Halo Infinite (PC/XBOX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Niko
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan törkeän hyvä ja hauska pelata tää campaign :) heroic sais olla pykälän pari hankalampi, mutta kyllä tässäkin tasaiseen henki lähtee. Varsinkin jos ei ajoissa pudota jackal snipereita.

Paranneltavaa toki on vielä, cutsceneissä on jotain outoa häikkää niinku osa ruudusta menis matalammalla frameratella ja kasvoanimaatiot ei ole ihan mint. Päätehtäviä ei vissiin voi pelata uudestaan samalla talletuksella, eli ei par timea ja scorea, tää on paha puute. Co-op ois pitäny olla jo julkaisussa ym.
 
Aivan törkeän hyvä ja hauska pelata tää campaign :) heroic sais olla pykälän pari hankalampi, mutta kyllä tässäkin tasaiseen henki lähtee. Varsinkin jos ei ajoissa pudota jackal snipereita.

Paranneltavaa toki on vielä, cutsceneissä on jotain outoa häikkää niinku osa ruudusta menis matalammalla frameratella ja kasvoanimaatiot ei ole ihan mint. Päätehtäviä ei vissiin voi pelata uudestaan samalla talletuksella, eli ei par timea ja scorea, tää on paha puute. Co-op ois pitäny olla jo julkaisussa ym.
Tuo tehtävien uudelleen peluu on tulossa päivitysten myötä: Halo Infinite won't let you replay story missions at launch, but the feature is coming
 
Voisikohan että on myös ajan saatossa mapit muuttunu eikä suoraan oltaisi otettu jotain pois


Olisikohan tässä sama kohta mutta vain mappia muutettu
1:24


10:16
 
Lähtihän se toimimaan kun sain uuden päivityksen Win 11:sta.

Joku omituinen bugi siinä on kun näppäimistöstä ei tule @-merkkiä, mutta sain sen alt ja 64 numpadiltä.

On muuten järkyttävän hyvännäköinen 8K:na.

Campaign meni haahuiluksi kun ei oikein tiedä minne mennä.

Täytyy vissiin käydä tutorialit läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Miten vertautuu Legendary vaikeustaso aikaisempiin osiin? Löytyykö riittävästi haastetta ja tyhmistä peliliikkeistä lähtee henki? Halo 2:ssahan tuo oli täydellisimmillään, mutta kolmosessa peliä helpotettiin ja Legendary vastasi aiempaa Heroiccia. Reach ei muistaakseni sekään ihan kakkosen tasolle yltänyt.
Ei op, mutta asiaan. Legendary selvästi haastavampi kuin halo 3 vastaava ja Reachin kanssa aika samaa tasoa. Panoksia riittää jopa yllättävän hyvin ja vihut kuolee ok nopeasti, mutta kuolokin korjaa pienestä virheestä. Hookkia lähes pakko käyttää, jos haluaa päästä eteenpäin tietyissä tilanteissa/bossi fighteissa. Kaiken kaikkiaan tuntuu tasapainoiselta ja sopivan haastavalta.
Muistas vaan käyttää naatteja useemmin
Heroiccia en olekkaan kokeillut, joten siihen en osaa vertailla.
 
@The Nameless One hyviä poimintoja, jokainen näkee kuinka kovaa tuo Warthog ajaa pitkää suoraa ja taustalla lentää säteet kohti taivasta baseista.

Halo 1 ajoista jo ollut ja vuoden 2018 E3 trailerissa mukana, MUTTA ei pelissä. Vaikea ymmärtää.
 
@The Nameless One hyviä poimintoja, jokainen näkee kuinka kovaa tuo Warthog ajaa pitkää suoraa ja taustalla lentää säteet kohti taivasta baseista.

Halo 1 ajoista jo ollut ja vuoden 2018 E3 trailerissa mukana, MUTTA ei pelissä. Vaikea ymmärtää.
CGI-trailerit nyt monesti on mitä on, ei sitä tarvi niin vakavasti ottaa. :D

Halo kakkosestakin aikoinaan jouduttiin poistamaan puolet että saatiin peli ulos päivämääränä, joka oli tatuoitu Peter Mooren käteen. Silti yksi parhaita pelejä ikinä.
 
Näyttää siltä että tämä on jälleen yksi näistä mainioista konsolikäännöksistä, jotka toimivat sulavasti ilman jatkuvaa microstutteria ainoastaan locked 60fps tai 120fps. Mikä tahansa muu asetus aiheuttaa jatkuvaa nykimistä.
Näillä asetuksilla microstutteri häviää: 1. Nvidia ohjauspaneelista: Vsync = use 3D application setting 2. Pelistä: minimum fps = 60, maximum fps = 60, Vsync = ON. (Tai vastaavasti min ja max 120, jos vain potku riittää). Ulkoiset frame limitterit kuten RTSS pois päältä.

Jos tämä on surkeasta pelimoottorista johtuva juttu, niin tuskin tulee mitään taikapätsiä joka korjaa suorituskykyongelman, vaan saamme nauttia tästä nylkyttävästä pelikokemuksesta tai tyytyä pelaamaan lukitulla 60 framella. Kyllä tuntuu tahmealta Doomin supersulavan 120fps jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä että tämä on jälleen yksi näistä mainioista konsolikäännöksistä, jotka toimivat sulavasti ilman jatkuvaa microstutteria ainoastaan locked 60fps tai 120fps. Mikä tahansa muu asetus aiheuttaa jatkuvaa nykimistä.
Näillä asetuksilla microstutteri häviää: 1. Nvidia ohjauspaneelista: Vsync = use 3D application setting 2. Pelistä: minimum fps = 60, maximum fps = 60, Vsync = ON. (Tai vastaavasti min ja max 120, mutta siihen tuskin potku riittää). Ulkoiset frame limitterit kuten RTSS pois päältä.

Jos tämä on surkeasta pelimoottorista johtuva juttu, niin tuskin tulee mitään taikapätsiä joka korjaa suorituskykyongelman, vaan saamme nauttia tästä nylkyttävästä pelikokemuksesta tai tyytyä pelaamaan lukitulla 60 framella. Kyllä tuntuu tahmealta Doomin supersulavan 120fps jälkeen...

Hieno löydös, pitää koittaa :thumbsup: Muuten oikein maistuva peli mutta tuo vienosti kröpelöinen ruudunpäivitys ois komiaa saada kuntoon.

Eikö ole 60 / 120 sijasta mahista lukita vaikka 90fps?

EDIT: ei vissiin auta vaikka päälle saakin.
 
Hieno löydös, pitää koittaa :thumbsup: Muuten oikein maistuva peli mutta tuo vienosti kröpelöinen ruudunpäivitys ois komiaa saada kuntoon.

Eikö ole 60 / 120 sijasta mahista lukita vaikka 90fps?

EDIT: ei vissiin auta vaikka päälle saakin.
Pystyt sinä sen min fps laittamaan custom asetuksella 90 ja max 120, mutta ei se auta, kun microstutteria tulee kokoajan niin ei tunnu sulavalta... Välivideot muuten nylkyttää tuollakin locked 60 edelleen ,ne on varmaan sitten 30fps tehty. Veikkaan että Xboxilla nuo cutscenet toimii smooth 30fps, mutta PC käännöksessä on munattu sekin.
 
Pystyt sinä sen min fps laittamaan custom asetuksella 90 ja max 120, mutta ei se auta, kun microstutteria tulee kokoajan niin ei tunnu sulavalta... Välivideot muuten nylkyttää tuollakin locked 60 edelleen ,ne on varmaan sitten 30fps tehty. Veikkaan että Xboxilla nuo cutscenet toimii smooth 30fps, mutta PC käännöksessä on munattu sekin.

Aivan, joo ja ei ylety 120 asti, sen verran raskas kuitenkin. Täytyy kokeilla tuota jippoa ja että kehtaako pelata 60fps lukolla.

Tuo Nvidian paneelin oma Vsync (pystytahdistus: nopea, esim.) mun mielestä siivosi viimeisetkin microstutterin rippeen CoD CW:stä ja oisko ollu MW:stäkin, ja uusimmalla en oo edes ilman kokeillut. Harmi ettei toimi tässä, tai riitä edes loppusilaukseen.
 
Päivällä pelailin ja äsken kun olin jatkamassa, päästään täälläkin ihailemaan storen xbox pelipalvelunäkynää. Eka tosiaan heitti jotain käyttöoikeus erroriakin. Kylhän toi xbox sovellus toimikin jo vähän turhan hyvin pidemmän aikaa.
 
Tänään tuli steelbook Amazonilta. On upea.

Muistakaahan Game Pass Ultimate -tilaajat käydä lunastamassa tämän kuukauden edut Haloon.
 

Liitteet

  • IMG_20211210_224658__01__01.jpg
    IMG_20211210_224658__01__01.jpg
    2,9 MB · Luettu: 107
Näyttää siltä että tämä on jälleen yksi näistä mainioista konsolikäännöksistä, jotka toimivat sulavasti ilman jatkuvaa microstutteria ainoastaan locked 60fps tai 120fps. Mikä tahansa muu asetus aiheuttaa jatkuvaa nykimistä.
Näillä asetuksilla microstutteri häviää: 1. Nvidia ohjauspaneelista: Vsync = use 3D application setting 2. Pelistä: minimum fps = 60, maximum fps = 60, Vsync = ON. (Tai vastaavasti min ja max 120, mutta siihen tuskin potku riittää). Ulkoiset frame limitterit kuten RTSS pois päältä.

Jos tämä on surkeasta pelimoottorista johtuva juttu, niin tuskin tulee mitään taikapätsiä joka korjaa suorituskykyongelman, vaan saamme nauttia tästä nylkyttävästä pelikokemuksesta tai tyytyä pelaamaan lukitulla 60 framella. Kyllä tuntuu tahmealta Doomin supersulavan 120fps jälkeen...

Pistä kaikki syncit pois, niin ei ole mitään stutteria, paitsi se välivideiden outo synkkiongelma, joka on myös konsoliversioissa. Digital Foundryn Linneman siitä väli ideoiden syncci ongelmasta jutusteli DF:n videolla.

Itsellä ei ole mitään syncciä päällä ja frametime käppyrä on todella tasainen. Toki saattaa vähän repeillä kuva, jos menee FPS yli näytön 144hz taajuuden, mutta 3440*1440 resoa ja ultra asetukset pitää kyllä pitkälti huolen siitä, että niin ei käy.
 
Päivällä pelailin ja äsken kun olin jatkamassa, päästään täälläkin ihailemaan storen xbox pelipalvelunäkynää. Eka tosiaan heitti jotain käyttöoikeus erroriakin. Kylhän toi xbox sovellus toimikin jo vähän turhan hyvin pidemmän aikaa.
Nyt löytyi toimiva kikka tähänkin, eikä tarvitse ladata uusiksi. Eli windows asetukset, sovellukset, Halo Infinite ja palauta. Sen jälkeen xbox sovellus auki ja Halo Infinite install. Menee muutama sekunti ja homma toimii.
 
Redditissä kertovat että Nvidian ajurioptimoinnit eivät toimi PC Game Pass / MS store versiossa. Steam versiossa toimivat normaalisti. Asian voi korjata Nvidia profile inspector nimisellä ohjelmalla, tuolla ohjeet:

 
Jaha, näköjään jos kuolee liian monta kertaa bossiin, niin peli heittää sitä edelliseen checkpointtiin, että pääsee keräämään paremmat aseet.. Oishan tuo kiva jos olis vaihtoehto, eikä pakotettu :D
 
Jaha, näköjään jos kuolee liian monta kertaa bossiin, niin peli heittää sitä edelliseen checkpointtiin, että pääsee keräämään paremmat aseet.. Oishan tuo kiva jos olis vaihtoehto, eikä pakotettu :D

Jokaisessa bossissa on joku idea miten sen saa listittyä. Älypeli ja taktinen räiskintä kyseessä. Aseilla ja taktiikoilla on valtava merkitys. Varsinkin Legendary-vaikeustasolla.
 
Game Pass -versio PC:llä nyt kaatunut ainakin kolme kertaa päivän aikana kampanjassa. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko löytynyt ratkaisua? Muuten maistuu kyllä hyvältä. Harmillisia kaatumiset varsinkin, kun ei tunnu sitten jättävän viimeisintä checkpointtia talteen. Kerran olin lähestymässä jo bossia yhden tornin sisällä, kaatui ja restartin jälkeen joutui aloittamaan muistaakseni 500m päässä tornista.
 
Latasin tämän tuolta Windowsin Xbox ohjelman kautta jo viikolla ajatellen tätä iltaa. Nyt olisi ollut muutama tunti aikaa pelata kampanjaa. Iso kiitos vaan tekijöille että kampanja pitääkin ladata erikseen pelin sisältä. ADSL kanssa turha yrittää enää tänään. Kiitos.
 
Latasin tämän tuolta Windowsin Xbox ohjelman kautta jo viikolla ajatellen tätä iltaa. Nyt olisi ollut muutama tunti aikaa pelata kampanjaa. Iso kiitos vaan tekijöille että kampanja pitääkin ladata erikseen pelin sisältä. ADSL kanssa turha yrittää enää tänään. Kiitos.
Saman kokonen se lataus olis piti se sitten ladata pelin sisältä tai ei.

Pelin voi btw sulkea latauksen ajaksi.
 
Ei siinä koossa mitään mutta kun ei tiennyt että pitää sieltä startata. Luulin että kaikki tulee kerralla.
Ei sitä sieltä pelin sisältä ole pakko klikata. Sieltä samasta Xbox ohjelmasta itse kampanjan latasin. En edes tiennyt että on joku pelin sisäinen optiokin.
 
Eli siis hetkinen, tässä pelissä ei voi pelata campaignin tehtäviä uudestaan läpi? Miten Battlefieldiä parjataan puuttuvista perusominaisuuksista (oikeutetusti) niin paljon, mutta tämä peli/pelistudio päästetään kuin koira veräjästä?

Onhan tuo ihan naurettavan keskeneräinen tekele, kun perusominaisuuksia (tämä, co-op, forge) puuttuu ja veloitetaan moisesta "roskasta" (oli se sitten kuinka hauska tahansa) 60€.. Toki tekniset puutteet vielä päälle. Moninpelin ilmaisuus on oma valinta, ja vaikka se onkin mielestäni hyvin tehty ei sitä voida käyttää tekosyynä siihen, ettei yksinpeliä viilata valmiiksi ennen julkaisua. Tämän jälkeen laski kunnioitus sen verran 343 Industriessia kohtaan, ettei tätä kyllä täydellä hinnalla kehtaa ostaa.
 
Eli siis hetkinen, tässä pelissä ei voi pelata campaignin tehtäviä uudestaan läpi? Miten Battlefieldiä parjataan puuttuvista perusominaisuuksista (oikeutetusti) niin paljon, mutta tämä peli/pelistudio päästetään kuin koira veräjästä?

Onhan tuo ihan naurettavan keskeneräinen tekele, kun perusominaisuuksia (tämä, co-op, forge) puuttuu ja veloitetaan moisesta "roskasta" (oli se sitten kuinka hauska tahansa) 60€.. Toki tekniset puutteet vielä päälle. Moninpelin ilmaisuus on oma valinta, ja vaikka se onkin mielestäni hyvin tehty ei sitä voida käyttää tekosyynä siihen, ettei yksinpeliä viilata valmiiksi ennen julkaisua. Tämän jälkeen laski kunnioitus sen verran 343 Industriessia kohtaan, ettei tätä kyllä täydellä hinnalla kehtaa ostaa.
Kyllä näistä puutoksista on purnattu. Redditin puolella meno meni niin villiksi että siellä laitettiin ilmeisesti koko subreddit jäähylle hetkeksi.
 
Eli siis hetkinen, tässä pelissä ei voi pelata campaignin tehtäviä uudestaan läpi? Miten Battlefieldiä parjataan puuttuvista perusominaisuuksista (oikeutetusti) niin paljon, mutta tämä peli/pelistudio päästetään kuin koira veräjästä?

Onhan tuo ihan naurettavan keskeneräinen tekele, kun perusominaisuuksia (tämä, co-op, forge) puuttuu ja veloitetaan moisesta "roskasta" (oli se sitten kuinka hauska tahansa) 60€.. Toki tekniset puutteet vielä päälle. Moninpelin ilmaisuus on oma valinta, ja vaikka se onkin mielestäni hyvin tehty ei sitä voida käyttää tekosyynä siihen, ettei yksinpeliä viilata valmiiksi ennen julkaisua. Tämän jälkeen laski kunnioitus sen verran 343 Industriessia kohtaan, ettei tätä kyllä täydellä hinnalla kehtaa ostaa.
Ei tästä tarvitse 60 euroa maksaa, toisin kuin Battlefieldista. 1€/kk Game Pass-tilaus sisään ja peli kokeiluun. Jos ei miellytä, niin kokonaisen euron hävisit. Jos peli oli hyvä ja haluat kuukauden jälkeen jatkaa pelaamista, niin jatka GP-tilausta tai osta peli omaksi.

Ei tässä mitään sikaa säkissä tarvi ostaa. Toisin kuin Battlefieldin kanssa.
 
Eli siis hetkinen, tässä pelissä ei voi pelata campaignin tehtäviä uudestaan läpi? Miten Battlefieldiä parjataan puuttuvista perusominaisuuksista (oikeutetusti) niin paljon, mutta tämä peli/pelistudio päästetään kuin koira veräjästä?

Koska bugeja launchissa oli huomattavasti vähemmän ja peli itsessään paljon enemmän sitä mitä Halo-fanit haluaa vs Battlefield.
 
Onhan tuo ihan naurettavan keskeneräinen tekele, kun perusominaisuuksia (tämä, co-op, forge) puuttuu ja veloitetaan moisesta "roskasta" (oli se sitten kuinka hauska tahansa) 60€.. Toki tekniset puutteet vielä päälle.

Olet täysin oikeassa. Puute lista on massiivinen. Halo: Infinite piti alunperin olla ihan muuta, siitä karsittiin pois 2/3 osaa. Kehityshelvetti.

Hyvä asia on ainoastaan se että seuraavat 10 vuotta tätä peliä tullaan ehostamaan ja muuttamaan siihen suuntaan mikä tuo suuri visio on ollut. Joltain osin Halo on mielestäni jo "täydellinen" MUTTA kyllä kokenut pelaaja huomaa nopeasti saavuttuaan planeetan pinnalle että jotain on todella pahasti pielessä.

(Toivon kuitenkin että jokainen antaisi Halolle aikaa kehittyä, sillä potentiaali on valtava).
 
Ei tästä tarvitse 60 euroa maksaa, toisin kuin Battlefieldista. 1€/kk Game Pass-tilaus sisään ja peli kokeiluun. Jos ei miellytä, niin kokonaisen euron hävisit. Jos peli oli hyvä ja haluat kuukauden jälkeen jatkaa pelaamista, niin jatka GP-tilausta tai osta peli omaksi.

Ei tässä mitään sikaa säkissä tarvi ostaa. Toisin kuin Battlefieldin kanssa.
Samalla game passilla saa pelata myös 10 h BF.
 
Tiedoksi tännekkin, Dolby Vision tällä hetkellä rikki, kannattaa ottaa pois päältä XSX-asetuksista.
 
Ei tästä tarvitse 60 euroa maksaa, toisin kuin Battlefieldista. 1€/kk Game Pass-tilaus sisään ja peli kokeiluun. Jos ei miellytä, niin kokonaisen euron hävisit. Jos peli oli hyvä ja haluat kuukauden jälkeen jatkaa pelaamista, niin jatka GP-tilausta tai osta peli omaksi.

Ei tässä mitään sikaa säkissä tarvi ostaa. Toisin kuin Battlefieldin kanssa.
Niin eikös Battlefieldiäkin voi pelata game passilla? (Sekä eihän nuo 1 €/kk kokeilut tuo peliin yhtään sen enempää sisältöä, joten miten tuota Game Pass-tilausta voi käyttää jotenkin tekosyynä keskeneräiselle tekeleelle?) Mutta kuitenkin, pointtini oli että pelin omistaakseen täytyy pulittaa 60€ pelistä, jossa on sisältöä ja ominaisuuksia 20-30€ edestä.

Lähinnä ihmettelin, että aiemmin "puhtoisena" pitäväni 343i on myös vajonnut tälle julkaistaan-pakollinen-minimi-ehostetaan-myöhemmin tasolle.
 
Niin eikös Battlefieldiäkin voi pelata game passilla? (Sekä eihän nuo 1 €/kk kokeilut tuo peliin yhtään sen enempää sisältöä, joten miten tuota Game Pass-tilausta voi käyttää jotenkin tekosyynä keskeneräiselle tekeleelle?) Mutta kuitenkin, pointtini oli että pelin omistaakseen täytyy pulittaa 60€ pelistä, jossa on sisältöä ja ominaisuuksia 20-30€ edestä.

Lähinnä ihmettelin, että aiemmin "puhtoisena" pitäväni 343i on myös vajonnut tälle julkaistaan-pakollinen-minimi-ehostetaan-myöhemmin tasolle.
Miten olet päätynyt tähän päätelmään että pelissä on vain 20-30€ edestä sisältöä


Halo in Halo ;)

 
Viimeksi muokattu:
No ei tämä kyllä millään mittapuulla ole 60 euron arvoinen peli. Teknisesti surkea PC portti, jonka main story kestää noin 10 tuntia. Jos tekee "sivutehtävät" niin 15 tuntia. Ja nuo sivutehtävätkin näyttää olevan pelkkiä tukikohdan kaappauksia vailla minkäänlaista tarinaa. Kun on tehnyt yhden niin on jo nähnyt kaikki. Open worldina mainostetulta AAA peliltä voi kyllä odottaa toimivuutta ja +50 tuntia sisältöä täydellä hinnalla.

Ja kaikki tämähän on tietysti todella harmittava juttu, kun itse gameplay ja taistelu on todella hauskaa hyvän tekoälyn ja huumorin ansiosta.
 
Miten olet päätynyt tähän päätelmään että pelissä on vain 20-30€ edestä sisältöä
Noin 15 tuntia pitkä story on mielestäni itsessään ~20€ arvoinen, 30€ arvoinen jos siitä ei olisi karsittu tehtävien uudelleenpeluuta pois. Lopun hinnasta muodostaisivat hyvin toteutettu co-op (puuttuu) sekä forge (puuttuu), joita nyt ei vain jaksettu/kyetty tehdä ajallaan. Ehkä ei asetettu realistista julkaisuaikataulua alunperinkään. Onko tämä kehittäjien vai julkaisijan vika, onkin sitten eri keskustelu, mutta lopputulosta se ei muuta.

En koe että näin lyhyt paketti olisi millään mittarilla 60€ arvoinen. Saa toki olla eri mieltä, ja selvästi suurin osa onkin eri mieltä, koska on ollut itsevarmuutta julkaista peli tässä tilassa silti odottaen hyviä myyntilukuja.

Enkä nyt halua kuulostaa liian negatiiviselta! Moninpeli on mielestäni erittäin hyvällä pohjalla ja pienillä parannuksilla siitä saadaan oikein hyvä ja pitkäkantoinen peli (mutta nykyisellään siinä on yhä paljon korjattavaa). Mutta tämä ei edelleen poista sitä, että ei olisi ollut mitään syytä (muuta kuin raha) julkaista moninpeliä nyt ja yksinpeliä valmiina pakettina vaikkapa vuonna 2022.
 
No ei tämä kyllä millään mittapuulla ole 60 euron arvoinen peli. Teknisesti surkea PC portti, jonka main story kestää noin 10 tuntia. Jos tekee "sivutehtävät" niin 15 tuntia. Ja nuo sivutehtävätkin näyttää olevan pelkkiä tukikohdan kaappauksia vailla minkäänlaista tarinaa. Kun on tehnyt yhden niin on jo nähnyt kaikki. Open worldina mainostetulta AAA peliltä voi kyllä odottaa toimivuutta ja +50 tuntia sisältöä täydellä hinnalla.

Ja kaikki tämähän on tietysti todella harmittava juttu, kun itse gameplay ja taistelu on todella hauskaa hyvän tekoälyn ja huumorin ansiosta.
Mainostettiinko tätä open worldina? Itselle tuli nimittäin yllätyksenä että tämä onkin open world kun kampanja tuli ulos. Odotin perinteistä Haloa. Mielummin pelaan jonkun 6-10h kampanjan kuin nykyaikana trendiksi tulleita 50-100h vaativia grindaushelvettejä. Joku saisi Ubisoftilla tämän konseptin kehittäjän viedä saunan taakse.
 
Game Pass -versio PC:llä nyt kaatunut ainakin kolme kertaa päivän aikana kampanjassa. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko löytynyt ratkaisua? Muuten maistuu kyllä hyvältä. Harmillisia kaatumiset varsinkin, kun ei tunnu sitten jättävän viimeisintä checkpointtia talteen. Kerran olin lähestymässä jo bossia yhden tornin sisällä, kaatui ja restartin jälkeen joutui aloittamaan muistaakseni 500m päässä tornista.
Itsellä tapahtui samaa kunnes huomasin että olin vahingossa laittanut unstable kellotukset GPU:lle.

Muita vinkkejä mitä netistä löysin on että ottamalla Hi-res textuurit pois päältä kaatuilun pitäisi loppua. Eli tuo ensimmäinen ominaisuuksista:
1639314153743.png


Muuten on kyllä peli ollut todella hyvä kokemus. Jatkuva stable 100-120 FPS ja näyttää hyvältä eikä mitään räikeitä bugeja. On niin jo kerennyt tottua paskaan että tuntuu olevan ainoa viimeistelty AAA peli koko vuonna.
 
Itsellä tapahtui samaa kunnes huomasin että olin vahingossa laittanut unstable kellotukset GPU:lle.

Muita vinkkejä mitä netistä löysin on että ottamalla Hi-res textuurit pois päältä kaatuilun pitäisi loppua. Eli tuo ensimmäinen ominaisuuksista:
1639314153743.png


Muuten on kyllä peli ollut todella hyvä kokemus. Jatkuva stable 100-120 FPS ja näyttää hyvältä eikä mitään räikeitä bugeja. On niin jo kerennyt tottua paskaan että tuntuu olevan ainoa viimeistelty AAA peli koko vuonna.

Kiitos ehdotuksesta. Tänään pelannut ilman kaatuilua, kun otin grafiikka-asetuksista Async computen pois. Ilmeisesti AMD-ominaisuus.

Nätisti kyllä pyörii 1440p-resolla kaikki nupit kaakossa. Toki näyttiksenä 3080 eli sietää pyöriäkin.
 
Muita vinkkejä mitä netistä löysin on että ottamalla Hi-res textuurit pois päältä kaatuilun pitäisi loppua. Eli tuo ensimmäinen ominaisuuksista:
Tuo tosiaan auttaa. Itsellä ei kampanja edes käynnistynyt, vaan kaatui aina latausruutuun. Multiplayer kyllä pelitti normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Dot
Noin 15 tuntia pitkä story on mielestäni itsessään ~20€ arvoinen, 30€ arvoinen jos siitä ei olisi karsittu tehtävien uudelleenpeluuta pois. Lopun hinnasta muodostaisivat hyvin toteutettu co-op (puuttuu) sekä forge (puuttuu), joita nyt ei vain jaksettu/kyetty tehdä ajallaan. Ehkä ei asetettu realistista julkaisuaikataulua alunperinkään. Onko tämä kehittäjien vai julkaisijan vika, onkin sitten eri keskustelu, mutta lopputulosta se ei muuta.

En koe että näin lyhyt paketti olisi millään mittarilla 60€ arvoinen. Saa toki olla eri mieltä, ja selvästi suurin osa onkin eri mieltä, koska on ollut itsevarmuutta julkaista peli tässä tilassa silti odottaen hyviä myyntilukuja.

Enkä nyt halua kuulostaa liian negatiiviselta! Moninpeli on mielestäni erittäin hyvällä pohjalla ja pienillä parannuksilla siitä saadaan oikein hyvä ja pitkäkantoinen peli (mutta nykyisellään siinä on yhä paljon korjattavaa). Mutta tämä ei edelleen poista sitä, että ei olisi ollut mitään syytä (muuta kuin raha) julkaista moninpeliä nyt ja yksinpeliä valmiina pakettina vaikkapa vuonna 2022.
Minä olen taas lopettanu ostamasta Ubisoftin peliä koska se määrä tuntia mitä pitäisi tuhlata on vain aivan liikaa
 
Samalla game passilla saa pelata myös 10 h BF.
No perhana, sekin vielä! Unohdin koko EA Playn jo hetkeksi kun itse ennakkotilasin BF2042:n. Fool me once, shame on you. Fool me six times...

Toki sen verran eroa siltikin, että Game Passilla Haloa saa jauhaa kuukauden ajan vs 10h Bäfää.
 
Mutta kuitenkin, pointtini oli että pelin omistaakseen täytyy pulittaa 60€ pelistä, jossa on sisältöä ja ominaisuuksia 20-30€ edestä.

Koen itse saaneeni rahalleni vastinetta tähän mennessä. Varmaan 2/3 on nyt pelattuna kampanjasta ja hauskaa sekä mielenkiintoista ollut. Arviolta 15h on nyt mennyt kun nuohonnut paikkoja, esim. armorit multiplayerin puolelle on hyvä lisä ja paljon isompi houkutin kuin pelin sisäiset Valor-pointsit.
Ei parina viime yönä malttanut nukkumaankaan mennä. Tuntemus jonka harvoin enää peleistä saan.

Tiedän aloittavani heti perään uudestaan Legendary läpipeluun. Vertailun vuoksi, Halo 5 läpipeluu kesti Heroicilla alle 5h. Kampanja oli myös niin huono, etten halunnut sitä pelata uudestaan. Pelasin sen kerran läpi julkaisussa, eikä se edes tuntunut Halolta, vaan joltain geneeriseltä scifiltä. Halo Infinite parantaa Halo 5:stä isolla harppauksella.

Co-opin puute on itseä harmittanut, koska perinteenä on ollut kaverin kanssa pelata julkaisussa. Realistisesti kun ajattelen, niin olisin tällä kertaa ensin pelannut yksin ja kaverin kanssa sitten kun hän ehtii, joten co-oppia en olisi vielä edes tarvinut.
Forge ei aiheuta oikeastaan tuntemuksia, vaikka se olisi lisännyt kenttien määrää ja sisältöä. Olisin voinut siitä hyötyä, jos matchmakingiin olisi Forge-kenttiä tullut. Huhujen mukaan Forgesta on tulossa melkoinen setti, jonka vuoksi myöhästymisen "ymmärtää" paremmin, mikäli totta.
Kampanjakenttien valinnan puute on myös harmi, vaikka pelihän toimii aika eri kaavalla kuin aiemmat Halot. Mahdollisuus olisi silti hyvä olla ja se onkin tulossa pian.

En suoraan sanottuna ihan ymmärrä vertausta 20e arvoiseen pakettiin, vaikka ymmärrän kritiikin joiltain osin.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kokonaisuudessa on jokin "selittämätön voima" joka koukuttaa putsaamaan vielä yhden FOBin tai etsimään yhden päivityksen. Tuntuu että turha Expagrindaus ja dopamiinifixit on vain korvattu hyvillä mekaniikoilla ja se juuri juuri ainaki itsellä pitää mielenkiinnon yllä.
 
Samaa mieltä.

On tässä jotain mystisen hienoa, Razorback-jeeppi ja kyydissä 5 Marinea, sitten pyöritään ympäri Rengas-planeettaa ja laitetaan kunnon mayhemit tulille! ai että... vieläkun saisi sitä laajempaa kenttää tähän, vaikka peltoja, kumpuja, järviä, mäkiä... avointa tilaa.

CO-OP, 4 pelaajaa. Jokaiselle Razorback jeepit. 5 + 1 x 4 = 24... hyviksiä 24 ja sitten vyöryttämään vihun basea.
 
Samaa mieltä.

On tässä jotain mystisen hienoa, Razorback-jeeppi ja kyydissä 5 Marinea, sitten pyöritään ympäri Rengas-planeettaa ja laitetaan kunnon mayhemit tulille! ai että... vieläkun saisi sitä laajempaa kenttää tähän, vaikka peltoja, kumpuja, järviä, mäkiä... avointa tilaa.

CO-OP, 4 pelaajaa. Jokaiselle Razorback jeepit. 5 + 1 x 4 = 24... hyviksiä 24 ja sitten vyöryttämään vihun basea.

Kovasti huhutaan että valtava määrä sisältöä jäi leikkuupöydälle ja on helppo kuvitella, että eri biomit ja monipuolisempi ympäristö kuuluivat tähän.

CO-OP modenhan huhutaan ilmestyvän ensi kesän tienoilla, joten tästä saa varmasti uudet elämykset vielä myöhemminkin.
 
Kovasti huhutaan että valtava määrä sisältöä jäi leikkuupöydälle ja on helppo kuvitella, että eri biomit ja monipuolisempi ympäristö kuuluivat tähän.

Juu, itseä harmittaa valtavasti se mitä tämän piti olla koska potentiaali on aivan valtava.

Niin hullulta kuin se kuulostaakin, pelin parasta antia on ollut nyt tällaisen Halo-kivirenkaan löytäminen ja skannaaminen... ylipäätään avoin maailma ja sen tutkiminen yhdessä 5 Marinen kanssa ja Razorback-jeepin. Huikea, kaunis, komea scifi-maailma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 768
Viestejä
4 495 643
Jäsenet
74 289
Uusin jäsen
Kaaleppi1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom