Hearthstone

En tykkää yhtään nykyisistä korttimuutoksista.
Tänä vuonna kolme eri korttipakkaa ja enemmän vaan RNG:tä peliin.

Shaman tehokkuus vaan jatkuu metassa, kun se saa Volcano AOE -poiston.
 
Ei tuo Volcano kyllä oikeasti mihinkään nykyiseen Shamaaniin mene. Classi joka perustuu niin vahvasti oman pöytänsä puolen ylivoimaisiin minioneihin ei tahdo riskeerata asemaansa. Kortti on vieläpä niin tappavan hidaskin, että tuskin nähdään constructedissa ellei standard-rotaatio oikeasti satuta classia niin paljon, että se pakotetaan siirtymään controlliin. Mutta niin kauan kuin Jade-Shaman on olemassa, niin tuskinpa. Case in point, Elemental Destruction on luotettavampi Volcano, mutta sekin on aivan liian hidas eikä enää sovi Shamaanin pelityyliin.

Questit vaikuttavat kivalta mekaniikalta, mutta jokaisen lisärin tullessa ollaan aina jouduttu pettymään, kun ollaan toivottu, että meta hidastuu ja se ei sitten lopulta hidastukaan. Nähtäväksi jää, että käykö tälle kuin inspirelle. Hyvä esimerkki potentiaalisesti "value" keywordista, mutta totuus näytti, että mikään hidas ei tämän pelin metassa yleensä selviä.

Saa nyt nähdä. Tavallaan sitä tahtoisi olla innoissaan, mutta Blizzardin ymmärrys oman pelinsä tilasta on niin rankasti erilainen pelaajien näkemyksestä, että on vaikeaa uskoa, että peli tulee ottamaan ainuttakaan askelta parempaan suuntaan.

Kolme lisäriä vuodessa on hyvä juttu ja kenties ainoa muutos joka suoraan auttaa pelin isointa ongelmaa, joka on se, että suurin osa tier1 pakoista on autopilotoivia naamanmetsästäjiä. Magic the Gatheringistä peliin saapuneena on ihan käsittämätöntä, että vaikkapa midrange -ja aggro-shamaanit luokitellaan eri pakoiksi, vaikka niiden pool on puoliksi (ja välillä ylikin) täsmälleen samat.

Enemmän kortteja tiuhemmin ja monimutkaisempia mekaniikkoja. Adapt näyttää hauskalta, mutta riittäneekö tuokaan? Spoilerit alkavat kahden viikon päästä joten sitten katsellaan aihetta uudestaan.
 
Päivitys on julkaistu, ei yllätyksiä.

Small time buccaneer 1/2 -> 1/1
Spirit claws 1 mana -> 2 mana
Ranked jatkossa stopparit 20/15/10/5 ja Legend, eli noista ei voi enää pudota alaspäin häviämällä.
Arenassa isot muutokset:
- korttipooli standard, eli wild-kortit jäivät pois
- draftissa rare/epic/legend-kortit ja taiat saavat ison boostin, neutraalit ja basic -kortit taas debuffin
 
Eipä mitään ole muuttunut pelissä, eipä tosin blizzu sitä haluakkaam. Yhä vastassa facevajakkeja vähintään joka toinen peli. Pitäisi laittaa botti jollekin tilille jauhamaan ja katsoa kuin nopeasti rankit vilahtelevat, nykyisessä HSssä ne toimisivatkin helposti.
 
Eipä mitään ole muuttunut pelissä, eipä tosin blizzu sitä haluakkaam. Yhä vastassa facevajakkeja vähintään joka toinen peli. Pitäisi laittaa botti jollekin tilille jauhamaan ja katsoa kuin nopeasti rankit vilahtelevat, nykyisessä HSssä ne toimisivatkin helposti.

Muistaakseni yksi Star Citizenin laivueen jäsen kokeili tuota. Teki jonkun ympäripyöreän secret paladin deckin (kun se oli vielä iso juttu) ja pisti bottelon jauhaamaan. Sillä tuli sen kolmisen kuukautta mitä sitä jauhoi aina rank 7-10. Et joo...
 
Olipa erikoinen areena eilen illalla. Pakkana oli korkeintaan keskinkertainen Hunter, tierscore 65 - joskin suhteellisen matala manakäyrä joka on kyllä iso etu hunulla pelatessa. Toisen pelin hävittyäni tuumin että tavoitteena on päästä edes neljään voittoon, mutta kaikkia ennakko-odotuksia vastaan vastustaja toisensa jälkeen kaatui, usein onnekkaalla topdekillä laudan ollessa jo peruuttamattomasti menetetty. Final boss-battle sitten tilanteessa 11-1 olikin kaiken huippu, huono alkukäsi lockia vastaan ennusti lähes varmaa tappiota - mutta ball of spiders oli ehdottomasti tämän kohtaamisen MVP! (linkki). Tuollaisen RNG:n jälkeen oli suorastaan likainen olo :)
 
Muistaakseni yksi Star Citizenin laivueen jäsen kokeili tuota. Teki jonkun ympäripyöreän secret paladin deckin (kun se oli vielä iso juttu) ja pisti bottelon jauhaamaan. Sillä tuli sen kolmisen kuukautta mitä sitä jauhoi aina rank 7-10. Et joo...

Joo ja nyt kun pelistä on tehty vieläkin aivottomampi, olettaisin että rankit paukkuu niin että helisee vain. Kuitenkaan ei ole deckiä joka järjestään voisi voittaa hillittömällä prosentilla syöpädeckejä.
 
Iltakahdeksalta alkaa streami, jossa paljastetaan uusia kortteja.

http://twitch.tv/PlayHearthstone

Tulee mielenkiintoista nähdä mitä tälle pelille tapahtuu ensi kuussa, kun uuden lisärin myötä standardista lähtee kolme vanhaa settiä ja 6 peruskorttia. Itse toivon taas hitaampaa metaa, mutta kokemuksesta huipulta löytyy taas joku naamantumputusdekki. Areenamuutokset sentään tuntuivat onnistuneilta, mikä antaa toivoa paremmasta.
 
Tuntui yhteen väliin että vajakkien deckit ois vähentynyt, mutta jostain kumman syystä niitä on nyt tullut taas parin päivän aikana vastaa ihan liikaa. Eihän siinä, kyllähän niitä vastaa väkisinkin voittaa sen vähintään 50% peleistä, mutta kyllähän se välistä vituttaa kun faceen tulee vain eikä millään deckillä ole mahdollisuuksia jos peli on ohi vitosrundilla.

Toisaalta noiden apinoiden kanssa on sentään se että saa nopeita pelejä, nyt on tän kuun aikana tullut taas paljon vastaan näitä kenellä menee se 90sec jo ekasta rundista lähtien, ei käsitä miten jotkut ovat vain niin hitaita.
 
Ihan hauskalta tuntuu uusi meta, tosin rogue on ihan ylivoimainen questinsa kanssa, pitänee alkaa dustailemmaa kyseistä deckiä varten.
 
Vielä kun vähän lisäävät peliin RNG:tä, niin voivatkin muuttaa pelin sellaiseksi, että pelaajan tehtävänä on vain koota pakka ja kone arpoo sitten voittajan.
 
On kyllä hirveetä paskaa ollut tuosta Un'goron julkaisusta lähtien, toki jo sitä ennen vitutti rushipakat rushipakkojen perään, mutta nyt tuo on mennyt jo ihan överiksi
 
Njoo. Meta varmaan vieläkin hakee hieman itseään, mutta edelleenkin facella pärjää classista riippumatta. Tullut oikeastaan lisää low-cost minioneja joilla saa vuoroon neljä sen voiton.
 
Njoo. Meta varmaan vieläkin hakee hieman itseään, mutta edelleenkin facella pärjää classista riippumatta. Tullut oikeastaan lisää low-cost minioneja joilla saa vuoroon neljä sen voiton.
Jos ei pelaa itse facea niin siellähän on joka toisella vastaantulijalla (kaksi kolmesta vastustajasta rogueita) vuorolla 5 pöytä täys 5/5 minioneita
 
Mutta eihän tämän pelin tarkoituskaan ole olla muuta kuin casual rng fest. Itse pidän siitä että agroa huomattavasti vähemmän, vaikkakin tuo roguen systeemi on aivan hönö.
 
Tässä nyt aloittanut pelin niin turpaan kyllä tulee koko ajan. Ongelmana on lähinnä korttien puute mutta vähän syö motivaatiota pelata edes että niitä saisi kasaan. Parit aoetkin auttas asiaa huomattavasti
 
Itse olen kyllä tykännyt päivityksestä. Jälleen kerran kun pistää wild kortit sileeksi, nii saa ihan hyvin craftattyä uusia kortteja.
Jos nyt jotain pitää sano nii rogue questi saa varman nerffin (arvaus: 5 samaa ja 4/4 minionit), sekä shamani varmaan jotain pientä. Ja pelin historian pahin syöpä (Facehunter) on taas takas.

Edit: Tulkaas joku pellaileen naku#2200
 
Hjyvä päivitys on ollut, peli on yleensä ottaen hidastunut menemättä kuitenkaan fatigue-veivaukseksi. Tosi paljon erilaisia pakkatyyppejä ja hyvin tasaväkisiä. Quest-rogue ja freeze mage nykymuodossaan ovat aika tylsiä vastuksia, vähän kuin pasianssia pelaisi kun ei minkäänlaista vuorovaikutusta pelaajien välillä - toinen vain viivyttää peliä ja toinen puskee pöytää täyteen ja kaikki dmg naamaan. En ole ollenkaan varma, että tuo quest-rogue saa nerfhammeria kun kuitenkin vain tier-2 dekki kyseessä.

Hunter on ainakin toistaiseksi hyvä, ei face vaan midhunter. Tosin tiettyjä dekkejä (quest rogue, freeze+quest mage, quest warrior) vastaan tuolla on vaan pelattava enemmän tai vähemmän facehuntterin tavoin. Tuolla midhuntterilla pelasin käytännössä kahdessa illassa R5:een asti. WR 68%, huonot matchup shaman+rogue (40-50%), hyvät warrior+hunter (70-80%) ja mage+druid+priest en hävinnyt yhtään peliä. Eniten vastustajista oli warrioreita 35% (suurin osa pirate) ja seuraavaksi rogue 26% (alkuun vain quest, mutta R5 lähestyttäessä tuli vastaan vain miracle jota vastaan tämä pakka ei toiminut yhtään).
 
Nyt kun olen päässyt peliin mukaan niin huomaa että tämähän on ihan täysin paytowin peli niin mikä on paras tapa saada kortteja ostamatta? Areenaan säästää questi kullat vai miten? Dustiahan ei oo yhtään että sais mitää pakkaa ees suunniteltua
 
Nyt kun olen päässyt peliin mukaan niin huomaa että tämähän on ihan täysin paytowin peli niin mikä on paras tapa saada kortteja ostamatta? Areenaan säästää questi kullat vai miten? Dustiahan ei oo yhtään että sais mitää pakkaa ees suunniteltua
En sanois suoraan paytowin. Toki rahalla saat kortteja, mutta se rank ei kipua siitä yhtään minnekkään. Tärkein on sisäistää peli ja sitä kautta mahdollisimman hyvin lukea vastustajan peliä. Basic korteillakin saa todella hyvän rungon, jota sitten muokkaa sitä mukaa kun kertyy dustia tai saa kortteja.

Alkuun kannattaa pelata jokaisen heron perus kortit auki (kaikki herot lvl 10). Ja ei sitä dustia nyt ihan kamalasti tarvi budjetti pakkoihin (esim. midrange hunter saa rakennettua 4 rarella ja loput commonia) ja (lähes) kaikki on alottanu niillä kevyillä dekeillä. Classic kortit on varmaan tärkeimpiä alussa. Eli jos pistät kultaa pakkoihin niin alussa classic paras ja brawli on tietty yks pakka per vko. Mutta jos peliälyä löytyy niin Arena on varmasti nopein ja/tai pitkällä tähtäimellä säätää kullat ja ostaa niillä tulevat lisäosat. Dissutukset ja cräftäykset kannattaa myös tehdä harkiten.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tämä ei ole paytowin nähnytkään, rngtowin ennemminkin. Mutta on kyllä ollut ilo tämä päivitys, niin helvetin pitkään puhtaasti faceapinoita näkyi pelissä että onneks tuli vähän stoppia. Nyt toki näkyy myöskin jonkinverran, mutta vähentynyt on. Ilolla otan vastaan facehorot nyt kun quest warrioria pelaillut. Kokeilin myös tuota quest magea, mutta se tuntuu vain niin älyttömän tylsältä pelata. Melkein tekisi mieli seuraavaksi kokeilla priestin vastinetta, kun saa dusteja vähän kasaan.
 
Toisaalta Arenan rewardseja on heikennetty -> vähemmän kultaa. Näemmä +10 voitolla näyttää enää saavan noin keskimäärin 200 kultaa kun ennen muistaakseni sai yli 300 joka kerta. Koko ajan tulee lisää kortteja ja tiedä vaikka naxx ja league of explorers palaisi seuraavaan Standardiin.
 
tiedä vaikka naxx ja league of explorers palaisi seuraavaan Standardiin.

Tähän en usko! Tuo olis aika perseestä, koska on sanottu että standardiin kelpaa vain classic kortit sekä kuluvan ja edellisen vuoden kortti julkaisut.
 
Viimeksi muokattu:
Koko ajan tulee lisää kortteja ja tiedä vaikka naxx ja league of explorers palaisi seuraavaan Standardiin.

Blizzardhan on sanonut, kuten yllä mainitaan, että classicit ja edellisen vuoden kortit. Tätä tuskin tullaan muuttamaan varsinkin kun noita vanhoja ei enää saa ostettua rahallakaan.
 
Tässä on @virtuaali esimerkki halvasta dekistä. Katso mihin omat kortit riittää ja korvaat loput hyvillä swapeillä.
Nämä minun "swap ehdotukset" on sitten pelkästään basic kortteja joten varmasti parempiakin on saatavilla.
(Ja on se tonnikin dustia on tietty paljon, jos sitä ei tällä hetkellä ole yhtään :vihellys:)

Mid Hunter
  • Alleycat x 2 (swap esim. Murloc Tidehunter)
  • Fiery Bat x 2 (swap esim. Timber Wolf tai Elven Archer)
  • Hunter's Mark x 2 (basic, ja hyvä combo mm. Elven Archer tai Houndien kanssa.)
  • Jeweled Macaw x 2 (swap esim. River Crocolisk)
  • Crackling Razormaw x 2 (tosi väkevä kortti ja suosittelen craftäämään tai swap Razorfen Hunter)
  • Kindly Grandmother x 2 (kuin myös melko väkevä kortti tai swap Razorfen Hunter/Dragonling Mechanic)
  • Scavenging Hyena x 2 (classic, hyvä beast synergia mutta hankala pelata swap Raid Leader tai Shattered Sun Cleric)
  • Animal Companion x 2 (basic, sopii melkeen joka hunter pakkaan)
  • Eaglehorn Bow x 2 (classic ja suosittelen craftäämään)
  • Kill Command x 2 (basic, sopii melkeen joka hunter pakkaan)
  • Unleash the Hounds x 2 (classic ja suosittelen craftäämään, comboa mm. hyenan kivasti.)
  • Houndmaster x 2 (basic, hyvä paljon pelattu kortti)
  • Nesting Roc x 2 (En osaa sanoa tästä uudeta kortista, muuta. swap vaikka Chillwind Yeti)
  • Tundra Rhino x 2 (basic, ok tempo kortti kun on paljon beast kortteja. swap esim. Frostwolf Warlord, joka combottuu Houndien kanssa mukavasti)
  • Savannah Highmane x 2 (classic todella vahva kortti ja suosittelen craftäämään ja tälle ei oikeen löydy swappiä)
 
Midhunter

Tuossa oma pakka millä pelaan, alta 2000 dustin tuokin joten laskettaneen budjettipakaksi. R3-4 tällä hetkellä, winrate 65% (tähän mennessä kaikki muut pakat wr >50% paitsi mid-paladin ja questiton miracle rogue). Techit tuntuvat hyviltä valinnoilta tässä vaiheessa: golakka (pirate warrior ja quest rogue), deadly shot (taunt warrior, miracle priest ja rogue) ja cult master (card draw joko ratpackin tai UtH:n tokeneilla).
 
Toisaalta Arenan rewardseja on heikennetty -> vähemmän kultaa. Näemmä +10 voitolla näyttää enää saavan noin keskimäärin 200 kultaa kun ennen muistaakseni sai yli 300 joka kerta. Koko ajan tulee lisää kortteja ja tiedä vaikka naxx ja league of explorers palaisi seuraavaan Standardiin.
Öh, eikös Standard ole aina vain peruskortit (joista välillä karsitaan osa pois)+uusin expansion, eli ei pelkoa minkään vanhan expansionin paluusta?
 
Mielestäni on harmi kun vanhat expansionit hylätään vaan surutta, monta hyvää korttia jää unholaan ja kokoajan pitää keksiä uusia ja vielä villimpiä rng-virityksiä uusiin expansioneihin. Tavallaan ymmärtää että standardin hallinnoiminen/balansointi on helpompaa kun on vain muutama viime lisäri mukana vs. vuosien ja taas vuosien "tuhannet" kortit.
 
Mielestäni on harmi kun vanhat expansionit hylätään vaan surutta, monta hyvää korttia jää unholaan ja kokoajan pitää keksiä uusia ja vielä villimpiä rng-virityksiä uusiin expansioneihin. Tavallaan ymmärtää että standardin hallinnoiminen/balansointi on helpompaa kun on vain muutama viime lisäri mukana vs. vuosien ja taas vuosien "tuhannet" kortit.
En kyllä ymmärrä tuota rng ulinaa, kerro toki korttipeli jossa ei ole tuuri elementtiä? Mielestäni RNG ratkoo pelejä tasan ja ainoastaa kahden yhtävahvan pelaajan välillä, samat tyypit siellä pärjää seasonista toiseen ja vastavaasti paskat on edelleen paskoja. Mikäs tämän expansionin rng viritys mahtaa olla? Questit :eek:?
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä ymmärrä tuota rng ulinaa, kerro toki korttipeli jossa ei ole tuuri elementtiä? Mielestäni RNG ratkoo pelejä tasan ja ainoastaa kahden yhtävahvan pelaajan välillä, samat tyypit siellä pärjää seasonista toiseen ja vastavaasti paskat on edelleen paskoja. Mikäs tämän expansionin rng viritys mahtaa olla? Questit :eek:?
En ota kantaa uusiin kortteihin, mutta HearthStonella on ollut pitkään paha tapa pyörittää korteissaan ns. pelimekaniikan kannalta huonoa randomia, eli täyttä lottoa.

esimerkkejä lotosta ovat:
  1. Unstable Portal - Hearthstone: Heroes of Warcraft Wiki
  2. http://www.hearthpwn.com/cards/676-lightning-storm
sitten on ns. pussirandomia (eli pussin sisältö on jollain tavalla hallittavissa) korteissa, joka myös aiheuttaa pelaajille turhautumista, esim.
http://www.hearthpwn.com/cards/52581-volcano

Isoin ongelma HearthStonessa on monille se, että Blizzard ei ajattele tarpeeksi ns. hardcore-pelaajia. Seteissä on täysin turhia kortteja (joita ei edes korjata paremmiksi myöhemmin), korttien tilastoja ei näytetä julkisesti, areena on paras yhdestä jne.
 
En ota kantaa uusiin kortteihin, mutta HearthStonella on ollut pitkään paha tapa pyörittää korteissaan ns. pelimekaniikan kannalta huonoa randomia, eli täyttä lottoa.

esimerkkejä lotosta ovat:
  1. Unstable Portal - Hearthstone: Heroes of Warcraft Wiki
  2. http://www.hearthpwn.com/cards/676-lightning-storm
sitten on ns. pussirandomia (eli pussin sisältö on jollain tavalla hallittavissa) korteissa, joka myös aiheuttaa pelaajille turhautumista, esim.
http://www.hearthpwn.com/cards/52581-volcano

Isoin ongelma HearthStonessa on monille se, että Blizzard ei ajattele tarpeeksi ns. hardcore-pelaajia. Seteissä on täysin turhia kortteja (joita ei edes korjata paremmiksi myöhemmin), korttien tilastoja ei näytetä julkisesti, areena on paras yhdestä jne.

Portalin on kyllä lottokortti mutta se on ollut jo kauan pois pelitstä. Lightning storm on about pelin paras ja halvin 2dmg all enemy minions spelli. Tottakai se tuntuu pahalta, jos olettaa että se tekee 3dmg kaikkii minioneihin. Plus shamanilla on paljon spellbuffia, joka tekee tosta kortista aivan mielettömän kovan. Minun mielestäni tuosta kortista on lotto kaukana. Hearthstonessa pelaajan tärkein tehtävä on minimoida oma "random". Eli jättää tollaset Volcanot laittamatta pakkaan. Sekä pitää huolta oman pakan mana curvesta, jolla minimoidaan paska drawi. Mana curve korostuu varsinkin Arenassa, jolloin et voi vaikuttaa pakan synergioihin. Ainoa kova RNG tällä hetkellä on Yogg jotai en ainakaa itse kovin useasti ole nerffin jälkeen nähnyt. Blizzun kummallisia kortteja ei ole kiistäminen, harmivaan että se raha ei tule sieltä marginaaliselta hard-core osastolta, vaan hauskanpitoa harrastavalta mainstreamiltä :beye:

edit: Jos joku pelissä näkyvä rng pitää mainita niin "Add random class card to your hand" korit
nimim. quest roguella sain druidilta
200px-Wisps_of_the_Old_Gods%2833172%29.png
200px-Soul_of_the_Forest%28311%29.png
 
Viimeksi muokattu:
Nuo questit on kyllä syöpää. Perus 5 rogue ja kaikki muutkin tuli eillen vastaan level20. Sitä en tajua että miten noi pyörii vielä tuossa rankissa. Menee maku kun ei näillä 1/1 sika chargella noita oikee voi voittaa.

Miksi tässä pelissä on edes 25 rankkia kun se paskin voisi olla suoraan vaan 20 kun ei sieltä voi tippua pois.

Myös tuo 2000 "budjetti pakka" on aivan liikaa näin alussa kun ei ole kultasia ja niistäkin saa vaan 50 ja legejä ei tietenkään vielä ole eikä tuplia ja niistäkin saa vain 5 dustia.
 
Joo korttipelissä pitäisi kaikilla olla kaiki kortit hetitännenyt. Kuten sanottua, tässä pelissä pärjää (tietenkin ihan alkualkualkualoitus ottaa vähän aikaa) todella helposti, aggrodeckin saa tehtyä suht nopeaa ja oikeasti - se ei vaadi taitoa - mikä tahansa botti pystyy sellaista pelaamaan. Sen miten pää kestää noiden deckien pelaamista, siihen en ota kantaa.

Itse kun on pelaillut on/off betasta niin onhan noita kortteja kertynyt. Tosin joskus kun "lopetin" niin dustasin kaikki muut deckit paitsi pari ja silti niitä kortteja on kertynyt laariin ok määrä. Tosin nytkin kaipaisi joitakin, jotta pääsisi testailemaan esim priestin questideckiä, mutta ottaa taas aikansa ennen kuin dustit ovat koossa.

edit. Menin nyt hearthpwn decks etusivulle ja siellä istuu tällainen : http://www.hearthpwn.com/decks/795877-best-midrange-hunter-ungoro

Varmaan pääsee alkuun melko hyvin jo.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on @virtuaali esimerkki halvasta dekistä. Katso mihin omat kortit riittää ja korvaat loput hyvillä swapeillä.
Nämä minun "swap ehdotukset" on sitten pelkästään basic kortteja joten varmasti parempiakin on saatavilla.
(Ja on se tonnikin dustia on tietty paljon, jos sitä ei tällä hetkellä ole yhtään :vihellys:)

Mid Hunter
  • Alleycat x 2 (swap esim. Murloc Tidehunter)
  • Fiery Bat x 2 (swap esim. Timber Wolf tai Elven Archer)
  • Hunter's Mark x 2 (basic, ja hyvä combo mm. Elven Archer tai Houndien kanssa.)
  • Jeweled Macaw x 2 (swap esim. River Crocolisk)
  • Crackling Razormaw x 2 (tosi väkevä kortti ja suosittelen craftäämään tai swap Razorfen Hunter)
  • Kindly Grandmother x 2 (kuin myös melko väkevä kortti tai swap Razorfen Hunter/Dragonling Mechanic)
  • Scavenging Hyena x 2 (classic, hyvä beast synergia mutta hankala pelata swap Raid Leader tai Shattered Sun Cleric)
  • Animal Companion x 2 (basic, sopii melkeen joka hunter pakkaan)
  • Eaglehorn Bow x 2 (classic ja suosittelen craftäämään)
  • Kill Command x 2 (basic, sopii melkeen joka hunter pakkaan)
  • Unleash the Hounds x 2 (classic ja suosittelen craftäämään, comboa mm. hyenan kivasti.)
  • Houndmaster x 2 (basic, hyvä paljon pelattu kortti)
  • Nesting Roc x 2 (En osaa sanoa tästä uudeta kortista, muuta. swap vaikka Chillwind Yeti)
  • Tundra Rhino x 2 (basic, ok tempo kortti kun on paljon beast kortteja. swap esim. Frostwolf Warlord, joka combottuu Houndien kanssa mukavasti)
  • Savannah Highmane x 2 (classic todella vahva kortti ja suosittelen craftäämään ja tälle ei oikeen löydy swappiä)

edit. Menin nyt hearthpwn decks etusivulle ja siellä istuu tällainen : http://www.hearthpwn.com/decks/795877-best-midrange-hunter-ungoro

Varmaan pääsee alkuun melko hyvin jo.

:vihellys: mites sattuki :D
 
Nuo questit on kyllä syöpää. Perus 5 rogue ja kaikki muutkin tuli eillen vastaan level20. Sitä en tajua että miten noi pyörii vielä tuossa rankissa. Menee maku kun ei näillä 1/1 sika chargella noita oikee voi voittaa.

Miksi tässä pelissä on edes 25 rankkia kun se paskin voisi olla suoraan vaan 20 kun ei sieltä voi tippua pois.

Myös tuo 2000 "budjetti pakka" on aivan liikaa näin alussa kun ei ole kultasia ja niistäkin saa vaan 50 ja legejä ei tietenkään vielä ole eikä tuplia ja niistäkin saa vain 5 dustia.

Valtaosa top-pakoista on 5000-8000 dustia, joten tier-1 pakka 2000 dustilla on todellinen budjettipakka.

R20 löytyy T1-2 -pakkoja ajoittain, kyse on lähinnä kultaisten (500 ranked wins) herojen farmaamisesta. Alkuun ei kannata ottaa suuria paineita tuosta rankedista, jos pelaat F2P niin vaatii n. kuukauden kortinkeräystä ennenkuin saat rakennettua kilpailukykyisen pakan. Itse sain ensimmäisen T1-pakan tehtyä kolmen kuukauden pelin jälkeen. Kultaa kertyy aktiivisella pelillä ~100/pv, eli karkeasti pakan per päivä saa ilmaiseksi. Pakka = ka. 100 dustia, mutta ihan alkuvaiheessa dustiksi ei kannata kääntää kuin ylimääräiset kortit jottei myöhemmin sitten kaduta.

disguisedtoast.com, hsreplay.net ja vicioussyndicate.com löytyy paljon tietoa tämänhetken parhaista pakoista ja ensimmäisestä myös paljon neuvoja uudelle pelaajalle.

Hearthpwn:n lisäksi myös kannataa katsastaa Good-gaming.com ja redditin /competitivehs, hyvät oppaat huippupakkojen pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi tässä pelissä on edes 25 rankkia kun se paskin voisi olla suoraan vaan 20 kun ei sieltä voi tippua pois.

Ainakun saavutat 5 jaollisen ränkin se lukitaan, eli 20, 15, 10 ja 5 ei voi tippua. Ehkäisee vähän tota voittojen grindaamista siellä pohjamudissa.
 
Soolosta sai parit kortit ja näköjään muutamat achit kun tekee kans niin saa pari pakkaa...Pitänee asentaa tabletille seuraavaksi :P
 
Soolosta sai parit kortit ja näköjään muutamat achit kun tekee kans niin saa pari pakkaa...Pitänee asentaa tabletille seuraavaksi :p
Katoppa saakohan samsung galaxy rewardin vielä? S6 laittella kun loggaa battle.net nii tippu 3 pakkaa.

Lataa android emu ja väärennä se s6/s6 edge laitteeksi :sidea:
 
Viimeksi muokattu:
Kännykkään kun asenti sai android bonus ja jotain muitakin mitä en muista...1 lege tuli josta sais 400 dustia.

Enemy has only 15s turn. Kuulostaa roskalta
 
Hyvä tää pelin rng, craftasi huviksee tuon rogue questi ja tähän asti kun itse kohdannu questi roguen niin ei kertaakaan mennyt yli r6 että saa questin. Nyt ylläri kortit vaan siten että questia jossai r8 jne. 4 ekaan peliin.

Noh hokasin tuos että wildin puolella on legejä varmaan vielä yli 6k edestä, pääsee testailee eri questeja kyl hyvin. Priesti voisi olla hauska.
 
En suosittele kyllä priestin questia craftaamaan. Aivan liian hidas. Kokeile mieluummin Miracle tai Silence priestiä. Toki näistäkin jälkimmäinen Quest Roguen tapaan aivan riippuvainen mulliganista ja draweista. Olen pelaillut Quest Rogueta ja Miracle Priestiä rankedissa (rank 13 atm) ja n. 25 pelin jälkeen näyttäis winrate olevan vähän yli 60%. Vähän tuo Quest Rogue kyllä puuduttaa, sen verran yksitoikkoinen dekki. Mutta se kuitenkin pärjää ihan kohtalaisesti myös noita yleisimpiä vastaan tulevia (Pirate ja Taunt Warrior) vastaan.

Itseä kovasti tekis mieli kokeilla Buff Paladinia, mutta vähän arvon vielä, pitäiskö jo säästää loput dustit seuraavaan expansioniin. Kullalla ostan vielä pakkoja niin pitkään, että saan yhden legen. Niistäkin loput sen jälkeen säästöön seuraavaa expansionia varten.

Itse pelin tilanteesta tällä hetkellä: Olisin kyllä toivonut, että Pirate Warrior olisi tippunut jo tier 1:ltä alemmas, mutta minkäs teet. Näköjään se Pirate Warriorin killeriksi suunniteltu kortti (Golakka Crawler) päätyi loppujen lopuksi myös PW-dekkeihin.
 
Joo parit lisärideckit (jotka mennyt wildin puolelle) dustailin ja 14k tuli dusteja. Pitää nyt katsella mitä hauskaa sitä jaksaa testailla, joku elemental deck kiinnostaisi myös.
 
Golakka Crawler toimii yllättävän hyvin Pirate Warrior deckissä. Käytännössä pakko pelata kyseinen kortti, koska Druid ja Rogue pelaavat patches the piratea sekä tietysti mirror match. Toisaalta tässä vaiheessa seasonia millä tahansa deckillä varmasti saa Legendin, mutta toimi yllättävän hyvin rank 2-legend.

vVRlHYw.jpg
 
Taisi itseltä jäädä legend tekemättä tällä kertaa, jäin R5:n jälkeen testailemaan erilaisia mielenkiintoisia dekkejä (token ja water token druid, tempo rogue, discolock, secret mage jne) vajaan kahdensadan pelin ajaksi. Hauskin pelata oli tempo water rogue, mutta taunt warrior (3. eniten vastassa) ja midhuntter (eniten) huonoja vastaksia joten ei sijoitus sitten päässyt nousemaan.

Eilen pelasin water token druidilla R2:lle ja pirate warriorilla tuon lopun varmaan saisi illassa, mutta pelaan toistaiseksi vain niitä luokkia mistä vielä puuttuu kultainen hero.

Yleisesti ottaen Blizzard teki kyllä loistavaa työtä Ungoron myötä, meta on todella monipuolinen ja kilpailukykyisiä pakkoja on >15 - useimmista classeista ei edes tiedä mikä pakka on vastassa aloituskättä valitessa.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo questit on kyllä täysi pettymys. Rogue sekä Warrior vie ja muut vikisee.
 
Nuo questit on kyllä täysi pettymys. Rogue sekä Warrior vie ja muut vikisee.

Questiroguen voittaa vaikka basic pakalla, jos saa estettyä tai lykättyä questin täyttymistä. Näin kävi ainakin itsellä, kun kortteja ei ole ihmeellisiä ja lähinnä satunnaisesti tulee enää pelailtua. Warriorin taunttipakka taas vie järjen, tuntuu aivan liian kovalta rogueenkin verrattuna. Mutta edelleen, pelaan ns. ilmaiskorteilla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 735
Viestejä
4 497 036
Jäsenet
74 275
Uusin jäsen
rillo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom