- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 797
Se on helppoa näköjään kun ei tarvi edes LN2 pulloa hankkia, kun vaan koodailee paremmin. Ei kai tuota oikein kukaan muuten voi selittää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on helppoa näköjään kun ei tarvi edes LN2 pulloa hankkia, kun vaan koodailee paremmin. Ei kai tuota oikein kukaan muuten voi selittää.
Se on helppoa näköjään kun ei tarvi edes LN2 pulloa hankkia, kun vaan koodailee paremmin. Ei kai tuota oikein kukaan muuten voi selittää.
Onneksi olkoon. Paljonko muisteilla on jännite, vai näkyykö noissa kuvissa?
Se on helppoa näköjään kun ei tarvi edes LN2 pulloa hankkia, kun vaan koodailee paremmin. Ei kai tuota oikein kukaan muuten voi selittää.
Olisi kova!
Siinähän se tulikin, eli lämmöt kun saisi tappiin niin menisi mulla 2900mhz Port Royal.
Siinähän se tulikin, eli lämmöt kun saisi tappiin niin menisi mulla 2900mhz Port Royal.
Onko kylmäbugi vai mikä?
Siis meinaatko että se murtuu näillä nykypolven siruilla vai nykypolven tahnoilla? Jos ensimmäinen, niin miksi? Jos jälkimmäinen, niin kai niitä vanhankinlaisia tahnoja vielä jostain saa?Ei vaan murtuu lämpötahna aina -155 -165 välimaastossa näillä nykyisillä sukupolvilla jotka hyötyy lämpöjen osalta vaikka tappiin asti.
Siis meinaatko että se murtuu näillä nykypolven siruilla vai nykypolven tahnoilla? Jos ensimmäinen, niin miksi? Jos jälkimmäinen, niin kai niitä vanhankinlaisia tahnoja vielä jostain saa?
Aletaan olla aika extreemissä kun pitää alkaa tahnoja binnaamaan. Oletko muuten koskaan miettinyt, että voisit kysellä yliopistoilta apua? Käsittääkseni täällä tehdään aika edistyksellistä touhua noiden kvanttikoneiden parissa ja siellä puhutaan lämpötiloista mitkä liki absoluuttista nollapistettä. Olisikohan sieltä mahdollista löytyä pikkuisen edgeä. Tämä siis ihan mutulla.Siis nykyiset tahnat kestävät parhaiten tuonne asti. Rauf binnasi 400 eurolla Kryonaut Extremeä . Ilmeisesti vaihtelu tahnojen laadun välillä on suurta. Pääsin itse sekä KPx:llä että Kryonaut Extremellä sinne noin -165c ja aina murtuu Idlessä, ei koskaan kuormassa. Kuuluu sellainen mahdoton pamaus kun murtuu, sitten lämmitettävä -20 ja taas voi mennä takaisin kylmäksi. @Sampsa
Aletaan olla aika extreemissä kun pitää alkaa tahnoja binnaamaan. Oletko muuten koskaan miettinyt, että voisit kysellä yliopistoilta apua? Käsittääkseni täällä tehdään aika edistyksellistä touhua noiden kvanttikoneiden parissa ja siellä puhutaan lämpötiloista mitkä liki absoluuttista nollapistettä. Olisikohan sieltä mahdollista löytyä pikkuisen edgeä. Tämä siis ihan mutulla.
Minä laittaisin Sampsan lisäksi rohkean mailin Aalto-yliopistolle. Mistä sitä koskaan tietää, melkoisia PC-hippejä nekin on, ihan sata varmana. Vähän kun kysäsee, että mitä tahnaa ne käytää ja saisko sitä "lainaan" niin voi tapahtua yllättäviä asioita. En toki tiedä, mutta minulla asuu sellainen pieni positiivinen usko siihen, että tieteen ja kellitystulosten nimissä kaikki on mahdollista. Olisihan se toki komeaa niillekkin, että siellä voisi näkyä (jollain kaavalla) Luumi & Aalto-University. Just sellasiahan ne sinne haluaakin jotka noita näkee ja joita kiinnostaa. Vinkki vinkki vaan LUT, Tampere jne.Täytyy kokeilla vielä toinen uus purkki Kryonaut Extreme ja sitten tota Alphacoolin Subzero tahnaa missä mainostettu 16W johtavuus ja aika korkea viskositeetti-arvo. Takalevy auttaa mountissa myös. Onko @Sampsa valmis rojektiin 2900mhz Port Royal?
Kyllä, revin 3990x irti työkoneesta, ens viikolla ilma-ajot silläTäytyy kokeilla vielä toinen uus purkki Kryonaut Extreme ja sitten tota Alphacoolin Subzero tahnaa missä mainostettu 16W johtavuus ja aika korkea viskositeetti-arvo. Takalevy auttaa mountissa myös. Onko @Sampsa valmis rojektiin 2900mhz Port Royal?
Kyllä, revin 3990x irti työkoneesta, ens viikolla ilma-ajot sillä
Kyllä, revin 3990x irti työkoneesta, ens viikolla ilma-ajot sillä
Kyllä lasinleikkaaminen onnistuu ihan helposti kotioloissa mutta vaatii hyvän lasiveitsen joita saa 30-60€.Mutta mistä tahansa peili/lasiliikkeestä saa kyllä jämäpaloja edullisesti tai jopa ilmaiseksi kun käy kysymässä,myös leikkaavat määrämittoihoihin.Saisikos tuon kokoista lasi tai peilikappaletta mistään? Sellaisen leikkaaminen on kotioloissa vähän kyseenalaista?. Hyvät mitat olisi esim joku vajaa 20cm pitkä, ei yli 6cm leveä ja paksuutta nyt joku sentti ainakin. Sellaiseen teippaisi 1000, 2000, 6000 karheuksiset hiomapaperit vuorollaan niin toimisi myös. @Sampsa @Juha Kokkonen @BlackWolf
Kyllä lasinleikkaaminen onnistuu ihan helposti kotioloissa mutta vaatii hyvän lasiveitsen joita saa 30-60€.Mutta mistä tahansa peili/lasiliikkeestä saa kyllä jämäpaloja edullisesti tai jopa ilmaiseksi kun käy kysymässä,myös leikkaavat määrämittoihoihin.
Juu lasiliikkeeseen mars. Yhden terraarion oven aikanaan ostin mittatilauksena ja maksoi pari kymppiä, karkaistua lasia ja pyöristyksineen kaikkineen, niin tollanen palanen ihan rahallisestikkaan ei kyllä ole iso uhraus puhuttanee muutamasta eurosta.Voisi käydä ihan kysymässä joo. Lasi ja peili ovat tolleen helposti saatavilla olevat tasaisimmat hiomispinnat tollaiseen projektiin. Ei toi vesihiomakivikään huono idea ollut.
Voisi käydä ihan kysymässä joo. Lasi ja peili ovat tolleen helposti saatavilla olevat tasaisimmat hiomispinnat tollaiseen projektiin. Ei toi vesihiomakivikään huono idea ollut.
Hiomakivi on varmaan pätevä ekan tai ehkä parin hiomakerran kohdalla. Sen jäkeen pinta on kaukana suorasta riippuen miten sitä pintaa kuluttaa. Kokemusta on höylien ja talttojen kanssa touhuamisesta sen verran että ei siinä kovin montaa hiontakertaa mennyt kunnes kivet oli ihan näkyvästikin mutkalla. Toleranssit on siellä suuret mutta tässä hommassa menee varmasti nopeasti sen verran kieroksi että jo vaikuttaa, eli en suosittelisi.
Taululiikkeistä/kehystämöistä saa kans tommosen pikkukappaleen lasia omilla mitoilla varmasti jos kauniisti kysyy.Voisi käydä ihan kysymässä joo. Lasi ja peili ovat tolleen helposti saatavilla olevat tasaisimmat hiomispinnat tollaiseen projektiin. Ei toi vesihiomakivikään huono idea ollut.
Ootkos @Luumi ajellut tota normi Time Spyä yli 18c/36t prossulla RTX3090:llä? Tässä ihmetellyt päivän verran kun W-3175X:llä tulos on umpisurkea. Mutta sitten kokeilin disabloida HT:n niin alkaa tulokset olemaan samaa tasoa kuin 7980XE:llä. Muuten GPU-käyttö huitelee alimmillaan jossain 65% tienoilla.
Voi juma taitaa tulla jytky.Ja näyttäisi aika helpolle. Pyysin kingpiniä koittamaan ja nopeasti saikin onnistumaan. 2000 hiomapaperi lasiin tai tasaiseen muuhun pintaan ja vain suurimmat osat teksteistä pois niin heti max lämmöt. 2 minuuttia idlessä työpöydällä -191c ja edelleen kontakti hyvä testiin. Haettava lasi tänään ja jos sit ensiviikolla testit. @Sampsa @Kaotik @B202R @BlackWolf
Ja näyttäisi aika helpolle. Pyysin kingpiniä koittamaan ja nopeasti saikin onnistumaan. 2000 hiomapaperi lasiin tai tasaiseen muuhun pintaan ja vain suurimmat osat teksteistä pois niin heti max lämmöt. 2 minuuttia idlessä työpöydällä -191c ja edelleen kontakti hyvä testiin. Haettava lasi tänään ja jos sit ensiviikolla testit. @Sampsa @Kaotik @B202R @BlackWolf
Toivottavasti tulokset nousee, OGS ajeli 3090HOF:llä 2880mhz port royal. Sulla on kuitenkin muita nopeammat muistit.
GPUPi 3.2 1B 3015 mhz
Upeaa! Ja iso kiitos lasiliikkeelle maailmanennätysyritysten sponssaamisesta. Tuolla jos paukahtaa ennätys rikki, niin joku näppärähän voisi niille kunniakirjan raapasta seinälle asennettavaksi.Noin. Kiitos Jokilaakson Lasitus ilmaisista hiontaalusista. Toimii ihan hyvin tälläisellä 15cm x 6vm x 0,6cm laminoidulla lasilevyllä josta reunat hiottu. Koitin nyt aluksi MSI 5870 Lightningilla jossa on myös hyvin korkeat tekstit GPU:n pinnassa. 2000-paperilla lähtee aika nopeasti ihan edestakaisella liikkeellä, mutta jos ei ole gpu:ssa shimmiä niin helposti menee huonoksi. Jos on pieni GPU ja ei shim-levyä suojaamassa ympärillä niin ainoa hyvä tyyli on käyttää jotain neliönmuotoista kupariesinettä ja kääntää paperia molempiin suuntiin.
Koitin nopeasti pienellä GPU only custom vesiblokilla ja 3dmark11 ylikellotettuna 1.2v ja 1000mhz core niin idlessä lämmöt 28c ja kuorman jälkeen max 31c ekan grafiikkatestin perään. Seuraavaksi koitetaan 3090, pitää vain varoa ettei hio liikaa eli vain se mikä on välttämätön. @Sampsa @Kaotik @BlackWolf
Celeronia hioin aikoinaan ihan perussantapaperilla ja väkersin siihen suoran vesijäähyn akvaariopumpulla. En suosittele kokeilemaan. Go Go!Noin. Kiitos Jokilaakson Lasitus ilmaisista hionta-alusista. Toimii ihan hyvin tälläisellä 15cm x 6cm x 0,6cm laminoidulla lasilevyllä josta reunat hiottu. Koitin nyt aluksi MSI 5870 Lightningilla jossa on myös hyvin korkeat tekstit GPU:n pinnassa. 2000-paperilla lähtee aika nopeasti ihan edestakaisella liikkeellä, mutta jos ei ole gpu:ssa shimmiä niin helposti menee huonoksi. Jos on pieni GPU ja ei shim-levyä suojaamassa ympärillä niin ainoa hyvä tyyli on käyttää jotain neliönmuotoista kupariesinettä ja kääntää paperia molempiin suuntiin.
Koitin nopeasti pienellä GPU only custom vesiblokilla ja 3dmark11 ylikellotettuna 1.2v ja 1000mhz core niin idlessä lämmöt 28c ja kuorman jälkeen max 31c ekan grafiikkatestin perään. Seuraavaksi koitetaan 3090, pitää vain varoa ettei hio liikaa eli vain se mikä on välttämätön. @Sampsa @Kaotik @BlackWolf
Eikö kannattaisi kokeilla grafiittiliuskoja? Lämmönjohtavuuden pitäisi olla ainakin hyvä.
Ei varmaan koskaan kun on liian kallistaJos ei ole kylmäbugia ja skaalautuu niin koskas heliumilla?
Olisiko tuommoisella hiomisella (esim. cpu+blokki) tavallisen nestejäähdytyspelailijan mahdollista ajaa kokonaan ilman tahnoja?
Nimenomaan - nuo ovat kiinteää ainesta jonka ei pitäisi mennä lämmöstä miksikään. Ainakin jotkut valmistajat mainostavat -200-+400C lämpötilarangea.Ei ole tarkoitus parantaa johtavuutta vaan estää vain murtuminen.
Juu, se vaan onko 3 astetta vähemmän vedellä mitään hyötyä on eri asia. Juuri sen takia kannattaa normaalin käyttäjän jättää tekemättä. Se näyttis ei niiden kolmen asteen voimin kun tee mitään. Nämä aivan tappiin vetelyt joissa ne 10-50 megahertsiä ja 1-2 FPS meinaa jotain sitten erikseen. Mutta kyllähän sinä sen tiedät huomattavasti paremmin kuin allekirjoittanut.Ei, koskaan ei saa 100% tasaista. Mutta tuosta on varmasti hyötyä myös normi vedelläkin jos tekstit lähtee. Olihan mulla 5870:lla nyt 3 asteen ero idle vs kuorma.
Se 3 astetta voi olla juuri erona vaikkapa yhden throttlauskynnyksen kanssa ihan normikäytössäkin, joten kyllä jokaisesta vähennetystä asteesta hyötyä on!Juu, se vaan onko 3 astetta vähemmän vedellä mitään hyötyä on eri asia. Juuri sen takia kannattaa normaalin käyttäjän jättää tekemättä. Se näyttis ei niiden kolmen asteen voimin kun tee mitään. Nämä aivan tappiin vetelyt joissa ne 10-50 megahertsiä ja 1-2 FPS meinaa jotain sitten erikseen. Mutta kyllähän sinä sen tiedät huomattavasti paremmin kuin allekirjoittanut.
Minkä ihmeen throttlauskynnyksen? Vesijäähyssä, mistä puhuttiin, niin ei se throttlaa muutenkaan. Se on sitten ihan se ja sama onko se CPU tai GPU 55C tai 58C mitään merkittävää eroa noilla ei saa aikaan normaalissa käytössä.Se 3 astetta voi olla juuri erona vaikkapa yhden throttlauskynnyksen kanssa ihan normikäytössäkin, joten kyllä jokaisesta vähennetystä asteesta hyötyä on!
Ei, koskaan ei saa 100% tasaista. Mutta tuosta on varmasti hyötyä myös normi vedelläkin jos tekstit lähtee. Olihan mulla 5870:lla nyt 3 asteen ero idle vs kuorma.
Siinä voi muodostua ongelmaksi se ettäpinnat on kyllä "suoria" tai "sileitä" siinä 21 asteen lämpötilassa missä hionta ja todennusmittaus tehdään.Konepuolella erittäin tasaisia pintoja tekee tiivistefirmat, erityisesti sellaiset jotka valmistaa mekaanisia liukutiivisteitä. Ne hiotaan aivan järjettömän tasaisiksi ja sileiksi, ehkä joku sellainen voisi hioa sulle pinnat ns viimeisen päälle?
GPUboost aloittaa kellojen laskun jo 45C kohdalta ylöspäin jos oikein muistan, tämä oli 1080ti:n kanssa, vaikutti kyllä vesijäähylläkin. Eli jos se 3C sattuu max lämmöissä vaikkapa tuon rajan eri puolille, niin heti on kelloihin vaikutusta.Minkä ihmeen throttlauskynnyksen? Vesijäähyssä, mistä puhuttiin, niin ei se throttlaa muutenkaan. Se on sitten ihan se ja sama onko se CPU tai GPU 55C tai 58C mitään merkittävää eroa noilla ei saa aikaan normaalissa käytössä.
Niin jonkun hassun megahertsin ja peleissä näkyy 1FPS tai 2FPS ja siinä kaikki. Kyllä on ihme kuvitelmat porukalla, että parin asteen ero meinaisi vesijäähyjen kanssa jotain. Sitten kun kellotetaan ihan tappiin kaikki niin 3C voi olla ero koneen kaatumisen ja uuden ennätyksen välillä, mutta normi käytössä ei oikeasti mitään merkitystä. Vähän tulee sellainen kuva tästä keskustelusta, että ei edes ole vesijäähyä ja ei olla ikinä edes kellotettu tosissaan mitään.GPUboost aloittaa kellojen laskun jo 45C kohdalta ylöspäin jos oikein muistan, tämä oli 1080ti:n kanssa, vaikutti kyllä vesijäähylläkin. Eli jos se 3C sattuu max lämmöissä vaikkapa tuon rajan eri puolille, niin heti on kelloihin vaikutusta.