Hardwarium - missä tilanteessa tämä yritys? (Päivitys: Velkojan jättämä konkurssihakemus)

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 269
Avataan tänne nyt yleisluontoinen ketju hardwariumiin liittyen. Onko porukalla viimeisintä tietoa tällä hetkellä kyseisen yrityksen tilasta? Kannattaako harkita tilaamista?

Hardwarium poistui näköjään murobbs:n listalta ja alkuperäinen keskustelualue on lukittu:

http://murobbs.muropaketti.com/threads/hardwarium-kokemukset.1206204/page-37

Siirtynyt paikkaan X, jota ei löydy.

Onko prukka tilannut nyt viimeaikoina hardwariumista onnistuneesti?
 
Kaveri teki tilauksen ennen toimitusvaikeuksien alkamista ja maksoi ennakkomaksulla. Sai onneksi peruttua tilauksen vielä sen jälkeen ku ongelmat alkoi ja rahat tuli takaisin.
 
Helmi-maaliskuulla kun uusia romppeita (Skylake-setti ja virtalähde) hommasin niin tuolta pistin tilauksen kun siellä oli listoilla sopivia G.Skillin muisteja. Kaikkia muita piti olla heti saatavilla, mutta muisteja piti ~viikko odotella. Nooh, viikko meni ja toisella viikolla aloin kyselemään sähköpostilla että missä mennään. Seuraavalla viikolla piti tulla prossuja, muisteja ja emoja, eli loppuunsa vain virtalähteitä ilmeisesti oli oikeasti saatavilla. Meni taas viikko ja sillä kertaa soittelin heille. Sanoivat että ens viikkoon menee ja ajattelin sen vielä odotella. Samalla taisi muistitkin vaihtua joihinkin joita _piti_ saada ennemmin. Viikkoa myöhemmin taas soitin ja luvattiin paketin lähtevän seuraavana päivänä postiin. Seuraavana päivänä ei mitään kuulunut niin ilmoitin että ei tarvi lähetellä, rahat takaisin PayTraililta ja sitten MindFactorysta tilaus. Rahat tuli kyllä nopeasti takaisin, siitä plussaa.

Kolmen viikon jälkeen alkoi itellä jo epäilyttää ja tulla fiilikset että näkynekkö romppeita koskaan ja jos näkyy niin onko firmaa enää vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Marraskuun lopussa 2016 tilasin kovoja ja tuli ihan ok. En edes tiennyt, että olisi joitakin toimitusvaikeuksia.
 
Yhen Dellin näytön kerkesin tilailla pari kesää sitten. Halvimmalla hinnalla nappasi ja varastossa oli silloin. Toimitus kesti ehkä 3-4 päivää ja tikkarikin tuli mukana.

Näin yrittäjänä itsekkin toimiessa en kyllä ymmärrä miten olisi saanut aiheutettua konkkaa näilä aineksilla. Tulostakin on syntynyt ja liikevaihto kasvanut joten luulisi yrityksessäkin tapahtunut jotain kehitystä, vai yksinkö siellä on tyyppi kesähessujen kaa painanu päivää dollarinkuvat silmissä? Voihan se olla että konkka ei ole tulossa mutta pakko oli vetäytyä tästä myllystä pois.

https://www.finder.fi/Tukkuliikkeitä+tietotekniikka/Geek+Tribe+Oy/Riihimäki/yhteystiedot/2758763
 
Itteeni ihmetyttää vaan tuo että murosta noin vaan ilmoittamatta mitään poistetaan koko yritys, Silent Rigin ketjussahan porukka jakeli kokemuksiaan/neuvojaan muille jos ilmeni jotain takuunalaista asiaa.

ei näin.
 
Itteeni ihmetyttää vaan tuo että murosta noin vaan ilmoittamatta mitään poistetaan koko yritys, Silent Rigin ketjussahan porukka jakeli kokemuksiaan/neuvojaan muille jos ilmeni jotain takuunalaista asiaa.

ei näin.

Sampsahan sen hardwarium ketjun lukitsi, en tiedä miksi. Siinä ketjussa oli paljon hyödyllistä asiaa.

Siitä en tiedä, miksi se poistettiin etusivulta.
 
"Hardwariumiin liittyvä keskustelu siirtyy MuroBBS:n kaupalliselle alueelle, josta löytyy jatkossa Hardwariumille oma ala-alue."

nyt tää kyseinen ala-alue on kateissa.
 
Sampsahan sen hardwarium ketjun lukitsi, en tiedä miksi. Siinä ketjussa oli paljon hyödyllistä asiaa.

Siitä en tiedä, miksi se poistettiin etusivulta.

Tuo ketju on helmikuulta 2016, jolloin Hardwarium siirtyi kaupalliselle alueelle omalle ala-alueelleen.
 
Tuo ketju on helmikuulta 2016, jolloin Hardwarium siirtyi kaupalliselle alueelle omalle ala-alueelleen.

Mutta miksi se on nyt poissa tuolta etusivun kaupallinen alue -kohdasta?

Eikös tuosta olisi hyvä ilmoittaa, kun yritys lähtee kaupalliselta alueelta ja miksi se lähtee. Nyt käyttäjmät ihmettelevät tätä hokkus pokkusta. Ei sillä, että sillä olisi mitään tekemistä tämän sivuston kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin kuvitella, että kävi ns. SilentRigit eli joku luottamushenkilöistä veti välistä, kun itse yrittäjä oli muilla mailla ja ei katsonut perään.

Tietenkin, jos Jamppa on yksin vääntämässä siellä usean miljoonan liikevaihdoin tilauksia, niin voi hyvinkin olla, että loppunut voimat yrittäjältä, mutta ihmeellistä että ei ole apuväkeä saanut palkattua?

Hämmentävää sinänsä, toivon että pysyy pystyssä ja hommat lähtee taas rullaamaan, pidin itse Silentrigista ja hardwarium olisi varmaan tullut korvikkeeksi, kun olisi pitänyt seuraavat osat metsästää kokoonpanoon.
 
Sivuilla ainakin on tämmöinen ilmoitus:

Ilmoitusasiaa asiakkaillemme

Olemme toistaiseksi poistaneet suurimman tavarantoimittajamme tuotteet verkkokaupastamme toimitusongelmien vuoksi. Etsimme parhaillaan uutta tavarantoimittajaa jolta saisimme hankittua samoja tuotteita, mutta tällä hetkellä emme halua tilanteen epävarmuuden takia ottaa tilauksia vastaan näistä ongelmallisista tuotteista. Tällä hetkellä verkkokaupassa näkyvät tuotteet tulevat kuitenkin muilta tukkureilta ja/tai ovat jo hyllyssä ja saatavilla nopeasti.

Otamme yhteyttä kaikkiin asiakkaisiin joiden tilauksia ei pystytä toimittamaan kokonaisuudessaan aikataulun mukaisesti ja ehdotamme tilalle korvaavia tuotteita tai perumme ja hyvitämme tilaukset tilanteen mukaan. Tulee kuitenkin kestämään useita päiviä kunnes ehdimme laittamaan kaikille viestiä. Pahoittelumme tästä aiheutuvasta haitasta.

Tämä ei vaikuta takuiden voimassaoloon, vaan ne pystyy edelleen hoitamaan kauttamme myös valikoimasta toistaiseksi poistettujen tuotteiden kohdalla.
 
Sampsaa varmaan kiinnostaa ns. "ihan vitusti" että joku autotallissa operoiva "varastoa nolla, vitun jepa olla" firma on menny mahalleen ja viestiketju poistunu foorumilta jonka ylläpidosta Sampsa sai kenkää ja jonne Sampsalla ei oo enää mode-oikeuksia :)


Itse olisin lähinnä tätä mieltä:

699841d41d8.jpg
 
Mutta miksi se on nyt poissa tuolta etusivun kaupallinen alue -kohdasta?

Eikös tuosta olisi hyvä ilmoittaa, kun yritys lähtee kaupalliselta alueelta ja miksi se lähtee. Nyt käyttäjmät ihmettelevät tätä hokkus pokkusta. Ei sillä, että sillä olisi mitään tekemistä tämän sivuston kanssa.

Mulla ei ole foorumiin ollut oikeuksia pariin kuukauteen, uusi ylläpito hoitaa nykyään asiat.

(MuroBBS:n Hardwarium-ketju ja siihen liittyvät asiat eivät varsinaisesti ole tämän foorumin asioita, toki yrityksen tilanteesta voi keskustella)
 
@luujauho, En löytänyt tuota yllä mainittua ilmoitusta sivuilta kun pikaisesti vilasin, mutta vaikuttaisi siltä että jotain ehkä ainakin hetkellisiä vaikeuksia olisi ollut. Tämä on sitten johtanut siihen, että entinen tavarantoimittaja ei suostu myymään enää laskulla ja tarvittavalla maksuajalla. Nyt tuotteille sitten etsittäisiin toista toimituskanavaa josta saataisiin tarvittava maksuaika, että keretään saamaan kuluttajilta rahat sisään ennen kuin pitää maksaa tavarantoimittajalle eikä näin ollen olisi tarvetta toimia ns. pankkina siinä välissä.

Tuollaisesta tilanteesta on kyllä mahdollisuus vielä toipua, mutta toki hieman avoimuutta kaivattaisiin jotta kuluttajien usko ei horju. Se että toisella sivustolla oleva keskustelualue katoaa, niin sen perusteella on aika vaikea tehdä mitään päätöksiä kun voi johtua kummasta tahansa osapuolesta.
 
@luujauho, En löytänyt tuota yllä mainittua ilmoitusta sivuilta kun pikaisesti vilasin, mutta vaikuttaisi siltä että jotain ehkä ainakin hetkellisiä vaikeuksia olisi ollut. Tämä on sitten johtanut siihen, että entinen tavarantoimittaja ei suostu myymään enää laskulla ja tarvittavalla maksuajalla. Nyt tuotteille sitten etsittäisiin toista toimituskanavaa josta saataisiin tarvittava maksuaika, että keretään saamaan kuluttajilta rahat sisään ennen kuin pitää maksaa tavarantoimittajalle eikä näin ollen olisi tarvetta toimia ns. pankkina siinä välissä.

Tuollaisesta tilanteesta on kyllä mahdollisuus vielä toipua, mutta toki hieman avoimuutta kaivattaisiin jotta kuluttajien usko ei horju. Se että toisella sivustolla oleva keskustelualue katoaa, niin sen perusteella on aika vaikea tehdä mitään päätöksiä kun voi johtua kummasta tahansa osapuolesta.

Kommentoin nyt ihan yksityishenkilönä, en avatarissa näkyvän yrityksen nimissä.

Hardwarium uittaa/uitti kamat Saksasta? Sieltä ei taida kukaan antaa maksuaikaa (ulkomaille) vaan kaikki pitää maksella ennakkoon joten tuo järkeenkäyvin selitys eli toimittaja on lyönyt luoton kiinni ei oikein kuulosta oikealta.

Voin olla täysin väärässäkin tästä, Vstoren puolesta olen asiaa vähän selvitellyt kun on mietitty komponenttien trokausta myös ja käytännössä ainoat luoton antavat toimittajat on Suomessa. Okei Ruotsista varmaan saisi myös ainakin siltä isoimmalta.

Toki maksuvaikeudet voisi selittää myös muron, threadi kiinni kun laskut maksamatta?

Ja tosiaan, jos Hardwariumilla tämä luetaan niin tämä on ihan minun henkilökohtaista mutuilua... Mitä ei tarvittaisi jos kertoisitte missä mennään, ei ne maksuvaikeudet ole sellainen asia mitä kannattaa jättää kertomatta. Se on kuitenkin hyvin yksinkertainen ja kaikkien ymmärrettävissä oleva selitys (jos siitä siis kyse) eikä se tarkoita sitä ettei firma siitä voisi selvitä.
 
@Juhalius, kiitos kommentista. En ole Hardwariumin toimituskanavia sen enempää ihmetellyt mistä tulee, joten ei ollut tiedossa tuo että kamat olisi aina maksettu etukäteen. Jos näin on, niin sitten tietysti toimitusvaikeuksien ongelmat voivat johtua todella monesta eri tekijästä joita on mielestäni tässä turha sen tarkemmin alkaa spekuloimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Luulen että Hardwarium poistui murosta nyt, koska vuoden vaihteessa meno muuttuu siellä, eikä heillä olisi kiinnostusta olla mukana otavan touhussa. Selittäisi mielestäni hyvin miksi lähtevät/lähtivät sieltä.

Ymmärrän porukan epäilykset, että firma olisi menossa/mennyt konkkaan, mutta odotellaan nyt heiltä ensin jotain virallista vastausta kaikkeen tähän hiljaisuuteen. Todennäköistä että siellä on sen verran painetta persiissä, jos uutta toimittajaa ei löydy, että käyttävät kaikki mahdolliset resurssit siihen, että uutta tavaraa saadaan meille asiakkaille toimitettua.
 
Meille ei ainakaan ole tullut mitään sellaista infoa mistä syystä haluttaisiin poistua kiireellä murosta. Siis tyyliin nostoja kk maksuihin tms skeidaa mitä vähän itsekin olen odotellut että otavalta tulisi.

Ei mekään suurta tönäisyä tarvita siihen että sanotaan homma poikki, sellaista ei vaan ainakaan vielä ole tullut.
 
20.11.2016 tilasin konepaketin ja maksoin luottokortilla.Kone tuli 22.12.2016 ja mukana 4 tikkaria.
 
Kommentoin nyt ihan yksityishenkilönä, en avatarissa näkyvän yrityksen nimissä.

Hardwarium uittaa/uitti kamat Saksasta? Sieltä ei taida kukaan antaa maksuaikaa (ulkomaille) vaan kaikki pitää maksella ennakkoon joten tuo järkeenkäyvin selitys eli toimittaja on lyönyt luoton kiinni ei oikein kuulosta oikealta.

Voin olla täysin väärässäkin tästä, Vstoren puolesta olen asiaa vähän selvitellyt kun on mietitty komponenttien trokausta myös ja käytännössä ainoat luoton antavat toimittajat on Suomessa. Okei Ruotsista varmaan saisi myös ainakin siltä isoimmalta.

Joku muistikuvani firman viimeisimmistä viestinnästä taisi sisältää maininnan Deltacosta ja heidän "ongelmistaan". Eli ainakin yksi suomalainen maahantuoja heillä on ollut. Mutta ei tässä tilanteessa voi kuin arvuutella.:rolleyes:
 
Kai se suurin tekijä tässä on, että poistumisesta ei ole mitään informoitu. Kun tämän kaltaisia yllättäviä asioita tapahtuu, niin porukka aina pelkää heti pahinta. ATK-kauppojen osalta kun on nähty niin monenlaista tarinaa vuosien varrella, joista hyvin harva on päättynyt siihen että yritys olisi ajettu hallitusti alas.

En nyt enää muista liikkeen nimeä, mutta 90-luvulla samasta puljusta sai ATK-kamojen lisäksi myös pirtua pienenä sivubisneksenä. Ystävällisesti sieltä myös kaveri tuli kotiin saakka asentamaan 130MB IDE levyn 80286 koneen MFM levyn tilalle ja tarvittava ISA väyläinen ohjainkortti annettiin ilmaiseksi kaupan päälle.
 
Se ketjuhan oli viimeaikoina pitkälti ihmettelyä toimittamattomista tilauksista, rahanpalautuksista, asiakaspalvelun hiljaisuudesta ja muista toimitus vaikeuksista.
Firmakaan ei tainnut pitkään aikaan enää ketjuun juurikaan vastailla.
En ihmettele, jos se hävisi vain sen takia että se oli huonoa mainosta.
 
Voisi kuvitella että on laskut maksamatta tavarantoimittajalle ja siitä syystä tavarantoimittaja ei toimita uusia tavaroita. Samasta syystä voi olla maksamatta joku muu lasku (murobbs) ja Otava on deletoinut ketjun maksamattomien laskujen takia. Tuossa siis omat arvaukset jotka ei ole yhtään faktaa. Nyt kai firma etsii jotain toista tavarantoimittajaa tilalle?

Muistaakseni stiltin firma menii joskus nurin, tai sitten muistan aivan väärin. Eli "normaalia" liiketoimintaa?

Ei kerrota mikä tavarantoimittaja on poistettu/poistunut?

Olemme toistaiseksi poistaneet suurimman tavarantoimittajamme tuotteet verkkokaupastamme toimitusongelmien vuoksi. Etsimme parhaillaan uutta tavarantoimittajaa jolta saisimme hankittua samoja tuotteita, mutta tällä hetkellä emme halua tilanteen epävarmuuden takia ottaa tilauksia vastaan näistä ongelmallisista tuotteista. Tällä hetkellä verkkokaupassa näkyvät tuotteet tulevat kuitenkin muilta tukkureilta ja/tai ovat jo hyllyssä ja saatavilla nopeasti.

Otamme yhteyttä kaikkiin asiakkaisiin joiden tilauksia ei pystytä toimittamaan kokonaisuudessaan aikataulun mukaisesti ja ehdotamme tilalle korvaavia tuotteita tai perumme ja hyvitämme tilaukset tilanteen mukaan. Tulee kuitenkin kestämään useita päiviä kunnes ehdimme laittamaan kaikille viestiä. Pahoittelumme tästä aiheutuvasta haitasta.
 
Viimeksi muokattu:
Hardwarium itse sanoi ketjussa että häippäsee Murosta koska ketjun pitäminen maksaa suht. paljon. Se on sikäli loogista sillä voisi kuvitella ettei tilauksia eikä siten ennakkomaksujakaan pahemmin tule.
Kyllä tuo "tiedote asiakkaille" haiskahtaa silti ja kauas, mutta eihän kaikkea voi loppuasiakkaille kertoa.

Oma veikkaus on ettei firma kesää näe..
 
Pistetään tässä kohtaa sellainen uudenvuoden lupaus että jos hardwarium ei nouse uudelleen niin me laajennetaan komponenttien puolelle kunnolla :)..

Tämä ei ole mikään semmonen mitä välttämättä haluttaisiin tehdä mutta jos markkinoilta "paikka aukeaa" niin tartutaan kyllä kiinni.
 
Pistetään tässä kohtaa sellainen uudenvuoden lupaus että jos hardwarium ei nouse uudelleen niin me laajennetaan komponenttien puolelle kunnolla :)..

Tämä ei ole mikään semmonen mitä välttämättä haluttaisiin tehdä mutta jos markkinoilta "paikka aukeaa" niin tartutaan kyllä kiinni.

Blokia pystyyn sitten aasikkaista :D
 
Löysin kahlailun jälkeen tuon Hardwariumin ilmotuksen googlen välimuistista, laitetaan nyt tännekin.

Pahoittelut hiljaiselostamme täällä MuroBBS:n puolella. Kuten olemme useasti sanoneet, tämä ketju on palautteen antamista varten, eikä sitä ole tarkoitus käyttää asiakaspalvelun yhteydenottoihin.

Firmamme ei ole konkurssissa tai muutenkaan lopettanut toimintaansa, mutta kuten nettisivuillamme sanotaan, tavarantoimittajamme teki meille tenät emmekä tästä syystä pysty toimittamaan suurta osaa meiltä tehdyistä tilauksista. Olemme viimeiset kaksi viikkoa muokanneet, peruneet ja hyvittäneet tilauksia aamusta iltaan. Tilauksia oli ymmärrettävästi joulusesongin takia paljon ja henkilökuntaa suhteessa vähän kun koneitakin pitäisi kasata ja paketteja pakata, mutta nyt jäljellä on enää joitakin kymmeniä tapauksia joiden kohtalon pitäisi selvitä ensi viikkoon mennessä. Käytännössä harvat vähänkään suuremmat tilaukset on jouduttu perumaan kokonaan, vaan niistä on voitu toimittaa esim. puolet tai jopa enemmän vaihtamalla tuotteita vastaaviin varastossa oleviin. Jos teillä on vielä voimassa oleva tilaus ettekä ole saaneet sähköpostia, todennäköisesti odotamme tietoa korvaavien tuotteiden saapumisesta eikä teihin ole siksi vielä otettu yhteyttä.

Puhelinasiakaspalvelu on otettu pois käytöstä nettisivujen ilmoituksen aiheuttaman puhelutulvan takia. Meidän olisi täytynyt (yhtään liioittelematta) palkata kaksi työntekijää lisää pelkästään kertomaan puhelimessa täysin samaa tekstiä kuin nettisivuillamme on kaikkien nähtävillä, eikä se tässä tilanteessa ole mitenkään järkevää.

Ymmärrettävästi näin suuren tuotevalikoiman ja tilausten peruutusryöpyn poistuminen meiltä on toistaiseksi rampauttanut firmamme toimintaa, ja markkinoinnista on tällaisissa tapauksissa karsittava ensimmäisenä. Siksi lopetamme MuroBBS-alueemme - tällaisen pitäminen ei nimittäin ole mitään halpaa lystiä. Kiitokset siis tässä vaiheessa kaikille meiltä tilanneille murottajille. Tulevaisuudessa jos päädymme uuden foorumialueen perustamiseen, se tulee todennäköisesti löytymään IO-Techin puolelta.

--

Erillisenä asiana halusimme myös ilmoittaa, että tällä hetkellä varastossamme olevat SilentiumPC:n tuotteet ovat luultavasti viimeisiä Suomesta helposti tai ainakin edullisesti saatavia. Jakelu on siirtynyt valmistajan toiminnan kasvun vuoksi Alsolle (myös muualla kuin Suomessa) ja he eivät ilmeisesti aio edes pitää mitään koteloita muuten kuin tilausvalikoimassaan. Mikä on harmi, koska monet SilentiumPC:n koteloista ovat todella kirkkaasti hintaluokkansa parhaita tuotteita. Myös hinnat ovat kuitenkin nyt nousseet kovasti siihen verrattuna mitä me tarjosimme jälleenmyyjille, ja tästä johtuen tyhjennämme parhaillaan varastoamme SilentiumPC:n tuotteista ja jatkamme mahdollisesti yhteistyötä jonkin toisen vastaavan merkin edustuksen parissa. Monia koteloita on saatavilla siksi alehintaan, ja jos on kiinnostunut ostamaan vielä normaalihintaisia tuotteita suuremmissa määrissä, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja kysyä erikoistarjousta. https://hardwarium.com/?query=silentiumpc

fc100941d3e0a7d07981c97b98a7f9b1.png
 
Marraskuun alussa tuli tilattua ssd, kyllähän se sieltä lopulta tuli tikkarineen, täsmälleen 3 viikossa. Ei pieni odottelu haittaa.
 
Mitä tarkoitat?
Epäilen vahvasti kun rupeaa komponentteja myymään, niin asiakaspalveluun ns. turhien kyselyiden määrä lisääntyy expotentiaalisesti ja tulee niitä omituisia pyyntöjä / selityksiä / haukkumisia, että teitte väärin jne :)
 
Viestinnän vähyys saa kuvittelemaan pahinta. Luulisi, että olisi Harwariuminkin etu viestiä paremmin ellei kyseessä ole sitten pahin mahdollinen...
 
Epäilen vahvasti kun rupeaa komponentteja myymään, niin asiakaspalveluun ns. turhien kyselyiden määrä lisääntyy expotentiaalisesti ja tulee niitä omituisia pyyntöjä / selityksiä / haukkumisia, että teitte väärin jne :)
Toivottavasti ymmärrät silti että se on sen firman tehtävä käsitellä ja kouluttaa asiakasta. Aasiakkaaksi haukkuminen on epäkompetenttien tollojen touhua
 
Ite tilasin heinäkuun alussa sieltä pari G.Skillin muistikittiä. Soitteluista ja sähköposteista huolimatta ei näkynyt niitä. Palauttivat omatoimisesti rahat muutama viikko takaperin.
 
Huh melkein erehdyin noiden asiakkaaksi. Hinta.fi näytti WD:n levyille todella alhaista hintaa. Nooh se mikä näyttää liian hyvältä ollakseen totta jne.

Tällä hetkellä seuraavien erien saatavuus on täysi kysymysmerkki, mutta tulevat olemaan joka tapauksessa paljon kalliimpia. Blue 2TB on nyt hyllyssä 1 kpl varaamattomana, ja esimerkiksi tällaista erinomaista Toshibaa olisi myös 1 kpl: https://hardwarium.com/product/1093/0/toshiba-p300-high-performance-2-tb-3-5-sata-3-0.
 
Pistetään tässä kohtaa sellainen uudenvuoden lupaus että jos hardwarium ei nouse uudelleen niin me laajennetaan komponenttien puolelle kunnolla :)..

Tämä ei ole mikään semmonen mitä välttämättä haluttaisiin tehdä mutta jos markkinoilta "paikka aukeaa" niin tartutaan kyllä kiinni.

Tulipas huudeltua 10 lonkeron kierteessä taas =)... Noh, takas ei oteta mitään ja sanat pitää :)

E:
7d7fed1396.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Yksi oma kokemus löytyy 2015 syyskuulta. Kyselin Sapphire R9 390 uudemman backplatellisen version saatavuutta silloin kun sitä ei suomessa vielä kellään muulla (tietääkseni) ollut listoilla. Lähetin viestin 18.47 sunnuntai-iltana. Vastaus tuli 19.02 ja tuote oli lisätty verkkokauppaan seuraavana aamuna. Sain asiasta sähköpostin jonka jälkeen tilasin käytännössä välittömästi. Kaksi viikkoa myöhemmin (kuten luvattu) näyttis oli postissa ja kaksi päivää myöhemmin perillä tikkareiden kera. Eli tuolloin ainakin homma toimi ns. kuin strömsössä. Tänä päivänä tuskin postikaan lumitöiltään toisi enää kahdessa päivässä.
 
Viimeksi muokattu:
Otin riskin ja laitoin Silentiumin kotelon tilaukseen, toki tarkistin että on varastossa ja lähetys ajaksi 1-3 päivää. Tänään tuli postin seurantakoodi spostiin.
 
Otin riskin ja laitoin Silentiumin kotelon tilaukseen, toki tarkistin että on varastossa ja lähetys ajaksi 1-3 päivää. Tänään tuli postin seurantakoodi spostiin.
Mikä pakko se tuote on maksaa etukäteen jos tietää että voi olla ongelmia tulossa?
 
Tilasin SilentiumPC Gladius Q50 mITX kotelon. Tarvetta ei ole mutta onhan tuo todella edullinen, 34.90€ plus postit. En odota ongelmia mutta kirjoittelen tänne jos jotain ilmenee :)
E: Postin seurantanumero tuli jo :eek: Kaksi minuuttia tilausvahvistuksen jälkeen!
 
Salee niitä sähkösiä juttuja mitä jotkut firmat käyttää. Se missää postissa vielä oo vaikka tuleeki koodit.
 
Eikös tuotteet pääosin uiteta Puolasta? Vai onko vain nämä Silentiumin tuotteet pelkästään jota sieltä tuodaan? Mielestäni jossain yhteydessä vanhalla foorumilla oli tästä juttua..
 
Hyvältä vaikuttaa jos varastossa oleva tavara liikkuu. Täytyy ehkä itsekin katsoa josko tuolta löytyisi joku hyvä kotelo kun olen päivitystä miettinyt toisen koneen koteloon.
 
Eikös tuotteet pääosin uiteta Puolasta? Vai onko vain nämä Silentiumin tuotteet pelkästään jota sieltä tuodaan? Mielestäni jossain yhteydessä vanhalla foorumilla oli tästä juttua..

Varastosta myyvät pois noita, kun toimittaja häippäsi premium kelkkaan, josta ei saa mitään köyhään suomeen, joten alella varastoa tyhjäksi tuon cachesta kaivetun ilmoituksen mukaan.
 
Oma näytönohjain lähti muutama kuukausi sitten takuuseen. Eilen tiedustelin asiasta ja tänään sain sähköpostia, että näytönohjaimia oli tullut viime viikolla varastoon. Nyt on siis postitettu uusi tilalle. Kyllä siellä siis töitä varmasti tehdään, eikä tuo maahantuojan lähteminen mikään pieni menetys ollut. Toivotaan, että uusi löytyy tilalle ja homma saadaan toimimaan yhtä hyvin kuin alussakin. :)
 
Silentiumpc Gladius m45w haettu postista. Olis sitä voinu vähän pienemmänkin kotelon hommata... no halvalla sai ni oli pakko ostaa.
 
Tänään hain paketin postista. Eipä se paljon nopeampaa olisi voinut tulla. Oli hyvin pakattu prossujäähy kotelon sisälle niin tuli nätisti kotelon kokoisena pakettina perille :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 664
Viestejä
4 543 115
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom