Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvinhän tuo näyttää toimivanVedettiinkö töpseli seinästä.
https://hardwarium.com/
Selitykset oli muuten aikamoista paskaa. Pulju ei missään vaiheessa pyytänyt asiakkailta anteeksi, vaan ryhtyi heti puolustuskannalle.Löysin kahlailun jälkeen tuon Hardwariumin ilmotuksen googlen välimuistista, laitetaan nyt tännekin.
Pahoittelut hiljaiselostamme täällä MuroBBS:n puolella. Kuten olemme useasti sanoneet, tämä ketju on palautteen antamista varten, eikä sitä ole tarkoitus käyttää asiakaspalvelun yhteydenottoihin.
Firmamme ei ole konkurssissa tai muutenkaan lopettanut toimintaansa, mutta kuten nettisivuillamme sanotaan, tavarantoimittajamme teki meille tenät emmekä tästä syystä pysty toimittamaan suurta osaa meiltä tehdyistä tilauksista. Olemme viimeiset kaksi viikkoa muokanneet, peruneet ja hyvittäneet tilauksia aamusta iltaan. Tilauksia oli ymmärrettävästi joulusesongin takia paljon ja henkilökuntaa suhteessa vähän kun koneitakin pitäisi kasata ja paketteja pakata, mutta nyt jäljellä on enää joitakin kymmeniä tapauksia joiden kohtalon pitäisi selvitä ensi viikkoon mennessä. Käytännössä harvat vähänkään suuremmat tilaukset on jouduttu perumaan kokonaan, vaan niistä on voitu toimittaa esim. puolet tai jopa enemmän vaihtamalla tuotteita vastaaviin varastossa oleviin. Jos teillä on vielä voimassa oleva tilaus ettekä ole saaneet sähköpostia, todennäköisesti odotamme tietoa korvaavien tuotteiden saapumisesta eikä teihin ole siksi vielä otettu yhteyttä.
Puhelinasiakaspalvelu on otettu pois käytöstä nettisivujen ilmoituksen aiheuttaman puhelutulvan takia. Meidän olisi täytynyt (yhtään liioittelematta) palkata kaksi työntekijää lisää pelkästään kertomaan puhelimessa täysin samaa tekstiä kuin nettisivuillamme on kaikkien nähtävillä, eikä se tässä tilanteessa ole mitenkään järkevää.
Ymmärrettävästi näin suuren tuotevalikoiman ja tilausten peruutusryöpyn poistuminen meiltä on toistaiseksi rampauttanut firmamme toimintaa, ja markkinoinnista on tällaisissa tapauksissa karsittava ensimmäisenä. Siksi lopetamme MuroBBS-alueemme - tällaisen pitäminen ei nimittäin ole mitään halpaa lystiä. Kiitokset siis tässä vaiheessa kaikille meiltä tilanneille murottajille. Tulevaisuudessa jos päädymme uuden foorumialueen perustamiseen, se tulee todennäköisesti löytymään IO-Techin puolelta.
--
Erillisenä asiana halusimme myös ilmoittaa, että tällä hetkellä varastossamme olevat SilentiumPC:n tuotteet ovat luultavasti viimeisiä Suomesta helposti tai ainakin edullisesti saatavia. Jakelu on siirtynyt valmistajan toiminnan kasvun vuoksi Alsolle (myös muualla kuin Suomessa) ja he eivät ilmeisesti aio edes pitää mitään koteloita muuten kuin tilausvalikoimassaan. Mikä on harmi, koska monet SilentiumPC:n koteloista ovat todella kirkkaasti hintaluokkansa parhaita tuotteita. Myös hinnat ovat kuitenkin nyt nousseet kovasti siihen verrattuna mitä me tarjosimme jälleenmyyjille, ja tästä johtuen tyhjennämme parhaillaan varastoamme SilentiumPC:n tuotteista ja jatkamme mahdollisesti yhteistyötä jonkin toisen vastaavan merkin edustuksen parissa. Monia koteloita on saatavilla siksi alehintaan, ja jos on kiinnostunut ostamaan vielä normaalihintaisia tuotteita suuremmissa määrissä, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja kysyä erikoistarjousta. https://hardwarium.com/?query=silentiumpc
maksoin viipymättä heille 200 ja loput 40 postiennakolla.
Ja toisessa (vstoren) topicissa äänestetään samaan aikaan postiennakko tarpeettomaksi ylivoimaisella äänivyöryllä. Hyvä poijjaat.Mikä sai valitsemaan noin oudon maksutavan? Kuka hullu tilaa vaikeuksissa olevalta firmalta maksaen mitään etukäteen?
Ja toisessa (vstoren) topicissa äänestetään samaan aikaan postiennakko tarpeettomaksi ylivoimaisella äänivyöryllä. Hyvä poijjaat.
Kyllähän se nyt näyttää hyvältä mutta harva tietää mitä on ohjelmassa kymmenien vuosien kuluttua kun firmaa laajennetaan, supistetaan ja vaihdetaan omistajalta toiselle. Klarnaan en ole koskemassa, siitä on senverran huonoja kokemuksia ihmisillä. Luottokortilla voisi kai jotain tilata jos jaksaisi, postiennakko on helppo, vaivaton ja käytännössä riskitön tapa tilata tavaraa joka tulee varastoon vuoden päästä tai ei ehkä koskaan.Meiltä saa sentään tilata laskulla (klarnan kautta) 14vrk eräpäivällä, eräpäivä alkaa rullaan kun me merkataan tavarat toimitetuksi (eli kun tavarat lähtevät meiltä asiakkaalle päin). Luottokorttimaksut onnistuu myös.
+ me toimitetaan kaikki mitä meiltä tilataan ja meille ei takuulla jää kenenkään rahat sisään vaikka maksaisi mitä kautta, tämä komponenttihomma on ihan vaan "lisäbisnes" tähän päätoimintaan, komponentteja myymällä (pelkästään) firman varmaan saakin suhtkoht yksinkertaisesti konkurssiin.
Kyllähän se nyt näyttää hyvältä mutta harva tietää mitä on ohjelmassa kymmenien vuosien kuluttua kun firmaa laajennetaan, supistetaan ja vaihdetaan omistajalta toiselle. Klarnaan en ole koskemassa, siitä on senverran huonoja kokemuksia ihmisillä. Luottokortilla voisi kai jotain tilata jos jaksaisi, postiennakko on helppo, vaivaton ja käytännössä riskitön tapa tilata tavaraa joka tulee varastoon vuoden päästä tai ei ehkä koskaan.
Faktahan on ainakin allekirjoittaneen kohdalla jotta nuo postiennakkotilaukset olisivat kohtuullisella varmuudella jääneet tilaamatta jos ko. vaihtoehtoa ei olisi ollut tarjolla; homma kun ei ole siitä kiinni etteikö rahaa olisi vaan varmuudesta siihen ettei omat rahat loju ensin ikuisuuksia firmassa ja sitten niitä saa kiskoa kynsin ja hampain takaisin. Aika ja vaiva on rahaa jne.
...onko teillä botti joka käy kerran minuutissa foorumin läpi ja hälyttää jos firman nimi tulee mainituksi?
Niin no. Tuo postiennakko on varmasti kaksipiippuinen juttu, sen tarjolla oleminen lisää myyntiä jonninverran mutta myös vastaavasti kustannuksia tulee. Varmaan samaa sukua mitä Jimssillä ilmaiset postikulut: periaatteessa ehkä huono mutta käytännössä vaikuttaisi kuitenkin toimivan.Ketju vaan seurannassa ja sopivasti kurkkasin seurattuja ketjuja
Tuo ennakosta äänestäminenhän johtuu ihan siitä tuolla meidän ketjussa että ilman ennakkoa pystytään alentamaan tuotteiden hintoja heti pari euroa, ennakoista kun jää 30% noutamatta ja sit niistä maksellaan tuplakulut + turhaa työtäkin tulee. Kaikki nämä näkyy joka firmalla hinnoissa vaikkei sitä varmasti erikseen mainostetakaan.
Eikä Klarnan kanssa ongelmia tule jos käyttää sitä laskua, niiden osareista onkin sitten porua ympäri nettiä. Tuo Klarna lasku taas on suhteellisen yksinkertainen, eli kuluja ei tule senttiäkään ja kertalaskulla homma pois.
Niin no. Tuo postiennakko on varmasti kaksipiippuinen juttu, sen tarjolla oleminen lisää myyntiä jonninverran mutta myös vastaavasti kustannuksia tulee. Varmaan samaa sukua mitä Jimssillä ilmaiset postikulut: periaatteessa ehkä huono mutta käytännössä vaikuttaisi kuitenkin toimivan.
Klarnasta on tosiaan ihan riittävästi huonoja toisen käden kautta tulleita kokemuksia myös noista ns. kerralla pois rehellisten asiakkaiden kanssakin. Esimerkkinä vaikka ulkomuistista kun klarnassa eivät uskoneet ettei laskua tarvitse maksaa kun tavara on palatettu asiallisesti firmaan. Tai kun klarnasta tulee lasku vaikka mitään tavaraa ei ole vielä edes postitettu... taisi joku unohdaa jonkun työvaiheen välistä. Hoitakaa itse se laskutus jos laskuasiakkaan allekirjoittaneesta haluatte, ei se firma jolle toiminnot ulkoistetaan sitä hommaa tappiolla tee vaan rahat nyhdetään asiakkailta (sekä kuluttaja- jotta työnantajafirmasellaisilta).
Edit: menee pahasti offtopiciksi, joku viitsivä mode voisi siirtää tämän keskustelun vstoren ketjuun
Ihan hyvä pointti kyllä itselaskutusesta. Eipä ole koskaan tullut tilattua laskulla tavaraa kun ennakkomaksu tai postiennakko toimivat hyvin. Ensimmäinen hyvä ja halpa molemmille mutta vastuu oikein toimimisesta firmalla kun taas jälkimmäisessä asiakkaalla.Kommentoidaan vielä tähän, ei toki liity Hardwariumiin mutta ylipäätään "komponenttialaan" kylläkin.
Nuo Klarna esimerkit johtuu siitä että myyjä on toiminut väärin.
1. Laskua ei ole peruttu kun tavara on palautettu.
2. Tavara on merkattu lähetetyksi vaikkei sitä oikeasti ole lähetetty.
Lasku peruuntuu automaattisesti kun myyjä peruu sen klarna onlinestä, samoin lasku lähtee asiakkaalle vasta kun tavara merkatataan toimitetuksi. Oma laskutus tms ei poista kyseisiä ongelmia millään tapaa jos myyjäyritys ei tajua miten hommia hoidetaan.. Voihan niitä oma laskutettujakin karhuta vaikkei tavaraa toimita jne siis.
Ainoat asiakkailta kuuluvat ulinat on ollut kyselyä että miksei Klarna myönnä heille luottoa (ja tätähän me ei voida tietää).
Onko kukaan tilannut hetkeen täältä?
Tilasin täätlä toissa perjantaina päivällä kotelon ja noudin sen viikonlopun jälkeen tiistaina postista. Eli se meni hienosti. Lisäksi vaihdettiin muutama sähköposti kun kyselin kotelosta lisätietoja ja vastaukset tuli ihan rivakasti. Omalla kohdalla homma tuntui toimivan kuin vettä vaan
Joo, varastossa olevat tuotteet liikkuvat varmasti nopeasti.
Mun mielestä ei vaan pitäisi luvata saavansa tuotteita esim. viimeistään kahdessa viikossa, jos siitä ei voi olla 100% varma. Erityisesti tässäkin tapauksessa siksi, että painotin, että olen valmis odottamaan maksimissaan sen ajan. Jos saan tuotteen maanantaina (vaikka lähetystunnus näyttää edelleen vain sähköistä ennakkoilmoitusta), olen tyytyväinen, mutta mikäli en, vitutuskäyrä nousee ja pahasti.
99,9% varmuudella et ole saamassa tuotetta maanantaina, toki häviävän pieni mahdollisuus on että postilla on jotain häikkää ja maanantaina seurantaan pamahtaakin jo vaikka mitä lisätietoja mutmut... ei se mee niin.
Itseä yllätti että eilen muistikampa pamahti postiin jo päälle klo14 vaikka seuranta näytti vielä Tamperetta. Eri puljusta tilattu, mutta näin referenssinä Postiin meinaten.
e: Netistä seurattuna kaikkea muuta kuin reaaliaikaista siis.
Viilaa linssiin. Sinuna ilmoittaisin Hardwariumille, ettet tule lunastamaan pakettia. Ihan periaatteen vuoksi.Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?
Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?
Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...
Toki, ehkä sitäkin kannattaa miettiä että miksi Hardwarium haluaisi valehdella tässä?
Mahdollisesti siksi, että SSD on tilattu tukkurilta tilaustani varten ja mikäli perun tilauksen, jää se pyörimään varastoon? Ensimmäinen syy mikä mulle tulee mieleen.
Eiköhän heillä ole vakionouto kello x. Jos tilaus on lähetetty sen jälkeen niin se lähtee seuraavana arkipäivänä kello x.
Tietoa asiasta ei ole, omia arvailuja nämä. Kusetusta en usko tapahtuneen, kyse taitaa ennemmin olla huonosta asiakaspalvelusta.
Näin se yleensä menee. Joskus toki postin systeemi ruuhkautuu ja tiedot päivittyvät viiveellä. Olisi aika törkeää jos Hardwarium valehtelee asiakkaalle. Toivottavasti siitä ei ole kyse.Jep, mutta jos nouto on tapahtunut perjantaina (kuten sanoivat), tulisi tilan olla muuttunut viimeistään maanantaina. Edelleen seurannassa vain ennakkoilmoitus.
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?
Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...
Huomenna tulee noudettavaksi, saattaa olla postissa jo päivällä. Vaikka posti välillä mokaileekin, niin lähes aina ne mokailut kyllä näkyy siellä seurannassa. Lähes kaikki paketit tulee oikeasti perille vuorokaudessa, ellei määränpää ole jossain todella korvessa. Olen 98% varma, että posti on saanut paketin tänään.Nyt tuli "Lähetys on rekisteröity. 28.03.2017 klo 17:28" seurantaan. Vähän on sellainen fiilis, että perjantaina tuota ei kyllä ole laitettu fyysisesti matkaan. En vain jaksa uskoa, että Postilla kestäisi näin pitkään rekisteröidä se jonnekin. Asiakaspalvelussakin sanoivat, että kyllä se viimeistään maanantaina rekisteröityy.
Vitutuskäyrä ollut jo muutaman päivän aika korkealla, vähän on kahden vaiheilla noudanko pakettia vai en (periaatteen vuoksi). Huomennahan sen pitäisi olla perillä joskus klo 16 jälkeen, jos tuo seuranta pitää paikkansa. Alunperin laitoin kyllä viestiä, että mikäli paketti ei ole matkalla jo (viime viikon) perjantaina, haluan perua koko tilauksen.
Nyt tuli "Lähetys on rekisteröity. 28.03.2017 klo 17:28" seurantaan. Vähän on sellainen fiilis, että perjantaina tuota ei kyllä ole laitettu fyysisesti matkaan. En vain jaksa uskoa, että Postilla kestäisi näin pitkään rekisteröidä se jonnekin. Asiakaspalvelussakin sanoivat, että kyllä se viimeistään maanantaina rekisteröityy.
Vitutuskäyrä ollut jo muutaman päivän aika korkealla, vähän on kahden vaiheilla noudanko pakettia vai en (periaatteen vuoksi). Huomennahan sen pitäisi olla perillä joskus klo 16 jälkeen, jos tuo seuranta pitää paikkansa. Alunperin laitoin kyllä viestiä, että mikäli paketti ei ole matkalla jo (viime viikon) perjantaina, haluan perua koko tilauksen.
EVGAlle voi aina lähettää tuotteet RMA:na. (suoraan)Itse tilasin syys-lokakuun vaihteessa EVGAn 750w virtalähteen, joka keksi hajota viime viikonloppuna. Olen lähetellyt heille sähköpostia tästä, että miten edetään, kun takuuta tuolla vehkeellä on se 9,5 vuotta jäljellä. Yhtään vastausta en ole vieläkään saanut. Pitää kai yrittää olla myös suoraan EVGAan yhteydessä, käsittääkseni ne hoitavat tällaisia tapauksia Guest RMA:na?
EVGAlle voi aina lähettää tuotteet RMA:na. (suoraan)