No usko mitä haluat, mutta activesta taatusti maksetaan tonni-pari vähemmän käytettynä kuin allure/GT. Ja liikkeet karttaa kuin ruttoa huonon myytävyyden takia eli hyvityshinnat paskaa. Ja kun jälkimmäiset ovat jo nyt 25 k€ luokassa, niin lopputulema on aika looginen sen suhteen mitä activesta voi kuvitella saatavansa. Toki sen nettiautoon "ei pakkomyyntiin" voi pistää mielikuvitussummalla, mutta....
Ei, kaikki HP pösöt on noilla 2022 FL uudistuksilla
No kun ne keväällä 2022 kuitenkin myytiin ja uudistus tuli kesällä, niin... Ihan oma-mutuarvio HP kamppiksesta oli se, että siinä yritettiin myydä vanha ei-haluttu activevarasto helvettiin ja hommassa meni hinnoittelu ja myyntiohjeistus ihan vituksi eli myytiin paljon enemmän kuin piti. Mikään virallinen facelift tuo ei ole vaan enemmän bugikorjaus paskan talvilatauksen yms. takia (nyt kun googlella palauttelin mieliini noita). Ethän sä nyt ihan oikeasti ole väittämässä, että tuon pienen muutoksen takia noiden hinnat on tippunut sen 10+ k€? Samanlailla siellä näyttää olevan arvonsa menettänyttä 2022 mallista allurea, toki nyt vielä jotain muutaman tonnin rullattua esittelymallia, mutta silti vähintään -5 k€ uuteen. Pösö on paras ostaa vuoden-pari vanhana, ei sitä HP pösöt muuta vaikka lähtöhinta onkin omistajaystävällisempi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Voit kutsua tuota ihan millä nimellä haluat mutta kesällä 2022 tuli tuotantoon versiopäivitys jossa parempi energiatehokkuus voimalinjan, lämpöpumpun yms osalta plus muita uudistuksia. Näitä ei voi siis suoraan verrata pre-2022 FL malleihin hintamielessä vaan niillä on tietysti parempi arvo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Ei, kaikki HP pösöt on noilla 2022 FL uudistuksilla
2022 fl onkin tuollaisella kokonaan hopeisella Pösön merkillä. Ihmettelin nimittäin tuota merkkiä, kun luulin sitä osittain siniseksi. Selvisi siis :)

Screenshot_2023-08-02-15-15-26-500_com.opera.browser.jpg


Tuossa se pre-fl malli:


Bugikorjaus paskan talvilatauksen yms. takia.
Itse en tiennyt koko päivityksestä, eli vaikka onkin pieni päivitys, niin tavallaan ihan kiva ylläri silti.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
No usko mitä haluat, mutta activesta taatusti maksetaan tonni-pari vähemmän käytettynä kuin allure/GT.
Niin, sanoin ettei suurta merkitystä, tonnin ero ei ole suuri omissa kirjoissani.

Ja kun jälkimmäiset ovat jo nyt 25 k€ luokassa, niin lopputulema on aika looginen sen suhteen mitä activesta voi kuvitella saatavans
Kaikki ne 25ke autot ovat pre-2022 FL eli niissä on pienempi range kuin HP pösöissä.

No kun ne keväällä 2022 kuitenkin myytiin ja uudistus tuli kesällä, niin...
Siis mitä ihmettä?? Se on ihan sama milloin ne on myyty, se millä on väliä milloin on toimitettu tai alunperin tarkoitus toimittaa. Muutama auto taisi tulla vuosi sitten kesällä, en tiedä kumpi versio niissä oli mutta 99% HP pösöistä on toimitettu tämän vuoden aikana joten niissä on se parannettu range vs. ensimmäinen versio e2008.

Ihan oma-mutuarvio HP kamppiksesta oli se, että siinä yritettiin myydä vanha ei-haluttu activevarasto helvettiin ja hommassa meni hinnoittelu ja myyntiohjeistus ihan vituksi eli myytiin paljon enemmän kuin piti. Mikään virallinen facelift tuo ei ole vaan enemmän bugikorjaus paskan talvilatauksen yms. takia (nyt kun googlella palauttelin mieliini noita).
Huoh. Sun mutuarviolla ei ole kovin suurta merkitystä kun et selvästi ole tätä casea seurannut kovin tarkkaan.

Mitään varastoa ei myyty pois koska yhtään toimitettavaa autoa ei oltu valmistettu silloin kuin HP kamppis oli päällä, toimitusaika oli lähes kaikille tilaajille syksy-talvi 22/23. Se on ihan sama millä nimellä kutsut tätä versiopäivitystä, ei ne mitään bugikorjauksia ollut vaan selviä parannuksia.

Ethän sä nyt ihan oikeasti ole väittämässä, että tuon pienen muutoksen takia noiden hinnat on tippunut sen 10+ k€?
No en todellakaan ole väittämässä, sanoin vain ettei suoraan voi verrata HP pösöjä vanhempien versioiden hintoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Voit kutsua tuota ihan millä nimellä haluat mutta kesällä 2022 tuli tuotantoon versiopäivitys jossa parempi energiatehokkuus voimalinjan, lämpöpumpun yms osalta plus muita uudistuksia. Näitä ei voi siis suoraan verrata pre-2022 FL malleihin hintamielessä vaan niillä on tietysti parempi arvo.
Sä teet nyt pikkuisesta tuunauksesta paljon isomman jutun kuin se oli. Lämpöpumpun bugien korjauksesta ja pienemmän vierintävastuksen renkaista on paha pyytää paljoa lisää, kun akku ja muut osat ovat samanlaisia. Voimalinjassakaan ei tehty muuta kuin softalla parannettu pikkaisen maantiekulutusta - varmaan sais edeltävään versioonkin, jos pösön inssejä on napannut koodata se siihen.

e: Olisin voinut ostaa suoraan liikkeestä HP-pösön käytännössä heti toimitukseen, mutta paska varustelutaso ei napannut. Satuin paikalle käytännössä sillä hetkellä, kun liikkeen myyyjät pyyhki kosteaa lahjettaan kampanjasta kuultuaan. Suurena ranskalaisten ystävänä olen kyllä mielestäni enemmän kuin hyvin perillä mitä pösöihin tulee. Sun "facelift" suurentelut vaan hämäsi hetkeksi. Tuollaisella päivityksellä ei ole paskaakaan väliä, jos vertaa mikä ero active vs. allure on myytävyydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Sä teet nyt pikkuisesta tuunauksesta paljon isomman jutun kuin se oli. Lämpöpumpun bugien korjauksesta ja pienemmän vierintävastuksen renkaista on paha pyytää paljoa lisää, kun akku ja muut osat ovat samanlaisia. Voimalinjassakaan ei tehty muuta kuin softalla parannettu pikkaisen maantiekulutusta - varmaan sais edeltävään versioonkin, jos pösön inssejä on napannut koodata se siihen.
Kannattaa googlata lisää kun nyt aloit vasta tutustumaan aiheeseen. Siellä on vaihdettu välityksiä, uusittu lämpöpumppu ja lisätty sensoreita, siinä voi olla pösön inssit vähän ihmeisään kun tulee käsky koodata nuo vanhoihin autoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Mitään varastoa ei myyty pois koska yhtään toimitettavaa autoa ei oltu valmistettu silloin kuin HP kamppis oli päällä, toimitusaika oli lähes kaikille tilaajille syksy-talvi 22/23. Se on ihan sama millä nimellä kutsut tätä versiopäivitystä, ei ne mitään bugikorjauksia ollut vaan selviä parannuksia.
Tämä on paskapuhetta. Niitä autoja oli, mutta ihan muutama kappale. Istuin yhdessä niistä, kun myyjä sitä yritti minulle myydä.

Kannattaa googlata lisää kun nyt aloit vasta tutustumaan aiheeseen. Siellä on vaihdettu välityksiä, uusittu lämpöpumppu ja lisätty sensoreita, siinä voi olla pösön inssit vähän ihmeisään kun tulee käsky koodata nuo vanhoihin autoihin.
Höpö höpö. Voimalinja täysin identtinen. Ja lämpöpumpulle lisätty uusi kabiinin sensori, kun edellinen toimi kuin Teslan yksi sensori konsanaan Peugeot e-208 and e-2008 get range boost for 2022 | Auto Express

e: Voimalinjan osalta taitaa välityssuhteeseen olla koskettu vaikka sama voimalinja. Eli ei voi koodata. Mutta suurta liioittelua kutsua miksikään muuksi kuin vuosimallien väliseksi hienosäädöksi. Kosteussensorin lisäys korjasi selkeän ongelman.
At the end of 2021, the PEUGEOT e-208 had already benefited from an initial technological development aimed at increasing its efficiency, which enabled it to offer up to 362 km of WLTP range – 22 km more than the very first version released at the end of 2019. Since its launch and thanks to these two successive developments, the PEUGEOT e-208 offers 17.65% more range and 15% less energy consumption! The first stage of optimisation implemented a series of measures, which are of course still present in the new e-208:


A heat pump coupled with a humidity sensor installed on top of the windscreen maximises the energy efficiency of the heating and air conditioning. The information transmitted by the sensor makes it possible to control the air recirculation in the passenger compartment more accurately and, ultimately, to preserve the amount of energy contained in the battery when heating and maintaining the temperature inside the vehicle.
• A class “A+” tyre, 16-inch wheels which minimises energy loss through friction.
• A transmission ratio of the gearbox that increases the range on road and motorway journeys.


The effectiveness of this first development is particularly noticeable at low outside temperatures. But beyond the substantial increases in range on the WLTP cycle, there are significant benefits for customer usage as well. Including 40 km in urban traffic at temperatures close to 0°C.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
533
Kävin myyjää moikkaamassa paikanpäällä ja kysyin kaapeleista. "tulee yhdellä" johon kommentoin että kahdesta olen maksanut ja tulen asiasta reklamoimaan kuten myös taustapeilin osalta.
Joku "ELO" viite oli meidän autoon ilmestynyt, että ehkä se tänä vuonna vielä tulee.

Pdf:nä KRIL suositus kaapelin ja peilin osalta
KRIL ratkaisusuositus puuttuva mode2 & manuaalitaustapeili

Edit:
Tämä tässä keississä vituttaa eniten
Perjantaina oman biilin luovutus. Tulee sitten 4 päivää myöhässä mitä alunperin sovittu :beye:.
Kun kampanjaperjantaina klo 16 ei pystynyt sopimaan luovutusta 18.2.2023, mutta klo 19 sitten pystyikin. Ollaan melkein puoli vuotta ajettu isän autolla, koska tätä pösöä ei tullut sovittuna ajankohtana, kun Leaf lähti 17.2.2023 pois oltuaan vuoden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
Tämä on paskapuhetta. Niitä autoja oli, mutta ihan muutama kappale. Istuin yhdessä niistä, kun myyjä sitä yritti minulle myydä.
Niin kävin minäkin, sanoin tuossa aikaisemmin jo että 99% tilaajista toimitusaika oli useamman kuukauden päähän eli ei todellakaan mitään isoa varastoa myyty toisin kuin yritit väittää.

Ensimmäiset muutama kappale HP pösöjä saatiin asiakkaille toukokuussa 2022 kun kamppis oli maaliskuussa 2022, myymälöissä oli esittelyautot,muutamia taisi tulla kesällä mutta 99% vasta loppusyksystä/2023.

Höpö höpö. Voimalinja täysin identtinen. Ja lämpöpumpulle lisätty uusi kabiinin sensori, kun edellinen toimi kuin Teslan yksi sensori konsanaan
No kun ei ole, miksi vänkäät asiasta josta sulla ei ole mitään tietoa ja jota nyt yrität googlailla? Aika uskomatonta taas kerran.

In addition, there is a mechanical development with a new gearbox ratio, which optimises the range on road and motorway journeys.

Finally, a new heat pump coupled with a humidity sensor installed at the top of the windscreen optimises the energy efficiency of the heating and air conditioning.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 270
HP Pösöissäkin on 8% parannus ajomatkaan. Eli 25km. Uusi lukema siis olisi 345km.


"e-2008, which can now go 345 km (214 miles) on a charge, per the WLTP test cycle."

vm2024 sitten "jo" 406km. Uusi Nissan Leaf 39kWh vain 278km.
Jes näin on, lisäksi jotain uudistuksia/parannuksia sisustukseen esim. katon materiaalin osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Niin kävin minäkin, sanoin tuossa aikaisemmin jo että 99% tilaajista toimitusaika oli useamman kuukauden päähän eli ei todellakaan mitään isoa varastoa myyty toisin kuin yritit väittää.

Ensimmäiset muutama kappale HP pösöjä saatiin asiakkaille toukokuussa 2022 kun kamppis oli maaliskuussa 2022, myymälöissä oli esittelyautot,muutamia taisi tulla kesällä mutta 99% vasta loppusyksystä/2023.
Mistäköhän isosta varastosta minä muka puhuin? Pienenhän erän myyntiin se maahantuojakin oli varautunut. Niillä taatusti oli 2021 spekseillä tehtyä activeä nurkissa pyörimässä jokunen kappale, niin niiden myyntitavoitetta minä mutuilin. Kauppaa hieroin Suomessa olevasta varattavissa olevasta yksilöstä useita päiviä ennen kampanjan alkua ja muistaakseni ainakin päivää ennen virallista julkistusta. Olivat juuri saaneet tiedon ja ihan täpinöissään. Papereihin asti ei mennyt varustetason takia eli jäi myyjän juttujen varaan.

No kun ei ole, miksi vänkäät asiasta josta sulla ei ole mitään tietoa ja jota nyt yrität googlailla? Aika uskomatonta taas kerran.

In addition, there is a mechanical development with a new gearbox ratio, which optimises the range on road and motorway journeys.

Finally, a new heat pump coupled with a humidity sensor installed at the top of the windscreen optimises the energy efficiency of the heating and air conditioning.
Sinä se tässä aloit pientä tuotepäivitystä väittämään faceliftiksi :D Jutuissakin sanotaan, että akku ja voimalinja on sama. Se, että vähän on hyötysuhteita twiikattu vuosimallin vaihtuessa ei liene kovin suuri tai yllättävä uutinen. Kyllä me ollaan ihan samaa mieltä mitä siinä on päivitetty, mutta sä teet nyt kärpäsestä härkäsen ja sillä perusteella yrität selittää, että nämä vanhemmat mallit olisi merkittävästi halvempia puutteiden takia. Siitähän tämä keskustelu lähti. Pösön arvo tippuu ripeästi, get over it. Ja osta vähän käytettynä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Kyllä esim nettiautossankin liikkeet mainostaa facelift mallia. Eli on se aivan yleisesti tiedossa. Vaikka onkin vain 2022 vuosipäivitys.


Sitten kun se laina-aika päättyy ja tulee viimeinen suurempi erä, niin kananttaa olla ostamassa :) En nyt muista sen lainan pituutta kumminkaan.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
367
Ja tosiaan tässä kevyessä FL-päivityksessähän hukkui se automaattisesti himmenevä taustapeili ja latauspiuha muuttui toiseksi.

Arkistoitavaksi jatkon kannalta mihin voi vuoden päästä palata - täten veikkaan, että HP-pösön hintalappu kaupasta myytäessä tulee olemaan keskimäärin oranssina peruspakettina (1v/15tkm ajettuna) sellainen 25k (tuurilla satasia päälle). Sitten tapauksesta riippuen toisella värillä ja ylimääräiset varusteet tonni lisää.

edit: Laskin vain, että tämä kauppojen hintalapun referenssi on astetta mustavalkoisempi kuin spekuttaa mikä on se hyvärihinta tai autovexin maksimihinta. Homma on aika paljon siitä kiinni miten ensimmäisten autojen kohdalla tehdään 11kk kohdalla. Toki jos vaikka joka toinenkin HP-pösö palautetaan niin onhan noita yhtäkkiä aika paljon. Siltikin vuoden ikäinen pienillä kilsoilla olevan ok -peruskäyttis kelpaa ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 846
Ei kyllä osunut yhtään 2022 silmään, missä olis facelift-maininta ainakaan otsikossa.

e: Eiku yhdessä 40 k€ nauruhintaisessa näytti olevan.

e2: Palataan vain vuoden päästä asiaan. Kuten sanoin, niin todennäköinen hinta myyjälle käteen on likellä 20 k€ ja menee varmaan halvimmissa eniten ajetuissa allekin, jos tulee helvetillinen rypäs yhtä aikaa myyntiin. Käytännössä pyynnit siis 22-23 k€ tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 413
Joku haikaili peruutuskameran perään.

Maksoin siitä 300 eur. Rehellisyyden nimissä sanoisin että oikea hinta olisi ehkä 20-30 eur. Kuva kuin 90-luvun VGA web-kamerassa ja ihan järjetön kromaattinen vääristymä. Perspektiivikin jotenkin outo ja 180 moodilla ei tee mitään. Se 360 näkymä sentään jotenkuten ok kun kuva näkyy niin pienenä.

Myyjäkin taisi jotain kommentoida siitä kun kokeiltiin että ”ulkona näkyy varmaan paremin”. Ei näkynyt.

Onkohan tehtaalta osat loppu ja tilattu äkkiä joku halpismoduuli siihen. Sinänsä pieni juttu ja kyllä sillä pärjää kun on tutkat mutta laatuvaikutelma karisee aina kun peruuttaa.

Ei muuta kuin blondiparkkiin tai käyttää peilejä! :rofl:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 737
Viestejä
4 239 711
Jäsenet
71 243
Uusin jäsen
SininenHattuh

Hinta.fi

Ylös Bottom