Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
253
Jaa miksi ei? Itse ajatellut 4-5 vuotta pitää ainakin. Halpaa ajoa on. Kai tästä jotain saa 5v ja 100tkm+ ajettuna kuitenkin? Arvonalenema tasaantuu varmasti ekan vuoden-kahden jälkeen.
No rohkenen epäillä että 5v vuotiaasta yli 100 000km ajetusta sähkö-Pösöstä saa käteen 14 000e. Tämä diili ei enää näytä mielestä ollenkaan niin kannattavalta kuin silloin 1,5v sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Jaa miksi ei? Itse ajatellut 4-5 vuotta pitää ainakin. Halpaa ajoa on. Kai tästä jotain saa 5v ja 100tkm+ ajettuna kuitenkin? Arvonalenema tasaantuu varmasti ekan vuoden-kahden jälkeen.
Sepä olis jos olis vuosien pitoauto ja joku kakkos tai kolmos kassi. Täällä ykkös auto eikä ihan satavarmasti vakuuta varsinkin se tieto, että pakko pitää vuosia. Kyllä toi houkuttelee aika tehokkaasti palauttamaan kun tietää, että 2v pito ajalla se 250€/kk erä onkin ~500€/kk.

No rohkenen epäillä että 5v vuotiaasta yli 100 000km ajetusta sähkö-Pösöstä saa käteen 14 000e. Tämä diili ei enää näytä mielestä ollenkaan niin kannattavalta kuin silloin 1,5v sitten.
Ei markkinoita vielä niin kyllästetty sähköautoilla, että kyllä mä uskon, että näillä arvoa on pitemmällä tähtäimellä. Ei toi polttoaineen hinta kuitenkaan tykkää juurikaan laskea, jotta tämän alun teslan hintojen romautuksen jälkeen sähkö biileileillä voi olla ihan jees tilanne taas suhteessa polttiksiin varsinkin tuolla alemmssa hintaluokassa. Nythän on sellanen tilanne, että aivan halpojen autojen hinta on noussut ja kalliiden autojen hinta laskenut. 10-15k€ luokassa olevat sähkärit on jatkossa todennäköisesti aika kysyttyjä. Toki valtio voi ja tekee varmaan jotain verokuvioita sekoittamaan tilannetta kun mennään tonne 5v päähän.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
No rohkenen epäillä että 5v vuotiaasta yli 100 000km ajetusta sähkö-Pösöstä saa käteen 14 000e. Tämä diili ei enää näytä mielestä ollenkaan niin kannattavalta kuin silloin 1,5v sitten.
Miksi pitäisi saada? Vaikka saisi vain 10te, niin se tekee 339e/kk . 29700e on hinta ainakin mun sopparissa.

29700e-60x249e=14760e
4760e/60kk=79,33e

249+79,33= 339e/kk

Halpaa mun mielestä ainakin.

edit: Ajaminenhan tällä on ihan ilmaista ollut ainakin toistaiseksi. Pörssisähköllä ladattu ja vain öisin. Keskihinta siirtoineen reilusti alle 10snt/kWh ekat 3.5kk ainakin.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
253
Sepä olis jos olis vuosien pitoauto ja joku kakkos tai kolmos kassi. Täällä ykkös auto eikä ihan satavarmasti vakuuta varsinkin se tieto, että pakko pitää vuosia. Kyllä toi houkuttelee aika tehokkaasti palauttamaan kun tietää, että 2v pito ajalla se 250€/kk erä onkin ~500€/kk.



Ei markkinoita vielä niin kyllästetty sähköautoilla, että kyllä mä uskon, että näillä arvoa on pitemmällä tähtäimellä. Ei toi polttoaineen hinta kuitenkaan tykkää juurikaan laskea, jotta tämän alun teslan hintojen romautuksen jälkeen sähkö biileileillä voi olla ihan jees tilanne taas suhteessa polttiksiin varsinkin tuolla alemmssa hintaluokassa. Nythän on sellanen tilanne, että aivan halpojen autojen hinta on noussut ja kalliiden autojen hinta laskenut. 10-15k€ luokassa olevat sähkärit on jatkossa todennäköisesti aika kysyttyjä. Toki valtio voi ja tekee varmaan jotain verokuvioita sekoittamaan tilannetta kun mennään tonne 5v päähän.
No periaatteessa näin voi olla, mutta sähköautojen tekniikka kehittyy huimaa vauhtia ja uutta mallia puskee markkinoille eikä tahti ole varmasti hiipumaan päin. Ajattelisin asiaa siltä kannalta, haluaako kukaan ostaa e2008 Pösöä, josta puuttuu mm. akun esilämmitys. Ei tuota kukaan halua joutua lataamaan tien päällä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
No periaatteessa näin voi olla, mutta sähköautojen tekniikka kehittyy huimaa vauhtia ja uutta mallia puskee markkinoille eikä tahti ole varmasti hiipumaan päin. Ajattelisin asiaa siltä kannalta, haluaako kukaan ostaa e2008 Pösöä, josta puuttuu mm. akun esilämmitys. Ei tuota kukaan halua joutua lataamaan tien päällä.
Kuka tällaisen nyt matka-autoksi ostaisikaan? Meillä ekaan 9tkm on ladattu nyt 3 kertaa pikalaturilla 15min kerrallaan. Kesällä ainakin tullut ihan kiitettävää kyytiä. Kakkos -tai kolmosautoksi aivan ihanteellinen. Kunhan on kotilataukseen mahdollisuus. 5v iässä ja tollaiseen 10-13te hinnalla luulisi juuri tollaiseen käyttöön olevan ostajia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 272
No periaatteessa näin voi olla, mutta sähköautojen tekniikka kehittyy huimaa vauhtia ja uutta mallia puskee markkinoille eikä tahti ole varmasti hiipumaan päin. Ajattelisin asiaa siltä kannalta, haluaako kukaan ostaa e2008 Pösöä, josta puuttuu mm. akun esilämmitys. Ei tuota kukaan halua joutua lataamaan tien päällä.
Akun esilämmitys puuttuu aika monesta muustakin autosta eikä esim. Tesloissakaan sitä saa kun navigoimalla tietyille latureille.

Jos tämän pitää 5v niin kaikella todennäköisyydellä saa halvat kilsat, varmasti halvemmat kuin yhdessäkään samanhintaisessa polttiksessa
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 661
Meillekin napsahti facelift malli ja kuulemma jo Hangossa.

Yritin tsekata speksejä että onko uudessa sama 11kw lataus kuin vanhassa? Pitäisi latausasema hommata
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 673
Akun esilämmitys puuttuu aika monesta muustakin autosta eikä esim. Tesloissakaan sitä saa kun navigoimalla tietyille latureille.
Hienosti vedetty Tesla ja sen ”puutteet” mukaan vaikka mitään todellista ongelmaa ei oikeasti ole. Teslan navissa nykyään runsaasti latureita tarjolla. Sanoisin että erittäin suurella todennäköisyydellä saat akun lämmitettyä vaikka sieltä navista se juuri lemppari abc asema sieltä puuttuisikin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 272
Hienosti vedetty Tesla ja sen ”puutteet” mukaan vaikka mitään todellista ongelmaa ei oikeasti ole. Teslan navissa nykyään runsaasti latureita tarjolla. Sanoisin että erittäin suurella todennäköisyydellä saat akun lämmitettyä vaikka sieltä navista se juuri lemppari abc asema sieltä puuttuisikin.
En minä vetänyt mitään "esiin", kunhan totesin ettei monessakaan autossa tuota esilämmitystä ole ja Teslan nostin esimerkiksi niistä joissa se on mutta puutteellisena. Ehkei nyt kannata vetää kierroksia aina kun Tesla ei ole "paras ikinä".

Kehityksen kärjessä menee ne autot joissa saa manuaalisesti lämmitettyä akun tai navista löytyy oikeasti kaikki laturit.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
En minä vetänyt mitään "esiin", kunhan totesin ettei monessakaan autossa tuota esilämmitystä ole ja Teslan nostin esimerkiksi niistä joissa se on mutta puutteellisena. Ehkei nyt kannata vetää kierroksia aina kun Tesla ei ole "paras ikinä".

Kehityksen kärjessä menee ne autot joissa saa manuaalisesti lämmitettyä akun tai navista löytyy oikeasti kaikki laturit.
Ja kaupunkikäyttöön noillakaan ominaisuuksilla ei ole niin väliä. Meillä ajetaan 99% kehä 3:n sisällä ja öisin ladataan kotona. Ei tarvita navia tai akun lämmitystä…
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 272
Ja kaupunkikäyttöön noillakaan ominaisuuksilla ei ole niin väliä. Meillä ajetaan 99% kehä 3:n sisällä ja öisin ladataan kotona. Ei tarvita navia tai akun lämmitystä…
Näinhän se menee, jos on kotilataus niin akku aina täynnä ja jos lähtee siitä ajamaan pidempää siivua niin akku on jo lämmennyt kun tarvitsee lisää virtaa.

Ja sukolatauksenkin saa melkein mistä tahansa yön yli jolloin esim. Lapin reissulla akku ei tartte täysin jäistä autoa herätellä tai lähteä lataamaan.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 673
Näinhän se menee, jos on kotilataus niin akku aina täynnä ja jos lähtee siitä ajamaan pidempää siivua niin akku on jo lämmennyt kun tarvitsee lisää virtaa.
Eipä ainakaan Model 3:ssa LFP akku lämpeä normiajossa vissiin yhtään pakkaskeleillä. Viime talvena ajoin HKI-KPO välin ja pysähdyin Mikkeliin lataamaan ilman esilämmitystä. Lataustehot oli 30-40KW luokkaa aika pitkään koska akku oli niin kylmä. Eli kyllä sillä toimivalla esilämmityksellä vaan on väliä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 272
Eipä ainakaan Model 3:ssa LFP akku lämpeä normiajossa vissiin yhtään pakkaskeleillä. Viime talvena ajoin HKI-KPO välin ja pysähdyin Mikkeliin lataamaan ilman esilämmitystä. Lataustehot oli 30-40KW luokkaa aika pitkään koska akku oli niin kylmä. Eli kyllä sillä toimivalla esilämmityksellä vaan on väliä.
Pösöissä on NMC:t joita pystyy lämmittämään käsittääkseni tekemällä useamman rajun kiihdytyksen/jarrutuksen regenillä.

Muistaakseni Pösö jossain -5C lämpötilassa otti 70-80KW teholla virtaa vastaan 10% varaustasolla eli aika lähellä normaalia.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
Ennemmin veikkaisin kyseessä olevan sen, että koboltin osuus Pösön akussa on sen verran suuri, ettei se kärsi kylmästä niin paljoa kuin LFP-akut ja huippulatausteho alunalkaenkin on jo matala. Pumppauksella ei akun lämpöjä saa nostettua kuin muutamilla asteilla ja sillä tuskin on merkitsevää eroa latauksessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Pösöissä on NMC:t joita pystyy lämmittämään käsittääkseni tekemällä useamman rajun kiihdytyksen/jarrutuksen regenillä.

Muistaakseni Pösö jossain -5C lämpötilassa otti 70-80KW teholla virtaa vastaan 10% varaustasolla eli aika lähellä normaalia.
Ei ainakaan Corsassa ollut vaikutusta lataustehoon vaikka pumppasin nopeutta kymmeniä kertoja tyhjällä tiellä ennen pikalatausta. Parhaimmaksi taktiikaksi kovalla pakkasella olen todennut sen, että ensimmäinen lataus on tietenkin mahdollisimman tyhjään akkuun ja lataa vain sen verran, että pääsee seuraavalle laturille 50-100 km:n päähän. Tuolla tavalla toisella latauksella latausnopeus 30 kW:n sijaan 60 kW:n luokkaa.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
253
Miksi pitäisi saada? Vaikka saisi vain 10te, niin se tekee 339e/kk . 29700e on hinta ainakin mun sopparissa.

29700e-60x249e=14760e
4760e/60kk=79,33e

249+79,33= 339e/kk

Halpaa mun mielestä ainakin.

edit: Ajaminenhan tällä on ihan ilmaista ollut ainakin toistaiseksi. Pörssisähköllä ladattu ja vain öisin. Keskihinta siirtoineen reilusti alle 10snt/kWh ekat 3.5kk ainakin.
No jos autolla ajetaan 15 000km vuoteen, on pelkkä arvonalenema kilometriä kohti noin 0,30€.
Vuoden sopparilla maksetaan 0,20€ / km.
Mutta jokainen ajaa millä haluaa. Mielelläni ajan vaikka kymmenvuotiaalla diesel premiumilla, ei siinä kilometriä kohti kulut paljon heitä.
Mutta kaiken odottelun ja sekoilun jälkeen minulle aivan yhdentekevä auto koko e2008 Pösö. Ei minkäänlaista kiinnostusta enää koko autoa kohtaan, olkoot vaikka ilmaista sillä ajaminen, se halvin ei ole aina paras.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
No jos autolla ajetaan 15 000km vuoteen, on pelkkä arvonalenema kilometriä kohti noin 0,30€.
Vuoden sopparilla maksetaan 0,20€ / km.
Mutta jokainen ajaa millä haluaa. Mielelläni ajan vaikka kymmenvuotiaalla diesel premiumilla, ei siinä kilometriä kohti kulut paljon heitä.
Mutta kaiken odottelun ja sekoilun jälkeen minulle aivan yhdentekevä auto koko e2008 Pösö. Ei minkäänlaista kiinnostusta enää koko autoa kohtaan, olkoot vaikka ilmaista sillä ajaminen, se halvin ei ole aina paras.
Ei kai kukaan E2008:a parhaaksi väitäkään. En itsekään sillä aja kuin silloin tällöin, kun on perheen kakkos-/kolmosautona. Halpaa sillä ajaminen silti on. Ja autohan on ihan mainio kokoisekseen ja hintaisekseen. En mä sitä meidän ykkösautoon (X3 30e Msport -20) vertaa missään suhteessa. Mutta ei se pösöstä huonoa tee missään mielessä.

Arvonalenema mun laskelmassa oli 5v/100tkm. Eli 19700€/100tkm=0.197€/km. Toihan on varsinkin sähkärin kanssa todella kohtuullinen, kun itse ajaminen ei juuri maksa. Varovaisellakin arviolla aivan maksimissaan 0,04€/km. Kesä mennyt meillä pörssisähköllä 0,01-0,02€/km väliin. Talveksi mulla on kiinteä soppari 6kk, niin silloin maksan n. 0.15€/kWh ja tolla ajaminen maksaa sitten sen 0,03-0,04€/km.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
2 vuoden kiinteähintainen sähkösopimus loppui juuri ja tilalle tuli pörssisähkö.

Aika helppo ajastaa lataus alkamaan esim klo 01.00 ja latausluukun nappia painamalla saa ajastuksen valittua. Sähkön hinta kun on lähes 0€ klo 1.00-2.00 ja siitä muutama tunti eteenpäin. Nyt siis eka ajastuksen kokeilu menossa. Sovelluksesta saa tuon latauksen alun määrättyä.

IMG_20231031_151315.jpg


Ihan hyvä talviauto, kuten muutkin sähköautot. Nopeasti tulee lämpöä sisälle.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
264
Oletteko kokeilleet nyt pakkasilla CCS latausta, kuinka kovalla teholla lataa? 80% kohdalla yleensä kannattaa jatkaa matkaa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 433
Pari huomiota kun vaihdoin talvirenkaat:

- helppo tunkata vaikka akku pohjassa ja nopea vaihtaa kun vain neljä mutteria per rengas
- mutterien päällä olevat koristemuovit, plääh, kaksi hajosi jo ekalla irroituksella
- takajarrulevyjen keskiosassa aika paljon (pinta)ruostetta jo, eipä tuollaista ole ennen tullut vastaan näin uusissa autoissa, onneksi auto on oranssi ei näy niin hyvin!
- oikean takapyörän etuosan kohdalta näkyy vähän auton pohjalevyn alle jossa akku on, siellä oli johdon päälle vedetty maalarinteippiä (?) joka roikkui, no eipä olisi pitänyt kurkkia..

Kai tämän nyt voi takuuajan ainakin pitää, ykkös- ja ainoana autona talvella on. Ei muuta kuin kovaa ajoa kunnes on varaa Taycaniin!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
Pari huomiota kun vaihdoin talvirenkaat:

- helppo tunkata vaikka akku pohjassa ja nopea vaihtaa kun vain neljä mutteria per rengas
- mutterien päällä olevat koristemuovit, plääh, kaksi hajosi jo ekalla irroituksella
- takajarrulevyjen keskiosassa aika paljon (pinta)ruostetta jo, eipä tuollaista ole ennen tullut vastaan näin uusissa autoissa, onneksi auto on oranssi ei näy niin hyvin!
- oikean takapyörän etuosan kohdalta näkyy vähän auton pohjalevyn alle jossa akku on, siellä oli johdon päälle vedetty maalarinteippiä (?) joka roikkui, no eipä olisi pitänyt kurkkia..

Kai tämän nyt voi takuuajan ainakin pitää, ykkös- ja ainoana autona talvella on. Ei muuta kuin kovaa ajoa kunnes on varaa Taycaniin!
Mutterien koristemuovit on tosiaan aivan turhat. Lisäksi melkein kaikki meni rikki irrotettaessa.

Tunkkaus helppoa, kun on selkeät kohdat, josta kuuluu nostaa.


Tänään taas ajastan latauksen klo 4.00, niin on ilmeisesti halvin sähkön hinta silloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Pari huomiota kun vaihdoin talvirenkaat:

- helppo tunkata vaikka akku pohjassa ja nopea vaihtaa kun vain neljä mutteria per rengas
- mutterien päällä olevat koristemuovit, plääh, kaksi hajosi jo ekalla irroituksella
- takajarrulevyjen keskiosassa aika paljon (pinta)ruostetta jo, eipä tuollaista ole ennen tullut vastaan näin uusissa autoissa, onneksi auto on oranssi ei näy niin hyvin!
- oikean takapyörän etuosan kohdalta näkyy vähän auton pohjalevyn alle jossa akku on, siellä oli johdon päälle vedetty maalarinteippiä (?) joka roikkui, no eipä olisi pitänyt kurkkia..

Kai tämän nyt voi takuuajan ainakin pitää, ykkös- ja ainoana autona talvella on. Ei muuta kuin kovaa ajoa kunnes on varaa Taycaniin!
Muovisuojat lähtee nippusiteellä pois nätisti.

Takuu 3v. Jotta aika riski arvonmenetyksen puolesta. Toki sitä hinta tilannetta tiedä, mutta tollon jos tästä saa jonkun 15k€ ja velkaa 21k€ niin ei kovin mukava tilanne. 5v pitoajalla ehtinee arvo tasiintua lähemmäs jämäriä.

Täälläkin ykkösautona ja talvi sen näyttää oikeastaan miten käy. Kesän ja syksyn perusteella voisi jopa jäädä pitoautoksi. Mielenkiinto kiinalaiseen loppui siihen kun MG4 onkin about samaa kokoa kuin tämä ja MG5 polttiskonversiona ei välttämättä sytytä varsinkin jos/kun diilistä tulisi rahoituksen takia useampi tonni kalliimpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
Kai tämän nyt voi takuuajan ainakin pitää, ykkös- ja ainoana autona talvella on. Ei muuta kuin kovaa ajoa kunnes on varaa Taycaniin!
Muovisuojat lähtee nippusiteellä pois nätisti.

Takuu 3v. Jotta aika riski arvonmenetyksen puolesta. Toki sitä hinta tilannetta tiedä, mutta tollon jos tästä saa jonkun 15k€ ja velkaa 21k€ niin ei kovin mukava tilanne. 5v pitoajalla ehtinee arvo tasiintua lähemmäs jämäriä.

Täälläkin ykkösautona ja talvi sen näyttää oikeastaan miten käy. Kesän ja syksyn perusteella voisi jopa jäädä pitoautoksi. Mielenkiinto kiinalaiseen loppui siihen kun MG4 onkin about samaa kokoa kuin tämä ja MG5 polttiskonversiona ei välttämättä sytytä varsinkin jos/kun diilistä tulisi rahoituksen takia useampi tonni kalliimpi.
Myyjä kauppasi lisätakuutakin, mutta ei taida rahallisesti kannattaa.

Akkutakuu on se vakio 8 vuotta, että aika pitkäänkin voisi autoa sen puolesta pitää.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Hassua ettei noihih mutterien muovisuojiin tule mukana mitään työkalua. Aiemmin meillä olleessa Seatissa oli tällainen mukana:
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 433
Takuu 3v. Jotta aika riski arvonmenetyksen puolesta. Toki sitä hinta tilannetta tiedä, mutta tollon jos tästä saa jonkun 15k€ ja velkaa 21k€ niin ei kovin mukava tilanne. 5v pitoajalla ehtinee arvo tasiintua lähemmäs jämäriä.
No mutta tässä oli käsiraha 0 eur ja inflaatio laukkaa niin parempi näin päin. Vähemmän tässä ottaa turpaan kuin jossain kalliimmassa sähköautossa. Ja vielä on vuoden palautusoptio jos tulee jotain muuta tarjolle halvalla MG:n lisäksi. En kyllä usko että muut kuin kiinalaiset pystyvät kilpailemaan.

Jatkotakuu olisi hyvä jos siinä olisi myös moottori. Nythän se on kolmannen osapuolen myymä palvelu jossa on aika paljon rajoituksia.

Selasin näitä äsken nettiautosta, mielestäni pyyntien mukaan pitää paremmin hintansa mitä täällä on mainostettu. Toki ei siihen kannata verrata mitä näitä myydään nyt uutena..antaa vähän väärän kuvan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
No mutta tässä oli käsiraha 0 eur ja inflaatio laukkaa niin parempi näin päin. Vähemmän tässä ottaa turpaan kuin jossain kalliimmassa sähköautossa. Ja vielä on vuoden palautusoptio jos tulee jotain muuta tarjolle halvalla MG:n lisäksi. En kyllä usko että muut kuin kiinalaiset pystyvät kilpailemaan.

Jatkotakuu olisi hyvä jos siinä olisi myös moottori. Nythän se on kolmannen osapuolen myymä palvelu jossa on aika paljon rajoituksia.

Selasin näitä äsken nettiautosta, mielestäni pyyntien mukaan pitää paremmin hintansa mitä täällä on mainostettu. Toki ei siihen kannata verrata mitä näitä myydään nyt uutena..antaa vähän väärän kuvan.
27 880€ olisi 15tkm ajettu 2022 malli.


Eli ainakin tuo pyyntihinta on melko korkealla (vielä). Uusi kun oli 28 000€ ja jos laskee vaikka 249€*12kk =3000€. Eli hinta voisi olla vaikka 25 000€ plus talvirenkaat, jotka on noin 1000€ arvoiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
No mutta tässä oli käsiraha 0 eur ja inflaatio laukkaa niin parempi näin päin. Vähemmän tässä ottaa turpaan kuin jossain kalliimmassa sähköautossa. Ja vielä on vuoden palautusoptio jos tulee jotain muuta tarjolle halvalla MG:n lisäksi. En kyllä usko että muut kuin kiinalaiset pystyvät kilpailemaan.

Jatkotakuu olisi hyvä jos siinä olisi myös moottori. Nythän se on kolmannen osapuolen myymä palvelu jossa on aika paljon rajoituksia.

Selasin näitä äsken nettiautosta, mielestäni pyyntien mukaan pitää paremmin hintansa mitä täällä on mainostettu. Toki ei siihen kannata verrata mitä näitä myydään nyt uutena..antaa vähän väärän kuvan.
Useammasta tapauksesta olen lukenut, että autovex hintataso on sen 20k€ tai jopa alle. Vaihdossa joku oli saanut siedettävän tarjouksen. Toki pyynnit nettiautossa on sitten mitä on. Ei oikein ole liikkeen intressissä romuttaa hintatasoa. Lähinnä kertoo vain sen, että mikään liike ei halua oranssia sähköpögöä katteisiinsa. Tosin ei ne sinne nyt halua varmaan oikein muitakaan käytettyjä sähköautoja, mutta uskoisin että korostuu tämän mallin kanssa parhaiten kun niitä tulee niin paljon markkinoille tässä 1v sisällä.

5v+ pitoajalla tää voi olla ihan hyvä tai jopa loistava diili ja silloin arvo on sitä tasoa, että markkinoita on yksityisillekkin myydessä. 1-3v on paha väli... Ongelman voinee ratkaista sillä, että ostaa ykkösautoksi jonkun toisen auton niin voi tämän jättää suosiolla pitemmäksi aikaa kakkoskassiksi :cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
5v+ pitoajalla tää voi olla ihan hyvä tai jopa loistava diili ja silloin arvo on sitä tasoa, että markkinoita on yksityisillekkin myydessä. 1-3v on paha väli... Ongelman voinee ratkaista sillä, että ostaa ykkösautoksi jonkun toisen auton niin voi tämän jättää suosiolla pitemmäksi aikaa kakkoskassiksi :cigar:
Itse ostin tyhmänä bmw 7-sarjalaisen tuon Pösön kaveriksi. Mutta kun bmw syö niin paljon kallista polttoainetta, niin eipä sitä ole tullut paljoa käytettyä. Eli Pögötillä mennään mieluummin.

Useammasta tapauksesta olen lukenut, että autovex hintataso on sen 20k€ tai jopa alle. Vaihdossa joku oli saanut siedettävän tarjouksen. Toki pyynnit nettiautossa on sitten mitä on. Ei oikein ole liikkeen intressissä romuttaa hintatasoa. Lähinnä kertoo vain sen, että mikään liike ei halua oranssia sähköpögöä katteisiinsa. Tosin ei ne sinne nyt halua varmaan oikein muitakaan käytettyjä sähköautoja, mutta uskoisin että korostuu tämän mallin kanssa parhaiten kun niitä tulee niin paljon markkinoille tässä 1v sisällä.

5v+ pitoajalla tää voi olla ihan hyvä tai jopa loistava diili ja silloin arvo on sitä tasoa, että markkinoita on yksityisillekkin myydessä. 1-3v on paha väli... Ongelman voinee ratkaista sillä, että ostaa ykkösautoksi jonkun toisen auton niin voi tämän jättää suosiolla pitemmäksi aikaa kakkoskassiksi :cigar:
20k€ hintataso ei olisi hirmu paha, kun liikekin haluaa siihen päälle myyntivoittoa. Onneksi Pösö ei ole ainut oranssi auto, eli muillakin merkeillä on melkein samaa väriä ollut saatavilla. Itse kerran menin kaupan pihassa oranssin Pösön viereen, mutta sitten huomasinkin että väärä parkki ja väärä Pösö myös :D

Nyt halvin näyttää olevan hieman alle 24k€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Itse ostin tyhmänä bmw 7-sarjalaisen tuon Pösön kaveriksi. Mutta kun bmw syö niin paljon kallista polttoainetta, niin eipä sitä ole tullut paljoa käytettyä. Eli Pögötillä mennään mieluummin.
No mutta sullahan on sitten ongelma hyvin pitkälti ratkaistu. Nyt voit sitten tarvittaessa ajaa kusematta lappiin tai vähintään lirutella auton kylkeen siinä samalla kun tankkaat pikaisesti.

20k€ hintataso ei olisi hirmu paha, kun liikekin haluaa siihen päälle myyntivoittoa. Onneksi Pösö ei ole ainut oranssi auto, eli muillakin merkeillä on melkein samaa väriä ollut saatavilla. Itse kerran menin kaupan pihassa oranssin Pösön viereen, mutta sitten huomasinkin että väärä parkki ja väärä Pösö myös :D

Nyt halvin näyttää olevan hieman alle 24k€.
Joo kyllä toi 20k€ on varmaan ihan oikea hintataso eikä mitään nettilegendaa. Liike ottaa kuitenkin ison riskin, että se auto makaa listoilla aika pitkään. En oikein tiedä autoliikkeiden bisneksestä, mutta vaikea uskoa, että siellä suurilla käteisvarannoilla pelataan eli varmaan siitä biilin arvosta käytännössä juoksee joku korko. Eli kaikki se maksaa ihan selvää rahaa seisottaa autoja tyhjänpanttina.

e: Siis tyhjänpanttina sen takia kun et sä voi laittaa 100kpl pögöä myyntiin á28k€ kun saturoimalla markkinat noin niin ei niitä osta ne vähätkään tohon hintaan... vaan sun pitää myydä ne yksitellen ja loput 99kpl odottaaa, että se eka menee kaupaksi.
 
Liittynyt
08.11.2021
Viestejä
68
Useammasta tapauksesta olen lukenut, että autovex hintataso on sen 20k€ tai jopa alle. Vaihdossa joku oli saanut siedettävän tarjouksen. Toki pyynnit nettiautossa on sitten mitä on. Ei oikein ole liikkeen intressissä romuttaa hintatasoa. Lähinnä kertoo vain sen, että mikään liike ei halua oranssia sähköpögöä katteisiinsa. Tosin ei ne sinne nyt halua varmaan oikein muitakaan käytettyjä sähköautoja, mutta uskoisin että korostuu tämän mallin kanssa parhaiten kun niitä tulee niin paljon markkinoille tässä 1v sisällä.
------
Täysin samaa mieltä, ja tuosta voikin johtaa seuraavan ennustuksen: Hullarin osamaksulla + takaisinostosopimuksella hankkineille tullaan tekemään ensi kesänä veretseisauttava tarjous: jatka edelleen sopimusta, takaisinostotarjous nyt 24 kk kohdalla 24.529 € (30.000 km).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 419
- mutterien päällä olevat koristemuovit, plääh, kaksi hajosi jo ekalla irroituksella
Hassua ettei noihih mutterien muovisuojiin tule mukana mitään työkalua. Aiemmin meillä olleessa Seatissa oli tällainen mukana:
Ei olisi suuri ihme, jos siellä on tuo väline tarvikesarjassa mutta sen verran taiteellisesti pakattuna ettei äkkiä huomaa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Ei olisi suuri ihme, jos siellä on tuo väline tarvikesarjassa mutta sen verran taiteellisesti pakattuna ettei äkkiä huomaa.
Koetin kyllä kaikki kolot kaivella. Kysyin myös kaverilta jolla ollut sama auto jo vuosia ja ei kaverillakaan ollut tietoa moisesta.. netistäkään ei ollut apua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Tälläinen työkalu on tuo millä nuo pyöränmutterin suojukset on tarkoitus poistaa:
1698888034178.jpeg


Ainakin aiemmin jokaiseen aluventeelliseen autoon on tuo laitettu mukaan maahantuontikunnostuksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
27 880€ olisi 15tkm ajettu 2022 malli.

https://m.nettiauto.com/peugeot/e-2008?mileageto=25000&id_country=73&page=1
Eli ainakin tuo pyyntihinta on melko korkealla (vielä). Uusi kun oli 28 000€ ja jos laskee vaikka 249€*12kk =3000€. Eli hinta voisi olla vaikka 25 000€ plus talvirenkaat, jotka on noin 1000€ arvoiset.
Nyt tuo kaikkein halvin auto oli näköjään myyty.
Nyt siis halvin hinta 28 750€.

Ei siis mitään käytännön merkitystä, mutta jonkunlaista vaihtuvuutta näyttää olevan autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
Pösö liikkeessä kävin ihmettelemässä tuota uudempaa mallia.

Vanha oransskin näytti aivan hyvältä, kun vertasi facelift punaiseen. Ainakin livenä siis.

Screenshot_2023-11-09-17-19-34-407_com.miui.gallery.jpg


Omakin (likainen) e-2008 pääsi kuvaan. Vähän reilu 4000km tullut ajeltua ja ainakin vielä aivan huolettomasti.

IMG_20231109_172656.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Onks joku tässä ryhmässä:

Screenshot_2023-11-10-12-49-07-65_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg


Käsittääkseni HP:ssä samat ongelmat riskinä?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Onks joku tässä ryhmässä:



Käsittääkseni HP:ssä samat ongelmat riskinä?
No ainakin toi yllämainittu korjataan virhevastuuseen/Goodwilliin/tjms.
Tosta oli seuraava postaus jossa aloittaja totesi, että korjaavat mukisematta.

Samaa laturia on useassa Stellantiksen vehkeessä. Myös e2008:ssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
No ainakin toi yllämainittu korjataan virhevastuuseen/Goodwilliin/tjms.
Tosta oli seuraava postaus jossa aloittaja totesi, että korjaavat mukisematta.

Samaa laturia on useassa Stellantiksen vehkeessä. Myös e2008:ssa.
Mihin asti mahtaa korjata mukisematta? HP kohdalla kun kaikki on ollut vääntöä... Mullekkin sanottiin että et saa sukolaturia. No ostin ite ja laitoin rekoamaation, et 160€ makso jotta tohon käteen kiitos. Tuli viesti et tuu hakee lauturis... Nyt on sit molemmille käsille.

Tiesin, että sisänenlaturi on näissä ongelma, mutta en ihan tollasta hintaluokkaa osannut arvata. Mahtaako -23 malleissa olla vielä tota porsivaa mallia?

Entä onko korjaus mahdollista? Ei osunut Googlella nopeasti mitään vastaan. Lähinnä, että mitä sieltä oikein hajoaa edes, ei sen nyt rakettitiedettä luulis olevan.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Mihin asti mahtaa korjata mukisematta? HP kohdalla kun kaikki on ollut vääntöä... Mullekkin sanottiin että et saa sukolaturia. No ostin ite ja laitoin rekoamaation, et 160€ makso jotta tohon käteen kiitos. Tuli viesti et tuu hakee lauturis... Nyt on sit molemmille käsille.

Tiesin, että sisänenlaturi on näissä ongelma, mutta en ihan tollasta hintaluokkaa osannut arvata. Mahtaako -23 malleissa olla vielä tota porsivaa mallia?

Entä onko korjaus mahdollista? Ei osunut Googlella nopeasti mitään vastaan. Lähinnä, että mitä sieltä oikein hajoaa edes, ei sen nyt rakettitiedettä luulis olevan.
No sen verran noita latureita mennyt, että eivät pääse kyllä vastuustaan. Ja paljon noita korjattukin takuuseen ja virhevastuusee, eli on ennakkotapauksia, joihin viitata. Meillä on pihassa sekä Corsa-e, että hullupösö. Ihan hyvillä mielin noita uskallan pitää. Jos laturi hajoaa, niin ein todellakaan ole mitään maksamassa takuuajan jälkeenkään.

Korjauksesta en osaa sanoa, mutta vaihto on ilmeisesti aika homma (tota ei todellakaan ole suunniteltu vaihdettavaksi, ei ole mikään kuluva osa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 627
Mihin asti mahtaa korjata mukisematta? HP kohdalla kun kaikki on ollut vääntöä... Mullekkin sanottiin että et saa sukolaturia. No ostin ite ja laitoin rekoamaation, et 160€ makso jotta tohon käteen kiitos. Tuli viesti et tuu hakee lauturis... Nyt on sit molemmille käsille.

Tiesin, että sisänenlaturi on näissä ongelma, mutta en ihan tollasta hintaluokkaa osannut arvata. Mahtaako -23 malleissa olla vielä tota porsivaa mallia?

Entä onko korjaus mahdollista? Ei osunut Googlella nopeasti mitään vastaan. Lähinnä, että mitä sieltä oikein hajoaa edes, ei sen nyt rakettitiedettä luulis olevan.
Itselle tuli aika viimeisiä vanhan mallin 2023 versiota oleva. Laturia on kyllä useamman kerran paranneltu, mutta taitaa olla vielä liian aikaista sanoa hajoaako sekin joskus?
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
No sen verran noita latureita mennyt, että eivät pääse kyllä vastuustaan. Ja paljon noita korjattukin takuuseen ja virhevastuusee, eli on ennakkotapauksia, joihin viitata. Meillä on pihassa sekä Corsa-e, että hullupösö. Ihan hyvillä mielin noita uskallan pitää. Jos laturi hajoaa, niin ein todellakaan ole mitään maksamassa takuuajan jälkeenkään.

Korjauksesta en osaa sanoa, mutta vaihto on ilmeisesti aika homma (tota ei todellakaan ole suunniteltu vaihdettavaksi, ei ole mikään kuluva osa).
Tuskin ne noita ilmaiseksi korjailee loputtomiin, missähän sitten mahtaa se raja mennä? 150tkm ajettu 5-vuotias auto, kaikki takuut päättyneet, meneekö uusi laturi enää takuuseen vai ei? Vaikka maahantuoja tulisi vielä tuossa vaiheessa 50% vastaan, kustannus tuolla arviolla olisi 4500e ja tuskin kovin paljon parempaa lopputulosta saa edes oikeuden kautta. Auto on tuossa vaiheessa jo elinkaarensa puolessa välissä, 100% korvausta tuskin saisi sieltäkään.

Toki aina on se mahdollisuus, että Stellantis tietää mokanneensa näiden kanssa ja maksaa nämä ikuisesti omasta piikistä, vähän vaikea tuohon on kyllä uskoa. Tuonkin julkaisun kommenteissa on tapauksia, joissa uusi laturi ei ollut enää mennyt täysin valmistajan piikistä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Tuskin ne noita ilmaiseksi korjailee loputtomiin, missähän sitten mahtaa se raja mennä? 150tkm ajettu 5-vuotias auto, kaikki takuut päättyneet, meneekö uusi laturi enää takuuseen vai ei? Vaikka maahantuoja tulisi vielä tuossa vaiheessa 50% vastaan, kustannus tuolla arviolla olisi 4500e ja tuskin kovin paljon parempaa lopputulosta saa edes oikeuden kautta. Auto on tuossa vaiheessa jo elinkaarensa puolessa välissä, 100% korvausta tuskin saisi sieltäkään.

Toki aina on se mahdollisuus, että Stellantis tietää mokanneensa näiden kanssa ja maksaa nämä ikuisesti omasta piikistä, vähän vaikea tuohon on kyllä uskoa. Tuonkin julkaisun kommenteissa on tapauksia, joissa uusi laturi ei ollut enää mennyt täysin valmistajan piikistä.
Tois 9000€ on ihan fuulaa. Joku kirjoitti Pösössä olleen 3t€+työ. Ja jollain jo kolmas laturi menossa...
 

Liitteet

Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
140
Tois 9000€ on ihan fuulaa. Joku kirjoitti Pösössä olleen 3t€+työ. Ja jollain jo kolmas laturi menossa...
Toisaalta sieltä löytyy myös toisenlaisia hintoja, kuten tässä alla olevassa tapauksessa. Sehän tuossa on ongelma, jos laturia ei voi korjata missään muualla niin voidaan korjaukselle antaa ihan mikä hinta vain, mutta minkä sille mahtaa? Tullaan mukamas 50% vastaan niin silti jokainen vaihto jää plussalle, kunhan alkuperäinen hinta on tarpeeksi överi.

Opel.JPG

Jos tätä asiaa ei saada ratkaistua, tulee se varmasti näkymään näiden autojen arvoissa. Kuka ostaa vanhemman takuun ulkopuolisen Stellantiksen sähköauton, kun jopa todennäköinen lopputulema on, että ennemmin tai myöhemmin siitä hajoaa useita tuhansia maksava laturi ja maksumies löytyy peilistä? Tai kuka haluaa ottaa tuollaisen vaihtoautohalliin ja mihin hintaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 490
Toisaalta sieltä löytyy myös toisenlaisia hintoja, kuten tässä alla olevassa tapauksessa. Sehän tuossa on ongelma, jos laturia ei voi korjata missään muualla niin voidaan korjaukselle antaa ihan mikä hinta vain, mutta minkä sille mahtaa? Tullaan mukamas 50% vastaan niin silti jokainen vaihto jää plussalle, kunhan alkuperäinen hinta on tarpeeksi överi.



Jos tätä asiaa ei saada ratkaistua, tulee se varmasti näkymään näiden autojen arvoissa. Kuka ostaa vanhemman takuun ulkopuolisen Stellantiksen sähköauton, kun jopa todennäköinen lopputulema on, että ennemmin tai myöhemmin siitä hajoaa useita tuhansia maksava laturi ja maksumies löytyy peilistä? Tai kuka haluaa ottaa tuollaisen vaihtoautohalliin ja mihin hintaan?
Joo onhan noi ihan järjettömiä summia. Ilmeisesti tälläsestä palikasta kyse:



Ja autossa:



Tossa on varmaan AC ja DC laturit samassa?

Eniveis on tää taas yksi rikka rokkaan minkä takia houkuttelisi vaihtaa vuoden jälkeen jos on jotain mielenkiintoista tarjolla. Vielä kun näitä sähköhärpättimiä ei kauheastai nyrkkipajoissa ropelleta niin korjaus sen verran kallista, että mieluusti pitkää takuuta. Uusi C3 on ainakin huokea toki siinä taas lyhyet takuut...
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Mites muilla on mennyt ajoin keskiviikkona Eurajoki-Nokia-Lielahti-Pirkkala siellä lataus noin. 80% asti matka jatkui Lempäälä hetki pyöriskelyä Lempäälässä ja sieltä sitten Huittisiin laturille tauko. Kotona sitten täysi lataus ja auto värisi laturissa muutenkin outoa ääntä sellaista sirinää yms eikö tuo laturi kestä julkisia pikalatureita? ajoa tuli n.500km.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Mites muilla on mennyt ajoin keskiviikkona Eurajoki-Nokia-Lielahti-Pirkkala siellä lataus noin. 80% asti matka jatkui Lempäälä hetki pyöriskelyä Lempäälässä ja sieltä sitten Huittisiin laturille tauko. Kotona sitten täysi lataus ja auto värisi laturissa muutenkin outoa ääntä sellaista sirinää yms eikö tuo laturi kestä julkisia pikalatureita? ajoa tuli n.500km.
Pikalaturilla ei virta mene ton vaihtovirtalaturin, vaan suoraan akkuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 222
Tuo 9000e hinta on sama kuin volkkareiden 1,8tsi öljyrengaskorjaus, joka muka maksoi tehtaalle tuplat verrattuna tammerdieselin hintaan. Hinta pitää laittaa riittävän korkeaksi jotta sillä 50% alennuksella saadaan aasiakas maksamaan koko remppa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 861
Tuo 9000e hinta on sama kuin volkkareiden 1,8tsi öljyrengaskorjaus, joka muka maksoi tehtaalle tuplat verrattuna tammerdieselin hintaan. Hinta pitää laittaa riittävän korkeaksi jotta sillä 50% alennuksella saadaan aasiakas maksamaan koko remppa.
Voi olla noinkin, mutta toistaiseksi on ainakin asiakkaat ainakin pääosin päässeet maksamatta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 100
Viestejä
4 250 933
Jäsenet
71 275
Uusin jäsen
Vorlon

Hinta.fi

Ylös Bottom