Hollow Knight: Silksong

Itse olen jumissa prkl bilewaterin bossissa Groal kanssa. Saa antaa pro tipsejä. Olen kokeillut vedessä lymyämistä, mutta pikkuvihut osuu eri suojiin silti. Yleisesti nuo pienet vihut alussa on isoin ongelma varmaan etenemisen kanssa, koska niissä tulee otettua aina liikaa damagea. Ne alaspäin ampuvat otukset voi välttää menemällä kiinni yläkurkkaan seinään, mutta ne toiset jotka sylkee myrkkynuolia, niiden kanssa en pärjää ollenkaan.
Kun pääset itse bossiin asti, niin voit lymytä sielä vedessä oikeassa nurkassa suojassa ja hyppiä. Sinne ei osu edes ne myrkkynuolet. Ainoa mikä voi osua on kun Groal hyppää vedestä ylös.

Groal oli musta suht helppo.
1. Imuhyökkäys on helppo, sen aikana hyvä tehdä damaa.
2. Addithan katoaa yhden hypyn jälkeen, eli vaan väistö
3. Äänet päälle niin kuulee sen ansan
4. Varaudu väistämään kun groal hyppää alaspäin
5. Ne 2 limapalloa on ylivoimaisesti vaikeimmat, melkeen kun on siellä alatasolla niin odottaa pikkasen jotta bosse tavallaan targettaa molemmat ja sitten keskitasanteelle karkuun. Pomppaa paskamaisesti nää.
6. Se mustuva 3 valkosen jutun sylkeminen oli helppo väistää eikä kertaakaan osunu muhun..

Toinen kuolema steel soulissa... vähän meni motivaatio kun kuolin bell beastiin. Ärsyttää niin paljon toi 2 maskin damage jostain bossen hännän pikselistä pelissä missä pitää seisoa noin käden mitan päässä vihusta. Sais olla bosseilla pienempi hitboxi contact damageen tai ehkä 2 eri hitboxia. Toinen ns. 2 maskin dmg hitbox jossa otat ansaitun 2 dmg jos osut ihan bossen runkoon tai aseeseen tj millä ikinä lyökään. Sitten 0-1 maskia damagea jostain hännän pikselistä, Last judgen hatun ulokkeesta, Unravelledin perässä liehuvasta lakanasta jne..

Viimeksi muokattu:
Kun pääset itse bossiin asti, niin voit lymytä sielä vedessä oikeassa nurkassa suojassa ja hyppiä. Sinne ei osu edes ne myrkkynuolet. Ainoa mikä voi osua on kun Groal hyppää vedestä ylös.
Kyllä ne nyt osuu vaikka tuolle lymyilen. Ehkä tätä on muutettu päivityksissä.

Viimeksi muokattu:
Yleisesti nuo pienet vihut alussa on isoin ongelma varmaan etenemisen kanssa, koska niissä tulee otettua aina liikaa damagea. Ne alaspäin ampuvat otukset voi välttää menemällä kiinni yläkurkkaan seinään, mutta ne toiset jotka sylkee myrkkynuolia, niiden kanssa en pärjää ollenkaan.

Yhen myrkkynuolityypin saat heti aluksi pois kun käytät Thread Stormin heti kun ne spawnaa.
Muuten niitä vastaan voi vaan lymytä seinää vasten ja kun spawnaavat alapuolelle, niin pogoa kunnes kuolee.
Alussa lentävät pikkuvihut tippuu aika hyvin ladatuillan lyönneillä ja jos oot nopee, niin ne räjäyttää kavereitaan.
Groalia vastaan taas hengailin reunoilla ja kun teki limapallohommaa niin hypin yläreunaan, sinne ne ei osu. Imua vastaan juokset vaan seinää päin ja juuri kun se loppuu hyppäät takaisin ja lyöt.
Kaikki iskut voi oikeastaan reaperilla olla ladattuja lyöntejä.

Grandmother Silk meni vissiin 5:llä yrittämällä.
Enemmän vaikeuksia oli First Sinneriä vastaan, joka sekin, taas kerran, meni helpohkosti kun otti rauhassa, eikä hösännyt, vaikka itse Bossin olisi melko adhd.
ACT3:ssa Bell Eateria vastaan jostain syystä meni ihan törkysen monta yritystä 😅 kai oli jo väsynyt siinä vaiheessa.

En kyllä olis ilman neuvoja osannut avata ACT3:sta. Esim Snaren löytäminen olis jääny kyllä tekemättä, ellei olisi netistä katsonut.

Grand mother on aika helppo tosissaan, itekki taisin 4-5 yrityksellä onnistua vaikken oikeen ehtiny ees ymmärtää koko matsia. Mutta ehkä tää on hyvä asia, speedruneja, steel soul runeja jne ajatellen, että se ei ole mikään ylitsepääsemätön wipefest vielä loppumetreillä. Toki siinäkin voi nopeasti mennä homma ketuiks ku otat yhen osuman miekasta (2 mask dmg) ja sitten ikävästi jäät seittiin mikä oli todella vaikea 100% luotettavasti väistää ja gräb (3 mask dmg) niin siinä meni parissa sekunnissa koko health pooli.

ACT3 bosset on kyl sit taas pykälän kovempia.. Niinku toki pitääki.

Sulla on sellainen epäloogisuus aikaisemmin kommentoimassasi, että vaikuttaa lähinnä hämärältä provosoinnilta, jonka pointti on...? Ajattelin jättää kommentoimatta, mutta mulle ihan sama.

Sinulla on edelleen tarkentamatta, mitä oikein tarkoitit tuolla epäloogisuudella? Vai sekö on epäloogista, että kun vaikeuteen turhautuneena päätin lopettaa pelaamisen, mutta sitten kuitenkin jatkoin pelaamista, niin se on sitten niin suuri epäloogisuus, että sen vuoksi minua piti alkaa haukkumaan?

Groalin päihittämiseen ohjevideo:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=jLp6CXLr5g8

Itse en käyttänyt videon tapaa, vaan myrkyllä vahvistettuja tooleja (cogfly, silkshot ja voltvessels). Pelkästään noilla sai vahinkoa aika hyvin aikaan ja muuten lähinnä keskittyi väistelemään.

Minulla meni Groal eilen läpi ihan vahingossa. En saanut neulalla montaakaan osumaa, sitten Groal nielaisi minut ja sain sen sisässä useita osumia. Sitten kun se sylkäisi ulos niin paniikissa räiskin vain niillä myrkytetyillä bumerangin näköisillä menemään niin yhtäkkiä se vain kuoli.

Sitten sain sen silk soul tehtävän tehtyä myös, joten nyt pitäisi olla kaikki valmiina act3:n avaamiseen kunhan saa grand motherin tapettua.

3 optionaalista pomoa on vielä jäljellä: molemmat Slabin pomot (First sinner ja sitten se toinen joka tuli wishboard-tehtävänä) ja sitten se yksi johon pääsi Surgeon keyllä, nimen olen jo unohtanut.

Minulla meni Groal eilen läpi ihan vahingossa. En saanut neulalla montaakaan osumaa, sitten Groal nielaisi minut ja sain sen sisässä useita osumia. Sitten kun se sylkäisi ulos niin paniikissa räiskin vain niillä myrkytetyillä bumerangin näköisillä menemään niin yhtäkkiä se vain kuoli.

Sitten sain sen silk soul tehtävän tehtyä myös, joten nyt pitäisi olla kaikki valmiina act3:n avaamiseen kunhan saa grand motherin tapettua.

3 optionaalista pomoa on vielä jäljellä: molemmat Slabin pomot (First sinner ja sitten se toinen joka tuli wishboard-tehtävänä) ja sitten se yksi johon pääsi Surgeon keyllä, nimen olen jo unohtanut.
Mulla meni tuo The Unravelled läpi useamman yrityksen jälkeen, eli tuo jonne pääsee surgeon keyllä. Ei ollut helppo, mutta koska siirtymä lyhyempi niin sitä jaksoi yrittää verrattuna tähän prkl Groaliin. Tuossa Unraveledissa on yksi tärkeä huomio -> aina kun se ilmestyy reunoille, niin clawline heti sen päälle, niin sen sylkemät jutut ei osu sinuun. Heti kun lopettaa niin hyppy ja juoksu perään niin ehtii tujauttaa ainakin kerran ennen kuin taas katoaa. Ja myrkkypiikit on tässä ihan ehdottomat.

Groalin päihittämiseen ohjevideo:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=jLp6CXLr5g8

Itse en käyttänyt videon tapaa, vaan myrkyllä vahvistettuja tooleja (cogfly, silkshot ja voltvessels). Pelkästään noilla sai vahinkoa aika hyvin aikaan ja muuten lähinnä keskittyi väistelemään.

Thanks, tämä oli aika hyvä video, joka valoi taas hieman uskoa. Threadstorm pitää ottaa ehkä käyttöön, vaikka yleensä pyrin säästämään boss fighteissa kaiken silkin parantamiseen.

Itselle on vaikeaa hypätä Switchin ohjaimella juuri sopivan vähän ylöspäin lyönnin kanssa. Veikkaan että tämäkin pelaaja pelaa PC näppiksellä, jossa tuollainen lienee paljon helpompaa. Itsellä tulee hypättyä aivan liian usein pikkuisen liian korkealle ja osuttua viholliseen. Tämän vesitaktiikan kanssa tämä ongelma korostunee itselle.

Nyt saatoin löytää kaikkien aikojen keinon Groalin voittamiseen -> plasmium overdose

EDIT: TOIMI KUIN UNELMA. Overdose architects crestillä ja välissä siis työkalujen korjaus ja plasmiumin täyttö. Tuo päälle juuri ennen Groalia, vihujen tappaminen rauhassa kun healing koko ajan päällä ja sitten veteen vain lymyilemään. Annoin aina imaista itseni sisälle ja hakkasin ja repeat.

Viimeksi muokattu:
Jahas. Ei pahasti vituttele, kun Gamepassista hävisi n. 70h save :D

Jos tämä ei tästä nyt MS:n helpparin avulla oikene, niin en ikinä harhaile Steamista enää.

^ OMG. Toivotaan että selviää. Itse maksan Nintendon Onlinesta ihan näiden pelitallennuksien pilvitallennuksesta. Otin käyttöön aikanaan Zelda ToTK takia.

Jahas. Ei pahasti vituttele, kun Gamepassista hävisi n. 70h save :D

Jos tämä ei tästä nyt MS:n helpparin avulla oikene, niin en ikinä harhaile Steamista enää.
Mulleki kävi sama, mutta Agaisnt the Storm pelissä. Ne savet löyty kyllä vielä kovalevyltä jostain AppData-hakemistosta, mutta peli ei niitä osannut lukea. Ja taisivat olla vielä kahdessa eri paikassa, eli peli yritti lukea niitä pilvi-hakemistosta minne ne ei koskaan päätyneet. Peli oli silti erittäin hyvä niin alt-tabbailin pelistä pois ja kopioin käsin aina hakemistosta toiseen niitä, kunnes lopulta parin päivän jälkeen peli ei lähtenyt enää ikinä päälle vaan jäi Syncing with Cloud kohtaan jumiin. Ostin sitten GoG-version ja se toimi heti oikein ja löysi vielä ne wanhat savet automaattisesti. Tuon episodin jälkeen sanoin koko PC Game Passin irti ja otin nyt uudestaan vain Silksongin takia.

Tuolta pitäis löytyä savet. Veikkaan että ne on vielä sielä, vaikkei peli tunnista.

Mulleki kävi sama, mutta Agaisnt the Storm pelissä. Ne savet löyty kyllä vielä kovalevyltä jostain AppData-hakemistosta, mutta peli ei niitä osannut lukea. Ja taisivat olla vielä kahdessa eri paikassa, eli peli yritti lukea niitä pilvi-hakemistosta minne ne ei koskaan päätyneet. Peli oli silti erittäin hyvä niin alt-tabbailin pelistä pois ja kopioin käsin aina hakemistosta toiseen niitä, kunnes lopulta parin päivän jälkeen peli ei lähtenyt enää ikinä päälle vaan jäi Syncing with Cloud kohtaan jumiin. Ostin sitten GoG-version ja se toimi heti oikein ja löysi vielä ne wanhat savet automaattisesti. Tuon episodin jälkeen sanoin koko PC Game Passin irti ja otin nyt uudestaan vain Silksongin takia.

Tuolta pitäis löytyä savet. Veikkaan että ne on vielä sielä, vaikkei peli tunnista.
Jes kiitos. Pitääpä tesmata tuossa viikommalla. Sen verran katsoin noita joaiemmin, että tuolla /wsg/-kansiossa näytti olevan niin pientä tiedostoa, että tuskin on saveja tuolla.

Mutta, ehkäpä se hopeareunus tässä on tosiaan se, että Steam Deck hankintaan ja Silksongit tulille ;)

Statistiikka

Viestiketjuista
289 059
Jäsenet
79 589
Uusin jäsen
scongs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom