House of the Dragon

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591

HBO ilmoitti perjantaina, että fantasiadraamasarja House of the Dragonista tehdään toinen tuotantokausi. Asiasta uutisoi uutistoimisto AFP.

Sarjan pilottijakso keräsi noin kymmenen miljoonaa katsojaa Yhdysvalloissa, mikä on suurin yleisö alkuperäissarjan pilottijaksossa HBO:n historiassa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Ihan hyvältä vaikutti vaikkakin näyttelijät ei oikein vielä iskenyt.
 

dea

Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
256
Aika löysä aloitus, kuten odottaa saattoi. Odotukset ei ollut mitenkään korkealla, niin sikäli ihan hyvä aloitus. Daemon Targaryenin hahmo jäi parhaiten mieleen, vaikka useasti tulikin mieleen Doctor Who. Eiköhän se tästä vielä parane kun jaksoja kertyy.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
21
Joo, kieltämättä oli aika hyvä jakso. Toivon mukaan nyt jatkavat samaa laatua loppuun asti. GoT oli niin kiire viedä loppuun viimeisellä kaudella niin vähän iski skeptisyys että saadaanko vielä hyvää kamaa Westerosista.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
120
Todella positiiviset fiilikset sarjasta näin parin jakson perusteella. Juuri sitä Game of Thronesia mitä pitääkin. Pari viimeistä kautta alkuperäisestä Game of Thronesista jätti niin pahan maun suuhun, että odotukset ei ollu isot tähän sarjaan, mutta kyllä tässä George RR Martinin kädenjälki näkyy. Mielenkiinnolla odottelen tulevia jaksoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Eka jakso ei kovasti tehny vaikutusta, mutta toka jotenkin sai innostumaan tästä. Muurilla tapahtunut kohtaus oli aika hieno.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 578
Rhys Ifans loisti Berlin Stationissa. Kouranakin varmasti mielenkiintoinen hahmo. Toinen jakso oli jo parempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Muurilla tapahtunut kohtaus oli mainio, muuten jakso ei oikein koskettanut, kokonaisuus jäi pettymyksen puolelle ja sisällöltään vähäiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Jos joku ei ole nähnyt ekaa jaksoa niin sen voi nähdä ilmaiseksi youtubesta ja ihan virallisesti:


Edit: Enpä osanut yhdistää niin tämä on HBO vastaus Lord of the ringsin tv-sarjan launchille:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Itse olen tykännyt. Hahmot vaikuttaa hyviltä, pois lukien ehkä kuningas. Katsotaan minkälaisia juonenkäänteitä saadaan aikaiseksi jatkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Hiukan hitaasti etenee tarina, mutta ihan kiinnostava ollut kolmen jakson perusteella. Sitä en kyllä hahmottanut mikä teki siitä saarella taistelusta niin vaikean Luulisi että siellä luolassa olisi ollut vaikeampaa kun on kuitenkin piiritettynä. Mutta hienosti tehty taistelu ja muutenkin sarja on ollut tosi hyvän näköinen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Hiukan hitaasti etenee tarina, mutta ihan kiinnostava ollut kolmen jakson perusteella.
Omasta mielestä tuntui vähän oudolta aluksi kun toisen ja kolmannen jakson välillä oli pari vuotta eroa. Nopeasti tuo kyllä unohtui. Hyvä sarja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Itse olen kyllä tykännyt tästä sarjasta, häviää toki Game of Thronesille mutta sen ensimmäiset kaudet ovat kyllä sillä tasolla että moni muukin todella hyvä sarja kalpenee sen rinnalla. Jatkoon.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Tuo parin vuoden aikapomppu oli jotenkin töksähtävä ja hämmentävästi tehty. Taistelu oli hieno vaikken itsekään tajua, että miten se oli niin vaikeaa, mutta en ole sotastrategi. :D

Kiva katsoa, vaikka ei tämä ihan älyttömästi kyllä sytytä oikein.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Kyllähän tässä selvästi vielä rakennetaan asetelmaa ja henkilöhahmoja. Eiköhän jossain vaiheessa lähde rullaamaan kunnolla kun kuningas tuosta kuolee (?).
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Ihmeellinen leikkaus kohdassa jossa prinsessa tuli metsältä. Ihan kuin olisi jouduttu leilkaamaan jotain pois. Onkohan mennyt jokin pieleen?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
388
Pojilla lohikäärme, mutta jouskarimiehiä ei saada nujerrettua eikä päästä luoliin voittamaan sotaa. Apujoukkoja olisi tarjolla, mennäämpä siis ennen niiden saapumista hämäämään valkoisella lipulla, rambona tapetaan satunnaisia vastaantuljoita väistellen muutamia nuolia. Tyhjältä taivaalta lohari pieksemään jouskarit jotka aiemmin oli voittamattomia. Luolan sisältä haettu päänahka ja sota voitettu. Vai olikohan apujoukot jo tullut tuossa vaiheessa, armoreiden väreistä tai jostain muusta ehkä pääteltävissä?

Tuntuu vaan siltä ettei tarinankerronta oikein toimi tässä tai sitten pitäisi olla niin kiinnostunut, että palaset saisi kasattua itse epämääräisistä leikkauksista. Valmiiksi pureskeltu on tylsää, mutta en kyllä Game of Thronesin ensimmäisillä kausilla tuntenut oloani koskaan tylsistyneeksi ja pysyin kärryilläkin melko hyvin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 578
Vaatii kyllä kärsivällisyyttä ei hc-faneilta tämä alkutahti. Hämmentäviä vuosien aikahyppyjä. Hypätäänkö tässä vielä siihen saakka että sisarukset/sisarpuolet alkaa n**simaan toisiaan?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
227
Vaatii kyllä kärsivällisyyttä ei hc-faneilta tämä alkutahti. Hämmentäviä vuosien aikahyppyjä. Hypätäänkö tässä vielä siihen saakka että sisarukset/sisarpuolet alkaa n**simaan toisiaan?
Kaikissa promokuvissahan oli se toinen prinsessan näyttelijä eli olen itse siinä luulossa et nämä ~5 ekaa jaksoa kertoo hänen "lapsuuden" aikaisia tapahtumia ja se jälkeen päästään itse asiaan. Itse tuskailin muinon GoT:n hitaan temmon kanssa joten ripeä tahti ei ole häirinnyt, ihan on ollut katseltavaa heikkouksineen päivineen.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Siis kuka niissä oli? Edit jaa no voi vihtori Kiinnosta koko sarja sitten enää.
Kaikissa promokuvissahan oli se toinen prinsessan näyttelijä eli olen itse siinä luulossa et nämä ~5 ekaa jaksoa kertoo hänen "lapsuuden" aikaisia tapahtumia ja se jälkeen päästään itse asiaan. Itse tuskailin muinon GoT:n hitaan temmon kanssa joten ripeä tahti ei ole häirinnyt, ihan on ollut katseltavaa heikkouksineen päivineen.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Pojilla lohikäärme, mutta jouskarimiehiä ei saada nujerrettua eikä päästä luoliin voittamaan sotaa. Apujoukkoja olisi tarjolla, mennäämpä siis ennen niiden saapumista hämäämään valkoisella lipulla, rambona tapetaan satunnaisia vastaantuljoita väistellen muutamia nuolia. Tyhjältä taivaalta lohari pieksemään jouskarit jotka aiemmin oli voittamattomia. Luolan sisältä haettu päänahka ja sota voitettu. Vai olikohan apujoukot jo tullut tuossa vaiheessa, armoreiden väreistä tai jostain muusta ehkä pääteltävissä?

Tuntuu vaan siltä ettei tarinankerronta oikein toimi tässä tai sitten pitäisi olla niin kiinnostunut, että palaset saisi kasattua itse epämääräisistä leikkauksista. Valmiiksi pureskeltu on tylsää, mutta en kyllä Game of Thronesin ensimmäisillä kausilla tuntenut oloani koskaan tylsistyneeksi ja pysyin kärryilläkin melko hyvin.
Eiköhän se ollu se kirje mikä kävi ylpeyden päälle ja halus hoitaa homman ennen apujoukkojen tuloa. Apujoukkojen lohikäärme tuli sitten yllättäen sopivalla hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
No pitää koettaa vain hyväksyä että sarjoissa nämä hommat koetetaan yksinkertaistaa. Nyt tuo taistelu hiukan kärsi kun sodan laajuus ei välittynyt katsojille. Nyt jäi vain mielikuva, että joku satunnainen joukko "merirosvoja" on piilossa luolissa.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
213
Vaatii kyllä kärsivällisyyttä ei hc-faneilta tämä alkutahti. Hämmentäviä vuosien aikahyppyjä. Hypätäänkö tässä vielä siihen saakka että sisarukset/sisarpuolet alkaa n**simaan toisiaan?
Kyseessä ei ollut apujoukkojen lohikäärme vaan Laenor Velaryon ja Seasmoke lohikäärme.
Tarkkanan niiden spoilereiden kanssa, jos on lukenut kirjoja :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Mulkku Joffrey spoilasi tapahtuman tästä sarjasta. :D

En kyllä itse muistanut kyseistä kohtausta Game of Thronesista (tuskin moni muukaan), mutta tuli se nähtyä Youtubesta "sattumalta".
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Piti alkaa gottia alusta kahtoo. Mitään en oikeastaan muistanut. No suuret linjat tietysti.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Pakko sanoa että nollaodotuksilla lähdettiin tämän sarjan kanssa liikenteeseen mutta on yllättänyt todella positiivisesti. Kevyesti tämän vuoden* paras fantasiasarja mutta se ei nyt sinällään paljoa kerro kun kilpailijat ovat olleet mitä ovat.

*Mukaan lasketaan myös viimevuoden lopulla startanneet
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Kyllähän tätä katsoo paremman puutteessa, erikoinen fiilis kyllä, jotenkin on kuin kotonaan (GoT), mutta ei sitten kuitenkaan, vähän semmoinen pikakahvin makuinen kokemus, sinnepäin maku ja fiilis mutta keinotekoisen oloista. Tuskin tämän teko maksaa samoja summia kuin orkkis, jää jälkeen lähinnä puitteissa + näyttelijät eivät niin vakuuttavia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Seuraamista en lopeta vaikka riemusta en edelleenkään hypi. Suurimpana ongelmana itselleni pidän käytännössä keskittymistä yhden suvun seuraamiseen, joka kaiken lisäksi on vielä kovin pieni. En usko että keskittyminen yhteen sukuun olisi toiminut oikein minkään mahtisuvun kohdalla, edes Starkkien. GOT:ssa rikkautta itselleni nimenomaan oli juurikin seurata useiden sukujen valtakamppailua sekä näiden selviämistä. GOT:ssa oli myöskin toista kymmentä hahmoa joista "välitti", jopa osa pahiksista oli hyviä joiden selviytymistä olisi toivonut. Toivotaan että vielä paranisi mutta miten tarina tulee kestämään useita kausia, on itselleni täysi arvoitus.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
652
Hyvää HotD on mielestäni toistaiseksi ollut, lähes olemattomat odotukset oli kun kuitenkin GoT:n surkeiden viimeisien kausien jälkeen en alunperin meinannut edes tsekkailla mahdollisia spinoffeja.
Eli kyllä tämä toimii ja on mielestäni parempi kuin GoT:n viimeiset kaudet. Toistaiseksi fiiliksissä on, että tässä on vuoden parasta fantasiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Onneksi HBO julkaisee tätä jakso per viikko tahdilla, ensimmäistä kertaa tuli jo katsottua "kelloa" koska tämä oikein loppuu. Hengetön, mielenkiinnoton sekä tylsä. Ikävä kyllä, olisin niin mieluusti ollut eri mieltä mutta ei vain tämä itselleni toimi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
En saa millään karkotettua jonkinlaista kesäteatterifiilistä tätä katsoessa. Ihan kiva tämä maanantaisin töiden jälkeen syödessä on katsoa, mutta ei tätä uusiksi tule katsottua.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
280
Ihan liian vähän tarttumapintaa. Eikö olisi voinut luoda erilaisia henkilöhahmopolkuja eri paikkoihin? Nyt ollaan vain yhden asian äärellä, tylsää...
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Aika hidasta kauniit ja rohkeat menoa tästä näyttää tulevan, olkoonkin, että lopussa vähän tapahtui (kuten odottaa saattoi).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Sarja on kuin tylsästi kirjoitettu Crusader Kings AAR* jossa ei oikein tapahdu mitään muuta kuin pitoja ja metsästysreissuja.

(* after action report)
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Hyvin on itselle maistunut kaikki jaksot, kyllä tästä huomaa että käsikirjoitus ja puitteet ovat kohdillaan. En ole kirjoja lukenut mutta tiedän suunnilleen että mitä tulee tapahtumaan ja tässähän vasta pohjustetaan tulevia tapahtumia, ei siinä olisi mitään järkeä että heti lyötäisiin kaasu pohjaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Kuten muutkin sanoneet niin vähän laimeaa on meno ollut, mutta ehkä se tästä. Kuudennen jakson traileristä päätellen jotain ehkä tapahtumaa olisi.. Aikahypyn lisäksi.
 
Liittynyt
18.12.2019
Viestejä
117
Viiden jakson jälkeen muovisen tuntuinen. Toivo on kova, että paranee jatkossa. Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka tulisi Red Wedding koko porukalle, ei paljon tunteita herättäisi.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Tottakai tuo paranee aiavan varmasti rupeaa läsähtelemään. Käsikirjoitus on koitenkin yhtä munakasta kuin toisen sajan nesimmäisillä kaisilla, Ei tuossa tarvi mutta kuin antaa mennä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Tykänny kyllä sarjasta erittäin paljon. Spoilereihin kysymys:

Menikö mulla jotain ohi, mutta miksi se kaartilainen pieksi hengiltä sen sulhasen "salarakkaan"? Salarakas kävi aikasemmin sanomassa, että molemmat tiedämme toistemme salaisuuden. Siitäkö se otti kierroksia?

Ainoa mikä häirittee ihan suunnattomasti on Rhaenyra ja kuinka lapsen näköinen se on. Vaikka näyttelijä itse onkin reilu 20.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
120
Ainoa mikä häirittee ihan suunnattomasti on Rhaenyra ja kuinka lapsen näköinen se on. Vaikka näyttelijä itse onkin reilu 20.
Eikö sen vähän ole tarkoitus ollakkin nuoren näköinen? Onko Rhaenyran hahmo tässä jotain 15vee?
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Liekkö ensi jaksossa tulee se aikahyppy ja näyttelijä vaihtuu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Eikö sen vähän ole tarkoitus ollakkin nuoren näköinen? Onko Rhaenyran hahmo tässä jotain 15vee?
Ekoissa jaksoissa oli 14 ja nyt 17(?). Etenkin se kohtaus sängyssä sen kaartilaisen kanssa puistatti. Ehkä olen liian vanha jo mutta kun siitä tuli mieleen vaan lapsi vehtaamassa aikusen miehen kanssa.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Ekoissa jaksoissa oli 14 ja nyt 17(?). Etenkin se kohtaus sängyssä sen kaartilaisen kanssa puistatti. Ehkä olen liian vanha jo mutta kun siitä tuli mieleen vaan lapsi vehtaamassa aikusen miehen kanssa.
Näyttelijävalinta on siis onnistunut :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 909
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom