Tätä asiaa on tullut mietittyä melkolailla parina viime vuonna. Itselläni ei ole autoa ja vaikka sen tuoma helppous houkuttelisi, en ole pystynyt itselleni perustelemaan sen tuomia kustannuksia. Nyt saan sijoitettua ainakin vähän joka kuukausi, mutta jos olisi auto, pitäisi luopua todella monesta muusta asiasta, että pystyisi edelleen sijoittamaan. Koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan (työttömyys, sairastuminen tms.), ja haluan, että on vähän jotain sukan varressa. Toisaalta en halua nostaa elintasoani niin, että tulojen tippuessa olen ihan pulassa. Aina on mahdollista, että kuolen vaikka huomenna, mutta en usko, että suuremman rahamäärän käyttäminen tekisi minusta mitenkään erityisesti onnellisemman tänään.
Muutenkin olen miettinyt, että elän oikeastaan todellakin luksus-elämää, kun vertaa siihen, millainen elintaso omilla vanhemmilla oli tässä iässä saati sitten vanhempieni vanhemmilla. Vanhemmillanikaan ei ollut autoa tässä iässä ja suurin osa tavaroista ja vaatteista hankittiin kirpputorilta tai sukulaisilta ja kaikki hankinnat piti miettiä tarkkaan. Itse voin ostaa melkein mitä tahansa haluamaani kaupasta, vaikka toki aina joutuu valintoja tekemään asioiden välillä. Oikeastaan kaikki tavarani ovat paljon hienompia kuin heillä ikinä oli ennenkuin ehkä parikymmentä vuotta nykyistä ikääni vanhempana. Loppujen lopuksi ihminen tulee toimeen melko vähällä ja jos pitäisi valita, olisin mieluimmin onnellinen kuin rikas.