Half Life: Alyx

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 108
Tarkoitatko sitä, että peli meni liian jännäksi?
Vai sitä, että VR-lasit (tai pää) alkavat kuumenemaan liikaa?
;)
Meinaan sitä jännitystä. :nb: Vaikuttaa liian realistiselta. Harvoin mikään peli antaa tälläsiä viboja.

Ja OT. Toinen maininnan arvoinen peli tai tarkalleen ottaen demo oli se Spiderman: Far From Home mikä löytyy Steamistä. Siinä taas kylläkin tuntui että taju lähtee. Ei niinkään ole pelottava.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 108
Oletkos tullut tutuksi Jefferson Airplanen kanssa tai ihmetellyt Jeff Beckin ihmeellisiä taitoja?
Tuo ei kyllä sano mitään. Vai onko se niin tajunnan räjäyttävää settiä?

Jeff..:whistling:
 
Viimeksi muokattu:

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 108
Kuinka pitkä peli tää oikein on ? Jotain vanhempaa uutista lueskelin kun peli oli vielä kehityksessä että olis noin 15h. Itellä on nyt Steamin mukaan 14.9h pelattuna ja muistaakseni Chapter 5 vasta menossa. :lol: Omasta mielestä pelannut tasaseen tahtiin, puzzlet sun muut aika nopeasti selvitetty. Tietysti joka paikan kolunnut läpi aina.

edit. Parempi kyllä näinpäin että pelaamista riittää, saa ainakin rahalle kunnon vastikkeen ja tuskin tämän jälkeen mitää pelattavaa taas onkaan..
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Kuinka pitkä peli tää oikein on ? Jotain vanhempaa uutista lueskelin kun peli oli vielä kehityksessä että olis noin 15h. Itellä on nyt Steamin mukaan 14.9h pelattuna ja muistaakseni Chapter 5 vasta menossa. :lol: Omasta mielestä pelannut tasaseen tahtiin, puzzlet sun muut aika nopeasti selvitetty. Tietysti joka paikan kolunnut läpi aina.

edit. Parempi kyllä näinpäin että pelaamista riittää, saa ainakin rahalle kunnon vastikkeen ja tuskin tämän jälkeen mitää pelattavaa taas onkaan..
En nyt viitsi spoilata chapterien määrää, mutta kyllä sulla pitkä matka vielä edessä on. Nauti rauhassa :)
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kuinka pitkä peli tää oikein on ? Jotain vanhempaa uutista lueskelin kun peli oli vielä kehityksessä että olis noin 15h. Itellä on nyt Steamin mukaan 14.9h pelattuna ja muistaakseni Chapter 5 vasta menossa. :lol: Omasta mielestä pelannut tasaseen tahtiin, puzzlet sun muut aika nopeasti selvitetty. Tietysti joka paikan kolunnut läpi aina.

edit. Parempi kyllä näinpäin että pelaamista riittää, saa ainakin rahalle kunnon vastikkeen ja tuskin tämän jälkeen mitää pelattavaa taas onkaan..
Hardilla rauhassa nautiskellen mulla taisi mennä 25 tuntia, mutta moni juoksee tuon vähän päälle kymmenessä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Kuinka pitkä peli tää oikein on ? Jotain vanhempaa uutista lueskelin kun peli oli vielä kehityksessä että olis noin 15h. Itellä on nyt Steamin mukaan 14.9h pelattuna ja muistaakseni Chapter 5 vasta menossa. :lol: Omasta mielestä pelannut tasaseen tahtiin, puzzlet sun muut aika nopeasti selvitetty. Tietysti joka paikan kolunnut läpi aina.

edit. Parempi kyllä näinpäin että pelaamista riittää, saa ainakin rahalle kunnon vastikkeen ja tuskin tämän jälkeen mitää pelattavaa taas onkaan..
Normalilla hiippaillen kaikki nurkat mulla meni 26h.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Samalla tuli natiivi Linux-tuki itse pelille. Suosittelevat AMD:n GPU:ta ja Mesa RADV:tä, koska Nvidia ei Linux-ajureissaan tue jotain tärkeää API:a vielä. Ilmeisesti liittyy ruudunpäivityksen tasaisuuteen, mikä on tärkeää VR:ssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Viralliset modaustyökalut ulkona: Steam :: Half-Life: Alyx :: The Half-Life: Alyx Workshop is now open

mielenkiintoista nähdä, mitä porukka noiden avulla saa aikaiseksi.
Tarkennuksena sellainen, että nuo on lähinnä vain karttojen tekoon. Oikeat modityökalut tai SDK puuttuu vielä eikä ole edes varmuutta tuleeko niitä koskaan. Näillä ei siis saada tehtyä kokonaan uusia yksiköitä, aseita, moninpeliä, ym. eli mikään Counter-Strike VR konversio ei esim. tule vielä onnistumaan, jos verrataan siihen millaista ekan Half-Lifen modailu ja mahdollisuudet oli.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
Tarkennuksena sellainen, että nuo on lähinnä vain karttojen tekoon. Oikeat modityökalut tai SDK puuttuu vielä eikä ole edes varmuutta tuleeko niitä koskaan. Näillä ei siis saada tehtyä kokonaan uusia yksiköitä, aseita, moninpeliä, ym. eli mikään Counter-Strike VR konversio ei esim. tule vielä onnistumaan, jos verrataan siihen millaista ekan Half-Lifen modailu ja mahdollisuudet oli.
Kyllä SDK:stakin julkaistiin osia ja esim uudet aseet, yksiköt jne onnistuu. Moninpeli saattaa olla vaikeampi, mutta katsotaan mihin työkalut venyy.

Tässä esim. valomiekkamodi: Steam Workshop :: Jedi Alyx - Lightsaber Training
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Kyllä SDK:stakin julkaistiin osia ja esim uudet aseet, yksiköt jne onnistuu. Moninpeli saattaa olla vaikeampi, mutta katsotaan mihin työkalut venyy.

Tässä esim. valomiekkamodi: Steam Workshop :: Jedi Alyx - Lightsaber Training
Jos kenttien teon laskee SDK, niin sitten, mutta se tärkein osa puuttuu edelleen ja Valve itse on myös sanonut muutamassa paikassa, ettei ole varmaa tuleeko kokonaista edes, mm. reddit AMA. Nuo kaikki workshopin aseet ja viritykset käyttää jo pelimoottorissa olevia ominaisuuksia tai olemassa olevien aseiden mekaniikkaa, kun siellä oli disabloituna jotain kokeiluja, jotka ei peliin otettu. Kyse on siis siitä, ettei uutta mekaniikkaa, valikoita, yksikkökäyttäytymistä jne saa lisättyä vaan ollaan täysin riippuvaisia nykyisistä ominaisuuksista ja niiden arvojen virittelystä.

Tuossa miekassa käytetään vain hit detectionia ja ei edes sitä kunnolla, joten ei mielestäni ole hyvä esimerkki. Käsittääkseni juuri siihen, että tuo valo-osa tulisi napista ulos/sisään niin kuin "oikealla" valomiekalla vaatiisi mekaniikkamuutoksia eli sen koodipuolen SDK. Joku toimiva pumppuhaulikko tai pulttilukkoase latauksineen olisi toinen hyvä esimerkki. Katsotan nyt onko viikon tai kahden sisällä yhtäkään ainutta uutta asetta, joka ei perustu suoraan nykyisiin.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
Jos kenttien teon laskee SDK, niin sitten, mutta se tärkein osa puuttuu edelleen ja Valve itse on myös sanonut muutamassa paikassa, ettei ole varmaa tuleeko kokonaista edes, mm. reddit AMA. Nuo kaikki workshopin aseet ja viritykset käyttää jo pelimoottorissa olevia ominaisuuksia tai olemassa olevien aseiden mekaniikkaa, kun siellä oli disabloituna jotain kokeiluja, jotka ei peliin otettu. Kyse on siis siitä, ettei uutta mekaniikkaa, valikoita, yksikkökäyttäytymistä jne saa lisättyä vaan ollaan täysin riippuvaisia nykyisistä ominaisuuksista ja niiden arvojen virittelystä.

Tuossa miekassa käytetään vain hit detectionia ja ei edes sitä kunnolla, joten ei mielestäni ole hyvä esimerkki. Käsittääkseni juuri siihen, että tuo valo-osa tulisi napista ulos/sisään niin kuin "oikealla" valomiekalla vaatiisi mekaniikkamuutoksia eli sen koodipuolen SDK. Joku toimiva pumppuhaulikko tai pulttilukkoase latauksineen olisi toinen hyvä esimerkki. Katsotan nyt onko viikon tai kahden sisällä yhtäkään ainutta uutta asetta, joka ei perustu suoraan nykyisiin.
Kaikkea ei tosiaan ole julkaistu ja aseiden muokkaus taitaa olla vielä rajallista, mutta ei tuo ihan pelkkään kenttien tekoon jää. Esim. yksikköjen animointi ja käyttäytyminen on mahdollista tehdä ymmärtääkseni Animgraphin avulla: AnimGraph Introduction - Valve Developer Community ..ja tietysti omat mallit / tekstuurit jne saa peliin myös.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Onkos jengi jo pelaillut modi-kamppiksia?
Eilen latailin kolme parhaiten arvosteltua, saa nähdä onko niistä mihinkään (kaikissa 5 tähteä).

1590487845651.png
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
927
Alyxiin tuli tänään tärkeä päivitys, joka tuo viinaa pullojen sisään:



Mitä custom-kenttiin tulee, mitään tajunnanräjäyttävää ei ole vielä tullut vastaan mutta on siellä joitain hyviäkin jo. Porukka varmaan opettelee vielä työkaluja, Source 2:ssa monet asiat tehdään toisin kuin aiemmin. Näissä mapping contestin mapeissa oli muutama pelaamisen arvoinen: Steam Workshop::Mapping Contest - Combine Presence (ADDON 1 of 2) ja Steam Workshop::Mapping Contest - Combine Presence (ADDON 2 of 2)
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Mikähän nyt vittu taas. Käynnistäessä peliä muutamaan viikkoon tuli varoitus että grafiikka-asetukset ovat liian korkealla. Olivat high kuten aiemminkin. No menin sitten peliin ja ihan järkyttävää FPS droppia ja stutterointia. Aiemmin toiminut näillä asetuksilla ihan sulavasti. GPU ja CPU lämmöt ja käyttöasteet ok.

Yksi redditin niksi oli laittaa steamvr asetuksista reso autolta riftin omalle. No eipä sitä edes saa ihan 1080x1200 per silmä tuolla sliderilla laitettua vaan lähin on 1024x1216 mutta ei sekään juuri auta.

Speksit RTX 2080s, 8600k 4.8ghz ja 16gb 3200mhz ram.

Onko muilla tullut vastaavaa?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Mikähän nyt vittu taas. Käynnistäessä peliä muutamaan viikkoon tuli varoitus että grafiikka-asetukset ovat liian korkealla. Olivat high kuten aiemminkin. No menin sitten peliin ja ihan järkyttävää FPS droppia ja stutterointia. Aiemmin toiminut näillä asetuksilla ihan sulavasti. GPU ja CPU lämmöt ja käyttöasteet ok.

Yksi redditin niksi oli laittaa steamvr asetuksista reso autolta riftin omalle. No eipä sitä edes saa ihan 1080x1200 per silmä tuolla sliderilla laitettua vaan lähin on 1024x1216 mutta ei sekään juuri auta.

Speksit RTX 2080s, 8600k 4.8ghz ja 16gb 3200mhz ram.

Onko muilla tullut vastaavaa?
Oletko säätänyt dynaamisen resoluution pois päältä? Alyx:han oltuksena taustalla itsekseen säätelee resoluutiota ja pitää fps:aa korkealla. Oletuksena liian korkeat grafiikka-asetukset laittaa resoluution postimerkkikokoon, mutta peli pyörii kuitenkin ihan a-ok. Jos olet lisännyt jotain allaolevan kaltaista käynnistysparametreihin niin dynaaminen resoluutio on pois päältä ja todnak. paljastaa sen ettei gpu jaksa, josta seuraten tökkii.

-console -vconsole +vr_fidelity_level_auto 0 +vr_fidelity_level 3
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Oletko säätänyt dynaamisen resoluution pois päältä? Alyx:han oltuksena taustalla itsekseen säätelee resoluutiota ja pitää fps:aa korkealla. Oletuksena liian korkeat grafiikka-asetukset laittaa resoluution postimerkkikokoon, mutta peli pyörii kuitenkin ihan a-ok. Jos olet lisännyt jotain allaolevan kaltaista käynnistysparametreihin niin dynaaminen resoluutio on pois päältä ja todnak. paljastaa sen ettei gpu jaksa, josta seuraten tökkii.
Hmm eipä ole mutta homma tuntui ratkeavan sillä että laitoin vulkanista dx11:lle. Hetken vielä vissiin lautailu jotai mutta sitten lähti toimimaan eikä stutteroinu ollenkaan. Tuo on vielä m.2 kiekolle laitettu niin ei luulis siitäkään jäävän
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
836
Mikähän nyt vittu taas. Käynnistäessä peliä muutamaan viikkoon tuli varoitus että grafiikka-asetukset ovat liian korkealla. Olivat high kuten aiemminkin. No menin sitten peliin ja ihan järkyttävää FPS droppia ja stutterointia. Aiemmin toiminut näillä asetuksilla ihan sulavasti. GPU ja CPU lämmöt ja käyttöasteet ok.

Yksi redditin niksi oli laittaa steamvr asetuksista reso autolta riftin omalle. No eipä sitä edes saa ihan 1080x1200 per silmä tuolla sliderilla laitettua vaan lähin on 1024x1216 mutta ei sekään juuri auta.

Speksit RTX 2080s, 8600k 4.8ghz ja 16gb 3200mhz ram.

Onko muilla tullut vastaavaa?
Onko selain tms. auki taustalla? Firefox ainakin aiheuttaa tuota, jos katsoo videoita ja rautakiihdytys päällä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
No niin pääsinpäs minäkin tätä pelaamaan. Ei oikein riitä i5-7600k ja RX 5700 XT tälle. Pelaamaan kuitenkin pystyy Rift CV1:llä. Pari tuntia takana, onhan tämä hyvä. Pikku paniikki päällä jo nyt kun pari kolme zombia tulee, mitähän se sitten on Combinea vastaan :) On noi barnaclet kyllä iljettäviä. Vielä ei oo yksikään imaissut minua *kop kop*.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
No niin pääsinpäs minäkin tätä pelaamaan. Ei oikein riitä i5-7600k ja RX 5700 XT tälle. Pelaamaan kuitenkin pystyy Rift CV1:llä. Pari tuntia takana, onhan tämä hyvä. Pikku paniikki päällä jo nyt kun pari kolme zombia tulee, mitähän se sitten on Combinea vastaan :) On noi barnaclet kyllä iljettäviä. Vielä ei oo yksikään imaissut minua *kop kop*.
Itellä 5700XT, enkä kyllä huomannut moitittavaa näyttiksen toiminnassa, prossuna 3900X.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Oon pelannut läpi vaan kerran silloin keväällä. Tarkoitus olisi vetää uusintakierros kovemmalla vaikeustasolla ja Reverb G2:lla, kunhan posti sen tuo. Peli on ollut kyllä hyvä vieraiden ällistyttämiseen.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Kerran pelasin läpi. Myöhemmin tarkoitus pelata uudestaan mahdollisesti modien kanssa. Olisipa jokin modi, jolla saisi osan puzzleista pois.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Onko tähän jo tullut modia, jolla saisi suht fiksusti pelattua ilman VR:ää?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Jos tätä ilman VRää haluaa pelata niin ei taida olla käsitystä koko pelistä, että miten homma toimii. Ei siis ole kuin normi Half Lifet ja tällaista modia on tähän täysin turha edes tehdä.
Jepjuu, kyllä semmoisesta modista oli puhetta jokunen viikko siitä kun peli tuli pihalle. Mutta antaa olla sitten, kun minulla ei selkeästikään ole mitään käsitystä. VR:ää en tule ostamaan.

E: Kyllä siihen modi näyttää olevan, mutta ei ainakaan vielä ihan niin suoraviivainen homma.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Jepjuu, kyllä semmoisesta modista oli puhetta jokunen viikko siitä kun peli tuli pihalle. Mutta antaa olla sitten, kun minulla ei selkeästikään ole mitään käsitystä. VR:ää en tule ostamaan.
Kato läpipeluuvideo tuubista, joku sellainen jossa pelaaja pysyy hiljaa. Huomattavasti mielekkäämpi kokemus.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Jepjuu, kyllä semmoisesta modista oli puhetta jokunen viikko siitä kun peli tuli pihalle. Mutta antaa olla sitten, kun minulla ei selkeästikään ole mitään käsitystä. VR:ää en tule ostamaan.
On siihen modeja. Peli tulee olemaan sitten hyvin epämiellyttävä kun tuo fakevr tai vastaava vaan mappaa näppis + hiirelle käytännössä lentosimun ohjaimet (nekään ei oo hauskoja näppishiirikombolla). Tai sitten ne muuttaa HL2 ohjaukseksi etkä pysty tekeen puzzleja vaan niitä ohitellaan huijauksilla


Jos tarinan haluat nähdä niin eti joku siedettävän kuulonen kaveri joka pelaa sen läpi.

Tuossa joku pelailee sitä modattuna, toivottavasti sen kone vaan on paska eikä se modi oo noin raskas. (nykii)

 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 310
Kato läpipeluuvideo tuubista, joku sellainen jossa pelaaja pysyy hiljaa. Huomattavasti mielekkäämpi kokemus.
Ehkä tehtävä niin. Half-Lifet ylipäätään kiinnostaa, mutta VR ei. Eikä vähiten sen hinnan takia.
Kyllä Valvea mahtaa harmittaa nyt kun eivät saa rahojani pelistä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 235
Quest 2 myötä yksi uusi Alyx pelaaja täällä.

Ensiksi täytyy sanoa, että peli on hieno, maisemia ja yksityiskohtia jaksaa vielä muutaman tunnin pelaamisenkin jälkeen ihmetellä.

Lueskelin ketjun kutakuinkin läpi ja samat asiat mitkä muitakin on ärsyttänyt nyppii itseäkin. Juoksu ja hyppynapin puuttuminen, asevalikko ja suurimpana meleen puuttuminen.

Ensimmäisessä kohdassa kun ovi oli rautaputkella teljetty, pidin putken kädessä hakatakseni oven toisella puolella olleen vihun sillä. Luulin jopa että saan laittaa putken vyölle ja se on tarkoitettu melee aseeksi, mutta ei. Myöhemmin pelissä meleen puuttuminen aiheutti jopa tunnelman latistumisen. Olin menettänyt panokseni kilvellisiin headcrabeihin kun niiden mahaan on yllättävän vaikea osua. Jouduin sitten käytävälle jossa zombeja ja headcrabeja eikä mitään keinoa puolustaa itseäni. Siitä sitten vaan kävelemään niiden läpi/ohi hieman osumaa ottaen. Siihen asti vihuja oli vähän jännittänyt ja pulssi noussut jos ne pääsivät liian lähelle. Nyt ketutti jo etukäteen ja kun zombiet ja crabit pääsi kimppuun ilman että pystyi tekemään mitään, niin ei enää "pelottaneetkaan" lainkaan, siinä ne vaan ölisi ja mölisi naamalla ja tekivät mukamas vahinkoa. Olisi varmasti ollut mahdollista tehdä peliin melee, niin ettei se olisi ollut liian tehokas, niinkuin joku aiemmin ketjussa epäili että se olisi käynyt. Esim. Ei pahvilaatikolla voisi saada suurta damagee aikaiseksi. Lähinnä juuri joku rautaputki ja voisihan tehdä että silläkin vaatisi useamman iskun. Ja Alyxilla voisi tosiaan olla oma melee ase vyöllä kuten iso jakari niinkuin täälläkin jo ehdoteltiin.

Toinen mikä on jo useammin kuin kerran aiheuttanut päänvaivaa, on kun yrittää ottaa aseen käteen ja vahingossa teleporttaa itsensä samalla kun ne on saman tatin eri toiminnoissa. Täytyykin katsoa kontrollit jos ne saisi eri paikkaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Olin menettänyt panokseni kilvellisiin headcrabeihin kun niiden mahaan on yllättävän vaikea osua.
Kilpirapu on suhteellisen iisi vastus siinä vaiheessa kun tajuaa, että se nousee takajaloilleen sähisemään aina ennen hyökkäystä. Väistä kerran, teleporttaa sen viereen ja kyyristy tähtäämään punaista kohtaa kun rapu sähisee.
alyx_tactic.jpg

Tästä ei käytännössä voi ampua ohi.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tuli nyt alotettua uudelleen Alyx uudella raudalla ja voi pojat kun se on nätti Indexillä Ultra / 120hz :drool:
Olispa tän tasoista VR peliä enempikin.
Meleen puute on kyllä suurin bummer, teleporttikin menee vielä hyppelystä..
PS. Näillä graffoilla ja vehkeillä ei ongelmia ampua kauempaakin massuun noita crappeja.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 235
Kilpirapu on suhteellisen iisi vastus siinä vaiheessa kun tajuaa, että se nousee takajaloilleen sähisemään aina ennen hyökkäystä. Väistä kerran, teleporttaa sen viereen ja kyyristy tähtäämään punaista kohtaa kun rapu sähisee.

Tästä ei käytännössä voi ampua ohi.
Kyllä mä nopeasti opin että se esittelee sitä ammu minua tähän kohtaansa aina ennenkuin se hyökkää, mutta en tykkää käyttää teleporttia juurikaan, se vie realismin tunnun. Samoin kuin toi tyyli on vähän "huijaamista".

Btw. Erinomainen piirros :rofl: :thumbsup:
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
En tykkää käyttää teleporttia juurikaan, se vie realismin tunnun. Samoin kuin toi tyyli on vähän "huijaamista".
Ymmärrän kyllä tämän pointin, mutta koska hyppääminen on pelissä korvattu teleporttaamisella, teleporttaaminen on de facto hyppimistä. Itse en ajattele ilmiintyväni maagisesti sinne tänne taistelukenttää, vaan loikkivani taktisesti suojasta toiseen.

Toki kolmen metrin vauhditon pituushyppy on melkoinen urheilusuoritus, mutta Alyx on nuori ja atleettinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Kyllä tää on itelle se vuoden peli, ellei CP2077 räjäytä pankkia. Vaikuttaa sekin, että tän parissa tuli ekaa kertaa kokeiltua VR:ää ja vielä Indexin kanssa. Hieno kokemus oli.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Tilatut workshoppi modit:














Nuita mieluummin näyttäsin kans jos kaveri tulis käymään ilman että spoilaa hl:alyxi tarinaa sen kummemmin :) Paljo on hyviä modeja ja lisää vaa tulee onneks on workshoppi :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Pelasin taas pitkästä aikaa ja on tämä kyllä hyvä - ja jännä. Yhdessä kohdassa katsoin alas ja ajattelin, että "Hyi hitto, tuonne en kyllä mene" ja eikös sinne kohta menty :nb: :rofl: Grafiikka, interaktiivisuus ja äänimaailma luo tässä kyllä sellaisen tunnelman ja immersion, että ei ole yksikään muu VR-peli päässyt lähelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Onko täällä tyypeillä ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa? Latausruuduissa toistaiseksi pelkästään, mutta vetää koneen niin jumiin, että syö peli-intoa.

Rauta: 5800X, 3060Ti, 32GB, Reverb G2

Kokeiltu seuraavat googlella vastaan tulleet vinkit:
-minimoitu pelin peilaus ruudulle
-verifioitu pelin tiedostot steamissä
-tarkistettu, että virtuaalimuisti päällä winukassa
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
178
Onko täällä tyypeillä ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa? Latausruuduissa toistaiseksi pelkästään, mutta vetää koneen niin jumiin, että syö peli-intoa.

Rauta: 5800X, 3060Ti, 32GB, Reverb G2

Kokeiltu seuraavat googlella vastaan tulleet vinkit:
-minimoitu pelin peilaus ruudulle
-verifioitu pelin tiedostot steamissä
-tarkistettu, että virtuaalimuisti päällä winukassa
Toimiiko Reverb muuten ongelmitta?

Siinä on tiettyjen emojen kanssa ollut ongelmia USB:n kanssa. Ne on kai uusimmissa bioseissa korjattu, mutta aiempi fixi oli mennä Biosissa laskemaan PCI-e geniä alempaan, mikä mulla korjas ongelmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Toimiiko Reverb muuten ongelmitta?

Siinä on tiettyjen emojen kanssa ollut ongelmia USB:n kanssa. Ne on kai uusimmissa bioseissa korjattu, mutta aiempi fixi oli mennä Biosissa laskemaan PCI-e geniä alempaan, mikä mulla korjas ongelmat.
Muita pelejä pelannut pääasiassa ongelmitta, eniten Assetto Corsaa, mutta jonkun verran Dirt Rally 2 ja Star Wars Squadronsia. Kaatuilua ei ole esiintynyt.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Onko täällä tyypeillä ollut ongelmaa pelin kaatumisen kanssa? Latausruuduissa toistaiseksi pelkästään, mutta vetää koneen niin jumiin, että syö peli-intoa.
SteamVR ja Windows Mixed Reality for SteamVR oli betalla, vaihdoin takasin vakaampiin versioihin niin autto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Laskin vähän renderöintiresoa edellä mainittujen jippojen lisäksi. Nyt sain pelattua useamman tunnin ja useita latausruutuja meni ongelmitta. Oli vissiin turhan rankkaa G2 100% resolla.
 
  • Tykkää
Reactions: S3p

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Laskin vähän renderöintiresoa edellä mainittujen jippojen lisäksi. Nyt sain pelattua useamman tunnin ja useita latausruutuja meni ongelmitta. Oli vissiin turhan rankkaa G2 100% resolla.
Alyxissa on kylläkin dynaaminen resoluutio, eli se muuttaa resoa lennosta perfin mukaan. Toki hyvä, jos toimii :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Alyxissa on kylläkin dynaaminen resoluutio, eli se muuttaa resoa lennosta perfin mukaan. Toki hyvä, jos toimii :tup:
Tämä kyllä oli tiedossa ja sitä vähän ihmettelin. Grafiikoden laskua yleisesti ehdotettiin ratkaisuksi jossain. Täytyy ehkä vielä testailla. Toki voi olla, että dynaamisen reson kanssa joku bugi tms.

Edit: näyttää toimivan myös 100% resolla nyt, eli ei ollut siitä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom