Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Mikähän muuten mahtaa olla 2023 vanhan mallin Peugeotin maksi latausteho? 65kW oli maksimi, mutta vasta kotiin palattua oli akku oikeasti tyhjä, kun puhelin näytti 13%. Auto taitaa tukea 100kW latausta?, mutta tuskin pääsee sellaisiin lukemiin.

Screenshot_20240409_230319_Gallery.jpg


Seinäjoki-Oulu-Seinäjoki ajo tehty. Eli noin 700km ajoa. Paluumatkalla oli vain yksi kahvitauko/lataus Kalajoella. Koko matkan kulutus 15.8kWh/100km.

Ainakin nuo S ja K latausasemat oli hyviä ja toimivia. Onneksi ei ole Nissan Leafia, kun melko vähän näkyi sille sopivia latureita.

Screenshot_20240409_230453_Gallery.jpg

Screenshot_20240409_234049_Gallery.jpg
 

Laissez-Faire

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
378
Mikähän muuten mahtaa olla 2023 vanhan mallin Peugeotin maksi latausteho? 65kW oli maksimi, mutta vasta kotiin palattua oli akku oikeasti tyhjä, kun puhelin näytti 13%. Auto taitaa tukea 100kW latausta?, mutta tuskin pääsee sellaisiin lukemiin.

Kyllä se voi 100kW nousta oikeissa olosuhteissa. Tuon QR-koodin lukemalla saa latauskäyrän näkyville mistä näkee tarkemmin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
114
Mikähän muuten mahtaa olla 2023 vanhan mallin Peugeotin maksi latausteho? 65kW oli maksimi, mutta vasta kotiin palattua oli akku oikeasti tyhjä, kun puhelin näytti 13%. Auto taitaa tukea 100kW latausta?, mutta tuskin pääsee sellaisiin lukemiin.



Seinäjoki-Oulu-Seinäjoki ajo tehty. Eli noin 700km ajoa. Paluumatkalla oli vain yksi kahvitauko/lataus Kalajoella. Koko matkan kulutus 15.8kWh/100km.

Ainakin nuo S ja K latausasemat oli hyviä ja toimivia. Onneksi ei ole Nissan Leafia, kun melko vähän näkyi sille sopivia latureita.



Täältä löytyy kaikkien autojen latauskäyrät optimioloissa ja muutakin hyödyllistä tietoa Peugeot e-2008 SUV
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Itse mr. autobonbonina odottelisin miten käy kesän palautusten kanssa. Jos saa suurimman osan autoista pysymään ostajilla niin ei mitään tarvetta tarjota FL malleille jatkoa. Nuo kuitenkin lähti vasta syksymmällä toimituksiin niin ei akuuttia kiirettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Itse mr. autobonbonina odottelisin miten käy kesän palautusten kanssa. Jos saa suurimman osan autoista pysymään ostajilla niin ei mitään tarvetta tarjota FL malleille jatkoa. Nuo kuitenkin lähti vasta syksymmällä toimituksiin niin ei akuuttia kiirettä.
Sama ajatus itsellä mielessä. FL malli on nyt ainakin aivan uutena "ylihintainen", niin itse en antaisi FL mallille ollenkaan jatkoa, vaan maahantuoja voisi yrittää myydä FL mallit suoraan pois.

Saa muuten nähdä, että mikä on e-3008 auton hinta. En ole hinnastoakaan katsonut, josko olisi jo hinnat. Autoliikkeen koeajopäivä on vasta hieman myöhemmin. Tuo auto nyt ei kummemmin kiinnosta, paitsi koeajolla toki voisi käydä ihmettelemässä.


-----
e-2008 ajoin jotain 210km yhteen mittaan, niin auto kehotti pitämään ajotauon :) Sinällään riittävä tuo akun koko, että aika pitkän ajon voi tehdä ilman pysähdystä. Toki talvi on eri asia. Nyt kumminkin osaan jo käyttää yleisiä latureita, niin ehkä tohtii mennä pidemmällekin reissulle joskus. 2tkm päästä on se ensimmäinen 12.5tkm huolto. Sitten seuraavat taisi olla 20tkm tai 2 vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Sama ajatus itsellä mielessä. FL malli on nyt ainakin aivan uutena "ylihintainen", niin itse en antaisi FL mallille ollenkaan jatkoa, vaan maahantuoja voisi yrittää myydä FL mallit suoraan pois.

Saa muuten nähdä, että mikä on e-3008 auton hinta. En ole hinnastoakaan katsonut, josko olisi jo hinnat. Autoliikkeen koeajopäivä on vasta hieman myöhemmin. Tuo auto nyt ei kummemmin kiinnosta, paitsi koeajolla toki voisi käydä ihmettelemässä.


-----
e-2008 ajoin jotain 210km yhteen mittaan, niin auto kehotti pitämään ajotauon :) Sinällään riittävä tuo akun koko, että aika pitkän ajon voi tehdä ilman pysähdystä. Toki talvi on eri asia. Nyt kumminkin osaan jo käyttää yleisiä latureita, niin ehkä tohtii mennä pidemmällekin reissulle joskus. 2tkm päästä on se ensimmäinen 12.5tkm huolto. Sitten seuraavat taisi olla 20tkm tai 2 vuotta.
Kyllä pögön sivuilta hinnat löytyy jo. Tuo on alkaen karvan vajaa 50k€ auto karvalakkina. Jotta kiitos, mutta ei kiitos. Ennemmin tuossa kokoluokassa rellun senic e-tech mikä lähtee alkaen 41,7k€. Itse odottelen rellun 5:sta minkä pitäisi nyt kesällä tulla. Vähän ehkä pieni, mutta voisi sillä selvitä kun nyt näihin pieniin autoihin alkaa tottua ja jos hinta on isomman senicin kanssa linjassa niin voisi olla siinä 30k€ nurkilla. Erityisesti V2G kiinnostaa mikä ks. malliin on tulossa.

En tiedä miten kauan pösö meinaa pitää noita hintoja pilvissä... Vaikka eivät jaksaisi vertailla kiinalaisiin niin erot maanmieheen on aika karmaisevat.

Huoltoväli on 2v/25tkm. Tää ensihuolto on vaan 12500km/1v, siinähän ei oikeasti taideta tehdä yhtään mitään. Jotain arvoja katsovat? Oliko sen hinta normaalistikkin luokkaa 60€.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Mikähän muuten mahtaa olla 2023 vanhan mallin Peugeotin maksi latausteho? 65kW oli maksimi, mutta vasta kotiin palattua oli akku oikeasti tyhjä, kun puhelin näytti 13%. Auto taitaa tukea 100kW latausta?, mutta tuskin pääsee sellaisiin lukemiin.
About 100km motaria 120kmh nopeudella n. 10 asteen säässä ja suoraan ABC:n Kempon laturiin niin tullut 97kw teholla, lataus alkoi jostain 20% varausasteesta ja muistaakseni tiputteli yli 90kw teholla johonkin 35-40% asti.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
About 100km motaria 120kmh nopeudella n. 10 asteen säässä ja suoraan ABC:n Kempon laturiin niin tullut 97kw teholla, lataus alkoi jostain 20% varausasteesta ja muistaakseni tiputteli yli 90kw teholla johonkin 35-40% asti.
95-98 kw itsekkin ladannut monta kertaa lämpimään ja tyhjään (5-15%) akkuun, tippuu kyllä nopeasti.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
Ovat ilmeisesti avanneet jo oman meiliosoitteenkin jatkosoppareille.

Itse otin vuoden jatkon ja toinen vuosihuolto veloituksetta.

"Voitteko ystävällisesti laittaa yhteystietonne ja autonne tiedot jatkosopimukset@auto-bon.fi, teihin ollaan yhteydessä."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Ovat ilmeisesti avanneet jo oman meiliosoitteenkin jatkosoppareille.

Itse otin vuoden jatkon ja toinen vuosihuolto veloituksetta.

"Voitteko ystävällisesti laittaa yhteystietonne ja autonne tiedot jatkosopimukset@auto-bon.fi, teihin ollaan yhteydessä."
:hmm: Tähän asti tarjottu tuota valohoito 60€ 12500km/1v huoltoa ilmaiseksi. 2v/25000km huolto taitaa olla jonnin verran kalliimpi...
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
:hmm: Tähän asti tarjottu tuota valohoito 60€ 12500km/1v huoltoa ilmaiseksi. 2v/25000km huolto taitaa olla jonnin verran kalliimpi...
Pitikin tuo tarkistaa, mutta totta, tuossa saattaa olla jo jotakin nesteen vaihtoa tmv. mikä jotakin jo maksaa.

1. huoltoa minullekin tarjosi, mutta vastasin että vaihdetaan tuohon, kun 1. jo tehty ja tämä oli ok.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
152
Tuleekohan myös facelift mallin saaneillekin jatkoa?
Itse olin yhteydessä suoraan maahantuojaan jatkosopimukset@auto-bon.fi. Kannattaa kysellä sieltä.
Sieltä kyseltiin yhteystiedot, josta tieto oli siirtynyt sopimusosapuolelle ja auton myyjä soitteli asiasta seuraavana päivänä.
Minulla 6/2023 maahan tullut prefacelift. Nyt voi hyvillä mielin ajella vuoden lisää ja katsoa autojen hinnankehitystä.

Muuten ollaan oltu autoon todella tyytyväisiä.
Tuli alkuviikosta tsekattua vielä, että oli autossa se uusi vmax laturi, jonka puolesta voisi pitää pidempääkin.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
562
Kyllä pögön sivuilta hinnat löytyy jo. Tuo on alkaen karvan vajaa 50k€ auto karvalakkina. Jotta kiitos, mutta ei kiitos. Ennemmin tuossa kokoluokassa rellun senic e-tech mikä lähtee alkaen 41,7k€. Itse odottelen rellun 5:sta minkä pitäisi nyt kesällä tulla. Vähän ehkä pieni, mutta voisi sillä selvitä kun nyt näihin pieniin autoihin alkaa tottua ja jos hinta on isomman senicin kanssa linjassa niin voisi olla siinä 30k€ nurkilla. Erityisesti V2G kiinnostaa mikä ks. malliin on tulossa.

En tiedä miten kauan pösö meinaa pitää noita hintoja pilvissä... Vaikka eivät jaksaisi vertailla kiinalaisiin niin erot maanmieheen on aika karmaisevat.
Pösö pitää hinnat täsmälleen sillä tasolla että sähköautojen myynti riitää tasaamaan myytyjen autojen keskimääräiset päästöt EU:n vaatimalla co² 95g/100km tasolle.

Alennukset alkaa ensi vuoden alussa kun EU: n vaatimukset kiristyy 2025-2030 jaksolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Nyt on 11tkm mittarissa. Eka huolto Seinäjoella maksaisi noin 100€, eli erittäin kallis.

Kävin sitten myös Automeca Seinäjoella ja siellä sama huolto on 59€.

Ilmeisesti ainakin akun jäähdytys tarkastetaan. Tosin Eepee autotalossa ei sanottu, että mitä huolto sisältää. Ensimmäinen huolto siis 12 500km tai 1v. Toinen jo 2 vuoden kohdalla tai 25 000km. Kolmas huolto sitten, kun auto on 4 vuotta tai 50 000km.

Mutta tuo ensimmäinen huolto taisi olla ilmainen, jos pitää autoa 2 vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Nyt on 11tkm mittarissa. Eka huolto Seinäjoella maksaisi noin 100€, eli erittäin kallis.

Kävin sitten myös Automeca Seinäjoella ja siellä sama huolto on 59€.

Ilmeisesti ainakin akun jäähdytys tarkastetaan. Tosin Eepee autotalossa ei sanottu, että mitä huolto sisältää. Ensimmäinen huolto siis 12 500km tai 1v. Toinen jo 2 vuoden kohdalla tai 25 000km. Kolmas huolto sitten, kun auto on 4 vuotta tai 50 000km.

Mutta tuo ensimmäinen huolto taisi olla ilmainen, jos pitää autoa 2 vuotta.
Ah eli viet auton takaisin? Mitä tilalle?

Itse en keksinyt tilalle mitään samaan hintaan kuin luokkaa tonnin pommi kategoria. Toki jos se sopii omaan ajo profiiliin niin voi päästä halvemmalla, ehkä :). Ekalta vuodelta omat kulut 0,27€/km pögöllä. Todellisuudessa vähän halvemmat kun laskin kilsat 19KWh/100km kulutuksella ja 0,1€/kWh.

Kaikki uudet tykkää mennä kalliimmaksi kiitos korkojen. Toki nyt näyttää olevan 30k€ atto3:sta jo 1,99% korolla, että sellanen olis voinut olla vaihtoehto.

Edellinen kia optima meni 4v ajalta 0,41€/km. Kilsoja tuli noin 15,5tkm keskimäärin vuodessa. Arvonalenema oli selkeästi isoin kuluerä 290€/kk. Samoin autoon oli sidottu 8k€ pääomaa. Toki sen tuotto on enempi tai vähempi teoreettista, mutta tällä hetkellä aika konkreettista jos esim käyttää summan asuntolainan lyhentämiseen niin sillekkin voisi ajatella 4% korkotuoton menetyksen.

Jotta tällänen suht edullinen leasing/takaisinosto on kyllä ihan ok vaihtoehto kun kulut on tiedossa, ei riskiä arvon lasksuta eikä pääomaa sidottuna peltilehmään. Yleensä noiden syiden takia nämä vaan tuppaa maksamaan aika reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Ah eli viet auton takaisin? Mitä tilalle?

Itse en keksinyt tilalle mitään samaan hintaan kuin luokkaa tonnin pommi kategoria. Toki jos se sopii omaan ajo profiiliin niin voi päästä halvemmalla, ehkä :). Ekalta vuodelta omat kulut 0,27€/km pögöllä. Todellisuudessa vähän halvemmat kun laskin kilsat 19KWh/100km kulutuksella ja 0,1€/kWh.

Kaikki uudet tykkää mennä kalliimmaksi kiitos korkojen. Toki nyt näyttää olevan 30k€ atto3:sta jo 1,99% korolla, että sellanen olis voinut olla vaihtoehto.

Edellinen kia optima meni 4v ajalta 0,41€/km. Kilsoja tuli noin 15,5tkm keskimäärin vuodessa. Arvonalenema oli selkeästi isoin kuluerä 290€/kk. Samoin autoon oli sidottu 8k€ pääomaa toki sen tuotto on enempi tai vähempi teoreettista, mutta tällä hetkellä aika konkreettista jos esim käyttää summan asuntolainan lyhentämiseen niin sillekkin voisi ajatella 4% korkotuoton menetyksen.

Jotta tällänen suht edullinen leasing/takaisinosto on kyllä ihan ok vaihtoehto kun kulut on tiedossa, ei riskiä arvon lasksuta eikä pääomaa sidottuna peltilehmään. Yleensä noiden syiden takia nämä vaan tuppaa maksamaan aika reilusti.
Tarkoitus on, että en vie autoa takaisin.

Kävin vaan mielenkiinnosta kilpailuttamassa nuo huollon hinnat. Unohtui kyllä kysyä se toinen normi 25tkm huollon hinta. Ja taitaa mennä myös 15tkm vuodessa hieman rikki, kun Pösö on 8/2023.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Tarkoitus on, että en vie autoa takaisin.

Kävin vaan mielenkiinnosta kilpailuttamassa nuo huollon hinnat. Unohtui kyllä kysyä se toinen normi 25tkm huollon hinta. Ja taitaa mennä myös 15tkm vuodessa hieman rikki, kun Pösö on 8/2023.
Länsi-Auto 179e muistaakseni hinta 25k huollolle, en muista mitä kaikkea tekevät mutta akku- ja ilmastointitesti kuuluu ainakin siihen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 824
Länsi-Auto 179e muistaakseni hinta 25k huollolle, en muista mitä kaikkea tekevät mutta akku- ja ilmastointitesti kuuluu ainakin siihen.
Mulla eka huolto jo tehntynä kun jatkoin 12kk sopparia. Mulla vain lukee, että vuosihuolto tulee tossa jatkossa. Oletan tietenkin, että 25tkm huolto. Vuosihuolto sekin on. Kysyivät siis mihin liikkeeseen meinaan viedä huoltoon.

" Ilmoitamme heille, että autonne vuosihuolto on veloitukseton. He osaavat tämän sitten huomioida, kun auton vie huoltoon "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Tarkoitus on, että en vie autoa takaisin.

Kävin vaan mielenkiinnosta kilpailuttamassa nuo huollon hinnat. Unohtui kyllä kysyä se toinen normi 25tkm huollon hinta. Ja taitaa mennä myös 15tkm vuodessa hieman rikki, kun Pösö on 8/2023.
Tjaah mä ymmärsin, että maksoit huollosta mistä moinen päätelmä :D
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
Mulla eka huolto jo tehntynä kun jatkoin 12kk sopparia. Mulla vain lukee, että vuosihuolto tulee tossa jatkossa. Oletan tietenkin, että 25tkm huolto. Vuosihuolto sekin on. Kysyivät siis mihin liikkeeseen meinaan viedä huoltoon.

" Ilmoitamme heille, että autonne vuosihuolto on veloitukseton. He osaavat tämän sitten huomioida, kun auton vie huoltoon "
Minulle tarkensivat tuon toiseen vuosihuoltoon, kun kerroin että ensimmäinen jo tehty. Tuskin kyllä ilmankaan tarvitsee kinata huollon tiskillä jos jokin lupaus on
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
Nyt myös stellantis tiputti uusien hintoja, toki kalliita ovat vieläkin.

Pienin E-208 maksaa halvimmillaan 34 990 euroa ja sen katumaasturisisar 38 990 euroa.

Ilmeisesti myös kontaktointi kiihtyy jatkotarjouksien osalta, jotta käytettyjen hinnat ei romahda.
Melkolailla no brainer tuo takaisinoston jatko kyllä on, oli autoa palauttamassa tai pitämässä. Tuohon hintaan voi vähän sietää huonoa rangea ja softaa
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
136
Kyllä itse olen ajatellut jatkotarjouksesta huolimatta auton palauttaa, 15tkm/vuosi ei vain riitä meille. Kilsoja tulee vuodessa se 25-30tkm ja nyt niitä joudutaan ajamaan vanhalla tonnin pommilla sen uuden pihassa seisovan sähköauton sijaan. Jatkaminen ilman takaisinostosopimusta olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto, mutta haluanko oikeasti sitoutua tähän autoon vuosikausiksi, en oikeastaan.

Velkaa on palautushetkellä jäljellä se 27300 + 5 vuoden lisätakuu olisi pakko ostaa, eli 28k. 5 vuoden ikäisenä takuun loppuessa kilsoja olisi sitten n. 150k ja akkutakuukin loppumassa, jos arvioidaan myyntihinnaksi silloin 9-10k, olisi kk-kustannus n. 400/kk. Kyllä tuolla hinnalla saa vaikka mitä muutakin nykyisiltä käytettyjen markkinoilta, korkotarjouksiakin on alkanut taas olemaan, joka sekin tasoittaa vertailutilannetta.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
144
Kyllä itse olen ajatellut jatkotarjouksesta huolimatta auton palauttaa, 15tkm/vuosi ei vain riitä meille. Kilsoja tulee vuodessa se 25-30tkm ja nyt niitä joudutaan ajamaan vanhalla tonnin pommilla sen uuden pihassa seisovan sähköauton sijaan. Jatkaminen ilman takaisinostosopimusta olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto, mutta haluanko oikeasti sitoutua tähän autoon vuosikausiksi, en oikeastaan.

Velkaa on palautushetkellä jäljellä se 27300 + 5 vuoden lisätakuu olisi pakko ostaa, eli 28k. 5 vuoden ikäisenä takuun loppuessa kilsoja olisi sitten n. 150k ja akkutakuukin loppumassa, jos arvioidaan myyntihinnaksi silloin 9-10k, olisi kk-kustannus n. 400/kk. Kyllä tuolla hinnalla saa vaikka mitä muutakin nykyisiltä käytettyjen markkinoilta, korkotarjouksiakin on alkanut taas olemaan, joka sekin tasoittaa vertailutilannetta.
Itselläkin kilometrejä tulee varmaan n 20k/vuosi, mutta ei nuo lisäkilometritkaan kalliita ole.
Laitan km-korvauksista aina 200€ pösö-tilille, kun tulee 1000 km täyteen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 446
Itselläkin kilometrejä tulee varmaan n 20k/vuosi, mutta ei nuo lisäkilometritkaan kalliita ole.
Laitan km-korvauksista aina 200€ pösö-tilille, kun tulee 1000 km täyteen
Näinpä. Varsinkin jos saa ladattua kotona. Tonnin pommilla menee jo 100-150€ polttoaineisiin tolla matkalla muista kuluista puhumattakaan.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
136
Tulee sillä pommilla halvemmaksi ajaa kuin maksaa nuo lisäkilometrit, mutta se ei nyt ollut se pointti. 25tkm tuolla Pösöllä palautussopimuksen kanssa maksaa suht saman kuin millä tahansa muulla n. 30k sähköautolla ja siinä vaiheessa minun valinta ei ainakaan enää kohdistu tähän Pösöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 554
Viestejä
4 203 818
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom