Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Käykö näihin kaikkiin sama hiilidioksidipullo? Entuudestaan mulla oli joku ikivanha Sodastream, ja nyt tuli hommattua halvalla tommoinen MySoda Oasis Evo kunnes tajusin että siinähän ei tule tuota hiilidioksidia mukana, ainoastaan itse vekotin ja litran pullo. Mistä tuohon sais edullisesti hiilidioksidin, vai käyköhän tuo sama mikä ollut vanhassa Sodasteramissa käytössä?
Pulloissa on muuten "parasta ennen" -päivä, ilmeisesti muovi haurastuu ajan myötä ja on riski että pullo räjähtää jos se on vanhentunut. Kannattaa vähän varovaisesti ainakin aloittaa käyttö ettei tule ylläriä :D
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
338
Mulla on sodastream pulloja jotka on mennyt vanhaksi 2016 ja vielä hyvin pelittää vaikka pistää kunnon paineet. Mitään säröjä ei vielä näkyvissä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Mulla on sodastream pulloja jotka on mennyt vanhaksi 2016 ja vielä hyvin pelittää vaikka pistää kunnon paineet. Mitään säröjä ei vielä näkyvissä.
Paitsi että kun se haurastuu, se räjähtää varoittamatta. Tuskin siihen mitään säröjä tulee sitä ennen. Suosittelisin hävittämään tuon pullon. Näkö vähintään lähtee hyvin helpolla, kun tuollainen pullo poksahtaa. Vastahan tästä oli uutisissakin, kun jollakin oli räjähtänyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ei ole täälläkään räjähtänyt vaikka parasta ennen päiväys on mennyt jo vuosia sitten.

Paljonko muuten hiilihappopullo maksaa esim. Tokmannissa kun ei vie samalla panttia?

Monesti olisi tarvetta toiselle pullolle kun edellinen on loppunut.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Vaikka kaikkien suosimasta tokmannista: Hiilihapotuspullo, 2 x 1 l Näissä ei ole panttia.
Jos ei tuota 7,95€ viitsi sijoittaa omaan turvallisuuteen, niin kannattaa odottaa jos tulisi taas niitä -20% alennuskuponkeja.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Meinasin sitä täyttöpullon hintaa ilman panttia.

Mun kolme hiilihapotuspulloa on 04/2020 päivämäärillä ja yksi edelleenkin käytössä oleva 10/2012 :D
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Katsoin että omassa hiilidioksidipullossa (Sodastream) on yläosassa merkintä 2016/08 ja sen perässä 2026. Kumpikohan noista nyt sitten on "parasta ennen" päivämäärä? Tuo 2026 ois tasan 10v eteenpäin vuodesta 2016...
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Katsoin että omassa hiilidioksidipullossa (Sodastream) on yläosassa merkintä 2016/08 ja sen perässä 2026. Kumpikohan noista nyt sitten on "parasta ennen" päivämäärä? Tuo 2026 ois tasan 10v eteenpäin vuodesta 2016...
Eiköhän toi 2016 oli valmistus/koeponnistus päivä ja 2026 "parasta ennen" päivä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
2026 kuulostaisi kyllä omasta mielestäni todella pitkälle menevältä päiväykseltä. Omissa on ollut käyttöaikaa yleensä muutaman vuotta ja se "do not use after" päiväys on ilmoitettu juuri tuollaisessa 2016/08 muodossa eikä pelkkänä vuotena.
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
2026 kuulostaisi kyllä omasta mielestäni todella pitkälle menevältä päiväykseltä. Omissa on ollut käyttöaikaa yleensä muutaman vuotta ja se "do not use after" päiväys on ilmoitettu juuri tuollaisessa 2016/08 muodossa eikä pelkkänä vuotena.
Noh, sodastreamin sivuilla sanotaan esim näin:
MIKÄ ON SODASTREAM-HIILIDIOKSIDIPULLON SÄILYVYYS?
Kun hiilidioksidipulloa on säilytetty leudoissa olosuhteissa, se toimii aina ilman huolta hajoamisesta.

Ja "oikeissa" isommissa hiilidioksidi pulloissa on ainakin tuo 10v pvm, noista pienistä en mene sanomaan varmaksi. Tarvii kattoa omastakin kun kerkeää mitä näyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Noh, sodastreamin sivuilla sanotaan esim näin:
MIKÄ ON SODASTREAM-HIILIDIOKSIDIPULLON SÄILYVYYS?
Kun hiilidioksidipulloa on säilytetty leudoissa olosuhteissa, se toimii aina ilman huolta hajoamisesta.

Ja "oikeissa" isommissa hiilidioksidi pulloissa on ainakin tuo 10v pvm, noista pienistä en mene sanomaan varmaksi. Tarvii kattoa omastakin kun kerkeää mitä näyttää.
Pakko muuten tarkentaa, että puhutaanko nyt siitä metallisesta CO2 pullosta vai muovisesta juomapullosta? Ainakin aiempaan kontekstiin asetettuna mielsin tuon heti keskusteluksi siitä juomapullosta, kun puhuttiin niiden kestosta ja mm. räjähdysmahdollisuuksista (mm. Hiilihapotuslaitteen pullo räjähti naamalle - "jumalaton jysähdys"). Tuo sinun tekstisi on ainakin siitä metallisesta CO2 kaasupullosta (SODASTREAM-HIILIDIOKSIDIPULLO (CO2) – Sodastream FI) ja itse käsitin, että puhutaan niistä muovisista juomapulloista (Hjælp til SodaStream flasken – Sodastream FI).
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Pakko muuten tarkentaa, että puhutaanko nyt siitä metallisesta CO2 pullosta vai muovisesta juomapullosta? Ainakin aiempaan kontekstiin asetettuna mielsin tuon heti keskusteluksi siitä juomapullosta, kun puhuttiin niiden kestosta ja mm. räjähdysmahdollisuuksista (mm. Hiilihapotuslaitteen pullo räjähti naamalle - "jumalaton jysähdys"). Tuo sinun tekstisi on ainakin siitä metallisesta CO2 kaasupullosta (SODASTREAM-HIILIDIOKSIDIPULLO (CO2) – Sodastream FI) ja itse käsitin, että puhutaan niistä muovisista juomapulloista (Hjælp til SodaStream flasken – Sodastream FI).
Sanottakoon, että muovipullo ei ole hiilidioksidipullo, vaan juomapullo/hapotuspullo tms. Toki kysyjä voisi tarkentaa, mutta itse olen ainakin tätä mieltä. Eli itse puhun siitä metallipullosta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Sanottakoon, että muovipullo ei ole hiilidioksidipullo, vaan juomapullo/hapotuspullo tms. Toki kysyjä voisi tarkentaa, mutta itse olen ainakin tätä mieltä. Eli itse puhun siitä metallipullosta.
Mutta sillä hiilihapon päiväyksellä ei ole mitään väliä, kun kuitenkin toisen pullon kaupasta saa aina vähän väliä.

Juomapulloissa ei meillä ainakaan isoissakaan ole kuin muutaman vuoden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mutta sillä hiilihapon päiväyksellä ei ole mitään väliä, kun kuitenkin toisen pullon kaupasta saa aina vähän väliä.
Niin juuri tämän vuoksi päättelin, että puhutaan hapotusjuomapulloista eikä siitä hiilidioksidisäiliöstä. Sinänsä @Tuuhea kasetti tietysti oikeassa termistön suhteen mutta eihän sen kaasusäiliön päivämäärä ole mitenkään kuluttajalle relevantti, kun se vaihdetaan kuitenkin säännöllisesti ja sen kunnon tarkastuksen ei kyllä kuluttajalle pitäisi kuulua. Sen sijaan nuo juomapullot kestävät valmistuksesta sen n. 3 vuotta ja niistä tuossa aiemminkin puhuttiin. Termithän tässä on puolin jos toisin menneet sekaisin ja siksi mielsin tuon tässä yhteydessä siksi juomapulloksi ajattelematta sen suuremmin termien merkitystä.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Itse ainakin tarkoitin päivämääräseikkaa kysyessäni nimenomaan metallista(?) hiilidioksidipulloa. Eli kuten alla:



Mutta joo, eli räjähdysvaara koskikin juomapulloa. Ei olekaan tullut aiemmin ajateltua sen tarkemmin että niissäkin on päivämäärät.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Jos ei itse täytä tuota patruunaa, mitä hiton väliä sen päiväyksellä on? Ja onko muutenkaan. Mutta ne muovipullot suosittelen lämpimästi vaihtamaan sen parasta ennen päivän alla. Typerimpiä mahdollisia asioita olla nuuka. Ei ne päiväykset niissä huvin vuoksi ole.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
34
Sain kaverilta pari AGA:n pulloa, niin pitääkö ne käydä vaihtamassa vain Puuilossa vai ottaako muutkin niitä vastaan esim. Ärrä?
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
289
Aiemmin hajosi Sodastream Revolution. Sain takuu vaihdossa Power version.
Nyt hajosi Power.
Mitä seuraavaksi?
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Aiemmin hajosi Sodastream Revolution. Sain takuu vaihdossa Power version.
Nyt hajosi Power.
Mitä seuraavaksi?
Osta sellanen halvin manuaalinen versio ilman mitään sähköhärpäkkeitä, mitä ei saa rikki kuin väkivallalla :tup:
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Meillä on kaapin perälle jäänyt joku soda streamin perusmallli vuosimallia 2010-2012. Ei ole käytetty varmaan 5 vuoteen nyt.

Uskaltaako tuota vielä käyttää vai haurastuuko noissa tiivisteet tai muoviosat miten? Kaasutkin ob vielä sisässä. Juomapullo nyt on pakko uusia kun PE on ollut joskus 2015.
Täällä varmaan yhtävanha vähintään käytössä ja hyvin pelaa. Kovaa ajoa vaan, kunhan sen muovipullon vaan tosiaan uusit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pääsin testaamaan tuollaista Sodastream Pepsi Max tiivistettä, mutta tuttu "muovimainen" sivumaku puskee päälle. Enemmänkin tullut vaan käytettyä tuota Sodastream laitetta lämpöisellä kaudella kuplavetenä ja siinä lajissa kyllä huokea systeemi ilman turhia kantamisia.
Toki noista pulloista mennyt parasta ennen päiväys joskus. Kerran tullut uusittua.

Oliko muilla kokemuksia tuosta Pepsi Max tiivisteestä kuinka aito oikeasti on? Mielestäni se on..

edit: Pitääpä Mätänetistä hakea kolme uutta pulloa, kun näyttäisi saavan 10 eurolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pulloissa on muuten "parasta ennen" -päivä, ilmeisesti muovi haurastuu ajan myötä ja on riski että pullo räjähtää jos se on vanhentunut. Kannattaa vähän varovaisesti ainakin aloittaa käyttö ettei tule ylläriä :D
Onkohan kellään posahtanut oikeasti? Mulla on peräti yksi muotopuoli pullokin, kun saanut jostain kylkeen lämpöä. Ja varmaan ainakin ollut 2 vuotta vanhoja pulloja käytössä eikä poksua.
Kelailin vaan, jos jollakin on melkein 10 vuotta vanhat pullot, että kuinka sitten ja minkälaiset sivumaut.


Kohta kuitenkin selviää onko itse hanavedessä se vika, kun tulee uudet pullot käyttöön. Kovasti jotkut väittää, että eri hanavesissä on makua ja hanavesi on joka tapauksessa puhtaampaa kuin pullotuksissa käytetty vesi. Hirvee määrä puhdistusainetta tai jotain seassa.:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Onkohan kellään posahtanut oikeasti? Mulla on peräti yksi muotopuoli pullokin, kun saanut jostain kylkeen lämpöä. Ja varmaan ainakin ollut 2 vuotta vanhoja pulloja käytössä eikä poksua.
Kelailin vaan, jos jollakin on melkein 10 vuotta vanhat pullot, että kuinka sitten ja minkälaiset sivumaut.


Kohta kuitenkin selviää onko itse hanavedessä se vika, kun tulee uudet pullot käyttöön. Kovasti jotkut väittää, että eri hanavesissä on makua ja hanavesi on joka tapauksessa puhtaampaa kuin pullotuksissa käytetty vesi. Hirvee määrä puhdistusainetta tai jotain seassa.:D
Olihan tuossa uutisissakin kerran kun jollain posahtanut kunnolla, ei noissa suotta ole tuo päiväys, painesyklitkin heikentää pulloa. Sama periaatteessa kun lentokoneissa.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
282
Osaisko joku vinkata hyvää siirappi kauppaa EU:sta? Sirup-shop.de:sta tullut ostettua, mutta sieltä tuntuu olevan kaikki tavara loppu. Puoti menossa nurin? Amazonissa myös yleensä vähän nihkeä valikoima.15-20€ postit ei sinänsä haittaa, jos valikoima on hyvä. Olisi kiva jos Monin siirappeja löytyisi kanssa. Tuolta Sirup-shopista tullut noitakin samalla tilattua. Siellä oli 0.7l pullo grenadiinia ~5€ kun Alkossa maksaa 0.25L saman. Ihan sika hinnat noilla drinkki siirapeilla täällä, jos edes mistään löytää.
Kiinasta saa paljon edullisemmin, ollu kohta 11 v niiden asiakas. Kovia kauppamiehiä/naisia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Oliko muilla kokemuksia tuosta Pepsi Max tiivisteestä kuinka aito oikeasti on? Mielestäni se on..
Testasin Pepsin, Maxin ja 7up:n. Kaikki maistui mun mielestä ihan täysin samalta kuin aito. En vain tykkää niistä itse, joten yhteen kokeiluun jäi. Sekä se että 1,5l pulloja kaupasta saa halvemmalla kuin mitä tuo tulee maksamaan.
Joskin vaivaton tuo on, joten jos tulisi coca cola versio niin ostaisin.

Toistaiseksi pysyn Pirkka päärynämehussa, se on todella hyvää hapotettuna.

sain joululahjaksi vaimolta tuon ”automaatti” sodastreamin, eikä ole kyllä ikävä enää vanhaa manuaalista. Pullon kiinnitys ja hapotuksen tasalaatuisuus, laitteen ääni ja ennenkaikkea hapon määrä on todella paljon parempi kuin vuosia vanhassa perusmallissa.
Joskin en ikinä tuollaisesta maksaisi 120-150e, mutta oli saanut tarjouksesta black fridaystä jostain alle 70e. Siihen rahaan todella hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En ymmärrä noiden siirappien hinnoittelua. Esimerkiksi nyt tuo Pepsi Max, halvin hinta Suomessa 9,99e per pullo, ja siitä saa 8 litraa valmista juomaa. 1,25 euroa per litra (sisältämättä muita kuin itse siirapin hinnan), kun sitten Prismasta saa sitä ihan oikeaa tavaraa 61 senttiä/litra. Samalla sitten saat aina metsästää kauppaa missä nyt sattuu milloinkin olemaan haluamaasi siirappia varastossa, kun lähikaupasta saat sitä aitoa tavaraa käytännössä aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
En ymmärrä noiden siirappien hinnoittelua. Esimerkiksi nyt tuo Pepsi Max, halvin hinta Suomessa 9,99e per pullo, ja siitä saa 8 litraa valmista juomaa. 1,25 euroa per litra (sisältämättä muita kuin itse siirapin hinnan), kun sitten Prismasta saa sitä ihan oikeaa tavaraa 61 senttiä/litra. Samalla sitten saat aina metsästää kauppaa missä nyt sattuu milloinkin olemaan haluamaasi siirappia varastossa, kun lähikaupasta saat sitä aitoa tavaraa käytännössä aina.
Ei kai näitä Sodastream hommia varsinaisesti ole koitettu myydä edullisella hinnalla vaan ympäristöystävällisyydellä ja sillä helppoudella/säästetyllä vaivalla, kun ei tartte kanniskella pulloja kaupasta ja viedä takaisin. Lisäksi voi tehdä pienempiä kerta-annoksia ja hiilihapot säilyy paremmin. Onhan nuo uudet toki silti älyttömän kalliita, jopa Sodastreamin siirapeiksi. Se Mirinda kiinnostaisi mutten itse rehellisesti sanottuna kympin hinnalla viitsi testailla. Toivottavasti noita uusia tulee jossain vaiheessa Amazoniin saataville järkevämmällä hinnalla, sieltä on tullut tiivisteet tilattua kun colaa saa 2x500ml pullot (tulee 12l juomaa) alta 8€.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mulla on siirappipullo kaapissa, käytän harvakseltaan. Jos en edes viikossa juo 1,5 l limua, miksi ostaisin sitä kaupasta? Ihan joidenkin hodareiden kanssa tulee vedettyä tiivisteestä limut, muuten ihan vaan kuplavettä. Ja sitä meidän taloudessa menee ainakin pullo päivässä. Ei todellakaan kiinnostaisi kanniskella kaupasta noita, pullonpalautuksista puhumattakaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Onkohan kellään posahtanut oikeasti? Mulla on peräti yksi muotopuoli pullokin, kun saanut jostain kylkeen lämpöä. Ja varmaan ainakin ollut 2 vuotta vanhoja pulloja käytössä eikä poksua.
Kelailin vaan, jos jollakin on melkein 10 vuotta vanhat pullot, että kuinka sitten ja
Itsellänikin on päivittäisessä käytössä parasta-ennen-2012 pulloja eikä ole ollut mitään ongelmia. Eiköhän se päiväys ole aika suurella turvamarginaalilla ja aiheellinen lähinnä jos pulloa säilyttää suorassa auringonvalossa, pesee koneessa tai naarmuttaa. Silloin ehkä voi hajota mutta muuten tuntuvat kyllä kestävän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Itsellänikin on päivittäisessä käytössä parasta-ennen-2012 pulloja eikä ole ollut mitään ongelmia. Eiköhän se päiväys ole aika suurella turvamarginaalilla ja aiheellinen lähinnä jos pulloa säilyttää suorassa auringonvalossa, pesee koneessa tai naarmuttaa. Silloin ehkä voi hajota mutta muuten tuntuvat kyllä kestävän.
Koneessa en ole uskaltanut pestä näitä tavallisia ja nykyään on näistä muovisista konepestäviä malleja. En vaan usko, että peseytyvät sen pienen suuaukon kautta kovin hyvin, että paree vaan jynssätä pulloharjalla. Hometta muodostunut korkin tiivisteeseen joskus kokemukseni mukaan eikä kovin helppoa saada pois sitä mustaa.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Onko ihmiset fiksaillu Sodastream-laitteita, jotka vuotavat knu painetta puskee pulloon. Kuuluu siis painetta puskiessa kova suhahdus perään. Käytössä siis Penguin-malli, joka vastaa Crystal-mallia. Oon ajatellut purkaa tuon osiin ja katsella onko jossain muoviosassa halkeama tms. josta painetta pääsee karkaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Onko ihmiset fiksaillu Sodastream-laitteita, jotka vuotavat knu painetta puskee pulloon. Kuuluu siis painetta puskiessa kova suhahdus perään. Käytössä siis Penguin-malli, joka vastaa Crystal-mallia. Oon ajatellut purkaa tuon osiin ja katsella onko jossain muoviosassa halkeama tms. josta painetta pääsee karkaamaan.
Vuotaako siis heti kun painetta puskee pulloon? Siellähän on ylipaineventtiili mikä päästää paineet pihalle siinä kohtaa kun pullossa jo on riittävä paine.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Corega tabsilla tai vastaavalla proteesien puhdistustabletilla liottamalla lähtee hyvin värjäymät korkista ja pulloista.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Vuotaako siis heti kun painetta puskee pulloon? Siellähän on ylipaineventtiili mikä päästää paineet pihalle siinä kohtaa kun pullossa jo on riittävä paine.
Hhmm okei. Ei siis päästä heti. Ensin puhaltaa pulloon, mutta tämän jälkeen paineet karkaa ja pullosta purskahtaa tietty vettä räiskymällä ulos. Itse pulloon ei siis ehdi mennä kuitenkaan paljon painetta. Tätä edestakaisin pärskyttelyä voi tehdä useasti, jolloin painetta saa veteen, mutta tuo räiskyminen poistaa paljon vettä pullosta eikä juotavaa paljon jää jos hiilihappoja haluaa mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Hhmm okei. Ei siis päästä heti. Ensin puhaltaa pulloon, mutta tämän jälkeen paineet karkaa ja pullosta purskahtaa tietty vettä räiskymällä ulos. Itse pulloon ei siis ehdi mennä kuitenkaan paljon painetta. Tätä edestakaisin pärskyttelyä voi tehdä useasti, jolloin painetta saa veteen, mutta tuo räiskyminen poistaa paljon vettä pullosta eikä juotavaa paljon jää jos hiilihappoja haluaa mukaan.
Ja siis täytät pullon vain täyttörajaan asti, ja teet hapotuksen ohjeen mukaan pulssittaisesti (siis useita lyhyitä painalluksia, ei yksi pitkä)? Jos pullo on liian täynnä ja/tai yrittää yhdellä painalluksella hapottaa, niin vettä pääsee tiivisteen väliin, paineet karkaa ja varmasti purskahtaa yli.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Ja siis täytät pullon vain täyttörajaan asti, ja teet hapotuksen ohjeen mukaan pulssittaisesti (siis useita lyhyitä painalluksia, ei yksi pitkä)? Jos pullo on liian täynnä ja/tai yrittää yhdellä painalluksella hapottaa, niin vettä pääsee tiivisteen väliin, paineet karkaa ja varmasti purskahtaa yli.
Joo siis toki ohjeiden mukaisesti lyhyillä painalluksilla eli usealla "pierulla". On noita tullut käytettyä useampi vuosi :) Tämäkin laite toimi oman aikansa ongelmitta enkä ole täyttörajaa ylittänyt. Paria eri kaasupulloakin on testattu ja eri kiristysmomentteja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Onko ihmiset fiksaillu Sodastream-laitteita, jotka vuotavat knu painetta puskee pulloon
Ei mitenkään harvinainen ongelma. Sodastream Jet jossa sama ongelma. Vuotaa aina vettä jotakin välistä vaikka pullo on täytetty ihan oikein ja ruuvattu paikalleen kunnolla.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Ei mitenkään harvinainen ongelma. Sodastream Jet jossa sama ongelma. Vuotaa aina vettä jotakin välistä vaikka pullo on täytetty ihan oikein ja ruuvattu paikalleen kunnolla.
Okei ei siis niin harvinainen keissi. Mulla teki tuota kans alkuun vain joskus, mutta nyt aina. Tuon takia on jäänyt pois käytöstä ja pitää yrittää fiksata jotenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Minulla on kohta 10v vanha manuaali-sodastreamer joka käy ja kukkuu ongelmitta. Nykyinen kahden muovipullon setti lähestyy parasta-ennen päiväänsä ja mietin crystaliin siirtymistä hygieniasyiden takia. Normaalit sodastreamerin muovipullot menevät siivottomiksi, eivätkä kestä kuumassa pesua.

Onko porukalla kokemuksia crystaliin siirtymisestä? Onko se mukavampi vai ärsyttävämpi käyttää? Vaihoehtona lähinnä parin uuden muovipullon ostaminen.

Kuplavettä kuluu paljon, pari litraa päivässä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Otin käyttöön viimeksi 6-7v sitten käytetyn SodaStream Genesis -laitteen. Kävin vaihtamassa kuitin mukaan 2013 ostetun hiilihappopullon uuteen. Hyvin vielä pelittää laite :)

Ostin vanhemmille Gigantin tarjouksesta Genesis Megapackin 39€ ja nappasin sieltä itselle 2 pulloa käyttöön. Vanha pullo muistaakseni jotenkin ”räjähti” mutta ei vaarallisesti. Se kierre taisi silloin hajota niin ei sitä voinut enää käyttää. Sitten laitteen käyttö jäi, mutta nyt innostuin uudestaan kun tulee hiilihapollista vettä paljon juotua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 788
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom