Halo: The Master Chief Collection (PC/Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konttu
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt meni Halo 2 Legendarylla läpi ja voi siirtyä kolmoseen. Kyllä tuo ajoittain harmaita hiuksia aiheutti vaikka käytössä näppis ja hiiri. On varmaan ollut päässä vikaa kun joskus pelannut tuon ohjaimella...

H3 latauksessa ja voisi pikku breikin ottaa yksinpeleistä ja siirtyä Big Team Battlen pariin, yhä mielestäni paras playlisti Haloissa. Johtuu kai osittain siitä että siinä on helpompi pärjätä kuin 4vs4 peleissä:D
 
Aloitinpa Halon hakkuun täällä. Ykköstä hakkasin aikoinaan pc:llä, muita en ole pelannutkaan, kun ei ikinä ole boxia ollut. Alkuperäisessä julkaisujärjestyksessä läksin pelaamaan.

Voi todeta, että aika on jossain määrin kullannut muistot. Halo CE:n orkkisgrafiikat ovat TODELLA karut ja nuo parannellut näyttää siltä, mitä muisteli. Vähän kökkö pelattavuuskin. Ja Flood on vielä ärsyttävämpi kuin muistin. Voin vain kuvitella suunnittelupalaverin:

-Meillä ois nyt tommonen zombie horde -tyyppinen vihollinen. Oisko mitään ideoita, miten siitä saatais vähän ärsyttävämpi?
- Ne vois olla nopeita ja hyppiä ympäriinsä!
-Joo, ihan hyvä, mutta vielä vois olla rasittavampi.
-Annetaan niille pyssyjä ja raketinheittimiä!
-Joo!

Edit: turha lainaus pois.

Itellänoli sama tilanne, että aikoinaan PC:llä pelailin ykkösen läpi. Muuten en ole pelannut. Reachia alottelin pelaamaan ja aika keskinkertainen fiilis kaikin puolin. Haastetta toki on, mutta muuten aika geneeristä ja tylsähköä. En jaksanu pelata reachia läpi.

Ei nämä tarjoa itelle oikein mitään semmoista, että noita jaksaisi pelata. Varmaan vähän eri asia, jos olisi pelannu niita boxilla ja olisi jotain nostalgia arvoa.
 
Itellänoli sama tilanne, että aikoinaan PC:llä pelailin ykkösen läpi. Muuten en ole pelannut. Reachia alottelin pelaamaan ja aika keskinkertainen fiilis kaikin puolin. Haastetta toki on, mutta muuten aika geneeristä ja tylsähköä. En jaksanu pelata reachia läpi.

Ei nämä tarjoa itelle oikein mitään semmoista, että noita jaksaisi pelata. Varmaan vähän eri asia, jos olisi pelannu niita boxilla ja olisi jotain nostalgia arvoa.
Myös Reach tökki omalla kohtaa mutta Halo 1 kohdalla ei ollut enää tota ongelmaa kun maailma oli paljon mielenkiintoisempi
 
Nostalgia näissä vaikuttaakin. Itse olin pitkän aikaan pelkkä Xbox pelaaja, joten tämä ja Gears-sarja ovat rakkaita.
Etenkin tykkään näissä siitä räiskintätuntumasta. Jotenkin näissä on tehty se hyvin.
 
Tullut Halo: Combat Evolved ja Halo 2 pelattua Xbox:lla läpi niin yksin kuin kimpassakin Legendary:llä. Halo 3, Halo 3:ODST, Halo: Reach, Halo 4 ja Halo 2: Anniversary Edition Xbox 360:llä sama homma kuin Halo : Masterchief Collection ja Halo 5 Xbox One X:llä. Legendaryä ei voi sitten yksinpelatessa suositella jos ei pidä erityisesti FPS peleistä ja haasteestakin. Kaksinhan nuo Halot menee kyllä helposti Legendaryllä.
 
Tuntuu että tuo vaikeusaste oli pahimmillaan Halo 2:ssa. Nyt kolmosen ekan kentän pelanneena tuntuu että haastavuus on poissa. Viholliset ovat jotenkin "tyhmentyneet" verrattuna Halo 2 Legendaryyn, paljon vähemmän agressiivisia ja sniputtajatkin ampuvat joskus ohi:hmm: Noh, katsotaan josko tilanne muuttuu myöhemmissä kentissä, hauskaa se on näinkin.

Kolmosen moninpeliä tuli myös koitettua ja kyllähän tuo aika hyvät nostalgiapärinät saa aikaan. Dev updatessa kerrottiin tuosta pelin tickraten muutoksesta tms. joka vaikutti (omasta mielestäni) negatiivisesti BR:llä ampumiseen. Tuntuu että varsinkin pitkältä matkalta on mahdotonta saada osumia ja läheltäkin osumat rekisteröityvät huonosti.

Edit: Näköjään tuo huono hit detection on jo Known Issues -listan huipulla, toivottavasti saavat parannettua seuraavassa päivityksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki Halot vitosta lukuunottamatta vähintään kahdesti legendaryllä läpäisseenä (vitonen vain kerran) voin todeta että kyllä se kakkonen on ehdottomasti sarjan vaikein. Erityisesti ensimmäiset kaksi kenttää, näiden jälkeen onkin helpompaa. Ykköshalo onkin sitten toiseksi vaikein, ja loput ovat huomattavasti helpompia. Paitsi vitoshalon loppupään eräs pomotappelu.

Pitäisiköhän sitä infinityä odotellessa taas aloittaa alusta...
 
Kokeilin Reachiä. Tunnin jaksoi sitten kyllästyi. Muinoinaan tuli pelattua ykkönen ja kakkonen läpi myös vaikeimmilla. Flood kohdat varsinkin olivat hauskoja kun ammukset loppuivat kesken. On nuo kyllä nykyään niin yksinlertaisia mekaniikoiltaan vaikka muinoinaan olivatkin uraa uurtavia.
 
Viimeisimmän Dev updaten mielenkiintoisimmat poiminnat:
  • Custom game browser on työn alla ja tulossa
  • Halo 3:n moninpelin riivattu hit registration ongelma on korjattu ja tulee seuraavassa päivityksessä
  • PC:n file share hyvällä mallilla (voit jakaa kenttiä/modeja pelin sisäisessä profiilissasi ja muut voivat niitä ladata avoimesti)
  • Servun valinta maantieteellisen sijainnin mukaan on hyvällä mallilla
  • Input based matchmaking hyvällä mallilla (voit valita haluatko matchata ohjain- vai hiiripelaajien vaiko molempien kanssa)

Tämän lisäksi muistuttaisin että epävirallinen servubrowser on yhä toiminnassa. Voit hostata pelejä taikka liittyä muiden peleihin yhdellä klikkauksella;
 
Nyt julkaistuun Season 7 Päivitykseen tuli korjaukset moniin Halo CE grafiikkaongelmiin, jotka ovat olleet korjaamatta Halon Pc-versiosta lähtien. Tässä kaikki muutokset, jotka koskevat myös moninpeliä: Halo: The Master Chief Collection (MCC) Patch Notes - June 2021

Better visual authenticity for Halo: Combat Evolved
Many graphical updates, from fog and shader effects to original character models and active camo quality, bring Halo: Combat Evolved even closer to the classic experience. Some updates include:

  • Active Camo is closer to the original Xbox appearance, with a darker shade that is less reflective.
  • Textures on all maps now display bump maps, which is most noticeable on metal and Forerunner surfaces
  • The fog effects across multiple maps now render properly, such as above the canyon in Assault on the Control Room, Two Betrayals, 343 Guilty Spark, and Keyes.
  • Covenant shields now react to being shot with plasma weapons by changing color.
  • The visual effects of Jackal shields, teleporters, Spirit Dropships, and Cortana’s color pulsing while in the Ring’s control room now match the original Xbox version.
  • Flashlight shine distance is further and better represents the distance on original Xbox version.
  • Translucent textures such as the windows on Pillar of Autumn are no longer too opaque and now have the correct reflections.
  • Captain Keyes’ original model from the Xbox version has returned.
  • Layers of detail and reflection are now applied in the correct order on Master Chief's armor, Forerunner doors, Pelican Dropships, and more.
  • The screen flash that displays when picking up camo or taking a teleporter is now closer to the original Xbox version.
  • Combat Flood forms and health packs now glow the way they did in original Xbox version.
Tässä lyhyt vertailuvideo, jossa näkyy eroja. Digitalfoundry on tehnyt myös pidemmäm videon.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt näin Steam alen aikaan hyvä kysyä, että ei tässä PC versiossa varmaan vieläkään mahdollista pelata saman PC:n co-oppina noita Haloja läpi? Edes jollain modilla?
 
Kiinnostaisiko jotakuta coopata noita Haloja läpi, mulla Steam versio mutta ilmeisesti myös Microsoft Store ja Xbox pelaajakin saa kutsuttua samaan sessioon. Laita privaa jos kiinnostaa.
Muistelen, että Pc ja Xbox Co-Op eivät toimi ristiin. Minulla oli siis Steam versio. Hommasin sitä varten Xbox One X:n, että sai kaverin kanssa pelattua kaikki Halot Legendarylla läpi Co-oppina. Tästä on aikaa alle puoli vuotta.
 
Hyvin pystyy pelaa cooppina kaverin kanssa vaikka toisella olis peli gamepassissa ja toisella steamissa. Käsittääkseni voinut ihan alusta asti. Vaikka peli on steamissa niin vaatii kuitenkin microsoft/xbox live tunnukset. Varmaan sama homma kaikkien xbox game studiosin pelien kanssa.
 
Hyvin pystyy pelaa cooppina kaverin kanssa vaikka toisella olis peli gamepassissa ja toisella steamissa. Käsittääkseni voinut ihan alusta asti. Vaikka peli on steamissa niin vaatii kuitenkin microsoft/xbox live tunnukset. Varmaan sama homma kaikkien xbox game studiosin pelien kanssa.
Moninpeliä pystyy, mutta kampanjaa ei. Ainakaan huhtikuussa ei pystynyt.
 
Moninpeliä pystyy, mutta kampanjaa ei. Ainakaan huhtikuussa ei pystynyt.
Kyllä ite oon pystynyt pelaamaan kaverin kanssa kampanjaa cooppina jo viime vuoden puolella ja viikko sit viimeks. Halo reach, halo ce ja halo 2 pelattu ilman ongelmia. Hänellä siis steamissa peli ja itellä gamepass.
 
Kyllä ite oon pystynyt pelaamaan kaverin kanssa kampanjaa cooppina jo viime vuoden puolella ja viikko sit viimeks. Halo reach, halo ce ja halo 2 pelattu ilman ongelmia. Hänellä siis steamissa peli ja itellä gamepass.
Erikoista. Yritin eilen pelata kampanjaa Steamissä kaverin kanssa, joka pelasi Xboxilla (peli ostettu fyysisenä tai digitaalisena). Tuli ilmoitus, että vain Firefight, Forge ja Multiplayer pelattavissa crossplayna Pc:n ja Xboxin välillä.
 
Erikoista. Yritin eilen pelata kampanjaa Steamissä kaverin kanssa, joka pelasi Xboxilla (peli ostettu fyysisenä tai digitaalisena). Tuli ilmoitus, että vain Firefight, Forge ja Multiplayer pelattavissa crossplayna Pc:n ja Xboxin välillä.
Taidatte nyt puhua eri asioista, toinen pelaa pc-pc ja toinen yrittää samaa pc-konsoli.
 
Miten Xbox Game Passilla voi päättää, että haluaisi asentaa tietokoneelle vain yhden Halon?

Xbox Game Passissa sovelluksessa on listattu erikseen Anniversary, 2 Anniversary, 3, ODST, Reach ja MasterChief Collection. Ihan sama minkä noista valitsen, tulos on se että game pass lähtee lataamaan 180 gigatavun möhkälettä, eikä yksittäistä peliä tai jotain "Corea", josta saisin erikseen päättää mitä asennan.

Jos yritän asentaa Windows Storen kautta, niin lähtee kyllä käyntiin 6 eri latausta, mutta MCC valittaa ettei levyllä ole tilaa (C-levyllä on 170gb tyhjää, eli se yrittää sinne tuota 180 gigatavun pakettia) ja muut ovat ilmeisesti jotain pieniä parin kilotavun lisenssiavaimia.

Eikö tuota saa mitenkään asennettua pienemmissä paloissa, peli kerrallaan?
 
Miten Xbox Game Passilla voi päättää, että haluaisi asentaa tietokoneelle vain yhden Halon?

Xbox Game Passissa sovelluksessa on listattu erikseen Anniversary, 2 Anniversary, 3, ODST, Reach ja MasterChief Collection. Ihan sama minkä noista valitsen, tulos on se että game pass lähtee lataamaan 180 gigatavun möhkälettä, eikä yksittäistä peliä tai jotain "Corea", josta saisin erikseen päättää mitä asennan.

Jos yritän asentaa Windows Storen kautta, niin lähtee kyllä käyntiin 6 eri latausta, mutta MCC valittaa ettei levyllä ole tilaa (C-levyllä on 170gb tyhjää, eli se yrittää sinne tuota 180 gigatavun pakettia) ja muut ovat ilmeisesti jotain pieniä parin kilotavun lisenssiavaimia.

Eikö tuota saa mitenkään asennettua pienemmissä paloissa, peli kerrallaan?

Ainoastaa voi asentaa koko möhkäleen ja sen jälkee valikoida mitä jättää asennetuksi, Steamin kautta voi ainoastaa valita mitä haluaa asentaa :facepalm:
 
Kokeilin Reachiä. Tunnin jaksoi sitten kyllästyi. Muinoinaan tuli pelattua ykkönen ja kakkonen läpi myös vaikeimmilla. Flood kohdat varsinkin olivat hauskoja kun ammukset loppuivat kesken. On nuo kyllä nykyään niin yksinlertaisia mekaniikoiltaan vaikka muinoinaan olivatkin uraa uurtavia.

Omassa backlogissa jo jonkun aikaa ollut kaikkien Halojen läpäisy legendarylla. Tuli tuo Reach aloiteltua ja pakko kyllä ihmetellä että miten Halosta tuli niin suosittu. Pelillisesti todella "bare bones" (Reach taitaa olla sarjan neljäs vai viides peli ja muistaakseni mullistavin uudistus oli kustomoitavat haarniskat ja nuo aktiiviset skillit?) eikä ne tarinatkaan nyt mitään niin ihmeellisiä ole.
Toki sarjassa on suht kilpailullinen moninpeli ja kampanjat voi läpäistä co-opissa mutta noin niinku yleisesti, eipä tuo kovin kummoista ole.
 
Omassa backlogissa jo jonkun aikaa ollut kaikkien Halojen läpäisy legendarylla. Tuli tuo Reach aloiteltua ja pakko kyllä ihmetellä että miten Halosta tuli niin suosittu. Pelillisesti todella "bare bones" (Reach taitaa olla sarjan neljäs vai viides peli ja muistaakseni mullistavin uudistus oli kustomoitavat haarniskat ja nuo aktiiviset skillit?) eikä ne tarinatkaan nyt mitään niin ihmeellisiä ole.
Toki sarjassa on suht kilpailullinen moninpeli ja kampanjat voi läpäistä co-opissa mutta noin niinku yleisesti, eipä tuo kovin kummoista ole.
Itseä ainakin Halossa on aina miellyttänyt ja miellyttää edelleen maailma ja pelattavuus juurikin ilman mitään ylimääräistä krumeluuria ja ennen kaikkea haloa saa pääasiassa PELATA ilman mitään QTE:tä ja jatkuvaa kosmetiikan unlockaamista yms. nykyäajan vitsauksia... Lisäksi moninpeli pitää edelleen otteessaan, onneksi kohta on lisää haloa luvassa infiniten muodossa
 
Itse olen pelannut nuo Halo 4 asti läpi legendary-vaikeusasteella, ja sillä pelatessa fiilikset ovat lähinnä tulleet siitä lisähaasteesta mikä hommaan tulee. Joutuu oikeasti miettimään hetken, miten lähestyy jokaista tappelua kun vihollisia ei olekaan niin helppo listiä. Ei-MCC Halo 2 kohdalla tosin tää lähinnä meni ihan överiksi, koska käytännössä mitään vaihtoehtoja BR/plasma-aseen lisäksi ei oikeastaan ollut, ja monet kohdat sellaisia joissa selviytyminen on aivan sattumankauppaa. Heroic on varmaan eniten sellainen vaikeusaste, jossa pääsee nauttimaan jo vähän haastavammasta taistelusta ja asevalikoimaa käyttämään monipuolisesti.

Omassa backlogissa jo jonkun aikaa ollut kaikkien Halojen läpäisy legendarylla. Tuli tuo Reach aloiteltua ja pakko kyllä ihmetellä että miten Halosta tuli niin suosittu. Pelillisesti todella "bare bones" (Reach taitaa olla sarjan neljäs vai viides peli ja muistaakseni mullistavin uudistus oli kustomoitavat haarniskat ja nuo aktiiviset skillit?) eikä ne tarinatkaan nyt mitään niin ihmeellisiä ole.

Kuten aiemminkin mainittiin, niin Halossa se pelattavuus ja itse pelimaailma on aina vetänyt puoleensa. Reachin kohdalla jotenkin se, että tiedossa on jo aloittaessa että ohrakyrsä odottelee vahvistaa sitä pelin tunnelmaa. Samoin kolmosen ja ODST:n jälkeen hienon paluun sarjaan tehneet Elitet vihollisina oli silloin varsin kova juttu. Reach upean pelattavuutensa ja varusteiden ja aseiden ansiosta on muuten mielestäni sarjan miellyttävin pelata legendarylla (vaikka toki siinäkin riittää haastetta mm. parin megapitkän kentän muodossa ym.).
 
Täällä ei tainnut olla omaa ketjua Halo Infinitelle?


MINIMUM:
    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • OS: Windows 10 RS3 x64
    • Processor: AMD FX-8370 or Intel i5-4440
    • Memory: 8 GB RAM
    • Graphics: AMD RX 570 or Nvidia GTX 1050 Ti
    • DirectX: Version 12
    • Storage: 50 GB available space
RECOMMENDED:
    • Requires a 64-bit processor and operating system
    • OS: Windows 10 19H2 x64
    • Processor: AMD Ryzen 7 3700X or Intel i7-9700k
    • Memory: 16 GB RAM
    • Graphics: Radeon RX 5700 XT or Nvidia RTX 2070
    • DirectX: Version 12
    • Storage: 50 GB available space
 
Pian tulee viimeiseksi jäävä season 8. Tässä oleellisia muutoksia kampanjaan liittyen:

  • In-game subtitles for Halo 3 and Halo: Reach campaigns.

Halo: Combat Evolved
  • The classic HUD will return with 4k support and a toggle in Settings.
  • Performance improvements in campaign on Halo: Combat Evolved Anniversary.
Halo 2 Classic
  • Fixes on lighting and cinematics.
  • Improvements on friendly zealot AI.
  • Improved skull pickup cues.
  • Classic texture and bump map fixes that bring them closer to alignment with original Xbox.
  • Missing sun in Halo 2 classic restored.
Halo 4
  • Lighting adjustments on the Reclaimer level.
 
Noin, vihdoin löysin "aikaa" (kiinnostusta) vetää Reach maaliin asti legendarylla. Kehtaisin sanoa että oli tosiaan aika helppo muutamaa hieman kinkkisempää kohtaa lukuunottamatta.. CEn aloittelin ja kaipaan jo nyt DMRää.
 
Hauskaa kun itsellä "vanha" versio tästä niin storessa/passissa sanoo ettei ole/tai "asenna". Vaikka koko ajan ollut asennettuna/plus ne kaksi lisähaloa myös ja päivittyy ihan normaalisti. Alun perin siis jo XO-aikana hankittu ja nyt XsX:llä.
 
Kävin tätä pelailemaan ja Reach vaikuttaa hyvältä. Alkuun pisti silmään vanhentuneet grafiikat, mutta piru että sotiminen on rautaisesti toteutettu. Halo 1 ja 2 ovat tuttuja ekalta Xboxilta, mutta muita ei ole tullut pelattua. Ehkä jatkan Reachin jälkeen suoraan kolmoseen.
 
Kävin tätä pelailemaan ja Reach vaikuttaa hyvältä. Alkuun pisti silmään vanhentuneet grafiikat, mutta piru että sotiminen on rautaisesti toteutettu. Halo 1 ja 2 ovat tuttuja ekalta Xboxilta, mutta muita ei ole tullut pelattua. Ehkä jatkan Reachin jälkeen suoraan kolmoseen.

Kai grafiikka asetuksista laitoit päälle ne parannetut grafiikat ?
Jos nimittäin pelaat orginal asetuksilla niin silloin pelit näyttää kuin ne näyttivät Xbox 360:llä.

Mutta joo, mahtavia pelejä nämä. Itse pelasin pari viikkoa sitten Halo 4:n lävitse ja se oli aika heikko esitys. Tai no parempi se oli kuin Halo Infinite...
Nyt kesken Halo 3:n joka onkin sitten huomattavasti parempi kuin 4:n.
Aikoinaan sen peluu jäi X360:llä kesken joten nyt hyvä tuo pelata PC:llä lävitse.

X360:llä kun häiritsi ylikaiken Halo 3 sekä Halo Reachissä hirveät frame dropit taisteluissa.
Kun selvästi oli tärkeämpää saada peli näyttämään hienolta kuin että se pyörisi mukavasti.

Halo 1 ja 2:n tuli OGXboxilla hakattua coopilla lävitse, joten kaipa nekin vois nyt pelata paremmilla grafiikoilla lävitse :hmm:
1:ssä tosin inhosin niitä yhtiä leveleiltä mitkä selvästi olivat copy paste taktiikalla tehtyjä vitutus maksimiin leveleiltä.
 
Kai grafiikka asetuksista laitoit päälle ne parannetut grafiikat ?
Jos nimittäin pelaat orginal asetuksilla niin silloin pelit näyttää kuin ne näyttivät Xbox 360:llä.

Mutta joo, mahtavia pelejä nämä. Itse pelasin pari viikkoa sitten Halo 4:n lävitse ja se oli aika heikko esitys. Tai no parempi se oli kuin Halo Infinite...
Nyt kesken Halo 3:n joka onkin sitten huomattavasti parempi kuin 4:n.
Aikoinaan sen peluu jäi X360:llä kesken joten nyt hyvä tuo pelata PC:llä lävitse.

X360:llä kun häiritsi ylikaiken Halo 3 sekä Halo Reachissä hirveät frame dropit taisteluissa.
Kun selvästi oli tärkeämpää saada peli näyttämään hienolta kuin että se pyörisi mukavasti.

Halo 1 ja 2:n tuli OGXboxilla hakattua coopilla lävitse, joten kaipa nekin vois nyt pelata paremmilla grafiikoilla lävitse :hmm:
1:ssä tosin inhosin niitä yhtiä leveleiltä mitkä selvästi olivat copy paste taktiikalla tehtyjä vitutus maksimiin leveleiltä.
Joo en muistanut että ekassa Halossa kentät ovat sellaista copypastea. Mutta ovat nämä kaikki kyllä loistavia räiskintöjä. Näissä on jotain fiilistä. Toki nostalgia auttaa, tuli näitä pentuna hakattua paljon. Reach oli myös yllättävän hyvä kokemus. Pitäisi itse pelata nämä kyllä uudestaan.
 
Tämä on kyllä rautaisin kokoelma/remastered edelleen mitä koskaan tehty. Ottaa vielä huomioon että moninpeli toimii saumattomasti niin että KAIKKI kokoelman pelit yhdessä mukana eikä erikseen. Todella massiivinen paketti.
 
On kyllä. Reach oli kova ja otin nyt työn alle Halo 3:sen. Legendarylla kokeilin jonkin matkaa, mutta kyllä tuli pataan ja kovaa. Piti aloittaa alusta normal-tasolla.
 
On kyllä. Reach oli kova ja otin nyt työn alle Halo 3:sen. Legendarylla kokeilin jonkin matkaa, mutta kyllä tuli pataan ja kovaa. Piti aloittaa alusta normal-tasolla.
Legendary on yksin aika vaativa. Heroic tarjoaa sopivasti haastetta. Halo 3 on pelinä huikea, mutta graafisesti kaipaisi kyllä päivitystä. Etenkin animaatioissa ihmismallit näyttävät heikoilta. Halo 2 kannattaa pelata jo välivideoiden takia läpi.
 
Legendary on yksin aika vaativa. Heroic tarjoaa sopivasti haastetta. Halo 3 on pelinä huikea, mutta graafisesti kaipaisi kyllä päivitystä. Etenkin animaatioissa ihmismallit näyttävät heikoilta. Halo 2 kannattaa pelata jo välivideoiden takia läpi.
Mulla meni vaikeustasot sekaisin. Se olikin Heroic millä tuli pataan. Eli haaste oli ainakin tässä vaiheessa liikaa. Vähän otti luonnon päälle peruuttaa normalille, kun ikäni on räiskintäpelejä pelaillut.
 
Sen verran vielä todettava, että Halo 2:sen grafiikat on kuin toisesta maailmasta vs. Halo 3 ja kuten mainittu ketjussa, niin välivideot ovat hienoja. Jännä juttu myös se, että Halo 2:sse on tuntunut Heroic-taso ihan sopivalta haasteelta, kun Halo 3:n alussa tuli kuoltua urakalla heti alussa.

Halo 1 CE on tullut myös kokeiltua, mutta siinä pelissä on jostain syystä FPS-ongelmia kun muuta halot toimivat täysin normaalisti. Kaikki mahdolliset grafiikka-asetukset on tullut kokeiltua, mutta siinä pelissä tulee satunnaisia FPS-droppeja tai pysyvästi FPS jää johonkin 40:een kun näyttö sallisi 144hz.
 
Jännä juttu myös se, että Halo 2:sse on tuntunut Heroic-taso ihan sopivalta haasteelta, kun Halo 3:n alussa tuli kuoltua urakalla heti alussa.
Omituista, sillä Halo 2 on pelisarjan vaikein osa Legendaryllä, mutta Halo 3 taas on Legendaryllä pelkkää tissien läpsyttelyä:hmm: Mielestäni Halo 3:ssa vaikeusasteet ottivat jotenkin takapakkia ja mentiin (ainakin Legendaryllä) liian lepsuun suuntaan.
 
Joo niin on. Ainakin siinä Halo 3:sen alussa oli niitä snipereitä todella paljon joiden tuleen kuolin tämän tästä. Ehkä se olisi alkanut kulkea kun niiden ylitse olisi päässyt.
 
Halo 1 CE on tullut myös kokeiltua, mutta siinä pelissä on jostain syystä FPS-ongelmia kun muuta halot toimivat täysin normaalisti. Kaikki mahdolliset grafiikka-asetukset on tullut kokeiltua, mutta siinä pelissä tulee satunnaisia FPS-droppeja tai pysyvästi FPS jää johonkin 40:een kun näyttö sallisi 144hz.

Minulla taas Halo Reach, Halo CE ja Halo 3 toimivat oikein hyvin, mutta Halo 3 ODST ei halunnut pysyä millään edes 60fps vaan jatkuvaa framedroppailua, joten en sitten jaksanut pelata juuri alkua pidemmälle. Halo 2/4 en ole kokeillut.
 
Omituista, sillä Halo 2 on pelisarjan vaikein osa Legendaryllä, mutta Halo 3 taas on Legendaryllä pelkkää tissien läpsyttelyä:hmm: Mielestäni Halo 3:ssa vaikeusasteet ottivat jotenkin takapakkia ja mentiin (ainakin Legendaryllä) liian lepsuun suuntaan.
Halo 2 legendaarisella jäi Bungien tiukan aikataulun takia hieman epäbalanssiin. Heroic oli helppo, mutta Legendary käsittämättömän vaikea. Etenkin Jackal Sniperit, jotka tappoivat välittömästi 99% osumatarkkuudella. Käytännössä hengissä selviäminen vaati, että tiesi niiden tarkan olinpaikan. Myös Plasma pistol+Battle riffle/carbine oli eliittejä vastaan aika välttämätön yhdistelmä. Halo 2 on myös pelisarjan ainoa osa, jossa co-opissa kaverin kuolema palauttaa edelliselle checkpointille. Co-opilla Halo 2 läpipeluu legendarylla tuntui oikeasti saavutukselta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom