Halo Infinite (PC/XBOX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Niko
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli taisteltua nyt kokonaan legendaryllä läpi ja muutamia mietteitä pelistä ja vaikeustasosta.

Alussa vastustajat ovat melko helppoja ja bossi taistelut ovat ainoita todellisia haasteita.
Näihinkin varautumalla saisi kohtaamisista helpompia, mutta omassa tapauksessa (ei yhtään videota katsoneena tai spoilereita lukeneena) haasteita tuli vastaan.
Loppua kohden vastustajat alkoivat yleisesti vaikeutumaan, jopa todella paljon ja luovia keinoja sai käyttää riittämiin. En tietenkään ollut ennen viimeiseen koitokseen lähtöä laittanut shieldi upgradeakaan täyteen ja esimerkiksi Escharum taistelusta lähdin kohti silent auditoriumia kyydissä vain gravity hammer sekä 0 panoksen skewer

Ja vielä yhtenä isona vaikeuttavana tekijänä oli se ettei tässä pystynyt samalla tavalla skippaamaan vastustajia vaan kaikki täytyy tappaa edetäkseen.

Uusista varusteista lähinnä hyötyä toi graplehook muut olivat hiukan tarpeettomia ainakin omassa pelityylissä. Näkymättömät viholliset kun pystyi yleensä havaitsemaan ilman tutkaa ja shieldi ei käytännössä blokannut mitään ainakaan lvl1.

Nautin kyllä pelistä ja mekaniikasta ja grapplehook oli kyllä erinomainen lisä. Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen kokemus, ehkä seuraavana vuorossa laso.
 
Tullut tuota multia nyt diamondiin asti hakattua ja huomasin nyt kans miten alakynnessä sitä onkaan välillä jos joku käyttää ohjainta. Ei saa hiirellä tehdä kyllä yhtään virhettä 1v1 tilanteessa. Aattelinpa koittaa sit itekin vaikka viimeks fps peliä oon pelannu ohjaimella xbox360 aikaan halo kolmosessa. Tunti tai pari siinä meni että tottu. Perfect mitaleita tulee kyllä bärällä helposti ja pelaaminenkin helpottu huomattavasti. Ei ehkä niinkään se aim assist mikä tuosta niin helppoa tekee, mutta kun tuntuu että bullet magnetismia on ihan helvetisti. Ei tartte olla edes tähtäin täysin kohdallaan ja osumia tulee. Huomasin myös että kulmien taakse voi ohjaimella puottaa vihuja jos just sinne menivät ilman suojia. Yks bursti perään ja tappo tulee vaikka koko ukkoo ei näy. Vähän paska fiilis jäi että näinkö tätä nyt pitää pelata.
 
Tullut tuota multia nyt diamondiin asti hakattua ja huomasin nyt kans miten alakynnessä sitä onkaan välillä jos joku käyttää ohjainta. Ei saa hiirellä tehdä kyllä yhtään virhettä 1v1 tilanteessa. Aattelinpa koittaa sit itekin vaikka viimeks fps peliä oon pelannu ohjaimella xbox360 aikaan halo kolmosessa. Tunti tai pari siinä meni että tottu. Perfect mitaleita tulee kyllä bärällä helposti ja pelaaminenkin helpottu huomattavasti. Ei ehkä niinkään se aim assist mikä tuosta niin helppoa tekee, mutta kun tuntuu että bullet magnetismia on ihan helvetisti. Ei tartte olla edes tähtäin täysin kohdallaan ja osumia tulee. Huomasin myös että kulmien taakse voi ohjaimella puottaa vihuja jos just sinne menivät ilman suojia. Yks bursti perään ja tappo tulee vaikka koko ukkoo ei näy. Vähän paska fiilis jäi että näinkö tätä nyt pitää pelata.
Pelataan kyllä selvästi eri peliä. Itsellä ei ole kyllä ohjaimella ollenkaan tuollaisia kokemuksia tullut.
 
Huomasin myös että kulmien taakse voi ohjaimella puottaa vihuja jos just sinne menivät ilman suojia. Yks bursti perään ja tappo tulee vaikka koko ukkoo ei näy. Vähän paska fiilis jäi että näinkö tätä nyt pitää pelata.
Voi olla että muuten pitää paikkaansa, en tiedä, mutta tämä viimeinen oli kyllä liioittelua. :D
 
Tullut tuota multia nyt diamondiin asti hakattua ja huomasin nyt kans miten alakynnessä sitä onkaan välillä jos joku käyttää ohjainta. Ei saa hiirellä tehdä kyllä yhtään virhettä 1v1 tilanteessa.

Jep, yleensä hyvät ohjainpelaajat kyllä tunnistaa heti. Tuskin laskevat avustusta, vaikka miten valittaisi, mutta lisäisivät edes "mouse/keyboard only" -vaihtoehdon kaikkiin pelimoodeihin.
 
Ei auta pikku-röpelöiseen ruudunpäivitykseen mikään edellä mainituista kikoista, eli rajoitella fps min / max 60, ottaa syncit pois jne.
Kokeilin myös tätä r/nvidia - Halo: Infinite - Correct Nvidia Profile 'BUG' (PC Xbox Application / Windows Store Version) tapaa muokata tiedostoa mutta ei vaikutusta.

Tuo ei siis ole mikään maailmanlopun stutterointi mutta selkeä ero esim. uusimpaan CoDiin jonka jälkeen Halo näyttää rosoiselta kun ruutua liikuttelee.

Melkein tekis mieli ostaa Steamistä peli ja koittaa onko samanlainen, saahan siitä rahat takas jos on. Tosin tallenteet taitaa mennä ja pitää aloittaa alusta ellei tuossa onnistu save tiedoston korvaaminen Xbox appi --> Steam.
 
Mites onko porukalla toiminut peli miten edellisen päivityksen jälkeen? Itsellä alkoi nyt kaatumaan kesken matsin. Noin joka toinen tai kolmas matsi peli jäätyy hetkeksi ja kaatuu työpöydälle.
 
En oo mp nyt pelannut, mutta kampanja kaatui aina kun painoi continue. Korjasin ja palautin asennuksen sekä poistin viimeisen windows 11 suojauspäivityksen niin lähti toimiin.
 
Hyvin toimii ainakin Steam versio omalla kohtaa

Mahtaako olla ruudunpäivityksen osin sulava (kuten CoD) vai näyttääkö pikkasen röpelöiselle kun esim. katsetta kääntelee? Kyllä tässä fps riittää siihen mutta näkymä ei ihan vastaa lukemia.
 
Mahtaako olla ruudunpäivityksen osin sulava (kuten CoD) vai näyttääkö pikkasen röpelöiselle kun esim. katsetta kääntelee? Kyllä tässä fps riittää siihen mutta näkymä ei ihan vastaa lukemia.
Itsellä Halo toimii sulavasti mutta Vanguard ei :)
 
Itsellä Halo toimii sulavasti mutta Vanguard ei :)

No jopas on, onko Halo Game Pass?

Vanguard ja kaikki muutkin CoDit toimineet aina sulavuuden mittatikkuina, kohtuu köykäsiä pelejä vielä että on päässyt hyviin fps lukemiinkin. Toki parissa uusimmassa DLSS Qualitynä.
 
No jopas on, onko Halo Game Pass?

Vanguard ja kaikki muutkin CoDit toimineet aina sulavuuden mittatikkuina, kohtuu köykäsiä pelejä vielä että on päässyt hyviin fps lukemiinkin. Toki parissa uusimmassa DLSS Qualitynä.
Juu Microsoft Storesta asennettu Halo. DLSS:ää en käytä missään pelissä.
 
Onko muilla ollut ongelmana se, että Steam-versio toimii ongelmitta, mutta Xbox Game Pass -versiossa on jatkuvaa microstutteringia? Kummassakin versiossa on samat asetukset. Microstuttering ilmenee jo menussa, eikä tarvitse edes mennä peliin asti kokeilemaan. Jokin keskustelu löytyi Redditin puolelta, mutta ratkaisua siihen ei ollut. Kampanjan takia Xbox Game Pass -versio olisi parempi, kun siihen minulla on aktiivinen tilaus jo muutenkin.

Koneesta löytyy 3700X, 3080 ja 32 Gb muistia. Ongelma ei muutenkaan varsinaisesti vaikuta optimoinnin puutteelta.
 
Onko muilla ollut ongelmana se, että Steam-versio toimii ongelmitta, mutta Xbox Game Pass -versiossa on jatkuvaa microstutteringia? Kummassakin versiossa on samat asetukset. Microstuttering ilmenee jo menussa, eikä tarvitse edes mennä peliin asti kokeilemaan. Jokin keskustelu löytyi Redditin puolelta, mutta ratkaisua siihen ei ollut. Kampanjan takia Xbox Game Pass -versio olisi parempi, kun siihen minulla on aktiivinen tilaus jo muutenkin.

Koneesta löytyy 3700X, 3080 ja 32 Gb muistia. Ongelma ei muutenkaan varsinaisesti vaikuta optimoinnin puutteelta.

No just tuota tässä muutama viesti pohdittu. En saanut röpelöintiä pois. Mainiolta kampanjalta vaikuttaa mutta ei ole kyllä sulavuus mitään mihin on tottunut.

Pitää kokeilla Steam kautta ilmaista moninpeliä onko siinä eroa...
 
Juu Microsoft Storesta asennettu Halo. DLSS:ää en käytä missään pelissä.

4K resoilla tuo DLSS Quality toimii niin hyvin ettei eroa huomaa, matalemmilla resoilla voi olla toista. Ainakin CoDeissa. Harmi ettei ole tässä Halon raakileessa mukana.
 
4K resoilla tuo DLSS Quality toimii niin hyvin ettei eroa huomaa, matalemmilla resoilla voi olla toista. Ainakin CoDeissa. Harmi ettei ole tässä Halon raakileessa mukana.
2560x1080 resolla kaipaisi ennemminkin edistyneempiä reunanpehmennyksiä.
 
No just tuota tässä muutama viesti pohdittu. En saanut röpelöintiä pois. Mainiolta kampanjalta vaikuttaa mutta ei ole kyllä sulavuus mitään mihin on tottunut.

Pitää kokeilla Steam kautta ilmaista moninpeliä onko siinä eroa...

Aivan, luin tuon tilanteesi niin, että stutterointi ilmenee vasta myöhemmässä vaiheessa peliä. Kiitos, kun tarkensit, koska selvästi minun on turha yrittää Nvidia-profiilin bugikorjausta, johon aiemmin laitoit linkin.
 
Itse latasin nyt steamista tuon pelin eikä sitä kautta kaatuile. Tuntuu pyörivänkin paljon tasaisemmin. MS store versio kaatuu kyllä edelleen.
 
Eilen meni Heroicilla läpi aikaan 24h 37min. Olipahan hyvä ja Halo 5 fiaskon jälkeen olo oli helpottunut. Tippakin tuli linssiin lopussa. Kannattaa muuten katsoa lopputekstit loppuun asti, tulee pieni bonus.

Oma GOTY tämä on ja vieläpä ihan helposti. Seuraavaksi loput Skullit hakemaan ja Legendary LASO.
 
Aivan, luin tuon tilanteesi niin, että stutterointi ilmenee vasta myöhemmässä vaiheessa peliä. Kiitos, kun tarkensit, koska selvästi minun on turha yrittää Nvidia-profiilin bugikorjausta, johon aiemmin laitoit linkin.
Joo kokoajan on, enkä ole sen pitemmälle kerennyt pelata, avoimen maailman alussa vasta.
 
No voi perkele.. rupes se steamin versiokin kaatumaan ihan yhtälailla.. ja kerkesin pari tuntia pelaamaan.. ffffuuuu!!!
 
No voi perkele.. rupes se steamin versiokin kaatumaan ihan yhtälailla.. ja kerkesin pari tuntia pelaamaan.. ffffuuuu!!!

Steamissä: Oikea hiirennappi Halo Infiniten kohdalla ja Properties. Sieltä DLC-välilehti ja rasti pois kohdasta Multiplayer Hi-Res Textures. Itsellä auttoi tämä eikä ole kertaakaan kaatunut enää.
 
Nopsa multiplayer harjoitusmatsin testaus Steamissa, samanlaista söhröistä ruudunpäivitystä.
 
Sen huomasin että eka matsi joka mapissa on hieman tökkivää ja seuraavat on sitten parempia.. oiskohan joku dx12 cache homma taas

Ahaa. Joo ei tuo varsinaisesti töki, mutta sellaista röpöisempää ruudunpäivitystä. Vaikuttaa just kuten jokin beta ennen ajureita ja optimointeja, viimeistä silausta.

Kyllä tuo syö peli-intoa selkeesti, kampanjaa tulee kuitenkin pelailtua myöhemmin. Vähän tällaseksi diivaksi tullut tuon pelituntuman suhteen.
 
Onko muuten kampanja ostamisen arvoinen kun itse en ole monipeliystävä tällaisessa pelissä nin se on toisarvoinen asia.
 
Onko muuten kampanja ostamisen arvoinen kun itse en ole monipeliystävä tällaisessa pelissä nin se on toisarvoinen asia.
Kamppanjan pystyy pelaamaan game passilla, joka maksaa ekat 3kk 1€. Ainakin itse olen ollut tyytyväinen kamppanjaan ja tekemistä riittää
 
Ahaa. Joo ei tuo varsinaisesti töki, mutta sellaista röpöisempää ruudunpäivitystä. Vaikuttaa just kuten jokin beta ennen ajureita ja optimointeja, viimeistä silausta.

Kyllä tuo syö peli-intoa selkeesti, kampanjaa tulee kuitenkin pelailtua myöhemmin. Vähän tällaseksi diivaksi tullut tuon pelituntuman suhteen.
Niin repeileekö sulla tuo kuva ihan? Itsellä ei ainakaan gsync toimi kunnolla jos yrittää yli 120fps pyörittää peliä ja kuva alkaa repeilee. 120 toimii ihan sulavasti kyllä lukuunottamatta noita animaatioita. Kampanja onkin sit asia erikseen kun sitä ei saa kyllä pyörii sulavasti mun spekseillä ainakaan.
 
Onko muuten kampanja ostamisen arvoinen kun itse en ole monipeliystävä tällaisessa pelissä nin se on toisarvoinen asia.
Ainakin itselle vuoden parhaita peliostoksia. En kyllä täysin objektiivinen ole, kun fanitan vanhoja Haloja. Jos vanhat Halot on maistunut niin luulisi tämänkin. Myös uudet pelaajat tykänneet. Series X:llä mitään teknisiä ongelmia ei ole (paitsi Dolby Vision -bugi), joten kokemus on ollut äärimmäisen sulava. En osaa ottaa kantaa miten PC:llä pelittää.
Kuten mainittu, niin Game Passinhan kautta tätä saa testata puoli-ilmaiseksi.
 
Niin repeileekö sulla tuo kuva ihan? Itsellä ei ainakaan gsync toimi kunnolla jos yrittää yli 120fps pyörittää peliä ja kuva alkaa repeilee. 120 toimii ihan sulavasti kyllä lukuunottamatta noita animaatioita. Kampanja onkin sit asia erikseen kun sitä ei saa kyllä pyörii sulavasti mun spekseillä ainakaan.

Ei repeile, kun 4k ei mene yli 160fps joka näytön taajuus, mutta sellanen rosoisuus taustoissa kun katselee sivuille. Eli sellanen perus- sulavuus erimaata kuin esim. CoDeissa. Ei siis mitään oikeaa ongelmaan mutta tuollainen laatuero kylläkin.

Samanoloinen kampanja ja moninpeli.
 
Tulipa taputeltua tämä nyt viimein läpi vaikka tiukkaa teki lopussa. Aikaisempia Haloja en ole edes jaksanut lukuunottamatta ensimmäistä silloin vuonna ja pottu.

Imo tuo open world elementti sopii hyvin Haloon ja siinä olisi ollut helvetisti hyvää potentiaalia, mutta nyt kuitenkin lopputulos on samanlainen kuin geneerisissä Ubisoftin open world peleissä eli ennen pitkää homma on hyvin pitkälti lineaarista FOB:ien valtaamista, propaganda tornien tuhoamista ja hyökkäyksiä isompiin baseihin. Ja toki aina itse Master Chief (ja ehkä pari marinea) vs koko maailma sen sijaan että olisi oikeasti tuotu sodan tuntua ja UNSC tekisi kunnon hyökkäyksiä noihin pisteisiin useilla sotilailla. Luulisi että näistä chosen one FPS:stä olisi päästy eroon Medal of Honorin ja muiden aiheuttaneen 90/2000-luvun alun yliannostuksen jälkeen.

Tuohon open worldiin olisi voinut lisätä itse ohjattavat/tilattavat pelicanit, ehkä joku lentotukialus/rahtikone jolla voisi kuljettaa joukkoja ja ajoneuvoja taisteluun, johon pelicanit voisi telakoitua tjsp. ja sitten ihan kunnollisia sivutehtäviä joilla voisi olla myös vaikutusta kamppanjaan eikä vain "go there and kill aliens" taskeja.

Myös viimeiset 30% pelistä on käytännössä lukittu noihin täysin samanlaisiin lineaarisiin samalta näyttäviin alienrakennuksiin jotka toistavat täysin samaa kaavaa. Juokse hallista toiseen, tapa alieneita ja hallit on yhdistetty toisiinsa ylipitkillä käytävillä joiden juoksemista pääsee harrastamaan kyllästymiseen asti. Välillä tulee muutama bossi ja sitten pakkopulla cutscenejä tuosta ö-luokan juonesta joka on vain käytännössä random scifi sanasto mössöä. "Save earth". "activate spire", "forerunners blaablaablaa" jne.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teknisesti mahdoton toteuttaa tällainen 1 + 20 vs 100 tilanne? Eli sellaista suuren mayhemin tunne... pelaaja + 20 A.I. marinea vastaan 100 vihua, muutamia ajoneuvoja.

Ilmeisesti tekniset rajoitteet estävät :/
 
Onko teknisesti mahdoton toteuttaa tällainen 1 + 20 vs 100 tilanne? Eli sellaista suuren mayhemin tunne... pelaaja + 20 A.I. marinea vastaan 100 vihua, muutamia ajoneuvoja.

Ilmeisesti tekniset rajoitteet estävät :/
Onnea vain Legendary vaikeudella näissä mapeissa 100 vihollista vastaan
 
Ensimmäisen quick matchin jälkeen olin hyvin epäileväinen pelin viehättävyyden suhteen, mutta pari seuraavaa peliä sai haukkaamaan syötistä ja nyt ollaan koukussa.

Eilen kaksi viimeistä peliä päättyi 100-99 voittoon. Ensin se aluevaltaus ja seuraavaksi oddballin kolmoserän trilleri. Tiedätte varmaan sen sähellyksen määrän, kun molemmilla 95 pistettä.

Tuntuu, ettei tällaista jännitystä ole löytynyt mistään pelistä pitkään aikaan! Kiitos Halo!
 
Oma pää ei kyllä kestä noita FFA matseja. Enemmän sääntö kuin poikkeus, että itse viemässä 1vs1 väännön kunnes joku toinen ampuu sivusta, eikä toki ammu sitä toista joka yhtä kutia vaille haudassa. Itselle palkintona kuolema, eikä tule edes assistia, kun sitä toista ei kiinnosta jostain syystä ampua :confused:

Comppi taas maistuu edelleen hyvin ja nyt rank asettunut Diamond 1-3
 
Ei kestänyt pää pelata yhtä tunnin xp boostia Xboxilla. Padi ei ole sitten millään sopiva ohjaustapa tällaisiin peleihin. Hidas ja epätarkka. Ei mitään mahdollisuuksia edes yrittää vastata tuleen jos joku tulee vähänkään takaviistosta.
 
Padi ei ole sitten millään sopiva ohjaustapa tällaisiin peleihin.
Ai ettei padi ole sopiva ohjaustapa peliin, joka oli lähes konsoli-exclusive parikymmentä vuotta:D Reeniä reeniä vaan jos ei suju.

Vitsit vitsinä, mutta eikös tässä kuitenkin saa "mouse acceleration" tyyppisen asetuksen päälle ohjaimellakin, jolloin myös tuommoiset nopeat käännökset onnistuvat. Tähän lisäksi ohjaimilla oleva aim assist/magneettisuus niin kyllä ohjaimella aika kovaa tuhoa saa aikaiseksi, jos ohjaimella on tottunut pelaamaan.

Täällä on ainakin yksi sivusto, joka muiden tapaan sanoo löytäneensä "parhaat" asetukset ohjaimelle. Onhan tuolla ties mitä Look accelerationia, thumbstick center deadzonea, axial deadzonea yms.
 
Ai ettei padi ole sopiva ohjaustapa peliin, joka oli lähes konsoli-exclusive parikymmentä vuotta:D Reeniä reeniä vaan jos ei suju.

Vitsit vitsinä, mutta eikös tässä kuitenkin saa "mouse acceleration" tyyppisen asetuksen päälle ohjaimellakin, jolloin myös tuommoiset nopeat käännökset onnistuvat. Tähän lisäksi ohjaimilla oleva aim assist/magneettisuus niin kyllä ohjaimella aika kovaa tuhoa saa aikaiseksi, jos ohjaimella on tottunut pelaamaan.

Täällä on ainakin yksi sivusto, joka muiden tapaan sanoo löytäneensä "parhaat" asetukset ohjaimelle. Onhan tuolla ties mitä Look accelerationia, thumbstick center deadzonea, axial deadzonea yms.
No ei ole sopiva. Se että joku on parikymmentä vuotta sitä sietänyt ei tarkoita että se on hyvä. Ei tuosta aim assistitakaan mitään iloa ole. Tähtäys menee kumpaakin puolen ohi kun tattia kääntää. Hiirellä saa oikeasti piipun osoittamaan minne haluaa.
 
No ei ole sopiva. Se että joku on parikymmentä vuotta sitä sietänyt ei tarkoita että se on hyvä. Ei tuosta aim assistitakaan mitään iloa ole. Tähtäys menee kumpaakin puolen ohi kun tattia kääntää. Hiirellä saa oikeasti piipun osoittamaan minne haluaa.
En väitä ettenkö itsekin tykkäisi pelata enemmän hiirellä kuin ohjaimella, mutta väitän että jos olisin omistanut yhtä pitkän ajan ohjaimella pelaamiseen kuin hiirellä pelaamiseen niin olisin vastakkaista mieltä. Eli harjoittelun puutetta:D
 
En väitä ettenkö itsekin tykkäisi pelata enemmän hiirellä kuin ohjaimella, mutta väitän että jos olisin omistanut yhtä pitkän ajan ohjaimella pelaamiseen kuin hiirellä pelaamiseen niin olisin vastakkaista mieltä. Eli harjoittelun puutetta:D
Itsellä ei ole usean vuoden harjoittelukaan tuota tulosta parantanut.
 
Tähdätähän ei pidä sillä oikealla tatilla tehdäkään vaan ainoastaan vasenta tattia liikuttamalla vihun mukana. Aim assist pitää kyllä sitten tähtäimen vihussa kiinni. Eli strafeemalla vaan. Pikkusen voi nostaa sit sillä oikeella kun suojat on veks että päähän saa osuman.
 
Onko tää multiplayer buginen vai mikä mättää serveripuolella, kun hyvin paljon erroria peliin/teamiin yhdistäessä.
Kokeillut nyt tuota 12v12 ja ainoastaan kerran päässyt kaksi matsia vetämään putkeen, mutta muuten tulee koko ajan jotain connection-lost herjaa. Herjat tulee siis peliä etsiessä/peliin liityttäessä. Mitään ongelmaa ei ole, jos sattuu matsiin asti pääsemään.
Pari kertaa pitänyt koko peli sulkea ja käynnistää uudelleen, jotta päässyt yhdistämään peliin.
Xbox kyseessä ja portit on auki eikä missään muussa pelissä ole tällaisia ongelmia.
 
Itelläki tekee tota 12v12 kohalla. Muihin matseihin yleensä hyvin yhdistänyt. Quick resumella ei toimi mikään, mutta kun lopettaa pelin ja käynnistää uudestaan niin toimii (paitsi ei 12v12).
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 828
Viestejä
4 411 069
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
goat421

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom