Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
Paljonko saat provikkaa, omistatko osakkeita vai oletko ihan firman omistajia?

Mainostaminen ei taida olla sallittua tällä foorumilla, vaikka sen naamioisi "hauskaksi kuvaksi".
Ei taida olla mainostaminen mitenkään tämän kuvan pointti, vaikka kuvan hauskuudesta sinänsä voidaan olla montaa mieltä. Pitädätkö mainostamisena tai häiritseekö sinua yhtä lailla, jos jossain kuvassa näkyy esim. Cokispullo? Tai Applen puhelin?
 
Ei taida olla mainostaminen mitenkään tämän kuvan pointti, vaikka kuvan hauskuudesta sinänsä voidaan olla montaa mieltä. Pitädätkö mainostamisena tai häiritseekö sinua yhtä lailla, jos jossain kuvassa näkyy esim. Cokispullo? Tai Applen puhelin?

No jos kuvassa olisi janoinen kaveri, joka vihdoin löytää kokispullon, niin no eh.

E. Mitä toi kuva siis kuvaa, jos ei literaalisesti sitä, että pahikset pääsee läpi kaikesta muusta paitsi chipin corp pysäyttää? Miksi se on hauskaa? Vai onko joku tuore juttu missä chipin corp feilannut juuri tuossa?

E2. Rautalangasta "The meaning behind this meme is to show a pattern of destruction by a specific entity. It's making a comment about the next likely candidate that will be next in the path of destruction based on the current pattern. "

 
Viimeksi muokattu:
FB_IMG_1778950366308.jpg

Voisko mitenkään yrittää pitää sitä politiikkaa muualla? Joo, saa tykkäyksiä, mutta kai ne saisi siellä minne muutkin propagandakuvat kuuluu?

Mediassa on paljon puhuttu liikennemerkeissä näkyvien hahmojen yksinkertaistuksista. Yleinen harhaluulo on ollut se, että merkkien ulkonäköä olisi muutettu, jotta niistä saataisiin sukupuolineutraaleita. Merkkien tekeminen sukupuolineutraaleiksi ei ole missään vaiheessa ollut uudistuksen tavoite. Liikennemerkeissä tärkeintä on selkeys ja nopea ymmärrettävyys, ei se näkyykö merkeissä tiettyä sukupuolta olevia hahmoja. Toisaalta ihmishahmon sukupuolella ei ole mitään merkitystä yhdessäkään liikennemerkissä, joten siihen viittavia elementtejä ei tarvita. Uudet hahmot ovat hyvinkin samanlaisia kuin Tanskan ja Norjan nykyisissä liikennemerkeissä.
 
Vuonna 2015 oltiin hieman eri linjoilla. Toki pyrkiminen != tavoite, joten siinä mielessä molemmat lausumat voi olla samanaikaisesti tosia.

”Olemme jo aiemmin järjestelmällisesti pyrkineet siihen, että jos jonkun merkin henkilöhahmoa uudistetaan, niin se pyritään piirtämään neutraalisti”, liikenneviraston liikenteen ohjauksen asiantuntija Tuomas Österman sanoo.
 
Vuonna 2015 oltiin hieman eri linjoilla. Toki pyrkiminen != tavoite, joten siinä mielessä molemmat lausumat voi olla samanaikaisesti tosia.


No se tavoite on se selkeys, killuttimet ei lisää merkin selkeyttä. (e. Rautalangasta, taas, eli se tulos tämän vuoksi voi olla tikku-ukkojen sukupuolineutraali yksinkertaistuminen. Tosin en näe estettä miksei herneet-aina-nenässä väki voi kuvitella niitä miehiksi, eihän niillä ole tikku-ukko-piirros-hameita)

Ja polkupyöräilijöistä varoittavasta merkistä poistettiin koko ihminen. Pahempaa ja pahempaa.

(mitä siinä ketjun nimessä lukeekaan kapseilla)
 
Paljonko saat provikkaa, omistatko osakkeita vai oletko ihan firman omistajia?

Mainostaminen ei taida olla sallittua tällä foorumilla, vaikka sen naamioisi "hauskaksi kuvaksi".
Eipä tuosta äkkinäinen huomannut, että kuvassa olisi minkään oikeasti olemassa olevan yhtiön nimi tai logo. Tunnettavuus ei siis liene sillä tasolla, että kovin helposti pystyisi tuotesijoittelemalla mainostamaan. Tämän pitäisi kaiketi olla joku ajankohtaisesta uutisoinnista tuttu nimi.

Noin muuten sanottakoon, että kuva oli hyvin epähauskaa sisältöä ja silkka huono mainos.

No se tavoite on se selkeys, killuttimet ei lisää merkin selkeyttä.
Ei, tavoite on väheksyä miehet pois olemasta. Mitään vitjapalleja en luojan kiitos ole nähnyt vanhan koulun liikennemerkeissä.
 
Ei, tavoite on väheksyä miehet pois olemasta.
Ja naiset, ei tykänny jostakin ruotsalaisesta hameellisesta merkistäkään.

Onneksi en itse ole liikennemerkki, niin ei ole vaikuttanut olemassaolooni.

(e. Ja kuva on väärässä ketjussa myös kuvasta tykkääjän lainauksen perusteella. M.O.T.)
 
Vuonna 2015 oltiin hieman eri linjoilla. Toki pyrkiminen != tavoite, joten siinä mielessä molemmat lausumat voi olla samanaikaisesti tosia.

Alkaa oleen lähellä politiikka osin aihetta, mutta ei välttämättä ristiriidassa, jos ohjelmassa on liikennemerkkien uudistamine, selkeyttäminen, niin olisi outoa jos uudistettujen merkkien hahmot ei olisi neutraaleja.

Polkypyörästä voi keskustella pitäisikö sen olla ajaa kestävämpi, ainakin se on yksinkertaisemp, mikä varmaan hyvä tavoite, ja sukupuolta sille vaikeampi nähdä (vs vanha), enemmänkin vie ajatuksia käyttötarkoitukseen.

El itse kuvasta jää olo aika väkisin väännetystä, merkkejä enemmän luo tarinaa kuvan tekijästä.
 
Mun mielestä tuo oli ihan hauska vitsikuva, vaikka oikeasti tuota kylttiä ei muutettu feministin vaatimuksesta, tai että mitkään vakavasti otettavat naisasiatahot tuota fillaria olisi mitenkään noteeranneet.

Joillain ihmisillä on tietysti valtava tarve vakavoittaa oma lempiaiheensa, eikä siinä saa nähdä mitään huumoria, mutta taas suurimmalle osalle ihmisistä ikävistä asioista huumorin kaivaminen on tapa käsitellä niitä.
 
Joillain ihmisillä on tietysti valtava tarve vakavoittaa oma lempiaiheensa, eikä siinä saa nähdä mitään huumoria, mutta taas suurimmalle osalle ihmisistä ikävistä asioista huumorin kaivaminen on tapa käsitellä niitä.

Nah. Mä seuraan "Hauskojen kuvien ketju (EI POLITIIKKAA)" ketjua ihan syystä. Tuossa, ja useimmissa, 'hauskoissa' poliittisissa kuvissa otetaan lähtökohdaksi joku valhe jota tuputetaan, ja se nyt ei vain ole hauska ei poliittinen kuva. Jos tykkää polittisesta propagandasta ja oman näkemyksensä puskemisesta hauskuuden varjolla, niiin sille on se oma ketjunsa. (e. vitsin konsepti itsessään on ihan hauska, jos jätetään valheellinen premissi ja siinä lietsottu kulttuurisota "valittajat" "80 miljoonaa" huomioimatta.)

Hauskuus tiivistyy hienosti alla olevaan tulkintaan näistä liikennemerkeistä. Ha. Ha. Ha.
Ei, tavoite on väheksyä miehet pois olemasta.
 
Mun mielestä tuo oli ihan hauska vitsikuva, vaikka oikeasti tuota kylttiä ei muutettu feministin vaatimuksesta, tai että mitkään vakavasti otettavat naisasiatahot tuota fillaria olisi mitenkään noteeranneet.

Joillain ihmisillä on tietysti valtava tarve vakavoittaa oma lempiaiheensa, eikä siinä saa nähdä mitään huumoria, mutta taas suurimmalle osalle ihmisistä ikävistä asioista huumorin kaivaminen on tapa käsitellä niitä.

Jos tuota polkypyörää kommentoit, niin millainen polkypyörä olisi paremmin sukupuolineutraali ? tulee neutraaleja mieleen, mutta paremmpia ?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MrM
Nah. Mä seuraan "Hauskojen kuvien ketju (EI POLITIIKKAA)" ketjua ihan syystä. Tuossa, ja useimmissa, 'hauskoissa' poliittisissa kuvissa otetaan lähtökohdaksi joku valhe jota tuputetaan, ja se nyt ei vain ole hauska ei poliittinen kuva. Jos tykkää polittisesta propagandasta ja oman näkemyksensä puskemisesta hauskuuden varjolla, niiin sille on se oma ketjunsa. (e. vitsin konsepti itsessään on ihan hauska, jos jätetään valheellinen premissi ja siinä lietsottu kulttuurisota "valittajat" "80 miljoonaa" huomioimatta.)

Hauskuus tiivistyy hienosti alla olevaan tulkintaan näistä liikennemerkeistä. Ha. Ha. Ha.
Tuohan on vitsi feminismistä. Ja tuontyyppinen vitsihän toimii vain kuvana, joten hauskoihin kuviinhan se kuuluu.

Kyllähän feminismi voidaan katsoa myös poliittiseksi aiheeksi, mutta samalla metodilla moni muukin aihe saadaan kyllä luokiteltua poliittiseksi, aika moni asia kun kuitenkin koskee yhteisiä asioita.

Vai onko ongelma nyt siinä että feminismistä on väännetty vitsi?
 
Yhtä hauska kuin viime torstainakin.
Tuo kuva ei näkyny ainakaan viime torstain tai sitä edellisenkään postauksissa, viime vuoden torstaina se on saattanutkin olla koska samanlaisia kuvia on näkynyt jo vuosikausia.

PS. väärä alue, tämä on keskustelua varten.
 
Tuohan on vitsi feminismistä. Ja tuontyyppinen vitsihän toimii vain kuvana, joten hauskoihin kuviinhan se kuuluu.

Kyllähän feminismi voidaan katsoa myös poliittiseksi aiheeksi, mutta samalla metodilla moni muukin aihe saadaan kyllä luokiteltua poliittiseksi, aika moni asia kun kuitenkin koskee yhteisiä asioita.

Vai onko ongelma nyt siinä että feminismistä on väännetty vitsi?

Voi olla, että olisin naurahtanut, jos tuossa vitsin premissi ei olisi ollut rahojen tuhlaus sukupuolineutraaliuden saavuttamiseksi. Jos vitsi vaatii ollakseen hauska valehtelua värikynällä, niin minusta se on poliittinen. Kaikille asioille saa nauraa. Myönnettäköön, että jätin Yeah Madin feministi-vieras jakson katsomatta, mutta vain siksi, että kommenttien perusteella vieraat ottivat vitsit tosissaan, ja jakso ei ollut hauska. Jos oikein tylsää tulee, tullee katsottua, jos mukana vaikka hyvä vitsi.

Kerron vitsin. (generoin, en jaksanut vääntää käsin)

generoitu.png
 
Itse suhtautuisin terveellä varauksella kuvauksen mukaisiin kavereihin muutenkin kuin metsässä, vaikka eniten varoisin sitä dinosaurusta.

Mutta mistä saa noin hienoja "hakkuutyömaa"-kylttejä? Yleensä tarjolla on muovipusseja ihan tylsillä kuvilla joissa on vain puu.
google lens löysi tasan yhden ei vitsiversion tästä kuvasta jha se viittaa Kannuksen Metsäalan oppilaitokseen. Olisiko heidän omaa tuotantoa?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/nDAgeMN6VjI?t=112
 
Tää on ilmeisesti jokin Leaf-kuskien inside-läppä? Itselle ei aukea muuta kuin että Pro-mallli on isompi/parempi? No näihän se on joka tuoteryhmässä. Niin kauan, kuin joku tuo tähän sen ehkä puuttuvan punaisen langan esiin, julistan tämän kuvan tylsäksi.
 
Tää on ilmeisesti jokin Leaf-kuskien inside-läppä? Itselle ei aukea muuta kuin että Pro-mallli on isompi/parempi? No näihän se on joka tuoteryhmässä. Niin kauan, kuin joku tuo tähän sen ehkä puuttuvan punaisen langan esiin, julistan tämän kuvan tylsäksi.

Alempi on oikeesti ferrari luce
"Pro Max" -huumorinimeämiseen saattaa vaikuttaa myös että Applen Entinen päämuotoilija Jony Ive on ollut suunnittelemassa tuota Ferrarin kanssa.
 
Ok. Eli kaksi eri merkkistä, toisiaan muistuttavaa autoa. No kai se on hauskaa sitten.
Tuo väri taitaa olla se juju.

Kaksi erikokoista viisiovista viistoperää joiden perus väri ja tuo ovien alareunan musta osuus sama. Keula tuossa varmaan moina ärsyttää ja ehkä vähän vaikea sisäistää täysähkä aloitukse viisiovisella mallilla. Tosi Ferrari perheelle siitä arkiautoksi, asiointi autoksi. Nissanin sijaan.

kuva_2026-05-27_135124466.png
kuva_2026-05-27_135335235.png
 
Ok. Eli kaksi eri merkkistä, toisiaan muistuttavaa autoa. No kai se on hauskaa sitten.

Juu. Sehän se vitsi tuossa, Ferrari totutusti jossain määrin tunnistettava (ja muutenkin hinnat lienee 50k vs 500k), nyt yllä nimeltä mainitsematon lukija arvelee "Tää on ilmeisesti jokin Leaf-kuskien inside-läppä"

(e. Todettakoon, että minultakin oli jäänyt uutinen uudesta sähkö-Ferrarista lukematta, eikä kuva auennut, kun sen ensimmäisen kerran näin.)
 
Ok. Eli kaksi eri merkkistä, toisiaan muistuttavaa autoa. No kai se on hauskaa sitten.
Täytyy myöntää, että onhan se aika hauskaa kun Ferrari on onnistunut tekemään samanlaisen sähköautopalleron kuin kaikki muutkin valmistajat. Luulin, että se Fordin sähkömustangi oli paha setti, mutta tämä on ihan omassa luokassaan. :sgiggle:
 
Täytyy myöntää, että onhan se aika hauskaa kun Ferrari on onnistunut tekemään samanlaisen sähköautopalleron kuin kaikki muutkin valmistajat. Luulin, että se Fordin sähkömustangi oli paha setti, mutta tämä on ihan omassa luokassaan. :sgiggle:
Kieltämättä värin puolelta on yhdennäköisyyttä. Mutta ei tuo nyt erivärisenä yhtä hirveältä näytä, joskaan ei ihan tyypilliseltä Ferrariltakaan

1779886827919.png
1779886913499.png

 
Kieltämättä värin puolelta on yhdennäköisyyttä. Mutta ei tuo nyt erivärisenä yhtä hirveältä näytä, joskaan ei ihan tyypilliseltä Ferrariltakaan

1779886827919.png
1779886913499.png

Jopas on saitti. Koko "axle.fi" - koskaan kuullutkaan - taitaa olla johonkin klikkitehtailuun räpelletty llm-feikkimedia. Ainakin tuo artikkeli oli joko kankea konekäännös tai puppulausegeneraattorilla koostettu.
 
Väritasapaino/väritoisto/tjms. monitorissa pielessä? Itellä ainakin erottu ihan hyvin.
Ei, katoin vaan tekstiä ja ilmeitä ensin tms, ihan samalla kamppeella katoin uudestaan. Se siitä tai teen vielä selvemmän AI teoksen uusintaversiona.
 
Tykkäyksellä mielummin. Ei tarvi kaikkien tulla nostaan kättä :D Varmaa kaikki ennen..öö.. 2000 syntyneet(?) ovat toho sormensa polttaneet. Ehkä ennen -90.. millo se nyt oli vielä normaalia autossa röökata ja ehditty kasvaa sen verran, että tullu leikittyä tolla.

Mut kieltämättä iha unohtanu tupakansytyttimet autoissa. Onhan niihin varmaa edelleenki törmännyt, mut ei oo vaa aatellut. Autoissa tosiaan piti olla tupakansytytin :D Vai onko uusissaki vielä? Jos on nii varmasti jollain toisella nimellä.
 
Tykkäyksellä mielummin. Ei tarvi kaikkien tulla nostaan kättä :D Varmaa kaikki ennen..öö.. 2000 syntyneet(?) ovat toho sormensa polttaneet. Ehkä ennen -90.. millo se nyt oli vielä normaalia autossa röökata ja ehditty kasvaa sen verran, että tullu leikittyä tolla.

Mut kieltämättä iha unohtanu tupakansytyttimet autoissa. Onhan niihin varmaa edelleenki törmännyt, mut ei oo vaa aatellut. Autoissa tosiaan piti olla tupakansytytin :D Vai onko uusissaki vielä? Jos on nii varmasti jollain toisella nimellä.
Mulla on autossa paikka tupakan sytyttimelle, sytytintä ei ole, siinä on läppä päällä missä lukee power outlet. Tuhkakuppia ei löydy:cigarbeye: Enkä kyllä autossa edes polta pl. jotkut ihan paskat millä mitään väliä oo.
 
Mulla on autossa paikka tupakan sytyttimelle, sytytintä ei ole, siinä on läppä päällä missä lukee power outlet. Tuhkakuppia ei löydy:cigarbeye: Enkä kyllä autossa edes polta pl. jotkut ihan paskat millä mitään väliä oo.
Ainii tossa toinen, jonka unohtanu; Tuhkakupit autoissa :D
 
Autoissa tosiaan piti olla tupakansytytin :D Vai onko uusissaki vielä? Jos on nii varmasti jollain toisella nimellä.
Ihan vuodesta 2026 en tiedä. Suht äskettäin tämä vaihteli ainakin osassa merkkejä markkina-alueen mukaan ja/tai uutta autoa tilatessa oli mahdollista valita sytytin tuhkiksella tai 12v rasia ja kolikkokippo tms.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 543
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom