Taitaa olla vanha juttu. Nykyään homma on kääntynyt toisin päin ja joka väliin on joku polvijärveläinen mainitsemassa että "kyllä minä vielä lihaa syön" tmp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Taitaa olla vanha juttu. Nykyään homma on kääntynyt toisin päin ja joka väliin on joku polvijärveläinen mainitsemassa että "kyllä minä vielä lihaa syön" tmp.
Et sitten tälle linjalle lähtenyt?Joo, kasvojen uskottava muokkaus on todella vaikeaa!
Kerran minun piti tehdä photarilla eräänlainen kirurginen operaatio, eli piti tutun naisen virallisesta firmakuvasta poistaa hänen kauhistelemansa kaksoisleukaKorvien ja suun alapuolinen alue sekä kaula piti varjoineen ja uurteineen "rakennella" uudestaan. Samoin ihon värien piti olla jokaisessa kohdassa oikeanlainen - sekä lopputuloksen olla uskottavan näköinen. Oli muuten hemmetinmoinen homma tässä kaikessa onnistua!
Eli tällaiseen "väärentämiseen" olen syyllistynyt... Kohdehenkilö oli kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen![]()
No tällainen se tekemäni kirurginen operaatio oli, eikä kohteesta tuntunut yhtään kivuliaaltaEt sitten tälle linjalle lähtenyt?
![]()
Kurkkutorvi vetää aika jyrkästi xDNo tällainen se tekemäni kirurginen operaatio oli, eikä kohteesta tuntunut yhtään kivuliaalta
![]()
Ihmisen ihonväri ja kasvonpiirteet riippuvat toisistaan. Ihonvärin merkittävä tummentaminen photarilla ilman kasvonpiirteisiin kajoamista vastaa melanismia (albinismin vastakohta). Mutta melanismia ei esiinny ihmisillä. Sen sijaan monilla eläimillä melanismia esiintyy, esimerkkinä musta pantteri.
Edit: Mutta joo, hieman erikoinen ja kyseenalainen keskustelunaihe.
En tajuu.
Siis kyseessähän on Kiasman uusi näyttely, Olipa kerran ihminen.En tajuu.
Suvun tietokonetaitoista henkilöä kuvastava koira saa post-traumaattisia flashbackejä kuullessaan isoäidin saaneen uuden puhelimen ja ajatellessaan joutuvansa toimimaan mikrotukena puhelimen käytössä.Täällä tuntee itsensä välillä idotootiksi , kun vähän väliä tulee vastaan jotain, mistä ei ymmärrä höykäsen pöläystä. Kuten tämä.
Pidän peukkuja pystyssä että tämä olisi edes hyvä, kun joku sen mulle avaa.
Suvun tietokonetaitoista henkilöä kuvastava koira saa post-traumaattisia flashbackejä kuullessaan isoäidin saaneen uuden puhelimen ja ajatellessaan joutuvansa toimimaan mikrotukena puhelimen käytössä.
PSTD, varsinkin englanninkielisessä maailmassa ruukataan linkittää lähes poikkeuksetta sotaan. Flasbackin tarkalla sodalla tuskin tässä lienee väliä muuta kuin että se varmaan kuvastaa IT tukena täysin osamattomalle olemista kuvainnolliseksi taisteluksi mitä se yleensä onkin.Nyt lässähti, odotukset oli korkeammalla.
Onko hauskuus siinä, että tämä tietokenhenkilö saa post-traumaattisia muistoja Vietnanin sodasta ? Aika iäkäs tietokonetukihenkilö jos tuo kummittelee muistoissa . Saati sitten grandma.
Juuri lopetin puhelun, kesto 52min 55sek. Naurahdin kuvalleTäällä on ilmeisesti joitakin jotka eivät ole toimineet koko suvun ilmaisina IT-tukihenkilöinä viimeiset 30 vuotta![]()

Täällä on ilmeisesti joitakin jotka eivät ole toimineet koko suvun ilmaisina IT-tukihenkilöinä viimeiset 30 vuotta![]()
Ja kun pelkästään vian kuvailuun saattaa mennä ensimmäinen puoli tuntia ennen kuin itse tajuaa mikä siellä koneella on vikana. Vikakuvaus tyyliin:"En mä tiedä mikä pe#kele sielle tuli, mutta se ei enää toimi." Etätuki helpottui aikoinaan merkittävästi kun saatiin tunnin asennusrumban jälkeen asennettua etänä teamviewerin.
Myöskin OT: Ei ole ihan sattumaa, että mä jätin it-hommat taakseni jo ~15 vuotta sitten.Voi vain arvailla miten raskasta tai hermoja kuluttavaa on työ jossain IT-tuessa, jonne ihmiset soittelevat noiden laiteongelmien tiimoilta ja niitä pitää työkseen kuunnella ja selvitellä.
Kannattaa katsoa IT crowd, niin ei tartte arvailla:Voi vain arvailla miten raskasta tai hermoja kuluttavaa on työ jossain IT-tuessa, jonne ihmiset soittelevat noiden laiteongelmien tiimoilta ja niitä pitää työkseen kuunnella ja selvitellä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.