Taas on pari kuuta kulunut ja muutamat updatet ja pätsit ulkona. Alun innostus on laantunut ja itsekin tullut pelailtua hyvin vähän. Lähinnä pätsien jälkeen tullut käytyä vilkaisemassa mitä on muuttunut, ja onko jotain uutta ja ihmeellistä. Pastasin vain nuo patch notejen overviewit tähän, koska listat (balanssi) muutoksista ovat suht pitkiät.
TLDR voisi olla, että
Freedoms Flame warbondin julkaisussa ja edelleen
Escalation of Freedomin myötä nerffasivat melkoisesti tulta ja aseita ylipäätään. Pelaajat eivät tykänneet ja alkoi uusi review bombing ja pelaajakato (jos mahdollista). Pätsin
1.001.100 myötä boostasivat aseita, muokkasivat niiden armor penetraatiota, nerffasivat vihuja, muuttivat niiden armoreita, sekä heikensivät myös pelaajan armoria. Uusi vaikeusaste, uusi biomi, uusia vihuja, muutama uusi ase ja stratagem. Tällä hetkellä Major Orderit pyörivät
Democracy Space Stationin rakentamisen ympärillä ja sen rakentaminen on vaiheessa 2/4. Mitä mekaniikkoja tuo valmistuessaan mukanaan, ei tietoa. Illuminateistakaan ei ole kuulunut mitään sitten kevään huhujen.
Warbondeja ("season pass") on nyt pihalla yksi ilmainen ja seitsemän peli ja/tai oikealla rahalla ostettavaa.
1.001.100 jälkeen tuntui, että useammat aseet purivat panssraoituihin ja esim. Chargerit ja Bile Titan olivat huomattavasti helpompia. Bile Titan lähtee joskus yhdestä singon kudista. Toisaalta tuo pelaajien armorien muutos tuntui siltä, että omakin henki lähti helpommin. En pidä tuosta isojen vihujen helppoudesta, olisin ehkä mieluumin vähentänyt pikkusittiäisten määrää ja pitänyt isot vihut haastavampina. Nyt itselle se vaikeus (ja joskus turhautuminen) tulee enempi siitä, että vihuja on liikaa, kuin että joku yksittäinen vihu on liian kova. Se, että isot vihut vaativat tietyn aseen ja taktiikan, oli mielestäni mekaniikkana mielenkiintoisempi, kuin jatkuva sittiäsitulva.
Tänään putkahti pihalle uusin pätsi,
01.001.104, ja tässä on myös vino pino aika suuriltakin näytäviä boosteja eri aseisiin ja stratagemeihin, sekä nerffejä ja muutoksia vihuihin. Uutuutena Autocannoniin ja Recoilles Rifleen molempiin kaksi eri ammusta, mitä voi lennosta vaihdella. Monen aseen rekyyliä, damagea, RPM ja lipaskokoa parannettu. Stratagemit tekee enemmän ja laajemmalle damagea, sekä cooldowneja pienennetty. AT miinat räjähtää nyt vain heavyjen alla, mutta damage yli tuplat. Ase dronen saa nyt kutsuttua takaisin backbackiin ja toiseen vaihdettu järeämmät kudit. Jump pack tehostettu ja lyhempi cooldown. Kun päätehtävä on suoritettu, vihujen spawnit kasvavat sitä enemmän, mitä lähempänä extractionin zonea olet, aiemmin spawnien määrä kasvoi koko kartalla tasaisesti. Pitää kokeilla miltä vaikuttaa, mutta jotenkin alkaa tuntua, että pelaajaa on kohta boostattu jo liikaakin.
Escalation of Freedom (Major update)
- Difficulty Level 10 - Super Helldive
- New mission objectives
- Bigger enemy outposts
- New Bugs and Bots
- New environmental hazards
- New swamp world
Freedoms greetings Helldivers. We have a lot to cover in this democratic update so without further ado here are the patch notes for Patch 1.001.002 Escalation of Freedom Overview Difficulty Level 10 - Super Helldive New mission objectives Bigger enemy outposts New Bugs and Bots New environmental...
store.steampowered.com
Patch 1.001.100
- Major Overhaul of Anti-Tank, Armor Penetration, Health and Armor Values
- Weapon & Stratagem Balancing
- Enemy Reworks
- Helldiver Health and Damage Mechanics Tweaks
- Gas Gameplay Mechanic Rework
- New Galactic War feature
- Emote Wheel feature
Freedoms greetings Helldivers. Today is a big one so we will dive straight in. Overview Major Overhaul of Anti-Tank, Armor Penetration, Health and Armor Values Weapon & Stratagem Balancing Enemy Reworks Helldiver Health and Damage Mechanics Tweaks Gas Gameplay Mechanic Rework New Galactic War...
store.steampowered.com
Patch 01.001.104
- The final part of our 60 day commitment is here! This patch marks the last set of changes we aimed to implement for the 60 day community commitment while also addressing issues we previously didn’t have time to fix.
- We have made changes to the remaining weapons and stratagems we weren't able to finish for the patch on September 17th, ensuring they’re now more interesting and effective. We have also dedicated some time and we’ve looked over some key core systems like enemy spawning as well as targeting and vision for the Automatons. Based on your feedback, we’ve fine-tuned the Automaton experience to hopefully make them feel less frustrating to play against. Additionally, we have also adjusted the Helldivers durability to make your armor choices feel more impactful.
- Finally, we've introduced new functionality to certain items to give players more depth in mastering their equipment. For example, the GR-8 Recoilless Rifle and the AC-8 Autocannon now have programmable ammunition, and drones that come with backpacks can be toggled on or off for added control.
Freedoms greetings citizens of Super Earth! Im your host Release Captain Carlberg bringing you the latest and greatest from high command. So without further ado let us dive in. Overview The final part of our 60 day commitment is here! This patch marks the last set of changes we aimed to...
store.steampowered.com
Loppuun vielä Wiki linkki ja Companion appi, mistä löytyy tietoa esim Major Orderien tilanteesta.
The '''Helldivers Wiki''' is a comprehensive online database documenting Helldivers 1 and Helldivers 2!
helldivers.wiki.gg
A Helldivers 2 app, allowing you to view the war progress and track planet liberation statuses!
helldiverscompanion.com