Hardwarium - missä tilanteessa tämä yritys? (Päivitys: Velkojan jättämä konkurssihakemus)

Ongelmia sähköpostien läpimenossa ollut vissiin about niin kauan, kuin tämä firma on ollut olemassa. Vaikea käsittää. Googlen saa hoitamaan firman sähköpostit alimmillaan $5/kk, omalle verkkotunnukselle, ei ole ikinä* alhaalla hetkeäkään. Hardwariumilla on vissiin sen firman nörtin ollut ihan pakko saada itse konffata se postfix ja spamassassin.

Tuli vaan mieleen, kun muistin tämän puljun ja menin tarkistamaan hintoja sekä saldoja. Sähköpostien reitittäminen on jo ajat sitten ratkaistu ongelma, että jos jollakin on täällä takuuvaihto tai muu säätö meneillään ko. firman kanssa ja märisevät spostiongelmista, niin laittaisin ihan samoin tein kuluttajaneuvontaan keissin vireille.
 
Itsellä emolevyn kanssa ongelmia ja Asus totesi sen vialliseksi. Olin Hardwariumiin yhteydessä ja lupasivat MSI:n levyä vaihdossa, mutta tämän jälkeen sieltä ei enää vastattu minulle lainkaan. 2-3 viikkoa odotellut, eikä taida asia heidän kanssaan enää edetä. En suosittele kenellekkään kyseistä yritystä.
 
Ei kyllä nyt aivan älyttömästi yllätä. Aluksi "vähän" ongelmia, mikä pienen uuden yrittäjän arjessa ihan normaalia. Näihin kuitenkin reagoitiin välillä hassuilla ylilyönneillä mikä vähän jäyti uuden firman imagokampanjaa. Oikeen missää vaiheessa ei sit tuntunu lähtevän pyörimään niin, että olis ollut joko tavaraa saatavalla tai se olis keskustelujen perusteella liikkunut kovin tiheästi. Sittemmin lisäksi tuli ongelmat saantipuolella ja vielä isommat liikkeet alkoi kilpailemaan komponenteilla(esim. Gigantti). Toki Ryzen, Vega ja ethereum-aika olis ollut erittäin otollinen uuden firman rahastaa mikäli tavaraa vaan olis ollut myytäväksi.

Oma kone on tuolta hankittu, mutta takuun alla ja omistuksessa oikeastaan enää PSU CPU ja ssd, jotka luontevasti varmaan menevät sit maahantuojan tai ite firman kautta (EVGA, Intel ja Samsung).
 
Haettu konkurssiin, mutta verkkokauppa porskuttaa vielä ja siellä ei mitään mainintaa?
 
Haettu konkurssiin, mutta verkkokauppa porskuttaa vielä ja siellä ei mitään mainintaa?

Konkurssiin hakeminen ei vielä tarkoita, että tuomioistuin olisi asettanut yrityksen konkurssiin. Olisi kiva tietää missä tämän kanssa mennään.
 
Oli hyvä kauppa. Tuli hyvä kotelo sieltä ja vastasivat sähköpostiin pikimiten. Kilpailu vaan on kovaa alalla :sori:
 
Hajos viime sunnuntaina Sapphire NITRO R9 390 8 GB Backplate, ei pyöri edes tuulettimet
Saas nähä saanko mitään vastausta s-postiin jonka eilen laitoin. Takuu (mistäköhän tukkurilta Hardwarium hommannu näytiksen?) loppuu kohta, tilaus ja sen vahvistus 27.12.2015 vaikka tavara saapuikin vasta 25.1.2016.
Näyttäis ainakin sivut toimivan vielä, sivulle kirjautuneena näkee kaikki aikaisemmat ostot ja muutkin tapahtumat.
 
Hajos viime sunnuntaina Sapphire NITRO R9 390 8 GB Backplate, ei pyöri edes tuulettimet
Saas nähä saanko mitään vastausta s-postiin jonka eilen laitoin. Takuu (mistäköhän tukkurilta Hardwarium hommannu näytiksen?) loppuu kohta, tilaus ja sen vahvistus 27.12.2015 vaikka tavara saapuikin vasta 25.1.2016.
Näyttäis ainakin sivut toimivan vielä, sivulle kirjautuneena näkee kaikki aikaisemmat ostot ja muutkin tapahtumat.

Kannattaa varoiksi laittaa myös Supportin kautta viestiä.

Request Rejected
 
Harmi tosiaan, jos toiminta tähän kaatuu. Itsekin 2015 syksyllä/talvella tuolta tilasin uuden koneen osia useammallakin satasella ja silloin jäi toiminnasta pelkästään positiivisia fiiliksiä.
 
Hajos viime sunnuntaina Sapphire NITRO R9 390 8 GB Backplate, ei pyöri edes tuulettimet
Saas nähä saanko mitään vastausta s-postiin jonka eilen laitoin. Takuu (mistäköhän tukkurilta Hardwarium hommannu näytiksen?) loppuu kohta, tilaus ja sen vahvistus 27.12.2015 vaikka tavara saapuikin vasta 25.1.2016.
Näyttäis ainakin sivut toimivan vielä, sivulle kirjautuneena näkee kaikki aikaisemmat ostot ja muutkin tapahtumat.

Sama homma täälläkin, tosin XFX:n r390:n kanssa. Vastasivat nopeasti kyllä ensimmäiseen kyselyyn takuuvaihdosta, tosin vastaus oli että valmistajan kanssa tulisi hoitaa vaihto. Valmistajan kautta hoidettaessa tulisi kaiketi aikamoiset posti- yms. maksut ja valmistaja suositteli hoitamaan myyjän kanssa vaihdon. Tuon valmistajan vastauksen kun lähetin Hardwariumille sainkin vastausta odottaa useamman viikon ja vastauksena oli ettei ’yritys ole täysin toimintakykyinen’ eivätkä voi takuupalautuksia hoitaa...
 
Sama homma täälläkin, tosin XFX:n r390:n kanssa. Vastasivat nopeasti kyllä ensimmäiseen kyselyyn takuuvaihdosta, tosin vastaus oli että valmistajan kanssa tulisi hoitaa vaihto. Valmistajan kautta hoidettaessa tulisi kaiketi aikamoiset posti- yms. maksut ja valmistaja suositteli hoitamaan myyjän kanssa vaihdon. Tuon valmistajan vastauksen kun lähetin Hardwariumille sainkin vastausta odottaa useamman viikon ja vastauksena oli ettei ’yritys ole täysin toimintakykyinen’ eivätkä voi takuupalautuksia hoitaa...

Tätä mä vähän pelkäsinki, et mitään takuvaihtoa ei Hardwarium tule hoitamaan.
Uus näyttis on jo matkalla (tulee n, viikon päästä, koputetaan puuta), täytyy tyytyä siihen asti emon krafikkapiiriin, jolla ei kyllä muuta pysty tekeen ku pelata pasianssia ja surfailee netissä.
Asuksen 3,v vanhalla läppärillä sentään pystyy jotain vanhempia pelejä (esim, GTA IV, Mafia II, Portal/2 ) pelaakki.
 
Tätä mä vähän pelkäsinki, et mitään takuvaihtoa ei Hardwarium tule hoitamaan.
Uus näyttis on jo matkalla (tulee n, viikon päästä, koputetaan puuta), täytyy tyytyä siihen asti emon krafikkapiiriin, jolla ei kyllä muuta pysty tekeen ku pelata pasianssia ja surfailee netissä.
Asuksen 3,v vanhalla läppärillä sentään pystyy jotain vanhempia pelejä (esim, GTA IV, Mafia II, Portal/2 ) pelaakki.

Loppu hyvin kaikki hyvin, Hardwarium hoiti koko takuukorjauksen alusta loppuun ja kortti tuli tehdaskorjattuna takas 31.1.2018:)
Oli senverran pitkään korjattavana, että ehdin ostaa uuden näyttiksen, joten R9 390 joutaa myyntiin;)
 
Loppu hyvin kaikki hyvin, Hardwarium hoiti koko takuukorjauksen alusta loppuun ja kortti tuli tehdaskorjattuna takas 31.1.2018:)
Oli senverran pitkään korjattavana, että ehdin ostaa uuden näyttiksen, joten R9 390 joutaa myyntiin;)

No hemmetti, vaatiko paljonkin painostusta? Itselle tosiaan ilmoittivat ettei onnistu...
 
Sama homma itsellä, korjaus pitäisi hoitaa MSI:n kanssa suoraan. Mitähän tässä nyt voisi tehdä täytyy varmaan soitella kuluttajaneuvontaan huomenna.

edit: Hardwarium lupautui maksamaan postikulut jos lähetän tuotteen MSI:lle suomen postilla.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sitten toiminta lopetettu nettisivujen mukaan.

Mukava, että listaavat noita firmojen rma osoitteita.
 
Tuli joskus seurattua Hardwariumin toimintaa silloin, kun toimitukset ja takuut alkoivat takkuilla. Ihan mielenkiinnosta kysyn, pitääkö tämä heidän sivuiltaan löytyvä tekstinpätkä paikkansa?

"Hardwarium ja verkkokauppaa ylläpitänyt Geek Tribe Oy ovat lopettaneet toimintansa. Syynä on yritykseemme kohdistunut, tavarantoimittajamme suorittama mittava petos sekä tapaukseen liittyvät, yli vuoden valitusprosessin jälkeen kumotut veroviranomaisten vakavat virheet. Nämä aiheuttivat meille suurta henkistä ja taloudellista haittaa, ja lopulta liiketoimintamme tuhoutumisen. Tulemme vaatimaan Verohallinnolta korvauksia tapahtuneesta, mutta tällä hetkellä yrityksemme on varaton, eikä siten pysty jatkamaan liiketoimintaansa."

Eli ymmärtääkseni heidän tavarantoimittajalle on kelvannut massit, mutta tilattuja tuotteita ei ole tippunut, vai mikä tää juttu on? Ja tästä ilmeisesti sitten on aiheutunut tilausten venyminen ja hidastuneet takuut, kun maksukykyä ei ole...?
 
Laskullahan sitä yritykset järjestään tilaavat, sehän on selvä. En vaan hiffaa, että miten tuo petos on käytännössä tapahtunut.
 
Ehkä siellä on tilattu tavaraa jostain Maahantuonti Mikkolasta halvempien hintojen perässä, joka on vaatinut ennakkomaksua. Kuka näistä tietää.
 
ICT-kaman maahantuonti on volyymibisnestä, jos haluaa kilpailukykyiset hinnat. Isoja volyymejä taas ei yksikään järkevä valmistaja/tukkuri myy pienelle pari vuotta max. pystyssä olleelle yritykselle velaksi, eli ennakkomaksu on varsin yleistä kunnes on osoittaa, että firma pyörii ja pystyy maksamaan laskunsa.
 
Tää voi olla mahdollista. @spede kans varmasti oikeilla jäljillä. Tällä tavallahan sitä saadaan kuluttajillekin halvemmat hinnat, mutta suuremmalla riskillä.

Tätä jäin miettimään, eikö se lainarahakin kuitenkin maksa jotakin? Voisi tietysti olla, että hommaa on pyöritetty omallakin pääomalla. Mutta jonkun raha siinä on aina käytössä, oma, lainattu tai myyjän raha maksuajan puitteissa. Tuo raha on joka tapauksessa pois muusta tuotosta, joten hinta sille pitää laskea aina.
 
Tätä jäin miettimään, eikö se lainarahakin kuitenkin maksa jotakin? Voisi tietysti olla, että hommaa on pyöritetty omallakin pääomalla. Mutta jonkun raha siinä on aina käytössä, oma, lainattu tai myyjän raha maksuajan puitteissa. Tuo raha on joka tapauksessa pois muusta tuotosta, joten hinta sille pitää laskea aina.

Puljulla ainoa maksuehto oli käsittääkseni ennakkomaksu, eli kassavirta oli ainakin osittain positiivista.
 
Joo, mutta ennakkomaksulla ei käsittääkseni saa sen halvempaa hintaa kuluttajalle, tai sitten olen missannut jotakin.
 
No siis mun pointti tossa oli se, että on käytetty mahdollisesti jotain pientä tavarantoimittajaa, joka on pyrkinyt nostamaan kilpailukykyään pienemmillä katteilla. Tällöin halvempien hintojen luulisi välittyvän jälleenmyyntiyrityksille. Sitten kun toimittaja tarjoaa tavaraa pienellä katteella ja kassavirtaa ei olekaan tarpeeksi, ajautuu se ainakin tilapäisesti maksukyvyttömästi ja tavaran saaminen hidastuu tai jopa keskeytyy. Eli toisinsanottuna massit kelpaa, mutta mitään ei sitten toimitetakaan.

En tiedä oikeastaan hirveästi tiedä tästä B2B-toiminnasta, mutta heitinkin lähinnä ajatuksia ilmoille siitä, miten tämä petos-juttu nyt on lähtenyt liikkeelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 224
Viestejä
4 457 158
Jäsenet
73 694
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom