Hardwarium - missä tilanteessa tämä yritys? (Päivitys: Velkojan jättämä konkurssihakemus)

Näköjään tullu tavaraa taas listoille ja hävinnyt se viesti siitä tavaratoimittajan ongelmista. Hieno juttu että hommat jatkuu, ja toivottavasti hinnat pysyy edellään halpoina.
 
Löysin kahlailun jälkeen tuon Hardwariumin ilmotuksen googlen välimuistista, laitetaan nyt tännekin.

Pahoittelut hiljaiselostamme täällä MuroBBS:n puolella. Kuten olemme useasti sanoneet, tämä ketju on palautteen antamista varten, eikä sitä ole tarkoitus käyttää asiakaspalvelun yhteydenottoihin.

Firmamme ei ole konkurssissa tai muutenkaan lopettanut toimintaansa, mutta kuten nettisivuillamme sanotaan, tavarantoimittajamme teki meille tenät emmekä tästä syystä pysty toimittamaan suurta osaa meiltä tehdyistä tilauksista. Olemme viimeiset kaksi viikkoa muokanneet, peruneet ja hyvittäneet tilauksia aamusta iltaan. Tilauksia oli ymmärrettävästi joulusesongin takia paljon ja henkilökuntaa suhteessa vähän kun koneitakin pitäisi kasata ja paketteja pakata, mutta nyt jäljellä on enää joitakin kymmeniä tapauksia joiden kohtalon pitäisi selvitä ensi viikkoon mennessä. Käytännössä harvat vähänkään suuremmat tilaukset on jouduttu perumaan kokonaan, vaan niistä on voitu toimittaa esim. puolet tai jopa enemmän vaihtamalla tuotteita vastaaviin varastossa oleviin. Jos teillä on vielä voimassa oleva tilaus ettekä ole saaneet sähköpostia, todennäköisesti odotamme tietoa korvaavien tuotteiden saapumisesta eikä teihin ole siksi vielä otettu yhteyttä.

Puhelinasiakaspalvelu on otettu pois käytöstä nettisivujen ilmoituksen aiheuttaman puhelutulvan takia. Meidän olisi täytynyt (yhtään liioittelematta) palkata kaksi työntekijää lisää pelkästään kertomaan puhelimessa täysin samaa tekstiä kuin nettisivuillamme on kaikkien nähtävillä, eikä se tässä tilanteessa ole mitenkään järkevää.

Ymmärrettävästi näin suuren tuotevalikoiman ja tilausten peruutusryöpyn poistuminen meiltä on toistaiseksi rampauttanut firmamme toimintaa, ja markkinoinnista on tällaisissa tapauksissa karsittava ensimmäisenä. Siksi lopetamme MuroBBS-alueemme - tällaisen pitäminen ei nimittäin ole mitään halpaa lystiä. Kiitokset siis tässä vaiheessa kaikille meiltä tilanneille murottajille. Tulevaisuudessa jos päädymme uuden foorumialueen perustamiseen, se tulee todennäköisesti löytymään IO-Techin puolelta.

--

Erillisenä asiana halusimme myös ilmoittaa, että tällä hetkellä varastossamme olevat SilentiumPC:n tuotteet ovat luultavasti viimeisiä Suomesta helposti tai ainakin edullisesti saatavia. Jakelu on siirtynyt valmistajan toiminnan kasvun vuoksi Alsolle (myös muualla kuin Suomessa) ja he eivät ilmeisesti aio edes pitää mitään koteloita muuten kuin tilausvalikoimassaan. Mikä on harmi, koska monet SilentiumPC:n koteloista ovat todella kirkkaasti hintaluokkansa parhaita tuotteita. Myös hinnat ovat kuitenkin nyt nousseet kovasti siihen verrattuna mitä me tarjosimme jälleenmyyjille, ja tästä johtuen tyhjennämme parhaillaan varastoamme SilentiumPC:n tuotteista ja jatkamme mahdollisesti yhteistyötä jonkin toisen vastaavan merkin edustuksen parissa. Monia koteloita on saatavilla siksi alehintaan, ja jos on kiinnostunut ostamaan vielä normaalihintaisia tuotteita suuremmissa määrissä, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja kysyä erikoistarjousta. https://hardwarium.com/?query=silentiumpc

fc100941d3e0a7d07981c97b98a7f9b1.png
Selitykset oli muuten aikamoista paskaa. Pulju ei missään vaiheessa pyytänyt asiakkailta anteeksi, vaan ryhtyi heti puolustuskannalle.

Eikö hyvään asiakaspalveluun kuulu enää nykypäivänä pahoittelut asiakkaille koituneista harmeista ja puutteellisesti hoidetusta tiedotuksesta?

Ymmärrän tietysti jos johdossa on parikymppinen lippisjonne, joka ei vielä hallitse kunnolla asioita mutta silti tarinan olisi voinut oikoluettaa jollain toisella jonnella ennen napin painamista.
 
Tuli tilattua EK Predator, Lupasivat toimittaa tämän mitä pikimmiten. näin ei käynyt, ilmeisesti heillä ei ollut edes jäähyä omalla varastolla vaikka näin heidän nettisivuilta sen. käsityksen sain. (yksi jäljellä) maksoin viipymättä heille 200 ja loput 40 postiennakolla. heihin oli vaikea saada yhteyttä uudestaan joten peruin kaupan. viimein kun he vastasivat, oli vastaus aika epämääräinen tämän postiennakko jutun takia. yhtäkkiä heillä ei ollutkaan tuotetta omassa varastossa. pari kertaa olen. maininnut että haluan purkaa kaupan, johon he eivät kantaa ottaneet. vaan "toimittavat jäähyn" ensiviikolla. viimeisin viesti heille oli että jäähyä on turha meille enää toimittaa ja odotan rahojen palautusta. luonnollisesti tähän he eivät ole ole vastanneet. kohta on se. 14 päivää mennyt umpeen jonka jälkeen pitää ottaa yhteyttä tahoon joka näitä tilanteita hoitaa.

Olen pari kertaa heiltä tilannut ja homma on jokseenkin toiminut, mutta tämä oli vika niitti. En voi suositella ko. firmaa, vaan suosittelen maksamaan muutoman euron enemmän ja tilaamaan tuotteet kilpailijalta. saas nähdä miten kauan omia rahojani saan odottaa.
 
Tilasin kotelon keskiviikkona ja torstaina oli paikallisessa postissa perillä, nopeaa toimintaa :)
 
Mikä on sitten virallinen totuus.
Onko Hardwarium jättänyt tavarantoimittajille laskuja maksamatta,
sen takia eivät ole saaneet tuotteita varastoonsa.
Vai onko tosiaankin tavaran toimittajilla / tukkureilla ollut jotain tavaroiden saanti vaikeuksia valmistajilta.

Noi liikkeiden varastosaldot voivat olla sitten mitä tahansa.
Onko myyjän oma varasto,tukkuliikkeen varasto,maahantuojan varasto,tai mikä.
Keskusvarastot voivat sijaita jossakin keskieuroopassa.
Sieltä maahantuojat tilaa tukkuihin ja tukuista jaellaan jälleenmyyjille heidän tilaamiaan tuotteita.
Joillakin isommilla ketjuilla on omaa maahantuontia,näin ollen jää välikäsiä pois.

Jos jossakin kohdin tulee katkoksia,niin siitähän kärsii koko ketju.
Viimekädessä asiakkaat,joilla on tilaukset vetämässä.
Näin ollen joutuu odottelemaan tilauksiaan päivä,tai viikkotolkulla.
Mikään ei ole niin varmaa,kun epävarma.
 
Jälkeenpäin mietin että miksi myydään tuotetta alennettuun hintaan jos sitä ei ole edes omassa varastossa..en tiedä sitten onko tuollainen ns, normaalia toimintaa. Ainakaan ei asiakasläheiseksi firmaksi voi tätä kutsua.
 
Tilasin näiltä viime kuussa kovalevyn joka saapui tikkarin kera niin nopeasti kuin Postin kautta oli mahdollista.
Haaskasin tosin tehokkaasti rahaa ja aikaa, kun huomasin vasta jälkikäteen niiden varaston sijaitsevan ihan kotini vieressä. Olisi voinut kävellä hakemaan parissa minuutissa :think:
 
Mikä sai valitsemaan noin oudon maksutavan? Kuka hullu tilaa vaikeuksissa olevalta firmalta maksaen mitään etukäteen?
Ja toisessa (vstoren) topicissa äänestetään samaan aikaan postiennakko tarpeettomaksi ylivoimaisella äänivyöryllä. Hyvä poijjaat. :facepalm:
 
Ja toisessa (vstoren) topicissa äänestetään samaan aikaan postiennakko tarpeettomaksi ylivoimaisella äänivyöryllä. Hyvä poijjaat. :facepalm:

Meiltä saa sentään tilata laskulla (klarnan kautta) 14vrk eräpäivällä, eräpäivä alkaa rullaan kun me merkataan tavarat toimitetuksi (eli kun tavarat lähtevät meiltä asiakkaalle päin). Luottokorttimaksut onnistuu myös.

+ me toimitetaan kaikki mitä meiltä tilataan ja meille ei takuulla jää kenenkään rahat sisään vaikka maksaisi mitä kautta, tämä komponenttihomma on ihan vaan "lisäbisnes" tähän päätoimintaan, komponentteja myymällä (pelkästään) firman varmaan saakin suhtkoht yksinkertaisesti konkurssiin.
 
Meiltä saa sentään tilata laskulla (klarnan kautta) 14vrk eräpäivällä, eräpäivä alkaa rullaan kun me merkataan tavarat toimitetuksi (eli kun tavarat lähtevät meiltä asiakkaalle päin). Luottokorttimaksut onnistuu myös.

+ me toimitetaan kaikki mitä meiltä tilataan ja meille ei takuulla jää kenenkään rahat sisään vaikka maksaisi mitä kautta, tämä komponenttihomma on ihan vaan "lisäbisnes" tähän päätoimintaan, komponentteja myymällä (pelkästään) firman varmaan saakin suhtkoht yksinkertaisesti konkurssiin.
Kyllähän se nyt näyttää hyvältä mutta harva tietää mitä on ohjelmassa kymmenien vuosien kuluttua kun firmaa laajennetaan, supistetaan ja vaihdetaan omistajalta toiselle. Klarnaan en ole koskemassa, siitä on senverran huonoja kokemuksia ihmisillä. Luottokortilla voisi kai jotain tilata jos jaksaisi, postiennakko on helppo, vaivaton ja käytännössä riskitön tapa tilata tavaraa joka tulee varastoon vuoden päästä tai ei ehkä koskaan.

Faktahan on ainakin allekirjoittaneen kohdalla jotta nuo postiennakkotilaukset olisivat kohtuullisella varmuudella jääneet tilaamatta jos ko. vaihtoehtoa ei olisi ollut tarjolla; homma kun ei ole siitä kiinni etteikö rahaa olisi vaan varmuudesta siihen ettei omat rahat loju ensin ikuisuuksia firmassa ja sitten niitä saa kiskoa kynsin ja hampain takaisin. Aika ja vaiva on rahaa jne.

...onko teillä botti joka käy kerran minuutissa foorumin läpi ja hälyttää jos firman nimi tulee mainituksi? :confused2:
 
Kyllähän se nyt näyttää hyvältä mutta harva tietää mitä on ohjelmassa kymmenien vuosien kuluttua kun firmaa laajennetaan, supistetaan ja vaihdetaan omistajalta toiselle. Klarnaan en ole koskemassa, siitä on senverran huonoja kokemuksia ihmisillä. Luottokortilla voisi kai jotain tilata jos jaksaisi, postiennakko on helppo, vaivaton ja käytännössä riskitön tapa tilata tavaraa joka tulee varastoon vuoden päästä tai ei ehkä koskaan.

Faktahan on ainakin allekirjoittaneen kohdalla jotta nuo postiennakkotilaukset olisivat kohtuullisella varmuudella jääneet tilaamatta jos ko. vaihtoehtoa ei olisi ollut tarjolla; homma kun ei ole siitä kiinni etteikö rahaa olisi vaan varmuudesta siihen ettei omat rahat loju ensin ikuisuuksia firmassa ja sitten niitä saa kiskoa kynsin ja hampain takaisin. Aika ja vaiva on rahaa jne.

...onko teillä botti joka käy kerran minuutissa foorumin läpi ja hälyttää jos firman nimi tulee mainituksi? :confused2:

Ketju vaan seurannassa ja sopivasti kurkkasin seurattuja ketjuja :)

Tuo ennakosta äänestäminenhän johtuu ihan siitä tuolla meidän ketjussa että ilman ennakkoa pystytään alentamaan tuotteiden hintoja heti pari euroa, ennakoista kun jää 30% noutamatta ja sit niistä maksellaan tuplakulut + turhaa työtäkin tulee. Kaikki nämä näkyy joka firmalla hinnoissa vaikkei sitä varmasti erikseen mainostetakaan.

Eikä Klarnan kanssa ongelmia tule jos käyttää sitä laskua, niiden osareista onkin sitten porua ympäri nettiä. Tuo Klarna lasku taas on suhteellisen yksinkertainen, eli kuluja ei tule senttiäkään ja kertalaskulla homma pois.
 
Ketju vaan seurannassa ja sopivasti kurkkasin seurattuja ketjuja :)

Tuo ennakosta äänestäminenhän johtuu ihan siitä tuolla meidän ketjussa että ilman ennakkoa pystytään alentamaan tuotteiden hintoja heti pari euroa, ennakoista kun jää 30% noutamatta ja sit niistä maksellaan tuplakulut + turhaa työtäkin tulee. Kaikki nämä näkyy joka firmalla hinnoissa vaikkei sitä varmasti erikseen mainostetakaan.

Eikä Klarnan kanssa ongelmia tule jos käyttää sitä laskua, niiden osareista onkin sitten porua ympäri nettiä. Tuo Klarna lasku taas on suhteellisen yksinkertainen, eli kuluja ei tule senttiäkään ja kertalaskulla homma pois.
Niin no. Tuo postiennakko on varmasti kaksipiippuinen juttu, sen tarjolla oleminen lisää myyntiä jonninverran mutta myös vastaavasti kustannuksia tulee. Varmaan samaa sukua mitä Jimssillä ilmaiset postikulut: periaatteessa ehkä huono mutta käytännössä vaikuttaisi kuitenkin toimivan.

Klarnasta on tosiaan ihan riittävästi huonoja toisen käden kautta tulleita kokemuksia myös noista ns. kerralla pois rehellisten asiakkaiden kanssakin. Esimerkkinä vaikka ulkomuistista kun klarnassa eivät uskoneet ettei laskua tarvitse maksaa kun tavara on palatettu asiallisesti firmaan. Tai kun klarnasta tulee lasku vaikka mitään tavaraa ei ole vielä edes postitettu... taisi joku unohdaa jonkun työvaiheen välistä. Hoitakaa itse se laskutus jos laskuasiakkaan allekirjoittaneesta haluatte, ei se firma jolle toiminnot ulkoistetaan sitä hommaa tappiolla tee vaan rahat nyhdetään asiakkailta (sekä kuluttaja- jotta työnantajafirmasellaisilta). ;)

Edit: menee pahasti offtopiciksi, joku viitsivä mode voisi siirtää tämän keskustelun vstoren ketjuun
 
Niin no. Tuo postiennakko on varmasti kaksipiippuinen juttu, sen tarjolla oleminen lisää myyntiä jonninverran mutta myös vastaavasti kustannuksia tulee. Varmaan samaa sukua mitä Jimssillä ilmaiset postikulut: periaatteessa ehkä huono mutta käytännössä vaikuttaisi kuitenkin toimivan.

Klarnasta on tosiaan ihan riittävästi huonoja toisen käden kautta tulleita kokemuksia myös noista ns. kerralla pois rehellisten asiakkaiden kanssakin. Esimerkkinä vaikka ulkomuistista kun klarnassa eivät uskoneet ettei laskua tarvitse maksaa kun tavara on palatettu asiallisesti firmaan. Tai kun klarnasta tulee lasku vaikka mitään tavaraa ei ole vielä edes postitettu... taisi joku unohdaa jonkun työvaiheen välistä. Hoitakaa itse se laskutus jos laskuasiakkaan allekirjoittaneesta haluatte, ei se firma jolle toiminnot ulkoistetaan sitä hommaa tappiolla tee vaan rahat nyhdetään asiakkailta (sekä kuluttaja- jotta työnantajafirmasellaisilta). ;)

Edit: menee pahasti offtopiciksi, joku viitsivä mode voisi siirtää tämän keskustelun vstoren ketjuun

Kommentoidaan vielä tähän, ei toki liity Hardwariumiin mutta ylipäätään "komponenttialaan" kylläkin.

Nuo Klarna esimerkit johtuu siitä että myyjä on toiminut väärin.

1. Laskua ei ole peruttu kun tavara on palautettu.
2. Tavara on merkattu lähetetyksi vaikkei sitä oikeasti ole lähetetty.

Lasku peruuntuu automaattisesti kun myyjä peruu sen klarna onlinestä, samoin lasku lähtee asiakkaalle vasta kun tavara merkatataan toimitetuksi. Oma laskutus tms ei poista kyseisiä ongelmia millään tapaa jos myyjäyritys ei tajua miten hommia hoidetaan.. Voihan niitä oma laskutettujakin karhuta vaikkei tavaraa toimita jne siis.

Meillä ei ole ollut yhtäkään ongelmaa Klarnan kautta (about 2500 kauppaa tehtynä sen kautta), mutta me pyritäänkin käyttämään sitä oikein. Ainoat asiakkailta kuuluvat ulinat on ollut kyselyä että miksei Klarna myönnä heille luottoa (ja tätähän me ei voida tietää).
 
Kommentoidaan vielä tähän, ei toki liity Hardwariumiin mutta ylipäätään "komponenttialaan" kylläkin.

Nuo Klarna esimerkit johtuu siitä että myyjä on toiminut väärin.

1. Laskua ei ole peruttu kun tavara on palautettu.
2. Tavara on merkattu lähetetyksi vaikkei sitä oikeasti ole lähetetty.

Lasku peruuntuu automaattisesti kun myyjä peruu sen klarna onlinestä, samoin lasku lähtee asiakkaalle vasta kun tavara merkatataan toimitetuksi. Oma laskutus tms ei poista kyseisiä ongelmia millään tapaa jos myyjäyritys ei tajua miten hommia hoidetaan.. Voihan niitä oma laskutettujakin karhuta vaikkei tavaraa toimita jne siis.
Ihan hyvä pointti kyllä itselaskutusesta. Eipä ole koskaan tullut tilattua laskulla tavaraa kun ennakkomaksu tai postiennakko toimivat hyvin. Ensimmäinen hyvä ja halpa molemmille mutta vastuu oikein toimimisesta firmalla kun taas jälkimmäisessä asiakkaalla.

Tuo "myyjän kämmistä maksan minä" lienee se suurin kannuste tuohon postiennakon käyttöön, laskee meinaan huomattavasti riskifaktoria jos myyjä tekee mitä sattuu kun tavara on tilattu postiennakolla.
 
Tilanteesta en tiedä mitään muutakuin että: 24.1 n.klo 6.00 laitoin tilauksen menemään silentiumpc malik customs coolerista, kaikesta lukemastani huolimatta otin riskin ja maksoin ennakkoon. Toki tähän vaikutti se että tuotetta oli nettisivujen mukaan varastossa ja näin myös aspa vakuutteli viestiemme vaihdossa. Nyt tänään n.klo 16.21 noudin coolerin tuosta lähipostista. Omalla kohdalla ainakin viestittely ja tavarantoimitus sujui niinkuin kuuluukin. Tilaustuotteiden kohdalta en osaa mitään.
 
Ainoat asiakkailta kuuluvat ulinat on ollut kyselyä että miksei Klarna myönnä heille luottoa (ja tätähän me ei voida tietää).

Yleensä näillä rahoitusyhtiöillä on 400€ limitti kerrallaan laskutuksessa oleville tavaroille.
Tämä nousee johonkin 1000€ n. 1-2kk päästä kun laskut on maksettu ajallaan.
Mutta jos reiluun puoleen vuoteen ei osta mitään tippuu limitti takaisin 400€
Näin pääpiirteittäin, lisäksi ikä, myöhästyneet maksut ym voi vaikuttaa
 
Tilasin itse tuossa tammikuun alussa Maximus VIII Impactin heiltä ja tuli ihan normaalin aikataulun mukaisesti; Illalla tilaus sisään -> seuraavana päivänä postiin -> seuraavana päivänä kotosalla. Yksi kappale siellä oli varastossa ja sen myös piti paikkansa.
 
Kyllä nuo varastossa olevat tuotteet näkyvät liikkuvan ripeästi edelleen :)
 
Ei varmasti ole helppoa yrittää tehdä komponenteilla kannattavaa businesta, varsinkaan jos volyymit on pienet. Propsit Hardwariumille yrityksestä ainakin :)
 
Näyttäisi aika nopsaan lähtevän tavara tuolta, ainakin mitä on varastossa. Iltapäivästä tilasin kotelon tuolta, pari tuntia tilauksen jälkeen tuli seurantalinkki sähköpostiin ja nyt koko hoito on jo lajiteltuna postin logistiikkakeskuksessa. Kaippa tuo sitten maanantaina ilmaantuu ellei kusti polkaise tyhjää :think:
 
Tilasin 8.3. klo 17:19 Hardwariumilta näytön ja SSD:n. Näyttö oli tarjouksessa ja heti tilauksen jälkeen sen tila muuttui "lähes lopussa" > "ei varastossa", joten oletan, että se löytyi suoraan hyllystä. SSD:n tila sen sijaan oli "1-3 viikkoa", jonka vuoksi ennen tilauksen tekoa olin yritykseen yhteydessä suoraan Facebookin kautta. Kysyin kuinka kauan SSD:n saamisessa saattaisi mahdollisesti kestää, johon sain 2 minuutin sisällä vastauksen, että SSD saadaan matkaan viimeistään kahden viikon kuluttua, mutta luultavasti nopeammin. OK, ei paha, sillä odottelin muutenkin muita osiani muualta. Mainitsin tämän myyjälle ja painotin, että olen valmis odottamaan tuotteita maksimissaan tuon kaksi viikkoa. Myyjä vakuutteli, että tuotteet saadaan varmasti viimeistään kahdessa viikossa matkaan, sillä niitä on tukkurilla varastossa. Laitoin tilauksen menemään ja jäin odottelemaan.

Kun noin viikko oli kulunut, päätin kysellä SSD:n tilannetta. Vastausta sain odotella kaksi päivää, jolloin minulle kerrottiin, että SSD:n pitäisi olla heillä ensi viikolla. OK, jatketaan odottelua. Kun noin kaksi viikkoa oli mennyt, laitoin Hardwariumille viestiä, että mikäli SSD:tä ei saada matkaan perjantaihin klo 12 mennessä (kulunut aika 2 vko ja 1 pvä, jos ei lasketa mukaan tilauspäivää), haluaisin peruuttaa tilaukseni. Näin siksi, että olen koko tämän ajan odotellut kovasti ME:n julkaisua ja haluaisin päästä pelaamaan sitä mahdollisimman pian. Olisin siis tuon klo 12 jälkeen käynyt ostamassa puuttuvan näytön ja SSD:n muualta. Hardwarium ei ole vastannut enää viimeisimpiin viesteihini, mutta siitä huolimatta sain tänään perjantaina klo 11:41 lähetystunnuksen. Kellonaika tietysti hieman ihmetytti, kun meni niin "hilkulle" :D Selkeästi ovat siis kuitenkin lukeneet viestini. Kun avasin lähetystunnuksen linkin, kyseessä oli tietysti pelkkä sähköinen ennakkoilmoituksen lähtevästä paketista.

Eihän tässä muuten olisi mitään ihmeellistä, mutta kun sähköinen ennakkoilmoitus tuli juuri tuona kellonaikana ja yrityksen Facebook-sivuilta löytyy yksittäisen asiakkaan kommentti, joka kuuluu näin: "Itselläni mentiin jopa niin pitkälle, että lähetettiin jopa tyhjä postikoodi että saataisiin minut hiljaiseksi muutamaksi päiväksi ja kehdattiin puhelimitse jopa valehdella että laatikko olisi matkalla. Postin järjestelmään asti kyseinen lähetys tietenkään ei koskaan edes saapunut koska sitä ei ollut."

Nyt on siis täysin Hardwariumista kiinni miten tämä palaute päättyy. Saanko tilatut tuotteet maanantaina, jolloin toimitusaika menee melkein luvattuun (max. 2 vko), vai lähetetäänkö ne minulle vasta joskus ensi viikolla tämänpäiväisestä sähköisestä ennakkoilmoituksesta huolimatta?

Koko hommassa minua on kyrsinyt myös se, että kun vuoden 2016 puolella olin heihin yhteydessä Facebookin välityksellä, vastauksen sai aina tunnin sisällä. Nykyään tuntuu, että koko yritystä pyöritetään vain sivutoimisesti. Vastaillaan viesteihin silloin kun huvittaa/jaksaa ja lähetetään paketit kunhan ehditään. Myöskään Facebook-sivuja ei ole päivitetty vuoden 2016 jälkeen.

Noh, jäädään odottelemaan ja toivotaan, että paketti saapuu maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt halua mustamaalata muita ketjuja joten jätän mainitsematta, mutta kyllä muillakin osataan. Tilasin toiselta suomalaiselta suuremmalta kauppiaalta tuotteen jota viikon venasin, ja sen mukana tuli ilmainen softa mukana. No, softaa rekisteröitäessä, tuli ilmoitus että hardware on ostettu muualta kuin ilmoittamastani maasta Suomesta, ja linkitettiin samantien Saksaan hakemaan softani. :rolleyes: Njoo, eli samalla vaivalla ja ajalla (ja vähemmällä rahalla) olisin Saksasta itsekin sen tilannut. Offtopicia eikä tän puljun toimintaa, mutta vähän "what can you do in EU" fiilis tuli mieleen, joka varmasti koskettaa pienempiä yrityksiä kuten tämä, vieläkin enemmän.
 
Tilasin täätlä toissa perjantaina päivällä kotelon ja noudin sen viikonlopun jälkeen tiistaina postista. Eli se meni hienosti. Lisäksi vaihdettiin muutama sähköposti kun kyselin kotelosta lisätietoja ja vastaukset tuli ihan rivakasti. Omalla kohdalla homma tuntui toimivan kuin vettä vaan :)
 
Tilasin täätlä toissa perjantaina päivällä kotelon ja noudin sen viikonlopun jälkeen tiistaina postista. Eli se meni hienosti. Lisäksi vaihdettiin muutama sähköposti kun kyselin kotelosta lisätietoja ja vastaukset tuli ihan rivakasti. Omalla kohdalla homma tuntui toimivan kuin vettä vaan :)

Joo, varastossa olevat tuotteet liikkuvat varmasti nopeasti.

Mun mielestä ei vaan pitäisi luvata saavansa tuotteita esim. viimeistään kahdessa viikossa, jos siitä ei voi olla 100% varma. Erityisesti tässäkin tapauksessa siksi, että painotin, että olen valmis odottamaan maksimissaan sen ajan. Jos saan tuotteen maanantaina (vaikka lähetystunnus näyttää edelleen vain sähköistä ennakkoilmoitusta), olen tyytyväinen, mutta mikäli en, vitutuskäyrä nousee ja pahasti.
 
Joo, varastossa olevat tuotteet liikkuvat varmasti nopeasti.

Mun mielestä ei vaan pitäisi luvata saavansa tuotteita esim. viimeistään kahdessa viikossa, jos siitä ei voi olla 100% varma. Erityisesti tässäkin tapauksessa siksi, että painotin, että olen valmis odottamaan maksimissaan sen ajan. Jos saan tuotteen maanantaina (vaikka lähetystunnus näyttää edelleen vain sähköistä ennakkoilmoitusta), olen tyytyväinen, mutta mikäli en, vitutuskäyrä nousee ja pahasti.

99,9% varmuudella et ole saamassa tuotetta maanantaina, toki häviävän pieni mahdollisuus on että postilla on jotain häikkää ja maanantaina seurantaan pamahtaakin jo vaikka mitä lisätietoja mutmut... ei se mee niin.
 
99,9% varmuudella et ole saamassa tuotetta maanantaina, toki häviävän pieni mahdollisuus on että postilla on jotain häikkää ja maanantaina seurantaan pamahtaakin jo vaikka mitä lisätietoja mutmut... ei se mee niin.

Jooh, näin se taitaa olla. Huoh! Välillä Postilla nuo seurantatekstit tulevat viiveellä, mutta tässä tuskin on siitä kyse. Maanantaina on sitten kulunut jo 2 viikkoa ja kolme päivää. Joku muu saattaisi tuumata, että onko tuo extra kolme päivää nyt niin hirveä asia, mutta kun tuo uusi kone on tuossa odotellut valmiina jo 1,5 viikkoa ja joka päivä joku kysyy "joko SSD saapui?" :D Ja mä olen sellainen tyyppi, että kun jotain luvataan, siitä pidetään kiinni vaikka väkisin.
 
Itseä yllätti että eilen muistikampa pamahti postiin jo päälle klo14 vaikka seuranta näytti vielä Tamperetta. Eri puljusta tilattu, mutta näin referenssinä Postiin meinaten.

e: Netistä seurattuna kaikkea muuta kuin reaaliaikaista siis.

Jos sinun postiin jaellaan paketit Tampereen lajittelusta niin ne näkyykin Tampereella juuri siihen asti että paketit vastaanotetaan sinun postissasi (klo 15-16 yleenä siis)
 
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?

Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?

Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...
Viilaa linssiin. Sinuna ilmoittaisin Hardwariumille, ettet tule lunastamaan pakettia. Ihan periaatteen vuoksi.

Sinähän olet ilmoittanut kaupan purusta jo viime viikolla, joten asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.
 
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?

Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...

On tuo ihan mahdollista, todennäköistä ei mutta mahdollista kyllä. On meilläkin paketit kadonneet postin/matkahuollon käsittelyssä ennen kuin ovat ilmestyneet seurantaan ja tästä on sit tullut parhaimmillaan viikonkin viivästys ennen kuin ovat paketin löytäneet.

Erittäin harvinaista tuo on, eli ei ehkä se todennäköisin syy... Toki, ehkä sitäkin kannattaa miettiä että miksi Hardwarium haluaisi valehdella tässä? Kate on yhdessä SSD levyssä sellainen että sillä saa ehkä just tikkarin joten ainakaan sen takia eivät valehtelisi, lisäksi kun olet asian varmasti heillekin kertoneet niin parempaa asiakaspalvelua olisi ollut ilmoittaa että emme saa levyä kahteen viikkoon.

Toki tämä on omaa ajatuksenjuoksuani, itse toimisin näin mutta eihän sitä muista voi sanoa mitään.
 
Toki, ehkä sitäkin kannattaa miettiä että miksi Hardwarium haluaisi valehdella tässä?

Mahdollisesti siksi, että SSD on tilattu tukkurilta tilaustani varten ja mikäli perun tilauksen, jää se pyörimään varastoon? Ensimmäinen syy mikä mulle tulee mieleen.
 
Mahdollisesti siksi, että SSD on tilattu tukkurilta tilaustani varten ja mikäli perun tilauksen, jää se pyörimään varastoon? Ensimmäinen syy mikä mulle tulee mieleen.

Luulisi että yksi SSD levy liikkuu heti kun se on hyllyssä, on se sit ostettu ennakkoon tai ei... Hardwariumin hinnoittelu kuitenkin on varsin kilpailukykyistä... Mut kunhan mutuilen taas.
 
Eiköhän heillä ole vakionouto kello x. Jos tilaus on lähetetty sen jälkeen niin se lähtee seuraavana arkipäivänä kello x.
Tietoa asiasta ei ole, omia arvailuja nämä. Kusetusta en usko tapahtuneen, kyse taitaa ennemmin olla huonosta asiakaspalvelusta.
 
Eiköhän heillä ole vakionouto kello x. Jos tilaus on lähetetty sen jälkeen niin se lähtee seuraavana arkipäivänä kello x.
Tietoa asiasta ei ole, omia arvailuja nämä. Kusetusta en usko tapahtuneen, kyse taitaa ennemmin olla huonosta asiakaspalvelusta.

Jep, mutta jos nouto on tapahtunut perjantaina (kuten sanoivat), tulisi tilan olla muuttunut viimeistään maanantaina. Edelleen seurannassa vain ennakkoilmoitus.
 
Jep, mutta jos nouto on tapahtunut perjantaina (kuten sanoivat), tulisi tilan olla muuttunut viimeistään maanantaina. Edelleen seurannassa vain ennakkoilmoitus.
Näin se yleensä menee. Joskus toki postin systeemi ruuhkautuu ja tiedot päivittyvät viiveellä. Olisi aika törkeää jos Hardwarium valehtelee asiakkaalle. Toivottavasti siitä ei ole kyse.
Viime tilaukseni Hardwariumilta meni näin:
28.12.2016 klo 10:34 Vahvistus tilaukselle (email Hardwariumilta)
28.12.2016 klo 10:36 Tilauksesi #xxxx on lähetetty. (email Hardwariumilta)
28.12.2016 klo 10:43 Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
28.12.2016 klo 20:00 Lähetys on lajiteltu. (Posti Logistiikkakeskus)
 
Eilen tuli Hardwariumilta sähköpostiviesti, jossa pahoittelivat viivästymistä ja kertoivat lähettäneensä paketin perjantaina. SSD oli kuulema saapunut heille perjantaiaamuna. Tarkistin äsken ja lähetyksen seurannassa edelleen pelkkä ennakkoilmoitus. Kyselin asiasta Postilta ja heidän mukaansa tilan olisi pitänyt muuttua viimeistään maanantai-iltana, mikäli on niin, että Hardwarium laittoi paketin matkaan vasta perjantai-iltana. "Lähettäjältä on tullut sähköinen ennakkotieto tulevasta lähetyksestä mutta itse paketti ei ole Postille vielä saapunut." Viilaako Hardwarium mua nyt linssiin 6-0?

Mikäli tuo tila ei nyt tuosta mihinkään muutu tämän päivän aikana, taidan kipaista illalla Verkkokauppaan...

itsellä on ollut kerran paketti jo kotona kun postin sivu vielä näytti tuota ennakkoilmoitusta. Kerran myös, kun cdon.com:ista tilasin tavaraa, tuli postilta viesti että lähetys on noudettavissa. Hakemaan kun menin niin toimistolla katsoivat koneelta että oli vasta tullut suomeen lajitteluun ko. paketti.
 
Nyt tuli "Lähetys on rekisteröity. 28.03.2017 klo 17:28" seurantaan. Vähän on sellainen fiilis, että perjantaina tuota ei kyllä ole laitettu fyysisesti matkaan. En vain jaksa uskoa, että Postilla kestäisi näin pitkään rekisteröidä se jonnekin. Asiakaspalvelussakin sanoivat, että kyllä se viimeistään maanantaina rekisteröityy.

Vitutuskäyrä ollut jo muutaman päivän aika korkealla, vähän on kahden vaiheilla noudanko pakettia vai en (periaatteen vuoksi). Huomennahan sen pitäisi olla perillä joskus klo 16 jälkeen, jos tuo seuranta pitää paikkansa. Alunperin laitoin kyllä viestiä, että mikäli paketti ei ole matkalla jo (viime viikon) perjantaina, haluan perua koko tilauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli "Lähetys on rekisteröity. 28.03.2017 klo 17:28" seurantaan. Vähän on sellainen fiilis, että perjantaina tuota ei kyllä ole laitettu fyysisesti matkaan. En vain jaksa uskoa, että Postilla kestäisi näin pitkään rekisteröidä se jonnekin. Asiakaspalvelussakin sanoivat, että kyllä se viimeistään maanantaina rekisteröityy.

Vitutuskäyrä ollut jo muutaman päivän aika korkealla, vähän on kahden vaiheilla noudanko pakettia vai en (periaatteen vuoksi). Huomennahan sen pitäisi olla perillä joskus klo 16 jälkeen, jos tuo seuranta pitää paikkansa. Alunperin laitoin kyllä viestiä, että mikäli paketti ei ole matkalla jo (viime viikon) perjantaina, haluan perua koko tilauksen.
Huomenna tulee noudettavaksi, saattaa olla postissa jo päivällä. Vaikka posti välillä mokaileekin, niin lähes aina ne mokailut kyllä näkyy siellä seurannassa. Lähes kaikki paketit tulee oikeasti perille vuorokaudessa, ellei määränpää ole jossain todella korvessa. Olen 98% varma, että posti on saanut paketin tänään.
 
Nyt tuli "Lähetys on rekisteröity. 28.03.2017 klo 17:28" seurantaan. Vähän on sellainen fiilis, että perjantaina tuota ei kyllä ole laitettu fyysisesti matkaan. En vain jaksa uskoa, että Postilla kestäisi näin pitkään rekisteröidä se jonnekin. Asiakaspalvelussakin sanoivat, että kyllä se viimeistään maanantaina rekisteröityy.

Vitutuskäyrä ollut jo muutaman päivän aika korkealla, vähän on kahden vaiheilla noudanko pakettia vai en (periaatteen vuoksi). Huomennahan sen pitäisi olla perillä joskus klo 16 jälkeen, jos tuo seuranta pitää paikkansa. Alunperin laitoin kyllä viestiä, että mikäli paketti ei ole matkalla jo (viime viikon) perjantaina, haluan perua koko tilauksen.

Kellonaika jo kertoo ettei 28. päivä lähde minnekkään. Vaikka veisi suoraan postiin ,ei 17 jälkeen etene.
Vai koko kysessä lähetyksen rekisteröinti vai rekisteröity että mennyt jo jonnekki?

Jos on sähköinen rekisteröinti, sitä alettu silloin pakkaamaan.
 
Tilasin täältä ennen joulua Dellin näytön ja he lupasivat sen saapuvan jouluksi. Meni monta päivää ilman, että mitään kuului kunnes sitten laitoin mailia. Kysyin missä tuotteeni on ja vastaukseksi sain, että tätä tuotetta et enää saa MUTTA tilalle tulee Asuksen vastaava. Olin asian kanssa ok ja odotin taas monta päivää. Laitoin sitten taas mailia, että missä tämä Asus nyt sitten mahtaa olla. Sain keskellä yötä vastauksen, että tilaus on peruttu. Minulle olisi kuulemma pitänyt tulla tästä ilmoitus, vaan eipä mitään ikinä tullut. Varsin negatiivinen kuva jäi kyseisestä firmasta, toivottavasti asiakaspalvelu toimii nykyisin paremmin.
 
Itse tilasin syys-lokakuun vaihteessa EVGAn 750w virtalähteen, joka keksi hajota viime viikonloppuna. Olen lähetellyt heille sähköpostia tästä, että miten edetään, kun takuuta tuolla vehkeellä on se 9,5 vuotta jäljellä. Yhtään vastausta en ole vieläkään saanut. Pitää kai yrittää olla myös suoraan EVGAan yhteydessä, käsittääkseni ne hoitavat tällaisia tapauksia Guest RMA:na?
 
Itse tilasin syys-lokakuun vaihteessa EVGAn 750w virtalähteen, joka keksi hajota viime viikonloppuna. Olen lähetellyt heille sähköpostia tästä, että miten edetään, kun takuuta tuolla vehkeellä on se 9,5 vuotta jäljellä. Yhtään vastausta en ole vieläkään saanut. Pitää kai yrittää olla myös suoraan EVGAan yhteydessä, käsittääkseni ne hoitavat tällaisia tapauksia Guest RMA:na?
EVGAlle voi aina lähettää tuotteet RMA:na. (suoraan)
 
Henk.koht. kokemukset ko. firmasta hyviä, viimeisin asiointi artifaktoivan Gigabyten 1070 kanssa, lähetin takuuseen, arvioivat saavansa vasta 4-5vk päästä takaisin. Selitin, että kesken koulujakson en oikein voi olla ilman näyttistä niin kauaa, tarjoutuivat lähettämään MSI:n GTX 1070 vaihdossa. Suostuin tietysti ja uiusi näyttis saapui neljän päivän sisällä hajonneen saapumisesta.
 
EVGAlle voi aina lähettää tuotteet RMA:na. (suoraan)

EVGA ottaa kyllä tuotteen takuuseen ja vaihtaa sen, mutta joudut itse maksamaan postit heille, jotka maksaa muistaakseni sellaisen 30e. EVGA maksaa postit takaisin päin.

Itse laitoin viimevuoden lopussa, ja meni kuukausi sen takia, koska heillä sattui lomat samaan aikaan.
 
Aika huonolta näyttää etenkin, kun lueskelin Murosta tuoreempia kokemuksia. Sähköposteihin ei vastata ja puhelinnumeroa ei ole ja takuuasiat eivät suju yhtään.

Omassa koneessa hyrrää tuolta ostettuja osia. Toivotaan, että mitään ei hajoa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 693
Viestejä
4 544 049
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom