Mä oon niin hämmentynyt ja kiihottunut samaanaikaan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Offtopic mutta itse asiassa caesarsalaatti ei liity mitenkään Gaius Julius Caesar:n vaan on saanut nimensä keksijänsä Caesar Cardinin mukaan:Sinäkin, Brutukseni?!
Lisää offtopiccia, kebab on saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta, piti äkkiä keksiä jotain skruudista mitä sattui löytymään.Offtopic mutta itse asiassa caesarsalaatti ei liity mitenkään Gaius Julius Caesar:n vaan on saanut nimensä keksijänsä Caesar Cardinin mukaan:
Caesarsalaatin kehitti ravintoloitsija Caesar Cardini, italialaissiirtolainen, joka työskenteli ravintoloissa Meksikossa ja Yhdysvalloissa. Hänen tyttärensä Rosa (1928–2003) muisteli, että Cardini keksi salaatin 4. heinäkuuta 1924, kun Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän juhlinta oli tyhjentänyt keittiön raaka-aineista. Oli käytettävä, mitä sattui olemaan, ja Cardini keksi myös mennä sekoittamaan salaatin kastikkeen asiakkaiden pöydän ääreen.
Lisää offtopiccia, kebab on saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta, piti äkkiä keksiä jotain skruudista mitä sattui löytymään.
Kebab'han keksittiin Wienin piirityksen aikana 1529. Ottomaanikokki Ish Ke'bab (1495-1544) tarvitsi pikaisesti tarjottavaa ja pisti nuotion loimuun takamuksestaan lävistetyn lampaan josta sitten viilteli siivuja sen mukaan kuin lammas kypsyi. Näin luotettavat lähteet kertovatLisää offtopiccia, kebab on saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta, piti äkkiä keksiä jotain skruudista mitä sattui löytymään.
Syötävää.Skruudista? Meni yli iteltä...
Turkin sana Kebap tulee luultavasti arabian sanasta kābaab, käristetty liha. Mutta mikä olisikaan sopivampi nimitys kokille joka keksi kebabit...Kebab'han keksittiin Wienin piirityksen aikana 1529. Ottomaanikokki Ish Ke'bab (1495-1544) tarvitsi pikaisesti tarjottavaa ja pisti nuotion loimuun takamuksestaan lävistetyn lampaan josta sitten viilteli siivuja sen mukaan kuin lammas kypsyi. Näin luotettavat lähteet kertovat
Siege of Vienna (1529) - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ehkä noi hyvinkin löytää ostajakuntaa LARPpaajistaEn koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja. Tämän kaverin keräilyjen edessä kuitenkin jään sanattomaksi...
Esineiden kunto on kuulemma erinomainen!
En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja. Tämän kaverin keräilyjen edessä kuitenkin jään sanattomaksi...
Muumimukien "keräilyarvoa" en ole koskaan ymmärtänyt. Kaukoidässä tuotettuja halpismukeja joissa hauska kuva. Harvinaisuus joidenkin mallien kohdallakin on silkka harha, valmistaja voi milloin tahansa tuottaa 100.000 samanlaista lisää ja tuoda ne myyntiin vaikka huomenna. Mutta ketjun aiheeseen palatakseni...En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja.
Saunan verhoina mökillä olen nähny vanhempia missä oli se pulltab pisaran mallinen osa mikä tölkistä vedettiin irti. tässä noista uudemmista tehtynä kuvasta päätellen ihan asuintalossa.Noista jotkut tekevät lakkeja, solmioita, pieniä käsilaukkuja ym.
Huvinsa kullakin.... olen niitä joskus nähnyt ja ovat kyllä sen näköisiä tekeleitä etten itse kehtaisi käyttää edes yksin kotona.
Ei kai noille muuta käyttöä olekaan(?)
En koskaan ole ymmärtänyt rihkamalaatuisten muumimukien keräilyä ja niistä maksettavia poskettomia hintoja. Tämän kaverin keräilyjen edessä kuitenkin jään sanattomaksi...
Aikoinaan ihmisiä yllytettiin keräämään noita muka pyörätuolien valmistusta varten (alumiinin takia). Ihan höpöhöpö-juttu. Tässä huijauksessa ei ilmeisesti ollut edes rahasta kysymys, vaan ihmisiä vedätettiin ihan muuten vaan...Noista jotkut tekevät lakkeja, solmioita, pieniä käsilaukkuja ym.
Huvinsa kullakin.... olen niitä joskus nähnyt ja ovat kyllä sen näköisiä tekeleitä etten itse kehtaisi käyttää edes yksin kotona.
Ei kai noille muuta käyttöä olekaan(?)
Mä just näin tollasen jossain.Rohkeasti vain valittamaan.
Luoja olis voinu näppärämmin tehdä ihmisestä vaihtolämpöisen niin ei olis ongelmia. Onneks luonto korjas luojan paskan luomuksen.No, ehkä tää ei tarkalleen ottaen ole hauska _kuva_ mutta jonkinlaista huumoria kuitenkin.
WD40 ei ole voiteluaine vaan puhdistusaine.
WD-40 Monitoimiaine - WD-40 Tuotteet (wd40.fi)WD40 ei ole voiteluaine vaan puhdistusaine.
Valheita levittävät. Ihan eri aineet voiteluun.WD-40 Monitoimiaine - WD-40 Tuotteet (wd40.fi)
WD-40 monitoimiaine on eittämättä yksi kotitalouden kulmakivistä. Tehokkaan voiteluominaisuutensa lisäksi se syrjäyttää kosteutta, joten sitä voidaankin suihkuttaa kaikkiin koneisiin ja mekanismeihin suojaamaan niitä ruosteelta ja korroosiolta.
Tuli kauhea nälkä.
Heh, näyttäisi olevan pätkä Sauhun ruokalistaa. Aikuisten puolellakin on vähän samantyylisiä burgerinimikkeitä, muunmuassa "Haista home" eli homejustoburgeri tai "Haista ite" joka taisi olla valkosipuliburgeri.Tuli kauhea nälkä.