Hauskojen kuvien ketju (EI POLITIIKKAA)

Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Sinäkin, Brutukseni?!
Offtopic mutta itse asiassa caesarsalaatti ei liity mitenkään Gaius Julius Caesar:n vaan on saanut nimensä keksijänsä Caesar Cardinin mukaan:

Caesarsalaatin kehitti ravintoloitsija Caesar Cardini, italialaissiirtolainen, joka työskenteli ravintoloissa Meksikossa ja Yhdysvalloissa. Hänen tyttärensä Rosa (1928–2003) muisteli, että Cardini keksi salaatin 4. heinäkuuta 1924, kun Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän juhlinta oli tyhjentänyt keittiön raaka-aineista. Oli käytettävä, mitä sattui olemaan, ja Cardini keksi myös mennä sekoittamaan salaatin kastikkeen asiakkaiden pöydän ääreen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
131
Offtopic mutta itse asiassa caesarsalaatti ei liity mitenkään Gaius Julius Caesar:n vaan on saanut nimensä keksijänsä Caesar Cardinin mukaan:

Caesarsalaatin kehitti ravintoloitsija Caesar Cardini, italialaissiirtolainen, joka työskenteli ravintoloissa Meksikossa ja Yhdysvalloissa. Hänen tyttärensä Rosa (1928–2003) muisteli, että Cardini keksi salaatin 4. heinäkuuta 1924, kun Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän juhlinta oli tyhjentänyt keittiön raaka-aineista. Oli käytettävä, mitä sattui olemaan, ja Cardini keksi myös mennä sekoittamaan salaatin kastikkeen asiakkaiden pöydän ääreen.
Lisää offtopiccia, kebab on saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta, piti äkkiä keksiä jotain skruudista mitä sattui löytymään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Lisää offtopiccia, kebab on saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta, piti äkkiä keksiä jotain skruudista mitä sattui löytymään.
Kebab'han keksittiin Wienin piirityksen aikana 1529. Ottomaanikokki Ish Ke'bab (1495-1544) tarvitsi pikaisesti tarjottavaa ja pisti nuotion loimuun takamuksestaan lävistetyn lampaan josta sitten viilteli siivuja sen mukaan kuin lammas kypsyi. Näin luotettavat lähteet kertovat :rolleyes:
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
No pizza on saanut myös alkunsa siitä ettei köyhällä emännällä ollut muuta ruokaa tarjota kuin vehnää ja tomaattia ja mausteita, näin väitetään. Väitetään myös että kuuluisa lause "Sinäkin, Brutukseni" on Shakespearen keksintöä. Tätä varhaisempia lähteitä ei tälle kuuluisalle sitaatille kai ole.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Kebab'han keksittiin Wienin piirityksen aikana 1529. Ottomaanikokki Ish Ke'bab (1495-1544) tarvitsi pikaisesti tarjottavaa ja pisti nuotion loimuun takamuksestaan lävistetyn lampaan josta sitten viilteli siivuja sen mukaan kuin lammas kypsyi. Näin luotettavat lähteet kertovat :rolleyes:
Turkin sana Kebap tulee luultavasti arabian sanasta kābaab, käristetty liha. Mutta mikä olisikaan sopivampi nimitys kokille joka keksi kebabit...
 

hnn

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
227
En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja. Tämän kaverin keräilyjen edessä kuitenkin jään sanattomaksi...

Esineiden kunto on kuulemma erinomainen!

Noista jotkut tekevät lakkeja, solmioita, pieniä käsilaukkuja ym.

Huvinsa kullakin.... olen niitä joskus nähnyt ja ovat kyllä sen näköisiä tekeleitä etten itse kehtaisi käyttää edes yksin kotona.

Ei kai noille muuta käyttöä olekaan(?)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
264
Värkkääjille menee. Esim käsitöitä harrastava äitini värkkäili noista muutamia vuosia sitten kaikenmoista käsveskasta kukkaroon. Niillä oli käsityöpiirissä yksi ihminen, joka tilasi noita säkillisen Virosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja.
Muumimukien "keräilyarvoa" en ole koskaan ymmärtänyt. Kaukoidässä tuotettuja halpismukeja joissa hauska kuva. Harvinaisuus joidenkin mallien kohdallakin on silkka harha, valmistaja voi milloin tahansa tuottaa 100.000 samanlaista lisää ja tuoda ne myyntiin vaikka huomenna. Mutta ketjun aiheeseen palatakseni...

Secure_like_prince_andrew.jpg


Sorry_black_men_only_for_whites.jpg
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Noista jotkut tekevät lakkeja, solmioita, pieniä käsilaukkuja ym.

Huvinsa kullakin.... olen niitä joskus nähnyt ja ovat kyllä sen näköisiä tekeleitä etten itse kehtaisi käyttää edes yksin kotona.

Ei kai noille muuta käyttöä olekaan(?)
Saunan verhoina mökillä olen nähny vanhempia missä oli se pulltab pisaran mallinen osa mikä tölkistä vedettiin irti. tässä noista uudemmista tehtynä kuvasta päätellen ihan asuintalossa.

Tämä näyttää vielä ihan hauskalta

1660333792997.png


Mutta ei tämä kokonaisuus kyllä minun silmiäni hivele

1660333840322.png
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja. Tämän kaverin keräilyjen edessä kuitenkin jään sanattomaksi...

Esineiden kunto on kuulemma erinomainen!

Noista jotkut tekevät lakkeja, solmioita, pieniä käsilaukkuja ym.

Huvinsa kullakin.... olen niitä joskus nähnyt ja ovat kyllä sen näköisiä tekeleitä etten itse kehtaisi käyttää edes yksin kotona.

Ei kai noille muuta käyttöä olekaan(?)
Aikoinaan ihmisiä yllytettiin keräämään noita muka pyörätuolien valmistusta varten (alumiinin takia). Ihan höpöhöpö-juttu. Tässä huijauksessa ei ilmeisesti ollut edes rahasta kysymys, vaan ihmisiä vedätettiin ihan muuten vaan...

Hannu Karpo teki tästä ohjelman. Ei ole "hauska kuva", mutta sovitaan että on ihan hauska video tavallaan...

 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom