Hampurilaisten valmistus kotona. Pihvi, sämpylä, tekniikat ja täytteet

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Pitkään on ollut vastaavanlainen ketju pitsaan liittyen mutta tehdään nyt hampurilaisketju! Miten teette pihvit? Teettekö sämpylät itse? Majoneesit? Täytteet? Toisin sanoen yleistä keskustelua itse tehdyistä burgereista.

Kuvassa minun itse tekemä hampurilainen. Ei oo sämpylät ite tehtyjä kun on vähän kiireessä tehtyjä. Omasta mielestä parhaat valmissämpylät on vaasan naughty burger sämpylät. Kuvassa joku pirkan halpispulla mutta kaupassa ei ollut muuta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 150
Pihveihin karvalehmän lihaa, mausteeksi suola ja pippuri. Grilliin ja avot. Paistossa ei kannata hätäillä, vaikka haluaisikin hieman punaisempaa pihviä keskeltä.
Sämpylöitä löytyy kaupasta, omista tulee usein liian tiiviitä.
Juustoksi cheddaria ja joskus auraa pikku siivu. Muut täytteet oman maun mukaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Laitoin seurantaan, koska en ole koskaan valmistanut hamppareita alusta loppuun saakka itse.

Jos ketjuun tulee kuvia, toivottavasti ne olisivat vähän isompia kuin AP:n laittajalla ;)
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Pihveihin karvalehmän lihaa, mausteeksi suola ja pippuri. Grilliin ja avot. Paistossa ei kannata hätäillä, vaikka haluaisikin hieman punaisempaa pihviä keskeltä.
Sämpylöitä löytyy kaupasta, omista tulee usein liian tiiviitä.
Juustoksi cheddaria ja joskus auraa pikku siivu. Muut täytteet oman maun mukaan.
Joo ite ostan yleensä ihan vaan tavallista naudanlihaa yleensä 20% sitten tykkään kypsentää pihvit hiiligrillissä, siitä tulee varsin maukas maku pihveihin ja kun pihvit on käännetty niin cheddarsiivu sulamaan pihvin päälle. Pekonia tykkään hampurilaisesta mutta yleensä unohdan sen :vihellys:
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Laitoin seurantaan, koska en ole koskaan valmistanut hamppareita alusta loppuun saakka itse.

Jos ketjuun tulee kuvia, toivottavasti ne olisivat vähän isompia kuin AP:n laittajalla ;)
Joo kuva on oikeasti aika iso mutta imgbb jostain syystä pienensi kuvan ton kokoseks
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Joo kuva on oikeasti aika iso mutta imgbb jostain syystä pienensi kuvan ton kokoseks
Tännehän voi liittää suoraan kuvia ilman että kierrättää niitä kuvapalveluiden kautta, joista ne katoavat jonkin ajan päästä ja silloin ketjun luettavuus heikkenee.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
530
tässäpä tämä perusta on vahvasti. onnistuu myös pannulla paistaen.
parhaat burgerit (eli ne piffit) tehdään lihasta itse veitsellä pilkkomalla nk. jauhelihaksi mutta koska ei hifistellä, nautajauheli ok.
sitä rakennetta hieman rikkoo siitä jauhelista, ei kebabpuuromassaa siis.
herlevin sämpylöitä K-ketjusta, tai paikallisen leipomon tuotteita.
loppu onkin omaa valintaa. täyttämisen suhteen.

itte oon fiksaantunu pepperjack juustoon ja punasipuliin jostain syystä. ja hyvä hilimajo siihen... :smoke:

Pihveihin karvalehmän lihaa, mausteeksi suola ja pippuri. Grilliin ja avot.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Tamperelaisten kannattaa suunnata kauppahalliin Laatulihaan kyselemään "hampurilaislihaa". Sieltä tulee ravintoloiden kanssa kehitettyä ja niiden käyttämää mixiä, jossa ominaisuudet on kohdallaan. Mielestäni aika tyhjänpäiväistä hommaa ruveta hampurilaispihvejä kaupan jauhelihapaketista vääntämään.
 

gb1

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
208
Tamperelaisten kannattaa suunnata kauppahalliin Laatulihaan kyselemään "hampurilaislihaa". Sieltä tulee ravintoloiden kanssa kehitettyä ja niiden käyttämää mixiä, jossa ominaisuudet on kohdallaan. Mielestäni aika tyhjänpäiväistä hommaa ruveta hampurilaispihvejä kaupan jauhelihapaketista vääntämään.
20% rasvaisesta joka kaupasta löytyvästä naudan jauhelihasta tulee kyllä oikein oivaa ja minkä vaan keskitason raflapubin pakasteburgeripihvien voittavat pihvit ihan heittämällä ja käden käänteessä. En sanoisi tyhjänpäiväiseksi, kun ottaa saatavuuden ja kilohinnan huomioon. Hiiligrillillä melkein mikä vain pihvi tosin nousee vielä pykälän ylempään sarjaan :)

Kuten oikeiden pihvienkin kanssa, kannattaa burgeripihvienkin antaa hieman levätä ennen syömistä, ellei halua nesteiden valuvan pitkin leukoja ensipuraisulla.

Paistuessa nesteet lähtevät liikkeelle ja pihvi voi helposti ruveta pullistumaan keskeltä. Tätä voi ehkäistä näppärästi painelemalla pihvin keskelle pienen kuopan peukalolla, jolloin valmiista pihvistä tulee tasaisempi ilman prässäilyjä tai muuta säätöä.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Itse käytän sämpylöinä vaasan valmistamia tai lidlin vastaavia. Pihvit perus vähärasvaisesta jauhelihasta. Pohjalle srirachaa siihen päälle paksut viipaleet maustekurkkua, sitten pihvi, viimeiseksi paksut tomaattiviipaleet ja kansi. Maustekurkkuja olen kokeillut monia ja parhaat on mielestäni tonkista poimittavat tai kotimaista merkin puolentoista kilon lasi purkki.

Cheddaria olen kokeillut pari kertaa, mutta se ei tunnu lisäämään makuun paljoa hintaansa nähden joten jätän sen yleensä pois. Salaattia ei myöskään ole, koska se ei makuun paljoa vaikuta.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
20% rasvaisesta joka kaupasta löytyvästä naudan jauhelihasta tulee kyllä oikein oivaa ja minkä vaan keskitason raflapubin pakasteburgeripihvien voittavat pihvit ihan heittämällä ja käden käänteessä. En sanoisi tyhjänpäiväiseksi, kun ottaa saatavuuden ja kilohinnan huomioon. Hiiligrillillä melkein mikä vain pihvi tosin nousee vielä pykälän ylempään sarjaan :)

Kuten oikeiden pihvienkin kanssa, kannattaa burgeripihvienkin antaa hieman levätä ennen syömistä, ellei halua nesteiden valuvan pitkin leukoja ensipuraisulla.

Paistuessa nesteet lähtevät liikkeelle ja pihvi voi helposti ruveta pullistumaan keskeltä. Tätä voi ehkäistä näppärästi painelemalla pihvin keskelle pienen kuopan peukalolla, jolloin valmiista pihvistä tulee tasaisempi ilman prässäilyjä tai muuta säätöä.
Tämähän on hyvä vinkki. Itse monesti litistän pihvit todella ohuiksi ja isoiksi koska turpoaa kypsentäessä niin paljon. On tullut hyviä mutta kokoa on hankala etukäteen arvioida
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
547
Yllä on tosi hyvä vinkki!

Sämpylöinä käytän paikallisesta leipomosta löytämiäni mitkä on mallia ravintola, ei näitä kaupan pulla sämpylöitä.
Tummaan kuoreen taas normi reissumiestä tai vastaavaa. Aika usein tulee tehtyä ruiskuoreen.
Lihana ehkä paras 90 nauta 10 sikaa, käsin vaivattuna ja pohjasuolat pippurit samassa hässäkässä.
Pihvit voi tehdä kahdella tavalla, kuten yllä ja kyllä grillaus liekillä tekee siihen hyvän tatsin.
Toinen mitä tulee joskus käytettyä on j.lihat myllyyn, mausteet sekaan ja hirvee vatkaus ns. Kebab mössöksi. Tämän jälkeen tehdään noin 15cm halkasijaltaan ja noin 6-7mm paksuja pihvejä. Laitetaan voi paperille ja pakkaseen. Pih it paistetaan jäisinä todella kuumalla pannulla ja mielellään joku paino päällä. Paiston jälkeen ripaus merisuolaa suolamyllyn läpi käyneenä. Näin tehtynä ei pihvit kutistu ja voit latoa lettuja vaikka neljä päällekkäin.

Joskus tulee laitettua pihvin loppupaisto vaiheessa päälle (hässäkän ollessa vielä pannulla) cheddar rouhetta jalapenon palasilla, sopiva kuppi päälle niin juusto sulaa aikas kivasti pihvin päälle.

Muut täytteet sitten sen hetkisen mielen mukaan, pekonia, punasipulia jne jne, mutta ei kannata laittaa liikaa kaikkea.

Sopiva majo resepti on vähän hakusassa. Monasti ihan tavallinen tai valkosipuliaioli toimii. Joskus taas sämpylän kanteen bbq kastiketta voideltuna.

Ai hitto tuli nälkä...
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Yllä on tosi hyvä vinkki!

Sämpylöinä käytän paikallisesta leipomosta löytämiäni mitkä on mallia ravintola, ei näitä kaupan pulla sämpylöitä.
Tummaan kuoreen taas normi reissumiestä tai vastaavaa. Aika usein tulee tehtyä ruiskuoreen.
Lihana ehkä paras 90 nauta 10 sikaa, käsin vaivattuna ja pohjasuolat pippurit samassa hässäkässä.
Pihvit voi tehdä kahdella tavalla, kuten yllä ja kyllä grillaus liekillä tekee siihen hyvän tatsin.
Toinen mitä tulee joskus käytettyä on j.lihat myllyyn, mausteet sekaan ja hirvee vatkaus ns. Kebab mössöksi. Tämän jälkeen tehdään noin 15cm halkasijaltaan ja noin 6-7mm paksuja pihvejä. Laitetaan voi paperille ja pakkaseen. Pih it paistetaan jäisinä todella kuumalla pannulla ja mielellään joku paino päällä. Paiston jälkeen ripaus merisuolaa suolamyllyn läpi käyneenä. Näin tehtynä ei pihvit kutistu ja voit latoa lettuja vaikka neljä päällekkäin.

Joskus tulee laitettua pihvin loppupaisto vaiheessa päälle (hässäkän ollessa vielä pannulla) cheddar rouhetta jalapenon palasilla, sopiva kuppi päälle niin juusto sulaa aikas kivasti pihvin päälle.

Muut täytteet sitten sen hetkisen mielen mukaan, pekonia, punasipulia jne jne, mutta ei kannata laittaa liikaa kaikkea.

Sopiva majo resepti on vähän hakusassa. Monasti ihan tavallinen tai valkosipuliaioli toimii. Joskus taas sämpylän kanteen bbq kastiketta voideltuna.

Ai hitto tuli nälkä...
Majoneesina toimii usein vähän majoneesia ja ketsuppia ja sinappia ja kurkkusalaattia tai sitten ihan perus valkosipulimajoneesi. Auran chilimajoneesikin on hyvää
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
547
Majoneesina toimii usein vähän majoneesia ja ketsuppia ja sinappia ja kurkkusalaattia tai sitten ihan perus valkosipulimajoneesi. Auran chilimajoneesikin on hyvää
Kerran kokeilin sekoittaa majoon poppamiehen sinihomejuusto jauhetta mutta oli vähän liian halppis sinihomejuustomainen. Auran ku sais sotkettua jotenki majoon.

Ai niin. Kokeilkaa sulattaa paksu siivu aurajuustoa teflon pannulla ja valuttakaa se pihvin päälle. Ai että.
 

gb1

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
208
Kerran kokeilin sekoittaa majoon poppamiehen sinihomejuusto jauhetta mutta oli vähän liian halppis sinihomejuustomainen. Auran ku sais sotkettua jotenki majoon.

Ai niin. Kokeilkaa sulattaa paksu siivu aurajuustoa teflon pannulla ja valuttakaa se pihvin päälle. Ai että.
Rohkeesti vaan murusteltua auraa Hellmansin majon sekaan sekottelemaan (tai toisinpäin), jos ei jaksa omaa tehdä. Kyllä ne hampaat niihin murusattumiinkin puree :p

Edit: jos haluat hienojakoisemman auran ja jaksat nähdä vähän vaivaa, niin pakasta juusto kovaksi ja sitten hienojakoisella raastimella pölyksi/puruksi sekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Itse teen pihvit.
10% naudan jauhelihaa.
Vaasan premiumsämpylät
Mausteeksi suola ja pippuri
Pekonia
Jukolan juustoa tai monterey juustoa
Suolakurkkua
Salaattia
Pihvitomaattia
Shiraza soosia
Habaneroa


Kuvaa en saa muokattua oikeinpäin.

Pihveille ehdoton on pihviprässi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Vinkkinä tuohon pihvien turpoamiseen sellainen, ettei tee pihvitaikinasta mitään tiivistä mössöä. Paras tulee, kun ottaa halutunkokoisen teräksisen pyöreän muotin ja varovasti painelee siihen sopivan määrän jauhelihaa, vaikka suoraan paketista. Ideana siis, että muodostuva höyry pääsee karkaamaan paisteassa, eikä jää pihvin sisään turvottamaan pihvejä palloksi. Kivana lisänä pihveistä saa tasatakokoisia, jos tekee isommalle sakille. Pyyhkivät pöytää noilla palloiksi paisuneilla pihveillä.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
530
älkää unohtako sulatettua koskenlaskijaa esim. pepperjackin sijaan.

(mikrossa hetki ja sit bögön väliin) pohjalaaset käyttää paljon :smoke:


Tässä pari kertaa testattu sämpyläohje; (käännetty alunperin jostain jenkkien originaalista)

Aineet:
2,5 dl vettä
4 rkl maitoa
2 tl kuivahiivaa
2 rkl sokeria
8 dl vehnäjauhoja
1,5 tl suolaa
2 rkl pehmeää voita
1 muna

Voiteluun:
1 muna
1 tl vettä
(seesaminsiemeniä)

Ohje:
Lämmitä vesi ja maito kädenlämpöiseksi ja lisää hiiva ja sokeri. Jätä seisomaan noin 5 minuutiksi.

Sekoita jauho ja suola, nypi voi jauhojen joukkoon.Sekoita muna vesi-hiivaseokseen ja lisää se jauhojen joukkoon. Sekoita taikinaa yleiskoneella tai monitoimikoneen sekoitusterällä, kunnes se kiinteytyy. Kelmuta taikinakulho ja kohota 1-2 tuntia, kunnes se on suurin piirtein kaksinkertaistunut.

Kaada kohonnut taikina kevyesti jauhotetulle tasolle varovin ottein. Jaa taikina 8 osaan ja muotoile niistä litteitä sämpylöitä uunipellille. Peitä sämpylät liinalla ja kohota 1-2 tuntia.

Laita kylmään uuniin kulho, jossa on pari desiä vettä ja kuumenna uuni 200 asteeseen. Voitele sämpylät vesi-munaseoksella ja ripottele päälle halutessasi seesaminsiemeniä. Paista 10-15 minuuttia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
älkää unohtako sulatettua koskenlaskijaa esim. pepperjackin sijaan.

(mikrossa hetki ja sit bögön väliin) pohjalaaset käyttää paljon :smoke:


Tässä pari kertaa testattu sämpyläohje; (käännetty alunperin jostain jenkkien originaalista)

Aineet:
2,5 dl vettä
4 rkl maitoa
2 tl kuivahiivaa
2 rkl sokeria
8 dl vehnäjauhoja
1,5 tl suolaa
2 rkl pehmeää voita
1 muna

Voiteluun:
1 muna
1 tl vettä
(seesaminsiemeniä)

Ohje:
Lämmitä vesi ja maito kädenlämpöiseksi ja lisää hiiva ja sokeri. Jätä seisomaan noin 5 minuutiksi.

Sekoita jauho ja suola, nypi voi jauhojen joukkoon.Sekoita muna vesi-hiivaseokseen ja lisää se jauhojen joukkoon. Sekoita taikinaa yleiskoneella tai monitoimikoneen sekoitusterällä, kunnes se kiinteytyy. Kelmuta taikinakulho ja kohota 1-2 tuntia, kunnes se on suurin piirtein kaksinkertaistunut.

Kaada kohonnut taikina kevyesti jauhotetulle tasolle varovin ottein. Jaa taikina 8 osaan ja muotoile niistä litteitä sämpylöitä uunipellille. Peitä sämpylät liinalla ja kohota 1-2 tuntia.

Laita kylmään uuniin kulho, jossa on pari desiä vettä ja kuumenna uuni 200 asteeseen. Voitele sämpylät vesi-munaseoksella ja ripottele päälle halutessasi seesaminsiemeniä. Paista 10-15 minuuttia.

Pitääpä koittaa!
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Eilen kävin kaupassa ja alkoi tekemään mieli hampurilaista. Ei mitään hesen majoneesipullaa vaan kunnon hampurilaista. Tällaiset ainekset ostin ja aattelin laittaa lounaaksi vähän hampurilaisia. Naudan 20% on hyvää lihaa ja ostin vielä viskaalin lihaa joka on siis tästä oulusta ihan lähellä tehty.

F2E20FAD-7DA5-4C36-B147-D774FFD13692.jpeg
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Toi on hyvä setti! Koitappa ensi kerralla sitä srirachaa auralta ja sitten oikeaa chiliä majoneesin sijaan. Habanero on erittäin mietoa kun poistaa siemenkodan tai jos tykkää maukkaammasta, niin jättää siemenet.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Toi on hyvä setti! Koitappa ensi kerralla sitä srirachaa auralta ja sitten oikeaa chiliä majoneesin sijaan. Habanero on erittäin mietoa kun poistaa siemenkodan tai jos tykkää maukkaammasta, niin jättää siemenet.
Koitetaanpa ens kerralla mutta siis auran sriracha ei oo srirachaa vaan sriracha majoneesia jos tarkoitit kuvassa olevaa. Oikea sriracha on tuossa punaisessa pullossa jossa on vihreä korkki.

auran_sriracha_burgerkastike_285.png 71AJ-zzBl4L._SY550_.jpg
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Hyvä setti! Laitoitko kananmunaa hamppariin vai sekoititko pihviin?
Tein kananmunalätyt tottakai.

Pihveihin ei tule mitään täyteaineita suolan ja pippurin lisäksi. Olen huomannut että paras näin. Ja varsinkin kun prässään pihvit, niin pysyy kasassa vallan mainiosti ilmankin.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Tällaiset hampurilaiset tein grillikodassa. Tajuttoman hyvää saa kun tekee avotulella!
Kyllä se avotuli tuo sen oman herkullisen maun pihveihin. Hiiligrilli ajaa aikalailla saman asian, tulee se savun maku pihveihin. Pitäisköhän tehä ranskanperunat tai lohkoperunat burgereiden kaveriksi kun ois perunaa
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Tuli varsin herkullista! Laitoin omaan burgeriini 2 pihviä joiden päälle juusto oli jo grillissä sulanut kivasti, salaattia, tomaattia, suolakurkkua, pekonia, chilimajoneesia ja vaasan naughty burger hampurilaissämpylöitä! Ranskalaisetkin oli hyvää! Suosittelen. Grillasin myös pekonit ja pekonit oli hyvää ja mukavan savun makuisia

F1CF4573-31D6-422C-A6D7-1F3EB3DC2A5F.jpeg C7ED3A68-FFAE-4E73-BC8F-EBBDA812DBAC.jpeg EA2D8A62-7411-4964-9319-35A6FB3BD00E.jpeg
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Nuo vaasan brgr sämpylät on kyllä ehdottomasti parasta, mitä valmiina voi ostaa.
Hyvältä näyttää! Pitää ottaa testiin nuo ranut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Pågenin Briosseja kannattaa myös testata. Itse ostan Vaasan sämpylöitä vain jos noita ei ole. Parhaat on toki tullu itse tehtyinä, mutta nykyään aika harvoin jaksaa.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Pågenin Briosseja kannattaa myös testata. Itse ostan Vaasan sämpylöitä vain jos noita ei ole. Parhaat on toki tullu itse tehtyinä, mutta nykyään aika harvoin jaksaa.
Pulla pirtillä on mun suosikki hamppari sämpylät mutta sokos herkussa ei ollut. Oon niitä kerran ostanut ja on hyviä. Prismassa yleensä on

B16C9F79-E0F3-48FF-815F-3CE3E0EB87EC.jpeg
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Hyvät(!) ravintolatason ranskalaiset saa kotikattilassa helposti Heston Blumenthalin kolmen kypsennyksen menetelmällä.

1. Huuhtele lohkoista tärkkelys pois. Kuivaa hyvin.
2. Keitä vedessä kypsiksi. Jäähdytä ja kuivaa hyvin.
3. Paista 130-asteisessa öljyssä. Jäähdytä ja valuta hyvin.
4. Paista 180-asteisessa öljyssä. Suolaa ja syö heti.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Hyvät(!) ravintolatason ranskalaiset saa kotikattilassa helposti Heston Blumenthalin kolmen kypsennyksen menetelmällä.

1. Huuhtele lohkoista tärkkelys pois. Kuivaa hyvin.
2. Keitä vedessä kypsiksi. Jäähdytä ja kuivaa hyvin.
3. Paista 130-asteisessa öljyssä. Jäähdytä ja valuta hyvin.
4. Paista 180-asteisessa öljyssä. Suolaa ja syö heti.
Joo. Ei vaan oo itellä lämpömittaria muuta kuin lihalle ja se on aika huono. Uunissa tulee itelle oikein hyvät ja paljon terveellisemmät
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Joo. Ei vaan oo itellä lämpömittaria muuta kuin lihalle ja se on aika huono. Uunissa tulee itelle oikein hyvät ja paljon terveellisemmät
Enpä ole itsekään koskaan mitannut öljyn lämpöä. Ensimmäinen paisto öljyllä joka ei ole niin kuumaa, ja toinen paisto sitten selvästi kuumemmalla.

Tekniikkafoorumin lukijalta saattaa kuitenkin löytyä kotoa infrapunalämpömittari, jolla öljyn lämpötilan seuranta onnistunee.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
1 196
Enpä ole itsekään koskaan mitannut öljyn lämpöä. Ensimmäinen paisto öljyllä joka ei ole niin kuumaa, ja toinen paisto sitten selvästi kuumemmalla.

Tekniikkafoorumin lukijalta saattaa kuitenkin löytyä kotoa infrapunalämpömittari, jolla öljyn lämpötilan seuranta onnistunee.
No pitää laittaa joku päivä testiin. Ei oo sellasta mulla mutta jos on sulla onnistunut niin laitetaampa testiin!:tup:
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716



Pihveille ehdoton on pihviprässi.

Itellä on tämmöinen pihviprässi, mutta aivan mahdotonta saada pihvejä sieltä ulos ehjänä, joten monesti tyytynyt taputtelemaan ne käsin pihveiksi. Kun paistaa kuumalla hiiligrillä, niin eivät ne monesti edes hajoa, vaan pysyvät oikein mukavan muotoisina, kun pinnat palavat kiinni kovalla lämmöllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kotona kun hampurilaisia tekee, niin sen jälkeen pettyy noihin kaupallisiin tuotteisiin. Niin paljon parempia saa kun itse tekee. Itse tein pihvin itse (jauhelihaa, kananmuna, suolaa&pippuria), sämpylät oli noita Vaasan hampurilaissämpylöitä ja sitten vaan pekonia, cheddaria, tomaattia, sipulia, salaattia sekä chilimajoneesia. Todella hyvä setti oli kyllä, sen jälkeen kävin mäkkärissä ja ei enää ikinä uudestaan, sen verran oli makueroa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Itellä on tämmöinen pihviprässi, mutta aivan mahdotonta saada pihvejä sieltä ulos ehjänä, joten monesti tyytynyt taputtelemaan ne käsin pihveiksi. Kun paistaa kuumalla hiiligrillä, niin eivät ne monesti edes hajoa, vaan pysyvät oikein mukavan muotoisina, kun pinnat palavat kiinni kovalla lämmöllä.

Mulla on tällainen. Pohjat lähtee irti ja saa nätisti pudotettua ja irroitettua pohjan pihvistä lautasella.
Ja saa niin tiiviiksi, kuin ranteessa riittää ruista.

Saa kahden kokoisia pihviä tehtyä muotilla. Sekä prässissä on mahdollisuus juustokololle. Eli muotilla painetaan pihviin kolo, lisätään juusto, prässätään, lisätään lihaa, prässätään kerran vielä.

En siis ole täältä ostanut, vaan ihan oli vitosella joskus myynnissä motonetissä grilliosastolla.

HAMPURILAISPRÄSSI 3 in 1

Ebaysta löytyy samaa prässiä muutamalla eurolla, jos haluaa pihistellä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 442
Viestejä
4 199 556
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom