Halo: The Master Chief Collection (PC/Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konttu
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan tämä kestäny aikaa paremmin kuin mikään pleikkarin 10v vanha fps.
 
Ehkä se on nostalia, mutta kun pelasoi GamPassilla PC:llä, Meni koko kasa ostoon. Odotan innolla Halo 3:sta.... Mun lemppari sarjasta.
 
Ostin ja tykittelin samointein Reachin läpi yhtäsoittoa heroicilla. Nyt vain odottelemaan Halo 1 & 2, etenkin jälkimmäistä johon tuli oma nuoruus aika hyvin kulutettua :tup:.
5H kun kilahti pelitunteihin niin sai CS:GO puolelle Halo-musiikkipakkauksen ja ai, että kyllä nyt kelpaa :hungry:.

Pelattavuudestakaan ei mitään huonoa sanottavaa, se ettei kyykkyyn päässyt juostessa hieman vaivasi ja mitä äänet oli välillä vaimeat.
 
Muutama tunti tullu pelailtua ja on tainnu aika kullata muistot. Ei Reach huono peli ole,mutta ei se kyllä ihan niin hyvä ole kun muistin että se on.
 
Pcllä? joo äänet itsellä PC:llä myös hiukan nuhaset Reachiä kun kokeilin. Xboxilla normi. toivottavasti päivitystä luvassa.
 
Olipahan kyllä mahtavat 8h tuon Reachin kanssa. Innolla kyllä odottelen että pääsee tuonne "sormusplaneetalle" juoksentelee.
 
Ai perhana, kun on tämä Reach hyvä. Tästä puuttuu onneksi Flood ja muut pakolliset "iso hivemind joka tappaa kaikki", vaan kyseessä on aito selviämistaistelu Reachilla ja toki lähiavaruudessa. Noble-team on aikasta hyvä porukka ja jokaisen jäsenen... elinkaari toimii. Tykkäsin liki 10 vuotta sitten ja kyllähän tämä maistuu vieläkin.
 
Mistä tuon resoluution pääsee vaihtamaan PC:llä? En ole onnistunut löytämään sellaista asetuksista, ainoastaan resolution scalen. Game Pass -versio, jos sillä on jotain väliä.
 
Mistä tuon resoluution pääsee vaihtamaan PC:llä? En ole onnistunut löytämään sellaista asetuksista, ainoastaan resolution scalen. Game Pass -versio, jos sillä on jotain väliä.

Taitaa olla C:\Users\<tunnus>\AppData\LocalLow\MCC\Saved\Config\WindowsNoEditor\GameUserSettings.ini

ResolutionSizeX=
ResolutionSizeY=
 
Okei, eipä ollut ihmekään kun ei osunut silmiin, jos pitää mennä konffifiluja puukottamaan. Kiitos! :tup:

Ainakin steam versiossa onnistuu ihan video-asetusten kautta.

MCC-Win64-Shipping_2019_12_14_12_51_32_185_cr.jpg
 
Olen tässä harkinnut Halo Reachin ottamista benchmarkkaus peli settiini, mutta onko nämä Steam versiot UWP pelejä vai ei?

Jos on niin MSI Afburner ei toimi ja en voisi suorittaa benchmarkkauksiani.
Joten olisi kiva tietää siitä ja onko mitään fps limittejä?
Kun en viitsisi turhaan näitä ostaa kun nämä kuitenkin löytyy hyllystä xboxille ja xbox 360:lle.
Tuossa vasta ostin "turhaan" NFS:Heatin (kiitos EA:lle tyhmästä DRM suojauksesta) joten ei viitsisi toistaa virhettäni.
 
Ootko ihan varma? Että oletko kokeillut toimiiko MSI Afterburner tuon kanssa? Ja onko fps limittiä esim. 60fps:n kohdalla vai ei?

Toimii toki, mutta ei tämä taida olla kovin hyvä benchmarkiksi. Käyttää niin rajallisesti resursseja, eikä renderöi 60 framea enempää riippumatta mitä fps näyttää kuten DF:n videossa ilmeni. Näin siis tässä vaiheessa, ehkä tilanne muuttuu päivitysten myötä, ehkä ei.
 
Toimii toki, mutta ei tämä taida olla kovin hyvä benchmarkiksi. Käyttää niin rajallisesti resursseja, eikä renderöi 60 framea enempää riippumatta mitä fps näyttää kuten DF:n videossa ilmeni. Näin siis tässä vaiheessa, ehkä tilanne muuttuu päivitysten myötä, ehkä ei.

Kiitos. Eli on fps limitti joten ei käy testi peliksi. Harmi :(
Se ettei käytä kaikkia resursseja asialla ei ole mitään väliä.
Kun ideani jatkaa nykyistä linjaani että miten prossu pärjää uusien pelien kanssa. En yritäkkään erikseen etsiä pelejä mitkä kyykyttää koneen kuin koneen, vaan eri kirjon erinlaisia uusia pelejä eri pelimoottoreilla.
Jos joku niistä sitten vaatii enemmän raudalta niin sitten se vaatii.
 
Korjattiinko niitä Halo Reachin ääniä koskaan? Julkaisusta jo useampia kuukausia, mietin pelaisko tuon vielä PC:llä läpi ennen ku viikon päästä loppuu game pass, mutta viimeksi kun testasin niin se äänien ongelmat vei mielenkiinnon mennessään.
 
Ei ole vielä korjattu ja työstävät sitä.

Audio Issues: Players have reported various issues regarding game audio not sounding as expected (muffled, inconsistent volume, low quality, etc.). This is a known issue present at launch and work has continued since the last update. We hope to have some more in depth discussions on this in the February Development blog. This ongoing work has also led to preemptive fixes to help prevent similar issues from occurring in future MCC PC releases
 
Pelitiedostojen lataus meni mulla launcherin kautta, eikä steamin. Sieltäkin valui hiljalleen jotain 640mt, mutta ei nyt ihan CD-koossa itse peli kuitenkaan ole. Launcherista piti valita ladattavat komponentit (kampanja/MP) ja niille kokoa tulikin sitten 6.5gt.

Edit: Niin ja vaikuttaa, että Halo 1 renderöi oikeasti yli 60 fps toisin kuin Reach. On meinaan sulavaa menoa kun valitsee unlimited fps.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuolla kyllä enää pelaajia löydy jos Reachin moninpeliä haluasi pelata. Invasion moodi jäi kokematta PC:llä kokonaan ja sekös harmittaa. Halo 1 ei vain ole hauskaa pelata. Onko jossain saitilla tietoa paljonko tuolla on edes pelaajia?

Ei tosin kerro eriteltynä single ja multi player pelaajia.
EDIT: ja tosiaan Steam pelaajat kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitän, eipä tuolla hirveästi sakkia liiku. Pelailen itse Game Passin kautta niin sieltä saattaa muutama hassu pelaaja tulla lisää. Kampanjat sentään toimii yksin edelleen erittäin hyvin.

Jos jonotusajat meinaa venyä niin kannattaa erityisesti tuon Game Pass -version kanssa tarkistaa, että on pelistä viimeisin versio. Pariin otteeseen kaverin kanssa odoteltu peliä +5min ja sitten todettu, että MS Storessa on päivitys odottamassa (vaikka automaattipäivitys pitäisi olla päällä). Päivittämisen jälkeen sitten peli löytyy melkein heti.
 
Kyllä tuossa ainakin itse olen löytänyt pelejä ihan mukavasti reachissa, social puolella pelaan lähinnä slayeria, swattia ja zone controllia...
 
Halo 2: Anniversary Drops May 12, 2020!

Key Features
  • PC Settings / Optimizations: Halo 2: Anniversary is now optimized for PC and looking better than ever at up to 4K ultra high-definition and at 60-plus frames per second Other PC native settings include customizable mouse and keyboard support, ultrawide support, FOV customization, and more.
  • Campaign: Experience the next chapter in the Halo saga and fight your way through 15 unforgettable missions. Play as both Spartan-117, the Master Chief, and for the first time, the Covenant Elite, known as the Arbiter, and experience the Human-Covenant Conflict in a whole new way.
  • Anniversary Edition / Update: Toggle between the remastered graphics in the Anniversary edition and the graphics from the original Halo 2 campaign. In the Anniversary edition, view Blur Studio’s spectacularly remastered cutscenes from the original Halo 2 game.
  • Multiplayer: Continue your Halo adventure with seven remastered multiplayer maps from Halo 2: Anniversary and 25 multiplayer maps from the original Halo 2, featuring a completely updated progression system.


 
Pitäs melkeen tuo Halo 2 ostaa PC:lle :hungry: kun Xbox versio on aika tuhnuinen(se alkuperäinen) eikä oikein napostele ajatus ostaa koko konsolia(one) yhden pelin takia. Halo 3 pitäs rerunittaa kans 360:lla :drool:
 
Kaikenmaailman ongelmia tuossa 3:ssakin varmaan tulee olemaan, mutta on sitä niin pitkään odotettu PC:lle, että tulee siltikin pelattua.
 
Pelasin Xboxilla Halo 2 ja harmitti kun pyöri vähän nihkeästi välillä. Juttu mitä ei oikein voi antaa anteeksi enää joten ostin Halo MCC ja Halo 2 A käyntiin. Onpa sulava! :love:

Ja pyörii hyvin capped60fps tällä omalla "ei pelikoneellakin" i3+gtx960

e: äh sekotin juttuja
 
Viimeksi muokattu:
Aloitinpa Halon hakkuun täällä. Ykköstä hakkasin aikoinaan pc:llä, muita en ole pelannutkaan, kun ei ikinä ole boxia ollut. Alkuperäisessä julkaisujärjestyksessä läksin pelaamaan.

Voi todeta, että aika on jossain määrin kullannut muistot. Halo CE:n orkkisgrafiikat ovat TODELLA karut ja nuo parannellut näyttää siltä, mitä muisteli. Vähän kökkö pelattavuuskin. Ja Flood on vielä ärsyttävämpi kuin muistin. Voin vain kuvitella suunnittelupalaverin:

-Meillä ois nyt tommonen zombie horde -tyyppinen vihollinen. Oisko mitään ideoita, miten siitä saatais vähän ärsyttävämpi?
- Ne vois olla nopeita ja hyppiä ympäriinsä!
-Joo, ihan hyvä, mutta vielä vois olla rasittavampi.
-Annetaan niille pyssyjä ja raketinheittimiä!
-Joo!

Edit: turha lainaus pois.
 
Viimeksi muokattu:
Halo CE:n ikä alkaa tosiaan painaa päälle. Mukavaa haastetta ja pelattavaa se pitkästä aikaa tarjosi, mutta oli siihen syynsäkin että pitkästä aikaa..

Nyt Halo 2:n läpipeluu kesken, ja kyllä on yhä yksi suosikkipeleistäni (yksinpelin osalta) koskaan. Scifijuoni iskee kovaa, Arbiterilla ja Chiefillä vuorottelu tuo ihanaa vaihtelua peliin ja onhan nuo Anniversary grafiikat aivan tyrmäävät. Vittumaiset viholliset taas ovat aivan niin vittumaisia kun muistinkin, esimerkkinä Jackal sniputtajat jotka legendaryllä tiputtavat yhdestä eivätkä ammu ohi (varsinkin Delta Halossa). Mutta pakko nämä on legendarylla pelata, tuntuu että Halot ovat harvoja pelaamiani pelejä joissa vaikeusasteen nostaminen tekee vihollisita myös fiksumpia sen sijaan että jokainen vaan kestäisi tuplasti osumia.

Ikävä kyllä H2:n moninpelissä ei tunnu 8vs8 matseja oikein löytyvän, mutta eiköhän nyt julkaistavat H3 + Forge ole ne mitkä ihmiset tuovat takaisin pelisarjan pariin.
 
Halo CE:n ikä alkaa tosiaan painaa päälle. Mukavaa haastetta ja pelattavaa se pitkästä aikaa tarjosi, mutta oli siihen syynsäkin että pitkästä aikaa..

Nyt Halo 2:n läpipeluu kesken, ja kyllä on yhä yksi suosikkipeleistäni (yksinpelin osalta) koskaan. Scifijuoni iskee kovaa, Arbiterilla ja Chiefillä vuorottelu tuo ihanaa vaihtelua peliin ja onhan nuo Anniversary grafiikat aivan tyrmäävät. Vittumaiset viholliset taas ovat aivan niin vittumaisia kun muistinkin, esimerkkinä Jackal sniputtajat jotka legendaryllä tiputtavat yhdestä eivätkä ammu ohi (varsinkin Delta Halossa). Mutta pakko nämä on legendarylla pelata, tuntuu että Halot ovat harvoja pelaamiani pelejä joissa vaikeusasteen nostaminen tekee vihollisita myös fiksumpia sen sijaan että jokainen vaan kestäisi tuplasti osumia.

Ikävä kyllä H2:n moninpelissä ei tunnu 8vs8 matseja oikein löytyvän, mutta eiköhän nyt julkaistavat H3 + Forge ole ne mitkä ihmiset tuovat takaisin pelisarjan pariin.

Halossa tosiaankim vaikeustaso vaikuttaa kokemukseen merkittävästi. Testasin Halo2 Normalolla nyt tossa kun alotin sen ja se oli aivan paskaa. Vihut seisoo paikallaan eikä tee mitään. Ei oo minun halo sellainen.

Heroic taas yleinen mielipide "oikeasta" halo-vaikeusasteesta ja olen samaa mieltä, siinä saa pelata kokoajan täysillä ja sekunninkin nukahdus vie hengen mutta peli ei ole silti vittumaisen armoton. Legendarya en ole pelannut koskaan, se taisi alkuperäisissä olla lukittunakin kunnes peli läpäisty? Enkä muutenkaan kaipaa heroicia enempää, se tarjoaa jo minulle kaiken mitä pelin pitää tarjotakkin, eli pelaamista toisinkuin normal mikä ei ollut edes pelaamista enää.


PS: Tänään ilmeisesti 3 julkaisu :cool:
 
Heroic taas yleinen mielipide "oikeasta" halo-vaikeusasteesta ja olen samaa mieltä, siinä saa pelata kokoajan täysillä ja sekunninkin nukahdus vie hengen mutta peli ei ole silti vittumaisen armoton. Legendarya en ole pelannut koskaan, se taisi alkuperäisissä olla lukittunakin kunnes peli läpäisty? Enkä muutenkaan kaipaa heroicia enempää, se tarjoaa jo minulle kaiken mitä pelin pitää tarjotakkin, eli pelaamista toisinkuin normal mikä ei ollut edes pelaamista enää.

Tähän voinee vaikuttaa ainakin Xboxin kohdalla myös kontroller. Ainakin itse nautin Heroicista enemmän sen takia (olen myös Legendarylla ykkösen joskus aikoinaan alkuperäisellä Xboxilla pelannut) etten osu tuolla ohjaimella kuten hiirellä. Ja koska haluan nauttia juonesta ja pelaamisesta heittämättä sitä joystickkia kipsiseinän läpi, niin Heroicilla olen sen jälkeen mättänyt muitakin osia. Eihän Heroic varsinaisesti vaikea ole, mutta siinä on kuitenkin pelattavaa silloin tällöin kun aina muutaman viikon tauon jälkeen kaivaa Xboxin esille ja pelailee hetken.

Ja kuten edellä, Halon suurin etu on sen tarina. Vaikka olisinkin niin halunnut oppia enemmän niistä rinkuloista, miten sellainen maailma oli siinä tarkoitus toimia (ja mitä kaikkea sen paksussa kuoressa on).
 
Samaa mieltä että Heroicilla pelit ovat parhaimmillaan/hauskimmillaan, mutta sitten missaa Legendary endingin joka jokaisen Halon loppuun on piilotettu ;) Noihin masokistisiin All Skulls On läpipeluisiin en kyllä ole ryhtynyt, siinä menisi ikä ja terveys (taikka pitäisi vähintään tietää miten speedrunata jokaisen kentän läpi). Tarina on kyllä vahva osuus, ja iso plussa 343 Industrielle että on lisännyt nämä terminaalit Anniversary peleihin, joista tihkuu vähän lisää lorea.

Joskus meni ohjaimella läpi, mutta se taito on painunut niin unholaan että varmaan Needlerilläkin osuminen tuottaisi vaikeuksia..
 
En kyllä ymmärrä, miten jaksatte noilla vaikeammilla vaikeusasteilla pelata. Ehkä sitä on liian vanha näihin, mutta normaalillakin välillä hermo tiukassa, lähinnä Floodin kanssa. Kakkosen sain läpi pelattua. Siinä juoni, enhanced-grafiikat ja varsinkin nuo uudet välivideot oli tosi jees. Pelillisestikin ykköstä edellä, mutta ei nyt mikään messiaspeli enää nykyisellään. Kolmonenkin alkaa olla loppusuoralla. Grafiikat on jätetty X360-tasolle, joten ulkoasu aika tylsä. Pelillisesti ei myöskään ole tarjonnut mitään uutta ja mullistavaa. Cortana-leveli on tarjonnut hiuksien repimistä. Joko edettävä todella hitaasti varmasti tappaen ihan kaikki Floodit, ettei niitä jää selän takse tai sitten rynniä mahdollisimman nopeasti checkpointille toivoen parasta.
 
Heroicilla näitä itse tykkään pelata, just sopivasti haastetta. Ykkönen edelleen kesken, mutta eiköhän sen saa pelattua kun tätä backlogia nyt pitäisi ekaksi purkaa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom