Grillit & grillaus

Onko kokemuksia muurinpohjapannun käytöstä kamadon kanssa? Onko ihan tekemätön paikka?
 
Big Redin quebrachoilla kasleria ja kanankoipia. Yksi pesällinen quebrachoa riitti kasleriin +6h ja toisena päivänä vielä kanankoiville +4h.

1000097737.jpg
1000097751.jpg
1000097910.jpg
1000098210.jpg
 
Big Redin quebrachoilla kasleria ja kanankoipia. Yksi pesällinen quebrachoa riitti kasleriin +6h ja toisena päivänä vielä kanankoiville +4h.

1000097737.jpg
1000097751.jpg
1000097910.jpg
1000098210.jpg
Minkäkokoiset kasslerpalat, kun vaan 6h kärytit?
Toimii oikein mainiosti. Ostin jonkun mustangin halpispannun, täydellinen koko omalle 51cm kamadolle.
Mullakin ollut mielessä ostaa muurinpohjapannu Weberiin tai tohon peltikamadoon. Letut ja pyttipannu ainakik mielessä isolle poppoolle.
 
Nyt lähtisi todella hyvään hintaan laatu kamadoa. Jos vain perus koko riittää niin ei voi kuin suositella oman kokemuksen perusteella.

 
10v vanhasta Halpa-Hallin mikälie Terazzesta tippui pohja irti ja tuli aika hankkia uusi.

Sattui Prisman AO-päivät sopivasti juuri kun piti uusi grilli hankkia. Kattelin ensin perus Mustangeja ja Houseja mutta tuli sitten tilattua ihan kuin sika säkissä Tuommoinen Enders Hyde 4. Onko porukalla kokemuksia Endersin grilleistä? Onko ne vaan samaa kiinarautaa kuin muutkin keskikastin grillit vai oikeasti jotain vähän perusgrilliä parempaa? Kohta se selvinnee kun paketti saapuu ja ehtii kasailemaan.

Tykötarpeita ja ominaisuuksia ainakin näyttää löytyvän vaikka ja kuinka. Tuo grillin takapoltinta hyödyntävä pyörivä varras kiinnostelisi, mutta on melko suolaisen hintainen ainakin täällä kotimaassa.

Kävin paikallisessa Prismassa hypistelemässä tuota edullisempaa Boston- mallia ennen tilaamista. Se ainakin vaikutti oikein jämerällä grilliltä, ja nuo ritilään vaihdettavat lisäosat vaikutti hyviltä. Näytti niitä silti olevan muillakin valmistajilla. Hydeen käännyin lähinnä sen takia, kun 10kg komposiitin saa ilmeisesti pitää kaapissa myös grillatessa, toisin kuin Bostonissa. Lisäksi itse grillin kerrottiin olevan jämerämpi ja kansi kaksinkertainen verrattuna Bostoniin. Jo tuo Boston vaikutti sen verran jämerältä, että ei tässä varmaan ihan metsään menty.

Voin laittaa kuvia / ensifiiliksiä grillistä sen kasattuani, jos joku kaipailee.
 
10v vanhasta Halpa-Hallin mikälie Terazzesta tippui pohja irti ja tuli aika hankkia uusi.

Sattui Prisman AO-päivät sopivasti juuri kun piti uusi grilli hankkia. Kattelin ensin perus Mustangeja ja Houseja mutta tuli sitten tilattua ihan kuin sika säkissä Tuommoinen Enders Hyde 4. Onko porukalla kokemuksia Endersin grilleistä? Onko ne vaan samaa kiinarautaa kuin muutkin keskikastin grillit vai oikeasti jotain vähän perusgrilliä parempaa? Kohta se selvinnee kun paketti saapuu ja ehtii kasailemaan.

Tykötarpeita ja ominaisuuksia ainakin näyttää löytyvän vaikka ja kuinka. Tuo grillin takapoltinta hyödyntävä pyörivä varras kiinnostelisi, mutta on melko suolaisen hintainen ainakin täällä kotimaassa.

Kävin paikallisessa Prismassa hypistelemässä tuota edullisempaa Boston- mallia ennen tilaamista. Se ainakin vaikutti oikein jämerällä grilliltä, ja nuo ritilään vaihdettavat lisäosat vaikutti hyviltä. Näytti niitä silti olevan muillakin valmistajilla. Hydeen käännyin lähinnä sen takia, kun 10kg komposiitin saa ilmeisesti pitää kaapissa myös grillatessa, toisin kuin Bostonissa. Lisäksi itse grillin kerrottiin olevan jämerämpi ja kansi kaksinkertainen verrattuna Bostoniin. Jo tuo Boston vaikutti sen verran jämerältä, että ei tässä varmaan ihan metsään menty.

Voin laittaa kuvia / ensifiiliksiä grillistä sen kasattuani, jos joku kaipailee.
Ihan hyviä vehkeitä noi Endersin grillit on olleet mitä olen saksan rautakaupoissa noita hypistellyt. Varsinkin Monroet. Kiinasta toki tulee, kuten melkein kaikki teräsgrillit nykypäivänä. Samaa tehdasta käyttää monet PL grillien maahantuojat suomessakin.
 
Saisi lähes samaan hintaat big green largen ja kamado joe classic 2 mallin. En ole kamadoja aikaisemmin käyttänyt edes kavereilla eikä kummastakaan ole kokemusta. Kumpi olisi parempi valinta vai onko pelkästään väri erona? Big green taitaa olla hitusen isompi, mutta tuskin sitä isoa porukkaa koskaan on grillaamassa joten se ei varmasti ole ongelma.
 
Saisi lähes samaan hintaat big green largen ja kamado joe classic 2 mallin. En ole kamadoja aikaisemmin käyttänyt edes kavereilla eikä kummastakaan ole kokemusta. Kumpi olisi parempi valinta vai onko pelkästään väri erona? Big green taitaa olla hitusen isompi, mutta tuskin sitä isoa porukkaa koskaan on grillaamassa joten se ei varmasti ole ongelma.
BGE ei tule mukana mitään eli hinta nousee aika reippaasti, jos ottaa samat varusteet mitä tulee vakiona Joen mukana.
 
Noiden kanssa maksat aika isoa preemiota brändistä. Katso Bono ja mitä näitä nyt oli pidemmällä takuulla, jos siitäkään haluaa maksaa.

Ja tuo yllä mainittu varustelu kannattaa huomioida. Tietysti myös jos naapuri on vieressä ja sille haluaa näyttää, niin lienee tuo vihreä… :)
 
Noiden kanssa maksat aika isoa preemiota brändistä. Katso Bono ja mitä näitä nyt oli pidemmällä takuulla, jos siitäkään haluaa maksaa.

Ja tuo yllä mainittu varustelu kannattaa huomioida. Tietysti myös jos naapuri on vieressä ja sille haluaa näyttää, niin lienee tuo vihreä… :)
Kyllähän tuossa bonossa muutaman satasen säästäisi. Täytyy tutkailla tarkemmin bonon ja kamado joen eroja. Bge tiputetaan pois.
 
Siinä se nyt on kasattuna. Enders Hyde 4. Ihan komia ilmestys liveä. Testata en vielä ehtinyt, sen verran vei kasaaminen aikaa. Ja ikäväkseni huomasin että etupaneelissahan on lommo 😫

Eihän se nyt käyttöä haittaa, mutta harmittaa toki. Ei muuta kuin rekkulaa menemään, palauttamaan en ala! 😅

IMG_1548.jpeg


5CAC0D97-D116-4991-93F8-DAE56B18671F.jpeg
 
Tuli haettua pahimpaan grillauksen kuumeeseen Blackstonen parilla grilli, nyt malttaa paremmin vertailla minkä kamadon ostaa kaveriksi.
 
Pieni kaasugrilli haussa. Jonkin verran käyttänyt Weberin Q1200 grilliä ja se on koostaan huolimatta ihan grilli.

Nyt katselin Napoleonin TravelQ TQ285 mallia. Tai oikeastaan tuosta sitä Pro versiota, mutta sitä ei ollut nyt missään tarjouksessa. Onko väellä näistä kokemusta?

Molemmat paineensäätimet olisi hyvä, kotona iso pullo ja sitten jos vie grillin johonkin, 450g panos.
 
Saisi lähes samaan hintaat big green largen ja kamado joe classic 2 mallin. En ole kamadoja aikaisemmin käyttänyt edes kavereilla eikä kummastakaan ole kokemusta. Kumpi olisi parempi valinta vai onko pelkästään väri erona? Big green taitaa olla hitusen isompi, mutta tuskin sitä isoa porukkaa koskaan on grillaamassa joten se ei varmasti ole ongelma.
Kamado Joen air lift hinge on aivan saakelin hyvä ja siitä olin valmis maksamaan ekstraa. Yläventtiilistä ei myöskään pääse sade sisään jos ei pidä katoksessa. Yläventtiili on muutenkin kivempi käyttää (omasta mielestäni) kun tuo perus mikä on esim bonossa. Tuppaa vissiin vaan aikanaan lähtemään maalit, mutta aattelin suoraan sit vetästä laikalla kiiltäväksi.

Joen tuliboksin moniosaisuuden pitäisi ehkäistä halkeamistä kun pääsee laajenemaan vapaasti ja varmaan siinä auttaakin. Miinusta siinä, että on vähän paskamainen pistää yksin kasaan ekoilla kerroilla. Kokemusta löytyy parista omasta kamadosta ja sen mitä on kaupoissa hypistellyt lukuisia. Jos hintaero ei tunnu ylitsepääsemättömältä niin Joe, mutta muuten Bono ennen bge.
 
Noiden kanssa maksat aika isoa preemiota brändistä. Katso Bono ja mitä näitä nyt oli pidemmällä takuulla, jos siitäkään haluaa maksaa.

Ja tuo yllä mainittu varustelu kannattaa huomioida. Tietysti myös jos naapuri on vieressä ja sille haluaa näyttää, niin lienee tuo vihreä… :)
Brändi maksaa, mutta myös samalla laatu ja takuu.
Bge ja KJ takuut toimii niinkuin lupaa, Bonosta ei kokemusta. Bge&Kj keramiikalle ikuinen takuu, toimii oikeasti 10v jälkeenkin.
Varusteet KJ kanssa on just eikä melkein, eikä mene miksikään vaikka rillailee ympäri vuoden.

Kamado Joen air lift hinge on aivan saakelin hyvä ja siitä olin valmis maksamaan ekstraa. Yläventtiilistä ei myöskään pääse sade sisään jos ei pidä katoksessa. Yläventtiili on muutenkin kivempi käyttää (omasta mielestäni) kun tuo perus mikä on esim bonossa. Tuppaa vissiin vaan aikanaan lähtemään maalit, mutta aattelin suoraan sit vetästä laikalla kiiltäväksi.

Joen tuliboksin moniosaisuuden pitäisi ehkäistä halkeamistä kun pääsee laajenemaan vapaasti ja varmaan siinä auttaakin. Miinusta siinä, että on vähän paskamainen pistää yksin kasaan ekoilla kerroilla. Kokemusta löytyy parista omasta kamadosta ja sen mitä on kaupoissa hypistellyt lukuisia. Jos hintaero ei tunnu ylitsepääsemättömältä niin Joe, mutta muuten Bono ennen bge.
Laitoin KJ classic 1 smokeware hatun, hyvin toiminut, rosteria, eikä tarvinnut liimailla mitään, tiivis sovitelma.
KJ tuliboksi on hyvä, moniosainen tukee juurikin lämpölaajenemista paremmin kuin yksi-osaiset mallit.
 
Pieni kaasugrilli haussa. Jonkin verran käyttänyt Weberin Q1200 grilliä ja se on koostaan huolimatta ihan grilli.

Nyt katselin Napoleonin TravelQ TQ285 mallia. Tai oikeastaan tuosta sitä Pro versiota, mutta sitä ei ollut nyt missään tarjouksessa. Onko väellä näistä kokemusta?

Molemmat paineensäätimet olisi hyvä, kotona iso pullo ja sitten jos vie grillin johonkin, 450g panos.
Mulla on tuo TQ285, viime kesänä ostettu. Valitsin tuon PRO-mallin sijaan siksi, että tuo menee pienempään tilaan taittuvien jalkojen vuoksi (autossa on aika pieni peräkontti ja sinne piti saada Makitan jääkaappikin mahtumaan reissukamojen lisäksi). Tosin samalla menettää mahdollisuuden sivupöydille ja kuljetuskärrylle.

Omastani maksoin Prisman asiakasomistajapäivillä vähän vajaat 290 e, samalla hintaa näkyy olevan paraikaakin myynnissä vielä tänään. Grillipöydän hankin Ikeasta. Se on muuten hyvä, mutta saisi olla 10-15 cm matalampi.

Sisäpinnoite alkoi hilseillä talven jäljiltä pois, mutta koska tuo on ilmeisesti pelkästään visuaalinen haitta grillin sisäpinnalla, en jaksa välittää.

Makkarat, ohuet pihvit ja vaikka broilerin koipireidet tällä grillaa ihan ok, mihinkään pidempään ja isompaan en käyttäisi. Tuossa käytössä tehot onkin riittäneet ihan ok, mutta ei grilli mitenkään ylitehoinen ole. Jotkut kerrat olen grillannut täydellä teholla, mutta toisaalta silloinkaan en muista kaivanneeni kovempaa lämpöä, että kai tehot on jotakuinkin riittävät grillin kokoon suhteutettuna.

Sopivasta suunnasta jos puhaltaa kova tuuli, liekki saattaa sammua, mutta yleensä on palanut ihan hyvin. Grillin rakenne on mielestäni laadukas, ja sisäpinnasta huolimatta tykkään kun aina käyttäessä tulee semmonen hyvä fiilis että "tämä on tukevan ja kestävän tuntuinen".

Ison pullon ja pikkupullon välillä on helppo vaihtaa, riittää kun ruuvaa letkun liitinruuvit auki ja vaihtaa päätä.

Summa summarum. Ostin tuon ensisijassa autossa mukana kuljetettavaksi, toissijaisesti joihinkin nopeisiin grillauksiin kotona kun pitää jotain saada äkkiä tehtyä, eikä jaksa hiiligrilliä viritellä. Tuo tavoite täyttyi täysin. Valurautaisen kiinteän parilan ostin jälkeenpäin, ihan näppärä sekin.
 
Summa summarum. Ostin tuon ensisijassa autossa mukana kuljetettavaksi, toissijaisesti joihinkin nopeisiin grillauksiin kotona kun pitää jotain saada äkkiä tehtyä, eikä jaksa hiiligrilliä viritellä. Tuo tavoite täyttyi täysin. Valurautaisen kiinteän parilan ostin jälkeenpäin, ihan näppärä sekin.
Tämä olisi tulossa sellaiseksi helpposti käytettäväksi grilliksi. Lomalaiset voivat vähän grillata jotain nopeasti, ettei tarvitse harjoitella ison hiiligrillin käyttöä. Joten ehkä se on tuo Napoleon, on siinä rahoille vastinetta.

Edit: asiaa vatuloidessa Prisman verkkokaupasta loppuneet, joten sain lisää harkinta-aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä olisi tulossa sellaiseksi helpposti käytettäväksi grilliksi. Lomalaiset voivat vähän grillata jotain nopeasti, ettei tarvitse harjoitella ison hiiligrillin käyttöä. Joten ehkä se on tuo Napoleon, on siinä rahoille vastinetta.

Edit: asiaa vatuloidessa Prisman verkkokaupasta loppuneet, joten sain lisää harkinta-aikaa.
Tätä joskus harkitsin: https://www.k-rauta.fi/tuote/kaasug...uXHCuR5uVTfUyEiWczA0KQRtmfzatTNkaAs2dEALw_wcB

Pieni, liikuteltava ja kuitenkin aika simppeli.
 
Pitää tutkia, Housen kolmen polttimen RST oli jotenkin vetelän ja siksi raskaan oloinen, vaikkei sitten varmasti ollutkaan raskas. (10kg vs. Esim Napoleonin 13kg) Pitää katsoa mitä se Weber painaa, kun sitä on nostellut.
 
Nyt lähtisi todella hyvään hintaan laatu kamadoa. Jos vain perus koko riittää niin ei voi kuin suositella oman kokemuksen perusteella.

Grillikuume nousi tasolle 'karmea' tästä.

Hypettäkääs omistajat nyt vähän tätä kyseistä Classic II kamadoa, vettä myllyyn, bensaa liekkeihin.

Patio on vielä soralla, jos vaikka tämmönen muoveissa eurolavalla tontinkulmalla sais ukkoon laatoitus- tai nikkarointivimmaa :lol:
 
Grillikuume nousi tasolle 'karmea' tästä.

Hypettäkääs omistajat nyt vähän tätä kyseistä Classic II kamadoa, vettä myllyyn, bensaa liekkeihin.

Patio on vielä soralla, jos vaikka tämmönen muoveissa eurolavalla tontinkulmalla sais ukkoon laatoitus- tai nikkarointivimmaa :lol:
Mulla classic 1, johon vaihdoin smokewaren hatun, mutta ei isosti eroa tuosta classic 2.
En ole hankintaa katunut päivääkään, 2,5v ollut käytössä, todella laadukas kokonaisuus, tiivis eli luukkujen säädöt toimii, talvella toimii kuten kesälläkin, varusteet istuu just eikä melkein, hiilikori kantsii hommata lisäks.
 
Brändi maksaa, mutta myös samalla laatu ja takuu.
Bge ja KJ takuut toimii niinkuin lupaa, Bonosta ei kokemusta. Bge&Kj keramiikalle ikuinen takuu, toimii oikeasti 10v jälkeenkin.
Varusteet KJ kanssa on just eikä melkein, eikä mene miksikään vaikka rillailee ympäri vuoden.

Se on mitä kukakin arvottaa. Katsotaan parin vuoden päästä omaani uudelleen, koska nyt 24” mallini on vasta 8 vuotias (455€ Auplex) juniori, että toimiiko silloin vielä oikeasti. Laadusta en sen enempää tiedä.

Satoja kiloja hiiliä on mennyt läpi 365.

Mitenköhän kotivakuutus suhtautuu näihin.
 
Grillikuume nousi tasolle 'karmea' tästä.

Hypettäkääs omistajat nyt vähän tätä kyseistä Classic II kamadoa, vettä myllyyn, bensaa liekkeihin.

Patio on vielä soralla, jos vaikka tämmönen muoveissa eurolavalla tontinkulmalla sais ukkoon laatoitus- tai nikkarointivimmaa :lol:
Tuossa vähän ylempänä on jonkun verran arvosteluja ja kokemuksia. Tosiaan pelkkä saranamekanismi oli itselle ratkaiseva tekijä. Niin paljon paremman laatuvaikutelman antoi verrattuna edullisempiin perus jousiratkaisuihin. Ei sillä etteikö tuolla perus ratkaisulla pärjäisi ja saisi ihan yhtä hyvä ruokaa, mutta koin tuon eron jo tarpeeksi merkittävänä. Aika paljon nämä ovat kumminkin fiilis hommia niin tuollaiset merkkaavat itselle, että saa jo kantta avatessa sellaisen vau efektin:D Sen verran tuli testailua niitä halvempia malleja ja yhden sellaisen omistankin mikä lähti nyt mökkikäyttöön.

Tiiviste myös vaikutti todella laadukkaalta ja uskon sen kestävän pidempään hyvänä kuin monen muun (ainakin niihin pelkkiin huopatiivisteisiin verrattuna), mutta aika sen sitten näyttää. Mökkikamadoon vaihdoin viime syksynä huopatiivisteen tilalle lasikuituisen niin on huomattavasti parempi. Sitten ihan sama minkä kamadon hommaa niin suosittelen ostamaan hiilikorin. Helpottaa putsaamista ja lämmönsäätelyä todella paljon ja siihen käy minkä vain valmistajan kori jos mitat osuvat kohdilleen.
 
Näin äkkiseltään katsoen KJ 1 KJ 2 ero on että hiilikori kuuluu tuohon kakkoseen. Onko jotain muuta eroa? Kannattako tuo satku maksaa lisää siitä? Kyse siis Verkkiksen hinnoista.
 
Kyllä tuo hiilikori mainitaan KJ2 ominaisuuksissa.

Screenshot_20260604_153606_Chrome.jpg
Eiköhän ole virhe verkkiksen sivuilla, koska ritilät on kyllä terästä mutta ei siinä sitä hiilikoria ole. Kamado Joen sivujen mukaan siihen ei myöskään kuulu hiilikoria vaan se perus valurautalevy. Ostin siis itse KJ2 muutama viikko sitten niin näin myös itselläni oli.

KJ.webp
 
Itsellä kamado, mutta en oikein ymmärrä tuon hiilikorin hyödyllisyyttä. Tai no joo jos vaihtelee koko ajan hiilien/brikettien välillä (tai vaihtelee hiiliä). Itse ainakin heitän hiilen sisään, savustuspalat tapauskohtaisesti. Sitten kun on kaikki grillattu niin annan vaan jäähtyä. Seuraavalla kerralla ravistelen hiiliä ja nappaan tuhkat veke. Sitten uutta hiiltä/palaa tarpeen mukaan.

Jos puhdistaa niin poltan kaikki hiilet loppuun muutenkin niin ei paljoa kori hyödytä. Eli, mitä mä missaan? :D
 
Joku kjc2 ostaja voisi koeponnistaa ja vaatia verkkikseltä tuon hiilikorin. :rolleyes: Harmi ettei terassi ole vielä hengissä niin pääsisi tilailemaan itselleen omaa.
 
Veikkaan myös ettei kj 2 mukana tule verkkiksestä hiilikoria, hiilikori itsessään maksaa yli 100€.
Tilatkaa joku ja vaatikaa verkkikseltä hiilikoria jos ei tulekkaan mukana :D
 
Edelleen tarve grillille ja päätin että ostan Weber Spirit E-335 sivupolttimella ja lähinnä enää ihmetyttää grilliritilässä oleva rinkula ja alla kuva grillistä kansi avattuna:

Grilli.jpg


Mihin tuota tarvitsee ja saa ilmeisesti nostettua tuosta pois?
 
Edelleen tarve grillille ja päätin että ostan Weber Spirit E-335 sivupolttimella ja lähinnä enää ihmetyttää grilliritilässä oleva rinkula ja alla kuva grillistä kansi avattuna:

Grilli.jpg


Mihin tuota tarvitsee ja saa ilmeisesti nostettua tuosta pois?
Siihen saa lisäosia kuten parilaa ja pataa.
 
Edelleen tarve grillille ja päätin että ostan Weber Spirit E-335 sivupolttimella ja lähinnä enää ihmetyttää grilliritilässä oleva rinkula ja alla kuva grillistä kansi avattuna:

Grilli.jpg


Mihin tuota tarvitsee ja saa ilmeisesti nostettua tuosta pois?
 
Kaasugrilli haussa. Viimeiset 10vuotta tullut hoidettua grillailut weberin pallogrillillä, mutta nyt lapsiperhearkeen jotain hieman helpompaa haussa.

Omat kokemukset lähinnä omien vanhempien ja appivanhempien halvoista (Bluemountain, BBQ King tms) ja kyllähän noilla lämmittää ruokaa, mutta lämpö epätasaista ja äkkiä ruostuu ja menee törkeään kuntoon…

Mikä olisi järkevä ostos jos ajatus panostaa alle 100e/käyttövuosi? Eli jos se 200e grilli kestää hyvänä 2-3v niin 500e+ grilli saisi sitten jo mennä sen likemmäs 10v.
 
Kaasugrilli haussa. Viimeiset 10vuotta tullut hoidettua grillailut weberin pallogrillillä, mutta nyt lapsiperhearkeen jotain hieman helpompaa haussa.

Omat kokemukset lähinnä omien vanhempien ja appivanhempien halvoista (Bluemountain, BBQ King tms) ja kyllähän noilla lämmittää ruokaa, mutta lämpö epätasaista ja äkkiä ruostuu ja menee törkeään kuntoon…

Mikä olisi järkevä ostos jos ajatus panostaa alle 100e/käyttövuosi? Eli jos se 200e grilli kestää hyvänä 2-3v niin 500e+ grilli saisi sitten jo mennä sen likemmäs 10v.
Kattelisin Weberin uutta spirittiä tai sitten Napoleonin legendiä. Kahden kaasulla toimivan Weberin kokemuksella voin kyllä suositella merkkiä. Itse siirryin hiileen ja kamadoon, mutta molemmat Weberit on vieläkin käytössä tutuilla, eka ostettu 2011 ja nyt se näytösti siltä, että ritilän voisi uusia tämän kesän aikana.
 
Kaasugrilli haussa. Viimeiset 10vuotta tullut hoidettua grillailut weberin pallogrillillä, mutta nyt lapsiperhearkeen jotain hieman helpompaa haussa.

Omat kokemukset lähinnä omien vanhempien ja appivanhempien halvoista (Bluemountain, BBQ King tms) ja kyllähän noilla lämmittää ruokaa, mutta lämpö epätasaista ja äkkiä ruostuu ja menee törkeään kuntoon…

Mikä olisi järkevä ostos jos ajatus panostaa alle 100e/käyttövuosi? Eli jos se 200e grilli kestää hyvänä 2-3v niin 500e+ grilli saisi sitten jo mennä sen likemmäs 10v.
Oman kokemuksen mukaan halvoista paras on ollut Motonetin Roastmaster joka oli jo ihan ok, mutta ei se mikään satasen grilli enää ollutkaan. Mutta ei silläkään ole mitään jakoa nykyistä Napoleonin Freestyleä vastaan, ihan eri luokan vehkeitä.

Noin viiteen sataan sais napoleonin pienempää freestyleä tai legendiä, tai Weberin Spiritiä, jos koko riittää. Isommissa hinta nousee parilla sadalla, ellei osu hyvää tarjousta kohdalle. Kyllä noilla mieluummin grillaa kuin peltigrilleillä.
 
Ainakin halvemman hintapään grilleissä Napoleon vaikuttaa paremmalta hinta-laatu suhteen kannalta. Plus tehokkaammat polttimet.

Itse ostin muutama viikko sitten Freestyle 365 mallin Verkkiksestä 459€. Riittää 2-3 hlölle, mutta jos isompaa porukkaa niin ehdottomasti sit jo neljän polttimen malli. Legend 425 sai vielä hetki sitten Bauhausista 599€.

Itse tullut aikaisemmin käytettyä vain niitä halpoja peltigrillejä. Jos edes vähänkään aktiivisemmin grillailee niin kannattaa laittaa tämä muutama satanen lisää. Todennäköisesti pitkässä aikaikkunassa halvempi ratkaisu.
 
Legend 425 sai vielä hetki sitten Bauhausista 599€.
Näyttää muuten saavan edelleenkin, ja Weber Spirit E-410 myös 595 eurolla. Noissa alkaa hinta-laatusuhde olemaan aika hyvällä tolalla jos pykälää isompaa grilliä haluaa.

Pienempää Legendiä saa verkkiksestä noin satasen halvemmalla ja siellä isompi spirit 579€ ja pienempi 479€.
 
Näyttää muuten saavan edelleenkin, ja Weber Spirit E-410 myös 595 eurolla. Noissa alkaa hinta-laatusuhde olemaan aika hyvällä tolalla jos pykälää isompaa grilliä haluaa.

Pienempää Legendiä saa verkkiksestä noin satasen halvemmalla ja siellä isompi spirit 579€ ja pienempi 479€.
Noista Napoleonissa on selvästi enemmän tehoa, mistä harvemmin on ainakaan haittaa. Tuon Weberin teho on aika matala neljän polttimen grilliksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hankittua juhannukseksi reilu 7kg, kokonainen brisketti. Aiemmin olen ostanut vain sitä rasvaisempaa lihasta, joka on siis jo valmiiksi eroteltu.

Joka tapauksessa puolet menee pakkaseen niin tuli vain mieleen, että näinköhän tuon voisi siistimisen jälkeen vain ronskisti leikata puoliksi sopivasta kohtaa ilman, että erottelee osat syiden mukaan? Meinaan jos se tehtäisiin kokonaisena, niin siellähän ne lihakset olisivat sikin sokin muutenkin. Koulukuntia varmasti on mutta omaan silmään tuo laihempi osa menee liian ohueksi jos nämä erottelee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom