Grillit & grillaus

Tervehdys kaikille.

Olen harkinnut weberin pallogrillin hommaamista ja tässä olen pohdiskellut sen käyttöpaikkaa. Onko teillä minne sijoitettu grilli, tarkoitan että onko jonkun kivetyksen päällä aina tai onko grillin alla jokin kuumuutta kestävä matto? tms? Vai suoraan vaan puuterassin päällä vailla pelkoa? Onko jossain katoksessa? Ei ole kokemusta pallogrilleistä itsellä niin en tiedä miten kuumenee ja lenteleekö niistä kipinöitä tms.
Itellä ainakin tälleen, parempi pelata varman päälle😉 Eli grillimatto alla ja laatat päällä. Savustin ollut joku 4-5 vuotta, aika lämpimäksi laatat kuitenkin menee, tuossa kuitenkin matalalla tulipesä vs grilliin.

20220730_163500.jpg

Olen ostamassa uutta kaasugrilliä kolmella polttimella. Hinta max 1400e. Olen miettinyt Weber Genesis tai Napolen Rogue. Noissa molemmissa pitäisi olla ominaisuuksia pihvien polttopinnan saamiseksi (Weberissä sear zone ja Napoleonissa infrapuna sivupoltin). Kannattaako noista maksaa vai riittääkö ihan perus polttimet? Eli jos ostaisi vaan jonkun perun Napoleon Roguen ilman infrapunaa? Weberissä taitaa olla hieman merkkilisää.

Mulla on Rogue 425 ilman infraa, joten sen toimivuudesta tai tarpeesta en osaa sanoa mitään. Muuten Rogue on ollut loistopeli. Tehoa ( 12,5 kW) riittää vaikka pitsanpaistoon kivillä. Kyllä mä tuola olen saanut ihan hyvin pihvit poltettua. Parilan hoimmasin lisävarusteena.

Itellä ainakin tälleen, parempi pelata varman päälle😉 Eli grillimatto alla ja laatat päällä. Savustin ollut joku 4-5 vuotta, aika lämpimäksi laatat kuitenkin menee, tuossa kuitenkin matalalla tulipesä vs grilliin.

20220730_163500.jpg
Eikö sulla tullut tohon sitä peltiä mukaan joka kiinnitetään jalkoihin ja levittää lämmön hyvin tehokkaasti. Käytän terassilla alla vain mattoa eikä se lämpene nimeksikään

Statistiikka

Viestiketjuista
302 182
Jäsenet
82 117
Uusin jäsen
Lade12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom